PlayStation 3 'hacked' by hardware crackers
1392 svar till detta ämne
Postad 07 January 2011 - 08:41
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
"Problemet" med PS3'an är väl igentligen avsaknaden av en programmervänlig grafikkrets (GPU).
RSX'en (Grafikkretsen i PS3'an) är långt ifrån lika lätt att programmera för som "vad-nu-grafikkretsen-i-xboxen-heter" och kräver mycket mer tid och kunskap för att utnyttja korrekt. Det leder oftast till att multiplattformsspel ser lite snyggare ut och flyter lite bättre på XBOX.
Annars är ju det eviga problemet med alla spelkonsoller att minnesmängden ofta är snålt tilltagen samt att minnet inte alltid är det snabbaste (detta för att hålla nere den totala produktionskostnaden)
Ok, tack för ett bra svar! Känns inte som att det är mer än möjligtvis en facelift+, eller? Sorry om det är för mkt OT, vi skulle kunna starta en ny tråd om det här isf.
Postad 07 January 2011 - 08:47
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Om de gör en facelift (A.K.A PS3½) så kommer den inte att kunna göras kompatibel med nuvarande PS3titlar då privata nyckeln är kompromisserad, tror inte att det skulle funka faktiskt. Lösningen är en Playstation4 utan bakåtkompabilitet men med så mycket lull-lull att en uppgradering är motiverad av konsumenterna. Vad det skall vara vet jag inte, kanske ett rejält kliv i hårdvara och RAM som kan ge de senaste spelen AAA i 1080p, vad vet jag
Men som sagt så tror jag de närmsta åren kommer bli katt och råtta mellan hackers och sony och ständiga firmware uppdateringar, kanske veckovis.
Skall man kanske köpa en till "legit" PS3a och laborera med den gamla phat'en kanske?
Postad 07 January 2011 - 09:02
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Varför tror du inte på PS4 före 2015? (Jag frågar för att jag är nyfiken och inte har någon aning själv)
Sony är i min mening "high-end" när det gäller konsoler så oavsett när PS4 kommer så kommer den troligtvis att bräcka konkurrensen i termer av finesser och prestanda. Så har jag uppfattat PS2 och PS3 iaf. Frågan är bara hur mkt man kan förbättra från PS3? Någon som vet? Det enda jag kommer på är större spel, bättre upplöst grafik och snabbare laddning?
Hur bräckte PS2 konkurrenten Xbox 1? Alt beror på när man kommer ut. Xbox 1 kom efter PS2 och tekniken var bättre i Xbox 1, på pappret. PS3 kom efter Xbox 360 och tekniken var bättre därefter, på pappret. Jag tror själv att nästa våg av konsoler kommer 2014-2015, i alla fall från Sony och MS. "Problemet" med PS3'an är väl igentligen avsaknaden av en programmervänlig grafikkrets (GPU).
RSX'en (Grafikkretsen i PS3'an) är långt ifrån lika lätt att programmera för som "vad-nu-grafikkretsen-i-xboxen-heter" och kräver mycket mer tid och kunskap för att utnyttja korrekt. Det leder oftast till att multiplattformsspel ser lite snyggare ut och flyter lite bättre på XBOX.
Annars är ju det eviga problemet med alla spelkonsoller att minnesmängden ofta är snålt tilltagen samt att minnet inte alltid är det snabbaste (detta för att hålla nere den totala produktionskostnaden)
Helt vanlig GPU köpt från nVidia så den lär inte vara svårare än motsvarigheten i 360. Är väl snarare så att den är svagare än motsvarigheten i 360 och för att komma upp på samma nivå så krävs det skicklighet i CPUn på PS3, CELL. CELL däremot har haft en del onda ord om sig för att vara svår. Men det var länge sen nu.
Postad 07 January 2011 - 09:20
Lalikula
-
Lalikula
-
Lärjunge
-
-
472 inlägg
Faktiskt väldigt svårt att spekulera om. Samtliga aktörer har hälsosam försäljning. Visst Sony har tappat bollen helt och hållet. Men har ändå , globalt, helt ok siffror. Därav tror även jag på sen debut av både ps4 samt nextbox. Hade Kinect floppat så hade det sett radikalt annorlunda ut. Även wii har haft en makalös julförsäljning. Den vägrar helt enkelt att dö  Problemet kommer nog att uppenbara sig senare i år. När MS kommer att kunna erbjuda en 360+Kinect för omkring 199 så är det nog ingen, i usa iaf , som kommer att bry sig om wii. Frågan är bara hur aggressiv Ms vill vara. Detta år kommer att bli intressant. Jag tror stenhårt på Wii2 omkring 2012. Men nu är jag iofs duktigt off-topic.
Postad 07 January 2011 - 09:41
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Helt vanlig GPU köpt från nVidia så den lär inte vara svårare än motsvarigheten i 360. Är väl snarare så att den är svagare än motsvarigheten i 360 och för att komma upp på samma nivå så krävs det skicklighet i CPUn på PS3, CELL. CELL däremot har haft en del onda ord om sig för att vara svår. Men det var länge sen nu.
Inte en helt vanlig GPU utan den har utvecklas i samarbete med nVidia och programmeringsinterfacet bygger på / liknar OpenGL men rejält anpassat för just RSX'en och är (var?) inte speciellt lättarbetat. Hur som helst, åter till topic. Jag gillar verkligen att Ps3'an är öppnad för homebrew-applikationer och om detta nu är en permanent lösning (vilket det verkar som iom. att masterkey'n är tillgänglig) så ser jag fram mot XBMC-PS3
Postad 07 January 2011 - 10:28
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Jag skulle vilja kunna se på mina .mov filmer tagna med min digitalkamera.
Men i övrigt tycker jag det hela är sorgligt och jag har svårt att se så många positiva effekter för vanliga konsumenter som vare sig vill spela pirat-spel eller se på pirat-film, så jag avstår hellre mina .mov.
Och då menar jag inte "Age of Booty" eller "Pirates of the carribean"......
Redigerat av JockeJ, 07 January 2011 - 10:35.
Postad 07 January 2011 - 10:35
random111
-
random111
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Tänk också att om det skulle komma en ny konsoll redan nu nu så skulle det vara skandal om den inte var bakåtkompatibel med PS3, och eftersom nycklarna är knäckta så hade den haft samma säkerhetshål
Om de gör en facelift (A.K.A PS3½) så kommer den inte att kunna göras kompatibel med nuvarande PS3titlar då privata nyckeln är kompromisserad, tror inte att det skulle funka faktiskt. Lösningen är en Playstation4 utan bakåtkompabilitet
Ovanstående stämmer inte. Det är fullt möjligt att med hjälp av en White List (på spelsignaturerna) både göra nya PS3 och PS4 med full bakåtkompabilitet och med full säkerhet bibehållen.
Redigerat av random111, 07 January 2011 - 10:36.
Postad 07 January 2011 - 13:03
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Problemet för Sony är att för att komma ut med PS4 så behöver man pengar, något som Sony inte har gott om. Som det ser ut nu har Sony troligen räknat med att dra in en del pengar på PS3:an några år framöver nu, så det är inte helt lätt för dem att svänga om den strategin.
Postad 07 January 2011 - 14:48
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
GeoHot gör CFW på 3.55: http://psx-scene.com...-working-74836/Visar även att psn fungerar och att han kan köra egen kod. Drar en lite Hello World via ett program på USB.
Postad 07 January 2011 - 14:52
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Ska tilläggas att GeoHotz CFW kräver INTE signerade paket för att installera apps.
Så den kör alltså kod helt osignerat!
Postad 07 January 2011 - 15:04
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
så ser jag fram mot XBMC-PS3[/b]
Det är du inte ensam om. Om detta skulle innebära att man fick möjlighet att använda sin PS3 som ett komplett mediacenter utan en extern server så är det bara en framgång för Sony  De skulle förmodligen sälja en hel del konsoler om det skulle fungera. MVH Kribban
Postad 07 January 2011 - 15:36
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Det är du inte ensam om. Om detta skulle innebära att man fick möjlighet att använda sin PS3 som ett komplett mediacenter utan en extern server så är det bara en framgång för Sony De skulle förmodligen sälja en hel del konsoler om det skulle fungera.
MVH Kribban
Absolut  Jag har inget som helst intresse av Isoloaders eller annan mjukvara som på ett eller annat sätt påverkar försäljningen av spel, utan jag vill bara ha möjligheten att själv utveckla spel och program till min Playstation, samt möjligheten och förhoppningen om en fullfjädrad mediamaskin
Postad 07 January 2011 - 17:34
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Har Sony gett någon kommentar än?
Postad 07 January 2011 - 17:40
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Har Sony gett någon kommentar än? http://www.next-gen....ds-to-ps3-hacks“We are aware of this, and are currently looking into it,” Sony told us in a brief statement. “We will fix the issues through network updates, but because this is a security issue, we are not able to provide you with any more details.”
Standarduttalande. Dock så kommer de såklart inte kunna patcha bort det.
Postad 07 January 2011 - 21:03
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
http://www.next-gen....ds-to-ps3-hacks
Standarduttalande.
Dock så kommer de såklart inte kunna patcha bort det.
Network updates, låter som Sony bara säger något i luften.
Postad 07 January 2011 - 21:21
AndyRebel
-
AndyRebel
-
Användare
-
-
119 inlägg
Tänk om det vore så att de här "network updates" skulle innebära mer funktioner som "alla" efterfrågar såsom en bättre webbläsare, skapa sin egen mappstruktur, stöd för fler filformat, externa NTFS diskar och lägga in sina spel på
hd´n m.m, och därmed att "folk" inte orkar att modda, för det finns ju redan.
Jaja, drömma måste man väl få göra..men...det vore ju
Alldeles, alldeles underbart.. ( med Askungens röst och tårar i ögonen)
Postad 07 January 2011 - 21:24
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Network updates, låter som Sony bara säger något i luften.
Om det är på något sätt de kan påverka eller göra något är väl genom den vägen. De lär väl inte återkalla alla sålda PS3 för modifikation.
Postad 08 January 2011 - 00:22
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Fyllinterview om GeoHot. En typisk linuxanvändare för PS3? Jag skrattade gott åt honom i alla fall
Postad 08 January 2011 - 00:53
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Öh, varför skulle en tjej intervjua en random full snubbe på en fest om geohot?
Redigerat av simulacra, 08 January 2011 - 00:53.
Postad 08 January 2011 - 01:00
rson39
-
rson39
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Fyllinterview om GeoHot. En typisk linuxanvändare för PS3? Jag skrattade gott åt honom i alla fall 
Haha, den var ganska rolig. Finns otaliga olika versioner på den videon.
Postad 08 January 2011 - 10:51
FireSpirit
-
FireSpirit
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Kan börja med att jag inte har läst hela tråden och jag är inte så insatt i detta ämne.
Så därför undrar jag vad detta betyder för oss?
Fördelar och nackdelar med att ha en helt öppen PS3a?
Postad 08 January 2011 - 12:02
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Kan börja med att jag inte har läst hela tråden och jag är inte så insatt i detta ämne.
Så därför undrar jag vad detta betyder för oss?
Fördelar och nackdelar med att ha en helt öppen PS3a?
Du hittar svaret på din fråga på sidan 19,20,21 och 22.
Postad 09 January 2011 - 03:18
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Någon har lyckats signa egen kod och fått ett av sina rymd-shooter spel att funka iallafall, så att man ser att det händer något http://www.youtube.c...h?v=QuVCMfCV0KkIts a flight sim although I’m not really sure if that is the correct term considering that its not simulating real world flight. I started it almost a week ago and intended it to be like a one day project that I would be able to just throw together and then return to working on my other games. But I kept running into problems and its still heavily flawed and incomplete.
Riktigt kul! Spelbackuper skiter jag dock högaktningsfullt i då jag köper de spel jag är intresserad av. Men det här ger ju blodad tand, vilka roliga mediafunktioner som vi kan vänta oss. Kanske några riktigt psykedeliska visualisers när man spelar musik t.ex. eller en suverän mediaspelare. Bara att luta sig tillbaka och vänta tills de "duktiga" programmerarna kan leverera spännande homebrew! En spotifyklient vore ju klockrent
Postad 09 January 2011 - 08:05
FireSpirit
-
FireSpirit
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Du hittar svaret på din fråga på sidan 19,20,21 och 22. 
Okej, tack. ---------------------- En sak jag inte riktigt förstår, innebär detta att typ vem som helst kan komma åt andra konton osv nu? För jag antar att säkerheten försämras rejält.
Postad 09 January 2011 - 09:01
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Rent teoretiskt borde man kunna skapa program som hackar PSN konton men då måste dom förmodligen installeras på din PS3a, vilket dom kan göra i bakgrunden av ett annat program utan att du märker det, sen skickas infon till den som har gjort programmet. Allt är ju möjligt med PS3 nu. Ett tips är att vara försiktig med vad ni laddar hem i framtiden, man vet inte vad alla har för syften, det finns redan nu rapporter om brickade PS3or på grund av att det är folk som jäklas och skickar ut falska firmwares. Okej, tack.
----------------------
En sak jag inte riktigt förstår, innebär detta att typ vem som helst kan komma åt andra konton osv nu? För jag antar att säkerheten försämras rejält.
Postad 09 January 2011 - 09:07
FireSpirit
-
FireSpirit
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Rent teoretiskt borde man kunna skapa program som hackar PSN konton men då måste dom förmodligen installeras på din PS3a, vilket dom kan göra i bakgrunden av ett annat program utan att du märker det, sen skickas infon till den som har gjort programmet. Allt är ju möjligt med PS3 nu. Ett tips är att vara försiktig med vad ni laddar hem i framtiden, man vet inte vad alla har för syften, det finns redan nu rapporter om brickade PS3or på grund av att det är folk som jäklas och skickar ut falska firmwares.
Okej, tack för svaret. Man får väl köra på som vanligt och se vad som händer i framtiden.
Postad 09 January 2011 - 11:55
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Geohots CFW verkar rulla på ganska bra, men jag har en liten undran:
Vore det inte bättre att använda sig av masterkey'n för att signera homebrew istället för att köra de osignerade som Geohot har gjort? Sony borde ju lättare kunna hitta osignerade applikationer än signerade..?
Postad 09 January 2011 - 13:52
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Geohot has released the long-awaited 3.55 jailbreak. This works for homebrew only.  it's jailbreak time open the zip, you know how to install 3.55 only would be pirates, don't waste your time do not mirror file, link to geohot.com here is the package from the video no donations accepted right now, don't get scammed
Postad 09 January 2011 - 14:05
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Kan tänka mig att det kommer ett PS3 ½ med bättre kapacitet för 3D gaming. Så 3D kan se lika vackert ut som 2D. Borde väl inte va helt omöjligt.
Postad 09 January 2011 - 16:55
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Geohots CFW verkar rulla på ganska bra, men jag har en liten undran: Vore det inte bättre att använda sig av masterkey'n för att signera homebrew istället för att köra de osignerade som Geohot har gjort? Sony borde ju lättare kunna hitta osignerade applikationer än signerade..? 
Jag som gjorde fel innan. GeoHot behöver fortfarande signade homebrew, därför fungerar inget gammalt. Han ska dock släppa ett verktyg för att signera Homebrew. För att backup programmen från Jailbreak tiden ska fungera så behövs peek n poke kommandon vilket GeoHot inte lagt in.
Postad 09 January 2011 - 17:28
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Jag som gjorde fel innan. GeoHot behöver fortfarande signade homebrew, därför fungerar inget gammalt.
Han ska dock släppa ett verktyg för att signera Homebrew.
För att backup programmen från Jailbreak tiden ska fungera så behövs peek n poke kommandon vilket GeoHot inte lagt in.
Men det finns väl andra hackers som kommer göra egna program nu när CFWn är ute ? Har för mig att jag läst att PS3ans programmeringsverktyg finns ute också, så i princip kan ju vem som helst göra program nu, eller har jag fel ? Det enda som behövs är som sagt ett program som tillåter att man kan köra programmen, ett signeringsprogram vilket inte borde vara så svårt att göra om man nu har alla nycklar som behövs.
Postad 09 January 2011 - 17:33
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Men det finns väl andra hackers som kommer göra egna program nu när CFWn är ute ? Har för mig att jag läst att PS3ans programmeringsverktyg finns ute också, så i princip kan ju vem som helst göra program nu, eller har jag fel ? Det enda som behövs är som sagt ett program som tillåter att man kan köra programmen, ett signeringsprogram vilket inte borde vara så svårt att göra om man nu har alla nycklar som behövs.
Det stämmer. Geohot säger sig ha ett signeringsverktyg på G, men ingenting som kan visas upp än så länge. Som du säger så kan vem som helst sätta sig och utveckla till PS3'an, antingen via PSL1ght eller det officiella SDK't, och invänta signeringsverktyget
Postad 09 January 2011 - 18:24
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Det stämmer.
Geohot säger sig ha ett signeringsverktyg på G, men ingenting som kan visas upp än så länge. Som du säger så kan vem som helst sätta sig och utveckla till PS3'an, antingen via PSL1ght eller det officiella SDK't, och invänta signeringsverktyget
Har jag fattat det hela rätt nu? När egen kod har signerats på rätt sätt så kan det installeras på vilken PS3a som helst? Eller måste man oxå ha en custom firmware? jag antar att signerad kod blir precis som att sätta i en skiva med ett originalspel?
Postad 09 January 2011 - 19:39
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Har jag fattat det hela rätt nu? När egen kod har signerats på rätt sätt så kan det installeras på vilken PS3a som helst? Eller måste man oxå ha en custom firmware? jag antar att signerad kod blir precis som att sätta i en skiva med ett originalspel?
Du måste ha en CFW som har alternativet "install pkg", men sådan firmware finns redan nu att installera (den från Kakaroto) och det går att göra via ett vanligt USB-minne så ingen modifikation behöver göras Edit: Här har vi Homebrew Sign-toolet http://www.ps3hax.ne.../#axzz1AZ5KMM8a
Redigerat av Wixner, 09 January 2011 - 19:41.
Postad 09 January 2011 - 20:50
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Jaha då är det bara att börja nu då. Vi lär nog se en hel del gött närmaste veckorna :-)
Iso loader lär nog komma rätt snabbt och förmodligen beta versioner på olika mediaspealre.
Postad 09 January 2011 - 21:17
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Jaha då är det bara att börja nu då. Vi lär nog se en hel del gött närmaste veckorna :-) Iso loader lär nog komma rätt snabbt och förmodligen beta versioner på olika mediaspealre.
And......its here! Första Homebrew! En Emulator Alltså ett signat Homebrew för den som vill köra det på sin CFW. För den som vill dra in Geohots CFW 3.55 så finns den att ladda ner här: http://www.geohot.com/jailbreak.zipDen kräver att du har 3.55 installerat: http://www.ps3hax.ne...?do=file&id=557Och man behöver inte vara orolig att man är fast med CFW sen. Det går utmärkt att installera OFW sen igen. Fungerar även med PSN, än så länge! Efter installation så lägger du bara homebrew på usb sen så kan du installera det i PS3an under Game.
Redigerat av PalmiNio, 09 January 2011 - 21:27.
Postad 09 January 2011 - 21:25
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Emulatorn du länkar till är väl klassad som piratkopiering? Det enda syftet för emulatorn är att spela Super Nintendo spel vilket inte finns via roms orginal.
Postad 09 January 2011 - 21:27
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Emulatorn du länkar till är väl klassad som piratkopiering? Det enda syftet för emulatorn är att spela Super Nintendo spel vilket inte finns via roms orginal.
Tar bort länk, bra koll där. Emulatorn i sig är inte olgaligt, men antar man inte kan dra in något annat än olagliga roms i den.
Redigerat av PalmiNio, 09 January 2011 - 21:30.
Postad 09 January 2011 - 21:55
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
hur är det med ps2 spel på CFW emulator eller nåt annat ???? man vill ju köra ps2 spel på slimen
Postad 09 January 2011 - 21:59
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
hur är det med ps2 spel på CFW emulator eller nåt annat ???? man vill ju köra ps2 spel på slimen
Inte så stor chans.
Redigerat av PalmiNio, 09 January 2011 - 21:59.
Postad 09 January 2011 - 22:00
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Inte så stor chans.
så illa
Postad 10 January 2011 - 00:25
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Känns som att hela den här tråden ligger farligt nära mellan vad som är tillåtet eller inte. Tänk på detta: 3.9 Om lagbrott Vi tillåter inte diskussioner vars innehåll endast kan vara, eller högst sannolikt är, resultatet av ett lagbrott, till exempel erfarenheter av datorspel eller innehållet i filmer innan dessa finns tillgängliga på laglig väg.
8.1 Bryt inte & locka inte till brott mot upphovsrättslagen Alla diskussioner som tar upp, berättar om eller på annat sätt refererar till att begå brott mot upphovsrättslagen eller som leder till information om var olagliga kopior av upphovsrättsligt skyddat material kan påträffas är förbjudna.
8.3 Kopiering av datorprogram & datorspel Då det är omöjligt för oss att i varje enskilt fall avgöra om en diskussion gäller en laglig eller olaglig kopiering så tillåter vi inga diskussioner alls som rör kopiering av datorprogram eller datorspel.
Postad 10 January 2011 - 01:30
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Nu verkar det som om att homebrew-scenen kommit igång på riktigt.
Men för att försöka hålla detta inom forumreglernas ramar så kanske diskussionen om de nysläppta applikationerna skall undvikas och snegla lite mot Linux: Hur kommer detta att fungera? Kommer vi att få köra det i en virtualiserad miljö a'la hypervisorn eller kommer det att kompileras bare-metal-installers i form av pkg-paket?
Postad 10 January 2011 - 06:05
UTBMF
-
UTBMF
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Haha game over, tog inte lång tid!
Nu har de kommit på hur de ska köra backups (läs piratkopior) av PS3spel utan att du behöver backup managers och annat.
In med custom firmware ner med ett spel som har lite filer moddade(alternativ modda dem själv) och kör igång.
Kan de verkligen vara så enkelt att köra piratkopior utan att få (negativ) effekt på försäljning av PS3spel?
Postad 10 January 2011 - 08:19
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Geohots CFW verkar rulla på ganska bra, men jag har en liten undran: Vore det inte bättre att använda sig av masterkey'n för att signera homebrew istället för att köra de osignerade som Geohot har gjort? Sony borde ju lättare kunna hitta osignerade applikationer än signerade..? 
Geohot tar den "moraliska vägen" och försöker få fram en CFW som inte tillåter piratkopiering men ändå homebrew, så därför tar inte han den enklaste vägen i detta. Han har i och för sig erkänt att han är rädd för att bli stämd av Sony, så det är väl mest därför han gör så här. Hans inställning till detta har fått en massa folk att gå i taket för 99% av dem är bara intresserade av att spela backups.
Redigerat av SirIdot, 10 January 2011 - 08:21.
Postad 10 January 2011 - 08:25
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Haha game over, tog inte lång tid! Nu har de kommit på hur de ska köra backups (läs piratkopior) av PS3spel utan att du behöver backup managers och annat. In med custom firmware ner med ett spel som har lite filer moddade(alternativ modda dem själv) och kör igång.
Kan de verkligen vara så enkelt att köra piratkopior utan att få (negativ) effekt på försäljning av PS3spel?
Så enkelt är det dock inte, än. Krävs en del kodande i Linux.
Postad 10 January 2011 - 09:52
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Nu verkar det som om att homebrew-scenen kommit igång på riktigt.
Men för att försöka hålla detta inom forumreglernas ramar så kanske diskussionen om de nysläppta applikationerna skall undvikas och snegla lite mot Linux: Hur kommer detta att fungera? Kommer vi att få köra det i en virtualiserad miljö a'la hypervisorn eller kommer det att kompileras bare-metal-installers i form av pkg-paket?
Vet inte vad reglerna säger men så länge man inte länkar till något olagligt material så borde vi iaf kunna diskutera olika apps och medialösningar som har med hemmabio att göra.
Postad 10 January 2011 - 10:08
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Vet inte vad reglerna säger men så länge man inte länkar till något olagligt material så borde vi iaf kunna diskutera olika apps och medialösningar som har med hemmabio att göra.
Absolut. Emulatorer bör vi kanske i det långa loppet undvika, men XBMC, Linux och annat material bör ju vara tillåtet att diskutera. Nåväl, hoppas att moderatorerna varnar oss innan det stora hänglåset kommer
Postad 10 January 2011 - 10:39
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Äh ta bort hela tråden och flytta den till nått linuxforum..
Annars lär den väl ändå självdö..
Kan ju inte finnas mer än en handfull som är intresserade av det
Kör linux på min laptop sen 6 månader tillbaka och linux i min mobil och aldrig mer.
Har hellre PS3 som ankare
Postad 10 January 2011 - 10:45
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Redigera trådtiteln och skriv: "OBS! Inget piratsnack" bara
Jag vill gärna snacka om intressanta homebrew-applikationer och skulle inte gilla om hänglåset kom, den här tråden är ju en av de få man slipper läsa 10sidor om tjat efter backup managers för att hitta en intressant nyhet. Hoppas vi kan hålla det så.
Redigerat av Unregistered8147b14e, 10 January 2011 - 10:48.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|