Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PSN fungerar ej!

1626 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 maj 2011 - 13:26

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Skulle ju inte skada om PSN kommer igång relativt snart, märker av bieffekter av detta såsom högre förväntningar från frugan rörande hushållet. Jag har lagt ned alldeles för mycket tid på spela bort min tid så nu när helt plötsligt tid finns så hör jag okända ord som tvättmaskin, diskmaskin och någon helvetisk device som kallas för dammsugare...

Nä Sony rädda mig och gör det fort!

Postad 05 maj 2011 - 13:37

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Skulle ju inte skada om PSN kommer igång relativt snart, märker av bieffekter av detta såsom högre förväntningar från frugan rörande hushållet. Jag har lagt ned alldeles för mycket tid på spela bort min tid så nu när helt plötsligt tid finns så hör jag okända ord som tvättmaskin, diskmaskin och någon helvetisk device som kallas för dammsugare...

Ha ha ha :)

Du får begära asyl hos någon xbox ägare

Postad 05 maj 2011 - 13:43

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Rykte: PSN being tested by selected gamers ( google translate )

Postad 05 maj 2011 - 15:13

GAMERZQNE
  • GAMERZQNE
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Var är kevin butler när man behöver honom.

Postad 05 maj 2011 - 15:33

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Jag hörde han tröttnat på att vänta och gått över till Team Bill

Postad 05 maj 2011 - 15:56

nedman
  • nedman
  • Forumräv

• 774 inlägg
  • 0

Skönt att man inte är ensam, jag har även fått gräsklippning på min lott

Postad 05 maj 2011 - 16:16

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Skönt att man inte är ensam, jag har även fått gräsklippning på min lott

Gräset har inte hunnit växa något speciellt här ännu, däremot så har vedhanteringen satt igång. Men gräsklippningen ser jag framemot, sitta på min fina husqvarna åkklippare med en kall heineken är riktigt trevligt, rakt i början och krokigt lite senare....

Postad 05 maj 2011 - 18:15

TheBadlands
  • TheBadlands
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Sony Ireland provides update on PSN status

STN Writes:

Sony Ireland has provided an update of sorts on the PSN outage, well we say of sorts because they don’t tell us anything we already know, but any news is good news as they say.

"I know you are still eagerly awaiting news on when PSN will be back up & feel we have been very quiet. The only reason for this is we don’t want to disappoint you further by giving any info unless it is 100% confirmed. Unfortunately we still dont have a confirmed date for when PSN will resume but please believe us when we say we are working around the clock and will share any further news with you as soon as we can." (PlayStation Network, PS3)

källa

Postad 05 maj 2011 - 18:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
1 månad kvar till E3 imorgon. Vore det perfekta tillfället.

Postad 05 maj 2011 - 18:30

TheBadlands
  • TheBadlands
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Har själv känt att de gångna två veckorna har gått att "genomlida" men nu får det faktiskt ta och röra på sig. I det här läget med två veckors arbete (around the clock) om man ska tro Sony själva - bör man kunna ha en hyfsad idé om när PSN går igång. Om det inte är så att problemet är ännu större än vad de framhöll inledningsvis.

Postad 05 maj 2011 - 18:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Sony Ireland provides update on PSN status

STN Writes:

Sony Ireland has provided an update of sorts on the PSN outage, well we say of sorts because they don’t tell us anything we already know, but any news is good news as they say.

"I know you are still eagerly awaiting news on when PSN will be back up & feel we have been very quiet. The only reason for this is we don’t want to disappoint you further by giving any info unless it is 100% confirmed. Unfortunately we still dont have a confirmed date for when PSN will resume but please believe us when we say we are working around the clock and will share any further news with you as soon as we can." (PlayStation Network, PS3)

källa

det har vi hört sen första dagen :) alltså INGENTING

Postad 05 maj 2011 - 18:50

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0
är det inget uppstarts datum satt än?!?!?!

Postad 05 maj 2011 - 18:56

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3 398 inlägg
  • 0

är det inget uppstarts datum satt än?!?!?!

Nej, men vi håller tummarna för Maj 2011

Postad 05 maj 2011 - 19:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
För att se det från den ljusa sidan så är det iaf bättre att det händer nu än att det händer när alla de nya shooter-spelen kommer senare i år (Uncharted, Battlefield, MW). Iofs längtar jag tillbaka till mitt Top Spin 4 och suktar efter Mortal Kombat online men hellre nu än sen.

Spoiler

Postad 05 maj 2011 - 19:07

Unregistered5299859a
  • Unregistered5299859a
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
...själv så passade jag på att dra igång Just Cause 2 för att spela lite offline och är inte såå himla långt från Platina på det nu!
Kan helt klart rekommenderas - nästan en 9 på en 10-gradig skala faktiskt - så bra är det om man gillar spel av typen GTA IV och Saboteur eller bara älskar att flyga omkring i attackhelikopter - svepa fram tätt över trädtopparna och sedan sekunden efteråt sprida död och förintelse runtomkring sig med minigun och raketer...svenskt spel i absolut världsklass!
Fyndade R.U.S.E. på Amazon.co.uk också för en hundralapp och det första strategispel jag spelat på PS3 som faktiskt fungerar på den plattformen utan att man längtar för mycket efter mus och tangentbord.

...så...det gör inte så mycket att PSN ligger nere ett tag! :-)

Postad 05 maj 2011 - 21:58

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Hey guys,

I would love to be able to give you new information, and right now there isn’t any available.

I’m asking lots of questions but at the moment all I’m being told is that the “last update still stands” eg – Some PlayStation Network services will be restored this week.

The very second I hear anything new, it will be passed on to you. I’m also keeping a note of your feedback throughout this outage, so keep posting it.

Much love,

MB

- Musterbuster, Community Team Leader PSN Eu Forums.

Postad 05 maj 2011 - 22:13

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0
När de säger denna vecka, är det tills söndag då? Eller lördag? För det finns väl vissa länder där en ny vecka börjar på söndagen? Eller?

Postad 05 maj 2011 - 22:30

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1 059 inlägg
  • 0
Jag tror att "Some PlayStation Network services will be restored this week" betyder att man kommer kunna byta lösenord denna vecka. :)

Postad 05 maj 2011 - 23:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
nu är det närmare tre dygn än två sedan eu-bloggen blivit uppdaterad. snacka om värdelös kundservice! jag vill höra något! imorgon måste dom uppdatera. till helgen ska vi kunna spela online!

Postad 06 maj 2011 - 00:57

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Har nog aldrig varit med om något liknande vad det gäller usel kundservice! PS3 marknadsförs med PSN som ett av säljargumenten, alltså är PSN något som skall ingå vid köpet av PS3. Jag kan mycket väl förstå att sådant här kan hända men det är helt obegripligt hur Sony agerat gentemot sina kunder!

De har mörkat sedan dag 1... Allt hade varit i ett helt annat läge om de informerat samt förklarat situationen. Istället har de bara släppt inehållslöst dravel med noll information. Jag spelar enbart BFBC2 online, så för mig har detta varit helt åt H**vete...

Jag gjorde mig av med pc´n å satsade mina slantar på en PS3:a då jag total tröttnat på uppgraderingscirkusen. Känns som om jag uppenbarligen gjorde fel val vid köpet av en PS3... Till skillnad mot många andra har jag absolut ingen märkeslojalitet. Utan jag vill bara ha något som fungerar.

Postad 06 maj 2011 - 04:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
http://blog.eu.plays...ice-restoration
sista steget innan det är fixat. hoppas fanimig att det inte tar länge.
uppdateringen kom troligtvis runt tvåtiden i natt.

Postad 06 maj 2011 - 06:23

Unregistered5299859a
  • Unregistered5299859a
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Var är våra EU-kommisionärer när vi behöver dom? Detta har nu PS3-ägare i US of A blivit lovade -->

http://blog.us.plays...ough-debix-inc/

Och personligt brev från nervös höjdare också -->

http://blog.us.plays...oward-stringer/

Postad 06 maj 2011 - 06:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
samma brev finns hos oss i europa nu. sterns brev.
dovk så oroar jag mig öner vad som står där... det står att psn kommer att komma upp inom dom närmsta dagarna. vi vill ha skiten nu, eller efter arbetstiden hos vanliga människor är över. inte sen! lördag morgon skulle vara illa nog och då har vä sony närmat sig sin fjärde deadline lite väl häftigt...

Postad 06 maj 2011 - 06:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Sony Computer Entertainment and Sony Network Entertainment International have made arrangements with Debix, Inc., one of the industry’s most reputable identity protection firms, to offer AllClear ID Plus at no cost to PlayStation Network and Qriocity account holders for 12 months from the time an account holder registers for the program.

Hmm, det betyder att den där "AllClear ID Plus" ( vadå Plus?!? ) kommer kosta pengar efter 12 mån.
Nej tack.

Gäller ju dock, som sagt var, endast USA än så länge.

Postad 06 maj 2011 - 07:32

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0
Här plockas det bort inlägg hej vilt..... :)
Se det positiv, i helgen blir det fint väder igen!

Postad 06 maj 2011 - 07:37

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2 532 inlägg
  • 0

Här plockas det bort inlägg hej vilt..... :)
Se det positiv, i helgen blir det fint väder igen!

Word. Dags att fixa brännan medans ni "kan" ;)

Postad 06 maj 2011 - 08:26

blooodshy
  • blooodshy
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Men snälla sluuuuuta lipa ffs! Sony har INTE satt något datum för att dom INTE vet exakt NÄR det kommer att ske. Skulle dom sätta ett datum och detta inte hålls...hur mkt skulle ni lipa då? jag kan gott vänta 2 veckor till om det nu är det som krävs för att få mer säkerhet på PSN.
Ha en skön helg nu...With or without PSN :)

Postad 06 maj 2011 - 08:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
Värst va "lipa" har blivit ett populärt ord då.

Lika jobbigt att läsa folk som gnäller över dom dom "lipar" som dom som tycker det är frustrerande att inte få veta något.

Typiskt svenskar att bara sitta tysta i ett hörn och se snäll ut. Vågar aldrig säga ifrån,

Postad 06 maj 2011 - 09:16

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2 532 inlägg
  • 0

Lika jobbigt att läsa folk som gnäller över dom dom "lipar" som dom som tycker det är frustrerande att inte få veta något.

Typiskt svenskar att bara sitta tysta i ett hörn och se snäll ut. Vågar aldrig säga ifrån,

NEJ NU FÅR DET VARA NOG!!!!

Så nu stämmer inte din teori :)

Postad 06 maj 2011 - 09:23

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Ring Sony och skäll ut dom Soffan! :)

Postad 06 maj 2011 - 09:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
Ja ska ta tag i det ja :) annars kan vi göra en remix från våra headset när vi spelar cod, det borde bli en ordentlig utskällning ;)

Postad 06 maj 2011 - 09:39

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Till alla er som säger att man ska gå ut när det är fint väder: FFS! Skapa en egen jag-gillar-solen-och-bryr-mig-inte-om-jag-får-hud-cancer-tråd där ni kan framföra era kärleksbudskap till solen istället för att göra det i en spel-relaterad tråd :) Skämt åsido, så kan jag säga för min egen del att jag inte har alldeles för mycket tid att lira vanligtvis (för tillfället 3-4 timmar per vecka) och då känns det extra jobbig att inte kunna få utnyttja den tiden till att just spela o kunna få ut sina aggressioner...

Redigerat av Unregistered6651b852, 06 maj 2011 - 09:40.

Postad 06 maj 2011 - 09:54

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

• 749 inlägg
  • 0

Till alla er som säger att man ska gå ut när det är fint väder: FFS! Skapa en egen jag-gillar-solen-och-bryr-mig-inte-om-jag-får-hud-cancer-tråd där ni kan framföra era kärleksbudskap till solen istället för att göra det i en spel-relaterad tråd :) Skämt åsido, så kan jag säga för min egen del att jag inte har alldeles för mycket tid att lira vanligtvis (för tillfället 3-4 timmar per vecka) och då känns det extra jobbig att inte kunna få utnyttja den tiden till att just spela o kunna få ut sina aggressioner...

Amen to that.... ;)

Postad 06 maj 2011 - 11:24

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
Important Step for Service Restoration
Today our global network and security teams at Sony Network Entertainment and Sony Computer Entertainment began the final stages of internal testing of the new system, an important step towards restoring PlayStation Network and Qriocity services.

As previously mentioned, we’ve been working around the clock to rebuild the network and enhance protections of your personal data. It’s our top priority to ensure your data is safe when you begin using the services again.

We understand that many of you are eager to again enjoy the PlayStation Network and Qriocity entertainment services that you love, so we wanted you to be aware of this milestone and our progress. We will provide additional updates as soon as we can.
http://blog.eu.plays...ce-restoration/

Postad 06 maj 2011 - 12:10

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Äsch, jag kan vänta. Jag väntade på GT5.

Postad 06 maj 2011 - 12:42

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Japp jag kan vänta oxo.. men jag vill inte vänta 5 år :)

Postad 06 maj 2011 - 13:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Haha det gjorde jag också

Postad 06 maj 2011 - 15:45

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0
GT5 ?? Har det kommit nu? :)

Postad 06 maj 2011 - 15:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Rykten går nu om att en ytterligare attack planeras mot Sony =/.

Postad 06 maj 2011 - 15:47

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

Skämtar du? :)

Postad 06 maj 2011 - 15:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Skämtar du? :)

I wish.

http://www.neogaf.co...ad.php?t=429421

Postad 06 maj 2011 - 15:57

babbi2
  • babbi2
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

vart kommer dessa rykten ifrån?

I wish.

http://www.neogaf.co...ad.php?t=429421

sorry hade inte uppdaterat sidan :)

Postad 06 maj 2011 - 16:05

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Verkar som att nån är ute efter att sänka både playstation 3 och sony helt, nått annat finns ju inte att vinna på att publicera uppgifter.
Hoppas bara de tar dem och de åker dit ordentligt.

Postad 06 maj 2011 - 16:37

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0
Jag hörde ett rykte om att PSN skulle vara igång i helgen. Eller....så var det ett rykte. Eller?

Postad 06 maj 2011 - 16:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Jag hörde ett rykte om att PSN skulle vara igång i helgen. Eller....så var det ett rykte. Eller?

och jag har hört att om man trycker på alla tangenter samtidigt på en dator så sprängs den, är lite sugen på att testa men jag vågar inte.

Postad 06 maj 2011 - 16:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
enl sonys senaste löfte så ska det komma igång någon gång den här veckan. problemet är det att dom sagt det flera gånger om och inget har hänt.

Postad 06 maj 2011 - 16:50

Unregistered6f4e89a3
  • Unregistered6f4e89a3
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

och jag har hört att om man trycker på alla tangenter samtidigt på en dator så sprängs den, är lite sugen på att testa men jag vågar inte.

:)

Postad 06 maj 2011 - 16:58

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0
Veckan håller väl på till söndag. Det är bara be till högre makter, mina vänner. Amen!

Postad 06 maj 2011 - 17:52

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Nu brukar jag i vanliga fall vara emot alla typer av hackerattacker men denna gång tycker jag det var rätt åt Sony.

Det finns väldigt många anledningar varför Sony förtjänar detta och en utav dem är att de blockade bort att man kunde installera Linux. Sedan plockade man bort stödet för tredje parts handkontroller så man kan bara använda Sonys egna svindyra handkontroller och inte något billigare märke tex. Logitech. Sedan till råga på allt då Jailbreak kom så börja Sony stämma återförsäljare världen över som började sälja dessa och som extra salt på såren började så drog dem George Hotz inför rätta, han som knäckte PS3ans källkod och kom med custom firmware. MS betalar den rättegången som tack för att MS gav George Hotz en telefon med Windows phone 7 och bad han försöka knäcka den så att MS kunde göra OSet ännu säkrare. Dessutom kräver Sony ip nummer från alla som har varit inne på George hemsida samt hotar med att stämma alla dem som distribuerar eller ger information om hur man hackar sin PS3 och alla youtube klipp med instruktioner om hur man knäcker PS3an och alla som har kommenterat klippen med instruktioner hur man går till väga.

http://www.gamereact...er i piratjakt/

Inte håller MS eller Nintendo på såhär. MS bannar bara alla som har flashat sin Xbox och så är det inge mer med det. De plockade bort funktionen som gjorde så att man kunde installera spelen direkt på hårddisken men då kom återförsäljare med en tjänst att man kunde betala ett par hundringar så plockade de bort MS spärren. Så MS lade till denna funktion senare även fast man blev bannad.

Så i detta fall tycker jag det är rätt åt Sony faktiskt. Det tråkiga med det hela är alla personuppgifter som är ute på vift och att PSN är nere.

Det folk och Sony inte inser är att man köper hårdvaran, man hyr den inte och då är det upp till var och en vad man vill göra med sin PS3. Det finns företag som har köpt PS3or att använda till servrar. Det finns företag som har köpt PS3or och använt den till foldning home.

Postad 06 maj 2011 - 17:53

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

Kan säga att det stämmer.

GÖR INTE DETTA!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.