Onkyo 2012: TX-SR 313, TX-NR 414, TX-NR 515, TX-NR 616
883 svar till detta ämne
Postad 09 May 2013 - 19:32
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Nu har jag inte läst hela tråden.
Ljud får man i centern enbart vid filmtittade som är 5.1 eller 7.1 t.ex. Eller om man kör "All channel Stereo"
Om man kör från datorn måste man ställa in hur många högtalare man har. Playback egenskaper.
stämmer ej beror på va för läge han har på förstärkaren kör han tex dolby pl lägena så får han upp till 6.1 ljud från 2.0 matrix kodad stereo program tex tv program och filmer som sänds på tv
Postad 09 May 2013 - 19:38
pickepock
-
pickepock
-
Användare
-
-
158 inlägg
stämmer ej beror på va för läge han har på förstärkaren kör han tex dolby pl lägena så får han upp till 6.1 ljud från 2.0 matrix kodad stereo program tex tv program och filmer som sänds på tv
Så klart du har rätt men i vanliga fall där man kör som det är tänkt vid filmtittande så är det ju så. D.v.s. om man utesluter det du skriver ovan. Det var det jag försökte beskriva. Många har nämligen glömt bort att ställa in antalet högtalare i windows korrekt. Detta misstag gjorde även jag ibörjan.
Postad 09 May 2013 - 19:51
iqbefriad
-
iqbefriad
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag tror jag installerade senaste, laddade ner och la på USB. När jag sökte uppdatering innan så verkade det inte finnas någon.
1161-0108-0400 står det som version.
Postad 10 May 2013 - 12:52
iqbefriad
-
iqbefriad
-
Användare
-
-
241 inlägg
Vad tråkigt det är när saker inte fungerar.
En av orsakerna till att jag köpte en reciever var för att få ut fullt surroundljud ( fast nu i början är jag glad att få ljud alls, med bara frontar ) när jag ser film från datorn, enda viset är HDMI från datorn till recievern ( laptop med HDMI ut och bara hörlursutgång/mic-ingång ) och så fungerar det inte. Måste man ändra någon inställning för att PCn ska gå genom recievern och visa bild på TVn eller är det ett fel på något annat?
Det är inte lätt att hitta info, mer än trådar på forum där det pratas om vilka fel folk har och ingen lösning.
*fan vad jag klagar*
Redigerat av iqbefriad, 10 May 2013 - 13:20.
Postad 10 May 2013 - 13:28
pickepock
-
pickepock
-
Användare
-
-
158 inlägg
Vad tråkigt det är när saker inte fungerar. En av orsakerna till att jag köpte en reciever var för att få ut fullt surroundljud ( fast nu i början är jag glad att få ljud alls, med bara frontar ) när jag ser film från datorn, enda viset är HDMI från datorn till recievern ( laptop med HDMI ut och bara hörlursutgång/mic-ingång ) och så fungerar det inte. Måste man ändra någon inställning för att PCn ska gå genom recievern och visa bild på TVn eller är det ett fel på något annat?
Det är inte lätt att hitta info, mer än trådar på forum där det pratas om vilka fel folk har och ingen lösning.
*fan vad jag klagar*
Försökte berätta att du kanske inte har konfat utgången(HDMI) med rätt antal högtalare du har? Detta görs vi högtalarikonen nere i taskbaren i windows.. Högerklicka här och välj "playback devices". Då skall du få upp alla deviser för ljud du har i datorn. För min del står det "ADM HDMI Output" Denna är aktiv med en grön "Bock". Högerklicka på det och välj "Configure speakers".
Postad 10 May 2013 - 13:52
iqbefriad
-
iqbefriad
-
Användare
-
-
241 inlägg
Försökte berätta att du kanske inte har konfat utgången(HDMI) med rätt antal högtalare du har? Detta görs vi högtalarikonen nere i taskbaren i windows.. Högerklicka här och välj "playback devices". Då skall du få upp alla deviser för ljud du har i datorn. För min del står det "ADM HDMI Output" Denna är aktiv med en grön "Bock". Högerklicka på det och välj "Configure speakers".
Tack det får jag komma ihåg. Problemet är dock så illa att bilden inte visas på TVn när jag kopplar in HDMI-kabeln från PCn till recievern, jag hittar recievern på datorns skärminställningar men sen så står det på TVn "Ingen signal" så det verkar vara något som inte blir rätt. Är det någon HDMI-inställning på recievern som måste vara gjord för att PCns signal ska gå vidare till TVn så man får skrivbordet där?
Postad 10 May 2013 - 13:54
Danne_485
-
Danne_485
-
Användare
-
-
102 inlägg
Tack det får jag komma ihåg. Problemet är dock så illa att bilden inte visas på TVn när jag kopplar in HDMI-kabeln från PCn till recievern, jag hittar recievern på datorns skärminställningar men sen så står det på TVn "Ingen signal" så det verkar vara något som inte blir rätt. Är det någon HDMI-inställning på recievern som måste vara gjord för att PCns signal ska gå vidare till TVn så man får skrivbordet där?
Du måste ställa in receivern på PC, annars kommer du inte få någon bild. Tryck på knappen "receiver" och sedan på knappen "PC" på receiverns fjärrkontroll. Detta förutsätter dock att du har kopplat HDMI-kabeln på PC-ingång bak på receivern såklart.
Postad 10 May 2013 - 17:44
iqbefriad
-
iqbefriad
-
Användare
-
-
241 inlägg
Du måste ställa in receivern på PC, annars kommer du inte få någon bild. Tryck på knappen "receiver" och sedan på knappen "PC" på receiverns fjärrkontroll. Detta förutsätter dock att du har kopplat HDMI-kabeln på PC-ingång bak på receivern såklart.
Ja så långt är jag med, jag har provat PC-ingången och flera andra ingångar där bak utan framgång. Det är som att recievern inte vill veta av min PC utan tolkar det som att ingen källa är inkopplad när jag valt recievern som bildskärms-källa på datorn.
Postad 10 May 2013 - 19:08
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
tror inte felet ligger i förstärkaren med bilden
..
1. se till att ställa in HDMI in under inställningar i förstärkaren så den e kopplad till pc ingången på förstärkaren HDMI4 ---> PC
2. se till att du har uppdaterat Drivrutinen i datorn till senaste om du gjort det prova nedgradera till en äldre de kan funka med
3. se till att du matar bild på HDMI porten på datorn i drivrutins inställningarna
4. får du fortfarande inte bild prova ändra lite inställningar under hdmi på inställnings menyn på förstärkaren tex att den matar bilden rakt igenom...
om du kollat det så har du helt enkelt handskakningsproblem på hdmi och det finns inte så mycket att göra åt
Postad 10 May 2013 - 20:03
pickepock
-
pickepock
-
Användare
-
-
158 inlägg
Ja så långt är jag med, jag har provat PC-ingången och flera andra ingångar där bak utan framgång. Det är som att recievern inte vill veta av min PC utan tolkar det som att ingen källa är inkopplad när jag valt recievern som bildskärms-källa på datorn.
Det är inte så att du kör HDMI till förstärkaren och samtidigt kör dvi till en pc-skärm? Det är inte så att du försöker köra dessa samtidigt utan att "switcha" mellan dom olika bildvisarna? Om så är ovan, prova att bara köra pc mot HDMI som skall gå mot förstärkaren.
Postad 10 May 2013 - 20:17
iqbefriad
-
iqbefriad
-
Användare
-
-
241 inlägg
Tack för svaret, allihop så klart! 1. Gått igen det steget och det är rätt inställt 2. Jag har senaste versionen av Catalyst Control Center, testade att koppla till TVns HDMI och det fungerade där. 3. Det fungerar på TVn så bilden matas genom HDMI 4. Provade att ändra så den ger throughput för PC men det ändrade ingenting  Tack för listan, får nog erkänna mig besegrad och försöka leva med detta. Det är inte så att du kör HDMI till förstärkaren och samtidigt kör dvi till en pc-skärm? Det är inte så att du försöker köra dessa samtidigt utan att "switcha" mellan dom olika bildvisarna?
Om så är ovan, prova att bara köra pc mot HDMI som skall gå mot förstärkaren.
Det gjorde jag förut en gång när jag ville ha bild på både monitor och TV samtidigt, jag lärde mig av det misstaget  Köpte mig ett externt usb-grafikkort att mata bild till monitorn genom. Kanske får försöka på nåt annat sätt, kanske köpa mig någon sorts mediaextender för att hämta film från datorn. Surt om inte det heller skulle funka ifall man köper en sån
Redigerat av iqbefriad, 10 May 2013 - 20:19.
Postad 10 May 2013 - 20:49
pickepock
-
pickepock
-
Användare
-
-
158 inlägg
Tack för svaret, allihop så klart!
1. Gått igen det steget och det är rätt inställt 2. Jag har senaste versionen av Catalyst Control Center, testade att koppla till TVns HDMI och det fungerade där. 3. Det fungerar på TVn så bilden matas genom HDMI 4. Provade att ändra så den ger throughput för PC men det ändrade ingenting 
Tack för listan, får nog erkänna mig besegrad och försöka leva med detta.
Det gjorde jag förut en gång när jag ville ha bild på både monitor och TV samtidigt, jag lärde mig av det misstaget  Köpte mig ett externt usb-grafikkort att mata bild till monitorn genom.
Kanske får försöka på nåt annat sätt, kanske köpa mig någon sorts mediaextender för att hämta film från datorn. Surt om inte det heller skulle funka ifall man köper en sån 
OK...Mitt råd till dig är att ta hjälp av någon som bor nära dig för att ev. kunna lösa dina problem. Mycket lättar att "se" på plats vad som händer och vad som är gjort.
Postad 10 May 2013 - 21:32
iqbefriad
-
iqbefriad
-
Användare
-
-
241 inlägg
OK...Mitt råd till dig är att ta hjälp av någon som bor nära dig för att ev. kunna lösa dina problem. Mycket lättar att "se" på plats vad som händer och vad som är gjort.
Ja det är sant. Ska ha en vän som kollar det imorgon om han hinner, testa andra HDMI-prylar och konstatera att det är min PC som dummar sig. Tack för hjälpen igen.
Postad 11 May 2013 - 23:31
iqbefriad
-
iqbefriad
-
Användare
-
-
241 inlägg
Nu har man provat allt möjligt och till slut hittades en lösning.
Det var min TV som inte riktigt ville, jag fick ställa in rätt upplösning på datorn och slå om till annan HDMI-kanal på TVn och sedan tillbaks så fungerade det. Det gav tyvärr inte knivskarp bild av någon anledning, vet inte vad orsaken är, men det märktes inte mycket vid film. Även mitt surround fungerar. Jag har ingen sub ( mer än de kopplade till frontarna ) men frontar, center och bakhögtalare.
Postad 12 May 2013 - 09:11
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
det är ett handskaknings problem .. va har du för tv? kan du uppdatera programvaran i den?
Postad 12 May 2013 - 09:25
iqbefriad
-
iqbefriad
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag har en gammal LG från 2007 eller nåt. LG 37LC51 har jag för mig den heter. Jag kommer att få en ny TV snart, en LG 47LM615S https://www.prisjakt...t.php?p=1278529Den har förhoppningsvis inte detta problem
Postad 12 May 2013 - 09:44
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
kollar på din tv på nätet ser inte ut att finnas nån möjlighet att uppdatera fw på den.. den tv du funderar på e ganska bra  det vart lite offtopic här men du har i allaf lokaliserat felet
Postad 12 May 2013 - 09:47
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
kom på en till tanke har du provat låsa uppskalningen i förstärkaren till tex 720p? eller 1080p i stället för att ha den på automatisk eller att den skickar rakt igenom...
edit: det kanske du redan provade lite osäker bara
Redigerat av Duckface21, 12 May 2013 - 09:48.
Postad 12 May 2013 - 09:50
iqbefriad
-
iqbefriad
-
Användare
-
-
241 inlägg
Det var kul att höra. TVn är en födelsedagspresent från farsan så jag fick välja en lite billigare, skönt att den inte är skitdålig.
Jag ändrade från automatisk till 720p efter att någon här bett mig prova det.
Kanske kan det göra att det inte är riktigt perfekt bild, enda upplösningen jag kunde ha på datorn var 1366 x 768 för i andra upplösningar vägrade TVn att fungera hur jag än gjorde.
Redigerat av iqbefriad, 12 May 2013 - 09:52.
Postad 12 May 2013 - 10:02
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
om du har ställt 720p på förstärkaren så ska de inte spela roll va du har på datorn då förstärkaren bara skickar ut 1280x720 oavsett ... konstigt är det.. funkar de inte om du ställer förstärkaren på 1080p? eller automatic eller tru..
Edit: om du lägger datorn på 1920x1080 eller nån annan upplösning och ställer samma på förstärkaren e det samma
Redigerat av Duckface21, 12 May 2013 - 10:04.
Postad 12 May 2013 - 10:23
iqbefriad
-
iqbefriad
-
Användare
-
-
241 inlägg
Min TV har bara 720p i skärmupplösning så 1080p känns onödigt då den bara skalar ner det.
Jag testade att ändra på förstärkaren, jag provade hela registret och det var inte mycket skillnad på någon upplösning.
Jag ställde in den på "through" så länge. Kanske är det min TV som inte vill ta emot signalen från recievern ordentligt, då får man hoppas att det blir bra med nya TVn sen.
Laptopen har maxupplösning 1366 x 768
*edit
Kan det vara så att min gamla TV inte pixelmappar genom HDMI och att det är det som gör att texten blir lite suddig och kantig när jag kör laptopen på HDMI genom recievern?
Redigerat av iqbefriad, 12 May 2013 - 10:27.
Postad 12 May 2013 - 13:39
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
pixel mappningen kan du se här http://www.pixelmappat.nu/vad är din nativa upplösning på TV? du kan ju tvinga datorn använda den en 720p tv brukar ha en native upplösning på 1366x768 så ser inte det ska va nå problem
Redigerat av Duckface21, 12 May 2013 - 13:40.
Postad 12 May 2013 - 15:09
iqbefriad
-
iqbefriad
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag har min gamla dator inkopplad genom VGA-ingången och där är bilden knivskarp.
Där kör jag 1366x768.
Nej det är nog något annat fel, jag får leva med det och se om den nya TVn fixar problemet.
Det är ju ingenting man märker vid filmtittande ändå.
Postad 22 May 2013 - 17:22
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
Jahaja, nu har jag beställt en 616 med wifi dongel från elgiganten, nu ska jag bara sitta still och vänta på leveransen
p.s. Ingen som vill köpa en Seeker AI-70
Redigerat av InSane, 22 May 2013 - 17:36.
Postad 22 May 2013 - 22:37
Postad 23 May 2013 - 08:30
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
va ska du ha för den? wifi dongeln?
Postad 23 May 2013 - 16:44
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
Attans att du inte frågade mig. Jag har en WiFi dongel liggandes sen min gamla tid med 616. 
Tror jag betalade 300:- eller nåt extra för den i "paketet", men ja det var synd. Har fått min 616 och kopplat in högtalarna och hdmi-kablarna. Ska köra setup grejen nu.
Postad 04 June 2013 - 22:26
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
Jaha, det var inte länge man hade förstärkaren innan hdmi'n började bete sig konstigt. Efter kanske 10-20 minuter in i filmen börjar bilden från projektorn blinka till blått och tillbaka till filmen igen, det sker kanske 5-10 ggr innan den lugnar ner sig igen.
Postad 05 June 2013 - 07:56
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
jag köpte en dongel för 87kr på pixmania http://www.pixmania....=&CodePromo=ouiJaha, det var inte länge man hade förstärkaren innan hdmi'n började bete sig konstigt. Efter kanske 10-20 minuter in i filmen börjar bilden från projektorn blinka till blått och tillbaka till filmen igen, det sker kanske 5-10 ggr innan den lugnar ner sig igen.
uppgradera fw har för mig det med färgerna har med ett fel flashat fw enligt några utländska forum jag läst
Postad 06 June 2013 - 21:43
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
Senaste F/W'n installerad och det blinkar fortfarande, det verkar som den tappar bort bildkällan.
Redigerat av InSane, 06 June 2013 - 21:46.
Postad 09 June 2013 - 19:38
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Senaste F/W'n installerad och det blinkar fortfarande, det verkar som den tappar bort bildkällan.
Jag har ett liknande problem. Förstärkaren har funkat bra för mig men efter att jag uppdaterat till senaste fw så klarar den inte av att lira ihop med min bd-spelare (Oppo). Spelaren funkar utan problem om man kör den rakt in i tvn och i alla fall en annan källa, dator, fungerar genom förstärkaren. Kan man nedgradera fw?
Postad 11 June 2013 - 23:04
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
Jag kör en reklamation istället.
Postad 12 June 2013 - 20:23
Cappachino
-
Cappachino
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Någon som lyckats installera firmwaren till tx-nr818 som kom idag? Jag får inte igång installationen via USB. Verkar som att firmware nr jag har på den tidigare inte stämmer överens med den senaste dom skrivit på hemsidan. 1100-7101-0100-0000 released July 24, 2012Det har kommit en efter det i våras så kan vara det som är problemet..
Postad 12 June 2013 - 21:57
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
man uppdaterar int fw via internet mer det har de slutat med du måste alltså uppdatera med usb..för att uppdatera via usb gå till menyn firmware update... om de inte funkar prova med en annan usb sticka den kan va kinkig med stickan
Redigerat av Duckface21, 12 June 2013 - 23:27.
Postad 12 June 2013 - 22:58
Unregistered46f62999
-
Unregistered46f62999
-
Beroende
-
-
1007 inlägg
Någon som lyckats installera firmwaren till tx-nr818 som kom idag? Jag får inte igång installationen via USB. Verkar som att firmware nr jag har på den tidigare inte stämmer överens med den senaste dom skrivit på hemsidan. 1100-7101-0100-0000 released July 24, 2012 Det har kommit en efter det i våras så kan vara det som är problemet..
Jag vill tro att det är det som är problemet. Man måste ha alla i ordning om jag ej mins helt fel. Skriv gärna hur det går, jag skall uppdatera min 818 på fredag.
Redigerat av Unregistered46f62999, 12 June 2013 - 22:59.
Postad 13 June 2013 - 10:30
Cappachino
-
Cappachino
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag uppdaterade den i mars via usb och då funkade det med samma usb minne. När man laddar ner firmwaren från,deras hemsida står det att man måste först ha uppdaterat til senaste version som enligt dom kom ut 2012, juli tror jag. Vilket ju inte är rätt. Tror det är där problemet ligger.
Ska provs formatera om usb minnet och se om det blir nån skillnad.
Eventuellt nånting jag missat stänga av. Men jag får inte ens upp förfrågan om jag vill uppdatera när jag går in på firmware på onkyon.
Postad 13 June 2013 - 15:03
Unregistered46f62999
-
Unregistered46f62999
-
Beroende
-
-
1007 inlägg
Jag uppdaterade den i mars via usb och då funkade det med samma usb minne. När man laddar ner firmwaren från,deras hemsida står det att man måste först ha uppdaterat til senaste version som enligt dom kom ut 2012, juli tror jag. Vilket ju inte är rätt. Tror det är där problemet ligger. Ska provs formatera om usb minnet och se om det blir nån skillnad. Eventuellt nånting jag missat stänga av. Men jag får inte ens upp förfrågan om jag vill uppdatera när jag går in på firmware på onkyon.
Låter skumt. Provat att stänga av all annan elektronik som är ansluten till stereon å vägleda dig från displayen för att starta uppd?
Postad 29 June 2013 - 12:34
ILOS
-
ILOS
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hej
Jag har 2 problem.
1)
Jag har en 609 och en 616 och har laddat ner Onkyo Remote2 appen, men jag får inte spotify att funka nåt bra.
När jag startar appen och väljer Net står det bara "Waiting Data". kommer inte så långt som till att välja spotify ens.
Spotify funkar om jag kör via fjärrkontrollen och väljer spellistor på TVn.
Funkar appen för någon? Ska jag välja en annan app? Eller snarare finns det någon app som funkar?
2) när jag startar appen så hittar den 609an men inte 616 om recievrarna är avslagna. Om 616 är påslagen så hittar appen alltsom oftast på den. Jag har har problem med att 616 inte hittar någon källa, men nu efter uppdateringen funkar det bättre (det som kallas handskakningsproblemet kanske) men inte att appen funkar bättre.
Någon som har något tips??
/Daniel
Postad 29 June 2013 - 12:46
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4029 inlägg
Hej Jag har 2 problem. 1) Jag har en 609 och en 616 och har laddat ner Onkyo Remote2 appen, men jag får inte spotify att funka nåt bra. När jag startar appen och väljer Net står det bara "Waiting Data". kommer inte så långt som till att välja spotify ens. Spotify funkar om jag kör via fjärrkontrollen och väljer spellistor på TVn.
Funkar appen för någon? Ska jag välja en annan app? Eller snarare finns det någon app som funkar?
2) när jag startar appen så hittar den 609an men inte 616 om recievrarna är avslagna. Om 616 är påslagen så hittar appen alltsom oftast på den. Jag har har problem med att 616 inte hittar någon källa, men nu efter uppdateringen funkar det bättre (det som kallas handskakningsproblemet kanske) men inte att appen funkar bättre.
Någon som har något tips?? /Daniel
jag har oxå en 616 och det funkar hur bra som helst med min remote 2..mycket smidigare att köra remote 2 istället för den vanliga kontrollen till spotify..har du provat att radera appen och ta hem den igen?
Postad 29 June 2013 - 20:10
ILOS
-
ILOS
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Japp jag har raderat appen men ingen skillnad när jag tar hem en ny. Vad kan då vara fel?
Hur funkar det för er andra??
Jag borde väl när jag trycker på Net få fram olika val, typ spotify?
Hur fungerar det se lätt att navigera mellan spellistor etc?
Som det är nu måste jag använda en Apple TV för att kunna använda spotify.
Vad tror ni om att den inte hittar 616 förrän jag har startat den?
Postad 29 June 2013 - 21:50
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4029 inlägg
Japp jag har raderat appen men ingen skillnad när jag tar hem en ny. Vad kan då vara fel? Hur funkar det för er andra?? Jag borde väl när jag trycker på Net få fram olika val, typ spotify? Hur fungerar det se lätt att navigera mellan spellistor etc? Som det är nu måste jag använda en Apple TV för att kunna använda spotify.
Vad tror ni om att den inte hittar 616 förrän jag har startat den?
du måste starta din förstärkare för att remote 2 ska hitta din förstärkare
Postad 01 July 2013 - 20:38
ILOS
-
ILOS
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Ok, alltsom oftast så kan jag slå på min 609a med remote2, därför trodde jag att det var lika för 616! Undra varför Net-funktionen krånglar då.
Postad 05 July 2013 - 19:01
nfornell
-
nfornell
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
En korkad fråga: igår när jag skulle koppla in högtalarsladdarna så gick det inte med banankontakterna, antar att man på ett enkelt sätt kan ta loss något för att få dom att passa, men hur gör man ? (inte hunnit kolla så noga och nu sitter jag på jobbet)..
Postad 05 July 2013 - 19:18
Unregistered46f62999
-
Unregistered46f62999
-
Beroende
-
-
1007 inlägg
En korkad fråga: igår när jag skulle koppla in högtalarsladdarna så gick det inte med banankontakterna, antar att man på ett enkelt sätt kan ta loss något för att få dom att passa, men hur gör man ? (inte hunnit kolla så noga och nu sitter jag på jobbet)..
Lättast är att ta en liten skruv å skruva in ca 1/2 varv i hålen på dom svarta pluggarna å sen bara dra ut skruven å sen vips så är det bara att banan-kontakta som aldrig förr
Redigerat av Unregistered46f62999, 05 July 2013 - 19:18.
Postad 05 July 2013 - 19:27
nfornell
-
nfornell
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Lättast är att ta en liten skruv å skruva in ca 1/2 varv i hålen på dom svarta pluggarna å sen bara dra ut skruven å sen vips så är det bara att banan-kontakta som aldrig förr
Gött, tack :-)
Postad 15 July 2013 - 20:34
Danny14
-
Danny14
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej, ny ägare av 616an... Kör den med Canton GLE 496 5.0 samt en Argon 8" Sub.
Saken är den att jag får inte till ljudet till subben ordentligt, körde setupen men verkar inte som att den har hängt med? Någon som vet var man kan ställa in den i recivern?
Sedan så tycker jag att jag får för mycket ljud i bakkanalerna!? Hur ser era inställningar ut för delningen av högtalarna?
Postad 20 July 2013 - 08:43
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Hallå! Samma här. Ny ägare av Onkyo 616. Har en liten fundering ang. blåtands dongeln som finns att köpa till den. Går det med denna att koppla in en sådan liten blåtands högtalare och på så vis streama musik från recivern till högtalaren? Vill ha ljud i köket.
Postad 23 July 2013 - 23:41
nfornell
-
nfornell
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag har bara 5 högtalare och har ställt in så dom bakre & främre surrond är avstängda. All dialog kommer nu från surrondhögtalarna, så ska det väl inte va ?, jag vill ha dialogen i centern och frontarna. Vad kör ni för ljudinställning när ni ser på film ?
Postad 24 July 2013 - 19:12
Lord_Tito
-
Lord_Tito
-
Användare
-
-
152 inlägg
Är nybliven ägare av NR616 och jag är väldigt nöjd med den.
Har bara några frågor.
Hur ändrar man så att 2 kanalskällor spelar upp i Stereo och inte full kanals stereo (dvs på alla högtalare)?
Har ändrat i inställningarna -> Källa -> 2 chanal sources -> Stereo, men det har tyvärr inte hjälpt.
Sedan har jag ett konstigt problem med ljudet från kabel tvn, på alla kanaler förutom ettan får jag stereo ljud men på SVT 1an där jag får mono ljud. Kan det vara någon inställning som spökar eller är det kanske fel hos kabelleverantören?
Postad 24 July 2013 - 20:34
Unregistered46f62999
-
Unregistered46f62999
-
Beroende
-
-
1007 inlägg
Är nybliven ägare av NR616 och jag är väldigt nöjd med den. Har bara några frågor.
Hur ändrar man så att 2 kanalskällor spelar upp i Stereo och inte full kanals stereo (dvs på alla högtalare)? Har ändrat i inställningarna -> Källa -> 2 chanal sources -> Stereo, men det har tyvärr inte hjälpt.
Sedan har jag ett konstigt problem med ljudet från kabel tvn, på alla kanaler förutom ettan får jag stereo ljud men på SVT 1an där jag får mono ljud. Kan det vara någon inställning som spökar eller är det kanske fel hos kabelleverantören?
för musik finns en knapp som heter music men kom ihåg att trycka på reciever på kontrollen innan å sen på musik knappen å då får du andra alternativ å samma gäller movie knappen för ditt tv ljud
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|