VIAPLAY Box
901 svar till detta ämne
Postad 01 februari 2014 - 11:28
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
- Man sände TV6 i HD, en kanal som till 80% sänder material i formatet 4:3, vad i hela friden är meningen med att sända i HD då?
- Boxen har stängt av sig själv 3 gånger...
Vem vill ha en kanal i SD, oavsett vad som sänds… Vad har du strömsparläge inställt på?
Postad 01 februari 2014 - 12:23
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Vem vill ha en kanal i SD, oavsett vad som sänds… Vad har du strömsparläge inställt på?
Håller med. HD borde i dagens läge vara regeln, inte undantaget. Om man hårdrar det hela räcker det oftast med kanalens analoga form eftersom en icke oväsentlig del av innehållet i TV6 är serier från anno dazumal. Men TV6 fungerar också som sportkanal i samband med kval och gruppspel i Champions League så det är motiverat att kanalen finns i HD-version. Även TV10 borde snarast komma i HD. Synd att så inte skett redan nu till Vinter-OS.
Postad 02 februari 2014 - 12:26
Unregistered7aa88fe3
-
Unregistered7aa88fe3
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Kört boxen sporadiskt sedan i fredags.
Överlag är jag väldigt nöjd. fungerar bra, den är rappare än jag trodde.
Av någon anledning har jag tillgång till sportpaketet även om jag inte har beställt det? Kan det vara nått med första månaden får man allt?
fjärren är.... under all kritik, plastig och obekväma knappar. Någon som vet ifall man kan använda sig av någon multikontroll typ Harmony för boxen? Hade varit smutt att köra en sådan till tv, apple tv och viaplay boxen.
Upplever lite ryckig bild på svt1 under sprinten nu, Dock kan det lika gärna vara inbildning. är faktiskt osäker...
sitter på BBB 24/1 via adsl. I praktiken har jag någonstans 10 mb in i huset.
Sitter och laddar ner office 2007 (ja det är den licensen vi har hemma) samtidigt som jag kollar svt1HD, fungerar bra.
Postad 02 februari 2014 - 12:37
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Det håller jag med om.. fjärren är.... under all kritik, plastig och obekväma knappar. Någon som vet ifall man kan använda sig av någon multikontroll typ Harmony för boxen? Hade varit smutt att köra en sådan till tv, apple tv och viaplay boxen.
Upplever lite ryckig bild på svt1 under sprinten nu, Dock kan det lika gärna vara inbildning. är faktiskt osäker...
Ändra till 50i så försvinner det. Jag har ju haft denna sedan dag 1 och handen på hjärtat så levererar den inte lika skarp bild i hd som Comhem ,syns tydligt upp på duken..
Postad 02 februari 2014 - 18:53
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
SVT 1 o 2 HD håller inte lika bra kvalité, som övriga HD kanaler gör i boxen. Det märks när det är sport TV3 HD fick ett lyft i fredags. Så nu håller den också samma kvalité som sportkanalerna.
Postad 02 februari 2014 - 19:26
Hassepower
-
Hassepower
-
Användare
-
-
131 inlägg
Är det någon annan som upplever att bildkvalitén går väldigt mycket upp och ner?
Jag har haft boxen i 5 månader men det är den senaste veckan som jag har upplevt att bildkvalitén varit väldig ostabil.
När jag har kollat på bredbandsgrafen så har boxen 60000-40000 kbps in så felet kan ju inte ligga där.
I värsta fall har bilden gått ner till 200 kbps och då ser ju inte bilden så kul ut...
Redigerat av Hassepower, 02 februari 2014 - 19:40.
Postad 03 februari 2014 - 09:23
Unregistered7aa88fe3
-
Unregistered7aa88fe3
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Det håller jag med om..
Ändra till 50i så försvinner det. Jag har ju haft denna sedan dag 1 och handen på hjärtat så levererar den inte lika skarp bild i hd som Comhem ,syns tydligt upp på duken..
Tänker du 50 hz uppdatering? Tror den står på det redan. SVT 1 o 2 HD håller inte lika bra kvalité, som övriga HD kanaler gör i boxen. Det märks när det är sport TV3 HD fick ett lyft i fredags. Så nu håller den också samma kvalité som sportkanalerna.
Ah, det förklarar ju en hel del. Dock måste jag ändå säga att sprinten på svt var helt okay bild. laggen var så lite så jag funderar på om det är ögat som inbillar sig. Är det någon annan som upplever att bildkvalitén går väldigt mycket upp och ner? Jag har haft boxen i 5 månader men det är den senaste veckan som jag har upplevt att bildkvalitén varit väldig ostabil. När jag har kollat på bredbandsgrafen så har boxen 60000-40000 kbps in så felet kan ju inte ligga där. I värsta fall har bilden gått ner till 200 kbps och då ser ju inte bilden så kul ut...
Hur kollar man bredbandsgrafen? Måste säga att jag är nöjd so far. Tycker menyerna och så är grymt snygga. När man går in i programguiden så tappar den ibland det "röda sträcket" som visar var i tablån man är. Någon som vet nått om det? Gällande multifjärr. Någon som vet ifall man kan använda sig av en sådan till boxen?
Postad 03 februari 2014 - 10:29
Unregistered0d83ab6d
-
Unregistered0d83ab6d
-
Rookie
-
7 inlägg
Nån som har koll på om det generellt fungerar bättre med trådat istället för wifi? Kör wifi nu men tycker det är växlande kvalitet alldeles för ofta. Sitter på 100/10 och bra hastighet i det trådlösa nätverket, så det är inte där det är fel.
Postad 03 februari 2014 - 13:53
Unregistered7aa88fe3
-
Unregistered7aa88fe3
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Utan att veta så känns det spontant som att trådat alltid är bättre än trådlöst. Om du upplever problem med växlande kvalitet så bör du testa den trådat för att se om det avhjälper problemen.
Har kört den lite i helgen och upplever inga problem med kvaliten på bilden.
Postad 04 februari 2014 - 22:31
Hassepower
-
Hassepower
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hur kollar man bredbandsgrafen?
Om du går till live-TV och när du har kanalraden framme och står på den kanalen du tittar på, trycker på höger pilknapp så kommer det stå ju visas just nu... i rött. Tryck då på OK så kommer texten direktsänt program fram, om du trycker på nerpil knappen kommer du kunna välja att visa bredbandsgrafen. Hoppas att det var någorlunda förklaring, annars får du säga till så ska jag försöka förklara lite bättre. Angående wifi tyckte jag att boxen tappade wifi ganska ofta. Jag fick flera gånger gå in till inställningar och ansluta igen fast att den hade full signalstyrka, tillslut tröttande jag och kör med trådat numera.
Postad 05 februari 2014 - 08:43
Unregistered7aa88fe3
-
Unregistered7aa88fe3
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Om du går till live-TV och när du har kanalraden framme och står på den kanalen du tittar på, trycker på höger pilknapp så kommer det stå ju visas just nu... i rött. Tryck då på OK så kommer texten direktsänt program fram, om du trycker på nerpil knappen kommer du kunna välja att visa bredbandsgrafen.
Hoppas att det var någorlunda förklaring, annars får du säga till så ska jag försöka förklara lite bättre.
Angående wifi tyckte jag att boxen tappade wifi ganska ofta. Jag fick flera gånger gå in till inställningar och ansluta igen fast att den hade full signalstyrka, tillslut tröttande jag och kör med trådat numera.
tackar, förklaringen är säkerligen fullt duglig  får kolla på det nästa gång jag kollar! Antar att någonstans mellan 60000-40000 kbps är perfekt ?
Postad 05 februari 2014 - 18:47
Hassepower
-
Hassepower
-
Användare
-
-
131 inlägg
Antar att någonstans mellan 60000-40000 kbps är perfekt ?
Beror på vad du menar, jag har 100/100 bredbandsuppkoppling som jag får ut 90 mps när jag kör trådat via datorn. Så att få ut 60000 - 40000 i boxen trådat tycker jag är lite dåligt, men när högsta kvaliteten är 4200 kbps så kanske det spelar mindre roll...
Postad 10 februari 2014 - 12:56
Unregistered7aa88fe3
-
Unregistered7aa88fe3
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Beror på vad du menar, jag har 100/100 bredbandsuppkoppling som jag får ut 90 mps när jag kör trådat via datorn. Så att få ut 60000 - 40000 i boxen trådat tycker jag är lite dåligt, men när högsta kvaliteten är 4200 kbps så kanske det spelar mindre roll...
Fast det torde väl snarare vara vad box och sändning klarar. Vad du har för bredband är väl knappast intressant i detta sammanhanget? Förutsatt att det når upp till vad boxen klarar att leverera menar jag...
Postad 11 februari 2014 - 08:45
Unregistered7aa88fe3
-
Unregistered7aa88fe3
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Ytterligare rapport.
Är generellt sett nöjd med boxen, det fungerar över förväntan på mitt adsl (24/1, där jag får ut max 10...). boxen är rapp och bilden är bra. Vissa småbuggar finns såklart men det är inget som man inte kan leva med. Fjärrkontrollen däremot är under all kritik. Riktigt plastig och tråkig. Men men, kan inte få allt.
Något som jag däremot blir riktigt jävla skitsne på är Viaplays gnidenhet. Sitter med ett TV+ film abonnemang vilket ger mig via boxen tillgång till alla streamade kanaler förutom sportkanalerna.
Går jag in på Viaplay.se och kollar så kan jag även därifrån streama 3:an, 6an, 10an och viasat film live.
Nu har tydligen Viasat/viaplay bestämt att under OS så räknas 3:an och 10an som renodlad sportkanal vilket innebär att trots att jag betalar för dem(per defeinition betar jag för att kunna streama dem) så kan jag inte längre se dem på viaplay.se. De fungerar enbart i min box. För att jag skall kunna titta på 3:an och 10:an på viaplay.se måste jag nu köpa sportpaketet och på så sätt betala ytterligare en gång för 2 kanaler som jag per definition har rätt att streama.
Blir så matt. Förstår inte hur man kan med att göra en sådan sak....
Postad 11 februari 2014 - 09:09
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
... Nu har tydligen Viasat/viaplay bestämt att under OS så räknas 3:an och 10an som renodlad sportkanal vilket innebär att trots att jag betalar för dem(per defeinition betar jag för att kunna streama dem) så kan jag inte längre se dem på viaplay.se. De fungerar enbart i min box. För att jag skall kunna titta på 3:an och 10:an på viaplay.se måste jag nu köpa sportpaketet och på så sätt betala ytterligare en gång för 2 kanaler som jag per definition har rätt att streama.
Blir så matt. Förstår inte hur man kan med att göra en sådan sak....
Det är nog Putins fel det också. Men skämt åsido, man kan hålla med om att det verkar sniket av Viasat att lyfta ut TV3 och TV10 under OS då intresset är som störst. Men de försöker naturligtvis kapitalisera maximalt under OS - vilka gör inte det? Dessutom tänker sig väl Viasat att många ändå ser till att ha alla Viasats sportkanaler just under februari eftersom det kommer till många som inte finns på andra ställen (Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD, Viasat 14 HD, OS 1-7 HD).
Postad 11 februari 2014 - 09:57
Unregistered7aa88fe3
-
Unregistered7aa88fe3
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Det är nog Putins fel det också. Men skämt åsido, man kan hålla med om att det verkar sniket av Viasat att lyfta ut TV3 och TV10 under OS då intresset är som störst. Men de försöker naturligtvis kapitalisera maximalt under OS - vilka gör inte det? Dessutom tänker sig väl Viasat att många ändå ser till att ha alla Viasats sportkanaler just under februari eftersom det kommer till många som inte finns på andra ställen (Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD, Viasat 14 HD, OS 1-7 HD).
Ja det är tydligt att de gör det. Vilket är helt fine för mig, vill man se alla sportkanaler så får man betala för det. inget mer med det. Det som gör mig heligt förbannad är att de ändrar mitt avtal mitt under OS. Tar bort en funktion som jag betalat för och som de själva ansåg var korrekt innan OS började. Jag har inga problem att betala summan fi sig men det är en principsak där Viaplay går över gränsen vilket jag inte kan förlika mig med. Fan, är alla tv bolag skitbolag? lämnade just Canal digital efter att jag vart heligt upprörd över deras kundhantering. Jävla skräpbolag. så, fick jag ur mig lite
Postad 11 februari 2014 - 10:15
Papprik
-
Papprik
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Det som stör mig mest är att de 2014 lägger så mycket sport i en sunkig sd kanal som tv10. För mig är det obegripligt att de väljer att inte sända hela os i hd när de har möjligheten. Varför lägga utrymme på nåt så meningslöst som tv14hd när de istället kunde sända 10:an i hd??
Postad 11 februari 2014 - 11:15
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det som stör mig mest är att de 2014 lägger så mycket sport i en sunkig sd kanal som tv10. För mig är det obegripligt att de väljer att inte sända hela os i hd när de har möjligheten. Varför lägga utrymme på nåt så meningslöst som tv14hd när de istället kunde sända 10:an i hd??
Ja, det är märkligt att MTG inte ännu ordnat till TV10 i HD. Kanalen sänder ju (när det inte är Vinter-OS) sport i form av fotboll, ishockey, bandy, basket osv så det vore nästan mer motiverat att TV10 sände i HD än TV6 som ju till största delen sänder gamla tv-serier i redan från början medioker bildkvalitet. Viasat 14 HD vet jag inget om. Jag har ComHem som leverantör och de tycker inte vi som är abonnenter behöver den kanalen.
Postad 12 februari 2014 - 19:40
JollyJumper
-
JollyJumper
-
Användare
-
-
144 inlägg
Lite växlande kvalitet idag under sve-tje. Funkade bra första två. I slutet av andra började det hoppa lite i kvalitet.
Postad 12 februari 2014 - 20:40
Hassepower
-
Hassepower
-
Användare
-
-
131 inlägg
Det är flera som har reagerat på detta på Viaplays forum.
Jag tittade på Viasat sport HD och då frös bilden helt i slutet av andra perioden. Fick byta och kolla på TV3 istället som verkar ha fungerat bättre.
Postad 12 februari 2014 - 20:52
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Fick också byta till TV3 i slutet av 2:a perioden, sedan såg jag 3:e perioden på ViasatSport utan problem
Postad 16 februari 2014 - 09:11
JollyJumper
-
JollyJumper
-
Användare
-
-
144 inlägg
Måste hylla boxen lite. Grymt bra för det priset!! Var lite orolig för OS men förutom störningarna under sve-tje så har det funkat helt jävla klockrent! För det priset finns det ingen tvekan.
Postad 16 februari 2014 - 09:34
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Måste hylla boxen lite. Grymt bra för det priset!! Var lite orolig för OS men förutom störningarna under sve-tje så har det funkat helt jävla klockrent! För det priset finns det ingen tvekan.
Håller med, de har lyckats hålla ihop sändningarna bra med endast några få snabba dippar
Postad 18 februari 2014 - 10:32
Unregistered7aa88fe3
-
Unregistered7aa88fe3
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Någon annan som tappar ljudet ibland? Hjälper enbart med omstart av boxen ?
Är överlag väldigt nöjd, även om det finns vissa buggar, samt att när man använder viaplay så tappar boxen bildkvaliten då och då. får spola fram/bak lite så kommer den tillbaka.
Postad 20 februari 2014 - 17:31
_Ibanez_
-
_Ibanez_
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej, är det någon som jämfört bilden med Viaplay boxen mot Bredbandsbolgaets IPTV, för bilden på BBB's tjänst är rent ut sagt värdelös även på HD kanalerna, det vilar som en suddig film över bilden. Hur är VIaplaybpxen i jämförselese med parabol? För det är referensen jag har att gå på. Jag funderar på att byta till denna tjänst i stället, nu när dom höjer priset på Viasat Guld hos BBB.
Men vad säger du? ingår inte Tv 6 och Tv 3, under os, på min mors viaplay gör det ju det, hon har parabol visserligen, men det bör väl inte vara nån skillnad.
Postad 21 februari 2014 - 18:34
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Jevlar va det klyddar just nu... Usa-can semin fryser bilden hela tiden, riktigt störigt. Tro faen att det alltid blir så när man verkligen vill se något
Postad 21 februari 2014 - 18:41
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Jevlar va det klyddar just nu... Usa-can semin fryser bilden hela tiden, riktigt störigt. Tro faen att det alltid blir så när man verkligen vill se något 
Hos mig är det lugnt..
Postad 21 februari 2014 - 18:44
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Hos mig är det lugnt..
Samma lika..
Postad 21 februari 2014 - 19:01
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Ja nu funkar det här med, skönt. Vart kanske grannarna som surfade vackra damer i hd..
Postad 24 februari 2014 - 16:19
Joeo
-
Joeo
-
Rookie
-
9 inlägg
OS gick över förväntan. Hade samma problem under SVE-TJE som beskrivet några inlägg upp, och några minuter under CL i tisdags. På nätet upplevde jag inga problem alls. Känns som att det blir stabilare och stabilare!
Postad 01 mars 2014 - 21:15
JollyJumper
-
JollyJumper
-
Användare
-
-
144 inlägg
Den skillnad som är mellan com hems modul och denna box är vid rörelse. En fotbolls match tex har något mer "gröt" i bilden vid rörelse än com hem. Ville bara konstatera det =)
Postad 22 mars 2014 - 08:22
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Den 23 april kommer Viasat film comedy att ersätta film nordic..
Postad 04 april 2014 - 20:35
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Lät "kanalen" fortsätta efter Elfsborg/Häcken matchen och då fick man lite spansk liga på köpet
Postad 10 april 2014 - 13:54
Joeo
-
Joeo
-
Rookie
-
9 inlägg
Min box la ner för några veckor sedan. Sjukt bra och tillmötesgående support men gaaalet lång väntetid för att få en ny box hemskickad(13 dagar) och det först efter påtryckning trots att jag blev beviljad ny box från första stund. Fick iaf box-avgiften avdragen en månad.
Redigerat av Joeo, 10 april 2014 - 13:55.
Postad 10 april 2014 - 19:56
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Fick iaf box-avgiften avdragen en månad.
De är väldigt tillmötesgående med avdrag på avgiften om problem uppstår ja
Postad 21 april 2014 - 07:35
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Fungerar det att köra ViaplayBoxen utan parabol och köra över Internet?
Postad 21 april 2014 - 07:58
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Fungerar det att köra ViaplayBoxen utan parabol och köra över Internet?
Ja, parabol har du inget för med viaplayboxen. Internet som gäller (sen kan du koppla till antenn för det marksända)
Postad 06 maj 2014 - 15:45
rky
-
rky
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Det har hänt en del på de här 2 åren märker jag efter att ha läst igenom hela tråden! Men jag har lite frågor som jag hoppas nån kan besvara.
Går SVT1 HD och SVT2 HD att se helt utan någon inblandning av antenn-kablar och dylikt? Bara en bra internet-uppkoppling som krävs? Samma för alla live-kanaler gissar jag?
Går det att se live-kanalerna någon annanstans än i boxen? Exempelvis i smartphone-appar, smart-tv-appar, viaplay.se eller något sånt?
Äger man boxen efter de här första 12 månaderna? Oavsett om man vill fortsätta abonnera eller ej?
Om man säger upp tv+film-abonnemanget, kan man fortfarande använda den för Viaplay-tjänsterna?
Om man vill se på TV i flera TV-apparater samtidigt - hur gör man då? Finns det tvilling-abonnemang, eller kan man köpa en till box?
Fortfarande inget 5.1-ljud? Inte på live-kanaler eller på film & tv-serier?
Postad 06 maj 2014 - 15:50
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Det har hänt en del på de här 2 åren märker jag efter att ha läst igenom hela tråden! Men jag har lite frågor som jag hoppas nån kan besvara.
Går SVT1 HD och SVT2 HD att se helt utan någon inblandning av antenn-kablar och dylikt? Bara en bra internet-uppkoppling som krävs? Samma för alla live-kanaler gissar jag? Går det att se live-kanalerna någon annanstans än i boxen? Exempelvis i smartphone-appar, smart-tv-appar, viaplay.se eller något sånt? Äger man boxen efter de här första 12 månaderna? Oavsett om man vill fortsätta abonnera eller ej? Om man säger upp tv+film-abonnemanget, kan man fortfarande använda den för Viaplay-tjänsterna? Om man vill se på TV i flera TV-apparater samtidigt - hur gör man då? Finns det tvilling-abonnemang, eller kan man köpa en till box? Fortfarande inget 5.1-ljud? Inte på live-kanaler eller på film & tv-serier?
Ja. Ja. Nej. Nej. Nej 2 abonnemang gäller Nej.
Postad 06 maj 2014 - 21:34
rky
-
rky
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Tack för dina snabba svar!
Vill du förtydliga svaret på andra frågan lite? Var mer kan man se live-kanalerna?
Läste avtalet lite noggrannare, där hittade jag att man faktiskt äger boxen efter 12 månader. Var hittar du info om motsatsen?
Postad 07 maj 2014 - 19:00
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Kanal 3,6,10 och visat film kan man se under "tv" på startsidan.. Var mer kan man se live-kanalerna? Läste avtalet lite noggrannare, där hittade jag att man faktiskt äger boxen efter 12 månader. Var hittar du info om motsatsen?
Har inte jag gjort på länge så då stämmer det säkert var inte så i början, men vad ska man med den till utan abb
Postad 08 maj 2014 - 19:15
JollyJumper
-
JollyJumper
-
Användare
-
-
144 inlägg
Nu har boxen bråkat lite varje dag. Kvaliteten hoppar upp och ner. Just nu på tv3. Iofs är programmet rätt uselt oxå
Postad 08 maj 2014 - 19:36
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Nu har boxen bråkat lite varje dag. Kvaliteten hoppar upp och ner. Just nu på tv3. Iofs är programmet rätt uselt oxå 
Har inga problem med hoppande kvalité Du kanske har problem med att du tar omvägar via USA Finns tips här http://www.racehub.se/viaplay/
Postad 10 maj 2014 - 18:40
Unregistered69f558b3
-
Unregistered69f558b3
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Själv kör jag med denna mediaspelare som ger det som erbjuder samm Viaplay-app somfinn i Androidtelefoner: https://www.minhembi...howtopic=317622Det som är bra med Viaply appen som de andra inte har är att man kan ställa in i appen att köra HD kvallité när det erbjuds. Har även testat TV4 Play Premium med sport men där blev det bara DRM-fel. Tycker rent allmänt att Viaplay sätter ribban fär de andra stackarna. Nu väntar man bara på 5.1 ljud vilket vore toppen. Har Play-boxen detta?. Lät "kanalen" fortsätta efter Elfsborg/Häcken matchen och då fick man lite spansk liga på köpet 
Toppenkille som hejar på Sveriges bästa lag
Redigerat av Unregistered69f558b3, 10 maj 2014 - 18:44.
Postad 10 maj 2014 - 19:14
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Nu väntar man bara på 5.1 ljud vilket vore toppen. Har Play-boxen detta?. Toppenkille som hejar på Sveriges bästa lag 
Nej viaplayboxen har inte 5.1 ljud, man får köra "falskt". Javisst, Blåvitt ska det vara
Postad 12 maj 2014 - 01:09
cykelpedal_
-
cykelpedal_
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har inte jag gjort på länge så då stämmer det säkert var inte så i början, men vad ska man med den till utan abb 
Jodå, så har det alltid vart. Efter 12 mån betalning kan man säga upp abonnemanget och exempelvis sälja boxen eller bara låta stå om man inte vill betala under några månader (och sedan starta igen).
Postad 12 maj 2014 - 05:28
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Jodå, så har det alltid vart. Efter 12 mån betalning kan man säga upp abonnemanget och exempelvis sälja boxen eller bara låta stå om man inte vill betala under några månader (och sedan starta igen).
När jag fick min box i maj 2012 var avtalet att de skulle skickas in, sedan vad ska man med en box till utan abb ganska värdelöst. Den är personlig och om man säger upp efter 12 mån för att sedan börja om igen senare skulle nog jag i all fall vilja ha en ny box
Redigerat av mcmike, 12 maj 2014 - 05:28.
Postad 12 maj 2014 - 07:13
rky
-
rky
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Helst skulle jag vilja ha två boxar, för att ha i olika rum. Men det känns lite dumt att betala för samma tjänst 2ggr, så det hade varit bra ifall man kunde köpa en löst (t.ex. begagnat).
Postad 12 maj 2014 - 20:25
damst
-
damst
-
Användare
-
-
175 inlägg
http://community.via...aplay_box-9dpn8 ingen rolig läsning. Felsökning och uppföljning hos Viaplay är direkt värdelös!
Postad 12 maj 2014 - 20:43
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Helst skulle jag vilja ha två boxar, för att ha i olika rum. Men det känns lite dumt att betala för samma tjänst 2ggr, så det hade varit bra ifall man kunde köpa en löst (t.ex. begagnat).
Kan hålla med, men i dagsläget medföljer det en aktiverings kod för varje box som man får en per abb.. http://community.via...aplay_box-9dpn8 ingen rolig läsning. Felsökning och uppföljning hos Viaplay är direkt värdelös!
Har fått bra feedback och hjälp vid problem, för visst finns det ibland men det beror till stor del på sin egna lina. Boxen har en egen plattform så när det "vanliga" viaplay kraschar tuffar den på
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|