Microsoft Xbox 360 Slim 2010 250GB
(Spelkonsoler)
|
3
|
(140)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox 360 Slim 2010 4GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox 360 Slim 250GB - Halo Reach Collector Edition 2010
(Spelkonsoler)
|
3
|
(3)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox 360 Slim 4GB (inkl. Kinect) 2010
(Spelkonsoler)
|
4
|
(4)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox 360 Slim 250GB (inkl. Kinect + Kinect Adventures) 2010
(Spelkonsoler)
|
4
|
(11)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox 360 Slim Hard Drive 250GB
(Interna hårddiskar (HDD))
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg)
|
5 år sedan |
Programmera BOSE universal remote till XBOX eller HP Pavillion (0 inlägg)
|
13 år sedan |
Halo Reach (752 inlägg)
|
14 år sedan |
Bästa pris slim 250 gb? (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 15 August 2010 - 16:02
Postad 15 August 2010 - 16:34
Nej.Fixade lite filmer till lill killen på usb minne.Funkade fint i xboxen.Men på mitt Ps3 kan jag kopiera over filmerna från usb minnet till Hd.Funkar inte det på xbox?
Postad 15 August 2010 - 17:53
Postad 16 August 2010 - 14:37
Stort tack för tipset, köpte den sista de hade inne igår!Köpte i går på Elgiganten i Bäckebol för 1.790:- fanns en halv pall kvar.
Postad 19 August 2010 - 08:54
Postad 19 August 2010 - 10:46
Någon som vet hur det ser ut på MM eller EG i Barkarby, går det att få en slim under 2000:-?
Undrar samma sak.
Behöver ändå köpa en ny dosa till min gamla vita som jag köpte för 4 år sedan. Kan man ju lika gärna byta ut tröskverket till en ny och fräsch för inte så många kronor extra
Postad 19 August 2010 - 11:50
Någon som vet hur det ser ut på MM eller EG i Barkarby, går det att få en slim under 2000:-?
Nu köpte jag visserligen min på MM i Göteborg. Men där sa de att det var sista dagen på kampanjen igår och att priset skulle gå tillbaka till 2400:- i och med idag.
Reklambladet där 360:n annonserad ut för 1899:- fanns i digital form på mediamarkt.se igår. Idag verkarden vara borttagen.
Postad 19 August 2010 - 12:44
Nu köpte jag visserligen min på MM i Göteborg. Men där sa de att det var sista dagen på kampanjen igår och att priset skulle gå tillbaka till 2400:- i och med idag.
Reklambladet där 360:n annonserad ut för 1899:- fanns i digital form på mediamarkt.se igår. Idag verkarden vara borttagen.
Suck... Hade tänkt inhandla en denna veckan men har inte tillgång till bilen igen förens imorgon. Inte lika sugen på att hosta upp 2300-2400:- när man precis missat att köpa för 1800-1900:-
Postad 19 August 2010 - 12:50
Postad 19 August 2010 - 13:07
Suck... Hade tänkt inhandla en denna veckan men har inte tillgång till bilen igen förens imorgon. Inte lika sugen på att hosta upp 2300-2400:- när man precis missat att köpa för 1800-1900:-
Värt att kolla med Elgiganten kanske? Själv hade jag ingen aning om att den fanns så billigt där (1790:-).
Postad 19 August 2010 - 13:14
Postad 19 August 2010 - 15:06
Den hade ju funnits för 1890:- ganska länge. Förstår inte varför du inte köpt den under hela den tiden isåfall.Suck... Hade tänkt inhandla en denna veckan men har inte tillgång till bilen igen förens imorgon. Inte lika sugen på att hosta upp 2300-2400:- när man precis missat att köpa för 1800-1900:-
Postad 19 August 2010 - 17:44
Förstår ärligt talat inte ditt syfte med frågan, mer än att du möjligtvis får en kick av att ständigt posta anti-inlägg.
Postad 20 August 2010 - 17:01
Belzebubb, jag vet att E74 felet har funnits ett tag. Vet inte varför jag väntad tills nu får att få det... lathet förmodligen...
Postad 21 August 2010 - 05:43
1890:- i MM i Växjö!! fanns många kvar idag... åker med en gång!
Som Sagt så hade dom många kvar på MM i Växjö för 1890:-, tror det bara gäller denna helgen då det är "back to school"
Är väldigt nöjd med köpet, en helt klart förbättring av dom gamla konsollerna, tyst som musen och Wifin funkar utan några bekymmer... tyckte till och med kontrollen va bättre än dom gamla.. verkar inte vara någon skillnad men tyckte känslan va bättre (kan bero på att den är ny)
Postad 21 August 2010 - 18:51
Postad 21 August 2010 - 19:02
Fläkten i konsolen är knäpptyst, däremot väsnas den lilla som sitter i nätadaptern. Alltid är det något man ska reta sig på.
va fa* sitter en fläkt i nät adaptern till slimen ärligt man vill väll slippa fläktar.. det bästa skulle va om ms införde vatten kylning eller nått annat bra på sina maskiner
Postad 21 August 2010 - 19:03
Som Sagt så hade dom många kvar på MM i Växjö för 1890:-, tror det bara gäller denna helgen då det är "back to school"
Är väldigt nöjd med köpet, en helt klart förbättring av dom gamla konsollerna, tyst som musen och Wifin funkar utan några bekymmer... tyckte till och med kontrollen va bättre än dom gamla.. verkar inte vara någon skillnad men tyckte känslan va bättre (kan bero på att den är ny)
Växjö måste bli den nya xbox metropolen tack god xbox att man bor i växjö.
Postad 21 August 2010 - 22:30
Postad 22 August 2010 - 10:37
Kanske blir lite priskrig på 4giggaren som släpps eller har släppts. Standardpriset ligger på 1890.. skulle inte förvåna mig om MM/EG släpper den för 1500
1500:- tycker jag ändå är för dyrt när man kan få 250 gigaren för runt 2000:-
Postad 22 August 2010 - 10:42
va fa* sitter en fläkt i nät adaptern till slimen ärligt man vill väll slippa fläktar.. det bästa skulle va om ms införde vatten kylning eller nått annat bra på sina maskiner
Hittade en video på youtube: http://www.youtube.c...h?v=lVJDuHWiUwo
Min låter likadant. Funderar faktiskt på att öppna skiten och plugga ur fläkten!
Postad 22 August 2010 - 17:37
För konsolen är iaf prisvärd. Spelar man inte mycket utan vill bara ha en konsol för att ta upp och köra något 1 gång i veckan/månaden så är det väl smart att satsa på den billigaste varianten av xbox jämfört med de dyrare motsvarigheterna.
Redigerat av Unregistered1232, 22 August 2010 - 17:38.
Postad 22 August 2010 - 21:01
sen så är denna så javla snygg, passar perfekt vid TV.nAsså om man tänker efter så har MS verkligen kassa hårdvaru ingenjörer. Eller så prioriterar man mer på produktions kostnaden än på kvaliten.
För konsolen är iaf prisvärd. Spelar man inte mycket utan vill bara ha en konsol för att ta upp och köra något 1 gång i veckan/månaden så är det väl smart att satsa på den billigaste varianten av xbox jämfört med de dyrare motsvarigheterna.
Postad 23 August 2010 - 10:34
Redigerat av jayreso, 23 August 2010 - 10:37.
Postad 23 August 2010 - 11:17
Spelet som jag spelade vid samtliga tillgällen var CoD MW2.
Köpte slimmen då gamla gick sönder, MS kommer laga den gamla gratis men orkar inte vänta 3v på att få tillbaka den. Lagom glad om denna måste in på service också!
Postad 23 August 2010 - 11:28
Det är alltså inte normalt? Eller normalt och normalt, men väldigt vanligt skulle jag gissa. Min gamla lät som i videon för vissa spel och så låter även min nya slim för vissa spel. När jag lägger den ner så klarar den iofs alla spel med mycket lägre ljudnivå. Nån enstaka gång har det faktiskt hänt att det låter som vid 4.30 in i videon, men då har jag startat om och det funkat bra. Så jag antar att det har med relativt ofarliga vibrationer att göra. I och med att jag installerar mina spel på hårddisken så stör det mig inte nämnvärt och händer nåt värre får jag väl skicka in den på reparation.Hämtade min 250GB slim igår. Första gången jag spelade så var den tyst, andra och tredje gången så lät den riktigt illa! Låter som något sitter löst i den när skivan spinner. Testade nu på morgonen och då var den tyst igen?!? Hittade en video på youtube med samma fel här.
Spelet som jag spelade vid samtliga tillgällen var CoD MW2.
Köpte slimmen då gamla gick sönder, MS kommer laga den gamla gratis men orkar inte vänta 3v på att få tillbaka den. Lagom glad om denna måste in på service också!
Men visst, hela DVD-spelaren känns lite billig på 360n.
Postad 23 August 2010 - 11:32
Postad 23 August 2010 - 13:13
Postad 23 August 2010 - 14:45
Bara installera spelen.Det enda jag stör mig på med nya 360 Slim är att DVD-spelaren spinner upp så pass ordentligt med vissa spel att det uppstår vibrationer i min tv-bänk. Funderar om det där inte går att ordna med något vibrationsdämpande material som samtidigt kanske kan absorbera värme. Någon som har något tips?
Postad 23 August 2010 - 16:08
Personligen är inte fläkten i PSUn något som stör mig så värst mycket. Å ena sidan är det kanske lite synd att den låter mer än boxen, men å andra sidan så använder jag min box i stort sett enbart till att spela på. Jag har en DVD-spelare till film och musik. Om jag jämför med min gamla Falcon från 2008 så känns det som den nya ändå låter mindre. Och den gamla hade dessutom ett svagt vinande eller gnisslande ljud, medan den nya bara susar. Så ljudet är både lägre och av mindre irriterande typ. Så känner åtminstone jag det.
Man kan helt klart klara sig med de brister som boxen har. Men tycker generellt bara att efter alla dessa år som xbox 360 funnits på marknaden så släpper de en slim box med marknadsföring som "whisper quite" men som i grund och botten inte är mycket bättre än den tidigare (tekniskt). Vilket ger en tydlig bild på att det inte sätts allt för mycket pengar eller prioritering på R&D.
Redigerat av Unregistered1232, 23 August 2010 - 16:11.
Postad 23 August 2010 - 16:55
Det enda jag stör mig på med nya 360 Slim är att DVD-spelaren spinner upp så pass ordentligt med vissa spel att det uppstår vibrationer i min tv-bänk. Funderar om det där inte går att ordna med något vibrationsdämpande material som samtidigt kanske kan absorbera värme. Någon som har något tips?
Det har jag gjort, men jag irriterar mig ändå på ljudet som uppstår då jag stoppar i skivorna eller installerar ett spel.Bara installera spelen.
Postad 23 August 2010 - 16:58
Postad 23 August 2010 - 17:11
Man kan helt klart klara sig med de brister som boxen har. Men tycker generellt bara att efter alla dessa år som xbox 360 funnits på marknaden så släpper de en slim box med marknadsföring som "whisper quite" men som i grund och botten inte är mycket bättre än den tidigare (tekniskt). Vilket ger en tydlig bild på att det inte sätts allt för mycket pengar eller prioritering på R&D.
Konstigt att de sajter som gjort ljudtester kommer fram till klara förbättringar av ljudnivån på alla punkter. Dessutom med ett uppstartat spel som är installerat så är fläkten i slim precis vad de säger "whisper quite", iaf tystast av de konsoler som säljs i denna generation.
Postad 23 August 2010 - 18:31
Konstigt att de sajter som gjort ljudtester kommer fram till klara förbättringar av ljudnivån på alla punkter. Dessutom med ett uppstartat spel som är installerat så är fläkten i slim precis vad de säger "whisper quite", iaf tystast av de konsoler som säljs i denna generation.
Jag menar också att det finns förbättringar men inte tillräckligt mycket om man jämför med hur prylar ser ut idag. Boxen har blivit tystare men sen så har man också flyttad över en bit av ljudnivån till ström adaptern. Tycker bara att hela lösningen inte speglar någon påkostad teknik.
Det gynnar ju kunderna med billigare pris på konsolen så det har väl sina fördelar.
Hur som helst... slimmen har iaf fått en ljudnivå på en mer tolerant nivå än tidigare och är utan tvekan en prisvärd pryl som alla familjer har råd med.
Postad 23 August 2010 - 18:48
Jag har än så länge bara gjort det för de spel jag har hemma och då vid ett och samma tillfälle, men samtidigt så byter jag spel relativt ofta och då spinner den upp. Jag använder även 360:n som dvd-spelare vilket är än större anledning än en spelinstallation till varför jag vill dämpa vibrationerna som uppstår. Nu har jag visserligen bara kollat en film sedan jag köpte den nya xboxen, men dessförinnan såg jag minst en-två filmer i veckan.Får man vara oförskämd och fråga hur ofta du installerar spel eftersom du upplever ljudet under installation som ett problem?
Postad 23 August 2010 - 18:57
Jag menar också att det finns förbättringar men inte tillräckligt mycket om man jämför med hur prylar ser ut idag. Boxen har blivit tystare men sen så har man också flyttad över en bit av ljudnivån till ström adaptern. Tycker bara att hela lösningen inte speglar någon påkostad teknik.
Det gynnar ju kunderna med billigare pris på konsolen så det har väl sina fördelar.
Hur som helst... slimmen har iaf fått en ljudnivå på en mer tolerant nivå än tidigare och är utan tvekan en prisvärd pryl som alla familjer har råd med.
Höga krav. En masin som bevisligen en maskin med en lägre nivå än konkurrensen och även mot en till ett lägre pris. Vilken lika kraftfull och kompakt teknik är det som är tystare. Du måste ju gå med på att det är rätt kraftig gpu o cpu (3 kärnor). Datorer med samma paket är knappast tystare o knappast billigare.
Men visst, tråkigt att psun står ut. Dock är den lättare att gömma än hela maskinen.
Postad 24 August 2010 - 08:51
Testa att ställa den på en lite tjockare musmatta. De med lite skumgummi i brukar fungera bra som vibrationsdämpare.Det enda jag stör mig på med nya 360 Slim är att DVD-spelaren spinner upp så pass ordentligt med vissa spel att det uppstår vibrationer i min tv-bänk. Funderar om det där inte går att ordna med något vibrationsdämpande material som samtidigt kanske kan absorbera värme. Någon som har något tips?
Redigerat av dalle, 24 August 2010 - 08:52.
Postad 24 August 2010 - 18:44
Postad 24 August 2010 - 21:10
Postad 24 August 2010 - 21:39
Min är stående av praktiska skäl, men hade jag inte kunnat installera spelen så vet jag inte om jag orkat med det i längden, för den låter väldigt mycket mer stående än liggande när skivorna snurrar.Ni som får så mycket vibrationer i dem, har ni boxarna stående eller liggande?
Postad 24 August 2010 - 23:23
Postad 25 August 2010 - 06:19
Nice. Skulle nog ändå inte rekommendera att man placerar något direkt ovanpå pga luftflödet. Hellre tvärtom isf.Har min liggandes. Hade en digitalbox ovanpå som jag nu tagit bort, har inte hört några vibrationer sen dess (peppar peppar)...
Ska också tillägga att jag inte märker minsta konstiga oljud från min nya 360 (liggande). Den är liten, snygg och jävligt tyst. Jag är helnöjd.
Redigerat av SejLax, 25 August 2010 - 06:21.
Postad 25 August 2010 - 11:54
Liggandes.Ni som får så mycket vibrationer i dem, har ni boxarna stående eller liggande?
Postad 27 August 2010 - 09:09
Någon annan som upplevt samma känsla?
Postad 27 August 2010 - 10:26
Jag upptäckte en lite underlig sak med den nya handkontrollen när jag spelade NHL10 igår. Av någon anledning verkar mina spelare tappa all kraft mer eller mindre direkt efter att de fått pucken. Lite ungefär som när man stänger av vattentillförseln till en vatten slang och hur vattentrycket minskar allt eftersom. Med min gamla kontroll känner jag inte av syndromet.
Någon annan som upplevt samma känsla?
Its all in your head.,
Postad 01 September 2010 - 22:50
Kanske blir lite priskrig på 4giggaren som släpps eller har släppts. Standardpriset ligger på 1890.. skulle inte förvåna mig om MM/EG släpper den för 1500
4 GB-versionen av 360 Slim släpptes 20:e Augusti och verkar konstigt nog inte gå för billigare än 1874 kr på nätet enligt Prisjakt. Någon som vet vad den kostar på t.ex. Mediamarkt eller liknande?
Hittade en sida med samlad information om slim som kan vara av intresse för folk här: Xbox 360 Slim
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Officiell Tråd- Xbox 360
14 filmer
24 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?