Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare
842 svar till detta ämne
Postad 06 March 2009 - 15:04
F-Forward
-
F-Forward
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Det är STOR skillnad på om mediaMarkt eller playzone säljer under inköpspris. MM grundades 1979, har över 500 butiker i 15 länder. Över 50 Miljarder i omsättning. Dom kan da en förlust på miljoner. Det kan inte en liten butik.
Köpa till lockpriser av mindre företag, då ska man alltid vara försiktig. Alltid. Hoppas nu att folk börjar förstå det. Teknikboom Datorgrottan Bluenånting Kameraexperten Playzone
E-outlet Blew Peggyab Hmm, glömmer jag någon? Iaf, det går till på samma sätt varje gång, förstår verkligen inte varför folk inte lär sig.
Postad 06 March 2009 - 15:08
F-Forward
-
F-Forward
-
Amatör
-
-
61 inlägg
http://www.barometer...len(1193838).gmGripen och dessutom skäligen misstänkt nu alltså.
Postad 06 March 2009 - 15:15
deHooge
-
deHooge
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
http://www.barometer...len(1193838).gm
Gripen och dessutom skäligen misstänkt nu alltså.
Haha, han säger de har ett lager i malmö, som han aldrig sett  Det kan ju inte bli bättre än såhär. Undrar vad stackaren har blivit hotad med, eller lovad, för att sätta sitt namn på detta...
Postad 06 March 2009 - 15:17
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Bra att hemsidan är nere nu, hoppas för gott också så är det roliga slut för dom.
Postad 06 March 2009 - 15:19
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Men om man har ett VISA eller MasterCard kreditkort så är det ju inte VISA som har den garantin. Det är svensk lag som har den garantin. Jag tolkade det som att det gäller alla VISA kort.
Det verkar tyvärr inte gälla alla VISA-kort enligt vad min bank delgav mig när jag ringde dem häromdagen i detta ärende. Däremot, igen mot reserervation för att jag kan ha fel, så brukar VISA (alt. banken) ersätta när någon kapar ditt kort om det inte är så att du uppvisat stor oaktsamhet (tex lämnat kortet till en främling etc.) Kreditkortsföretagen och bankerna, som i slutändan ofta står för ersättningen till kunder som råkat ut för bedrägerier, brukar hålla stenkoll på hur och var kreditkorten används. En kollega till mig fick ett samtal från sin bank där de frågade honom om han befann sig i en matt-affär i Kairo och gjorde stora köp med sitt kort. Han var hemma i Sverige och det visade sig att han kort blivit skimmat när han åkte taxi i Norge. Kortet blev spärrat direkt och han klarade sig undan bedrägeriet.. Slutsats: VISA- och andra BANK-kort ska helst inte användas i några som helst förskottsbetalningar eller på siter man absolut inte är hundra procent trygg på (typ SJ och SF möjligtvis..) Sedan, som så många kloka personer på forumet säger: använd sunt förnuft och var försiktiga. Man ska ju inte shopppa loss hej vilt heller bara för att man råkar ha skaffat sig kreditkort..
Postad 06 March 2009 - 15:20
Ilmarin
-
Ilmarin
-
Rookie
-
3 inlägg
Om de två snubbarna nu inte är utnyttjade av någon större organisation så verkar de ju vara riktiga clowner efter man läst de två artiklarna om att de blivit gripna. Hoppas allt löser sig för er som blivit lurade.
Postad 06 March 2009 - 15:29
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Om de två snubbarna nu inte är utnyttjade av någon större organisation så verkar de ju vara riktiga clowner efter man läst de två artiklarna om att de blivit gripna. Hoppas allt löser sig för er som blivit lurade.
Givetvis är de målvakter som blivit tvingade/utnyttjade av någon större kriminell organisation.
Postad 06 March 2009 - 15:38
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Ja herregud, det är ju sagolikt klantigt av dom att låta sig bli gripna. Jag menar, hade det varit jag som lurat till mig flera miljoner från stackars blåögda konsumenter så hade suttit på första bästa flyg utomlands så fort det började hetta till (d.v.s. senast igår kväll).
Men som sagt, det är förmodligen inte 19åringen som är "master mind" och därmed är det säkert inte han som sitter på stålarna heller.
Postad 06 March 2009 - 15:50
lljooo
-
lljooo
-
Amatör
-
-
64 inlägg
http://www.sweclocke...blast_pa_natet/
Bra lista som summerar just det man sagt så många gånger nu, speciellt tre av punkterna:
Låga priser Var alltid misstänksam mot extremt bra erbjudanden. Är någonting för bra för att vara sant, är det oftast det. Använd prisjämförelsesajter för att jämföra mot andra, välkända, butiker.
Det där med att fokusera på priset är ju lite lurigt. Det är nog bara en tidsfråga innan detta händer igen, och då är det nog troligt att dom inte lägger sig riktigt lika lågt - hur många hade reagerat om ps3:an legat 400:- lägre än lägsta internetbutiken? Dom hade kanske inte fått in riktigt lika många beställningar då, eller så hade dom det, eftersom det då framstått som mer trovärdigt, och hur som helst hade dom fått in mer pengar på varje beställning... Det skulle förvåna mig om vi inte nästa gång får se att dom ligger betydligt närmare i pris...
Postad 06 March 2009 - 16:00
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Det där med att fokusera på priset är ju lite lurigt. Det är nog bara en tidsfråga innan detta händer igen, och då är det nog troligt att dom inte lägger sig riktigt lika lågt - hur många hade reagerat om ps3:an legat 400:- lägre än lägsta internetbutiken? Dom hade kanske inte fått in riktigt lika många beställningar då, eller så hade dom det, eftersom det då framstått som mer trovärdigt, och hur som helst hade dom fått in mer pengar på varje beställning... Det skulle förvåna mig om vi inte nästa gång får se att dom ligger betydligt närmare i pris...
Då får vi se till och bojkotta dessa bolag med Prisgaranti... Efter dessa två incidenter så kommer folk vara mycker mer försiktiga även om priset ligger bara några hundra kronor lägre
Postad 06 March 2009 - 16:04
speechless
-
speechless
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Eller så slutar folk bara att betala innan de fått sina produkter.
Postad 06 March 2009 - 16:07
Jon Fors
-
Jon Fors
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Precis! Jag blev blåst på 7500kr av Kameraexperten för en plasmaTV. Närmsta konkurrent låg på 7800kr har jag för mig. Just då kände jag mig väldigt dum som gick på detta. Tre veckor senare beställde jag samma TV för 7000kr på expterts mellandagsrea. Så då kanske jag inte var så dum iaf? För övrigt har jag precis fått godkänt från banken att jag slipper betala in pengarna, så det är skönt.
Postad 06 March 2009 - 16:08
fredrikzutt
-
fredrikzutt
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Håller med ifall det handlar om organisatiner med kriminellt förflyttande brukar det visa sig att dom inte alls har någon kunskap om tekniken, utan använder sig av dessa målvakter.. Men i det här tillfället måste ju fan deras bank låst pengarna.. och för en del ligger väl pengarna kvar som reserverade fortfarande.
Postad 06 March 2009 - 16:12
Unregisteredb26a2f45
-
Unregisteredb26a2f45
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Eftersom jag inte bor så långt ifrån butiken... bor på Öland... så kan jag meddela att de sagt på P4 nyheterna hela eftermiddagen att en av killarna är anhållen! http://www.sr.se/kal...artikel=2681602 För mig verkar allt väldigt märkligt att en 19 åring o en 23 åring... den senare från Göteborg... båda dömda för knarkbrott, stöld o bedrägeri... kan starta en butik i centrala Kalmar... på Kvarnholmen!!! Den är nästan lika långsökt som om den total främling kan öppna en butik på Avenyn i Göteborg. Mer troligt att det är "någon annan" som ligger bakom verksamheten o låter kidsen ta smällen... vad vet jag??? Bort med buset!!!!!!
Postad 06 March 2009 - 16:17
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Håller med ifall det handlar om organisatiner med kriminellt förflyttande brukar det visa sig att dom inte alls har någon kunskap om tekniken, utan använder sig av dessa målvakter.. Men i det här tillfället måste ju fan deras bank låst pengarna.. och för en del ligger väl pengarna kvar som reserverade fortfarande.
Det hade ju varit nice om det blev så att deras bank gjorde det!
Postad 06 March 2009 - 16:18
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
För mig verkar allt väldigt märkligt att en 19 åring o en 23 åring... den senare från Göteborg... båda dömda för knarkbrott, stöld o bedrägeri... kan starta en butik i centrala Kalmar... på Kvarnholmen!!! Den är nästan lika långsökt som om den total främling kan öppna en butik på Avenyn i Göteborg. Mer troligt att det är "någon annan" som ligger bakom verksamheten o låter kidsen ta smällen... vad vet jag???
Bort med buset!!!!!!
butiken låg redan där.. dom tog över den
Redigerat av Majorglenn, 06 March 2009 - 16:21.
Postad 06 March 2009 - 16:25
Unregisteredb26a2f45
-
Unregisteredb26a2f45
-
Amatör
-
-
66 inlägg
butiken låg redan där.. dom tog över den
Jag bara tycker att det verkar lite märkligt att en 19-åring o en 23-åring bara kan "ta över" en butik inne på Kvarnholmen??? Jag menar... de får den ju inte bara gratis utan lär väl ha kostat en del kulor... bara läget kostar ju!
Postad 06 March 2009 - 16:37
fredrikzutt
-
fredrikzutt
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
expressen har också uppmärksamat fallet om inte postat tidigare: http://www.kvp.se/ny...ia-mot-natbutik
Postad 06 March 2009 - 16:40
xbox-snabel
-
xbox-snabel
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
kommentarcitat från Aftonbladet: "....Är man så dum och köper från butiken, när det har pågått diskussioner på nätet i flera veckor....." Flera veckor? Och kalla andra dumma?...hmmm
Postad 06 March 2009 - 16:40
Unregisteredb26a2f45
-
Unregisteredb26a2f45
-
Amatör
-
-
66 inlägg
De intervjuade den gamla ägaren nyss på radion o han verkar både seriös, bestört o chockad. Vilket ###### öde o se sitt livsverk gå upp i rök... som han uttryckte det!
Har den gamla ägaren drivit butiken länge där... på N Långgaran 4?
Redigerat av Unregisteredb26a2f45, 06 March 2009 - 17:03.
Postad 06 March 2009 - 16:44
deHooge
-
deHooge
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Jo, det kan nog vara riktigt. De intervjuade den gamla ägaren nyss på radion o han verkar både seriös, bestört o chockad. Vilket ###### öde o se sitt livsverk gå upp i rök... som han uttryckte det!
Vad jag kan se så har väll företaget varitt aktivt sedan 2004, vet dock inte om den alltid legat på samma adress. Jag kan föreställa mig att han inte är den gladaste just nu... men samtidigt kanske det inte är ens första tanke att kolla brottsregistret på de som vill köpa ens butik.
Postad 06 March 2009 - 16:46
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4905 inlägg
Jo, det kan nog vara riktigt. De intervjuade den gamla ägaren nyss på radion o han verkar både seriös, bestört o chockad. Vilket ###### öde o se sitt livsverk gå upp i rök... som han uttryckte det!
Bor själv i Kalmar och har under många år sett den gamla ägaren driva butiken. Så jag tror han har haft butiken sen scratch faktiskt. Tråkigt att det skulle gå såhär för butiken. Får bara hoppas på att grabbarna som tog över butiken inte kommer undan med några pengar.
Postad 06 March 2009 - 16:52
Unregisteredb26a2f45
-
Unregisteredb26a2f45
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Vad jag kan se så har väll företaget varitt aktivt sedan 2004, vet dock inte om den alltid legat på samma adress.
Jag kan föreställa mig att han inte är den gladaste just nu... men samtidigt kanske det inte är ens första tanke att kolla brottsregistret på de som vill köpa ens butik.
Jag visste ärligt talat inte ens om att den här butiken fanns på N Långgatan... vet bara om den mer kända butiken på Storgatan mitt emot SEB Banken. O dom verkar ju väldigt seriösa. :-)
Postad 06 March 2009 - 16:56
Unregisteredb26a2f45
-
Unregisteredb26a2f45
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Bor själv i Kalmar och har under många år sett den gamla ägaren driva butiken. Så jag tror han har haft butiken sen scratch faktiskt. Tråkigt att det skulle gå såhär för butiken. Får bara hoppas på att grabbarna som tog över butiken inte kommer undan med några pengar. 
Det får vi verkligen hoppas! Bedragare ska hängas högt!!
Postad 06 March 2009 - 17:00
deHooge
-
deHooge
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Det får vi verkligen hoppas! Bedragare ska hängas högt!!
Tycker lite synd om killarna... Tror ju bestämt att de är målvakter åt en större organisation som antingen har lurat eller hotat dem till detta.
Postad 06 March 2009 - 17:06
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Tycker lite synd om killarna... Tror ju bestämt att de är målvakter åt en större organisation som antingen har lurat eller hotat dem till detta.
Inte alls synd om dom med deras bakgrund så är dom ju kända hos polisen innan och någon gång under deras liv har dom tagit ett beslut att göra något olagligt så dom får bara vad dom förtjänar.
Postad 06 March 2009 - 17:10
Unregisteredb26a2f45
-
Unregisteredb26a2f45
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Jag tycker ju förvisso betydligt mycker mer synd om alla som blivit blåsta på stålar även om man kanske kan tycka att de varit blåögda o handlat lite väl mycket i god tro. i sin förlängning innebär ju detta att man ALLTID måste vara misstänksam om något verkar vara lite "för" billigt. *trist*
Postad 06 March 2009 - 17:16
fredrikzutt
-
fredrikzutt
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Om detta blir mer uppblåst tror jag sverige tar ett steg tillbaka och slutar handla med kort till det kommer lagar som gör att inte vem som helst kan driva en webb-butik.
Redigerat av fredrikzutt, 06 March 2009 - 17:20.
Postad 06 March 2009 - 17:34
yacob
-
yacob
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
De intervjuade den gamla ägaren nyss på radion o han verkar både seriös, bestört o chockad. Vilket ###### öde o se sitt livsverk gå upp i rök... som han uttryckte det!
Finns det någon länk så man kan få höra intervjun?
Postad 06 March 2009 - 17:36
ajlövpläjsån
-
ajlövpläjsån
-
Rookie
-
8 inlägg
Trist men han som är anhållen lär inte vara hjärnan bakom det hela. Det var en annan snubbe som hade kontrollen över butiken/pengarna, helt klart. Visst, han hade säkert koll på vad som hände men de som egentligen är ansvariga lär ju gå fria med en hel del cash på fickan.
Postad 06 March 2009 - 17:44
fredrikzutt
-
fredrikzutt
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Länken till när gamla ägaren blir intervjuvad av sr: http://www.sr.se/web...e=db&Id=1634395
Postad 06 March 2009 - 18:43
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
trams! media markt i kalmar sålde ps3 för 2990kr är det också för sant? så priset var fullt möjligt om butiken går förlust på dom. själv avrådde man folk att handla där innan man kollat upp butiken lite mer.
MM har sin prisgaranti som många nu använt sig av (fast jag förstår inte varför MM inte kollat upp detta lite bättre, mig veterligen gäller deras prisgaranti inte mot nätet) och jag kan försäkra dig att MM knappast hade sänkt priset med så mycket om de inte var "tvungna". Är bara att gratulerad de som fick köpa sina produkter billigt men detta kommer garanterat att påverka hela deras prisgaranti, som vanligt är det alltid vi kunder som drabbas i slutändan.
Postad 06 March 2009 - 18:47
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
Nu är deras sida nere men det kanske den varit ett tag. Orkar inte läsa bakåt just nu.
Postad 06 March 2009 - 18:48
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Om detta blir mer uppblåst tror jag sverige tar ett steg tillbaka och slutar handla med kort till det kommer lagar som gör att inte vem som helst kan driva en webb-butik.
Jag tycker du överdriver en aning här nu. Om du och alla andra bara använde vanligt sunt förnuft och tänkte till en extra gång om vem man handlar från och under vilka omständigheter och var lite extra vaksamma på kriterierna som gäller vid köpet så skulle jag vilja säga att du är rätt säker från att bli lurad på pengar i de flesta fall. Ingen kan ju naturligtvis vara garanterad att aldrig råka ut för det men klart färre iaf. Jag vill påstå att huvuddelen som drabbas av dessa bedragare gång efter annan är just dom som inte tänker så och en del verkar uppenbarligen inte tänka alls så fort dom får se en röd prislapp och gör vad som helst för att göra ett klipp. Det är ju just det bedragarna vet... Det egentliga problemet är ju inte bedragarna och deras scambutiker (missförstå mig rätt) utan alla de som gång efter annan faller i deras grop som oftast är grävd efter samma koncept. Om bara folk ville lära sig det och agera därefter skulle det se annorlunda ut.
Redigerat av masse70, 06 March 2009 - 18:52.
Postad 06 March 2009 - 18:57
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
MM har sin prisgaranti som många nu använt sig av (fast jag förstår inte varför MM inte kollat upp detta lite bättre, mig veterligen gäller deras prisgaranti inte mot nätet) och jag kan försäkra dig att MM knappast hade sänkt priset med så mycket om de inte var "tvungna". Är bara att gratulerad de som fick köpa sina produkter billigt men detta kommer garanterat att påverka hela deras prisgaranti, som vanligt är det alltid vi kunder som drabbas i slutändan.
Smart, skulle jag säga. Bra reklam utan halvsidor i Aftonbladet och Metro plus radioreklam. Jag kan bra tänka mig att handla på MM efter detta
Postad 06 March 2009 - 19:12
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Smart, skulle jag säga. Bra reklam utan halvsidor i Aftonbladet och Metro plus radioreklam. Jag kan bra tänka mig att handla på MM efter detta
Ja och det är därför jag tror att dom inte vägrade, de såg nog detta som ett bra sätt att få dit mer folk. Hade det bara varit någon enstaka person som kommit dit så hade de nog inte gått med på det.
Postad 06 March 2009 - 19:30
fredrikzutt
-
fredrikzutt
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag tycker du överdriver en aning här nu. Om du och alla andra bara använde vanligt sunt förnuft och tänkte till en extra gång om vem man handlar från och under vilka omständigheter och var lite extra vaksamma på kriterierna som gäller vid köpet så skulle jag vilja säga att du är rätt säker från att bli lurad på pengar i de flesta fall.
Ingen kan ju naturligtvis vara garanterad att aldrig råka ut för det men klart färre iaf.
Jag vill påstå att huvuddelen som drabbas av dessa bedragare gång efter annan är just dom som inte tänker så och en del verkar uppenbarligen inte tänka alls så fort dom får se en röd prislapp och gör vad som helst för att göra ett klipp.
Det är ju just det bedragarna vet...
Det egentliga problemet är ju inte bedragarna och deras scambutiker (missförstå mig rätt) utan alla de som gång efter annan faller i deras grop som oftast är grävd efter samma koncept. Om bara folk ville lära sig det och agera därefter skulle det se annorlunda ut.
Sant. Har själv inte blivit drabbad men kompisar som har. Men större företag som Komplett mm kan man ju garanterat lita på, det blir ju dom mindre som blir utsatta isåfall tror jag. Men som alla tidigare påpekat om priserna som playzone erbjöd var ju bortom verkligheten. Fler borde ha skakat på huvudet innan dom gjorde beställningen. Men kan tänka mig att folk hade i baktanken "varan kommer inom kort vara slut om jag inte beställer nu" Men då är det bättre och göra så många redan har skrivit. Att vända sig till nån lite dyrare. Nån man känner till. Kanske till och med lokalt...
Postad 06 March 2009 - 19:37
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Sant. Har själv inte blivit drabbad men kompisar som har. Men större företag som Komplett mm kan man ju garanterat lita på, det blir ju dom mindre som blir utsatta isåfall tror jag.
Beror på, Komplett med nuvarande ägare hade knappast gjort detta men det är också här problemet ligger, ingen meddelar om en butik eller företag bytt ägare utan det får man själv kolla upp. Playzones förre ägare hade garanterat nog aldrig gjort något sådant här och han säger själv att han aldrig sålt om han hade anat att något inte var rätt. Detta påverkar tyvärr honom med eftersom många fortfarande förknippar honom med nuvarande Playzone, om han skulle starta en ny butik så hade han nog fått börja om från scratch eftersom många antagligen fortfarande förknippat honom med den här bluffen. Det tar väldigt lång tid att bygga upp ett förtroende men bara sekunder att mista det. Måste verkligen skära i hjärtat att se den verksamhet som man byggt upp fördärvas på det här sättet.
Redigerat av Jack of all trades, 06 March 2009 - 19:41.
Postad 06 March 2009 - 19:41
fredrikzutt
-
fredrikzutt
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Men då behövs de lagar isåfall som återgärdar detta. Med tanke på att det blir skattebetalarna som ändå får betala för det här
Redigerat av fredrikzutt, 06 March 2009 - 19:42.
Postad 06 March 2009 - 20:47
Lo-Fi Heroes
-
Lo-Fi Heroes
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Tänk på att ni måste ha med eran polisanmälan när ni ska göra en kortreklamation hos banken, annars kan man inte lämna in den. Man behöver också en kopia på kvittot, och ett utdrag från mailen där det står att man kräver pengarna tillbaka av företaget.
Postad 06 March 2009 - 20:49
Loud
-
Loud
-
Beroende
-
-
1462 inlägg
så.. mycket bluff från dessa?
Postad 06 March 2009 - 21:03
godissugen
-
godissugen
-
Användare
-
-
190 inlägg
det där visste jag redan flera dagar men det var inte det jag besvaráde. tror inte det blir nån förändring från Media markt mer än att de kollar upp det lite nogrannare nästa gång.
Postad 06 March 2009 - 21:58
lando
-
lando
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
Enligt Aftonblaskan så var den häktade känd av polisen genom narkotika sammanhang, 1+1 * knarkskuld = stå som ägare på företag.
Han lär ju inte vara hjärnan bakom, utan han har fått/tagit detta uppdrag.
Redigerat av lando, 06 March 2009 - 21:59.
Postad 06 March 2009 - 23:01
Zanzibar
-
Zanzibar
-
Rookie
-
9 inlägg
Hmm, ser ut som att det knappast lönar sig att vara positiv längre. Nåja.
Fast tråkigt nog ser de ut att ha debiterat dubbelt med, fast man borde inte vara förvånad.
De drog en gång med "rabatten" på 40%, en gång utan. Vilket är lite udda egentligen, de kunde trots allt dragit högre belopp direkt.
Någon annan som märkte av det?
Postad 06 March 2009 - 23:03
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Hmm, ser ut som att det knappast lönar sig att vara positiv längre. Nåja.
Fast tråkigt nog ser de ut att ha debiterat dubbelt med, fast man borde inte vara förvånad.
De drog en gång med "rabatten" på 40%, en gång utan. Vilket är lite udda egentligen, de kunde trots allt dragit högre belopp direkt.
Någon annan som märkte av det?
Så hur gick det med att agera levande och varnande exempel trots varningarna undrar jag? Fick du nåt billigt spel? Eller var dom värda pengarna pga sin "ansträngning"?
Redigerat av masse70, 06 March 2009 - 23:04.
Postad 06 March 2009 - 23:07
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
Nu var du elak masse70. Inte så kul för honom när du strör salt i såret.
Postad 06 March 2009 - 23:09
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Nu var du elak masse70. Inte så kul för honom när du strör salt i såret.
Jasså det tycker du? Har du ens läst hans inlägg efter alla varningar där han ändå vill chansa att köpa? Med sån inställning får och förtjänar man att få stå sitt eget kast. Så elak nej, ärlig ja. Jag har slagit till och beställt, sedan så får vi se om det är äkta eller inte.
Av allt jag sett så verkar de dock seriösa. Deras webbutik är väl utvecklad, fullt fungerade och allt ser bra ut. Om detta är ett bedrägeri så förtjänar de pengarna, de har verkligen anstängt sig!
Samt så verkar annonserna seriösa nog. 3000 för en produkt värd runt 4500 är en rimlig förlust om man ser det som en marknadsförings kostnad. Titta bara på denna tråden. Nio sidor!
De har även skrivit "så långt lagret räcker". Möjligen har de tidigare köpt in för många, och behöver bli av med dem. Visst, de gör en förlust på dem nu, men i längden kan det löna sig. Speciellt om vi ser en prissänkning på PS3an om ett halvår.
Eller så har de inte det! De kanske gör som El-giganten. Har fem i lager, sedan slut! Sorry, du var inte snabb nog. Pengarna tillbaka, men välkommen åter i framtiden.
Hade de velat blåsa oss hade de säkert även sett till att alla deras produkter var i lager. Men om man tittar runt så är det mängder som inte är tillgängliga just nu.
Så allt som allt så tycker jag de verkar seriösa nog för en chansning. Men vi får se! I värsta fall förlorar man lite pengar, men det är inte hela världen .
Usäkta mig men hur korkad får man vara? Blir lite svårt att strö salt i ett sår man medvetet skaffat sig med öppna ögon. Eller tycker du synd om honom fortfarande? Jag skulle tom vilja sträcka mig så långt till att säga att hans tänkande och agerande är grunden till att dessa bedragare kan fortsätta år efter år med sina scams.
Redigerat av masse70, 06 March 2009 - 23:17.
Postad 06 March 2009 - 23:17
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
Tycker bara synd om honom som svalde betet så. Han ångrar nog det bittert nu.
Nog om det det det jag som gled in på ett sidospår.
Edit1: får väl lägga till att det inte bara honom som jag tycker synd om. Även er andra.
Edit2: börjar nog nu förstå din "saltning" av Zanzibar.
Redigerat av Unregisterede6970ea2, 06 March 2009 - 23:44.
Postad 06 March 2009 - 23:20
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Ledsen men jag jag brukar normalt vara en sympatisk person. Men jag tycker inte det minsta synd om en person som resonerar och agerar som han gjort, sorry.
Hur kan man tycka synd om en person som öppet medgivit att han tagit ett beslut trots alla varningar och tom är villig att ge skojarna hans pengar för att dom "ansträngt" sig så?
Herregud!
Det finns en gräns för alla och han har passerat den helt medvetet.
Han är ju snarare orsaken till att dessa skojare kan fortsätta eller ens har en marknad.
Redigerat av masse70, 06 March 2009 - 23:25.
Postad 06 March 2009 - 23:24
Bizhop
-
Bizhop
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Så hur gick det med att agera levande och varnande exempel trots varningarna undrar jag? Fick du nåt billigt spel? Eller var dom värda pengarna pga sin "ansträngning"?
Dryghet anses ju vara medicinen mot att ha blivit blåst, så du kan väl sätta upp en mottagning. Vad menar du åstadkomma med dina svar? Är du Doktor Saltkar som kommer få alla oss lättlurade ######r att aldrig mer gå på en nit? Jag kan lätt säga att ju mer jag läser inlägg från alla besserwissers, som minsann aldrig någonsin skulle begå ett fel likt detta, ju mindre tänker jag på pengarna jag förlorat och riktar istället min energi mot att fundera på varför vissa tror man behöver läxas upp i efterhand? Jag kan ju enkelt göra valet att inte läsa denna tråd men jag är trots allt nyfiken på vad som händer och sker kring Playzone. Men det hade varit skönt att slippa sältan.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|