Umeå, Västerbotten, Norrland, Sverige!
Postad 15 October 2013 - 20:35
Postad 15 October 2013 - 20:41
tycker att du ska vara färdig i januari ungefär =)Precis som Zartok skriver nedan, Audiovector K3 Signature med deras signature center. Ska sälja dom nu för att prova DIY-frontar istället.
Går säkert att lösa
Det är absolut bra högtalare, problemet är att jag spelar oftast HÖGT som du vet i ett väldämpat rum (12 rullar Piano Isover som bredbandsdämpning, membranabsorbent, perforerade absorbenter m.m.) Då börjar de dista tillslut. Så jag hoppas att mina DIY-frontar fixar att spela distfritt nu
Får bjuda in dig när de är färdiga, förhoppningsvis till sommaren.
hoppas det finns något och göra i umeå man kommer vara ganska less efter 12timmars takjobb på vintern.
Postad 15 October 2013 - 20:44
Men men, Audiovector duger fint till dess om ingen köpt dom.
Postad 15 October 2013 - 21:26
Jsg hittade något billigt ställe på dom där diskanterns, typ 4800 för dom, blev förvånad. Jag funderade på dom, men kommer nog köra scanspeaks dyrare puddingdiskanter istället
Kommer du först i januari stiller?
Postad 15 October 2013 - 21:36
beror lite ska lägga en till villa här i stan och sedan blir det nog i umeå. november tror jag första gruppenska upp och starta upp och sedan kommer hela gänget ( alla 4a haha) sedan blir det nog november december januari februari beroende på hur snabbt vi kan lägga taket. är någon skola som ska ha ett zink tak. vi kommer jobba måndag-torsdagJustfan, du gör ju en likadan center också.
Jsg hittade något billigt ställe på dom där diskanterns, typ 4800 för dom, blev förvånad. Jag funderade på dom, men kommer nog köra scanspeaks dyrare puddingdiskanter iställetmen innan dess så är det fler basar på g
fick en offert på ytterligare 12 st (20 totalt) men det var inte riktigt nog bra pris. Ska ev höra med parts express om vad dom gör vid ett mångköp.
Kommer du först i januari stiller?
Postad 09 November 2013 - 08:28
Ja, skriv intresseanmälningsr här eller via pm så planerar vi in någon bra tid om flera vill dyka upp.
Redigerat av Zartok, 09 November 2013 - 08:29.
Postad 15 November 2013 - 21:12
Har fått sålt centern idag i alla fall till en ny lycklig ägare, så nu är jag lite närmre nya DIY-frontarna.
Är någon nyfiken på Audiovector så finns det två fina frontar för demo och säljes i Umeå för 6k (nypris 15700).
Postad 15 November 2013 - 21:40
till alla: audiovector för jonas pris är jävligt bra. köp så att han får bygga dina superhögtalare ffs!
Postad 16 November 2013 - 12:01
Postad 08 December 2013 - 21:24
Sålde frontarna idag så nu blir det inköp av de sista elementen. Äntligen
Postad 08 December 2013 - 21:34
Tur man har hörlurar så man kan se film åtminstone
Kanske ska ta en film hos dig jonas med gamla gänget när du är klar?
Postad 08 December 2013 - 21:55
Ja men absolut. Ska försöka bygga snarast. Får in alla element under januari.
Postad 09 December 2013 - 00:45
Postad 09 December 2013 - 12:07
Postad 09 December 2013 - 15:05
Postad 09 December 2013 - 16:50
Min baktanke är ju att du ska tappa räkningen till slut och att det råkar följa med en sub till övikHahaha, jafan, DET hade varit någpt
tyvärr så innehåller det så vansinnigt mycket arbete så jag inte vet när jag ska få tid över för det i så fall. Hade det vara varit att limma så np, men jag pallar inte att fräsa baffelhål igen.
Postad 09 December 2013 - 18:41
Men vafan, du ska ju bygga själv har vi ju kommit överens om
Redigerat av Zartok, 09 December 2013 - 18:42.
Postad 10 December 2013 - 00:59
Postad 10 December 2013 - 10:54
Ja men vågar man ge sig in i byggleken utan att göra 2st? ;PBygga 2 nya you say?
Postad 10 December 2013 - 11:25
Postad 10 December 2013 - 11:42
Såg riktigt coola ut, dock inte lättaste bygget förstår jag...Nej, det är desutom rätt lite extraarbete för det så att du nog borde klara av det. Visst har du sett tvetts bill et bull-tråd på faktiskt? Dom små j*vlarna spelade ut min svs pc13u efter noter
Vart kan jag i Sverige köpa ett element som spelar ner till 20Hz för så bra pris som möjligt? Så länge jag får ett tillräckligt bra element så är det bara slutsteg jag oroar mig för.
Postad 10 December 2013 - 18:12
Jag får för mig att dessa säljer dom värsta tolvorna i sverige idag. Dom slår långt som fasen och lär kunna pressa ur massvis av spl. Rätt så jävligt dyr dock, jämför man med mina ultimax som kostar under 2000 hem till dörren så ser man nog snabbt ett lättare problem med det hela.
Postad 02 January 2014 - 16:25
Nu på Lördag så kommer jag att ha en demo för en halv olycklig individ runt halvtolv-snåret. Finns intresse så finns det iaf en plats till över. Ev två också om vi blir lite extra kramgoa i soffan. Jag utlovar mycket bas
Postad 02 January 2014 - 16:42
Jag kanske kommer! Kan jag ta med en person till?DemodatUm igen.
Nu på Lördag så kommer jag att ha en demo för en halv olycklig individ runt halvtolv-snåret. Finns intresse så finns det iaf en plats till över. Ev två också om vi blir lite extra kramgoa i soffan. Jag utlovar mycket bas
Postad 02 January 2014 - 17:53
Jag får göra köordning på det hela enl anmälningsdatum.
Danne är först
Sen kommer min gode emotivafraktare marcus och hans polare
Då är vi fyra i min soffa, så jag tror att det kan vara fullt, så min plan är enl följande:
Marcus: du kanske kan kolla upp om du kan komma och ge mig ett definitivt svar imorgon? Om du eller din komois skulle få förhinder så får jonas komma istället i den lediga platsen. Jag beklagar över att fler platser inte finns, vi ska köpa större soffa, men det tar ett tag innan den kommer fram
Annars så kan vi väva ihop något själva jonas, vi bor ju ändå grannar
Postad 02 January 2014 - 17:55
Men annars så kan jag nog säga att min polare inte kommer. Jag kan komma ensam istället. Vilken tid blir detta av?Då har vi ju fullt, mycket trevligt
![]()
Jag får göra köordning på det hela enl anmälningsdatum.
Danne är först
Sen kommer min gode emotivafraktare marcus och hans polare
Då är vi fyra i min soffa, så jag tror att det kan vara fullt, så min plan är enl följande:
Marcus: du kanske kan kolla upp om du kan komma och ge mig ett definitivt svar imorgon? Om du eller din komois skulle få förhinder så får jonas komma istället i den lediga platsen. Jag beklagar över att fler platser inte finns, vi ska köpa större soffa, men det tar ett tag innan den kommer fram
Annars så kan vi väva ihop något själva jonas, vi bor ju ändå grannar
Postad 02 January 2014 - 18:07
Huvudsaken är att jag får veta hyfsat snart om det finns plats eller ej så man kan boka annat.
Postad 02 January 2014 - 19:43
Postad 02 January 2014 - 22:15
Vilken tid hade du tänkt dig ungefär? Är det tidigt på lördagen?
Postad 02 January 2014 - 22:24
sen hem till mig så du får höra lill svsen.
jag bor dock i hörnefors så det blir en liten omväg
Postad 03 January 2014 - 08:03
Postad 03 January 2014 - 08:58
Postad 04 January 2014 - 16:36
Demon här vart rätt intressant. Jag petade på tongeneratorn på 10hz och såg hur dörren ut från rummet samt tillhörande fönster rörde på sig rätt rejält. Sen lyssnade vi även krumelur och något annat hemskt i typ sex sekunder. Jag funderar på att lägga in en högpass på runt 15, för jag har tysligen öron som inte pallar med sån extrem lågbas som 10-15 hz. Det var någon låt på 15 vi körde och det blev för mycket för mitt huvud
Postad 04 January 2014 - 16:47
Jo dörren rörde sig en hel del
Var nog tur att vi inte kollade fönsterna. ..
Postad 04 January 2014 - 17:21
Nåväl, det var jättekul att få höra "lill"subben också. Du vet ju hur lyrisk jag var i sweetspoten. Lycka till med placeringstanken *asg*
Kom ihåg att smörja in det fint bara, det gör jag alltid. Säg att det hade varit snyggt med ett litet bord vid soffkanten där. Börja så fröet på rätt ställe
Postad 04 January 2014 - 17:44
Sen vart det kanon när vi fick bort den där eq grejjen
Postad 04 January 2014 - 17:57
Postad 04 January 2014 - 18:01
Jo dom är inte helt fel. Haha ne dom är rätt så stora för att va stativare
Men dina var jävligt bra dom också. Grym diskant hade dem
Postad 04 January 2014 - 19:50
Låter riktigt bra än om det är lite för mycket bas för min smak i vanlig musik, men det är ju sen gammalt
Lite synd bara på all den kapaciteten att det är så mycket mjuka fönster och dörrar. Ser verkligen fram emot när du flyttat och kan ställa allt i din kommande mancave
Fick hem mina Beymor idag, får posta en bild sen
Postad 04 January 2014 - 20:30
äh, vill jag spela högre så får dörrarna och fönstrena flexa lite till *asg*
dom vill vi verkligen ha bilder på!
Postad 04 January 2014 - 20:35
Kommer bilder lite senare!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer