Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 April 2013 - 16:19

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Va?? Finns det såna som inte blint köper en produkt utan att veta något om den? Vart är världen på väg?

Menar folk som bestämt sig att absolut inte kommer köpa :)

Postad 08 April 2013 - 17:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Låter trovärdigt. 300 dollar + guld-abb är ett bra pris. http://www.eurogamer...paign=net-daily
Smart sätt att "tvinga" folk att använda guld-abb

Redigerat av Unregistereddc471864, 08 April 2013 - 17:37.

Postad 08 April 2013 - 18:08

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 1

Som sagt, blir ingen 720 för mig eftersom det till 99% stämmer att kommer att vara "Always online" skiten.
Kommer även att avråda alla jag känner från att skaffa denna skitpryl.

Så du har redan bestämt dig, av texten ovan att döma, trots att absolut ingenting är officiellt än?

Verkar ju inte riktigt genomtänkt, om jag ska uttrycka mig snällt.

Postad 08 April 2013 - 18:16

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

It allows Microsoft to commit 100 percent of its focus on consumer TV strategy with Xbox. = de kommer fokusera på USA-marknaden medans vi i EU kommer hamna långt bak i deras prioritet

Eftersom USA är deras hemmamarknad och viktigaste marknad så lär det vara fallet. Sony har traditionellt ett starkare grepp i Europa än MS och jag tror inte det ändrar sig i och med nästa generation. Plus att i USA är ett land med mediabolag att sluta avtal med, i Europa är det flera.

Postad 08 April 2013 - 18:17

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Det handlar ju om att man kopplar upp sig mot deras server så det räcker knappast med att du själv kan koppla upp dig. Kan du inte nå deras server så kan du inte heller spela dina spel oavsett om du så har 100 alternativa uppkopplingar. Det finns inget positivt med det här ur ett konsument perspektiv, däremot finns det en del ur ett företagsperspektiv.

Källan till dessa rykten har visat sig vara väldigt trovärdig förr så varför skulle det nu vara ett undantag den här gången? Att Microsoft inte ens valt att dementera eller bekräfta efter all uppståndelse tyder väldigt mycket på att det är sant. Men en sak är nog säker, vi kommer garanterat aldrig få veta hur det ligger till eftersom samma rykte säger att Microsoft väldigt enkelt kan ta bort detta krav och de lär nog göra det här om kritiken blir alltför stor (till en början iaf men när konsolen sålt ett visst antal ex kommer de nog att köra med det igen, kolla bara på Sony och vad de gjorde med Linux stödet).

Det vet vi ju inte, kravet på online behöver inte ha med LIVE att göra utan skulle kunna vara mot ngt separat slags autentiseringssytem som är utspritt över hela världen och som aldrig är nere 100%.
Ta tex netflix på psn du måste vara inloggad på psn för att använda netflix däremot kan du fortfarande använda netflix om psn är nere (dvs den försöker först ansluta mot psn vid ickesvar så får du logga på netflix iaf).
Spela LIVE blir ju dock omöjligt när LIVE är nere men spela offline skulle fortfarande kunna vara möjligt-.
Detta är ju bara spekulationer men det är fullt möjligt att göra så.

Postad 08 April 2013 - 19:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Eftersom USA är deras hemmamarknad och viktigaste marknad så lär det vara fallet. Sony har traditionellt ett starkare grepp i Europa än MS och jag tror inte det ändrar sig i och med nästa generation. Plus att i USA är ett land med mediabolag att sluta avtal med, i Europa är det flera.

Var mycket sånt förr men som sagt så börjar tjänster för svenska marknaden bli något att ta på allvar.

Sålänge de låter tredjeparts tjänster ta plats så ser jag inga problem. ViaPlay och Netflix finns t ex idag.

Postad 08 April 2013 - 21:34

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Nya boxen kommer heta;

Xbox 404

Postad 08 April 2013 - 21:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
404??

Postad 08 April 2013 - 21:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

404??

404 site not found :)

Det man får om en sida är nere....

Postad 08 April 2013 - 21:47

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Nya boxen kommer heta;

Xbox 404

:D

Postad 08 April 2013 - 21:48

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Hade en känsla att det var nån error code...

Postad 08 April 2013 - 21:48

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
417, ni får själva slå upp det. ;)

Postad 08 April 2013 - 22:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

417, ni får själva slå upp det. ;)

fyndigt :D

Postad 08 April 2013 - 22:19

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Var mycket sånt förr men som sagt så börjar tjänster för svenska marknaden bli något att ta på allvar.

Sålänge de låter tredjeparts tjänster ta plats så ser jag inga problem. ViaPlay och Netflix finns t ex idag.

Jo men jag är övertygad om att Microsoft ser Nordamerika som den viktigaste marknaden även i framtiden och lär lägga krut på nya tv-funktioner där snarare än Europa. Notera också att det var först när Netflix gjorde sin app tillgänglig för Sverige som Viaplay kom med en app trots att de funnits i flera år i Sverige. Den som lever får se men jag tror på på liknande utveckling i framtiden också.

Postad 09 April 2013 - 01:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jo men jag är övertygad om att Microsoft ser Nordamerika som den viktigaste marknaden även i framtiden och lär lägga krut på nya tv-funktioner där snarare än Europa. Notera också att det var först när Netflix gjorde sin app tillgänglig för Sverige som Viaplay kom med en app trots att de funnits i flera år i Sverige. Den som lever får se men jag tror på på liknande utveckling i framtiden också.

Klart men då kan du ge upp det mesta. PS3an har haft samma sak och de flesta tjänster på alla uppkopplade enheter har haft exakt samma problem. USA först, Sverige betydligt senare. ViaPlay lanserades 2011 så funnits i flera år vet jag inte, Viasat ondemand var innan en funktion bara för Viasat boxarna.

Så varför är det något negativt i Microsofts fall?

Kör själv Windows 8 nu på en HTPC och om de lyckas få in Metro på nästa Xbox med IE10 stödet så är konsolen redan hemma som en av de bästa Smart-TV lösningarna på länge. Otroligt snabb, startar på nolltid (jämför med tidigare Windows), bra anpassning för video när man kör IE10 i metro (SVT Play med mera fyller skärmen korrekt), Viaplay fungerar bra, Netflix fungerar bra.

Det enda som saknas vid sidan om detta är såklart bra stöd för lokal media men det har ju både MS och Sony visat att man bryr sig föga om.

Själv drömmer jag fortfarande om XBMC Windows 8 App som kanske ser dagens ljus på nästa Xbox, då skiter jag i om den måste vara uppkopplad 24/7.

Redigerat av PalmiNio, 09 April 2013 - 01:09.

Postad 09 April 2013 - 01:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
I vattnet av dåliga rykten så kanske man kan hitta på följande från SuperDAE (läckan till Kotaku):

Xbox Next will most likely have backwards compatibility.

Verkar annars vara en rätt bra källa, kotaku har en bra story om han:
http://kotaku.com/59...deo-game-hacker

Postad 09 April 2013 - 10:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 1
Det är ju en urusel nyhet. Slösa bort transistorer på 360... Kunde de lagt på CUs istället.

;)

Postad 09 April 2013 - 10:40

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

I vattnet av dåliga rykten så kanske man kan hitta på följande från SuperDAE (läckan till Kotaku):

Verkar annars vara en rätt bra källa, kotaku har en bra story om han:
http://kotaku.com/59...deo-game-hacker

Verkar ju inte gå ihop med ryktet om en 99 dollars 360 i november.

Thurrot hävdar också att Microsoft tänker släppa en budgetversion av Xbox 360 i år, en maskin som heter Stingray. Den ska kosta 99 dollar och bara spela Xbox 360-spel. Det här pekar mot att nästa Xbox inte blir bakåtkompatibel,

Postad 09 April 2013 - 10:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det är ju en urusel nyhet. Slösa bort transistorer på 360... Kunde de lagt på CUs istället.

;)

Om det nu är 360 chip iden. Kan vara emulering också via profiler som förra gången. Själva ATI chipet lär de väl klara av.

Postad 09 April 2013 - 10:44

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Låter iofs lite vettigt med tanke på ryktena om pris och nya mindre 360.

MS kanske kör PS3-BC varianten, med 360 hårvaran inbyggt i nya 720? Det skulle förklara priset på 500$

Postad 09 April 2013 - 10:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Verkar ju inte gå ihop med ryktet om en 99 dollars 360 i november.

Om du kollat intervjun Thurrot, vilket få verkar göra då hans ord framställs som han vet exakt på flera nyhetssidor.

"I does not actually know this as a fact" säger han då han drar slutsatsen att en 99 USD Xbox 360 kanske betyder att BC inte finns i Xbox Next.

Så det är hans slutsas men han säger klart han han inte vet, han spekulerar.

Postad 09 April 2013 - 10:53

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Om du kollat intervjun Thurrot, vilket få verkar göra då hans ord framställs som han vet exakt på flera nyhetssidor.

"I does not actually know this as a fact" säger han då han drar slutsatsen att en 99 USD Xbox 360 kanske betyder att BC inte finns i Xbox Next.

Så det är hans slutsas men han säger klart han han inte vet, han spekulerar.

Japp därför jag skrev "verkar"

Postad 09 April 2013 - 10:54

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 1
Guuuud vad trött jag är på allt gnäll! Kan det inte diskuteras/sias om prestanda, utformning av HK etc. etc.

Jag skulle (kanske) kunna ta allt gnäll om allt detta vore fakta efter en pressvisning, alternativt en tid efter släppet och det visar sig att allways online inte funkar, på grund av serverpark eller liknande som inte pallar trycket.

Varför gnäller vi NU!? Innan något är bekräftat, innan någon vet hur det funkar. Jag blir SÅ trött på att man ens ska ödsla energi på att fördömma en produkt/företagside innan den ens finns/är beprövad på grunder som........ ja jag vet faktiskt inte vilka grunder? (att man inte kan flasha/pirata?)

Visst finns det även hos mig vissa tankar om vart man är på väg med "storebror ser dig" syndromet eller liknande att företaget vill låsa dig som konsument. Men helt ärligt så har man som konsument SJUKT bra skydd! Och du säljer inte din själ! Som mest kan du tappa kostnaden för anskaffningen av konsollen om du väljer kasta den i soptunnan för att du inte gillar deras policy.

Personligen när jag tänker efter kretsar hela min upplevelse med Xboxen kring online, de få gånger man blivit av med anslutningen har man snabbt kollat upp varför och fixat, och det har inte känts som en "hel" upplevelse att spela offline, oavsett om det är ett SP spel som funkar offline eller annat.

Det sagt, så gillar jag att man inte är beroende av uppkoppling. Men jag avvaktar med intresse hur lösningen kommer se ut innan jag fördömmer något!

Visst, ni som gnäller kan ju skita i att köpa next-gen konsollerna. Men jag misstänker att ni knappast skulle hänga här då!? Just nu tycker jag mer det verkar som någon smutskastnignskamanj där man har sina industrispioner som sprider skit om motståndaren.

SLUTA GNÄLL ÖVER ALLWAYS ONLINE TILLS MS SAGT VAD DET INNEBÄR!

Redigerat av Unregistered40880, 09 April 2013 - 10:56.

Postad 09 April 2013 - 14:38

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0

Guuuud vad trött jag är på allt gnäll! Kan det inte diskuteras/sias om prestanda, utformning av HK etc. etc.

Jag skulle (kanske) kunna ta allt gnäll om allt detta vore fakta efter en pressvisning, alternativt en tid efter släppet och det visar sig att allways online inte funkar, på grund av serverpark eller liknande som inte pallar trycket.

Varför gnäller vi NU!? Innan något är bekräftat, innan någon vet hur det funkar. Jag blir SÅ trött på att man ens ska ödsla energi på att fördömma en produkt/företagside innan den ens finns/är beprövad på grunder som........ ja jag vet faktiskt inte vilka grunder? (att man inte kan flasha/pirata?)

Visst finns det även hos mig vissa tankar om vart man är på väg med "storebror ser dig" syndromet eller liknande att företaget vill låsa dig som konsument. Men helt ärligt så har man som konsument SJUKT bra skydd! Och du säljer inte din själ! Som mest kan du tappa kostnaden för anskaffningen av konsollen om du väljer kasta den i soptunnan för att du inte gillar deras policy.

Personligen när jag tänker efter kretsar hela min upplevelse med Xboxen kring online, de få gånger man blivit av med anslutningen har man snabbt kollat upp varför och fixat, och det har inte känts som en "hel" upplevelse att spela offline, oavsett om det är ett SP spel som funkar offline eller annat.

Det sagt, så gillar jag att man inte är beroende av uppkoppling. Men jag avvaktar med intresse hur lösningen kommer se ut innan jag fördömmer något!

Visst, ni som gnäller kan ju skita i att köpa next-gen konsollerna. Men jag misstänker att ni knappast skulle hänga här då!? Just nu tycker jag mer det verkar som någon smutskastnignskamanj där man har sina industrispioner som sprider skit om motståndaren.

SLUTA GNÄLL ÖVER ALLWAYS ONLINE TILLS MS SAGT VAD DET INNEBÄR!

Därför att desto tidigare MS inser sitt idiotiska misstag med Always Online desto bättre.
När man läser runt på olika forum, facebook, twitter osv så finns det inte en jävel som vill ha det och finns det minsta antydan till att det kommer att implementeras så kommer väldigt många att skippa 720 (eller vad dom nu döper den till).

Förhoppningsvis gör inte MS en EA.

Postad 09 April 2013 - 14:52

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Därför att desto tidigare MS inser sitt idiotiska misstag med Always Online desto bättre.
När man läser runt på olika forum, facebook, twitter osv så finns det inte en jävel som vill ha det och finns det minsta antydan till att det kommer att implementeras så kommer väldigt många att skippa 720 (eller vad dom nu döper den till).

Förhoppningsvis gör inte MS en EA.

Du vet alltså vad "always online" innebär?

Redigerat av La Cucaracha, 09 April 2013 - 14:53.

Postad 09 April 2013 - 14:54

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Du vet alltså vad "always online" innebär?

Det innebär så klart att man måste spela online hela tiden och aldrig får ta mer än 3 minuters paus. :P

Postad 09 April 2013 - 15:13

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Det innebär så klart att man måste spela online hela tiden och aldrig får ta mer än 3 minuters paus. :P

Vadå 3 minuters paus? Då ska man ju bli bannad direkt! ALWAYS ONLINE damn it!

Postad 09 April 2013 - 16:40

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 1

Det vet vi ju inte, kravet på online behöver inte ha med LIVE att göra utan skulle kunna vara mot ngt separat slags autentiseringssytem som är utspritt över hela världen och som aldrig är nere 100%.
Ta tex netflix på psn du måste vara inloggad på psn för att använda netflix däremot kan du fortfarande använda netflix om psn är nere (dvs den försöker först ansluta mot psn vid ickesvar så får du logga på netflix iaf).
Spela LIVE blir ju dock omöjligt när LIVE är nere men spela offline skulle fortfarande kunna vara möjligt-.
Detta är ju bara spekulationer men det är fullt möjligt att göra så.

Jag pratar inte om LIVE, jag pratar om att du förlitar dig på att Microsoft ska kunna erbjuda sina kunder ett nätverk som fungerar problemfritt. Servrar kostar pengar och tro inte att Microsoft kommer skapa den redundans som kommer krävas för att få detta att funka utan problem, det kommer kosta mer än det smakar.

Håller helt med TB här, det finns inga som helst fördelar med att kräva alltid online (förutom för företagen som sagt). Det må vara ett rykte men Microsoft har ju inte direkt sagt att det inte stämmer, den person som yttrade sig på Twitter är inte heller vem som helst. Rykten idag är inte som rykten förut, det finns en mycket högre grad av sanning i dessa.

Vi som konsumenter måste säga ifrån när vi ser sådant här för annars kan jag lova er en sak, det kommer bara fortsätta tills företagen är de verkliga vinnarna och de som köper produkterna är de stora förlorarna. Allting som skapats för att skydda oss konsumenter är i en sådan värld som bortblåst. Vill ni ha en sådan framtid så köp för all del en konsol som kräver alltid online själv kommer jag sky den som pesten.

http://www.youtube.com/watch?v=oiAnBjrIkQ0&list=UUy1Ms_5qBTawC-k7PVjHXKQ&index=3

Redigerat av Jack of all trades, 09 April 2013 - 17:10.

Postad 09 April 2013 - 17:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jo, här kommer lite ny info om något som kallas "Always Online". Man kan skönja via denna undersökning i Gameinformer att människor inte gillar denna typ av begränsning.

Game Informer Readers Voice Overwhelming Disapproval For "Always-On" Xbox

The Game Informer reader polls that appear on the front page are often very revealing about our readership. For instance, I would like the 50 percent of you who never played Mega Man 2 to stop what you're doing and go take care of that. I'll wait.

Now that you're back (how long did it take you to figure out that you need to use the Bubble Lead?), I want to draw your attention to our most recent inquiry. We asked if you would purchase an "always-on" console (as Microsoft is rumored to be considering for the next Xbox). Out of the 900 respondents (as of publication), approximately 81 percent indicated that they would not be willing to purchase gaming hardware that requires an internet connection at all times. Of course, this is just an infinitesimal sliver of the global user base, but the trend is worth noting.

The numerical sentiment is backed up by some choice comments culled from a recent story we ran about the rumor (and the fallout over Microsoft Studios' creative director Adam Orth's impolitic statements on the matter).

http://www.gameinfor...2200_-xbox.aspx

Vad tycker ni om detta? Bra, dåligt? Vad kommer ni att säga till era vänner?

Postad 09 April 2013 - 18:16

Unregistered5299859a
  • Unregistered5299859a
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
OM Microsoft väljer att köra någon slags "always-online"-lösning/krav så att spel i praktiken bara fungerar så länge som Microsoft känner för att ha en server igång på andra sidan internet så skulle jag bli väldigt förvånad och besviken om folk är så korkade så att dom köper en sådan pryl.

Men i och för sig så tycker jag att redan 360:an där folk frivilligt betalt för onlinespelande i princip nästan är lika illa - inte konstigt att Microsoft kanske tycker att det är dags att trycka in den hela vägen där bak på sina kunder.

Jag hoppas för alla spelares skull att det går bra för Sony (förutsatt att dom levererar en bra produkt och en bra tjänst) så att även Microsoft sedan kanske inser att dom måste tänka om.

En anledning till att det är så tyst från Microsofts sida är nog att dom faktiskt har blivit lite överraskade av Sonys hårdvara och att dom kanske tänker en eller två gånger innan dom sjösätter "always-online".

Postad 09 April 2013 - 18:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Men i och för sig så tycker jag att redan 360:an där folk frivilligt betalt för onlinespelande i princip nästan är lika illa - inte konstigt att Microsoft kanske tycker att det är dags att trycka in den hela vägen där bak på sina kunder.

Nästan? Det är lika illa om inte värre. Hela 250 kronor om året, en förmögenhet som de kunde lagt på en massa annat kul. Hur vågar de?

Postad 09 April 2013 - 18:27

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Nu kostar ju servrar att hålla igång och xbox live gold har jag klarat mig sinnessjukt bra utan, men jo det var ju rätt vågat av MS köra på det med generation gratis. Vet inte hur mycket pengar de dragit in från det ledet men lär ju ha blviit en del misstänker jag. Personligen då jag mest kör single player lir på konsol funderade jag aldrig ens över den biten och är om möjligt ännu mindre upprörd idag.

Men att kräva online även för singleplayer lir njae men om de får till piratkopieringsskyddet så effektivt och kan döda beg marknaden så kanske de fixar större lönsamhet med mindre kundkrets vem vet? Tveksamt dock den strategin kan gå vägen om inte Sony ex spelar efter samma fiol då de ju verkar kunna leverera en väl så bra produkt.

Kommer bli en jäkla chock om de bekräftar always online för att spela single player lir på E3 eller något.

Redigerat av oqvist, 09 April 2013 - 18:29.

Postad 09 April 2013 - 19:28

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Kan tänka mig reaktionerna när <vem det nu kommer vara> står på E3 och kör alla slides och entusiastiskt säger "And it will ALWAYS BE ONLINE so it can be reachable from EVERYWHERE!".

Postad 09 April 2013 - 19:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

En anledning till att det är så tyst från Microsofts sida är nog att dom faktiskt har blivit lite överraskade av Sonys hårdvara och att dom kanske tänker en eller två gånger innan dom sjösätter "always-online".

Ja för innan Sony presentationen så pratade Microsoft JÄTTE mycket om sin nästa konsol, eller?

De sa inte ett ord INNAN och kommer inte säga ett EFTER heller.

Microsoft kommer berätta om sin konsol när de har planerat berätta om sin konsol. Vet att det är sjukt, men troligen tycker Microsoft det är rätt bra att presentera en produkt själva.

Ganska galet men att vara helt tyst och sen presentera själv har ju faktiskt varit något som andra har provat på, typ Apple.

Postad 09 April 2013 - 21:03

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Klart men då kan du ge upp det mesta. PS3an har haft samma sak och de flesta tjänster på alla uppkopplade enheter har haft exakt samma problem. USA först, Sverige betydligt senare. ViaPlay lanserades 2011 så funnits i flera år vet jag inte, Viasat ondemand var innan en funktion bara för Viasat boxarna.

Så varför är det något negativt i Microsofts fall?

Sorry men du får nog läsa mina inlägg igen. För jag skriver ingenstans att det är negativ för Microsoft. Jag skriver att jag tror att det är en medveten strategi från deras sida att fokusera på nordamerika då de är ett amerikansk företag. Så att när Christopher_A skriver att han tror att MS kommer fokusera på USA, säger jag att det är naturligt då detta är MS största marknad.

Och ja PS3 drogs med "samma" problem då Sony försökte konkurrera med MS i nordamerika. I Europa har de länge varit störst och stötte in på samma "motstånd".

Postad 09 April 2013 - 22:14

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Nästan? Det är lika illa om inte värre. Hela 250 kronor om året, en förmögenhet som de kunde lagt på en massa annat kul. Hur vågar de?

Ironin har lätt att försvinna på internet vet du väl :-)
Så länge LIVE är överlägset PSN så betalar många (inkl undertecknad) lätt den lilla summan.

Postad 09 April 2013 - 22:40

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 3
Det där med att Live är så mycket bättre än PSN håller tyvärr inte idag. Det gjorde det för 4-5 år sen.

Live är ett måste för 360, då många tjänster (Netflix, Youtube, MP osv) kräver det, på PSN är det gratis.

Postad 09 April 2013 - 22:42

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Egentligen är det en enkel ekvation, MS kan ta betalt för sin tjänst och gör därför det och tjänar pengar på det. Hade merparten av deras kunder känt som Basil hade de inte gjort det.

Postad 09 April 2013 - 22:45

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 3
Väljer lätt PSN över live. Varför betala för att spela online när man kan göra det gratis? 360:n samlade damm tills nyligen då min dotter började köra Minecraft på den. PS3:an går nästan dagligen...

Postad 09 April 2013 - 22:50

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Egentligen är det en enkel ekvation, MS kan ta betalt för sin tjänst och gör därför det och tjänar pengar på det. Hade merparten av deras kunder känt som Basil hade de inte gjort det.

Absolut, men förr eller senare kommer folk att inse att man får mer valuta för pengarna nån annanstans.

Postad 09 April 2013 - 22:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 1

Ironin har lätt att försvinna på internet vet du väl :-)
Så länge LIVE är överlägset PSN så betalar många (inkl undertecknad) lätt den lilla summan.

Har aldrig märkt att LIVE är bättre på ngt sätt bara att det kostar en massa pengar.
Det irriterar mig enormt att tjänster som inte har ett dugg med live att göra kräver guldabb.

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 April 2013 - 22:52.

Postad 09 April 2013 - 23:19

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Sorry men du får nog läsa mina inlägg igen. För jag skriver ingenstans att det är negativ för Microsoft. Jag skriver att jag tror att det är en medveten strategi från deras sida att fokusera på nordamerika då de är ett amerikansk företag. Så att när Christopher_A skriver att han tror att MS kommer fokusera på USA, säger jag att det är naturligt då detta är MS största marknad.

Christopher_A skrev " = de kommer fokusera på USA-marknaden medans vi i EU kommer hamna långt bak i deras prioritet"

Säger inte emot men han pratar precis som en det skulle vara något som skulle börja hända nu för att MS ska fokusera på Xbox i och med försäljningen till Ericsson. Jag menar bara att så har alltid varit fallet och kommer troligen vara så oavsett vilket företag, om ej svenska, som står bakom.

Postad 09 April 2013 - 23:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Väljer lätt PSN över live. Varför betala för att spela online när man kan göra det gratis?

För att PS3 inte har Gears of War -_-

Postad 09 April 2013 - 23:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Nu börjar Live diskussionen gå mot samma diksussion som övriga rykten.

1. Vi vet inte hur PSN på PS4 kommer styckas upp jämfört med PS3

2. Vi vet inte hur Live på Xbox 720 komme styckas upp jämfört med 360

Är rätt säker på att båda lägren kommer har nya upplägg jämfört med tidigare där en del av utformningen kommer göras för att tjäna pengar.

Själv tror jag inte att jag är helt ute när jag säger att båda kommer ha en gratis grundversion där reklam i någon form kommer vara det man som person får stå ut med.

Postad 10 April 2013 - 05:59

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

För att PS3 inte har Gears of War -_-

Inte mycket för pengarna. Typ som RFoM på PS3 eller nån annan monstershooter. (Jag har spelat det).

Postad 10 April 2013 - 06:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Nu börjar Live diskussionen gå mot samma diksussion som övriga rykten.

1. Vi vet inte hur PSN på PS4 kommer styckas upp jämfört med PS3

2. Vi vet inte hur Live på Xbox 720 komme styckas upp jämfört med 360

Är rätt säker på att båda lägren kommer har nya upplägg jämfört med tidigare där en del av utformningen kommer göras för att tjäna pengar.

Själv tror jag inte att jag är helt ute när jag säger att båda kommer ha en gratis grundversion där reklam i någon form kommer vara det man som person får stå ut med.

Rätt säker på att allt utöver spela online på PS4 kommer kosta pengar. Dvs allt nytt som tillkommit sen PS3 är betaltjänster.
Frågan är hur de tänker ta betalt. Som PSN+ eller kanske på ett annat sätt.

Postad 10 April 2013 - 06:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det räcker att det är gratis med onlinespel. Övriga tjänster känns relativt oviktiga.

Postad 10 April 2013 - 07:02

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
xgame chat är ju rätt skönt om inte annat, fast kanske finns på psn gratis numera också?

Postad 10 April 2013 - 07:42

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

xgame chat är ju rätt skönt om inte annat, fast kanske finns på psn gratis numera också?

Nej finns inte (vilket iaf gör det till en dealbreaker för mig på BF, COD liknande spel)och det är tex en sak som gör LIVE så överlägset fortfarande.
(youtube, netflix och såna tjänster är för mig helt oviktiga vet dock att viaplay kräver PSN+ om man nu bryr sig om sånt)

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 10 April 2013 - 07:52.

Postad 10 April 2013 - 07:59

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Vad är xgame chat?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.