Okej, för mig har det vart så i 2 dagar när jag går in i mitt galleri så börjar den ladda upp bild efter bild tar ca en halvminut innan det är klart.För er som tycker att det går långsamt att göra saker i galleriet så har det endast gjorts små kosmetiska ändringar där.
Laddningstid / uppladdningstid har troligen mer med belastningen på servrarna att göra än något som ändrats.
Postad 28 september 2011 - 16:50
Postad 28 september 2011 - 17:27
Däremot lyckas jag inte få inloggningen att fungera i den mobila varianten. Knappen för inloggning finns, men jag lycka inte trycka på den och få något att hända. Just inloggning är en stor grej att få fungerande mobilt, så att man kommer åt sina favoriter, trådar med olästa meddelande osv.
Edit: Jag upptäckte precis ett fel till, som även fanns i den förra versionen. Om jag själv lägger till ett inlägg i en tråd markeras den tråden som att det finns olästa inlägg. Rent spontant borde jag redan veta vad jag själv har skrivit

Redigerat av Sigma78, 28 september 2011 - 17:36.
Postad 28 september 2011 - 20:01
Jag irriterar mig nog mer på många smileys än att man inte kan använda många smileys.
Men där kan ju åsikterna gå isär.
Lägg in en inställning så att man kan välja att inte visa dom då så blir alla nöjda

Postad 28 september 2011 - 21:12
Bilderna verkar sköta sig med kod-rutan, dvs den i denna tråd, bråkar än. Fast kanske säga, nu kör jag FF7...max-width och width: 100% verkar inte spela tillsammans så bra i alla browsers.
Jag har ändrat så att bilder / pre (kod-rutan du rapporterade igår) nu sätts till din minsta möjliga bredden istället för 100%
De kommer inte att ta upp postens fulla bredd om man kör med stort fönster, men jag känner att det är överkomligt.
Postad 28 september 2011 - 21:58
Däremot lyckas jag inte få inloggningen att fungera i den mobila varianten. Knappen för inloggning finns, men jag lycka inte trycka på den och få något att hända.
Samma problem här med Xperia Ray. Jag lyckades dock komma till inloggningen efter att desperat ha tryckt lite överallt

Redigerat av Weiman, 28 september 2011 - 22:11.
Postad 29 september 2011 - 07:10
Ja, just det ja, och eftersom det jag skrev då försvann - inkl. det du och andra moderutter skrev också! - så ska du då isåfall också ta bort den varning du gav mig, för iom att inläggen nu är borta är ju också anledningen till varningen ( "hel L vetet" ! ) också borta, eller hur ...Dolde några inlägg som var OT.
Så, sluta nu upp att vara en sån barnrumpa, utan ta istället och bit ihop och inse att du gjorde fel när du delade ut en varning, för du har haft fel mängder av gånger förut, och när jag påpekat det har du helt sonika bara raderat både dina och mina inlägg ang. de sakerna det då gällde, eller hur!
Den första varningen du delade ut till mig, i slutet av 2010, var, som DU väl vet !, inte korrekt, och du sa att den bara skulle hänga med "ett tag", och vi konverserade ang. den i flera omgångar, men inte faan tog du sen bort den inte, TROTS att du sagt att du skulle göra det, och TROTS att den inte alls var befogad!
Moralen, och framförallt - INTEGRITETEN! - är inte vad den borde vara i ett Forum ägt av Sveriges största dagstidning ( = Aftonbladet) !
Redigerat av anderswillhelmsson, 29 september 2011 - 07:13.
Postad 29 september 2011 - 07:16
Använd PM om du vill tjafsa vidare med det där barnsliga tramset!
Det är inte bara mods som tröttnat på din framfart här kan jag garantera dig.
Åter till topic, är det nån som har nån status ang att popuprutor försvinner ur bild när man använder forumet via iPad?
Redigerat av masse70, 29 september 2011 - 07:20.
Postad 29 september 2011 - 07:23
Inläggen som Brittbastard tog bort tillförde inget till denna tråden utan var offtopic och handlade inte om den nya versionen av forumet.
Om du känner att du klarar av att hålla dig inom våra ramar så är du välkommen att posta igen på måndag.
Trevlig helg en dag i förskott.
Postad 29 september 2011 - 09:17
Samma här, IE på jobbet ser bra ut. Såg dessutom att namnet har hamnat i inläggsrutan istället för utanför som tidigare, vilket är trevligt. Nu börjar det se okej ut igen..Nu ser det helt OK ut i IE8, jag som klagade på kolumnbredder tidigare, jag är nöjd (just nu i alla fall)

Postad 29 september 2011 - 10:11

Postad 29 september 2011 - 11:18
Vilken telefon använde du? Vi testade här med en Nexus S och det fungerade att logga in utan problem.Däremot lyckas jag inte få inloggningen att fungera i den mobila varianten. Knappen för inloggning finns, men jag lycka inte trycka på den och få något att hända. Just inloggning är en stor grej att få fungerande mobilt, så att man kommer åt sina favoriter, trådar med olästa meddelande osv.
Jag har testat på både Ipad1 och Ipad2 idag, i vissa zoomlägen så hamnar rutan strax ovanför där den ska vara. Men jag hade inga problem med att den hamnade utanför skärmen.Vet inte om det är rapporterat, men surfara man på iPad och till exempel tycker på notifieringar hamnar rutan som poppar upp långt till vänster, halva rutan är borta, alltså "utanför" skärmen och man kan bara försöka stänge det.
Snabbnavigeringen däremot har precis det problemet. Förhoppnignsvis går det att lösa.
Det fungerar för mig här med FF6Bilderna verkar sköta sig med kod-rutan, dvs den i denna tråd, bråkar än. Fast kanske säga, nu kör jag FF7...
Postad 29 september 2011 - 11:24
Testar att citera! Kör Iphone! Som någon kanske minns fungerade det inte tidigare. Jag lyckades troligen inte ens felrapportera det. Nu verkar det gå bra. Jag kan i alla fall skriva. Kul inlägg förresten.Då du upprepade gånger bryter mot våra regler så ser jag ingen annan utväg än att ge dig ett par dagars semester.
Inläggen som Brittbastard tog bort tillförde inget till denna tråden utan var offtopic och handlade inte om den nya versionen av forumet.
Om du känner att du klarar av att hålla dig inom våra ramar så är du välkommen att posta igen på måndag.
Trevlig helg en dag i förskott.
Bra att texten är anpassad till den lilla skärmen. Tycker dock att det är i minsta laget.
Det borde gå att zooma och vrida för nu har man ingen chans att se vad det står i vissa inlägg med förminskad text och bilder.
Vad är det för app som ni pratar om förresten
Redigerat av ansgar, 04 oktober 2011 - 09:04.
Postad 29 september 2011 - 11:44
Sen kan du här länka dit eller lägga in en skärmbild vid behov.
Postad 29 september 2011 - 12:06
Ajdå, my bad som uppdaterat... mmh ska testa lite och se.Det fungerar för mig här med FF6
... ahha, min Firefox som cachat. En tvingad omladdning och den laddar om CSS och HTML och se det fungerar.
(kod-rutorna alltså)
Redigerat av Monshi, 29 september 2011 - 12:09.
Postad 29 september 2011 - 12:35
Var? Vad? Vet inget om nåt testforum. Länka gärna.@ansgar: Tror det skulle uppskattas om du använder test-delen i forumet att testa i.
Sen kan du här länka dit eller lägga in en skärmbild vid behov.
Postad 29 september 2011 - 12:55
Kör Iphone
Tack för länken förresten
Redigerat av ansgar, 29 september 2011 - 12:58.
Postad 29 september 2011 - 12:58
Lånade en testtråd i testforumet för att testa editorn. Och visst lägger den fortfarande till tomma rader i listor på eget bevåg.
https://www.minhembi...pic=288447&st=0
Postad 29 september 2011 - 13:47
Fattar fortfarande inte hur jag lägger in bilder i ett inlägg i en tråd, får bara felmeddelande om saknad behörighet. . .!!!!!!
Postad 29 september 2011 - 16:18
Postad 29 september 2011 - 18:22

När jag vilade pekaren över TIX namn upptill kommer en ruta upp och klickar jag på Visa innehåll heter han och alla andra %s. Verkar inte helt rätt. Sedan kommer rutan inte upp på många utan bara en grå ram i övre kanten. EDIT Det verkar fungera nu men inte dagarna förut
Sedan har jag frågat förut utan att få svar, är det OK att ladda upp jumbomegasuperbilder med det nya bildsystemet och användarna behöver bara ladda ner forumbredd om dom inte klickar?
Redigerat av Benkke, 29 september 2011 - 18:41.
Postad 29 september 2011 - 19:00
Postad 29 september 2011 - 19:13
Tack för rapporten Benkke, det är fixat.När jag vilade pekaren över TIX namn upptill kommer en ruta upp och klickar jag på Visa innehåll heter han och alla andra %s. Verkar inte helt rätt. Sedan kommer rutan inte upp på många utan bara en grå ram i övre kanten. EDIT Det verkar fungera nu men inte dagarna förut
Sedan har jag frågat förut utan att få svar, är det OK att ladda upp jumbomegasuperbilder med det nya bildsystemet och användarna behöver bara ladda ner forumbredd om dom inte klickar?
Bilderna fungerar precis som innan
Postad 29 september 2011 - 20:20
Jag verkar fortfarande ha problem med notifieringar och prenumerationer. Vissa prenumerationer får jag mail på. ett för varje inlägg, som i Apple tv 2 tråden. och vissa inte alls. Jag har satt "offline" på alla prenumerationer.
Vet inte om det har gjorts försök till fix på detta.
Bland annat denna tråden får jag inga mail ifrån.
Jag vill också säga att även prisjakt på iPad har blivit oerhört segt att navigera runt i tyvärr.
Postad 29 september 2011 - 21:03
Jag kör med en SGS, och ta mig tusan, det fungerar faktiskt :-)Vilken telefon använde du? Vi testade här med en Nexus S och det fungerade att logga in utan problem.
Däremot fick jag gå en annan väg till loginsidan. Om jag trycker på fyrkanten uppe i högra hörnet är rutan man ska klicka på konstigt placerad på min telefon, så inget händer om jag klickar på texten.
Samma problem uppstår när jag är inloggad och vill titta på trådar jag har deltagit i dom innehåller olästa inlägg. Jag måste klicka utanför texten för att hitta ett osynligt klickbart område som visar rätt filter.
Postad 30 september 2011 - 00:02

Lite jobbigt bara att komma till sista sidan när man inte kan välja sidnummer
men det kommer väl ?
Testade IP Board appen och i den får man fullversion och det funkar ju inte
Hur skulle det se ut i tapatalk ?
Jag undrar också om ni helt skippat att göra texten större för oss utan glasögon

Det pratades ju tidigare om att när man skriver så är texten i 14 punkter (och den är bra)
men sedan när man postar inlägget så blir det 12 punkter
Redigerat av MalcomX, 30 september 2011 - 00:04.
Postad 30 september 2011 - 13:28
Riktig paging vet jag har efterfrågats hos IPBKul att det går att läsa i Iphone nu
men det kommer väl ?
Testade IP Board appen och i den får man fullversion och det funkar ju inte
Hur skulle det se ut i tapatalk ?
Jag undrar också om ni helt skippat att göra texten större för oss utan glasögon
Det pratades ju tidigare om att när man skriver så är texten i 14 punkter (och den är bra)
IPBoard-appen funkar för oss här (iPhone 4) den gör dock inte så mycket mer än att visa browserversionen.
Tapatalk planerar vi att aktivera
Postad 30 september 2011 - 13:42
Om du har den inställd på offline så får du inte mail om inlägg som kommer medan du är aktiv på sidan (jag är inte säker på hur lång tid man anses vara aktiv efter att man laddat sidan).Hej.
Jag verkar fortfarande ha problem med notifieringar och prenumerationer. Vissa prenumerationer får jag mail på. ett för varje inlägg, som i Apple tv 2 tråden. och vissa inte alls. Jag har satt "offline" på alla prenumerationer.
Vet inte om det har gjorts försök till fix på detta.
Bland annat denna tråden får jag inga mail ifrån.
Jag vill också säga att även prisjakt på iPad har blivit oerhört segt att navigera runt i tyvärr.
I övrigt verkar det fungera bra för alla jag pratat med, testa att sätt dem på omedelbar och se om det fungerar som du vill då.
Postad 30 september 2011 - 14:27
kollade lite nu och det finns annonser som är 5år gamla.
Postad 30 september 2011 - 15:06
När jag klickar på "Sida 14 av 14" på den här sidan får jag upp en ruta där jag kan skriva in vilken sida jag vill hoppa till. Fungerar utmärkt när man känner till det, men det är inte helt uppenbart att man kan göra så.Kul att det går att läsa i Iphone nu
men det kommer väl ?
(...)
Postad 30 september 2011 - 19:47
Postad 30 september 2011 - 21:35
Safari 5.1
Mac
Redig: Nu funkar det igen

Redigerat av MalcomX, 30 september 2011 - 21:37.
Postad 30 september 2011 - 22:26
Postad 01 oktober 2011 - 06:22
Efter att klickat på något i stil med full version längst ner på sidan så får jag upp forumet som normalt och det går att välja sida Mitt nästa problem är att uppladdade bilder inte visas utan man får klicka på en länk Går det att fixaVarför får man inte samma layout av forumet när man kör på Iphone, jag får inga siffror till sidorna, så jag förstår inte hur jag kommer till sida 350?
Postad 01 oktober 2011 - 08:35
Eftersom det är ett mobiltema så är förmodligen bildvisningen avslagen i defaultläge pga av att det ska gå snabbare att ladda sidan. Så det kommer nog inte att bli aktuellt att slå på så att de visas. Utan det är just ett mobiltema som ska gå snabbt att surfa på, vill man se de bilder som är uppladdade så får man klicka på länken helt enkelt.Mitt nästa problem är att uppladdade bilder inte visas utan man får klicka på en länk Går det att fixa
Postad 01 oktober 2011 - 09:47
Jo, jag förstår syftet och det är säkert klokt i de flesta fall, men i bildforumet och med en snabb uppkoppling så hade det varit önskvärt att kunna få bilderna direkt. Detta gick före uppdateringen. Är det något som jag själv i någon inställning kan slå av/på?Eftersom det är ett mobiltema så är förmodligen bildvisningen avslagen i defaultläge pga av att det ska gå snabbare att ladda sidan. Så det kommer nog inte att bli aktuellt att slå på så att de visas. Utan det är just ett mobiltema som ska gå snabbt att surfa på, vill man se de bilder som är uppladdade så får man klicka på länken helt enkelt.
Postad 01 oktober 2011 - 09:49
Postad 01 oktober 2011 - 09:59
Hej jag håller med. Jag hamnar nu i december 2010 i Telias digitalTv-tråd. Hur kommer jag till slutet? Nästa nästa ..... Tar ju alldeles för lång tid, om jag nånsin hinner ikapp?Kul att det går att läsa i Iphone nu
Lite jobbigt bara att komma till sista sidan när man inte kan välja sidnummer men det kommer väl ?
..………
Texten är väl liten - den blir lite ansträngande för ögonen även då jag använder glasögon.
Redigerat av ansgar, 01 oktober 2011 - 10:03.
Postad 01 oktober 2011 - 10:07
Det finns inte i Iphone!När jag klickar på "Sida 14 av 14" på den här sidan får jag upp en ruta där jag kan skriva in vilken sida jag vill hoppa till. Fungerar utmärkt när man känner till det, men det är inte helt uppenbart att man kan göra så.
Postad 01 oktober 2011 - 11:53
Nu ser jag bilderna har du gjort någon ändring . Tycker det fungerar fint nu med ihone man kan inte välja en specifik sida men man har ju val till sista ocv några sidor föreJag tror inte det, får kika i inställningarna om det går att ordna så ni kan välja själva hur ni vill ha det.
Postad 01 oktober 2011 - 13:54
Postad 01 oktober 2011 - 15:13
Postad 01 oktober 2011 - 15:27
Tycker du det tar för lång tid så får du surfa via en dator istället.
Postad 01 oktober 2011 - 15:44
Vad vet ni redan att ni skall fixa ?Det löser sig när vi fixat det.
Om ni lägger ut en "fixa till nästa version" lista, så vet man vad som kommer att fixas
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar