Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ino Audio lackning och montering.

676 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 May 2011 - 19:23

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Som ganska nybliven Inoägare har jag märkt att det faktiskt inte alls hänger på om man har Ino, så det snacket kan ju skippas.

Många med Ino gnäller ju över att dom blir satta i ett fack, och att det gnälls på dom, men jag har faktiskt inte blivit stämplad som en sektmedlem en enda gång. Jag anser heller inte Ingvar vara en gud.
Jag anser inte heller att Ino är det bästa som finns på planeten.
Jag behöver inte heller försöka övertyga andra om att Ino är det bästa som finns på planeten.

Ingvar är duktig på det han håller på med, och väldigt trevlig. Varken mer eller mindre. Varför ska jag se upp till honom för att han kan mer om högtalare än vad jag kan ? Jag kan nog mer om plattsättning än vad han kan ? Alla är vi ju bra på olika saker.

Anledningen till att det har blivit allt tjafs, och olika "läger", är att det är så många som har fått skygglappar, och försvarar Ingvar och hans skapelser med näbbar och klor, oavsett vilket negativt som skrivs om det.
Han kan helt enkelt inte göra något fel.
Det bästa exemplet var ju när jag började montera grejerna och det saknades, dämp, kablar, kondingar, säkringshållare, tätlist, lucka...
Då helt plötsligt var det mitt eget fel för att "jag borde ha haft med mej en plocklista", eller att "Ingvar är konstruktör och inte försäljare", eller "han är lite virrig"...
Varför ska han försvaras för en sån grej är för mej helt obegripligt..

Sen finns det ju vissa medlemmar som i var tredje inlägg dom skriver på det här eller andra forum, citerar eller hänvisar till något Ingvar skrivit, påstått, eller gjort.. Behöver nog inte nämna några namn..

Det ovan är anledningen till att Ino tyvärr har fått lite dåligt rykte bland en del.
Inte på grund av Ingvar själv, eller produkterna, utan av alla Ino-ägare som inte kan ge fan i att hissa Ino till skyarna.

Ingvar gör skitbra högtalare. Han vet vad han snackar om, även om han har en klar ton av översitteri emellanåt.
Det kan man kanske ha när man har hållt på så länge som han har gjort. Det vet jag inte..
Men Ingvar är ingen gud.

För egen del så tycker jag att Ino låter förbannnat bra, och att det var det bästa ljudet jag kunde få för pengarna jag var beredd att stoppa in.
Skulle jag få byta mina i56 mot ett par TAD R1 skulle jag dock slå till så näven blödde...

Kan inte annat än att hålla med dig i det mesta av det du skriver.

Jag brukar snarare var väldigt noga med att alla får gilla exakt vad dom vill och bara för att jag tycker att det är skit eller om jag skriver att jag tycker att det är skit så betyder det ju inget annat än att JAG tycker det.
Och jag tycker det finns jätte mycket roligt på marknaden :)
Så, det är för mig självklart att alla borde tänka så, att det är upp till var och en vad man vill lyssna på, Jag gillar ett visst ljud som bla Ino har.
TAD är suveräna, skulle vara kul att lyssna mer på, men av det lilla jag hört av dom så skulle jag inte byta bort Ino, men det säger ju ingenting egentligen, då jag lyssnat för lite på TAD :P

Jag tror att om vi alla va lite mer nöjda med våra egna åsikter och va säkra i dom och inte krävde att få dom "uppbackade" eller erkända av någon, man vågar stå där på det uppna fältet helt ensam med sin egna ide och tankar. DÅ skulle allt vara mycket bättre, det är hopplöst när folk ska försöka klamra sig fast vid något och "göra likadant" för att få vara med gruppen.

Jag tror på att Oavsett vad folk tycker och säger om saker man själv tycker något om, så är det inget som man ska under några omständigheter haka upp sig på.
utan man har ju redan en EGEN bild av vad man tycker, och det är ju bättre att följa :D

Jag tycker t.ex. att dessa diskussioner är vansinnigt tröttsamma och jag är dessutom sjukt trött på mig själv för att jag har väldigt svårt att INTE dras till dom (av redan förklarad anledning, i ett inlägg längre upp)
Därför har jag insett att det är bäst för egen del också om jag liksom undviker dom och flyr som pesten för det blir bara BALLE av alltihop ändå.

Syns i OT avdelningen

Postad 01 May 2011 - 19:26

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Sen finns det ju vissa medlemmar som i var tredje inlägg dom skriver på det här eller andra forum, citerar eller hänvisar till något Ingvar skrivit, påstått, eller gjort.. Behöver nog inte nämna några namn..

Våga stå för det du säger istället för komma med svepande grejer.

Det stora problemet, som jag ser det, är att många använder inte argument när dom diskuterar, utan går på känsla. Tycker David's svar i denna tråden visar på mycket bra sätt hur mycket bättre det blir om man använder argument.

Tillbaka till ditt "problem" med diskantsäkringar som bryter. Det jag undrar är om du verkligen behöver diskantsäkringen? Känns som det är baselementen som bör säga ifrån först, iaf vid hyffsat normal musik.

Jag tror att om vi alla va lite mer nöjda med våra egna åsikter och va säkra i dom och inte krävde att få dom "uppbackade" eller erkända av någon, man vågar stå där på det uppna fältet helt ensam med sin egna ide och tankar. DÅ skulle allt vara mycket bättre, det är hopplöst när folk ska försöka klamra sig fast vid något och "göra likadant" för att få vara med gruppen.

Problemet är när subjektiva åsikter framförs som objektiva. Det vill jag hävda är ett stort problem som skapar motsättningar och missförstånd.

Postad 01 May 2011 - 19:42

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Kan inte annat än att hålla med dig i det mesta av det du skriver.....+ mer text...

Men vad fan.. Räcker det inte med att du och jag har köpt Ino själva !!?
Säjer inte redan det att vi tycker att det är förbannnat bra grejer ?
Om vi inte hade tyckt att det hade varit det bästa vi kunde få för pengen vi stoppade in så hade vi väl köpt något annat eller !!? :)
Det är det här eviga tjatet om att Ino är bäst, och det eviga försvaret av AAAAAAAAAALLT som Ingvar säjer och gör som folk blir så FÖRBANNNAT trötta på.
Du BEHÖVER inte försvara varken Ino eller Ingvar David. Skit it.
Om någon skriver att dom tycker att i56 är skitfula t.ex.. Jaha ? So what ?
Om någon skriver att i56 inte låter något vidare ? Jaha ? So what ?
Om någon skriver att dom är för dyra ? JOBBA ÖVER LITE DÅ DIN LATA JÄVVEL !!!! :) :D

Våga stå för det du säger istället för komma med svepande grejer.

Tillbaka till ditt "problem" med diskantsäkringar som bryter. Det jag undrar är om du verkligen behöver diskantsäkringen? Känns som det är baselementen som bör säga ifrån först, iaf vid hyffsat normal musik.

Kände du dej träffad !!? :)

Jag kör nog hellre med säkringen.
Om inte annat så är det en bra grej att man på fyllan förstår att man spelar dålig kvalitet alldeles för högt.
Det kan ju vara en bra hörselförsäkring också... :P

Postad 01 May 2011 - 19:45

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Bagarn, du får gärna svara på mina frågor. :)

Postad 01 May 2011 - 20:19

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Men vad fan.. Räcker det inte med att du och jag har köpt Ino själva !!?
Säjer inte redan det att vi tycker att det är förbannnat bra grejer ?
Om vi inte hade tyckt att det hade varit det bästa vi kunde få för pengen vi stoppade in så hade vi väl köpt något annat eller !!? :)
Det är det här eviga tjatet om att Ino är bäst, och det eviga försvaret av AAAAAAAAAALLT som Ingvar säjer och gör som folk blir så FÖRBANNNAT trötta på.
Du BEHÖVER inte försvara varken Ino eller Ingvar David. Skit it.
Om någon skriver att dom tycker att i56 är skitfula t.ex.. Jaha ? So what ?
Om någon skriver att i56 inte låter något vidare ? Jaha ? So what ?
Om någon skriver att dom är för dyra ? JOBBA ÖVER LITE DÅ DIN LATA JÄVVEL !!!! ;) ;)

Kände du dej träffad !!? :P

Om inte annat så är det en bra grej att man på fyllan förstår att man spelar dålig kvalitet alldeles för högt.
Det kan ju vara en bra hörselförsäkring också... :)

Jo, men jag springer inte runt och svänger med att Ino är bäst, om någon frågar vad jag tycker så svarar jag vad jag tycker och i dom flesta fall så är Ino ett hett alternativ, anser JAG.
Jag kan ju inte ljuga och säga något annat "bara för att" :D
Du får det låta som att jag skulle göra på något annat sätt, fast du kanske inte menar så ?!

Jo, jag fattar det och är själv väldigt trött på det, så trött att jag flera gånger funderat på att totalt avregistrera mig från alla forum och sluta umgås med folk som har ljudintresse huvudtaget och bara träffa "normala människor".
SÅ j*vla skönt det skulle vara faktiskt... Men samtidigt tråkigt... :)

Jag försvarar bara saker som jag anser att folk har fel om, om jag vid det tillfället orkar och/ eller bryr mig alls. Och det är ju oavsett vad det gäller, Ingvar jag har försvarat vid ett tillfälle och det vet du när det va och vad saken gällde :)
Men det va enbart för att jag kände att du inte riktigt förstod hur saken låg till, men det va och är ju en diskussion som jag som sagt inte tänkte/ tänker ta heller. Det skrev jag ju, Just efter som jag inte tänker hålla på och försvara honom :P

Och sedan åter igen så (vet inte vilken gång i ordningen jag skriver detta...) så skiter jag fullständig i vad folk tycker om Inos högtalare, och har aldrig brytt mig mer än att det kan vara kul att veta varför ibland. Men JAG har aldrig någonsin, inte en enda gång, helt utan undantag !
Skrivit eller gjort något baserat på att jag anser att någon inte får tycka vad dom vill om Ino, jag har ställt motfrågor några gånger om något tycker att Ino är dåligt. Men det är ENBART för att jag blir nyfiken på varför, inte för att jag ifrågasätter dom utan för att jag helt enkelt bara undrar, det finns ju oftast en anledning till att det är något man inte gillar.

Jag har kommit underfund med att denna typ av diskussioner tar energi och det är jävligt jobbigt, jag känner inte att jag får något tillbaka, man jag har likt förbannat svårt att hålla mig borta.

Du har helt rätt i att jag inte behöver bry mig, även om det är så att något faktiskt har helt fel om någonting, oavsett vad det är, jag behöver inte bry mig.
Men det är inte så lätt, jag tyvärr en sådan person som gärna bryr mig och ofta för att jag känner att "fel måste rättas till", och jag vill oftast i alla fall ge min bild av det hela och om det kan göra något nytta så är det ju bra.
Men det är att lägga energi på "ingenting" för man får ingenting tillbaka och det är dumt, just sådant beteende ska jag inte äga mig åt.
Man ska vara lite Ego och bara göra saker som gynnar en själv, inte för en då man känner att man har ett eget överskott så ska man börja dela med sig och den principen går jag efter för det mesta nu för tiden (sedan dom senaste månadernas hälsoproblem med rällatering till bla just detta i diverse sammanhang, jag bryr mig för mycket och lägger mitt liv och energi på fel saker, tillslut så tar all energi slut).
Att göra så lite som möjligt som inte gynnar mig själv, att vara mer Ego alltså...
"Det finns alltid någon annan som kan lösa saken, du behöver inte göra detta, det är inte ditt ansar" Det är väll i stora drag hur jag tänker rent allmänt i livet nu för tiden och en orsak till att jag ytterst sällan involverar mig i något nu för tiden och bara "lallar runt" på forumen, läser lite och kanske kommer med någon svävande kommentar.
Jävligt tråkigt samtidigt men det visar sig ju vara det bästa.

Så nu säger jag adjö i denna debatten och den som på riktigt vill mig något mer gällande detta får ta det via PM och vidare frågor i tråden kommer alltså inte att läsas eller besvaras.

Edit: Ta inte något i inlägget som något negativt riktat Tommy för så är inte läget, tonen i inlägget är vaken och självkritisk men med uppgivenhet och trötthet, det handlar alltså nästan uteslutande om mig.

mvh//David

Redigerat av nejjagärintetillbaka, 01 May 2011 - 20:39.

Postad 01 May 2011 - 20:23

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Bagarn, du får gärna svara på mina frågor. :)

Just det !! Glömde det..

Jo. När Timpa var här så brände vi säkringarna. Vet inte varför. Då var det verkligen inte högt.
Tror bara att det var så EXTREMT dålig kvalitet på materialet..

Jag tror att inspelningen av elementen gjorde hur mycket som helst. Att Z11 kom på plats blev ju en megaförbättring jämfört med Eltaxen. Det extra motståndet i filtret gjorde också massor.
När jag ställde upp dom bättre med massor av toe-in blev det ännu bättre..
Men främst tror jag att det var inspelningen av elementen...

Postad 01 May 2011 - 20:35

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Men David.. Jag ser det lite som det övriga forumet..
I början (kanske dom första 2000 inläggen) skrev man ju i varenda tråd när folk undrade något, men efter nåt år på ett forum orkar man inte svara på "kommer en Proson Rumble 8 spränga mina fönsterrutor i mitt 63 kvadrat stora rum" för den 3672:a gången...
Jag ORKAR helt enkelt inte skriva att jag FISER djupare bas än Proson Rumble 8 längre..
Man blir ju liksom lite avtrubbad..
Jag undrar varför du inte blir likadan.
Jag förundras (och kanske t.o.m beundrar på något konstigt sätt) t.ex över hur Karlsson kan fortsätta att tjata om nivåmatchade blindtest i varenda tråd. Han måste ju ha skrivit det EN MILJON gånger, men har inte tröttnat än ?
Skit i det bara !!? Du och jag vet ju vad vi gillar ? Om någon annan tycker att vi är dumma i huvet för det, så vadå ?

Fan.. Alla ska bry sej så mycket om vad alla andra tycker..
Kolla mitt system t.ex. Höjdkanalerna. Mina toarullar. Mina provlådor med Aurabasarna. Det har ju t.o.m du varit på och tjatat på mej om. Tror du jag bryr mej ? Knappast.
Mitt rum. Mina grejer. Mina pengar. Mina öron. Jag bestämmer. Skiter fullständigt i vad alla andra tycker. :)

Postad 01 May 2011 - 20:43

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

I början (kanske dom första 2000 inläggen) skrev man ju i varenda tråd när folk undrade något, men efter nåt år på ett forum orkar man inte svara på "kommer en Proson Rumble 8 spränga mina fönsterrutor i mitt 63 kvadrat stora rum" för den 3672:a gången...
Jag ORKAR helt enkelt inte skriva att jag FISER djupare bas än Proson Rumble 8 längre..
Jag förundras (och kanske t.o.m beundrar på något konstigt sätt) t.ex över hur Karlsson kan fortsätta att tjata om nivåmatchade blindtest i varenda tråd. Han måste ju ha skrivit det EN MILJON gånger, men har inte tröttnat än ?
Skit i det bara !!? Du och jag vet ju vad vi gillar ? Om någon annan tycker att vi är dumma i huvet för det, så vadå ?

Kolla mitt system t.ex. Höjdkanalerna. Mina toarullar. Mina provlådor med Aurabasarna. Det har ju t.o.m du varit på och tjatat på mej om. Tror du jag bryr mej ? Knappast.
Mitt rum. Mina grejer. Mina pengar. Mina öron. Jag bestämmer. Skiter fullständigt i vad alla andra tycker. :P

Jo, jag förundras också... och då kan du tänka dig om man är sådan hela tiden i alla sammanhang i livet, vilken mängd energi man lägger på saker som absolut inte ger en själv någonting. har får helt enkelt slut på energi till mitt eget liv på grund av allt annat som jag lägger energi på...
Och det är mig själv en gåta hur jag inte liksom bara kan sluta med det...
Men jag arbetar på det så att säga...

Attans, jag skulle ju inte skriva något mer, Du ser... Jag e fan helt hopplös :)

NU loggar jag ut !

Postad 01 May 2011 - 20:43

Unregistered2027
  • Unregistered2027
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Mitt rum. Mina grejer. Mina pengar. Mina öron. Jag bestämmer. Skiter fullständigt i vad alla andra tycker. :)

Dina skit rullar är värdelösa dom har ingen output sälj skiten eller gräv ner dom eller skänk dom till frälsis så någon stackars hemlös kan andvända dom som bostad.

Postad 01 May 2011 - 20:48

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Det kan ju vara en bra hörselförsäkring också... :)

Det är ju sant. Det jag dock märkte, vilket Ingvar hade varnat mig för innan, är att det sämre när man närma sig att säkringen "går" än när man spela utan säkringen och närmar sig att bottna dom. När Corpsegrinder var här och vi testa mina högtalare så lät dom bra och rent tills dom stort sett bottnade. Med säkringen så börja det låta sämre kanske 5 dB innan säkringen "går".
Något att tänka på och för egen del så blir det nog säkringsfritt för basarna, om jag köper ett par i64s.

Postad 01 May 2011 - 20:56

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Anledningen varför jag påpekar det ofta är av den enkla anledningen att jag tycker det är trist när fakta och verkligheten blir bortvald av dogmer, myter och felaktigheter. Speciellt när det kostar medmänniskor en massa pengar i onödan.

Postad 01 May 2011 - 21:24

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Dina skit rullar är värdelösa dom har ingen output sälj skiten eller gräv ner dom eller skänk dom till frälsis så någon stackars hemlös kan andvända dom som bostad.

:)

Postad 03 May 2011 - 02:22

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0

Jo, jag förundras också... och då kan du tänka dig om man är sådan hela tiden i alla sammanhang i livet, vilken mängd energi man lägger på saker som absolut inte ger en själv någonting. har får helt enkelt slut på energi till mitt eget liv på grund av allt annat som jag lägger energi på...
Och det är mig själv en gåta hur jag inte liksom bara kan sluta med det...
Men jag arbetar på det så att säga...

Attans, jag skulle ju inte skriva något mer, Du ser... Jag e fan helt hopplös :)

NU loggar jag ut !

En av de stora gåtorna i livet är just att kunna fokusera på det som 1) är viktigt och 2) du kan påverka. Tex så klagar många på vädret (oavsett vad det är för väder, man hör ofta samma personer först klaga på att det är för kallt, sen att det är för varmt, att det regnar för mycket eller att det är för torrt). Kan man som individ påverka hur vädret är? Nej. Är det därför något man bör lägga energi på? Nej.

Postad 03 May 2011 - 09:06

Unregistered9d9405bb
  • Unregistered9d9405bb
  • Forumräv

• 663 inlägg
  • 0

En av de stora gåtorna i livet är just att kunna fokusera på det som 1) är viktigt och 2) du kan påverka. Tex så klagar många på vädret (oavsett vad det är för väder, man hör ofta samma personer först klaga på att det är för kallt, sen att det är för varmt, att det regnar för mycket eller att det är för torrt). Kan man som individ påverka hur vädret är? Nej. Är det därför något man bör lägga energi på? Nej.

Jag är helt övertygad om att jag kan påverka vädret och anser därför att jag får klaga på vädret...

;)

Postad 03 May 2011 - 11:14

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0

Jag är helt övertygad om att jag kan påverka vädret och anser därför att jag får klaga på vädret...

:P

Hehe, då är det bara till att skratta hela vägen till banken? ;)

Postad 03 May 2011 - 14:13

Unregistered9d9405bb
  • Unregistered9d9405bb
  • Forumräv

• 663 inlägg
  • 0

Hehe, då är det bara till att skratta hela vägen till banken? ;)

Förstår inte :P

Postad 03 May 2011 - 14:25

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0

Förstår inte :P

Jo men säg att du kan ändra på vädret, då skulle ju tex Bangladesh vara villiga att betala dig vad som helst för att monsunen inte ska dränka deras land. Eller så skulle Afrikanska Unionen betala mer för att du kom dit och fixade regn i torrperioderna osv., lite som han i Liftarens Guide till Galaxen fast tvärtom (lastbilschauffören som alltid medförde regn och fick betalt för att hålla sig borta). Jag kan haka på som marknadschef så delar vi 50/50 ok? ;)

Postad 03 May 2011 - 14:29

Unregistered9d9405bb
  • Unregistered9d9405bb
  • Forumräv

• 663 inlägg
  • 0

Jo men säg att du kan ändra på vädret, då skulle ju tex Bangladesh vara villiga att betala dig vad som helst för att monsunen inte ska dränka deras land. Eller så skulle Afrikanska Unionen betala mer för att du kom dit och fixade regn i torrperioderna osv., lite som han i Liftarens Guide till Galaxen fast tvärtom (lastbilschauffören som alltid medförde regn och fick betalt för att hålla sig borta). Jag kan haka på som marknadschef så delar vi 50/50 ok? ;)

Haha ja du menar sååå :P Problemet är bara det att jag är övertygad om att jag kan, har bara inte lyckats än... Men lovar att när jag har finslipat min förmåga så får du vara med!

Postad 03 May 2011 - 14:34

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0

Haha ja du menar sååå :P Problemet är bara det att jag är övertygad om att jag kan, har bara inte lyckats än... Men lovar att när jag har finslipat min förmåga så får du vara med!

Deal!

@Bagarn: sorry för sidospåret men så går det när vi rastlösa själar inte matas med fler bilder från din nya ino-haven ;)

Postad 22 May 2011 - 10:46

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1085 inlägg
  • 0
Är du klar med all montering nu och även fått till alla filter och mängd dämp och säkringshållare och fått upp hela systemet och justerat in detta i rummet och fått till ljudet ??

Hur har de gått ??

Postad 23 May 2011 - 20:54

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Allt är monterat och klart. Allt är uppmonterat, uppställt, och inkopplat.
Har dock inte labbat så mycket med uppställning eller dämpning.
Har en del annat att syssla med för tillfället, men så fort tillfälle ges ska jag greja lite. ;)

Men det låter faktiskt ganska hyfsat nu. :)

Postad 08 June 2011 - 07:23

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Uppar den här tråden lite. Jag halkade nämligen in på faktiskt.se och såg att du Bagarn och en kille till diskuterade i32s och i56 i en tråd. Där antyder du att det verkar vara väldigt mycket mer än bara dom där 2 decibelen i ljudtrycksförmåga som skiljer mellan modellerna. Vad är det egentligen som skiljer dom åt förutom det?

Det vore även intressant att höra vad det var som fick dig att betala dom där extra tusenlapparna och välja i56 före i32s. :D

Ha det fint!

Postad 08 June 2011 - 13:34

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Uppar den här tråden lite. Jag halkade nämligen in på faktiskt.se och såg att du Bagarn och en kille till diskuterade i32s och i56 i en tråd. Där antyder du att det verkar vara väldigt mycket mer än bara dom där 2 decibelen i ljudtrycksförmåga som skiljer mellan modellerna. Vad är det egentligen som skiljer dom åt förutom det?

Det vore även intressant att höra vad det var som fick dig att betala dom där extra tusenlapparna och välja i56 före i32s. :)

Ha det fint!

För det första så spelar dom ju två dB högre !! :lol: :D

Nej.. Skämt åsido..

i56 är mycket bättre på att hantera större rum, som jag ska ha i framtiden.
i56 är inte lika känsliga för placering och dämpning, utan är mer direktstålande.
i56 eliminerar nästan helt takreflexen.
Dom är större, vilket jag tycker ser bättre ut i ett stort rum.
Dom är mindre fula.
Jag hade råd med i56.

Jag kan säkert komma på fler anledningar om du vill ha. :)

Postad 08 June 2011 - 15:15

Unregistered5f1ea27c
  • Unregistered5f1ea27c
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Har man ett litet rum, kan det trots allt vara ide att kika på i32/28. Spridningen på dom största modellerna ställer vissa minimumkrav på rumsdimensionerna. I övrigt så håller jag med Bakerman, men vill tillägga en sak

*i56/64 kan förses med en d-option, vilket gör att dom i praktiken blir i28/32 med trähatt. Bra om man har för litet rum för tillfället, men ska byta längre fram.

Postad 08 June 2011 - 16:51

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Har man ett litet rum, kan det trots allt vara ide att kika på i32/28. Spridningen på dom största modellerna ställer vissa minimumkrav på rumsdimensionerna. I övrigt så håller jag med Bakerman, men vill tillägga en sak

*i56/64 kan förses med en d-option, vilket gör att dom i praktiken blir i28/32 med trähatt. Bra om man har för litet rum för tillfället, men ska byta längre fram.

D-option hade jag valt till om jag tänkt så långt...
Nu i efterhand så får man ju bygga helt nya filter, och det känns inte aktuellt för tillfället...

Postad 08 June 2011 - 22:43

Unregistered5f1ea27c
  • Unregistered5f1ea27c
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Är man bara nöjd så är ju bara d-optionen en extra kostnad
Och du verkar också gilla att spela på ganska duktigt, och då är den inte alls lika användbar plöstsligt :)
Även om det på pappret inte skiljer så mycket mellan i32s och i56, så upplevde jag i56 som mycket lugnare på högre volymer i mitt tämligen obehandlade rum. Spridningen har ju som sagt även en hel del fördelar!

Postad 08 September 2011 - 23:13

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Letade som FAN efter den här tråden.
Tänkte bara bumpa den så jag hittar den om jag letar efter den någon mer gång ! :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.