Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo BDP-93

1500 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 augusti 2011 - 19:01

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Nope, har inte testat, oftast kollar jag utan. Kan återkomma om jag testar framöver.

Postad 14 augusti 2011 - 09:36

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Får inte .srt filer till att funka. Är det något speciellt knep? Har lagt film-filen och textfilen i separat katalog.

Postad 14 augusti 2011 - 09:39

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Samma här, oppon bara blinkar när den får info om att jag trycker på subtitle knappen.

Postad 14 augusti 2011 - 10:56

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Det här har ni väl redan kollat men ändå...

srt-filen måste ha exakt samma namn som själva filmfilen. Förutom filändelsen förstås!
Det gäller oftast även versaler och gemener.
Oppon verkar känsligare än tex min dator när det gäller detta.
Det som har fungerat på datorn har ibland inte fungerat på Oppon när jag tex missat en stor/liten bokstav.

Redigerat av 50plus, 14 augusti 2011 - 10:57.

Postad 14 augusti 2011 - 11:15

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Skrev exakt samma och la den i samma mapp som filen, som jag alltid brukar göra, men oppon gör ingenting. Det kommer inte ens upp ett meddelande att det inte finns en textfil.

Postad 14 augusti 2011 - 12:36

hassekongo
  • hassekongo
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Skrev exakt samma och la den i samma mapp som filen, som jag alltid brukar göra, men oppon gör ingenting. Det kommer inte ens upp ett meddelande att det inte finns en textfil.

Du kanske redan provat detta. För att få fram subsen på min Oppo måste jag trycka på subtitleknappen och sen välja text och enter. Först då syns den. Brukar oftast inte stå vilket språk subtitlen är i utan bara att den finns.
Hoppas det hjälper.

Redigerat av hassekongo, 14 augusti 2011 - 12:37.

Postad 14 augusti 2011 - 15:05

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Externa .srt/.ass osv funkar inte än så länge vad jag vet. Interna däremot är fixade.

Postad 14 augusti 2011 - 15:41

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Som novis vet jag egentligen inte skillnaden på "extern" resp. "intern" men en mapp innehållande en .mkv-fil + en .srt-fil
fungerar i alla fall utmärkt via USB i Oppon.
(Jag har inte testat via nätverk.)

Postad 14 augusti 2011 - 18:51

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Döper man dem exakt så fungerar det. Tack! ;)

Postad 14 augusti 2011 - 20:02

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Skumt att det inte funkar för mig...

Redigerat av joakim123, 14 augusti 2011 - 20:46.

Postad 14 augusti 2011 - 20:43

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
sorry svarade bara på över nätverk.

Postad 16 augusti 2011 - 14:48

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Igår släpptes en Beta FW i USA.

Release date: August 15, 2011
Category: Public Beta Release

Main Version: BDP9x-53-0805B
Loader Version: CN0900
Sub Version: MCU93-09-0218 (BDP-93), MCU95-08-0218 (BDP-95)

Note: This release is still a beta test version, not an official release. Use it only if you would like to experiment with the new features and improvements. There is a very small chance of the new features and improvements not working properly. If that happens, please report any issue to us.

Release Notes:

This version is designed for the OPPO BDP-93 and BDP-95 Blu-ray Disc players. Comparing to the previous official release version BDP9x-52-0707, the major changes included in this version are:

1.Added YouTube Leanback streaming. YouTube LeanBack is designed to provide an uninterrupted stream of HD videos from YouTube like you were watching a normal television channel. Access YouTube Leanback at the Home Menu -> Internet, or by pressing SOURCE and selecting YouTube.
2.Resolved errors related to the player freezing when loading specific Netflix streams. In the previous firmware, when playing movies with optional language and subtitle selection, the player may freeze at the initial buffering screen. Examples of titles affected include "Shutter Island", "LOST. Season 1. Pilot" and "The One".
3.Improved support for user-created DVD-Audio discs. In the previous firmware, the on-screen display and the front panel timing counters may stop at 00:00:00 when playing continuously from Track 1 to Track 2. This was mostly observed on user-created DVD-Audio discs which were “Audio Only” and contained no menus, backgrounds, or additional features.
4.Added brief chapter information (Current Chapter/Total Chapters) on-screen display when pressing PREV or NEXT button to skip chapters. Currently this feature only applies to commercial discs which include Blu-ray, DVD and DVD-Audio.
5.Improved general disc compatibility based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

Redigerat av Melmac, 16 augusti 2011 - 14:50.

Postad 16 augusti 2011 - 20:35

Strixx
  • Strixx
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tjo

Fick min Oppo BDP93 idag från Hemmabioconsult men har problem med att få igång andra regioner för Bluray filmer, dvd funkar bra. Gör som det stod i guiden som var med i paketet.

By default, your bluray player is region free for DVD. To set the bluray region to A, B or C, please do the following:
1. Power on the player without any disc inserted. The screen will after a while show “No Disc”.
2. About 4 seconds after the “No Disc” displayed, press DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE and then the region code. 1 for A, 2 for B, and 3 for C.

3. Power off your player. When started up again, the regioncode has changed.
Selecting the region code on the remote, must be done within 20 seconds.

Någon som har några tips på vad jag kan göra för fel?

(Har även testat metoden för pro chipet)

Redigerat av Strixx, 16 augusti 2011 - 20:43.

Postad 16 augusti 2011 - 20:42

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Det där låter som bluraychip.dk:s Standard-chip. I instruktionerna för det står det "Your players firmware must be the BDP9x-42-0323 release, or newer." Kan det vara det som spökar?

Postad 16 augusti 2011 - 20:51

Strixx
  • Strixx
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Okej de kan nog spöka kör med firmware BDP9xEU-38-0126 , bara köra update firmware så får jag den senaste?

Redigerat av Strixx, 16 augusti 2011 - 21:02.

Postad 16 augusti 2011 - 20:51

hassekongo
  • hassekongo
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Tjo

Fick min Oppo BDP93 idag från Hemmabioconsult men har problem med att få igång andra regioner för Bluray filmer, dvd funkar bra. Gör som det stod i guiden som var med i paketet.

By default, your bluray player is region free for DVD. To set the bluray region to A, B or C, please do the following:
1. Power on the player without any disc inserted. The screen will after a while show “No Disc”.
2. About 4 seconds after the “No Disc” displayed, press DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE and then the region code. 1 for A, 2 for B, and 3 for C.

3. Power off your player. When started up again, the regioncode has changed.
Selecting the region code on the remote, must be done within 20 seconds.

(Har även testat metoden för pro chipet)

Jag hade också lite problem med det i början. Oppo fjärren är lite kass faktiskt så jag fick sitta på golvet precis framför den och knappa in koden. Funkade efter nga försök. Kommer dock att försöka köpa reg-fria bluray skivor i framtiden för att slippa detta meck.

Postad 16 augusti 2011 - 21:30

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Okej de kan nog spöka kör med firmware BDP9xEU-38-0126 , bara köra update firmware så får jag den senaste?

Jepp.

Postad 16 augusti 2011 - 21:51

Strixx
  • Strixx
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Nu funka allt som det ska. Tackar för snabba svar! ;)

Postad 20 augusti 2011 - 11:39

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Enligt Oppo Support är det en FW på G i nästa vecka, tyvärr fortfarande utan MP3, men med Youtube. MP3 ska komma inom kort och även fler grejor under "Internet".

Jag hoppas fortfarande på Gracenote eller liknande för CD/SACD och en Spotify Client. Hade varit najs med SVT play eller liknande, men det lär väl aldrig hända. Har i alla fall skrivit min önskan till Björn på supporten.

Postad 20 augusti 2011 - 23:33

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Uppdateringen har kommit.
Har testat nu och verkar fungera ok med Youtube, stöd för åäö vore bra
samt möjlighet att koppla in usb tangentbord.
/M

Redigerat av Unregistered98bc0f60, 21 augusti 2011 - 11:01.

Postad 24 augusti 2011 - 09:48

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Snart kommer jag också tillhöra Oppo-klubben. En regfri spelare, både på dvd och Blu-ray är beställd från det goa göteborg.
:blink:

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 24 augusti 2011 - 09:48.

Postad 24 augusti 2011 - 11:57

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Häftigt med Youtube. 720p/1080p på stora tvn lockar. Ska invänta officiell fw.

Postad 24 augusti 2011 - 14:42

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Snart kommer jag också tillhöra Oppo-klubben. En regfri spelare, både på dvd och Blu-ray är beställd från det goa göteborg.
:blink:

Nice, du kommer inte bli besviken, min Oppo 93 fungerar klockrent tillsammans med Pioneer 500 KRP-M (och om jag inte minns fel har du också en sådan eminent plasma? B) )

Postad 24 augusti 2011 - 20:01

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Världens bästa plasma? Det stämmer! :blink: Igår skämde jag bort den med B-filmen Battle Los Angeles. När svärtan var bra så gick det inte att se var ramen började och var de svarta remsorna var någonstans.

Är det likadant för dig att du sluppit damma glaset på framsidan? Jag har inte dammat den sedan jag fick den. Hur underligt som helst. Jag har haft den i två år, liksom.

Det finns tre anledningar till att det blev en Oppo. Dels att den kan skicka bild och ljud separat, dels att det inte finns någon fläkt, och naturligtvis den tredje orsaken att den kan regionskodas av mig. Det ska beställas filmer från utlandet så det bara sjunger i brevlådan. Lite smaskiga utgåvor från criterion ligger risigt till..he he.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 24 augusti 2011 - 20:02.

Postad 25 augusti 2011 - 09:36

Unregistered2010
  • Unregistered2010
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Har sett lite här och var att en del. inkl. mig själv, har fått lite problem den senaste tiden med vissa MKV som gör bilden avlång.

Någon som har samma problem?

Postad 25 augusti 2011 - 09:47

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Nope, inte för mig, har testat rätt mycket MKV nu.

Redigerat av joakim123, 25 augusti 2011 - 09:49.

Postad 25 augusti 2011 - 10:31

Unregistered2010
  • Unregistered2010
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Nope, inte för mig, har testat rätt mycket MKV nu.

Det är MKVs från veckan så jag misstänker att det är något som förändrats vid skapandet av MKVna som spökar...

Postad 25 augusti 2011 - 15:35

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0

Det är MKVs från veckan så jag misstänker att det är något som förändrats vid skapandet av MKVna som spökar...

Vet du inte hur du själv har skapat dina MKV-backuper av dina lagligt inhandlade BD's? Eller har du andra som gör det åt dig? :D Sorry, men jag kunde inte låta bli :) Det är inte tillåtet att prata om nedladdning, men en j-a massa trådar ligger i gråzonen.

Redigerat av edtjope, 25 augusti 2011 - 15:35.

Postad 26 augusti 2011 - 20:36

Unregisterede2d1cd61
  • Unregisterede2d1cd61
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Har sett lite här och var att en del. inkl. mig själv, har fått lite problem den senaste tiden med vissa MKV som gör bilden avlång.

Någon som har samma problem?

Jag har stött på en del MKV's som inte visats korrekt, de har blivit utdragna i höjdled. Dvs sånt som skall visas i 2.35:1 har visats som 16:9. Verkar som om det kan vara samma problem du har och då går det att fixa genom att använda mkvmerge's Header Editor och lägga till information om "Display Height" och "Display Width" som av någon anledning kan saknas (det verkar bero på vilket program som används för att "muxa" ihop bild och ljud) och då kan Oppo'n inte tolka hur MKV'n skall visas. Tänkte kontakta Oppo angående detta men eftersom jag listade ut vad felet låg och det är ganska lätt att fixa har jag inte gjort det, ännu. Jag hittade en guide med bilder tidigare men sparade inte länken och hittar den inte nu så jag får försöka förklara med text...

- Ladda hem gratisprogrampaketet mkvtoolnix som innehåller mkvmerge (Googla efter det)
- Starta mkvmerge med mmg.exe
- Välj File -> Header Editor, eller tryck CTRL-E
- Välj File -> Open och öppna MKV filen
- Expandera "Video Track 1" listan
- Kolla "Video display width" och "Video display height", finns det värden inskrivna och de är samma som
"Video pixel width" respektive "Video pixel height" är det något annat fel än det jag hade. Om de inte
samma värden så ändra, har de inga alls så klicka i "Add element" och fyll i de från pixel width/height
och spara sen med File -> Save.

Detta löste som sagt mitt problem och jag hoppas det funkar för dig också. :P

Redigerat av Unregisterede2d1cd61, 26 augusti 2011 - 21:32.

Postad 27 augusti 2011 - 07:38

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
16x9 används sällan som uttryck för filmformat. Det används för att beskriva tevens format och att filmen är anamorfisk. Det format du tänker på som fyller teven är 1:78:1. Används rätt ofta vid animerade filmer.

1:66:1, 1:33:1 = svarta remsor på sidorna
2:40:1 = svarta remsor uppe och nere
1:85:1 smååå svarta remsor uppe och nere

Sedan finns det ett gäng format till som jag inte sett. Ben Hur tror jag är ett format som är riktigt smal. 2:66:1... ?

Postad 27 augusti 2011 - 22:15

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Världens bästa plasma? Det stämmer! :) Igår skämde jag bort den med B-filmen Battle Los Angeles. När svärtan var bra så gick det inte att se var ramen började och var de svarta remsorna var någonstans.

Är det likadant för dig att du sluppit damma glaset på framsidan? Jag har inte dammat den sedan jag fick den. Hur underligt som helst. Jag har haft den i två år, liksom.

Det finns tre anledningar till att det blev en Oppo. Dels att den kan skicka bild och ljud separat, dels att det inte finns någon fläkt, och naturligtvis den tredje orsaken att den kan regionskodas av mig. Det ska beställas filmer från utlandet så det bara sjunger i brevlådan. Lite smaskiga utgåvor från criterion ligger risigt till..he he.

Ja, KRPn är fortfarande hur grym som helst. Speciellt när man låst upp ISF-lägena... :P

Yep, Oppon har ju onekligen en hel del fördelar gentemot andra BD-spelare (även om jag inte skaffade ngn regionsfri enhet), mängder av inställningar, i princip knäpptyst (tack vare avsaknad av fläkt), ruskigt snabb, fungerar helt OK som mediaspelare och naturligtvis - GRYMT bra bild och ljud både för BD och vanliga DVDS. Dessutom har ju Oppo en sjukt bra support vilket känns tryggt om ngt skulle gå på tok med spelaren...
Så jag är övertygad om att du kommer bli nöjd med ditt köp! :)

Postad 28 augusti 2011 - 06:11

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Jag är väldigt nöjd kan jag säga. Samtidigt saknar jag en del helt självklara funktioner som tex när man väljer ljudspår på fjärren. Det behöver inte komma upp en meny på bilden när jag väljer mellan Dolby Digital eller DTS HD-MA. På min gamla dvd för 500 spänn kunde man välja spår direkt. Tryckte man fler gånger på "ljudknappen" så gick den igenom spåren uppifrån och ner utan att ta fram en meny.

Kanske man kan ge ett förslag om det till Oppo.

Hursomhelst hade jag inte riktigt väntat mig att den skulle ligga i en snygg kasse. Jag hade heller inte väntat mig att det fanns batterier, HDMI-kabel och lite smått och gått med i paketet. Det blev nog kärlek vid första tafsandet där. Och fatta vad skönt det är med en fläktfri spelare. Nu kan jag åter höra surret från min plasma.. :P

Fjärren var helt okej. Jag önskar att man slapp belysning varje gång man trycker på knappen. Då kunde man spara batteri. Jag har en anann fjärr med belysning och den drar batterier som fan.

Lite nervös var jag för att den inte skulle återge svarta remsor med 4x3 bild(480/576i/p) från en dvd.

Men det gjorde den när jag kollade på Red Dwarf. Nog för att KRP-500M är bra, men jag hatar när remsorna är mörkgråa. Det ska vara svart. Men nu gick det ju bra. Men bäst är att kunna splitta ljud och bild. Snart ska jag lägga in en SACD och lyssna hur det låter. :)

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 28 augusti 2011 - 06:12.

Postad 28 augusti 2011 - 07:00

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Jag är väldigt nöjd kan jag säga. Samtidigt saknar jag en del helt självklara funktioner som tex när man väljer ljudspår på fjärren. Det behöver inte komma upp en meny på bilden när jag väljer mellan Dolby Digital eller DTS HD-MA. På min gamla dvd för 500 spänn kunde man välja spår direkt. Tryckte man fler gånger på "ljudknappen" så gick den igenom spåren uppifrån och ner utan att ta fram en meny.

Kanske man kan ge ett förslag om det till Oppo.

Jag tycker funktionen att det dyker upp en meny där man ser vilka ljudspår som finns är bättre istället för som du önskar att trycka flera gånger på ljudknappen. Detsamma gäller ju även textningen. Om du trycker på Oppons ljudknapp flera gånger så byter den ljudspår till det som blivit markerat fast det tar lite tid om du inte själv trycker på enter knappen. Så jag vill nog inte att du ger det förslaget till Oppo jag tycker det är bra som det är.

Thomas

Postad 28 augusti 2011 - 11:05

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Så om jag väntar när jag valt spår så behöver jag inte trycka på fjärrens enterknapp?

"Om du trycker på Oppons ljudknapp flera gånger så byter den ljudspår till det som blivit markerat fast det tar lite tid om du inte själv trycker på enter knappen."

Postad 28 augusti 2011 - 15:46

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Så om jag väntar när jag valt spår så behöver jag inte trycka på fjärrens enterknapp?

Så har det funkat för mig i alla fall.

Thomas

Postad 28 augusti 2011 - 16:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Så har det funkat för mig i alla fall.

Thomas

Jo men så funkar det nu för mig också. Tack för tipset.

Postad 28 augusti 2011 - 18:03

Deep9
  • Deep9
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
http://www.ebay.co.u...=item53e71992ed

Ska man slå till?

Postad 28 augusti 2011 - 18:06

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Lär bli dyrt, 140 dollar frakt för snabbleverans = garanterat tull och moms.
Billigare att köpa hemma nästan.

Postad 28 augusti 2011 - 18:36

Deep9
  • Deep9
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Lär bli dyrt, 140 dollar frakt för snabbleverans = garanterat tull och moms.
Billigare att köpa hemma nästan.

Ajfan såg inte att det skeppades från staterna.

Postad 29 augusti 2011 - 00:50

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Då får du be Ajfan att skaffa glasögon.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 29 augusti 2011 - 00:51.

Postad 29 augusti 2011 - 08:12

Unregistered2010
  • Unregistered2010
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

... fixa genom att använda mkvmerge's Header Editor...

Detta löste som sagt mitt problem och jag hoppas det funkar för dig också. :unsure:

Tack så mycket för tipset, nu är jag och min Oppo kompisar igen :unsure:

Postad 30 augusti 2011 - 07:58

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Hej!

Funderar på denna till mitt biorum. Klarar den av DVD-ISO och/eller BD/ISO via nätverket? Vore ju bra att kunna ersätta HTPC'n för all filmvisning av filmer på nätverket :-)

Redigerat av tuppen, 30 augusti 2011 - 07:59.

Postad 30 augusti 2011 - 18:31

Berg3r
  • Berg3r
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tjena!

Har nästan bestämt mig för att slå till på en BDP-93, jag har ett par frågor innan jag är helt 100 bara

Om jag köpen en Spelare från USA, går den då att köpa regionsfri ?

Om spelaren är låst till USA regionen, är det då bara att köpa ett chip från t.ex. bluraychip.dk, coh sen kan jag spela upp vilka blu-ray jag vill ?

Vid köp från USA, är det lämpligast att beställa från OPPOS amerikanska hemsida, eller har i något tips på annan bra butik att beställa ifrån ?

Ber om ursäkt om det blir mycket tjat, men jag har faktiskt letat utan resultat !

// MVH

Postad 30 augusti 2011 - 18:49

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Min köpte jag regionsfri från göteborgs ”hemmabiocenter” eller vad dom heter. Jag antar att spelaren du vill ha tag i är billigare i USA. Jag antar också att någon som vet bätte än jag snart kommer svara.

Postad 31 augusti 2011 - 12:20

torneheim
  • torneheim
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

...
Om jag köpen en Spelare från USA, går den då att köpa regionsfri ?

Om spelaren är låst till USA regionen, är det då bara att köpa ett chip från t.ex. bluraychip.dk, coh sen kan jag spela upp vilka blu-ray jag vill ?

Vid köp från USA, är det lämpligast att beställa från OPPOS amerikanska hemsida, eller har i något tips på annan bra butik att beställa ifrån ?
...

Ja. Se Amazon eller Ebay.

Tagit kontakt med danskarna? Annars, se Ebay.com. Det finns massvis med säljare, lösa chip mm.

Om du beställer från Oppo i USA och betalar med svenskt kort vill dom att du ska använda ett formulär och skicka till deras kundtjänst, se tidigare i tråden. Vill du slippa detta trassel, men betala lite mer för bekvämligheten, kan du hitta säljare på Ebay och Amazon eller Pricegrabber.

Tänk på att du kommer åka på frakt, tull och moms om du beställer via nätet och fraktar hit till Svedala vilket gör att dina 499USD till sist inte blir så mycket billigare än att beställa från England. Om du promt inte vill vänta på att Oppo ska bekväma sig till att vi européer får spela MP3, eller kör en bra USA-proxy för Netflix mm, rekommenderas starkt annars att du tar en flygstol till NYC eller annan trevlig stad.

Mellanskillnaden i pris gör att du flyger gratis, plus kan hitta på något skoj när du ändå är där. Ta 2-day shipping till ditt hotel och saken är biff. Om du rotar runt lite på Evilbay kan du säkert hitta en säljare av reg-fria som säljer i butik i NYC/Brooklyn, men då kan du åka på sales tax på en sisådär 8,875%.

Postad 01 september 2011 - 18:28

JBL-PIPPS
  • JBL-PIPPS
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Funderar sj på att åka till Nyc på weekend, som dollarkursen ser ut nu så spadtag man en heldel på att köpa i USA. Hittar dock ingen återförsäljare NYC, vad är det för skatt på typ 9% som man kan åka på o betala?

Postad 01 september 2011 - 20:01

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
”spadtag”... ?

Postad 01 september 2011 - 20:46

JBL-PIPPS
  • JBL-PIPPS
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Vad menar du med spadtag?

Postad 01 september 2011 - 22:50

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Vad menar du med spadtag?

Vad menar du med spadtag i ditt inlägg?
:rolleyes:

”som dollarkursen ser ut nu så spadtag man en heldel på att köpa i USA."

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 01 september 2011 - 22:51.

Postad 01 september 2011 - 23:22

z0k4
  • z0k4
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
hehe :rolleyes: , misstänker att han skulle skriva sparar

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.