netflix funkar inte. Detta är en spelare för att spela upp mkv filer och bd iso inte mycket mer....Jag har nu köpt en Dune HD Base 3D. Min fråga är om det verkligen är rätt köp för mig? Orsaken är att jag vill kunna titta på Netflix. Går det att installera Netflix på den? Går det att installera appar i apk-format? Eller är det ett felköp av mig?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 16 maj 2014 - 23:14
Postad 18 maj 2014 - 12:16
Redigerat av Unregistereddc471864, 18 maj 2014 - 12:21.
Postad 18 maj 2014 - 12:29
Hört talas om HTPC mer jobb men kan allt .....Komplettera med en chromecast eller appletv så blir det bra. Det är lönlöst att försöka hitta en enhet som är bra på allt.
Postad 18 maj 2014 - 12:33
Hört talas om HTPC mer jobb men kan allt .....
Nja. Du kan inte skicka information från telefoner osv till en HTPC på ngt smidigt sätt så HTPC har också sina begränsningar.
Postad 18 maj 2014 - 13:12
kan man inte? Plex xbmc har stöd för airplay DLNA m.m.Nja. Du kan inte skicka information från telefoner osv till en HTPC på ngt smidigt sätt så HTPC har också sina begränsningar.
Postad 24 maj 2014 - 13:45
Jag köpte en apple-puck som komplement till Dunen. Nästa fråga en srt text till en 3d-film måste den konverteras till något sbs-format eller fixar Dune hd base 3d detta själv på något sätt?Komplettera med en chromecast eller appletv så blir det bra. Det är lönlöst att försöka hitta en enhet som är bra på allt.
Postad 24 maj 2014 - 21:54
"Hmm.. Får inte till så att ÅÄÖ fungera.. Funkar verken med srt eller med inbyggda texter... Skumt... Får bara ?"
Någon ide ?
Postad 23 juni 2014 - 07:09
Någon som vet om vet går att stänga av displayen på fronten? Antingen helt eller kanske endast under filmuppspelning?
Har sedan tidigare en Dune HD Smart H1 men är sugen på att komplettera med en Base 3D för att kunna spela upp 3D-filmer. Brukar dock störa mig på displayer som lyser framme i tv-bänken under filmvisning.
/Martin
Postad 23 juni 2014 - 09:11
Postad 23 juni 2014 - 09:38
Frågan är om Dune 303D är ett bättre alternativ i sådant fall? De verkar köra samma chip så frågan är om det finns några större skillnader man bör tänka på? Någon som har koll?
/Martin
Postad 23 juni 2014 - 10:07
Jag stör mig inte på displayen längre så jag kommer inte test men här länken ifall någon annan vill testa.
http://scottjohnson....t_Panel_Display
Postad 23 juni 2014 - 22:28

Hittade en YouTube Leanback-app som funkar riktigt bra. Härligt att komma åt alla mina prenumerationer, min Titta senare-kö osv.
För att ladda ner måste man vara registrerad men använd Google translate så är det inga problem. http://forum.hdtv.ru...showtopic=12687
Redigerat av ktd, 23 juni 2014 - 22:29.
Postad 27 juni 2014 - 22:28
Postad 27 juni 2014 - 22:37
Höll på att bli galen innan jag hittade den. Den kom tillbaka gång på gång...

Postad 29 juni 2014 - 16:00
Trippelkolla att du inte har samma filer i någon annan mapp där du skannar. Jag hade så med en film.
Höll på att bli galen innan jag hittade den. Den kom tillbaka gång på gång...
jo asså filerna är kvar fast jag har gjort en ny folder med exempelvis både säsong 1 och 2 i för att få det att flyta bättre.
Måste jag flytta dem helt från båda mapparna och sen göra om allt?
Postad 02 augusti 2014 - 17:30
Postad 15 augusti 2014 - 09:24
http://dune-hd.com/f...et_settings.dsfFinns det nåt enkelt sett att göra en fabriksåterställning på den här? Efter datorbyte får jag inte rätt på att komma åt katalogerna i datorn. Det känns lättare att bara börja om...
Ladda ner och "kör" i din Dunespelare.
/V-man
Postad 18 augusti 2014 - 12:11
denna inte finns och köpa längre?
Har en dune hd smart d1 och skulle behöva en till eller denna?
Gillar dune skarpt då jag aldrig haft några problem med maskinen!
MVH
Postad 27 augusti 2014 - 14:32
Tack. Dessvärre hjälpte det inte.http://dune-hd.com/f...et_settings.dsf
Ladda ner och "kör" i din Dunespelare.
/V-man
Postad 27 augusti 2014 - 14:40
Har det kommit någon ny dunemodell som man har missat då
MVH
Såg denna först nu. Äger själv en Dune Smart H1 som jag nyligen kompletterat med en Dune TV-303D för att få 3D-stöd. Det enda jag inte har från min Smart H1 är fulla BD-menyer vilket i stället löses med en BD-Lite meny där man väljer playlist.
Min TV-303D fungerar hittills utmärkt och är vad jag kunnat lista ut i princip en Base 3D utan optisk enhet med samma chip etc. Osäker på om det skiljer någonting vad gäller ljudavkodning och liknande men för mig som kör bitstream till förstärkaren spelar det ingen roll.
/M
Postad 27 augusti 2014 - 14:43
dune base 3D har ingen optisk enhet heller..Såg denna först nu. Äger själv en Dune Smart H1 som jag nyligen kompletterat med en Dune TV-303D för att få 3D-stöd. Det enda jag inte har från min Smart H1 är fulla BD-menyer vilket i stället löses med en BD-Lite meny där man väljer playlist.
Min TV-303D fungerar hittills utmärkt och är vad jag kunnat lista ut i princip en Base 3D utan optisk enhet med samma chip etc. Osäker på om det skiljer någonting vad gäller ljudavkodning och liknande men för mig som kör bitstream till förstärkaren spelar det ingen roll.
/M
Postad 27 augusti 2014 - 20:15
Tack för svar btw.!
Postad 28 augusti 2014 - 20:14
Lyckas dock inte hitta min NAS när jag skal lägga till vilken mapp den skall söka i.
Någon som har tips?
//Daniel
Postad 29 augusti 2014 - 06:52
Hej, jag har laddat ner Zapatti för att försöka använda den och få ner covers etc.
Lyckas dock inte hitta min NAS när jag skal lägga till vilken mapp den skall söka i.
Någon som har tips?
//Daniel
Google?
http://zappiti.com/D..._user_guide.pdf
http://www.mediasmar...i-for-the-dune/
http://youtu.be/AXezlVtw9X4
Postad 29 augusti 2014 - 11:27
På PC, där Zappiti såg disken, hette den PCH och då blev alla path-namn fel i det som Zappiti genererade. Löstes genom att man bytte namn när man gjorde "Add shared folder". Passa samtidigt på att byta till namnet på NASen instället för dess IP-nummer.
Till slut gav jag upp Zappiti eftersom programmet var allergiskt mot vissa filnamn (scraping slutade fungera efter att man lade till en fil med "fel" filnamn) och jag kunde inte komma fram till vad som var fel.
Postad 10 september 2014 - 13:28
Måste man verkligen vända sig utomlands för att hitta dessa maskiner?
Tack för svar btw.!
Beställde igår från Hembiobutiken som hörde med leverantören som skulle ha dem i lager.
Redigerat av hugeman, 10 september 2014 - 14:32.
Postad 10 september 2014 - 14:10
Har det kommit någon ny dunemodell som man har missat då
MVH
Kan hända att det kommer att visas nya modeller på IBC 2014 i Amsterdam den 12/9.
http://www.ibc.org/
Redigerat av perri, 10 september 2014 - 14:10.
Postad 10 september 2014 - 14:23
Kan hända att det kommer att visas nya modeller på IBC 2014 i Amsterdam den 12/9.
http://www.ibc.org/
Känns mer och mer som dem övergivit rena mediaspelare och satsar mer på IPTV-baserade spelare.
Postad 10 september 2014 - 19:08
Nyss köpt en Dune Hd 3d, avser köra lite film från usb kopplad hårddisk,
Min fråga är finns det något smidigt och bra sätt att få till omslag på denna spelare ?
Såg någon av er försökte med Zappati men gav upp...?
Tittat lite på Yadis,,
Redigerat av fuppen, 10 september 2014 - 21:00.
Postad 11 september 2014 - 07:40
Hej!
Nyss köpt en Dune Hd 3d, avser köra lite film från usb kopplad hårddisk,
Min fråga är finns det något smidigt och bra sätt att få till omslag på denna spelare ?
Såg någon av er försökte med Zappati men gav upp...?
Tittat lite på Yadis,,
Jag har beställt en men inte fått den än. Dock har jag installerat yaDIS 2.3 och än så länge är det hur enkelt som helst. Dock måste jag manuellt scrapa med funktioen "Ändra" för att jag ska få informationen på svenska. Kör jag med den helautomatiska processen så blir det på engelska. Väldigt skumt men inget jätteproblem. Är ju bara första gången man ska bygga upp sitt bibiliotek som det tar längre tid.
Och det spelar inte så stor roll för mig heller för jag har alla mina filmer uppbyggda efter XBMC-standrad som är "Filmens.namn.(ÅR)" och den klarar inte att scrapa på det annat än om filmens namn består av ett ord.
Redigerat av hugeman, 11 september 2014 - 07:41.
Postad 11 september 2014 - 09:20
Postad 11 september 2014 - 17:04
För att det ska funka med My Movies måste varje film ligga i en egen mapp, vilket kan medföra lite jobb om man har en massa filmfiler direkt i en mapp. Sen så kostar det en slant också...
Postad 12 september 2014 - 16:03
Från Telecompaper:
Sigma Designs announced a new contract for Dune HD to use its secure media processors for a variety of advanced set-top boxes. Products powered by the Sigma Designs 8600 and 8700 series SMPs include the Dune HD TV Connect Stick, Dune HD TV-204 STB with native HEVC support and the Dune HD IP and hybrid set-top boxes for IPTV applications. The Dune products will be on display at IBC in Amsterdam.
Dessutom skall det komma en 4K spelare i början på nästa år sägs det!
Postad 18 september 2014 - 12:12
Postad 18 september 2014 - 16:59
1 film 2 filer löser sig självt om man har separata mappar för varje film. Då skapar Yadis en .m3u-playlist och maskinen förstår vad den ska göra. Har man alla filer i samma mapp - då vet inte jag hur det fungerar, men skulle tippa på att Yadis tror att det är två separata filmer - med samma namn.
När det gäller att skapa Saga´s så görs det i Yadis efter du scrappat alla filmer. Du högerklickar på filmtiteln i vänsterspalten, väljer Sagas och skriver ett övergripande namn, sedan gör du samma sak med resterande titlar i serien. Sen huruvida du behöver skapa någon genväg till Sagas i Yadis tror jag beror lite på om den template man använder stödjer Sagas eller inte. Under Sagas i menyfältet då du högerklickar på titeln finns det en Selections-funktion, där jag tror man skapar genvägen till Sagas som syns på Dune´n. Hoppas förklaringen duger, annars hoppar säkert någon annan in med en bättre.
Lycka till.
Postad 19 september 2014 - 06:56
Ska försöka svara så gott jag kan.
1 film 2 filer löser sig självt om man har separata mappar för varje film. Då skapar Yadis en .m3u-playlist och maskinen förstår vad den ska göra. Har man alla filer i samma mapp - då vet inte jag hur det fungerar, men skulle tippa på att Yadis tror att det är två separata filmer - med samma namn.
När det gäller att skapa Saga´s så görs det i Yadis efter du scrappat alla filmer. Du högerklickar på filmtiteln i vänsterspalten, väljer Sagas och skriver ett övergripande namn, sedan gör du samma sak med resterande titlar i serien. Sen huruvida du behöver skapa någon genväg till Sagas i Yadis tror jag beror lite på om den template man använder stödjer Sagas eller inte. Under Sagas i menyfältet då du högerklickar på titeln finns det en Selections-funktion, där jag tror man skapar genvägen till Sagas som syns på Dune´n. Hoppas förklaringen duger, annars hoppar säkert någon annan in med en bättre.
Lycka till.
Tackar med en sådan bra beskrivning ska jag nog lyckas klara det =)
Postad 24 oktober 2014 - 10:23
Shoppar runt efter en ersättare till vår Samsung BD-PVR och fastnade för denna Dune-modell. Recensionerna verkar okej, liksom alla undertexter och filmformat den stödjer. Men så hittade jag denna Dune-modell; Dune HD TV-303D.
Så vitt jag kan bedöma är TV-303D samma grejor, bara i mindre format, ingen display och med plats för 2,5" hd istf Basens 3,5". Stämmer detta?
Varför ska jag skaffa en HD Base 3D istf en TV-303D?
Edit: Hittade denna artikel, TV-303D verkar vara helt passivt kyld. Ett plus i min bok.
Lutar åt att jag skaffar den något billigare 303:an, om ni inte kan tillföra något som Basen har som man bara måste ha.

Redigerat av adrian_vg, 24 oktober 2014 - 10:30.
Postad 27 oktober 2014 - 21:58
Varför kräver en del av dem lösenord, när jag aldrig har ställt in något sådant? Allt körs över smb.
Redigerat av penke62, 27 oktober 2014 - 21:59.
Postad 27 oktober 2014 - 22:20
Hej alla,
Shoppar runt efter en ersättare till vår Samsung BD-PVR och fastnade för denna Dune-modell. Recensionerna verkar okej, liksom alla undertexter och filmformat den stödjer. Men så hittade jag denna Dune-modell; Dune HD TV-303D.
Så vitt jag kan bedöma är TV-303D samma grejor, bara i mindre format, ingen display och med plats för 2,5" hd istf Basens 3,5". Stämmer detta?
Varför ska jag skaffa en HD Base 3D istf en TV-303D?
Edit: Hittade denna artikel, TV-303D verkar vara helt passivt kyld. Ett plus i min bok.
Lutar åt att jag skaffar den något billigare 303:an, om ni inte kan tillföra något som Basen har som man bara måste ha.
Min 303:a funkar perfekt. Är inte 3D jätteviktigt finns ju även 102:an!
Postad 04 november 2014 - 09:54
Min 303:a funkar perfekt. Är inte 3D jätteviktigt finns ju även 102:an!
Inte alls viktigt med 3D, har ingen 3D-teve och får dessutom huvudvärk av 3D på bio. Ingen 3D för mig.
Tack för tipset!
Edit: Hmmm... 102:an säger sig specifikt inte stödja DTS. Gör de andra modellerna det, ser nämligen inget nämnt om det?
Edit2: Neeeej! 102:an har ingen optisk ljudutgång. Effen också, verkade ju så bra med pris och allting. Får bli en 303D ändårå...
Redigerat av adrian_vg, 04 november 2014 - 10:18.
Postad 06 november 2014 - 22:50
Postad 07 november 2014 - 08:32
Kollade upp den där Dune-modellen, och den verkar ju juste, speciellt faktumet att den har en bd-spelare! Inte helt vanligt tror jag i denna prisklassen.
Är emellertid tveksam till den ändå av några skäl:
- Den är beggad. Vågar man köpa såna här grejer begagnat?
- Primen verkar inte stödja DLNA enl specarna.
- Den verkar inte stödja externa sub/idx-undertexter till filmerna.
Postad 07 november 2014 - 09:39
Jag använder inte DLNA och har ingen koll på detta. Jag använder den bara till att spela film från server, alla andra funktioner är irrelevanta för mig. Jag valde Dune HD Max för att få den bästa spelaren för att spela BD-rippar och som kan avkoda HD-ljud till LPCM, eftersom min förförstärkare inte kan det.
I princip alla mina filmer är rippar från egna skivor och då ligger undertexter redan med. Jag har testat någon MKV med separat srt-fil och det har funkat. Det är dock viktigt att srt-filen heter exakt som filmfilen och att de ligger i samma mapp för att det ska funka.
Dune-spelarna har vissa begränsningar och klarar man sig inte utan vissa funktioner så får man nog välja något annat. För att spela film på det sätt jag gör så tror jag att de fortfarande är bäst. Du får väl fundera lite på vad du prioriterar.
Postad 07 november 2014 - 09:43
DLNA är ett krav, streamar mina filmer från en linuxserver med Serviio installerat. Fastnade för DLNA eftersom det är detta som stöds av Samsung-PVR:en jag har nu (innan jag kastar ut den genom fönstret...).
Jag använde en dator och NextPVR förut, men minns inte hur jag streamade från denna, om det var DLNA på den också eller inte. Det var ett tag sen.
Får fundera lite mer verkar det som. Tack för tipset iaf!
Postad 07 november 2014 - 12:57
Tyvärr är inte DLNA nåt höjdar protokoll när det gäller undertexter många mediaspelare som inte kan använda sig av dem när man använder DLNA...Jo, jag har en del filmer jag rippat med sub/idx, bla en komplett samling Arkiv X som inte gärna vill OCR:a från sub/idx till srt. 8-/
DLNA är ett krav, streamar mina filmer från en linuxserver med Serviio installerat. Fastnade för DLNA eftersom det är detta som stöds av Samsung-PVR:en jag har nu (innan jag kastar ut den genom fönstret...).
Jag använde en dator och NextPVR förut, men minns inte hur jag streamade från denna, om det var DLNA på den också eller inte. Det var ett tag sen.
Får fundera lite mer verkar det som. Tack för tipset iaf!
Postad 07 november 2014 - 13:21
Troligtvis ligger väl felet i TV:n då det uttryckligen står 23,976 om man trycker på INFO-knappen, men jag har ingen annan TV att prova med.
Redigerat av hugeman, 07 november 2014 - 13:27.
Postad 07 november 2014 - 13:30

Beklagar off-topic, men hur fungerar det om inte DLNA används?
Delar man bara ut en folder på sin mediaserver via samba exvis, ansluter streamaren till den foldern, och bara spelar upp det?
Postad 07 november 2014 - 13:31
Ja precis så funkar det...Det var som sagt det enda som stöddes av Samsungs "Allshare", vilket i princip innebär DLNA. Serviio är en av de få DLNA-kompatiblerna som fixar undertexter, dock inte sub/idx.
Beklagar off-topic, men hur fungerar det om inte DLNA används?
Delar man bara ut en folder på sin mediaserver via samba exvis, ansluter streamaren till den foldern, och bara spelar upp det?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar