Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Headset till PS4

935 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Tritton AX180 Multi-Format Over-ear (Hörlurar) 2 4.125 (7) Inga priser
Koss iPorta Pro 2.0 On-ear Headset (Hörlurar) 9 7.607142 (27) Inga priser
Turtle Beach Ear Force PX5 Over-ear (Hörlurar) 6 7.374998 (7) Inga priser
Astro Gaming A40 Wireless System (Hörlurar) 0 9.166666 (5) Inga priser
Astro Gaming A40 Audio System Over-ear (Hörlurar) 5 8.53846 (12) Inga priser
Sony PlayStation Official PS3 Wireless Stereo 7.1 Over-ear Headset (Hörlurar) 5 8.324998 (39) Inga priser
Tritton Kunai for PlayStation Over-ear Headset (Hörlurar) 9 (0) Inga priser
Astro Gaming A50 Wireless System (2013) (Hörlurar) 7 6.26923 (25) Inga priser
Sony PlayStation Pulse Wireless Over-ear Headset (Hörlurar) 5 7.941176 (16) Inga priser
Tritton Pro+ 5.1 Multi-Format Over-ear (Hörlurar) 9 (0) Inga priser
Turtle Beach Ear Force XP510 Wireless Over-ear (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
Turtle Beach Ear Force PX51 Wireless Over-ear (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
Logitech G430 Over-ear Headset (Hörlurar) 9 7.824998 (39) Inga priser
Turtle Beach Ear Force PX4 Wireless Over-ear Headset (Hörlurar) 6 5.857142 (6) Inga priser
Turtle Beach Ear Force Phantom Ghost Edition Multi-Format (Hörlurar) 0 (0) Inga priser
Tritton 720+ 7.1 Multi-Format (Hörlurar) 5 (0) Inga priser
SteelSeries H Wireless Over-ear (Hörlurar) 5 7.782608 (22) Inga priser
Sony PlayStation Wireless Stereo Headset (Hörlurar) 9 7.840908 (43) Inga priser
Turtle Beach Elite 800 Wireless Over-ear (Hörlurar) 8 5.666666 (2) Inga priser
SteelSeries Siberia P800 for PS4 (Hörlurar) 9 7.833332 (5) Inga priser
Tritton Katana Over-ear (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
SteelSeries Siberia 840 Wireless Over-ear Headset (Hörlurar) 7 6.714284 (20) Inga priser
Sony PlayStation Platinum Wireless Over-ear Headset (Hörlurar) 9 6.374998 (7) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 14 February 2014 - 20:28

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Pro-gamer som man är, så vill jag ha lägre bas kontra diskant så man hör fotsteg bättre.

Postad 15 February 2014 - 00:10

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Ni som nu har Sonys nya headset.Hur upplever ni surroundet i t.e.x Bf4?.Kör själv med bion (5.1) och är rädd att man blir besviken då det är fejkat 7.1/5.1 i lurarna.

det är rätt "coolt" att har ljudet så nära inpå , kan ej säga hur det känns med BF4..men med tomb raider så hör man varje droppe vatten som faller ner..surround känslan är väl si o så men det känns verkligen som du befinner dig där det händer.

Redigerat av WarpGuN, 15 February 2014 - 00:12.

Postad 15 February 2014 - 02:47

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

Pro-gamer som man är, så vill jag ha lägre bas kontra diskant så man hör fotsteg bättre.

Jag hör aldrig fotsteg, Det enda jag hör är när fiendens kropp ramlar ihop stendöd :D

Postad 15 February 2014 - 03:12

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 1

Jag hör aldrig fotsteg, Det enda jag hör är när fiendens kropp ramlar ihop stendöd :D

Chuck Norris style :D

Postad 16 February 2014 - 15:56

aguila1976
  • aguila1976
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nån som vet ifall det finns app till hörlurarna i ps3:an liknande den som finns till ps4:an? Har inte lyckats hitta nån, själv är jag jättenöjd med lurarna. =)

Postad 16 February 2014 - 17:43

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Nån som vet ifall det finns app till hörlurarna i ps3:an liknande den som finns till ps4:an? Har inte lyckats hitta nån, själv är jag jättenöjd med lurarna. =)

Den finns i storen! Släpptes för någon vecka sen. Sök efter Headset Companion app!

Postad 16 February 2014 - 18:24

aguila1976
  • aguila1976
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Den finns i storen! Släpptes för någon vecka sen. Sök efter Headset Companion app!

Har sökt men hittar inte, finns bara pulse-appen, drog ner den men fanns inte att välja gold headsetet på den. :s

Postad 16 February 2014 - 19:08

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Har sökt men hittar inte, finns bara pulse-appen, drog ner den men fanns inte att välja gold headsetet på den. :s

Sorry läste inte ditt inlägg så noga! Såg nu att du skrev till PS3. Till PS3:an vet jag faktiskt inte när den ska släppas.

Postad 16 February 2014 - 20:27

aguila1976
  • aguila1976
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Ok, tack för svar :)

Postad 16 February 2014 - 21:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Har testat Pulse efter uppdateringen (har det sen innan). Jag tycker fortfarande det är klasser sämre än A40, men det kanske är en smaksak.

Postad 17 February 2014 - 03:15

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Precis som för många andra kan det skilja mellan online/butikspris, jag fick ett prisspann på 799-999 av MM kundtjänst.

Men om du kan beställa den på hemsidan för att hämta i butiken för 799kr och sen om du ska köpa den i butiken kostar det 916kr fattar faktiskt inte.

Postad 17 February 2014 - 03:22

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 1

Har testat Pulse efter uppdateringen (har det sen innan). Jag tycker fortfarande det är klasser sämre än A40, men det kanske är en smaksak.

Behöver man ju inte vara raketforskare för att räkna ut då A40 kostar dubbelt så mycket

Postad 17 February 2014 - 05:55

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 1
För det första så är det ju så att dubbelt så dyrt inte nödvändigtvis innebär dubbelt så bra solitary så Solos inlägg är ju bra för dem som kan tänka sig att lägga en del pengar om det innebär högre kvalitet. För det andra.......vi har förstått att du gillar Pulse och att du inte verkar speciellt förtjust i Astro.

Postad 17 February 2014 - 07:18

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Ja åsikterna går isär. Vissa tycker inte att det är värt med ett dyrare headset medan andra tycker att det är ett bra köp. Det finns ingen absolut sanning men det är ju bra om många säger vad de tycker så att de tveksamma kan försöka få en helhetsbild.

Postad 17 February 2014 - 09:11

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Men om du kan beställa den på hemsidan för att hämta i butiken för 799kr och sen om du ska köpa den i butiken kostar det 916kr fattar faktiskt inte.

har varit med om det någon gång förut när jag kommit till en Media Markt butik, då tog jag fram mobilen & bokade det jag skulle köpa o då fick
jag varan till det billigare priset :)

Postad 17 February 2014 - 13:01

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

För det första så är det ju så att dubbelt så dyrt inte nödvändigtvis innebär dubbelt så bra solitary så Solos inlägg är ju bra för dem som kan tänka sig att lägga en del pengar om det innebär högre kvalitet. För det andra.......vi har förstått att du gillar Pulse och att du inte verkar speciellt förtjust i Astro.

Men i det här fallet är det ju så.

Jag gillar visst Astro (särskilt A50 Bf4 edition), och dom är en av kanidaterna när jag ska köpa nytt hs då jag börjar bli rätt less på att pulse tappar kontakten typ en halv sekund några gånger i timmen. Läste att det skulle hjälpa med förlängningskabel från usb till dongeln. Det är inte aktuellt att den hänger där som en slak.
Visst det kanske fixas i en uppdatering men det lär ju ta sin tid.

Postad 17 February 2014 - 16:40

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Mitt pulse har aldrig tappat kontakten?

Postad 17 February 2014 - 18:04

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0
På PS4:an har jag inte märkt av att pulse tappar kontakten än så länge...Peppar peppar! Kollar jag på film på datorn så
tappar det kontakten titt som tätt dock!

Postad 19 February 2014 - 17:54

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Jag måste prova att köpa Steelseries H Wireless. NetOnNet har ju 14 dagar öppet köp.

Har inte bestämt om Gold ska tillbaka än, men dom kommer aldrig bli mer okej för mig. Dessutom har jag ju upplevt att ljudet tonas ut pga att den tappat förbindelsen (1,5 m till PS4:an!).

Postad 19 February 2014 - 17:59

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
1,5 meter... Då måste det vara något fel eller så har du något som stör signalen.

Postad 19 February 2014 - 18:08

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Jo det lär vara en störning men jag kan inte komma på varför. Visst finns det en massa trådlösa prylar hemma men det kommer det fortsätta att vara, så kan dom inte samexistera så är Gold inget för mig. Hittills har det bara hänt vid ett tillfälle men dom gjorde så flera gånger efter varandra under en stund vilket var otroligt irriterande.

Beställde precis Steelseries H wireless. Tar nog en vecka innan jag får dem och då ska jag ha hunnit testa Gold mer. Metro har ju kommit till BF4 så nu blir det mer game...

Redigerat av Micleg, 19 February 2014 - 18:15.

Postad 19 February 2014 - 18:17

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Blir intressant att se ditt omdöme, är väldigt sugen på Steelseries H. Official Wireless Stereo är helt ok för spel men 3D positioneringen är inte speciellt bra med dem.

Postad 19 February 2014 - 18:46

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Tyvärr är det väl ett faktum att alla trådlösa lurar har fejkad surround? Alltså borde Steelseries vara lika dåliga på detta. Å andra sidan borde A50 också suga på detta då.

Redigerat av Micleg, 19 February 2014 - 18:47.

Postad 19 February 2014 - 23:07

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Gjorde slag i sak och beställde mitt nya headset igår. Har som många andra velat emellan Astro A50 och Steelseries H Wireless.
Men efter läst i princip alla tester och i forum så föll valet tillslut på Steelseries.
Känns helt enkelt som en mer modern lur. Både i utförande och i finesser.
Finns dock två orosmoln. Ett är basen, jag gillar bas och detta är tydligen inte Steelseries starka sida. Detta är tydligen Astro bättre på.
Två är framtida uppdateringar och hur Steelseries tänker förvalta detta headset. Astro verkar vara ganska flitiga på nya uppdateringar och att lyssna på sina användare. Steelseries har inte ens H Wireless med på sin Download sida som det är idag?!

Men jag är framförallt på jakt efter bra och klart spel ljud. Och då i form av riktigt bra surroundljud. Jag vill kunna höra vilken buske sniper svinet ligger i för att kunna runda fanskapet o ge han en present i form av en kniv :D :P

Hoppas få headsetet till helgen och kan dela med mig av mina intryck då jag vet att ni är fler som sitter o funderar.
Och levererar inte dessa, ja då är det bara Astro A50 kvar att testa. Lagen om ångerrätt under distans handel är bra fin den :)

Postad 19 February 2014 - 23:14

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Tyvärr är det väl ett faktum att alla trådlösa lurar har fejkad surround? Alltså borde Steelseries vara lika dåliga på detta. Å andra sidan borde A50 också suga på detta då.

ALLA lurar som inte har fler en ett element (på vardera sida så klart) är "fejkat" virtuellt surroundljud. Trådat som icke trådat. Sen finns det olikheter på virtuellt surroundljud och "virtuellt" surroundljud. Steelseries och Astro bla använder sig av ett Dolby chip som hanterar emuleringen av surroundljudet. Sen har du Tex Pulse och Gold som förlitar sig på något suspekt ljud chip i form av en usb sticka och Playstations egna mjukvara för "fejka" emulerad surround.

Redigerat av Firre77, 19 February 2014 - 23:14.

Postad 19 February 2014 - 23:35

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Den lagen gäller i obruten förpackning, så det är upp till "butik" att besluta om man får testa och byta.

Postad 20 February 2014 - 00:21

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

Den lagen gäller i obruten förpackning, så det är upp till "butik" att besluta om man får testa och byta.

Du får nog läsa på lite.

"Rätt att undersöka varan
Du har rätt att undersöka varan du har köpt. Men för att kunna ångra köpet måste den vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Ångerrätten gäller även om du har varit tvungen att förändra varan för att kunna undersöka den. Du har alltid rätt att öppna förpackningen så att du kan undersöka varan."

http://www.konsument...-distanshandel/

Postad 20 February 2014 - 00:51

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Undersöka ja, men inte använda.

Postad 20 February 2014 - 01:53

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

Det får du visst göra. Hur ska du annars undersöka om du är nöjd med produkten eller att den är hel?

Så länge det är väsentligt oförändrat skick så kan du nyttja ångerrätten.

"Hur får jag använda produkten? För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. "

Ångerrätten gäller inte datorprogram, hygienartiklar, ljud- och bildupptagningar om förseglingen/plomberingen brutits så testa headset är fritt fram.

Postad 20 February 2014 - 07:23

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

ALLA lurar som inte har fler en ett element (på vardera sida så klart) är "fejkat" virtuellt surroundljud. Trådat som icke trådat. Sen finns det olikheter på virtuellt surroundljud och "virtuellt" surroundljud. Steelseries och Astro bla använder sig av ett Dolby chip som hanterar emuleringen av surroundljudet. Sen har du Tex Pulse och Gold som förlitar sig på något suspekt ljud chip i form av en usb sticka och Playstations egna mjukvara för "fejka" emulerad surround.

Allt ljud kommer bara rakt in och påverkar bara trumhinnan på ett enda sätt - med ljudvågor. Sedan om det är en eller flera element som gör det spelar (nästan) ingen roll. Om man kör med ett element och har "tillräckligt bra" emulering av eftereko så att örat luras så är det samma effekt som att ha flera element. Hur skillnader i människors anatomi påverkar det hela är dock inte medräknat.

Om man där emot har en riktig surrounduppsättning med högtalare utplacerade i ett rum så påverkas ljudbilden helt när du rör huvudet för att lokalisera ljud, vilket ger en mer "korrekt" bild av surround än ett par hörlurar med fler element, då huvudets rörelser inte påverkar ljudbilden och därmed inte ger större uppfattningen om riktning.

Så personligen gillar jag inte benämning surround i ett par hörlurar - emulerade eller inte.

Postad 20 February 2014 - 08:52

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Kört en kväll med nya PS HS Gold, tycker de fungerar helt ok. Skönare och känns bättre än den första modellen (inte jämfört med pulse elite).
Klart prisvärd lur.

Postad 20 February 2014 - 09:15

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Har anv. ångerrätten till att skicka tillbaks flera bärbara datorer, dvd spelare,bilstereo, mp3 spelare mm.. listan kan göras lång
har aldrig haft problem med att få pengarna tillbaka eller om butiken har en annan vara som jag ville byta mot.

blir härligt att höra vad ni tycker om Steelseries H Wireless, har inte bästämt mig ennu om det blir dom eller Astor A50

Postad 20 February 2014 - 09:26

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Jag köpte mina från Dustinhome. Där gäller lagen om två veckors ångerrätt. Packa upp, kläm, koppla in o använd, inga problem. Skulle man inte vara nöjd står dom dessutom för retur frakten.
Annars finns alltid Elgiganten. Där kan du klämma o använda varan i 30! dagar för att sedan gå "ångra" sitt köp. Bara att knalla in till närmaste butik o lämna tillbaka.

Så personligen gillar jag inte benämning surround i ett par hörlurar - emulerade eller inte.

Denna mening är spot on! Som hemmabio fantast har jag precis samma tanke. Men måste samtidigt medge att det är skillnad på lur o lur. Efter att provat med och utan dolby chip så hör iallafall mina öron skillnad på gröt och soppa :)

Redigerat av Firre77, 20 February 2014 - 09:29.

Postad 21 February 2014 - 18:05

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Mina Steelseries H wireless ligger hos Konsum nu men jag hinner inte hämta dem förrän på måndag. Tyvärr verkar dom inte ha någon form av voice feedback vilket kan stjälpa alltihop.

A50 är ju ett alternativ men det gnälls på byggkvalitet och brus. Det senare kanske inte drabbar dom som kopplar sig via optisk kabel? Ett test säger att A50:s mik är långsam med att reagera medan andra säger den i princip dammsuger omgivningen på ljud och är igång konstant.

Tvingas jag testa även A50 lär det få bli öppet köp. Tydligen är dom presets som finns i BF4-versionen bättre än standard men dom rekommenderar inte att man lägger på denna fw på vanliga modellen (men det har gjorts med framgång av några användare).

Kvarstår även att testa Gold mer.

Varför ska det vara så svårt? Speciellt när man faktiskt är beredd att betala en mindre förmögenhet. Verkar vara en omogen marknad.

Redigerat av Micleg, 21 February 2014 - 18:08.

Postad 21 February 2014 - 18:16

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Mina Steelseries H wireless ligger hos Konsum nu men jag hinner inte hämta dem förrän på måndag. Tyvärr verkar dom inte ha någon form av voice feedback vilket kan stjälpa alltihop.

A50 är ju ett alternativ men det gnälls på byggkvalitet och brus. Det senare kanske inte drabbar dom som kopplar sig via optisk kabel? Ett test säger att A50:s mik är långsam med att reagera medan andra säger den i princip dammsuger omgivningen på ljud och är igång konstant.

Tvingas jag testa även A50 lär det få bli öppet köp. Tydligen är dom presets som finns i BF4-versionen bättre än standard men dom rekommenderar inte att man lägger på denna fw på vanliga modellen (men det har gjorts med framgång av några användare).

Kvarstår även att testa Gold mer.

Varför ska det vara så svårt? Speciellt när man faktiskt är beredd att betala en mindre förmögenhet. Verkar vara en omogen marknad.

Var själv på Konsum(Coop) och hämta mina idag emellan matchena. Har bara hunnit packa upp dom innan det var dags o rulla iväg o glo kvällens match.
Första känslan ang kvaliten var mycket posetiv. Kändes verkligen välbyggda o gedigna.
Återkommer imöra eller sön för första intryck efter användning.

Redigerat av Firre77, 21 February 2014 - 18:17.

Postad 23 February 2014 - 21:27

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Var själv på Konsum(Coop) och hämta mina idag emellan matchena. Har bara hunnit packa upp dom innan det var dags o rulla iväg o glo kvällens match.
Första känslan ang kvaliten var mycket posetiv. Kändes verkligen välbyggda o gedigna.
Återkommer imöra eller sön för första intryck efter användning.

Nu är snart söndag slut.. hoppas på höra vad du tycker om Steelseries H Wireless ?

Postad 23 February 2014 - 21:41

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Hämtade mitt idag och testkör nu. Hittar inga nackdelar annat än avsaknaden av feedback. Inte ett uns av brus eller störningar.

Kan inte se att Astro har något att hämta här. Allt är ju bättre...

På oled-displayen ser jag hela tiden volym, laddstatus inkl extrabatteriet, signaltyp, menyval inkl chat mix, live mix-inställning samt EQ. Allt kan styras från hörlurarna men även via frontpanelen. Dom känns lättare än Gold på huvudet.

Jag valde en EQ som sänker bas och höjer diskant linjärt och ljudet blev riktigt skarpt och bra. En annan nivå på ljudkvalitet tack vare Dolby digital jämfört med USB-dongeln till Gold.

Specifika frågor? Har bara testat dom genom ett par timmar Battlefield 4 ihop med party chat ("fest").

Upptäckte just hur man ställer in surroundjud så jag har inte testat annat än stereo än.

I motsats till reklamen säger lådans specifikationer att batteriet ska hålla 11 - 16 timmar. Laddningen verkar gå fort, 1 - 2 timmar.

Redigerat av Micleg, 23 February 2014 - 23:36.

Postad 24 February 2014 - 05:43

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Låter bra så långt. Få se vad du tycker om surroundljudet i BF4.

Postad 24 February 2014 - 09:11

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Just nu ligger Steelseries H Wireless högst på min lista.. bara frågan om när man skall slå till :)

Postad 24 February 2014 - 10:10

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Är man inte som jag bekymrad över voice feedback har jag väldigt svårt att se något alternativ till Steelseries.

Astro har likvärdig sändning, 5,8 GHz dom med, ingen förtydligande display, sämre reglage på lurarna, ingen visning av mute (?), är plastigare, uppenbarligen har problem med brus (se deras forum) och kostar minst lika mycket.

Postad 24 February 2014 - 11:57

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
-Sitter på jobbet o knackar detta på luren-

Måste säga att jag är fullt benägen att hålla med Micleg om Steelseries H lurarna.
Nu har jag aldrig ägt eller pillat på ett par Astro lurar, så kan tyvärr inte tillföra något i diskussionen om att jämföra dom två.
Dock kan jag och tänker lovorda dessa helt fenomenala Steelseries lurar. Första tanken som slår en är vilken otroligt bygg kvalite dessa lurar består av. Allt känns välbyggt och genomtänkt. Väl på huvudet känns dom väldigt lätta och sitter skönt, och efter några timmar Bf är kännslan fortf desamma. Rör du på huvudet så låter det... Ingenting, finns inget som skramlar eller låter (jag pratar med dig Turtle beach!! :) ).
Det andra som verkligen slog mig var hur tysta dessa lurar är när det är just tyst. Finns inget som helst tillstymmelse till brus eller störningar. Jag menar verkligen inget!!!!
När ruset efter tyst hets känslan lagt sig inser man hur lätt dessa lurar är att navigera. En knapp/hjul till att. Och för att göra det helt idiot säker är displayen glasklar :)
Dom enda lurarna som jag känt varit lika lätta ställa in var Sony Puls lurarna. Dock var dessa helt omöjliga att navigera då det var 1 miljon knappar. Med Steelseries H tänk er enkelheten av att höja/sänka volymen på tv'en eller receivern där hemma! Väldigt enkelt men för att göra det fullständigt idiotsäkert slänger vi in en mätare på skärmen.

Ljudmässigt då?
Efter att provat ett antal andra spel headset både med och utan dolby chip måste jag så här lång säga att dessa är bland om inte dom bästa lurarna jag använt. Emulerar surround i all ära men i min bok är det skillnad på emulerad och emulerad. Tills för någon dag sedan höll jag Razer Chiamera 5.1 väldigt högt. Och detta av en anledning, lurarnas surround egenskaper. Har helt enkelt inte hittat några lurar som kunnat matcha dessa. Tills Steelseries klev in i vardagsrummet...
Ljudet i Steelseries H känns väldigt balanserat. Surround effekterna blir väldigt tydliga och det är inga problem att hitta snipern som ligger o tallar på sig själv i busken eller på stenen, den där busken eller stenen som fyller ingen som helst funktion på banan... Nöt! Ge han en kula och visa din uppskattning. Och detta gör du genom att snabbt och lätt hitta honom med hjälp av Steelseries H.
Med Funktionen Chatmix kan du snabbt justera chat ljudet kontra spel ljudet. Om som i mitt fall kompisen sitter med ett Tritton headset där micen är toklåg och 32 springande galningar på Metro lätt överröstar en Tritton mic.
Livemixen däremot blir jag inte klok på. Denna skall automatiskt reglera spel o chat ljud. Men det enda jag kan höra mig den göra är att höja spel ljudet en aning, med resultat att chat ljudet överröstas ytligare?!
Även mina vänner uppskattade Steelseries H då micen tydligen lät klar o fin. Det första dom sa var.. Nytt headset? Vi hör sin vidriga stämma grymt bra! Inget dåligt burkigt ljud som innan (dom syftade på Sony Puls).
Öö ok, tack era ##**%## nyllen! :)
Och att micen pulserar röd när den är mutad, lysande!! Så enkelt men så funktionellt.

I det stora hela är detta ett väldigt bra headset.
Men det finns vissa minus.
Ljudet är på gräns till lågt. Skulle inte skada med några extra pinnhål på ljud nivån.
Basen är inte den bästa. (Finns bara en väg att gå då, Sony Puls. Kungen av Bas) Men i sin helhet för spel ljud är detta headset lysande då ljudet är oerhört välbalanserat. Detta medför en otrolig närvaro och omgivnings upplevelse. (Korrekt svenska? :) )
Har haft problem med att basenheten inte kommer ihåg mina inställningar. Live, chat mic o eq bla. Har inte lyckats hitta orsak eller lösning, men sen igår kväll fungerar det?! Gjorde då inställningarna när Ps4'an fortf var i viloläge. Innan uppstart. (Kör bara Usb kabel till Ps4'an och låter den alltid stå i viloläge. Stänger aldrig av den helt)
Priset!!? Seriöst.. Betala lika mycket för ljud som du kan få en fullständig spel spelenhet för! (WiiU)
Sist och minst.. Att oled displayen inte är lika klarvit som tex Ps4'ans led. Utan har ett mer "gult" svagt vitt sken.. Typ..
Vore trevligare med en mer klar vit display.

Redigerat av Firre77, 24 February 2014 - 12:52.

Postad 24 February 2014 - 12:20

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Verkar ju perfekt! Tycker inte om överdriven bas så detta passar mig. Fråga om batterierna - kan man köpa nya?

Postad 24 February 2014 - 12:31

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Verkar ju perfekt! Tycker inte om överdriven bas så detta passar mig. Fråga om batterierna - kan man köpa nya?

Räknar jag kallt med att det "kommer" kunna göras! :) Annars är Steelseries fullständigt ute o cyklar.
Men idag finns det inga batterier att köpa.
Om man nu inte hittar något liknande batteri som kan se till att passa med en hel del vilja och lite våld :)
Dock lär dom två batterierna som följer med hålla längre en dom två åren som garantin täcker :) och innan det måste väll steelseries börjat kränga utbytes batterier kan man tycka.

Redigerat av Firre77, 24 February 2014 - 14:31.

Postad 24 February 2014 - 13:38

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Apropå volym kan tilläggas att jag kör typ 80% volym och sedan en svag övervikt till chat, vilket ganska snabbt tonar ner spelljudet. Min åsikt är alltså att ljudet räcker till för hörselskador :)

Å andra sidan är det nog viktigt att ställa ljud och mik så högt det går överallt där man kan, PS3/4, spel etc då det nämns i installationsanvisningarna. Det kan avgöra hur mycket det låter i slutänden, och i Astros fall hur mycket det brusar. I BF4 finns dessa inställningar och ska då stå på 100%.

Gillar inte mycket bas så jag har valt den EQ som sänker bas och höjer diskant.

Redigerat av Micleg, 24 February 2014 - 13:41.

Postad 24 February 2014 - 21:48

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Steelseries H wireless: Nu har jag testat med digital dolby surround påslaget och wow! Det var skillnad! Fortfarande kommer 75% av ljudet framifrån men med mycket bättre spridning, som en dome-biograf ungefär. Låter inte alls som fejk.

Postad 24 February 2014 - 22:47

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Lutar helt klart mot Steelseries H Wireless, men 2600kr för headset är saftigt, men får väll tänka på att dom anv. nästan varje dag
o håller säkert minst 3 år. så då blir det ju inte så dyrt.

Postad 24 February 2014 - 23:46

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

Lutar helt klart mot Steelseries H Wireless, men 2600kr för headset är saftigt, men får väll tänka på att dom anv. nästan varje dag

Låter mycket intressant. lirar dom trådlöst med ps4an då?

Postad 25 February 2014 - 00:03

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Styrenheten är liksom för Astro ansluten med optisk fiber och USB till PS4:an. Resten är störningsfri trådlös anslutning. Finns inte ens en laddsladd.

Postad 25 February 2014 - 06:27

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Och så fungerar de med alla maskiner.

Postad 25 February 2014 - 09:10

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Och så fungerar de med alla maskiner.

Japp har bara PS3, men kommer även köpa PS4 förmodligen efter semestern. när det har lenserats fler spel tex. Destiny

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.