Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Amerikanska PSN konto tråden

958 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 August 2014 - 15:02

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Jag har köpt en hel del spel från uspsn, finns mycket slantar att spara, nu funderar jag på att gå allin alltså, bara köpa digitalt och då främst från uspsn, men så tänker man; tänk om Sony hittar på något framöver så man inte kommer åt sina spel man har köpt så... men då lär det bli ramaskri tror jag, för det är ju rätt många som köper spel så, inte bara från Sverige utan jag läser rätt många i andra länder som gör så med, så jag hoppas man kan vara safe....

Va tror ni?

//Orolig själ

Postad 26 August 2014 - 15:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Sony bryr sig inte om var du handlar ifrån så det är totalt riskfritt. Du får ha konton precis var du vill.

Redigerat av Unregistereddc471864, 26 August 2014 - 15:09.

Postad 26 August 2014 - 21:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Har man köpt ett spel så ser jag inte hur Sony på något legalt sätt ska kunna ta ifrån dig spelet och behålla pengarna.

Postad 27 August 2014 - 17:54

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Jag har köpt en hel del spel från uspsn, finns mycket slantar att spara, nu funderar jag på att gå allin alltså, bara köpa digitalt och då främst från uspsn, men så tänker man; tänk om Sony hittar på något framöver så man inte kommer åt sina spel man har köpt så... men då lär det bli ramaskri tror jag, för det är ju rätt många som köper spel så, inte bara från Sverige utan jag läser rätt många i andra länder som gör så med, så jag hoppas man kan vara safe....

Va tror ni?

//Orolig själ

Kör också all-in numera. Bara digitalt från usa-psn.
Uppgraderade hårddisken till en 2tb också :)

Postad 27 August 2014 - 21:39

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Najs, det var det första jag gjorde när jag köpte ps4an vid release, dock en 1tb sshd, men det funkar, går ju så jävla fort att ladda hem och installera numer, så det blir ju aldrig ett problem med plats, jag lär aldrig spela 1tb spel samtidigt liksom xD

Postad 28 August 2014 - 10:14

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Har man köpt ett spel så ser jag inte hur Sony på något legalt sätt ska kunna ta ifrån dig spelet och behålla pengarna.

Annat än om man bryter mot deras Terms & Conditions då som iaf jag aldrig orkat läsa igenom men risken finns säkert att det står omskrivet där.

Postad 28 August 2014 - 13:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 1
Står inget sånt där. Det är fullt tillåtet att använda vilken region man vill och hur många konton man vill. Har haft japanska och amerikanska konton sen PS3 släpptes utan några problem alls.

Redigerat av Unregistereddc471864, 28 August 2014 - 13:21.

Postad 30 August 2014 - 23:07

stefaniu
  • stefaniu
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Rätta mig gärna ifall jag har fel

Körde last of us mulitiplayer och glömde av att man var tvungen att ha plus för och spela online. Så popade det upp en trail på 48timmar som jag klickade på. Sedan råkade jag gå in med mitt amerikanska konto och det funkade ?!?!?! :D Så funkar det även tvärtom? Att man bara skaffar plus på det amerikanska och kan köra med sitt svenska online? :)

Postad 31 August 2014 - 04:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Rätta mig gärna ifall jag har fel

Körde last of us mulitiplayer och glömde av att man var tvungen att ha plus för och spela online. Så popade det upp en trail på 48timmar som jag klickade på. Sedan råkade jag gå in med mitt amerikanska konto och det funkade ?!?!?! :D Så funkar det även tvärtom? Att man bara skaffar plus på det amerikanska och kan köra med sitt svenska online? :)

Ja alla konton på din ps4 kan spela med ett ps+ konto från vilken region som helst.
Man behöver alltså bara ett ps+ konto per konsoll.

Redigerat av Unregistereddc471864, 31 August 2014 - 04:19.

Postad 31 August 2014 - 10:51

stefaniu
  • stefaniu
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Ja alla konton på din ps4 kan spela med ett ps+ konto från vilken region som helst.

Det är ju fantastiskt! :) Tack så mycket

Postad 31 August 2014 - 12:02

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Men min fru kan väl inte utnyttja plus om jag har det på mitt konto och hon spelar på ett eget?!

Redigerat av alexander_e_b, 31 August 2014 - 12:03.

Postad 31 August 2014 - 13:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Men min fru kan väl inte utnyttja plus om jag har det på mitt konto och hon spelar på ett eget?!

Jo

Postad 31 August 2014 - 13:57

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
psn+ är regions-bundet. Så länge det är svenska konton på konsolen, så kan man spela online osv. Men jag kan t ex inte köpa psn+ på mitt amerikanska konto och använda det på mitt svenska. Om jag har förstått det rätt.

Postad 31 August 2014 - 14:21

stefaniu
  • stefaniu
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

psn+ är regions-bundet. Så länge det är svenska konton på konsolen, så kan man spela online osv. Men jag kan t ex inte köpa psn+ på mitt amerikanska konto och använda det på mitt svenska. Om jag har förstått det rätt.

Precis, så jag köper psn plus till mitt amerikanska konto men kan även spela online på mitt svenska som inte är plus :)

Postad 31 August 2014 - 14:35

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Jo

Precis, så jag köper psn plus till mitt amerikanska konto men kan även spela online på mitt svenska som inte är plus :)

Ni får ursäkta men jag köpte vårt PS4 härom dagen....
Hur gör man då för att det ska fungera???
Borde det inte synas när dem loggar in???

Postad 31 August 2014 - 14:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Ni får ursäkta men jag köpte vårt PS4 härom dagen....
Hur gör man då för att det ska fungera???
Borde det inte synas när dem loggar in???

Vad menar du?

Fel. Online funkar för alla regioner. Det du INTE kan göra är att ladda ner PS+ spel från andra regioner än den du köpt PS+ för.

Postad 31 August 2014 - 14:42

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Vad menar du?

Har man plus så får man ju ett plus framför. Men det syns ju bara på "mitt" konto...
Inte på dem andra som finns på konsolen....

Postad 31 August 2014 - 14:52

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Fel. Online funkar för alla regioner. Det du INTE kan göra är att ladda ner PS+ spel från andra regioner än den du köpt PS+ för.

Okej. Då hade jag missförstått det hela. :) Så i November när mitt psn+ går ut, så kan jag alltså köpa nytt från us psn och fortfarande spela online på mitt svenska konto?

Redigerat av walkiii, 31 August 2014 - 14:52.

Postad 31 August 2014 - 14:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ja men du blir av med alla spel du skaffat på ditt svenska PS+

Har man plus så får man ju ett plus framför. Men det syns ju bara på "mitt" konto...
Inte på dem andra som finns på konsolen....

Det stämmer.

Postad 31 August 2014 - 15:00

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Ja men du blir av med alla spel du skaffat på ditt svenska PS+

Det stämmer.

Så det syns bara på den som köpt det, men alla konto på PS4 an kan använda det så att säga :)

Postad 31 August 2014 - 15:09

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Okej. Då hade jag missförstått det hela. :) Så i November när mitt psn+ går ut, så kan jag alltså köpa nytt från us psn och fortfarande spela online på mitt svenska konto?

ja men du kan inte spela de spel som du fick på ditt svenska konto

Postad 04 September 2014 - 21:38

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Fan, dollarn ökar :(

Perfekt om den kan hålla sig runt 6,5 men den har ju bara varit över 8 en gång sista 4 åren tror jag, känns ju som att om den börjar gå över 8 sparar man inga större slantar : /

Det rullar ju på där borta i usa och jag läste lite prognoser från januari, då sa ju bankerna att de trodde dollarn skulle vara runt 6,80 om ett år, det är ju redan passerat.

Vi håller tummarna att den inte blir allt för stark fellow uspsnshoppers xD

Redigerat av Unregisterede2b4eaab, 04 September 2014 - 21:53.

Postad 06 September 2014 - 21:30

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Har någon hittat fler ställen att handla digitalt till PS4:an förutom PSN och Amazon?

Postad 07 September 2014 - 09:01

Unregistered890a149d
  • Unregistered890a149d
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Det lutar mot Destiny digital guardian edition via US-PSN. Vart lite nojjig för att köpa det via US men det är nog ingen fara.

Risken för att Sony helt plötsligt skulle börja blockera konton som är "fake" måste väll ändå vara minimala?

Postad 07 September 2014 - 10:17

Unregistered890a149d
  • Unregistered890a149d
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Har någon hittat fler ställen att handla digitalt till PS4:an förutom PSN och Amazon?

Play-Asia säljer PSN-kort som du får direkt efter du betalt. Har däremot ingen erfarenhet av att beställa därifrån, är det någon som har det?

Läste förresten igår att det var en kille som köpte PSN-kort på Amazon, och fick sitt konto blockerat och märkt som "Bedrägeri". Han lyckades dock få det upplåst till slut. Var fram tills dess säker på att jag skulle köpa det via Amazon men är lite osäkrare nu :P

Update: Köpte digitalt PSN-kort från Play-Asia, fungerade prima! Fick koden efter 1-2 minuter. Använde mig av PayPal.
Priset är ca 54 dollar totalt.

Redigerat av Unregistered890a149d, 07 September 2014 - 11:00.

Postad 08 September 2014 - 10:42

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Läste förresten igår att det var en kille som köpte PSN-kort på Amazon, och fick sitt konto blockerat och märkt som "Bedrägeri". Han lyckades dock få det upplåst till slut. Var fram tills dess säker på att jag skulle köpa det via Amazon men är lite osäkrare nu :P

Säkert nån som gjort samma misstag som redan beskrivits tidigare i denna tråd. Förmodar att det främst handlar om att man triggat Amazons "fraud protection" snarare än att det skulle ha just med PSN att göra. Förmodar att det är så att dom som kommit över kortuppgifter illegalt säkert gärna försöker shoppa loss på presentkort och liknande.

Redigerat av improwise, 08 September 2014 - 10:43.

Postad 08 September 2014 - 11:58

Unregistered0f3b1f4f
  • Unregistered0f3b1f4f
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Funkade fint med swedbanks mastercard e-kort :) med amazon

Köpte mig ett Destiny digital guardian edition iom att priset blev nästan lika som svenska med bara spelet :P

Men förnerladdas det utan att det syns? för det tog knappt 5 min för det som var synligt att laddas ner. Har bara 10/10 lina så snabbt borde det inte gått

Postad 08 September 2014 - 12:04

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Ja det laddas i bakgrunden, du kan gå till spelet i listan och trycka options -> information så ser du hur den laddar ner.

Postad 08 September 2014 - 12:19

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
vill ni förladda Destiny så köp PSN-valuta på amazon och köp sedan spelet på US PSN.
Köper ni spelet digitalt direkt på amazon så kommer ni få koden först kl 0900 imorgon och alltså inte kunna förladda spelet.

Postad 08 September 2014 - 13:13

winlof
  • winlof
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Försöker bringa lite klarhet i det här.
Har beställt en vit ps4 destiny bundle. Ska hämta ut den imorgon och undrar nu över swe/US konto.
Räcker det med ett US konto?
Kommer jag ändå åt kompisar med svenska konton och lirar destiny på EU servrar?

Om man kör dubbel konto varianten funkar väl tex bara gratis spelen på US kontot?

Destiny utgåvan jag får med är väl digital, därför vill veta vilket konto jag ska lägga den på?

Sjukt laddad.. :-)

Har beställt en vit ps4 destiny bundle. Ska hämta ut den imorgon och undrar nu över swe/US konto.

Om man kör dubbel konto varianten funkar väl tex bara gratis spelen på US kontot?

Destiny utgåvan jag får med är väl digital, därför vill veta vilket konto jag ska lägga den på?

Postad 08 September 2014 - 13:31

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Jag förstår inte frågan egentligen. Kör med kontot där alla dina trofeer är.

Du menar PS+ spel? Jag tror att PS+ spel fungerar bara på kontot som har PS+.

Du väljer.

Du kan spela med dina kompisar vilket konto de än har. Jag har köpt spelet från USA med mitt USA konto och spelar alla spel bara med mitt Svenska. Spelar även med de som har både Svenskt och Amerikanskt konto. Jag spelar med mitt Svenska konto just för att alla mina trofeer är där, mitt Amerikanska har inga trofeer.

Redigerat av crowbar82, 08 September 2014 - 13:31.

Postad 08 September 2014 - 14:50

winlof
  • winlof
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Jag har x360 sedan förut, därför blir detta mitt första konto.
Funderar på om jag klarar mig på bara ett amerikansk konto,
eller om det är nåt jag riskerar att missa om jag bara har amerikanskt och inte svenskt?

När folk pratar bf verkar man ju där göra ett aktivt val efter eu servrar, här sker det ju automatiskt.
Är väl det som får en att bli orolig?
Sedan tolkade jag ett inlägg om Fifa som att man alltid blir matchmaked mot bästa svarstider?

Postad 08 September 2014 - 15:32

Fillertz
  • Fillertz
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Jag har x360 sedan förut, därför blir detta mitt första konto.
Funderar på om jag klarar mig på bara ett amerikansk konto,
eller om det är nåt jag riskerar att missa om jag bara har amerikanskt och inte svenskt?

När folk pratar bf verkar man ju där göra ett aktivt val efter eu servrar, här sker det ju automatiskt.
Är väl det som får en att bli orolig?
Sedan tolkade jag ett inlägg om Fifa som att man alltid blir matchmaked mot bästa svarstider?

Jag är i precis likadan sits som dig. Har haft 360 tidigare och köpte ps4 i fredags.
Jag skapade först ett svenskt konto med ps+ sen gjorde jag ett US konto utan ps+. Jag vill ha båda så jag kan se på viaplay på det svenska också, och för att vara på den säkra sidan ang matchmaking
Så då et är la lika bra att göra två om man vill ha "allt"

Redigerat av Fillertz, 08 September 2014 - 15:32.

Postad 08 September 2014 - 16:03

winlof
  • winlof
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Det jag inte blir klok på är att visa säger att spel som kräver ps+ bara fungerar på det konto som faktiskt har ps+.
Om jag har en digital kopia borde det ju vara samma sak som när man tagit hem frispel på ps+.
Och dom fungerar väl bara på det konto som det faktiskt tagit ner på?

Postad 08 September 2014 - 18:53

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

Det jag inte blir klok på är att visa säger att spel som kräver ps+ bara fungerar på det konto som faktiskt har ps+.
Om jag har en digital kopia borde det ju vara samma sak som när man tagit hem frispel på ps+.
Och dom fungerar väl bara på det konto som det faktiskt tagit ner på?

Spelen funkar på båda kontona. Därimot kan du bara köra spelet online på det kontot du har ps+ på, såklart.

Postad 08 September 2014 - 20:44

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0

Spelen funkar på båda kontona. Därimot kan du bara köra spelet online på det kontot du har ps+ på, såklart.

Alla konton på din maskin kan spela online om du har ett huvudkonto med ps+

Postad 08 September 2014 - 22:07

winlof
  • winlof
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Där var den dubbeltydiga kommentaren igen.
Är livrädd för att lägga min digitala nedladdning av destiny på ps+ usa och sedan inte kunna köra på eu serverarna.
Eftersom jag helst vill ha allt på samma konto vore det ju bäst att bara köra på ett usa konto

Postad 08 September 2014 - 22:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Megaman1 har fel. Alla spel du köper är spelbara på alla konton på konsollen. Du behöver bara ett konto med ps+

Postad 09 September 2014 - 08:02

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Megaman1 har fel. Alla spel du köper är spelbara på alla konton på konsollen. Du behöver bara ett konto med ps+

Exakt.

Postad 09 September 2014 - 09:12

winlof
  • winlof
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Najs, då blir det att lägga in Destiny på ett usa konto och köpa ps+ genom pcgamesupply, blir det amazon nästa gång när det finns mer tid:)

Postad 09 September 2014 - 10:40

winkerr
  • winkerr
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Förbokade NHL15 via amerikanska psstore och laddade ner det. Igår stod det att det var 12h tills spelet var tillgängligt men nu när jag vaknar upp så verkar det ha ändrats till europeiska releasedatumet, alltså runt 2-3 dagar tills jag kan spela.

Någon som vet om man kan gå runt detta på något sätt? Såg någon på flashback som skrev att han fått igång det imorse som alla jänkare.

Postad 09 September 2014 - 11:10

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Hehe, var precis på väg in för att fråga samma sak, stod typ 10h kvar när jag var inloggad på mitt uskonto igår, och så växla det till typ 3dagar kvar när jag gick in på mitt svenska, tänkte att det blir väl till att lira på uskontot tills dess då, men det vore som sagt najs om det gick att lira som vanligt, märks ikväll =)

Postad 09 September 2014 - 12:06

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Förbokade NHL15 via amerikanska psstore och laddade ner det. Igår stod det att det var 12h tills spelet var tillgängligt men nu när jag vaknar upp så verkar det ha ändrats till europeiska releasedatumet, alltså runt 2-3 dagar tills jag kan spela.

Någon som vet om man kan gå runt detta på något sätt? Såg någon på flashback som skrev att han fått igång det imorse som alla jänkare.

jag fick samma problem med diablo 3. så det gäller nog alla spel

Postad 09 September 2014 - 12:55

winlof
  • winlof
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Har nu hämtat ut min Destiny bundle på Gamestop.
Spelet verkar vara på skiva och inte i digital edition som jag förstått det.

Köpte även ett US 3month ps+ på pcgamesupply, när jag skriver in den får jag.
! This Prepaid Card cannot be redeemed on a PC.

Vet inte om jag missat att någon annan fått det i tråden?
(Har us adress på SOE kontot)

Postad 09 September 2014 - 13:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Rätt självförklarande. Du kan inte lösa in det på din PC. Du måste göra det på konsollen på ditt US konto.

Postad 09 September 2014 - 14:49

winlof
  • winlof
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Rätt självförklarande. Du kan inte lösa in det på din PC. Du måste göra det på konsollen på ditt US konto.

Det gissade jag mig till:)
Tänkte mest på om det var vanligt(Är några som klagat på att det är bra mycket bökigare att lösa in koden på konsollen än på nätet)?

Jobbar i en timme till och har sett till att fixa alla konton och grejer tills jag får komma hem och sätta igång på allvar!
Småbarnspappa som några andra i tråden, blir alltså lite senare

Postad 09 September 2014 - 15:43

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Det gissade jag mig till:)
Tänkte mest på om det var vanligt(Är några som klagat på att det är bra mycket bökigare att lösa in koden på konsollen än på nätet)?

Jobbar i en timme till och har sett till att fixa alla konton och grejer tills jag får komma hem och sätta igång på allvar!
Småbarnspappa som några andra i tråden, blir alltså lite senare

Det är inte bökigare, går väll bara snabbare på en PC, men du får nog redeema den på din PS4
sedan kan du köpa spelen via PC det går snabbare.

Postad 09 September 2014 - 17:15

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

Alla konton på din maskin kan spela online om du har ett huvudkonto med ps+

Exakt.

Där var den dubbeltydiga kommentaren igen.
Är livrädd för att lägga min digitala nedladdning av destiny på ps+ usa och sedan inte kunna köra på eu serverarna.
Eftersom jag helst vill ha allt på samma konto vore det ju bäst att bara köra på ett usa konto

Sant, förlåt jag fick hjärnsläpp. =/

Postad 13 September 2014 - 13:35

MrJ1981
  • MrJ1981
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Finns där någon ånger rätt...?

Postad 22 September 2014 - 23:55

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
FIFA 15 är ute nu på USPSN.
Går att ladda ner, ej spelbart förrän kl 09:00 imorgon dock

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.