Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sharp Aquos LC-LE600 och LC-LE700/LC-LE705 LED LCD tv serier

770 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sharp Aquos LC-52LE700S (TV) 1 8.777776 (8) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE700S (TV) 1 8.2 (4) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE600S (TV) 4 6.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE700S (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE600S (TV) 4 6.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE700S (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE600S (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE700E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE600E (TV) 4 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE600E (TV) 4 7.666666 (2) Inga priser
Sharp Aquos LC-52LE700E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE700E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE700E (TV) 0 7.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE600E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LU700S (TV) 0 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LU700E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LU700E (TV) 0 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LU700S (TV) 3 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LU700S (TV) 4 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LU700E (TV) 0 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE705S (TV) 4 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE705S (TV) 4 7.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE705S (TV) 4 8.714284 (6) Inga priser
Sharp Aquos LC-52LE705S (TV) 4 9 (4) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 19 January 2010 - 23:16

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Ni som sitter med Sharp-apparater med lip sync-problem, varför har ni inte lämnat tillbaka tvn? Har ni försökt och fått tillsvar att "det är sånt man får räkna med", eller? Själv skulle jag aldrig acceptera det för en tv som kostar 16-20 tusen.

Postad 20 January 2010 - 07:50

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Ni som sitter med Sharp-apparater med lip sync-problem, varför har ni inte lämnat tillbaka tvn? Har ni försökt och fått tillsvar att "det är sånt man får räkna med", eller? Själv skulle jag aldrig acceptera det för en tv som kostar 16-20 tusen.

Det här problemet finns på många nya tv-aparater då alla bildförbättringsfunktioner måste "behandla" bilden och hamnar då efter ljudet. Om jag tex ställer om tvn till GAME mode, då stängs allt sådant av, och lipsync problemet försvinner.

Såhär är det på samsungs LCD LED serie också. tex.

Postad 20 January 2010 - 17:31

torbjornjonsson
  • torbjornjonsson
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Hade jag kunnat lämna tillbaka min TV hade jag gjort det. Det är i mitt tycke ganska oförskämt att först släppa en 700S sedan åtgärda lite problem med en ny modell 705S efter bara knappt 3 månader. Om någon tycker att det är ett vanligt förfarande, visa gärna med exempel.

Vidare har jag haft kontakt med produkt chef och servicechef för Sharp, och fått ett korrekt bemötande, men inte kommit fram med någon lösning.

Postad 20 January 2010 - 19:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag tycker att det är dags att sluta skicka med högtalare...
Duger ju ändå knappt till nyheterna.

För vist kommer man runt problemet via en förstärkare ?

edit

Dock tycker jag att man ska bli informerad om detta när man köper tv...
Annars kan det väl inte va nåra problem att lämna tillbaka den?

Reklamera den?
Den fungerar ju inte som en tv med högtalare ska göra ?

Redigerat av moparman, 20 January 2010 - 19:15.

Postad 20 January 2010 - 23:25

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Moparman: Vilken platt-Tv har fet-ljud? De flesta plattTV-modeller låter väl "klockradio/melittafilter" i värsta fall?!
Torbjorjohannson: På vilket sätt skiljer sig ljudet (sync-problem) mellan 700 & 705? (Trodde att det var endast desigmässiga skillnader (+ ev. ComHem) mellan dessa modeller)
Jag har en 700 52" och är glad som en speleman, dvs inga sync- el. andra problem. Att storföretagen ständigt "förbättrar" specen och raskt byter/uppgraderar sina apparatmodeller får man nog leva med 2010.
Fan, jag skall nog inte läsa ditt svar om du hittat fel på 700-serien som inte jag har hittat ännu;-) Som sagt, väldigt nöjd med TV:n!

Postad 20 January 2010 - 23:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hmm..Skrev jag inte just det ? typ <_<

Däremot tycker jag inte att en tv med högtalare ska ha fel sync med ljudet

Postad 21 January 2010 - 16:48

torbjornjonsson
  • torbjornjonsson
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Moparman: Vilken platt-Tv har fet-ljud? De flesta plattTV-modeller låter väl "klockradio/melittafilter" i värsta fall?!
Torbjorjohannson: På vilket sätt skiljer sig ljudet (sync-problem) mellan 700 & 705? (Trodde att det var endast desigmässiga skillnader (+ ev. ComHem) mellan dessa modeller)
Jag har en 700 52" och är glad som en speleman, dvs inga sync- el. andra problem. Att storföretagen ständigt "förbättrar" specen och raskt byter/uppgraderar sina apparatmodeller får man nog leva med 2010.
Fan, jag skall nog inte läsa ditt svar om du hittat fel på 700-serien som inte jag har hittat ännu;-) Som sagt, väldigt nöjd med TV:n!

@PDDNOS - Om du är nöjd ska du få vara det. För dem som vill kan läsa tidigare inlägg här och bilda sig en egen uppfattning. De som är 705S ägare får gärna beskriva sina apparater mer... Själv är jag nyfiken på hur det så kallade opto-sheetet funkar till exempel.

Redigerat av torbjornjonsson, 21 January 2010 - 16:50.

Postad 22 January 2010 - 10:34

4dd3_
  • 4dd3_
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Fick hem min 705:a för en vecka sedan och tänkte dela med mig av mina första intryck:

- Bilden som TV:n presterar är fantastisk. Den har en rad bildlägen att växla mellan, var av "FILM"-läget är det jag gillar bäst och det är en fröjd för ögat att titta på HD-material. Ska lägga in egna inställningar i helgen och får återkomma med resultatet.

- Har lirat Xbox i "GAME"-mode och bildkvaliteten är även här outstanding. Något input lag märker jag inte av.

- Kör digital-tv från ComHem mha CA-modul. Har inte beställt något HD-paket men SVT HD i 720p och Rush HD i 1080p går fint att kika på.

- Har ibland problem med lip sync. Jag låter ljudet gå ut genom TV:n och problemet uppträder vid vanligt digital-tv-tittande. Någon som har erfarenhet av denna typ av problem och vet hur man råder bot på det? Finns en inställning i menyn där man kan välja att kompensera för delay mellan ljud och bild men det förstärker enbart problemet.

Postad 22 January 2010 - 14:57

Kalashnikov
  • Kalashnikov
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har exakt samma problem, dvs att jag har en CA-Modul och använder den inbyggda HD-boxen för Comhem.
Lip-sync problemet uppstår kraftigast på HD kanalerna SVT HD och Rush HD men kan även förekomma på vanliga SD kanaler.. aktivera Lip-sync funktionen spelar inger roll, antingen så blir det värre eller ingen förändring.

PS3, Dreamcast och Xbox och annat TV-spels dravel lirar fint oxå.. speciellt Sega MegaDrive II ;)

Annars är jag kalasnöööööjd med TV'n.

/Claes

Fick hem min 705:a för en vecka sedan och tänkte dela med mig av mina första intryck:

- Bilden som TV:n presterar är fantastisk. Den har en rad bildlägen att växla mellan, var av "FILM"-läget är det jag gillar bäst och det är en fröjd för ögat att titta på HD-material. Ska lägga in egna inställningar i helgen och får återkomma med resultatet.

- Har lirat Xbox i "GAME"-mode och bildkvaliteten är även här outstanding. Något input lag märker jag inte av.

- Kör digital-tv från ComHem mha CA-modul. Har inte beställt något HD-paket men SVT HD i 720p och Rush HD i 1080p går fint att kika på.

- Har ibland problem med lip sync. Jag låter ljudet gå ut genom TV:n och problemet uppträder vid vanligt digital-tv-tittande. Någon som har erfarenhet av denna typ av problem och vet hur man råder bot på det? Finns en inställning i menyn där man kan välja att kompensera för delay mellan ljud och bild men det förstärker enbart problemet.

Redigerat av Kalashnikov, 22 January 2010 - 14:59.

Postad 24 January 2010 - 03:24

Kalashnikov
  • Kalashnikov
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Börjar undra om jag fått ett måndagsex...
Alla mina 4 hörn på tv'n blir mindre vita vid helvit bild.. den tappar liksom ljuset i alla fya hörnen, någon mer som märkt av detta??
Man tycker ju att det inte borde vara så när tv'n trots allt kostar 17 papp??

Är inte lika kalasnöjd längre:(

Postad 24 January 2010 - 21:05

acher71
  • acher71
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag undrar om detta är en tv för mig , kör canaldigital via box som endast skickar ut bilden via scart men har ev tänkt uppgradera den till en hdbox . Ska koppla ljudet till en förstärkare denon 1910 och undrar hur och om jag slipper lippsynk problemet. Har för övrigt tänkt hänga upp den på väggen undrar därför om hur djupt in gropen som man sätter scarten sitter så att man vet hur nära väggen man kan fästa den ?
Vi sitter på ca 3,5 meters avstånd undrar om man ska ta en 46 eller våga sig på en 52a.
Tacksam för svar / Jonas

Postad 24 January 2010 - 22:17

Europa
  • Europa
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag undrar om detta är en tv för mig , kör canaldigital via box som endast skickar ut bilden via scart men har ev tänkt uppgradera den till en hdbox . Ska koppla ljudet till en förstärkare denon 1910 och undrar hur och om jag slipper lippsynk problemet. Har för övrigt tänkt hänga upp den på väggen undrar därför om hur djupt in gropen som man sätter scarten sitter så att man vet hur nära väggen man kan fästa den ?
Vi sitter på ca 3,5 meters avstånd undrar om man ska ta en 46 eller våga sig på en 52a.
Tacksam för svar / Jonas

Jag kör digital-TV ifrån ComHem och kör ljudet via stereon, har inget problem med lip-sync nu efter ha korrigerat det i TV:ns meny. (Audio out delay).

Gropen för scarten är ca 2cm djup, så scartkontakten sticker ut lite grand.

Jag tycker absolut du kan köpa en 52:a om det bara det är avståndet det hänger på, jag sitter närmare än 3,5 meter och upplever inte att det känns för nära.

Redigerat av Europa, 24 January 2010 - 22:19.

Postad 26 January 2010 - 11:00

4dd3_
  • 4dd3_
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Angående "lip sync"-problemet...

Vore fint om vi kunde avgöra om problemet är relaterat till den inbyggda tv-mottagaren eller om det är ett generellt problem vid visning av högupplöst material. Ett par personer har angett att de likt mig har problem när de tittar på digital-tv via den inbyggda mottagaren och CA-modul. Problemet är extra tydligt när man ser på HD-kanaler.

Har vi någon som upplevt "lip sync"-problem när de matat sin TV med HD-material från tex en BlueRay-spelare, HTPC eller extern digital-box?

Postad 26 January 2010 - 18:59

Unregistered2ef9a1b1
  • Unregistered2ef9a1b1
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
här är en till som funderar på 52 tummare från sharp aquos fast modell 705. Någon som äger denna?

Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 26 January 2010 - 19:00.

Postad 26 January 2010 - 19:20

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

här är en till som funderar på 52 tummare från sharp aquos fast modell 705. Någon som äger denna?

Japp! är sjukt nöjjd! snyggt som fasen när mankopplar till datorn och xboxen, SD och HD material med Comhem ser ellegant ut! rekomenderar starkt!

inga problem med clouding eller någoot för övrigt.

Postad 27 January 2010 - 10:22

Kalashnikov
  • Kalashnikov
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Ingen som har problem med mörka hörn som jag skrev i ett tidigare inlägg.
om inte så verkar det ju vara mit ex som har problem isåfall.

Edit: LOL inlägg #666!!

Redigerat av Kalashnikov, 27 January 2010 - 10:23.

Postad 27 January 2010 - 11:06

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Ingen som har problem med mörka hörn som jag skrev i ett tidigare inlägg.
om inte så verkar det ju vara mit ex som har problem isåfall.

Edit: LOL inlägg #666!!

hahaha grattis ! moahhaah

Nej inte av vad jag har sett, en grej som är lite irriterande dock men som jag stängde av var eco funktionen som anpassar ljuset efter rummet eller något i den stilen, den sög så den åkte av direkt! :) då blev bilden lite mörkare, men just nu kör jag i movie mode, riktigt fint fungerar det, får dock stänga av den där "movie" effekten som lägger till frames, lite jobbigt att ha när man kollar på SD tv :)

Postad 28 January 2010 - 22:08

Kalashnikov
  • Kalashnikov
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hej Igen!

Jag har faktiskt nästan trimmat bort det med inställningar av bakgrundsljus och kontrast och gammajustering!
Är nog riktigt nöjd igen... Snackade även med en snubbe som språkat lite med en sharpanställd om lip-sync problemet, Sharp är mycket medvetna om problemet och en programvaru/firmware uppdatering är på gång som skall fixa till detta!!

/Claes

hahaha grattis ! moahhaah

Nej inte av vad jag har sett, en grej som är lite irriterande dock men som jag stängde av var eco funktionen som anpassar ljuset efter rummet eller något i den stilen, den sög så den åkte av direkt! :) då blev bilden lite mörkare, men just nu kör jag i movie mode, riktigt fint fungerar det, får dock stänga av den där "movie" effekten som lägger till frames, lite jobbigt att ha när man kollar på SD tv :blush:

Postad 29 January 2010 - 12:33

asgeir17
  • asgeir17
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hei!
Har og en 705 52" med mørke hjørner, kan du spesifisere mer hvordan du calibrerte bort disse??
Er ellers strålande nøgd med tv'n...

Postad 29 January 2010 - 12:57

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
När jag har tittat lite närmare nu, så ser jag faktiskt att det är lite mörkare i vänster hörn! vafan :) inget man tänker på men det syns när man ser efter!

hur fick du bort det? :blush:

Postad 29 January 2010 - 16:42

acher71
  • acher71
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hur är den att titta på sport , blir det mkt släp etc

Postad 29 January 2010 - 22:25

Unregistered3992e2e8
  • Unregistered3992e2e8
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Är det skillnad för bildvisaren att återge en sportsändning eller en actionfilm? Jag förstår verkligen inte diskutionerna om vilka modeller som är bra på sport. TV-sändningarna är ju så uselt dåliga i alla fall så bildvisaren är av mindre betydelse.

Postad 31 January 2010 - 13:21

Kalashnikov
  • Kalashnikov
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hallå!

Nja jag trimmade så att det syns mindre det är fortfarande kvar om man visar en extremt vit bild som tex menyerna i WipeOut HD på Playstation3. Bästa resultat fick jag när jag sänkte bakgrundsljuset (till STD=0) då blev dom inte så uppenbart mörka jämfört med resten av bilden, plus att jag inte behöver solglasögon när jag tittar på slalom haha! :-)

Skönt att man inte är ensam om det för då kanske det är nått rent generellt för modellen, fast man blir ju rätt sur ändå med tanke på vad man betalt för den.

När jag har tittat lite närmare nu, så ser jag faktiskt att det är lite mörkare i vänster hörn! vafan :) inget man tänker på men det syns när man ser efter!

hur fick du bort det? ;)

Postad 31 January 2010 - 13:27

Kalashnikov
  • Kalashnikov
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Har kikat en del på Rush HD där det visas Motrocross och diverse snowboard tävlingar = grym bild i 1080i med 0 eftersläpning.
Har även glott en del på TV1's slalom tävlingarna och jag kan inte säga att jag sett nån eftersläpning.
Men SD-sändningar på tv kan man ju inte diskutera på någon annan nivå än 32" för det suger på alla bildkällor över den storleken...

Hur är den att titta på sport , blir det mkt släp etc

Postad 02 February 2010 - 21:54

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Hej Igen!

Jag har faktiskt nästan trimmat bort det med inställningar av bakgrundsljus och kontrast och gammajustering!
Är nog riktigt nöjd igen... Snackade även med en snubbe som språkat lite med en sharpanställd om lip-sync problemet, Sharp är mycket medvetna om problemet och en programvaru/firmware uppdatering är på gång som skall fixa till detta!!

/Claes

Hur går denna firmware uppdateringen till?

Postad 07 February 2010 - 20:06

Kalashnikov
  • Kalashnikov
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
man lägger den på USB-sticka och väljer updatera programvara i menyerna på Tv'n

Postad 07 February 2010 - 22:21

torbjornjonsson
  • torbjornjonsson
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
När kommer uppdateringen? Hög tid nu...Hoppas de gjort mer åt lip-sync problemet.

Postad 11 February 2010 - 22:29

ln247
  • ln247
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Vore fint om vi kunde avgöra om problemet är relaterat till den inbyggda tv-mottagaren eller om det är ett generellt problem vid visning av högupplöst material. Ett par personer har angett att de likt mig har problem när de tittar på digital-tv via den inbyggda mottagaren och CA-modul. Problemet är extra tydligt när man ser på HD-kanaler.

Har vi någon som upplevt "lip sync"-problem när de matat sin TV med HD-material från tex en BlueRay-spelare, HTPC eller extern digital-box?

Jag har inte märkt ngt, kör XBMC på Ubuntu. Om det behövs kan man styra det i XBMC...
Annars mycket nöjd.

Postad 12 February 2010 - 12:43

Vrålapan
  • Vrålapan
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Någon som kan säga vilket sorts väggfäste man kan använda till 705:an? Vilken standard är det som gäller?

Postad 12 February 2010 - 13:51

ln247
  • ln247
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Någon som kan säga vilket sorts väggfäste man kan använda till 705:an? Vilken standard är det som gäller?

400x400 eller RTFM :)

Postad 12 February 2010 - 14:33

Vrålapan
  • Vrålapan
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Tack! Önskar jag hade en manual... eller själva TV:n t.ex. :)

Postad 13 February 2010 - 10:55

torbjornjonsson
  • torbjornjonsson
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Tack! Önskar jag hade en manual... eller själva TV:n t.ex. ;)

Manualen hittar du på deras hemsida... om du överväger en sharp, glöm inte och kolla med andra märken först. :D

Postad 14 February 2010 - 18:07

Unregistered2ef9a1b1
  • Unregistered2ef9a1b1
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har införskaffat 705:an i bildstorlek 52 tum. Allt är knivskarpt så länge det står still, vill säga - speciellt bluray format. Men så fort det rör på sig, vilket det gör för det mesta i en tv, och i mörkare scener speciellt mörka och gråaktiga färger så flimrar det märkbart - i tv sändning tycks det det även bli skuggbilder vid starka bilder typ om någon har en kritvit skjorta. Bildbruset är ju där hela tiden och går att leva med förvisso men det andra....

Går det att uppgradera tv:n - kanske även hårdvara i verkstad? Hur långt kommer man med garantin eller egen bekostad service?

Någon som har samma tankar?

Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 14 February 2010 - 19:48.

Postad 14 February 2010 - 20:17

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har införskaffat 705:an i bildstorlek 52 tum. Allt är knivskarpt så länge det står still, vill säga - speciellt bluray format. Men så fort det rör på sig, vilket det gör för det mesta i en tv, och i mörkare scener speciellt mörka och gråaktiga färger så flimrar det märkbart - i tv sändning tycks det det även bli skuggbilder vid starka bilder typ om någon har en kritvit skjorta. Bildbruset är ju där hela tiden och går att leva med förvisso men det andra....

Går det att uppgradera tv:n - kanske även hårdvara i verkstad? Hur långt kommer man med garantin eller egen bekostad service?

Någon som har samma tankar?

Ta bort alla bildförbättring och se om det blir mindre suddigt.

Postad 16 February 2010 - 16:58

crefan
  • crefan
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Är samma användare"crefan" och "jonte83"

Jag har tagit bort allt förutom 100 hz, upplevde inte direkt förändring utan. Däremot minskade skuggningar när jag stängde av aktiv kontrast. Något avancerat någon försökt sig på? Förändring av färger te x?

Postad 17 February 2010 - 13:05

greenthumb420
  • greenthumb420
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag köpte en 46le700s för en vecka sen. Tyvärr upplevde jag ganska tydlgia skuggor i samtliga hörn. Dessa skuggor framträdde tydligt i ljusa scener, t.ex Planet Earth när de filmade isbjörnar. Dessa björnar ryggade till och med tillbaka från dessa skuggor.

FIck lämna tillbaka den och öppnade igår min nya fina 46le705s. Måste tyvärr meddela att även denna hade exakt samma skuggor. Försökte få bort dem genom att justera kontrast, ändra bakgrundsbelysning och att slå av alla finesser(aktiv kontrast, brusreducering etc.) Inget hjälpte.

Har nu tröttnat på dessa Sharp. När man läser på nätet ska dessa LCD-LED:ar vara något utöver det vanliga, men jag kan inte acceptera dessa hörnskuggor. Nu blir det en Samsung!

Postad 17 February 2010 - 13:52

madwien
  • madwien
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag upplever bara pixelkonturer runt ansiktet i livesändningar sd-tv. Ser aldrig sådant med htpcn med hd-matrial. Tror inte det är någon mening att greja med inställningarna vid sd.

Har gothnet och en le705 52" på 2.8m avstånd. Upplever en del lipsync problem vid sd när jag kör med tvns högtalare, men tror det är gothnet som e problemet...

Var hittar man firmware uppdAteringen när den väl dyker upp?

Någon som har testat med Canal digital kabel-tv? Nyfiken på om man kan köra hd via inbyggda dtv.

Postad 17 February 2010 - 14:25

Kashmir
  • Kashmir
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Jag köpte en 46le700s för en vecka sen. Tyvärr upplevde jag ganska tydlgia skuggor i samtliga hörn. Dessa skuggor framträdde tydligt i ljusa scener, t.ex Planet Earth när de filmade isbjörnar. Dessa björnar ryggade till och med tillbaka från dessa skuggor.

FIck lämna tillbaka den och öppnade igår min nya fina 46le705s. Måste tyvärr meddela att även denna hade exakt samma skuggor. Försökte få bort dem genom att justera kontrast, ändra bakgrundsbelysning och att slå av alla finesser(aktiv kontrast, brusreducering etc.) Inget hjälpte.

Har nu tröttnat på dessa Sharp. När man läser på nätet ska dessa LCD-LED:ar vara något utöver det vanliga, men jag kan inte acceptera dessa hörnskuggor. Nu blir det en Samsung!

Om du föredrar clouding före mörka hörn ska du välja samsung (kant-led). Hade en samsung 40" 6050 innan min sharp 46" 705s och är mer nöjd med sharpen. Jag packade upp min sharp i butiken och kollade att det var en fint exemplar, om du har möjlighet gör det istället, för sharpen är fantastisk! :rolleyes:

Postad 17 February 2010 - 14:31

angellove
  • angellove
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Jag undrar om detta är en tv för mig , kör canaldigital via box som endast skickar ut bilden via scart men har ev tänkt uppgradera den till en hdbox .

Enligt mig är kvaliteten på sändningen via scart-boxen så jädra låg att Sharpen ser urusel ut, jag stör mig enormt. Som tv för 720p/1080p är den dock jävligt grym :rolleyes:

Postad 17 February 2010 - 19:08

ln247
  • ln247
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Enligt mig är kvaliteten på sändningen via scart-boxen så jädra låg att Sharpen ser urusel ut, jag stör mig enormt. Som tv för 720p/1080p är den dock jävligt grym :rolleyes:

Finns det någon fullHD-tv som ser bra ut med scart-box?!

Postad 17 February 2010 - 19:31

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Ett tag undrade vad dessa skuggor var för något. Men jag tror du menar de populära begreppet "clouding" som gör att svärtan lyser upp på olika ställen.

Postad 18 February 2010 - 09:52

madwien
  • madwien
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ser att det kommit firmware till LE700. Någon som vet vad den korrigerar?

Antar att den inte e ok att köra med 705an?

Postad 18 February 2010 - 19:30

torbjornjonsson
  • torbjornjonsson
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Ser att det kommit firmware till LE700. Någon som vet vad den korrigerar?

Antar att den inte e ok att köra med 705an?

Var hittade du den firmwaren?
Via affären jag köpte min LC-46LE700S kom en uppdatering som skulle hjälpa mot lip-sync problemet. Tyvärr hjälpte det bara delvis, felet blev mindre men försvann inte.

Postad 19 February 2010 - 09:47

madwien
  • madwien
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
http://esupport.shar...earchString=705

vet inte varför länken slutar på 705, jag sökte på 700. Till 705 finns det ingen firmware att ladda ned...

15 Jan släpptes denna...

Postad 20 February 2010 - 08:03

torbjornjonsson
  • torbjornjonsson
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

http://esupport.shar...earchString=705

vet inte varför länken slutar på 705, jag sökte på 700. Till 705 finns det ingen firmware att ladda ned...

15 Jan släpptes denna...

Det finns tydligen ingen uppdatering för svensk modell heller, 700S

Postad 22 February 2010 - 21:03

Unregistered2ef9a1b1
  • Unregistered2ef9a1b1
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Jo, uppdateringen ska fungera på "svensk modell", även om den är engelskspråkig.

Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 01 March 2010 - 17:12.

Postad 22 February 2010 - 21:08

Unregistered2ef9a1b1
  • Unregistered2ef9a1b1
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

det kan du lösa genom att inte köra audio out delay vid avspelning från ps3, dock får du slå på funktionen när du kör med den inbyggda tv-mottagaren. Förutsatt att du kör ljudet genom stereon förstås, vilket jag föredrar.

Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 01 March 2010 - 17:08.

Postad 22 February 2010 - 21:17

Unregistered2ef9a1b1
  • Unregistered2ef9a1b1
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Hej Igen!

/Claes

Hur exakt har du gått tillväga med inställningen av färger - gammajustering?

köpte den "legendariska" DVE skivan, men självklart går det inte att spela upp region A med ps3. Du har kanske något tips på hur man låser upp ps3 :a ns regionskodning... edit: har nu införskaffat en för sverige och skall testa på allvar

Tillbaka angående tv:n:
Har stängt av många extrafunktioner och vridit ner färgen som var överdriven och då blev det bättre och naturligare bild. Har du gjort något ytterligare och mer ingående för att förbättra bilden?

Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 11 April 2010 - 00:51.

Postad 01 March 2010 - 17:04

Unregistered2ef9a1b1
  • Unregistered2ef9a1b1
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Det finns tydligen ingen uppdatering för svensk modell heller, 700S

Jag fick en uppdatering till min 705:a via mejlen efter jag kontaktat deras support (2 filer) I mejlet sa de att uppdateringen inte publicerats ännu på sidan. Är det så att du behöver filerna på svenska (kollade inte så noga på den modellen, kan du säkert också få det mejlat.

Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 01 March 2010 - 17:15.

Postad 03 March 2010 - 10:04

xabba
  • xabba
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Gick och köpte mig en 46 tum 705 och hoppades att jag skulle bli nöjd efter att ha köpt och lämnat igen några samsung och en w5500 som hade kraftiga bleedingproblem. Tyvärr så upptäcker jag rätt snabbt följande issues:

- när det är rutnät i filmer så kan tv'n inte visa detta skarpt utan rutmönstret rör sig lite grann hela tiden vilket ger en jobbig bild totalt. Exempel på rutnät är någon som bär en rutig slips eller kostym etc, eller en byggnad med flera raka linjer (ex batman dark night när man i början rånat banken och åker ut på gatan med bussen). Detta fenomen kan även synas i skådespelarnas hår etc.
Jag testade att dra ner skärpan vilket gjorde det lite bättre men inte tillräckligt bra, och då blir texten istället suddig.. Har även provat att slå av / sätta på 100 hz, ingen direkt skillnad. Fenomenet syns oavsett om det är en panorering eller om kameran är stilla.

I mitt test har jag använt en satellitmottagare och testat HD kanaler samt en del SD. Jag har provat att köra utsignal 720P samt 1080i utan några större skillnader. Detta fenomen har aldrig upptäckts i samsung 7070 samt sony w5500 som jag testat.
Kör man bluray försvinner dessa fenomen nästan helt.

Har jag fått ett måndagsex eller lider tv'n av dessa problem eller har jag missat någon justeringsparameter?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.