Ja vi har sett att du inte gillar netflix, men som tur har du ju då viaplay som är superduper.
Oj, vad vi var känsliga idag, då. Alla åsikter är releventa att diskutera, inte bara positiva.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 08 November 2012 - 14:18
Oj, vad vi var känsliga idag, då. Alla åsikter är releventa att diskutera, inte bara positiva. Postad 08 November 2012 - 15:02 boxee erbjuder bara stereo men atv fixar 5.1 Postad 08 November 2012 - 16:17
Rent funktionsmässigt tycker jag det funkar bra att spela upp filmerna.
Däremot känns utbudet lite fattigt, och lite bökigt att navigera runt. Om man skall behålla abonnenter efter gratis-lanseringen gäller det nog att lägga till material löpande, och pusha för det nya. Postad 08 November 2012 - 16:21 Appen i mediaspelaren Western Digital TV Live (gen 3) klarar 5.1-ljud om någon undrade Postad 08 November 2012 - 19:24
De har lagt upp Lilyhammer! En del kommer, en del går. Men visst, det är väl lite väl tidigt att ta bort filmer/serier efter endast tre veckor på en ny marknad! (24 t.ex). Samtidigt är det bra att de förnyar.
Postad 08 November 2012 - 19:31 Ja vad ska man säga, streaming kanske är bra på många sätt men hade jag haft skivorna eller filerna på själv så hade detta inte varit ett problem, känns inte ok att man tar bort materiel speciellt en serie som tar ganska lång tid att se, jag har åtminstone inte tid att se den på 24 timmar. Känner mig lite bitter att serien 24 bara försvann men det går ju att lösa på andra sätt, tyvärr. Om man ska jämföra detta med Spotify så har jag ju där aldrig hittat något material som försvunnit utan snarare är det så att man hitta allt nytt i samma takt som man kan köpa det på skiva och höra det på radion. Denna tjänsten kommer inte duga för mig om det ska fortsätta på detta sättet som det gör nu. MVH /Fredrik Postad 08 November 2012 - 19:48
Enligt Netflix chatt så ska 24 upp igen. Postad 08 November 2012 - 20:23
Joda det har försvunnit på Spotify också, både låtar och hela skivor, hur mycket vet jag dock inte. Men jag har sett någon platta som jag haft i min spellista och nu är den borta och den dyker inte upp om man söker på den. Men tråkigt att de redan börjar ta bort filmer och serier. Såg någon film som det stod "Sista Chansen" på i infot. //Mike Redigerat av fristil, 08 November 2012 - 20:24. Postad 08 November 2012 - 20:54
Aaaaahhh va tradet... Har streckat snart 3 säsonger av just 24 ,( hoppas verkligen att den läggs upp pronto.
Netflix är en hyffsad tjänst rent tekniskt men de ska nog vara försiktiga med att ta bort program. Om något hade de nog behövt lägga till för att hålla intresset Redigerat av martiin82, 08 November 2012 - 20:56. Postad 08 November 2012 - 21:03
Funkar väldigt bra i min LG 55LM640T's inbyggda App. Man kan söka fritext, söka genre, senast sedda, förslag på material baserat på vad man sett tidigare osv. Inget lagg. Perfekt bild. Kör wifi. Är imponerad av den snabba och stabila wifin som tvn har. Hittar inga problem förutom lite dåligt utbud än så länge..
Postad 08 November 2012 - 21:08
För ynka 79 spänn får man nog inte bättre, om hbo kommer att ligga på samma pris blir det nog övervägande äldre filmer och serier där med.(tror jag i allafall) Vill man ha nyare och blockbusters får man nog ta nån av tv leverantörernas filmpaket för 3 ggr pengarna. Sen tycker jag att cmores filmpaket suger om möjligt ännu mer än netflix.
Postad 08 November 2012 - 22:19 Förlåt för off topic, men i Spotifys inställningar kan du välja om låtar som inte längre är tillgängliga ska visas ändå. De blir då nedgråande och ospelbara. När de kommer tillbaka, för det brukar de oftast göra, så blir allt som vanligt igen. Just nu har jag en version av The Pretty Reckless "Make me wanna die" som gråats ut när en annan tillkommit. Kanske borde Netflix göra något liknande? Helst med en liten kommentar om vad som händer. Postad 08 November 2012 - 22:32
Jag beklagade mig på Netflix facebooksida. De sa att det var tillfälligt och serien bara togs ned för underhåll.
Man blir lätt nyfiken på vad de menar med underhåll. Postad 08 November 2012 - 22:43 Kan det vara textningen kanske Postad 09 November 2012 - 10:40
Är textningen tillbaka nu?
Postad 09 November 2012 - 20:43
Tror nästan jag ska betala npn månad.
En hel del serier och dokumentärer jag inte sett.. Och att jag kan logga in på nätterna när jag jobbar och se är ju ett rätt FETT. Slår 1.2.4.6 rätt lätt Postad 09 November 2012 - 22:41
Nu är Falling Skies borta, innan jag hade hunnit se den. Förmodar att det är tillfälligt också...
Postad 10 November 2012 - 00:13
Testade just lite med en amerikansk DNS. Helt klart bättre utbud, och viktigare, engelska undertexter!
Finns det någon gratisvariant som funkar? Postad 10 November 2012 - 00:37
Startade en tråd om filmer värda att se på Netflix kan va bra med en sån tråd
https://www.minhembi...0 Postad 10 November 2012 - 10:08
Bra initiativ! Hade samma idé, men du hann före. Postad 12 November 2012 - 07:45
Kanske inte det optimala valet av tråd för den här frågan men ni som använder någon typ av VPN- eller DNS-tjänst för att kunna få det amerikanska utbudet i Netflix, vad har ni för erfarenheter av hur bra det funkar?
Jag har testat StrongVPN i några dagar och kommer inte upp i mer än ca 6 Mbps (jag har fiber 100/100) mätt mot servrar i USA och det känns i underkant för HD. Vissa påstår att DNS-tjänster typ unblock-us ger bättre prestanda men jag är misstänksam eftersom jag till att börja med behöver hjälp att förstå hur enbart ett byte av DNS-servrar kan gå runt behovet av en amerikansk ip-adress. Jag testade med unblock-us via min router och det funkade INTE. Postad 12 November 2012 - 08:10
Äntligen har Netflix Support lagt upp en lista med vilka Samsung-enheter som stöds:
http://support.netfl...ung tv features (Min fanns som väntat inte med så en Apple TV är beställd...) Har också fått bekräftat att HD-filmerna lagras som 1080/24p, men hur de spelas upp är förstås upp till var och en. Att ATV bara fixar 60 fps är ju lite surt, men finns det någon lösning för att kunna spela upp streamad 1080/24p? (Tack till Netflix FB-support som har styrt upp alla frågor rejält nu.) Postad 12 November 2012 - 09:29
Jag har använt mig utav unblock-us senaste halvåret och det fungerar utmärkt. Har knappat in deras DNS inställningarna i routern (Apple Extreme), har appen på BB, ATV samt PS3, flyter på bra på alla enheter, men gränssnittet på ATV'n föredrar jag. Postad 12 November 2012 - 09:31
jag ställer in dns-server (unblockus) direkt i min boxee och appletv och det fungerar utan problem Postad 12 November 2012 - 10:41
Tack, jag lyckades få det att fungera i PS3:an. Skumt att det inte funkade med routern. Streamar på i HD High utan problem trots att mitt trådlösa nät har rätt dåliga prestanda. Tyvärr ingen ledig port så jag kan köra den trådat. Postad 12 November 2012 - 11:03
vet inte om det spelar någon roll men jag har undvikit att göra detta på min PS3 eftersom jag har köpt en hel del och är plusmedlem i EU-PSN. Vill undvika krångel med PSN-store och DRM så därför har jag min PS3a "ren" med riktiga ip-adresser. Postad 12 November 2012 - 14:21 WD TV Live spelar ju upp lokala filer i 1080/24p, så jag antar att filmer via Netflix också kommer i det formatet. Borde vara samma sak med apparna i tex Samsung TV men det är inget jag kan kontrollera. Postad 12 November 2012 - 16:54 Min finns med, men liksom (som det verkar) för alla andra plasma av 2011 års modell endast för: US, Canada, UK/Ireland, Latin American Känns ju lite surt. Varför inte släppa Netflix för de apparaterna även för oss som inte bor i de regionerna? Postad 12 November 2012 - 21:31
Någon mer än jag som haft problem med att få full kvalité på netflix de senaste dagarna? Har inte haft problem alls tidigare men igår vägrade jag få HD på film och serier som fort buffrat upp till HD tidigare. Uppkopplingen i övrigt har inte lackat utan bara netflix
Postad 12 November 2012 - 21:52
Provade en film på pc'n nu och den buffrade upp hd som vanligt. Postad 12 November 2012 - 23:40
Jo vi drog nitlotten. Möjligen någon mjukvara som skiljer som komplicerar. Netflix appen ska tydligen va väldigt buggig för de andra modellerna så förhoppningsvis får vi en mognare senare i stället. Netflix appen på panasonic BDT320n är mycket genomtänkt och fungerar ypperligt men jag verkar få problem med ljudsynkningen om jag kör via toslink i stället för HDMI. Någon panasonic bluray ägare som har liknande erfarenheter? Postad 13 November 2012 - 07:57 Jag, dålig kvalitet på the Walking Dead i förrgår. Ska kolla ikväll igen. Postad 13 November 2012 - 09:06
En länk som supporten hänvisade till och som jag inte vet hur man får upp om man inte har bokmärkt den. Finns nämligen inte under "Genrer". "Nya premiärer" är filmer som ska vara som äldst 16 månader:
http://movies.netfli...RecentAdditions Det finns betydligt mer som är riktigt nytt än vad man från början kunde tro. Edit: Såg nu att det finns "Nya premiärer" långt ned på "Hem"-sidan också. Fast där listas inte Nyligen tillagt. Redigerat av agpath, 13 November 2012 - 09:10. Postad 13 November 2012 - 17:18
Där ser man, The Office UK finns på den svenska nu, den fanns inte för 1 vecka sedan Postad 13 November 2012 - 22:03 Gah, vad störigt, har felsökt som tusan kring detta idag. Gått förbi router och modem, suttit i support med både netflix och BBB utan att lösa något. Min bandbredd ligger runt 200kb/s (1,5Mbit/s) och jag får bara kass sd bild hur jag än gör, på alla titlar jag testar Postad 13 November 2012 - 23:22
Kollade walking dead och det är en dassig SD bild trots att det skall vara HD
Men enklast är att rapportera filmen vilket det finns en länk för under varje film De jag har rapporterat har varit bra dagen efter Sedan använder de inte samma "bibliotek" för de olika plattformerna Det som ser bra ut på tex apple tv kan se ut som skit på datorn Redigerat av MalcomX, 13 November 2012 - 23:23. Postad 13 November 2012 - 23:33
Vissa filmer och serier typ Prison Break är inte i HD för den som kör via PC/MAC
Det står så här under information Streamningsinformation Streamning Tillgänglig i HD på din tv Detta innebär att det bara är HD om man har en Smart Tv Snackade precis med Netflix och påpekade att vissa serier inte finns i HD via dator och de skulle fixa detta. Det är så märkligt att de har bättre upplägg på tex Apple Tv än vad de har via dator Men en förklaring kan vara att man inte ser tv via dator i USA som vi gör här Man har haft dessa och andra tjänster så länge nu och sedan så satsar man mycket mer på smart tv från leverantörernas sida samt Apple Tv och Ipad (som snart måste få HD) Jag kommer få en liten redogörelse för hur de har tänkt lägga upp det framöver och vilka skillnader det är idag, via email i dagarna. Återkommer när jag fått det Redigerat av MalcomX, 14 November 2012 - 00:12. Postad 14 November 2012 - 01:13
Mitt problem är att jag får kass bild på allt jag provar, film och tv serier som jag kollat på tidigare i HD vägrar buffra upp, och bandbredden vägrar gå upp. Ska ringa ispn och felsöka mer där imorgon, även kolla mitt konto på jobbet med en annan lina. Känns som att det hänt nåt skumt med själva kontot som "låst" kvaliten på låg även om jag har satt den på max
Postad 14 November 2012 - 07:44 Under kategorin HD på datorn så kan man välja "Visa allt i HD" eller "Vida HD för PC/Mac". Där ser man att det skiljer en del. Postad 14 November 2012 - 08:27
Skulle gärna se att de la upp lite mer säsonger/avsnitt av Mythbusters, lite väl dåligt innehåll just nu tyvärr.
Postad 14 November 2012 - 09:27 Varför envisas ni med att påtala brist i utbudet i denna tråd? Knappast att Netflix läser här. Däremot är de väldigt flitiga på att läsa och svara på sin support-app på FB så skriv där istället. Twitter svarar de också endast sporadiskt på. Till appen verkar de ha kopplat in den internationella supporten så svenskan kan vara lite bristfälligt, men de svarar i varje fall. Redigerat av agpath, 14 November 2012 - 09:27. Postad 14 November 2012 - 10:55
Kollade Walking Dead igår igen - såg inte riktigt bra ut nu heller. Känns som något har hänt; från utmärkt bild till Viaplay-kvalitet (sorry Viasat fanboys
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |