Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HRT Stage

1784 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 20 June 2013 - 19:27

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Varför måste det ha kostat 2000kr jag har betydligt mera pengar än det ;)

Vi bör ju inte jämföra äpplen och päron. :)

Postad 20 June 2013 - 20:08

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1046 inlägg
  • 1

Vi bör ju inte jämföra äpplen och päron. :)

Det gör jag inte.

Postad 20 June 2013 - 20:13

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 2

Spekulationerna är igång igen i iver att underminera Stages kapacitet, uppmana till dåligt underbyggda köpbeslut och det Stage-systemet gör för sin peng sett till för-, slutsteg, DAC, högtalarkablage och högtalare i en optimerad kombination. :)

Nu får du för fasen ge dig. Syftet var enbart att ge ett tips, ingenting annat.
Dåligt underbyggda köp? Eh, hur menar du nu? Personligen anser jag Aura 60 vara ett oerhört bra köp, oerhört väl underbyggt av bla. grundlig provning. Att då, efter lång tids ågande, rekommendera lillebror Aura 50 är väl knappast att uppmana till dåligt underbyggda köp.

Nej här var du allt ute och cyklade min gode man. :)

Postad 20 June 2013 - 20:28

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Nu får du för fasen ge dig. Syftet var enbart att ge ett tips, ingenting annat.
Dåligt underbyggda köp? Eh, hur menar du nu? Personligen anser jag Aura 60 vara ett oerhört bra köp, oerhört väl underbyggt av bla. grundlig provning. Att då, efter lång tids ågande, rekommendera lillebror Aura 50 är väl knappast att uppmana till dåligt underbyggda köp.

Nej här var du allt ute och cyklade min gode man. :)

Ursäkta, men antog att du jämfört mot Stage - min gode man. :)

Postad 20 June 2013 - 20:30

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
När kommer detta stage-system har ju väntat i två månader ?

Postad 20 June 2013 - 20:33

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

När kommer detta stage-system har ju väntat i två månader ?

Det är visst problem med underleverantörerna vad jag förstått. Produkten är klar för konstruktion, men det är materialet som saknas vad det verkar, men det lär komma nu under andra halvan av juli. Vi får hålla tummarna. :)

Postad 20 June 2013 - 20:40

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Det gör jag inte.

Vi kanske går förbi varandra här, men SA aura 50 är en golvstående högtalare i klassen 10.000:-, och om man lyckas nyttja denna till dess fulla kapacitet med en förstärkare (än värre receiver) för 2.000:-, så är jag ytterst lyhörd. Känns lite som att tanka en Formel1 bil med fordonsgas och tro att det skall lira på allvar. :) Jag bara menar att vi skall jämföra med Stage som kostar strax under 10.000:-.

Postad 20 June 2013 - 20:56

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Nej det är ju inte det när dom sköt upp det ytterligare en gång.

Varför måste det ha kostat 2000kr jag har betydligt mera pengar än det ;)

Funkar tyvärr inte allt för bra för datorbruk haha

Nej, det gör det ju faktiskt inte. :)

Postad 20 June 2013 - 21:04

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1046 inlägg
  • 1

Vi kanske går förbi varandra här, men SA aura 50 är en golvstående högtalare i klassen 10.000:-, och om man lyckas nyttja denna till dess fulla kapacitet med en förstärkare (än värre receiver) för 2.000:-, så är jag ytterst lyhörd. Känns lite som att tanka en Formel1 bil med fordonsgas och tro att det skall lira på allvar. :) Jag bara menar att vi skall jämföra med Stage som kostar strax under 10.000:-.

"vi"?
Finns inget vi här utan jag kan jämföra faktiskt med vad som helst, tillverkaren gör ju den jämnförelsen men minst 5x värre så varför inte?

Blir ingen stage i alla fall för dom kan inte hålla leveranstiderna.
Sedan att marknadsföringen är ett stort skämt och som det hålls på i denna tråd så
får man ju skämmas om man köper haha

Redigerat av Anton, 20 June 2013 - 21:05.

Postad 20 June 2013 - 21:08

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 2

Sedan att marknadsföringen är ett stort skämt och som det hålls på i denna tråd så

Kan faktiskt hålla med dig. Var intresserad, men efter att följt denna tråd avstår jag..

Postad 20 June 2013 - 21:16

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Kan faktiskt hålla med dig. Var intresserad, men efter att följt denna tråd avstår jag..

Hej mcmike,

Vad avskräckte dig?

"vi"?
Finns inget vi här utan jag kan jämföra faktiskt med vad som helst, tillverkaren gör ju den jämnförelsen men minst 5x värre så varför inte?

OK. Lycka till med din investering. :)

Postad 20 June 2013 - 21:59

Unregisteredb1334109
  • Unregisteredb1334109
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 1

Kan bara hålla med, nu var inte jag i behag att köpa en endå, men marknadsföring som denna tråden ÄR, hoppas jag fler avstår denna produkt.

Låt en produkt släppas innan ni rosar den, och om den verkligen är så sjukligt bra kan ju folk(alltså inte en person med namn fredrik) berätta om denna underbara produkt.

Postad 20 June 2013 - 22:44

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
FFrrEEddRRiiKK: Hur vet du att HRT:s låda är så mycket bättre än Denon X-500? Har du testat båda? Eller skickar du ur dig bara en massa spekulationer?

Vad är fulla kapacitet? Det är nog väldigt få som utnyttjar sina anläggningar till fullo på grund av hur de bor till exempel.

Jag skulle vilja säga att Denon förstärkaren är fullt tillräcklig för de allra flesta.

Postad 21 June 2013 - 00:15

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 2
Den som kom på iden att läta någon låna hem , och sedan ohämmat sprida sina lyriska omdömen här på forumet, sitter nog just nu och piskar sig själv. ;)

Redigerat av laddie15, 21 June 2013 - 00:16.

Postad 21 June 2013 - 09:21

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Kan bara hålla med, nu var inte jag i behag att köpa en endå, men marknadsföring som denna tråden ÄR, hoppas jag fler avstår denna produkt.

Låt en produkt släppas innan ni rosar den, och om den verkligen är så sjukligt bra kan ju folk(alltså inte en person med namn fredrik) berätta om denna underbara produkt.

Nej, den har inte lanserats än, och det är fantastiskt vilket intresse denna tråd ändå dragit trots det. :)

Vad jag förstått har en del personer varit hemma hos Göran och lyssnat, att sedan ingen skrivit i denna tråd kan man ju tolka på olika vis. Antingen struntar de eller vet de inte om att den finns, eller är de inte intresserade av att dela med sina intryck. Lite synd, då det nog hade varit roligt att diskutera med fler som haft tillfälle att höra det irl än som bara spekulerar kring vad det är.

Den som kom på iden att läta någon låna hem , och sedan ohämmat sprida sina lyriska omdömen här på forumet, sitter nog just nu och piskar sig själv. ;)

Göran får hemskt gärna be mig lägga av om han tycker min entusiasm kring denna produkt förstör hans kommande introduktion på den svenska marknaden. Det sista jag vill är att folk skall få ett dåligt intryck av vad denna produkt kan prestera.

Det är fritt fram att jämföra med vilket system som helst upp till 200.000 kronor, enligt HRT själva. Så jag håller med dig, att jämföra med något helt annat för 10-12 tusen kronor är högst aktuellt.

Den här "200.000:-"-grejen är rätt uttjatad vid detta laget, det känner du säkert själv med innerst inne :), och du vet själv vad historien bakom den är, om inte så gå gärna tillbaka i tråden och läs igen. Att säga att Stage konkurrerar med ett system i den prisklassen ur ett enda perspektiv och aspekt är naturligtvis lika befängt som att säga att en traktor för 500.000:- kan konkurrera med en sportbil i samma prisklass i avseendet att de båda kan rulla fram på asfalt. Dock kommer sportbilen inte göra så mycket nytta på en åker, lika lite som traktorn har sin rätta plats på asfalt. Du lägger vanligtvis dina pengar beroende på vad din applikation är. Ta ett stereosystem för 200.000:-. För 200.000:- kan du både få ett kompetent större och mindre system, men du väljer också efter rum. En stort system behöver ju andas lika mycket som ett litet behöver mer stöd av rummet, således är Stage avsett för små till medelstora rum, och där står det sig väl mot många små system. Står det sig mot ett par B&W 802D med Classé-elektronik i ett rum på 50 m2? Nej, förmodligen inte ur en helhetssynpunkt. Har det kvaliteter i övre bas, mellanregister, diskant, detaljer, perspektiv, 3D, djup, neutralitet som dyrare stativsystem? Ja, definitivt imo. Men som sagt, det blir spännande när det kommer ut till butikerna och fler kan få tillfälle att lyssna, jämföra och komma med nya, fräscha inlägg i diskussionen och debatten. :)

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 21 June 2013 - 09:38.

Postad 21 June 2013 - 09:55

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

och om den verkligen är så sjukligt bra kan ju folk(alltså inte en person med namn fredrik) berätta om denna underbara produkt.

Göran har ju faktiskt lovat mig ett testexemplar.
Jag är ingen audiofil och har inga "dyra" grejer att jämföra med, men jag hoppas även få hjälp av MKarlsson.

Ingen av oss har någon vinning i att vare sig hylla eller dissa den här produkten. Vi får helt enkelt se vad den kan prestera.

Den som kom på iden att läta någon låna hem , och sedan ohämmat sprida sina lyriska omdömen här på forumet, sitter nog just nu och piskar sig själv.

Som sagt ovan, Göran har lovat att skicka ut testexemplar, så vi får vänta och se. :)

Postad 21 June 2013 - 12:27

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Göran har ju faktiskt lovat mig ett testexemplar.
Jag är ingen audiofil och har inga "dyra" grejer att jämföra med, men jag hoppas även få hjälp av MKarlsson.

Ingen av oss har någon vinning i att vare sig hylla eller dissa den här produkten. Vi får helt enkelt se vad den kan prestera.

Som sagt ovan, Göran har lovat att skicka ut testexemplar, så vi får vänta och se. :)

Tja, Karlsson har ju iofs, en tendens att dissa allt som inte spelar perfekt från 20 till 20kHz, och kan prestera fantastiska ljudtryck. Men i detta fallet har ju HRT faktiskt själv bett om det. :)

Postad 21 June 2013 - 14:48

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 1
Är det bara jag som tror att det kommer bli lite av en flopp när det väl kommer ut i butikerna?

Anledningen till att jag tror det är att det är deras första högtalarprodukt som de släpper och som "nya" när det gäller just det så tar de fram en produkt som enligt vissa ska spela bättre än allt annat i samma prisklasser.

Jag har extremt svårt att tro att några som inte byggt högtalare tidigare tar fram någon helt revulutionernade produkt. De har säkert många i företaget som byggt högtalare och jobbat på andra företag tidigare det säger jag inget om men det hela låter för bra för att vara sant. Jag får känslan av att det kommer vara lite logitech Z5500 över det hela fast låta renare :P

Men den som lever får se, de verkar ju vara lite problem att få fram material för att producera dessa (vad jag vet så har inga andra några större komponentbrist/materialbrist) att de inte kan få ut sin produkt på marknaden.

Postad 21 June 2013 - 16:59

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 1

Är det bara jag som tror att det kommer bli lite av en flopp när det väl kommer ut i butikerna?

Anledningen till att jag tror det är att det är deras första högtalarprodukt som de släpper och som "nya" när det gäller just det så tar de fram en produkt som enligt vissa ska spela bättre än allt annat i samma prisklasser.

Jag har extremt svårt att tro att några som inte byggt högtalare tidigare tar fram någon helt revulutionernade produkt. De har säkert många i företaget som byggt högtalare och jobbat på andra företag tidigare det säger jag inget om men det hela låter för bra för att vara sant. Jag får känslan av att det kommer vara lite logitech Z5500 över det hela fast låta renare :P

Men den som lever får se, de verkar ju vara lite problem att få fram material för att producera dessa (vad jag vet så har inga andra några större komponentbrist/materialbrist) att de inte kan få ut sin produkt på marknaden.

Att de låter bra är det nog ingen tvekan om. Och det finns ju inget som säger att man måste ha all kompetens "in house". Finns många som köper helt färdiga lösningar och egentligen bara står för emblemet. Inkörningsproblem drabbar alla producenter. Gjutning, som i detta fallet, är just ett vanligt problemområde.
Nä, var jag tycker man möjligen agerat tveksamt är att man egentligen borde ha sett till att komma längre i produktionsfasen, innan man lanserade produkten.
Men visst är det förståligt om man tex. velat ha feedback från folk innan man spikar den slutgiltiga lösningen.

Men marknadsföringen är forfarande ett skott i foten. :)

Redigerat av laddie15, 21 June 2013 - 17:03.

Postad 21 June 2013 - 17:43

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

FFrrEEddRRiiKK: Hur vet du att HRT:s låda är så mycket bättre än Denon X-500? Har du testat båda? Eller skickar du ur dig bara en massa spekulationer?

Vilket vore mycket märkligt då Fredrik vid ett flertal tillfällen visat sitt ogillande av just spekulationer!

Postad 21 June 2013 - 17:50

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Vilket vore mycket märkligt då Fredrik vid ett flertal tillfällen visat sitt ogillande av just spekulationer![/size]

Jag har hört systemet i mitt eget hem mot mitt eget system i 5-siffrig prisklass, och utgår därifrån i mina "spekulationer". Jag namedroppar bara inte diverse komponenter "som borde kunna konkurrera" med Stage. :)

Postad 21 June 2013 - 23:48

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
5-siffrigt? Ja det är ju förvisso 500kr. upp mot Stage, men inte riktigt de nivåerna HRT siktar in sig på. :)

Postad 22 June 2013 - 08:59

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

5-siffrigt? Ja det är ju förvisso 500kr. upp mot Stage, men inte riktigt de nivåerna HRT siktar in sig på. :)

Lite roligt att du hakat upp dig på detta, istället för vad HRTs syfte verkligen är. :)

Postad 22 June 2013 - 09:04

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Säljstart i Sverige om en månad låter väl inte troligt med tanke på vad som framkommit på slutet...

Postad 22 June 2013 - 09:08

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 1

Lite roligt att du hakat upp dig på detta, istället för vad HRTs syfte verkligen är. :)

Och det är? :)

Postad 22 June 2013 - 10:13

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 1

Och det är? :)

Trodde du följde denna tråd och de förklaringar som både getts av mig och distributören otaliga gånger med citat från utvecklaren själv? :huh: Du får gå tillbaka och läsa igen. :)

Postad 22 June 2013 - 15:45

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 1

Trodde du följde denna tråd och de förklaringar som både getts av mig och distributören otaliga gånger med citat från utvecklaren själv? :huh: Du får gå tillbaka och läsa igen. :)

Frågan var ju hur du visste att Stages burk var bättre än exemplet för 2500kr.
Då drog du in din egen anläggning som jämförelse, och någon form av "prisindex" för Stage. Varför du drog upp Stages "syfte" har jag ingen aning om.
Jag kan bara konstatera att både du och HRT jämför Stage med mångdubbelt dyrare anläggningar, låt vara att du förvisso sätter rummets storlek som begränsning.

Vad jag förstått är utvecklarens syfte med produkten precis samma som för alla andra, att åstadkomma bästa möjliga prestanda med de till buds stående medlen.

Men vari menar du att jag missförstått Stages "syfte"?

Postad 22 June 2013 - 17:49

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Fast, med lite digital EQ så kommer dessa högtalare självfallet prestera som ett par i miljonklassen, eftersom allt går att fixa med en digital processor. :)

Postad 22 June 2013 - 17:52

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Fast, med lite digital EQ så kommer dessa högtalare självfallet prestera som ett par i miljonklassen, eftersom allt går att fixa med en digital processor. :)

:D

Postad 22 June 2013 - 17:54

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Frågan var ju hur du visste att Stages burk var bättre än exemplet för 2500kr.

Har ingen aning om hur ett matchat Stage system skulle låta om man tog ur förstärkaren ur ekvationen och satte dit en Denon eller annan i aktuell prisklass. Kanske bättre, kanske sämre. Vet inte vad poängen är att diskutera det. Lika lite som vad man skulle kunna göra med en BMW M3 om man testade att sätta i en Mercedesmotor istället eller använde Scan-Speak element i en Dynaudiohögtalare. Någonstans kan jag sätta ett värde att en tillverkare har fullständig kontroll i hela utvecklings- och tillverkningsledet i ett system - från A > Ö.

Då drog du in din egen anläggning som jämförelse, och någon form av "prisindex" för Stage. Varför du drog upp Stages "syfte" har jag ingen aning om.
Jag kan bara konstatera att både du och HRT jämför Stage med mångdubbelt dyrare anläggningar, låt vara att du förvisso sätter rummets storlek som begränsning.

Har sagt att Stage har kvaliteter i paritet med långt mycket dyrare anläggningar ja, även jämfört med ditt system som jag menar jag satt ihop med stor omsorg genom åren.

Vad jag förstått är utvecklarens syfte med produkten precis samma som för alla andra, att åstadkomma bästa möjliga prestanda med de till buds stående medlen.

Precis. En del lyckas bättre, än del sämre. Vi får se hur Stage står sig när det kommer ut på marknaden.

Men vari menar du att jag missförstått Stages "syfte"?

Att bara prata om att "Stage menar att de konkurrerar med system för 200.000:-", när syftet med Stage istället är att tänja på gränserna för vad som är möjligt att åstadkomma i fråga om ett komplett 2-kanals system under 10.000:-. Intrycken från premiären i Las Vegas i år bakom skynke första dagen och testen i hifi & musik härförleden borde ju rimligtvis i alla fall väcka lite nyfikenhet. :)

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 22 June 2013 - 17:59.

Postad 22 June 2013 - 20:18

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Har ingen aning om hur ett matchat Stage system skulle låta om man tog ur förstärkaren ur ekvationen och satte dit en Denon eller annan i aktuell prisklass. Kanske bättre, kanske sämre. Vet inte vad poängen är att diskutera det. Lika lite som vad man skulle kunna göra med en BMW M3 om man testade att sätta i en Mercedesmotor istället eller använde Scan-Speak element i en Dynaudiohögtalare. Någonstans kan jag sätta ett värde att en tillverkare har fullständig kontroll i hela utvecklings- och tillverkningsledet i ett system - från A > Ö.

Har sagt att Stage har kvaliteter i paritet med långt mycket dyrare anläggningar ja, även jämfört med ditt system som jag menar jag satt ihop med stor omsorg genom åren.

Precis. En del lyckas bättre, än del sämre. Vi får se hur Stage står sig när det kommer ut på marknaden.

Att bara prata om att "Stage menar att de konkurrerar med system för 200.000:-", när syftet med Stage istället är att tänja på gränserna för vad som är möjligt att åstadkomma i fråga om ett komplett 2-kanals system under 10.000:-. Intrycken från premiären i Las Vegas i år bakom skynke första dagen och testen i hifi & musik härförleden borde ju rimligtvis i alla fall väcka lite nyfikenhet. :)

Frägan om förstärkaren kom inte frän mig. Jag bara hävdade, utifrån min erfarenhet, att SA Aura 50 och en vettig receiver skulle bli ett bra paket.
Och även om, den av dig satta, gränsen går vid 2500kr. skulle det enligt min mening funka alldeles utmärkt. Även om det säkert skulle kunna bli ännu bättre med finare förstärkeri, särskilt vid högre volymer.

Nu är det ju förvisso rätt svårt att bortse från HRT: s rätt kaxiga reklam. Den syns nämligen i varenda hifitidning. Och reklamen på mässorna är ju bara töntig. Personligen gillar jag den inte alls och tycker man tänkt fel.
Speciellt förvänande är det ju då att läsa ingenjörens intentioner med produkten. Högst ödmjukt, kunnigt och jordnära. Allstå raka motsatsen mot reklamen.

Jovisst blev jag nyfiken efter testet i HiFi&Musik. Till skillnad från många andra har jag inte ett inbyggt agg mot den tidningen, utan tycker det de skriver brukar stämma rätt bra. :)

Postad 22 June 2013 - 22:16

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

såg att de säljer System Audio Aura 50 för 8000 Kr.

Lite off-topic iofs, men var?

Postad 22 June 2013 - 22:37

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Lite off-topic iofs, men var?

Reference Audio.

Postad 22 June 2013 - 22:41

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Reference Audio.

Nya eller begagnade/demoex?

Dom dyker inte upp på prisjakt.

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 22 June 2013 - 22:41.

Postad 22 June 2013 - 22:48

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Nya eller begagnade/demoex?

Dom dyker inte upp på prisjakt.

Fick PM från en kille som fått dem till det priset. Vet tyvärr inte mer än så. :)

Postad 24 June 2013 - 17:49

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 1
Blir man nå trött då, Ytterligare en månads försening. Slutet av Juli. Avbeställningen är nära nu....

Postad 24 June 2013 - 19:11

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 1

Blir man nå trött då, Ytterligare en månads försening. Slutet av Juli. Avbeställningen är nära nu....

Måste bara fråga; Vad i hela friden skall du med Stage till? Har väl aldrig sett en smaskigare anrättning än den du har. Eller är det bilder från en mässa? :)

Postad 24 June 2013 - 21:04

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

Måste bara fråga; Vad i hela friden skall du med Stage till? Har väl aldrig sett en smaskigare anrättning än den du har. Eller är det bilder från en mässa? :)

Haha nej det är mina prylar på bilderna, Men stage ska användas i mitt nya TV-rum samtidigt som min nuvarande anläggning ska snart få ett eget rum så fort huset är färdigt !

Postad 25 June 2013 - 05:43

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 1

Håller med, lite frustrerande, men nära lansering nu. :)

Postad 25 June 2013 - 10:36

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Har dolt ett gäng inlägg som inte höll sig till topic. Håll personligt snack via PM tack!

Postad 25 June 2013 - 18:20

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Håller med, lite frustrerande, men nära lansering nu. :)

Skall de finnas i butik i slutet av Juli så måste de väl senast skickas ut från fabriken vilken dag som helst nu. Menar du att det är så alltså?

Postad 25 June 2013 - 20:48

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Skall de finnas i butik i slutet av Juli så måste de väl senast skickas ut från fabriken vilken dag som helst nu. Menar du att det är så alltså?

Nu låter du som Sverker. :)

Postad 25 June 2013 - 21:09

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0
Med det menar du att du egentligen inte alls vet om en "lansering" är nära eller om det blir ytterligare förseningar?

Postad 26 June 2013 - 08:37

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Med det menar du att du egentligen inte alls vet om en "lansering" är nära eller om det blir ytterligare förseningar?

Det senaste jag hört är slutet på juli nu.

Postad 26 June 2013 - 09:09

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 3

Det senaste jag hört är slutet på juli nu.

Jo jag vet men att som du i värsta säljarstil upprepa att "det är nära nu" så fort någon aviserar att de kanske inte orkar vänta, trodde jag innebar att du visste att de testat färdigt, löst problemet med underleverantörerna och skruvat ihop och packat ett antal kartonger. Därefter antar jag att dessa skall packas i container och när båten till slut landar i Göteborg så skall containern köras till något lager, strippas och sedan skall varorna köras ut till butikerna.

De får väl iaf ha lämnat fabriken innan man kan säga att "det är nära nu"? ^_^

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 26 June 2013 - 09:14.

Postad 26 June 2013 - 09:14

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 1

De får väl iaf ha lämnat fabriken innan man kan säga att "det är nära nu"? ^_^

Jorden har funnits i ett antal miljarder år, så för mig är om en månad cirka ytterst, ytterst nära. :)

Postad 26 June 2013 - 13:58

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1046 inlägg
  • 1
Nu har jag köpt nya högtalare till datorn i alla fall, men kommer följa denna tråd för detta är ju ren underhållning :)

Postad 27 June 2013 - 18:20

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Nu har jag köpt nya högtalare till datorn i alla fall, men kommer följa denna tråd för detta är ju ren underhållning :)

Vad blev det för något?

Postad 27 June 2013 - 22:01

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1046 inlägg
  • 0

Vad blev det för något?

Det blev ett par Pioneer CN301 från Ultimate.
Har nog aldrig lyssnat på så bra högtalare för 2995kr.
Sedan att dom är små och ändå spelar så stort är för mig en gåta.
Tveksam om det blir något subköp på länge :)

Nackdelen är att dom vill upp en bit tyvärr,
Så nu ska jag jaga en förstärkare till dom för kör med superbillig hembioreceiver som tar allt för stor plats på skrivbordet.

Postad 28 June 2013 - 08:04

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Det blev ett par Pioneer CN301 från Ultimate.
Har nog aldrig lyssnat på så bra högtalare för 2995kr.
Sedan att dom är små och ändå spelar så stort är för mig en gåta.
Tveksam om det blir något subköp på länge :)

Nackdelen är att dom vill upp en bit tyvärr,
Så nu ska jag jaga en förstärkare till dom för kör med superbillig hembioreceiver som tar allt för stor plats på skrivbordet.

Fina högtalare. Pioneer har verkligen böjat satsa även i de lite lägre prisklasserna.

Jo en receiver är ju lite klumpig på skrivbordet. Men eftersom man behöver så lite effekt kan man kanske titta på någon av de fina "mikro"- förstärkarna, tex. Trends-Audio.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.