Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Synology Disk Station DS211j

716 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 juli 2013 - 14:47

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Gav mig på det hela igår igen. Köpte en ny cat6 kabel & koppla boxen rätt i routern, ingen förbättring. Tvärtom så blev det sämre med kabel (kabeln låg rätt över golvet) hur f-n de ens kan va möjligt?! Gick igenom alla inställningar en gång till men kunde inte hitta något fel.

I en desperat jakt på lösning så fabriksåterställde jag boxee, router & NAS & börja om från början. Scanna allt (SMB) via nya kabeln & ställde in router & NAS som innan. Av nån anledning så funkar det nu! Funkar både trådlöst & via uttagen/kablarna i väggen. Testfil på 60Mbps är inga problem att spela upp. Äntligen!

Postad 20 juli 2013 - 17:37

Minton
  • Minton
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Det är lycka när det löser sig! Bra jobbat!

Postad 21 juli 2013 - 19:43

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Det är lycka när det löser sig! Bra jobbat!

Mindre lycka när man åker på semester & vid första inloggningen i DSM så kommer det upp att disk 1 har kraschat! Helt ny WD Red 3TB. Nån högre makt tycker inte att jag ska ha en NAS :-(

Postad 22 juli 2013 - 09:05

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0

Mindre lycka när man åker på semester & vid första inloggningen i DSM så kommer det upp att disk 1 har kraschat! Helt ny WD Red 3TB. Nån högre makt tycker inte att jag ska ha en NAS :-(

Fast det är ju en smal sak att lösa egentligen. Tack vare RAID så har du ju inte förlorat något data åtminstone. :)

Postad 05 augusti 2013 - 11:02

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Jag har en DS212J som för närvarande bara har en disk. Så nu ska det stoppas in en andra disk.

Är det någon som har koll på om jag måste "förbereda" disken på något sätt innan jag stoppar in den?

Hur gör jag för att bäst/enklast/säkrast stoppa i den andra disken (formatera eller dylikt)?
Eller är det bara att stänga av och stoppa i den anda disken och starta igen? Kanske finns någon bra beskrivning av hur man byter diskar.

Postad 05 augusti 2013 - 15:14

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll på om jag måste "förbereda" disken på något sätt innan jag stoppar in den?

Nope. NASen fixar det.

Eller är det bara att stänga av och stoppa i den anda disken och starta igen? Kanske finns någon bra beskrivning av hur man byter diskar.

Japp.

Postad 05 augusti 2013 - 21:22

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0

Jag har en DS212J som för närvarande bara har en disk. Så nu ska det stoppas in en andra disk.

Hur gör jag för att bäst/enklast/säkrast stoppa i den andra disken (formatera eller dylikt)?

Har en 411j, stängde bara av ( fast det tror jag egentligen var överkurs, men kändes bäst så ) pluggade in och följde denna.

http://www.synology....ng=enu&q_id=559

Luta dig tillbaka och ha tålamod, detta tar lång tid, skulle tippa på att det gick över ett dygn innan min nya disk var klar att användas.

Postad 08 augusti 2013 - 07:15

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
****! min DS111 kraschade igår. jag TRO att det är själva NASen och inte hårddisken som gått sönder men jag kan ha fel. hoppas på det då jag bara har kört en HDD och inte i RAID.

jag hörde ett pip och så började allt blinka även en gul lampa som jag aldrig sett varit tänd. startade om NASen men den kickar aldrig igång utan står bara och blinkar och låter förjävligt.

kopplade ur HDDn och satte den i en sån där USB adapter för att se om jag kom åt filerna med min Mac. den hittade de olika partitionerna men man kunde såklart inte komma åt dem. men den låter inte så där förjävligt som den gör när den sitter i NASen.

ska man prova att köpa en ny HDD eller en ny NAS? garantin gick nämligen ut för typ 4 månader sen :(
om det är NASen som är trasig, kan jag bara stoppa in min gamla HDD i en, säg DS213, och den bara fungerar då och mina filmer är kvar? förutsatt att det inte är något fel på HDDn.

Postad 08 augusti 2013 - 08:58

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0
Om den låter fördjävligt så känns det ju som disken, men om du kom åt den så verkar den ju funka... Har du ingen gammal hårddisk du kan testa i NASen? Den behöver ju inte vara stor.

Att byta NAS-modell är nog ett "nja". Det beror nog på hur lik hårdvaran är, Synology använder ett antal olika processorer och arkitekturer i sina NASar, och resterande hårdvara skiljer sig nog också.
http://forum.synolog...oes_my_NAS_have

DS111 verkar dock ha samma typ av CPU som DS213. Så chanserna är nog hyggliga i alla fall.

Postad 08 augusti 2013 - 12:21

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Om den låter fördjävligt så känns det ju som disken, men om du kom åt den så verkar den ju funka... Har du ingen gammal hårddisk du kan testa i NASen? Den behöver ju inte vara stor.

Att byta NAS-modell är nog ett "nja". Det beror nog på hur lik hårdvaran är, Synology använder ett antal olika processorer och arkitekturer i sina NASar, och resterande hårdvara skiljer sig nog också.
http://forum.synolog...oes_my_NAS_have

DS111 verkar dock ha samma typ av CPU som DS213. Så chanserna är nog hyggliga i alla fall.

okej men tror du jag kan komma åt mina filer på något sätt? typ om jag skaffar en ny NAS med ny HDD och sedan kopplar in min gamla HDD med en USB dockning?

Postad 08 augusti 2013 - 12:28

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Lampan som tänds och ljudsignalen betyder ju säkerligen något, sökt på hemsidan om felkoder?

http://www.synology....id=379&lang=enu
Orange lampa, kanske är det denna du menar?

If the volume has crashed:
  • Do NOT touch or change anything on the system and please submit a Support Form

Redigerat av Evil Homer, 08 augusti 2013 - 12:33.

Postad 08 augusti 2013 - 12:32

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
http://www.synology....ng=enu&q_id=579

Postad 08 augusti 2013 - 12:39

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0

okej men tror du jag kan komma åt mina filer på något sätt? typ om jag skaffar en ny NAS med ny HDD och sedan kopplar in min gamla HDD med en USB dockning?

Det borde funka. Takeos tips är bra också!

*edit* Gör som Niklas F påpekar först, skicka in en support request.

Redigerat av BitterMelon, 08 augusti 2013 - 12:40.

Postad 08 augusti 2013 - 13:03

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
ahh tack för hjälpen dudes

men detta gör mig lite oroad att det är disken som gått sönder :(

Postad 08 augusti 2013 - 13:06

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Därför man kör SHR, lite sent att göra något åt det nu men nu när du skall köpa nya diskar så köp minst två så händer det inte igen.

Postad 09 augusti 2013 - 05:59

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
var hemma hos en polare igår som har DS212. provade först att koppla in min HDD med USB dockan och då hittades den och status var "normal" men jag hittade inget sett att komma åt filerna.

sen provade jag med att installera den i hans NAS men det fungerade inte.

ska nog ta och prova det där med Ubuntu som Takeo länkade till.

Postad 09 augusti 2013 - 07:03

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Du frågar om hjälp, får hjälp och sen inväntar du såklart svaren ifrån synology och gjorde som dom rekommenderade eller?

Postad 09 augusti 2013 - 07:07

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Du frågar om hjälp, får hjälp och sen inväntar du såklart svaren ifrån synology och gjorde som dom rekommenderade eller?

det var redan försent för det :( har ändå ingen garanti kvar och jag vill bara veta vad jag behöver köpa för nytt. hade inget annat än film och lite musik på HDDn. ifall detta skulle hända igen kommer jag att göra by the book :)

Postad 09 augusti 2013 - 11:45

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0

det var redan försent för det :( har ändå ingen garanti kvar och jag vill bara veta vad jag behöver köpa för nytt. hade inget annat än film och lite musik på HDDn. ifall detta skulle hända igen kommer jag att göra by the book :)

Det är aldrig försent, det handlar inte om garanti. Men om det inte är något jätteviktigt på disken kan man ju bara kasta det.

Postad 13 augusti 2013 - 19:08

Stänly
  • Stänly
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Jag tänkte att göra en korsvis automatisk backup mellan min ds 211j och brorsans ds213j. Någon som har gjort något liknande och har några goda råd innan jag börjar? Exakt hur jag skall sätta upp det hittar jag på nätet, men jag vill gärna veta om det är något jag skall tänka på eller några fall groppar som jag skall missa innan jag börjar stångas med det?
Tack på förhand.

Postad 19 augusti 2013 - 08:07

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Fick detta mail:

Dear user,

XYYYZZZZ.synology.me was last updated on 2013-07-30 08:38:48 GMT +02:00. DDNS
hostnames must be updated every 30 days to prevent them from being removed from our system.

If you are still actively using danielfagerberg.synology.me and do not wish to have your free hostname removed from our system, please enable the DDNS service on your DiskStation.

If you are no longer using this danielfagerberg.synology.me, simply ignore this message and your hostname will be removed automatically.

Sincerely,
Synology DDNS Service

Vad behöver jag göra, funkar inte detta av sig själv?

Den säger anslutningsfel, vet inte om detta har något att göra med att jag inte längre kan konfigurera min router. Den hittar inte min modell längre trots att den fanns tidigare. Kan inte gå via EZ-internet.

Hur gör jag då?

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 19 augusti 2013 - 08:09.

Postad 19 augusti 2013 - 13:24

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 1
EZ-internet behövs inte alls för DDNS. Gå till DDNS direkt på kontrollpanelen i NASen istället.

Postad 19 augusti 2013 - 13:50

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

EZ-internet behövs inte alls för DDNS. Gå till DDNS direkt på kontrollpanelen i NASen istället.

Jo vet men jag får anslutningsfel där. Det har funkat i ett halvår å jag har inte ändrat så vet inte vad som är fel.

Postad 19 augusti 2013 - 14:18

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 1
Kolla på NASen så du inte har fel DNS inställd. Ddns-tjänsten behöver inte ha fungerat på länge utan det kan ha fungerat för att di inte bytt IP och synologys tjänst cachat din adress.

Postad 20 augusti 2013 - 06:27

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Kolla på NASen så du inte har fel DNS inställd. Ddns-tjänsten behöver inte ha fungerat på länge utan det kan ha fungerat för att di inte bytt IP och synologys tjänst cachat din adress.

Alltså ddns-tjänsten funkar utmärkt. Å jag har inte ändrat något men jag skall jämföra vad som står i NASen å vad som står hos synology. Har mailat deras support oxå för att se om de kan hitta något fel eller hjälpa mig.

Postad 20 augusti 2013 - 07:16

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 1

Alltså ddns-tjänsten funkar utmärkt. Å jag har inte ändrat något men jag skall jämföra vad som står i NASen å vad som står hos synology. Har mailat deras support oxå för att se om de kan hitta något fel eller hjälpa mig.

Vad jag menade är att du kan ha haft samma IP adress från din ISP i betydligt längre än sex månader. Då behöver ju inte din DDNS fungerat på väldigt länge, bara att deras tjänst fortfarande kommer ihåg ditt IP.

Postad 20 augusti 2013 - 07:28

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Du menar alltså att jag skall jämföra det som står hos Synology DDNS samt vad som står i min NAS och även i Telias router. Är det samma överallt så bör det va ok?

Postad 20 augusti 2013 - 08:35

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 1

Du menar alltså att jag skall jämföra det som står hos Synology DDNS samt vad som står i min NAS och även i Telias router. Är det samma överallt så bör det va ok?

Vad jag menar är att det kan mycket väl vara så att din NAS helt enkelt inte kunnat prata med DDNS-servern på sex månader. Därför håller du i sådana fall på att plockas bort från den där listan, trots att det synbarligen fungerar.

Postad 20 augusti 2013 - 09:02

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Vad jag menar är att det kan mycket väl vara så att din NAS helt enkelt inte kunnat prata med DDNS-servern på sex månader. Därför håller du i sådana fall på att plockas bort från den där listan, trots att det synbarligen fungerar.

Hur gör jag för att det skall funka då? Är det några portar som skall öppnas eller vad? EzInternet programmet har inte min router (thomson TG789) så jag får confa manuellt.

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 20 augusti 2013 - 09:03.

Postad 20 augusti 2013 - 09:30

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 1

Hur gör jag för att det skall funka då? Är det några portar som skall öppnas eller vad? EzInternet programmet har inte min router (thomson TG789) så jag får confa manuellt.

Bra fråga.
Min högst personliga gissning är att det antingen är som du säger att routern kastar paketen. Då kanske du kan kolla loggar i routern? Dock borde det vara port 80, dvs vanlig web-trafik, vilket gör det rätt osannolikt.

Det kan ofta vara DNS. Har NASet ett DHCP-tilldelat IP är det sannolikt inte felet, men jag och många andra sätter ett NAS på ett statiskt IP och då kanske DNS är felkonfigurerat?

Synology har följande rekommendation hittade jag:
1. Disable and then enable DDNS service
2. If the status remains "Authentication failed", please re-type the password and apply the setting.
3. If the problem is still not resolved, please contact Synology Technical Support for help.

Postad 20 augusti 2013 - 09:33

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Hej,

jag har NASen på statiskt IP. Får gå hem å prova dina rekommendationer. Man jag har "nog" inte ändrat något sen jag först ställde in det.

Tack!

Postad 20 augusti 2013 - 09:39

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Hej,

jag har NASen på statiskt IP. Får gå hem å prova dina rekommendationer. Man jag har "nog" inte ändrat något sen jag först ställde in det.

Tack!

Inga problem.

Ett exempel på sak som kan inträffa är att din ISP har som DNS-servrar som 195.67.199.3 respektive .4. Du konfigurerar upp ditt NAT med dessa som DNS-servrar.
Sedan byter ISPn IP på sina DNS-servrar:
Din router har DHCP, vilket gör att den automatiskt får vetskap om förändringen, men ditt NAS däremot ligger kvar och ställer DNS-frågor till IP adresser som inte längre svarar på DNS. (Då du satt upp den med statisk information),
Då blir effekten att ditt NAS inte kan resolva IP adressen till Synologys DDNS-server och därmed kan den inte skicka information.

Postad 20 augusti 2013 - 09:43

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Kan du ta det där på svenska? :wacko:

Vad blir min åtgärd?

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 20 augusti 2013 - 09:43.

Postad 20 augusti 2013 - 09:55

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 1
Googlade lite och i programmet för att konfigurera NASet kolla under "Main Menu > Control Panel > Network".
Där ska det finnas en möjlighet att konfigurera DNS server. (Två fält). Du kan verifiera att det är rätt DNS servrar genom att kolla vad din dator eller din router har.

Vet du inte hur du ska ta reda på den informationen finns ett lättare sätt. skriv in 8.8.8.8 i ett av de två fälten. Det är googles dns-server och det brukar alltid fungera.

Postad 20 augusti 2013 - 19:04

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Det fungerade när jag först avaktiverade DDNS å sen Aktiverade den igen. Tack!!!

Postad 04 september 2013 - 18:14

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Nån mer som har problem med att DS Video till iPad inte visar aktuellt innehåll i mappen? Lägger jag till eller tar bort en fil så händer ingenting i DS Video så länge jag inte startar om hela NASen. Började med att en fil inte ville komma upp för ett tag sen och nu vägrar den uppdatera biblioteket helt & hållet. Inte en via webben/DSM så visar den rätt innehåll.

Redigerat av Unregistered4ac35b52, 04 september 2013 - 18:17.

Postad 08 september 2013 - 19:24

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Vilket j-la måndagsexemplar till NAS jag måste kommit över... Tänkte jag skulle skapa en ny mapp & försöka med DS Video den vägen. Loggar in i DSM via en PC, inga delad mapp finns.. Går via kontrollpanelen för att kontrollera mappens status, ingen delad mapp finns. I Download station så funkar allt som det ska både upp & ner & den visar drygt 55% nyttjat utrymme där till höger i resursskärmen. Funkar utmärkt att streama till Boxee trots att det inte verkar finnas någon mapp längre. Provar då att göra en omstart, går inte att starta om! Blinkat blått i 10min snart & inget händer. Är det fler som har såna här problem eller har jag bara haft otur?

*EDIT* Omstart via ryckt strömsladd. Fortfarande ingen delad mapp via DSM! Lagringshanteraren visar korrekt mängd använt utrymme. Photo Station har kvar alla bilder. Video Station streamar filmerna. File Station säger att det inte finns någon delad mapp..
Kommer inte åt vare sig användare eller grupper, åtgärden misslyckades kommer upp. Via utforskaren i Windows kommer jag åt allt utan problem.
Kan man reklamera en produkt som "fungerar" när den har dessa brister? Både lådan & diskarna kommer från samma fysiska butik. Sjukt less på att den fungerar flerfritt ena dagen & sen nästa så har den något "fel" trots att jag inte ens loggat in i DSM.

Redigerat av Unregistered4ac35b52, 08 september 2013 - 19:45.

Postad 08 september 2013 - 20:01

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0
Märkligt fel. Har du frågat på Synology-forumet? De brukar vara behjälpliga vad jag vet, så slipper du förhoppningsvis mecket att reklamera den.

Postad 08 september 2013 - 21:35

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Googlat runt utan att hitta något. Får nog skriva en supportticket & se om dom kan hjälpa till.
Ryckte strömsladden en gång till & då kom mappen tillbaka. Skapade en ny mapp & peka om Video Station till den. Den indexerades korrekt på en gång & DS Video synkade om direkt. Kollade igenom filen & nu direkt efter så är det samma sak igen! Ingen delad mapp finns via DSM & i DS File så säger den bara att mappen är tom. Photo/Download/Video fungerar. Shutdown fungerar vare sig via DSM eller knappen på lådan, tröttsamt.

Postad 14 september 2013 - 19:22

Sujok
  • Sujok
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Har köpt en ds213j nyligen och trodde fan det skulle vara enkelt att konfigurera det.

Jag lyckas bara flytta över filer genom File station. Kan man inte göra det med utforskaren direkt från datorn?
Nasen kommer upp i utforskaren men om man klickar på den så startar file statien.

Min överföringshastighet ligger på 3MB/s. bra eller dåligt?

Postad 14 september 2013 - 20:31

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0
Har du aktiverat fildelningen för Windows?

Postad 11 oktober 2013 - 14:11

meridian
  • meridian
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Nu verkar dessbättre Download Station funka för alla mina torrents även stängda men jag har förstått att Transmission är att föredra (finns det rent av någon ännu bättre klient jag kan installera i NASen?). Men Transmission verkar inte må riktigt bra, det ser ut så här i:

Postad bild

Felmeddelande när jag klickar på den tomma ikonen. Det SER ok ut i paketcenter men när jag klickar på "kör" får jag fel: "Det gick inte att köra pakettjänsten". Har avinstallerat men hittar inte var jag kan hämta Transmission.

Har hämtat DSM och andra paket annat här:
http://www.synology....2 bays&m=DS211j
Men hittar inte Transmission?

Postad 11 oktober 2013 - 16:58

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0

Har avinstallerat men hittar inte var jag kan hämta Transmission.

Har hämtat DSM och andra paket annat här:
http://www.synology....20bays&m=DS211j
Men hittar inte Transmission?

Transmission ligger inte i Synologys repository.
http://www.synocommu...m/faq#addSource

Postad 12 oktober 2013 - 10:58

meridian
  • meridian
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Transmission ligger inte i Synologys repository.
http://www.synocommu...m/faq#addSource

Jaha, märkligt. Det fanns en gång med i min standardinstallation och man kan ju tycka att det iaf borde listas som paket av tredje part(?).

Hur som helst var ju de installationsanvisningar tydliga men jag får fel:

Postad bild

Man kan inte använda sig direkt av någon av de här länkarna här istället?
http://synopkg.super...pkrepo/packages
Frågan är vilken... vad står arch för och hur vet man vilken man ska ha tro?

Postad 12 oktober 2013 - 11:23

meridian
  • meridian
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
De paket som finns för nedladdning här: https://github.com/s...kager/downloads

Och länkas till härifrån: http://forum.synolog...hp?f=38&t=14773
Stödjer inte 211 enligt listan på samma sida:

* 88f5281 DS107+, DS207+, CS407, RS407.
* ppc824x DS207, DS209j, CS407e.
* ppc853x DS109+, DS209+, DS209+II, DS409+, DS509+, RS409+, RS409RP+, DS410.
ppc854x DS408, DS508, RS408, RS408RP.
* 88f6281 DS109, DS209, DS409, DS409slim, RS409, DS110j, DS210j, DS410j.
* powerpc DS106j, DS107, DS107e, DS108j, DS109j.
* x86 DS411+, DS710+, DS1010+.
* - verified on a model by a user.
Verified models: DS106j, DS207+, DS108j, DS209j, DS209, DS209+II, DS409+, DS110j, DS210j, DS410, DS710+, DS411+. If your architecture or model is not listed as verified, and the SPK works for you, then please let me know.

Om den inte listan är reviderad men inte blivit uppdaterad(?). Nån som vet vilken man ska ha?

EDIT: vissa (men inte alla) tycks få 88f6281 att fungera. Goda råd mottages :wacko:

Redigerat av meridian, 12 oktober 2013 - 11:30.

Postad 25 oktober 2013 - 13:07

Ziq
  • Ziq
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Jag tänkte att göra en korsvis automatisk backup mellan min ds 211j och brorsans ds213j. Någon som har gjort något liknande och har några goda råd innan jag börjar? Exakt hur jag skall sätta upp det hittar jag på nätet, men jag vill gärna veta om det är något jag skall tänka på eller några fall groppar som jag skall missa innan jag börjar stångas med det?
Tack på förhand.

Jag kör detta mellan hemma och jobbet. Det är bara att köra "Backup och återställ" rakt av, supersmidigt.

Dock så gör man ju en ren överföring, så om någon fil skulle bli korrupt på källan så kommer målet också skrivas över med en korrupt fil vid backup och vips så har man inget kvar. Jag har därför tänkt titta lite mer på diff-backup där man kan få revisioner på ändrade filer, hittade dock inget out-of-the box när jag kollade förut så det har inte blivit av, men om någon har några tips så mottages de gärna.

Oavsett bristerna ovan så är det ovärdeligt att veta att oavsett brand eller inbrott eller dubbelkrash av hårddiskar så har man alltid backup på sina filer.

Postad 06 november 2013 - 19:45

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
Nu får ni fan hjälpa mig innan jag blir tokig!

Har en 212j och stora problem med shared folders är det inte "system default folder" så syns inte mapparna på tv:n med är synliga via FTP samt ds file. Jag har följt dessa synolog guider med de hjälper inte, vad gör jag för fel?

Ett annat problem är att sedan jag flyttade mappen serier från Volume 1 till Volume 2 så är filerna inte längre synliga på tv:n men via FTP och ds file syns de.

Hjälp mig innan jag blir tokig.

Postad 08 november 2013 - 09:55

Minton
  • Minton
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Kör du genom media server måste du indexera dina nya mappar

Postad 27 december 2013 - 16:04

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1 065 inlägg
  • 0
Är det någon som använder Plex?

Verkar vara en jättebra program för att synka t.ex. en discstation till exempelvis iPad eller datorn. Tydligen så kan man också synka var man än befinner sig. Dock verkar man behöva någon dyr premium variant om man ska synka till iPad.
Så - ni som använder det - är ni nöjda och är det värt kostnaden av ett Premium? Eller kanske finns det bättre och gratis alternativ?

Postad 13 januari 2014 - 20:10

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
Nytt år nya problem. Då jag är osäker på om problemet är NAS:en(212j) eller recivern(H/K AVR 161) så skapar jag en post i Förstärkardelen också. Värt att notera är att innehållet på NAS:en är synligt för övriga enheter så som tv:n, surfplattan, mobilen etc. Nätverker på recivern fungerar som det ska.

Problemet är det som följer: Jag kan se mapparna men inget innehåll kommer endast upp --empty-- oavsett vilken mapp jag väljer. Det jag har provat att göra är att köra en media re-index på samtliga mappar, detta hjälper dock inte.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.