Aaaa lugnt. Men det bör gå, stäng av windows firewall och dela ut så som jag beskrev så bör det fungera.
skickar ett pm till dig om det är ok
så slipper tråden bli sönderskriven av mig
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
11 relaterade trådar
Postad 26 November 2010 - 08:40
skickar ett pm till dig om det är ok så slipper tråden bli sönderskriven av mig Postad 26 November 2010 - 08:49
Ok, tack. Blir till att spendera helgen med ett mer grundligt test. Inte mig emot Postad 26 November 2010 - 10:55
Har nu kört boxen ett par dagar och tycker den funkar helt perfekt. Den har svalt allt jag kastat på den. AVI, MKV, ISO, olika bitrates mm.
Som andra hade jag problem med shares i Windows 7 men fick igång det hjälpligt efter avinstallation av allt LIVE skräp. Dock tröttnade jag på det och stoppade in alla mina media diskar i en avställd dator och installerade FREENAS på den. Detta är en lösning som fungerar klockrent och man slipper lägga pengar på en dedikerad NAS. (De flesta av oss har väl ett par gamla datorer i garderoben? ;-) ) Kanske lite off-topic men vill ändå tipsa om det. Nu hoppas jag bara att de fixar så att thumbnails kan cachas på exempelvis ett minneskort. Lite drygt att boxen måste ladda hem dem varje gång man haft den avstängd. Än så länge en mycket nöjd Boxee ägare. :-) //Stefan Postad 26 November 2010 - 11:40
Äntligen fick jag igång utdelningen på local files. Jag får den inte att spela mina bluray iso, nån som vet om det ska fungera nu eller om det kommer i en ny firmware.
Postad 26 November 2010 - 11:43
Ska fungera. Dock ej med menyer. Postad 26 November 2010 - 12:23
någon som vet om det funkar eller kommer funka med bd25 eller bd50 filmer?
Alex Postad 26 November 2010 - 13:09
Har testat BD50 med bra resultat. Postad 26 November 2010 - 13:38
Letar upp iso filen och öppnar den Tror dock den måste vara .iso i slutet så om den slutar på annan ändelse så döp om den! Postad 26 November 2010 - 14:54
Tjena,
Jag försöker lösa en kompis problem när jag fick nys om denna produkten, jag undrar om ni kan hjälpa mig klura ut ett par saker. Vad jag förstått av att söka i tråden så kan man koppla in en nätverksdisk, säg en SSD via USB med hela hans musiksamling (lossless) till denna disken. Det som är ett önskemål och i princip ett krav från min kompis är att han inte vill sätta på TV:n för att välja bland musiken på disken. Kan man använda en mobiltelefon eller t ex en ipod touch för detta ändamålet, kollade lite efter appar till android men verkade bara vara såna som ersätter själva fjärrkontrollen. Om detta inte går har ni några andra förslag på hur man gör detta, han vill som sagt inte använda TV eller hans befintliga dator (kass). Och som vanligt för en rimlig peng (max 5000:-). Har kanske apple lösningar för detta? Han vill också använda befintlig förstärkare. I detta fallet är inte film eller liknande intressant utan endast musiken. Postad 26 November 2010 - 14:58
Squeezebox Touch. Postad 26 November 2010 - 15:15
I dagsläget kommer den inte med en sådan lösning men man vet aldrig längre fram. Redigerat av PalmiNio, 26 November 2010 - 15:15. Postad 26 November 2010 - 15:19
Ja det verkade ju vara rätt produkt, den bara såg så jäkla B ut och plastig, men måste absolut kollas upp.
Den verkade också fått lite kritik för just nätverkshårddisk. Men tack för hjälpen. edit: borttagen fråga, ni är ju fan snabbare än blixten =) (kan ju inte göra jämförelse med tåget längre då dom aldrig är i tid) Redigerat av venomizer, 26 November 2010 - 15:21. Postad 26 November 2010 - 15:22
Apple TV 2 är en lösning också då behöver han ej ha TVn på. Dock så är den rätt låst till vad Apple vill att du ska streama. Postad 26 November 2010 - 16:16
Någon annan som har problem med mittknappen (ok-knappen)? Min knakar och känns inte alls som den sitter rätt, sjukt tråkigt
Postad 26 November 2010 - 16:54
(OT-ish) En TViX och dess Web Remote? (/OT-ish) Postad 26 November 2010 - 17:20
Säker? Jag kikad precis lite kvickt Android Market och såg en boxee remote där man kunde bläddra bland musiken och spela/köa upp. Postad 26 November 2010 - 18:02
Jasså, vad heter den? Hade den fått vettigt betyg? Läste du kommentarer? Postad 26 November 2010 - 19:18 Tänkte bara meddela att jag idag köpte en trådlös mus och den fungerade utmärkt att använda med Boxee Box. Postad 26 November 2010 - 20:41
XBMC / Boxee Remote, av Chandan Pitta. Kommentar: "Best Boxee remote, allows navigation and selection of media without needing your TV on" Iggy, 2010/10/10 Annars finns ju en officiell XBMC remote också, borde ju kunna funka även till Boxee. Postad 26 November 2010 - 22:44
Har testat min box idag och i det stora hela så är jag mkt nöjd har dock några frågor som någon kanske kan besvara.
När jag testat ett gäng med appar efter varandra ,musikvideer,youtube,nyheter etc. så funkade det perfekt med ljudet men i vissa fall så hängde bilden kvar från den föregående videon jag kollade på. Mkt skumt, någon som varit med om likande eller kanske löst det? Jag har en QNAP 219P som jag framförallt har mkt foton på, gick långsamt idag när jag skulle ansluta till dessa. Betyligt långsamare än från tex. PS3 eller en laptop. Jag kan dela ut bilderna från QNAP på lite olika sätt, någon som vet vad som är snabbast? Postad 26 November 2010 - 23:45
Hej, Jag har provat denna guide, som var väldigt bra. Men jag ser inte "filen.pls" i Boxee när jag browsar dit jag la den. Vart skall jag spara den på boxee? /Svanis Postad 27 November 2010 - 00:52
Min har hängt sig ganska många ggr, ljudet har ballat ur ett par ggr och dessutom så händer det ofta att när man försöker stänga av boxen med kontrollen så slutar det med att den bara loggar ur och loggar in igen.
Någon mer som upplevt detta? Inga superjobbiga problem men man kan ju hoppas det kommer en ny update ganska så snart. Postad 27 November 2010 - 03:08
En sak som jag stör mig på är att all grafik från imdb för filmerna lagras online på boxeekontot. Tar man med boxen till någon kompis för se film och inte har uppkoppling så får man inte se alla "dvd fodral". Dessutom kunde de visats snabbare om man sparat det på minnet i boxen. Det måste finnas nåt litet minne i boxen man kunde lagrat thumbnails.
Har en film som jag såg på igår och på förmiddagen idag som flöt fint men som har börjat hacka. Det är ett mysterie. Det är en vanlig dvd iso. Dessutom vill jag minnas att det var en fil jag hade som val istället för 4-5. Boxeen snabbar gärna upp filmuppspelingen 3 sekunder i starten av många filmer för att sedan gå ner till normal hastighet. Överlag är jag helnöjd. Men hoppas på bättre uppdatering nu när det hackar i en film.. Postad 27 November 2010 - 11:18
Min loggade också ut och in igen när jag försökte stänga av den. Postad 27 November 2010 - 21:01
Ja, det fungerar alltid på andra försöket av någon anledning Postad 27 November 2010 - 23:48
2 frågor
Om man kopplar in en extern hdd kan man komma åt den via nätverket? Någon som testat om den hittar Video_TS mappar? Postad 28 November 2010 - 09:08
jepp den går att komma åt i nätverket. Postad 28 November 2010 - 14:42
är det någon mer än jag som har problem med att det mitt i en film kan börja buffra sen går det igen.
Filerna ligger lokalt på en usb disc. Postad 28 November 2010 - 16:30
Samma här, riktig skitbox fick idag andra problem också som att den blir kokhet och hänger sig Postad 28 November 2010 - 17:50
Knepigt, så mycket skit du har kastat på denna box och i nästa andetag hyllat dina egna säljframgångar så trodde jag att boxen skulle vara ett minne blott. Mac har väl prylar som skänker lugn i ditt sinne, eller? Postad 28 November 2010 - 18:07
Till skillnad från dig så vågar jag testa olika lösningar, är dem bra behåller jag dem är de dåliga ja.. då gör man sig av med dem. Vad jag vinner på detta är kompetens och inte bara gå på vad man läser eller vad som skrivs, man bildar sig själv en egen uppfattning. Än så länge har jag boxen kvar men det är ju inte mkt som fungerar mot vad den skulle klara av Postad 28 November 2010 - 18:45
Såja såja, lugn och fin. Ta din medicin och lugna ner dig. Det jag menar är att du kanske är en smula överkritisk. Om det nu är så att du besitter kompetens så kanske det vore lite bättre att använda den till något konstruktivt, eller?
Postad 28 November 2010 - 19:44
Jag har inga problem med det, dock har det buffrat någon gång i början innan den startat spela filen. Kan det inte vara så att din hdd har för långsam läshastighet? Postad 28 November 2010 - 20:04
Det är möjligt, men jag lider inte så mycket av det. Postad 28 November 2010 - 20:11
Läste nånstans att den läser rar filer, dvs att jag inte behöver packa upp innan jag kollar på film.
Hur funkar det med srt filet(undertext) då? Postad 28 November 2010 - 20:27
Det funkar nog man kan ju "bläddra" efter en undertext . Kan vara som så att den ska döpas till samma som rarfilen, prova med det. Postad 28 November 2010 - 20:38
Problemet är att jag inte har köpt nån. Kan någon prova och se hur det funkar? Postad 28 November 2010 - 21:28
Jag har problem med ljudet.....
Kör med optiskt ljud. Vid uppspelning av filmer med stereo och DTS funkar det. Men när det är dolby 5.1 (som på de flesta dvd iso) så får jag inget ljud. Har inställningar på spdif och bockat i både dolby och DTS. Om jag provar att ställa in på alla outputs så funkar ljudet, men då bara i stereo... Någon med samma problem, eller kanske någon lösning?
Det funkar alldeles utmärkt! Postad 28 November 2010 - 21:52
Låter kanon. Men när den ska läsa rar och ha srt i samma mapp, måste srt ha samma namn som rar filen eller hur funkar det?
Redigerat av Unregistereddbe56a93, 28 November 2010 - 21:54. Postad 29 November 2010 - 07:16
Det finns mycket information här. Postad 29 November 2010 - 07:51
srt filen skall ha samma namn som videofilen, inte som rar filen. Postad 29 November 2010 - 12:12
Jag har lekt omkring med min Boxee nu ett tag, och igår tog jag steget och kastade ut datorn ur TV-bänken och satt in Boxeen med de två USB-diskarna jag har material på. Vad jag dock förstått tidigare ska alltså Boxeen kunna dela ut diskarna den har kopplat till sig på nätet, men nu läser jag på diverse ställen att när jag delar ut under Network -> Servers så delar jag ut interna utrymmet på Boxeen?
Vad är rätt och vad är fel? Ibland vill jag komma åt materialet Boxeen har fast i någon av mina datorer då jag inte alltid sitter framför TVn när jag konsumerar kulturen. Det som kommer fram nu är \\BoxeeBox\Media som sedan är tom. Postad 29 November 2010 - 13:22
Jag har en 2.5" disk kopplad till min BB och jag kan se innehållet från min laptop men jag kan tyvärr inte alla gånger (har lyckats en gång) ändra eller skriva till disken via den så då får jag koppla in den direkt i min laptop. Vet inte om det är någon bugg eller vad som orsakar detta. Postad 29 November 2010 - 21:08
Jag lyckades komma åt Boxeen igår, kan inte heller skriva på disken då den säger att den är full. Detta är tydligen en bugg enligt andra forum. Postad 29 November 2010 - 21:36
Ok bra då är det inte bara hos mig. Postad 30 November 2010 - 07:21
Verkar som det är olika buggar i olika boxar..... Jag kan både läsa och kopiera/skriva från/till disken som är kopplad till boxen.
Problemet jag har är med som jag skrev i tidigare inlägg...: ljudet vid 5.1 uppspelning som inte funkar, medans DTS och 2 ch funkar alldeles utmärkt... Postad 30 November 2010 - 10:44
Har för mig om att jag läst om att vissa har gjort en "factory reset" på boxen innan dom gjorde sista uppdateringen och då fungerade vissa saker bättre, tror jag ska prova det i kväll. Postad 30 November 2010 - 11:47
Mitt tips också, gör en reset och se om problem kvarstår. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |