* Officiell Tråd - Iphone 3gs *
4188 svar till detta ämne
Postad 23 July 2009 - 17:32
UTBMF
-
UTBMF
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Fattar inte hur ni kan räkna med abb kostnaden i priset för telefonen ....
Det enda som jag tycker ska räknas är ju såklart bara vad man betalar för telefonen..
Tex 895 för telefonen och månadsavgiften för själva telefonen...
Edit Det är ju det man betalar för telefonen ..
Lysande då ringer jag upp TRE och ber dom skicka mig en iphone 3gs för 2071kr, betalar gärna de 24 x 48kr direkt.
Postad 23 July 2009 - 17:33
Unregisteredadfb60ea
-
Unregisteredadfb60ea
-
Användare
-
-
136 inlägg
Beror ju helt på om man hos någon annan operatör skulle utnyttja 399:- /mån i samtals/sms och surfkostnader. Skulle jag skaffa Halebop skulle min månadskostnad MAX kunna hamna på 249:- /mån med allt jag behöver därför är 450 :- en hög summa för mig.
Men givetvis är inte abbkostnaden telefonens kostnad.
Jo men kostar då telefonen 5000:- då har du ju betalat mer..
//Mackan
Tre tar betalt för varje sms, sms.ar man mycket varje månad är de där 399:- snabbt borta om man dessutom ringer till andra operatörer för 0,69:- /minut. Stor chans att få betala mer än 399:- /månad där man hos en annan operatör inte ens kommit upp i den kostnaden.
Postad 23 July 2009 - 17:33
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Fattar inte hur ni kan räkna med abb kostnaden i priset för telefonen ....
Det enda som jag tycker ska räknas är ju såklart bara vad man betalar för telefonen..
Tex 895 för telefonen och månadsavgiften för själva telefonen...
Edit Det är ju det man betalar för telefonen ..
Det är vad man i slutändan betalar som räknas. Dyra abbonemang eller slanta upp mycket direkt. Same same
Postad 23 July 2009 - 17:37
jocke_r
-
jocke_r
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Det är vad man i slutändan betalar som räknas. Dyra abbonemang eller slanta upp mycket direkt. Same same
Fast det beror väl på om man ändå ringer för dessa belopp varje månad så är det väl bättre att få en telefon för endast 49/mån än att köpa den kontant och sen dessutom få betala ungefär samma summa varje månad i trafikkostnad?
Postad 23 July 2009 - 17:38
zentz
-
zentz
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Med en väldigt konstig definition av gratis.
Inte alls jag antyder att det ingår gratis i ett abonnemang, inte att abonnemanget i sig är gratis
Postad 23 July 2009 - 17:46
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
"Jo men kostar då telefonen 5000:- då har du ju betalat mer.."
Jag är bunden i 24 månaden, jag måste betala totalt nästan 12 000 och kan inte komma ifrån det på något sätt iom kontakt. Köper du en obunden telefon och inte har någon bindningstid på ett abonnemang kan du ju byta lite hur du vill. 2 år är lång tid, du kanske flyttar och hamnar någonstans där tre har kass täckning. Vid obunden kan jag göra lite hur jag vill och byta utan att ändå behöva betala 12 000 totalt.
Postad 23 July 2009 - 17:47
frX
-
frX
-
Användare
-
-
185 inlägg
Med en väldigt konstig definition av gratis.
Ja eftersom det ingår i abonenmanget (vilket det normalt inte gör) och du betalar inget extra så får jag nog kalla det för gratis.
Postad 23 July 2009 - 17:52
jocke_r
-
jocke_r
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
"Jo men kostar då telefonen 5000:- då har du ju betalat mer.."
Jag är bunden i 24 månaden, jag måste betala totalt nästan 12 000 och kan inte komma ifrån det på något sätt iom kontakt. Köper du en obunden telefon och inte har någon bindningstid på ett abonnemang kan du ju byta lite hur du vill. 2 år är lång tid, du kanske flyttar och hamnar någonstans där tre har kass täckning. Vid obunden kan jag göra lite hur jag vill och byta utan att ändå behöva betala 12 000 totalt.
Köp då din iphone olåst hos någon av dom som erbjuder det. 11 800 för 32 gb, och då ingår? nej just det ingenting. Då känns det faktist bättre att iaf få ringa/smsa/surfa för mina 12 000.
Redigerat av jocke_r, 23 July 2009 - 17:52.
Postad 23 July 2009 - 17:54
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Köp då din iphone olåst hos någon av dom som erbjuder det. 11 800 för 32 gb, och då ingår? nej just det ingenting. Då känns det faktist bättre att iaf få ringa/smsa/surfa för mina 12 000.
Nej just därför menar jag att det är för dyrt, för den är max värd 5-6000.
Postad 23 July 2009 - 17:57
Mike Lager
-
Mike Lager
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Så det borde alltså gå att lägga till tjänsten turbo surf som kostar 5 kr/dag = cirka 150 kr per månad? Kan man göra "som vanligt" då att det dras från potten också? Dvs 399 kr - 150 kr ger 249 kr kvar att ringa/smsa för? Plus lägg till tjänsten friends plus eller vad den heter för 69 kr så man kan ringa alla inom tre och till fasta nätet gratis (förutom uppkopplingskostnad 69 öre per samtal)... Isf skulle det ge 180 kr kvar att ringa/sms upp till övriga nät/operatörer.... Skulle passa mig ganska bra om det går att göra så...
Vet nån förresten om det går att förhandsboka men hämta den i butik istället för att den levereras hem? Jag åker nämligen bort just den 31:a och kommer åka direkt från jobbet till flygplatsen utan att kunna åka hem emellan... så att boka och hämta i butik är nog enda valet för att det ska funka för mig....
Postad 23 July 2009 - 17:58
jocke_r
-
jocke_r
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Nej just därför menar jag att det är för dyrt, för den är max värd 5-6000.
Skönt då känns det som jag gör ett klipp som får den för 49*24 = 1176:- Eftersom jag som sagt oavsett ringer för dessa summor om inte mer varje månad så är detta erbjudande perfekt. Jag bor dessutom i en storstad och har inga planer på att flytta så täckning är ingen issue heller.
Postad 23 July 2009 - 17:58
Torva
-
Torva
-
Användare
-
-
219 inlägg
Är inte så insatt i dom olika abonnemangen, men fattat att man får ringa, surfa, sms:a och mms:a för tres 399/mån, men får man göra allt detta från telias prata på surf också? Är det enda som skiljer telia och tre att man får surfa för 10gb respektive 5gb? Har jag förstått det rätt?
Postad 23 July 2009 - 17:59
tjabo20
-
tjabo20
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Sitta med en telfon o abb i 2 år gör man ju inte i dessa dagar,denna kommer ju va stenålder när man kommer ur deras 2 års fängelse... har inget emot köpa den operatörslåst och med kontantkort så jag betalr för exakt vad jag ringer för... vill jag ha surf lägger jag till det,men vill äga den så jag kan sälja den whatever om ett år eller så när nästa iphone kommer typ...men det kanske dyker upp mer val senare... annnars får ma köpa cash nånstans
Postad 23 July 2009 - 18:03
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag tycker det är lite konstigt att Tre inte erbjuder 18 månaders bindningstid.
Postad 23 July 2009 - 18:06
jocke_r
-
jocke_r
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Sitta med en telfon o abb i 2 år gör man ju inte i dessa dagar,denna kommer ju va stenålder när man kommer ur deras 2 års fängelse... har inget emot köpa den operatörslåst och med kontantkort så jag betalr för exakt vad jag ringer för... vill jag ha surf lägger jag till det,men vill äga den så jag kan sälja den whatever om ett år eller så när nästa iphone kommer typ...men det kanske dyker upp mer val senare... annnars får ma köpa cash nånstans
Jag kan ju bara tala för min egen del, men det blir ju dyrare för mig att använda kontantkort än flatrate abb. Sen är det väl heller ingen som hindrar dig att sälja denna telefon om 1 år oavsett om du har bindningstid på ditt abb eller inte?
Postad 23 July 2009 - 18:08
Eufemism
-
Eufemism
-
Forumräv
-
-
861 inlägg
Jag brukar byta telefon drygt en gång om året, jag köper var tredje telefon med abonnemang, får det praktiskt taget gratis och köper sedan den nästa eller de två nästa helt obundna i vanlig butik. Flyttar jag bara över simkortet har jag samma abonnemang, som för mig förmodligen är det billigaste. Du kan fortfarande sälja telefonen även om du köper den från tre med abonnemang.
Postad 23 July 2009 - 18:13
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Man måste ju såklart alltid se till hur mycket man ringer/surfar/sms:ar..
Jag betalar 599/månad för mitt flatrate..
50 timmar till alla nät...3000 sms/mms till alla nät..Ingen uppkopplingsavgift..
Och nu får jag samma abb med 10gig data för 699..
Så Iphone 32 gig skulle alltså kosta mig 49x24 spänn = 1176 kronor...
Tycker man inte att det är ett bra erbjudande vette då tusan :-)
Postad 23 July 2009 - 18:18
UTBMF
-
UTBMF
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Ja eftersom det ingår i abonenmanget (vilket det normalt inte gör) och du betalar inget extra så får jag nog kalla det för gratis.
Precis som vår sjukvård är gratis va? Gratis betyder "av nåd", d v s det krävs ingen motprestation av varans eller tjänstens mottagare. Här krävs det att du betalar för ett abonnemang det är således inte gratis. Det må vara mer förmånligt än att köpa en annan mobil med liknande abonnemang men det är absolut inte gratis.
Postad 23 July 2009 - 18:23
UTBMF
-
UTBMF
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Man måste ju såklart alltid se till hur mycket man ringer/surfar/sms:ar..
Jag betalar 599/månad för mitt flatrate.. 50 timmar till alla nät...3000 sms/mms till alla nät..Ingen uppkopplingsavgift..
Och nu får jag samma abb med 10gig data för 699..
Så Iphone 32 gig skulle alltså kosta mig 49x24 spänn = 1176 kronor... Tycker man inte att det är ett bra erbjudande vette då tusan :-)
För dig blir det fantastiskt bra men det är förstås olika för olika individer. Exempelvis folk som måste ha en utan abonnemang eller någon som kanske har kontantkort osv.
Postad 23 July 2009 - 18:25
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
 givetvis..ringer man för 35 kronor/månad är de ju inget vidare
Postad 23 July 2009 - 18:29
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
givetvis..ringer man för 35 kronor/månad är de ju inget vidare
Eller 200 eller har abb betalt av jobb etc
Postad 23 July 2009 - 18:38
frX
-
frX
-
Användare
-
-
185 inlägg
Precis som vår sjukvård är gratis va?
Gratis betyder "av nåd", d v s det krävs ingen motprestation av varans eller tjänstens mottagare. Här krävs det att du betalar för ett abonnemang det är således inte gratis.
Det må vara mer förmånligt än att köpa en annan mobil med liknande abonnemang men det är absolut inte gratis.
Det är ju en tolkningsfråga, eftersom det inte innebär någon extra kostnad så väljer jag att kalla det gratis eller "på köpet", men om du inte gör det så är det upp till dig.
Postad 23 July 2009 - 19:35
Linkanman
-
Linkanman
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Är det bara jag som reagerar att priset för att köpa telefonen är väldigt högt? Vi pratar om abonemang hit och dit men att köpa den utan abbonemang är väldigt dyrt. Inte många telefoner i den prisklassen.
Postad 23 July 2009 - 19:44
wynalda
-
wynalda
-
Amatör
-
-
61 inlägg
1. Om jag har förstått 399 pott ordentligt så kan jag alltså:
Lägga till surf för 150kr, gratis sms 99kr och ha ca 150 kr kvar att använda till att ringa osv? Eller går det att lägga till 99kr gratis sms som tjänst och betala med en del av potten? Eller blir det 99kr ytterligare = 498? Om det är så att jag kan lägga till sms och surf o ha 150 kr kvar att ringa för är detta nämnligen det utlimata abbonemanget för mig då det passar mina telefonvanor ypperligt.
2. Vill bara vara säker. Det är väl efter att man får telefonen som man har 14 dagars öppet köp? Inte efter att man har lagt ordern? Dum fråga tror jag men vill gärna att någon bekräftar att så är fallet.
Postad 23 July 2009 - 19:46
Unregistereddea86124
-
Unregistereddea86124
-
Amatör
-
-
97 inlägg
1. Om jag har förstått 399 pott ordentligt så kan jag alltså: Lägga till surf för 150kr, gratis sms 99kr och ha ca 150 kr kvar att använda till att ringa osv? Eller går det att lägga till 99kr gratis sms som tjänst och betala med en del av potten? Eller blir det 99kr ytterligare = 498? Om det är så att jag kan lägga till sms och surf o ha 150 kr kvar att ringa för är detta nämnligen det utlimata abbonemanget för mig då det passar mina telefonvanor ypperligt.
2. Vill bara vara säker. Det är väl efter att man får telefonen som man har 14 dagars öppet köp? Inte efter att man har lagt ordern? Dum fråga tror jag men vill gärna att någon bekräftar att så är fallet. 
Alla tilläggstjänster dras av potten. Så det kommer bli 150+99 =249, med andra ord 151kr kvar att ringa för.
Postad 23 July 2009 - 19:48
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Alla tillval du lägger till dras från 399 pott....
Bara testa på skoj att välja en mobil på måfå...välj abb och sen tillval så ser du att de dras från totala summan
Edit
Tooo slow
Redigerat av moparman, 23 July 2009 - 19:49.
Postad 23 July 2009 - 19:51
mattek
-
mattek
-
Veteran
-
-
1627 inlägg
Alla tilläggstjänster dras av potten. Så det kommer bli 150+99 =249, med andra ord 151kr kvar att ringa för.
på dom andra telefonerna fungerar det så men provar du på iphone på 3s sida så finns inte tillvalet surf för 150 kr att välja
Postad 23 July 2009 - 19:57
Unregistereddea86124
-
Unregistereddea86124
-
Amatör
-
-
97 inlägg
på dom andra telefonerna fungerar det så men provar du på iphone på 3s sida så finns inte tillvalet surf för 150 kr att välja
Såg också detta nu. Det låter skumt. EDIT: Någon som vet vad som händer efter man förbrukat sina 2GB data? Stryps hastigheten eller får man betala 10kr/MB?
Redigerat av Unregistereddea86124, 23 July 2009 - 19:59.
Postad 23 July 2009 - 20:31
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Asså vart hittar ni allt om iPhone 3GS på Tres hemsida? Klickar runt överallt, men allt jag kan se är intresseanmälan.
Har sett era länkar som postat här. Men jag kan inte hitta dom om jag går via tre.se startsidan.
Postad 23 July 2009 - 20:33
Unregistereda7124cf7
-
Unregistereda7124cf7
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Nån som vet om dom kommer sätta på ett sånt där fult 3 märke på den?
Postad 23 July 2009 - 20:33
Oddish
-
Oddish
-
Användare
-
-
160 inlägg
Om det inte har gått ut så rekommenderar jag att du kontaktar vår kundtjänst så får de se vad som har hänt med beställningen.
De två gånger jag försökt med detta har snubbarna i telefonen inte haft en susning om vad jag snackar om och vet ingenting om något specialerbjudande via sms. Jag håller dock med om att det är kanon att ni håller lite koll på forumen och svarar på frågor.
Postad 23 July 2009 - 20:35
wynalda
-
wynalda
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Nån som vet om dom kommer sätta på ett sånt där fult 3 märke på den?
Detta har diskuterats tidigare någonstans och jag håller med om det som skrevs då. Jag tror knappast att Apple tillåter några sådana saker på deras produkter, men jag kan ju ha fel. Men min och andras erfarenhet säger väl att det ska mkt till om ngt sådant ska hända.
Postad 23 July 2009 - 20:39
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
De två gånger jag försökt med detta har snubbarna i telefonen inte haft en susning om vad jag snackar om och vet ingenting om något specialerbjudande via sms. Jag håller dock med om att det är kanon att ni håller lite koll på forumen och svarar på frågor. 
Men har du inte läst vad dom har skrivit?  Angående SMS erbjudantet (som bara ett fåtal har fått) så har kundtjänst ingen aning om detta om du ringer dom. Du får heller ingen bekräftelse på denna. Däremot om du har gjort en beställning på erbjudandet som dom har på telia.se (som alla får ta del av) så får du en bekräftelse, och även kontakta kundtjänst om det är någont som står fel till.
Redigerat av Electrified, 23 July 2009 - 20:41.
Postad 23 July 2009 - 21:37
frX
-
frX
-
Användare
-
-
185 inlägg
Asså vart hittar ni allt om iPhone 3GS på Tres hemsida? Klickar runt överallt, men allt jag kan se är intresseanmälan. Har sett era länkar som postat här. Men jag kan inte hitta dom om jag går via tre.se startsidan. http://www.tre.se/te...e.aspx?id=37930 16GB http://www.tre.se/te...e.aspx?id=37933 32GB
Postad 23 July 2009 - 22:11
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Ja, från och med att du får hem någon slags bekräftelse på posten (riktiga snigelposten). En kopia på avtalet t.ex. Blir så trött... Skulle PRECIS lägga en order på en 32gb med 3Pott 399kr när jag upptäckte att det inte går att välja till 3Mobil Surf Turbo... Så dåligt! Samtidigt ser jag att de har ändrat (tagit bort) datamängdstaket som tidigare var 20gb/månad till obegränsat! Så det kan vara därför de inte erbjuder det till iPhonekunder. Hursomhelst dåligt. Dessutom blir jag irriterad på att de inte förklarar vad som händer när man förbrukat de 2gb/10gb som ingår i abonnemangen, kostar det 10kr/mb då helt plötsligt eller stryps hastigheten bara? Hoppas inte heller att telefonen är "brand:ad".
Redigerat av shapic, 23 July 2009 - 23:48.
Postad 23 July 2009 - 22:47
Oddish
-
Oddish
-
Användare
-
-
160 inlägg
Men har du inte läst vad dom har skrivit? 
Jodå, men det är ett väldigt märkligt tillvägagångssätt. Jag beställde en 3GS via länken i sms:et jag fick i fredags, det unika erbjudandet till oss som var först att köpa iPhone förra sommaren. Jag har inte fått någon bekräftelse (utöver "Tack för din beställning" på beställningssidan) och det finns inga som helst spår av beställningen men enligt kundtjänstmedarbetaren som svarade här på forumet är det normalt. Hur ska jag kunna kontrollera om de fått min beställning och i sådana fall avbeställa den? Kundtjänst? Nej, de vet ju som sagt ingenting om detta erbjudande. Men nog om detta. Om Telia mot förmodan skulle skicka en telefon så lär de väl höra av sig på något sätt innan och då kan jag avbeställa då.
Redigerat av Oddish, 23 July 2009 - 22:49.
Postad 23 July 2009 - 23:46
frX
-
frX
-
Användare
-
-
185 inlägg
Ja, från och med att du får hem någon slags bekräftelse på posten (riktiga snigelposten). En kopia på avtalet t.ex.
Blir så trött... Skulle PRECIS lägga en order på en 32gb med 3Pott 399kr när jag upptäckte att det inte går att välja till 3Mobil Surf Turbo... Så dåligt! Samtidigt ser jag att de har ändrat (tagit bort) datamängdstaket som tidigare var 20gb/månad till obegränsat! Så det kan vara därför de inte erbjuder det till iPhonekunder. Hursomhelst dåligt.
Dessutom blir jag irriterad på att de inte förklarar vad som händer när man förbrukat de 2gb/10gb som ingår i abonnemangen, kostar det 10kr/mb då helst plötsligt eller stryps hastigheten bara?
Hoppas inte heller att telefonen är "brand:ad".
Blir till att ringa till tre imorgon, men jag befarar att de vet lika lite om förhandsbokningarna som telias kundservice gör.. Men jag ska passa på att fråga om surfen!
Postad 23 July 2009 - 23:49
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1195 inlägg
För mig som inte ringer (ca 100-150 kr/mån) utan mer tänkt att ha telefonen och surfa (och använda som 3g modem till datorn) med blir det svårt att hitta ett optimalt abonnemang.
Hos TELIA blir det 378 kr månad + samtal/sms/mms, 5gb data.
Hos TRE blir det 448 kr månad inkl 399 kr samtal/sms/mms, 2gb data.
Förutsatt att jag ringer för mindre än 70 kr månad så blir TELIA billigast, nackdelen med TRE är 2gb data, kostar det extra eller stryper de hastigheten när 2gb är nått?
Är det någon som har insider koll på om det kommer abonnemang där jag som kund kan betala mer kontant för telefonen vid abonnemangstecknandet och får ner den fasta avgiften för telefonen hos TELIA?
EK
Postad 24 July 2009 - 05:13
saverman
-
saverman
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Är det någon mer än jag som är kund hos 3 som försökt förhandsboka? Det går inte... I förhandsbokningnen på sidan står det att man ska ringa till kundtjänsten om man vill förlänga sitt abonnemang men väl på kundtjänsten har de inget system för att ta emot Iphone-ordrar.
Postad 24 July 2009 - 05:27
zentz
-
zentz
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ja, från och med att du får hem någon slags bekräftelse på posten (riktiga snigelposten). En kopia på avtalet t.ex.
Blir så trött... Skulle PRECIS lägga en order på en 32gb med 3Pott 399kr när jag upptäckte att det inte går att välja till 3Mobil Surf Turbo... Så dåligt! Samtidigt ser jag att de har ändrat (tagit bort) datamängdstaket som tidigare var 20gb/månad till obegränsat! Så det kan vara därför de inte erbjuder det till iPhonekunder. Hursomhelst dåligt.
Dessutom blir jag irriterad på att de inte förklarar vad som händer när man förbrukat de 2gb/10gb som ingår i abonnemangen, kostar det 10kr/mb då helt plötsligt eller stryps hastigheten bara?
Hoppas inte heller att telefonen är "brand:ad".
Det som sades till mig när jag pratade med kundsupporten igår (Torsdag) så menade de på att det visst skulle gå att slänga på ett 3Mobil Surf eller Turbo. Är det inte bara så att när du beställer så har du bara de vanligaste alternativen att välja på? Alltså typ Friends Plus och dessa och att man senare kan lägga till extratjänster? Man kan ju inte vara 100% på att supporten svarade rätt igår, tjejen som jag pratade med visste bara om 3Total och inget om de andra två (399/499) så att det kan nog vara värt att ringa idag när de fått nog med information. EDIT: Om man beställer från hemsidan, tror ni att man får den på fredagen då eller att man måste vänta till kanske måndagen eller tisdagen efter? EDIT2: Hmm Tre påstår att mobilen inte har W-LAN  Haha!
Redigerat av zentz, 24 July 2009 - 05:41.
Postad 24 July 2009 - 07:13
Jschonning
-
Jschonning
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Alla ni som förbokar telefoner med leverans via posten och väntar er telefonen på fredagen eller till och med måndag, tisdag ska inte vara helt säkra. Nu kanske fler har hoppat på Telias förbokning än TREs, men på telias sida står det nu att det kan ta upp till EN VECKA att få hem telefonen på posten, eftersom så många har förbokat den. https://www.tewss.te...ducts=500017037Det står under "leveranstid och villkor" i första stycket. Det är ju inte säkert att det tar så lång tid, men i värsta fall...
Postad 24 July 2009 - 07:17
Unregistereddea86124
-
Unregistereddea86124
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Kan meddela att jag precis pratade med kundtjänst på tre. Jag har förlängt mitt abbonemang och tagit en 3GS 16GB. De var mycket väl informerade om vad som gällde och det gick jättebra att lägga sin order nu. Telefonen skulle komma till tre 31/7 och jag skulle ha den i brevlådan 3/8 alt 4/8 OM det inte blir några förseningar på leveranserna som hon sa.
Ang. dessa 2GB som man får till pott 399 så när man kommit upp i 2GB, så kommer det kosta 10kr/MB. Dock så trodde hon att det inte skulle vara några probelm att lägga till någon av de nuvarande fri surf tjänsterna, 3kr alt. 5kr per dag.
Postad 24 July 2009 - 08:03
grandstoff
-
grandstoff
-
Användare
-
-
113 inlägg
Kan meddela att jag precis pratade med kundtjänst på tre. Jag har förlängt mitt abbonemang och tagit en 3GS 16GB. De var mycket väl informerade om vad som gällde och det gick jättebra att lägga sin order nu. Telefonen skulle komma till tre 31/7 och jag skulle ha den i brevlådan 3/8 alt 4/8 OM det inte blir några förseningar på leveranserna som hon sa.
Ang. dessa 2GB som man får till pott 399 så när man kommit upp i 2GB, så kommer det kosta 10kr/MB. Dock så trodde hon att det inte skulle vara några probelm att lägga till någon av de nuvarande fri surf tjänsterna, 3kr alt. 5kr per dag.
Men om man gör en förhandsbokning nu, kan man inte välja att hämta ut sin telefon i butik nästa fredag? Om man vill vara säker på att få den samma dag den släpps? Är det någon som hört om 3G eller 3Gs kommer erbjudas med kontantkort hos Tre? Är bunden sedan tidigare till mars -10, så att teckna ett nytt abonnemang känns inte så aktuellt. Alternativt är det väl bara att slanta upp de pengar som krävs för att köpa ut mig från nuvarande bindningstid för att sen binda upp mig igen, vilket också känns... sådär. Det måste vara fler som sitter med bindningstid men är sugen på en iPhone. Hur har ni tänkt göra?
Postad 24 July 2009 - 08:20
arathorn
-
arathorn
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Är det någon mer än jag som är kund hos 3 som försökt förhandsboka? Det går inte... I förhandsbokningnen på sidan står det att man ska ringa till kundtjänsten om man vill förlänga sitt abonnemang men väl på kundtjänsten har de inget system för att ta emot Iphone-ordrar.
Du ska inte ringa kundtjänst utan ringa det numret som kommer fram när du väljer förlänga abonnemang. Då kommer du till försäljarna och går bra att beställa där. Dom har öppet 08-17 på vardagar. Men det var väldigt dåligt att dom skickade ut mailet 16:50 igår vilket bara gav 1timma å 10minuter att beställa på om man ville förlänga sitt abonnemang.
Postad 24 July 2009 - 08:26
Mike Lager
-
Mike Lager
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Men om man gör en förhandsbokning nu, kan man inte välja att hämta ut sin telefon i butik nästa fredag? Om man vill vara säker på att få den samma dag den släpps?
Dito på den frågan, jag åker utomlands den 31/7 så jag åker direkt från jobbet till flygplatsen. Enda alternativet för mig är att kunna hämta ut den i butik på fredagen... annars får jag avvakta tills jag kommer hem igen. :-( Vet någon förresten om exakt samma abonnemangspriser kommer gälla även senare? Eller är dessa bara för de som förhandsbokar? Vi snackar 3's abonnemang alltså....
Postad 24 July 2009 - 08:29
arathorn
-
arathorn
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Beställde en svart 16GB klockan 08:02 och hon sa att jag skulle få den 31/7 men sånt har man ju blivit lovad innan och sen står man där med skägget i brevlådan. Angående dom 2GB/10GB så är det så att det ingår gratis men det är inga problem att teckna 3fri surf för 3kr eller 5kr/dag för det gjorde jag med än gång och det dras från potten. Alltså 399kr-150kr för fri surf och - 49 för 3 friends. Vilket ger 200kr kvar att ringa för. tillkommer dock 49kr/mån för mobilen på denna abonnemangsform som jag inte kan använda men låter helt kanon om du frågar mig.
Postad 24 July 2009 - 08:30
Unregistereddea86124
-
Unregistereddea86124
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Men om man gör en förhandsbokning nu, kan man inte välja att hämta ut sin telefon i butik nästa fredag? Om man vill vara säker på att få den samma dag den släpps?
Är det någon som hört om 3G eller 3Gs kommer erbjudas med kontantkort hos Tre? Är bunden sedan tidigare till mars -10, så att teckna ett nytt abonnemang känns inte så aktuellt. Alternativt är det väl bara att slanta upp de pengar som krävs för att köpa ut mig från nuvarande bindningstid för att sen binda upp mig igen, vilket också känns... sådär. Det måste vara fler som sitter med bindningstid men är sugen på en iPhone. Hur har ni tänkt göra?
Ingen aning om man kan hämta i butik. Ring 073 53 00 307 själv och hör. Där kommer du direkt till försäljarna där du kan beställa.
Postad 24 July 2009 - 08:52
Unregistereda6d90496
-
Unregistereda6d90496
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Beställde en svart 16GB klockan 08:02 och hon sa att jag skulle få den 31/7 men sånt har man ju blivit lovad innan och sen står man där med skägget i brevlådan.
Angående dom 2GB/10GB så är det så att det ingår gratis men det är inga problem att teckna 3fri surf för 3kr eller 5kr/dag för det gjorde jag med än gång och det dras från potten.
Alltså 399kr-150kr för fri surf och - 49 för 3 friends. Vilket ger 200kr kvar att ringa för. tillkommer dock 49kr/mån för mobilen på denna abonnemangsform som jag inte kan använda men låter helt kanon om du frågar mig.
Jag försökte nyss boka en 16GB men enligt försäljaren så går det bara boka 32GB nu.
Postad 24 July 2009 - 09:16
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
För mig som inte ringer (ca 100-150 kr/mån) utan mer tänkt att ha telefonen och surfa (och använda som 3g modem till datorn) med blir det svårt att hitta ett optimalt abonnemang.
Hos TELIA blir det 378 kr månad + samtal/sms/mms, 5gb data. Hos TRE blir det 448 kr månad inkl 399 kr samtal/sms/mms, 2gb data.
Förutsatt att jag ringer för mindre än 70 kr månad så blir TELIA billigast, nackdelen med TRE är 2gb data, kostar det extra eller stryper de hastigheten när 2gb är nått?
Är det någon som har insider koll på om det kommer abonnemang där jag som kund kan betala mer kontant för telefonen vid abonnemangstecknandet och får ner den fasta avgiften för telefonen hos TELIA?
EK
Från Telias iphone-blog: Kommer man kunna köpa iPhone 3GS med andra alternativ vid lansering den 31 juli? Svar: Ja, man kommer kunna köpa den med andra abonnemang samt kontant ( kommer gälla för de kunder som har ett bundet abonnemang). Man kommer även kunna välja på bindningstider på 18 samt 24 månader.
Postad 24 July 2009 - 10:54
Unregistered79bc8481
-
Unregistered79bc8481
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Från Telias iphone-blog:
Jag har gjort en förbeställning av 32 gb modellen i en telia butik i Umeå. Säljaren svarade att man bara tar med sig kvittot på betalning av "förköpet" så gör dom ett återköp i butiken och skriver om själva avtalet där på plats när man hämtar ut telefonen. Då borde man ju kunna välja att betala en större summa kontant i butiken, jag vill slippa den 150 kronorna i förhöjd avgift. Om man då betalar 24*150 kr (3600 kr) direkt uppfront. Det borde väl inte vara några problem så länge som man väljer att binda upp sig på abbonemanget i 24 månader. Är det någon som vet om det kommer att funka? Kanske telias kundssuport som i vårt forum varit så pass hjälpsam kan svara mig på detta?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|