Du har inte kvar ditt kvitto och garantibevis, det framgår väl där? Flera tillverkare brukar ange att enstaka pixlar inte räknas som fel.
Butiken där du köpte den kan ha en egen garanti. Hembiobutiken har t.ex. en egen pixelgaranti.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Epson's nya hemmabio modeller 2014, TW5100, TW6600, TW6600W
Startad av
defiant
, Sep 15 2014 08:14
788 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 07 February 2016 - 20:53 Du har inte kvar ditt kvitto och garantibevis, det framgår väl där? Flera tillverkare brukar ange att enstaka pixlar inte räknas som fel. Butiken där du köpte den kan ha en egen garanti. Hembiobutiken har t.ex. en egen pixelgaranti. Postad 07 February 2016 - 20:59
Den gäller bara pixel som oavsett bild lyser vitt (garantin gäller ej subpixlar). Har själv aldrig varit med om det, utan bara subpixlar.. Postad 08 February 2016 - 00:38
Jag ber om ursäkt, jag lurades av deras text "100 % pixelgaranti"
Det tolkade jag dumt nog som 100% pixelgaranti
Det var dock bara ett exempel, jag vet ju inte var TS köpte sin projektor. Postad 14 February 2016 - 11:41
Har du fått något svar på frågan, vad som gäller?
Jag har också tolkat det så förut, men deras garanti är inte på något vis speciell. Faktum är att det finns åf som hanterar ärenden både snabbare och smidigare. Så det var absolut inge konstigt att du länkade till det Postad 14 February 2016 - 19:42
Nej jag har inte fått något svar på min fråga ännu, funderar på om man ska ringa epson och höra, även om jag inte ser den från tittavståndet, men det jag tänker mest på är om panelen är kass från början med en kass pixel, kan det då tänkas följas efter med flera kassa pixlar pga att panelen är kass från början?
Det känns ju alltid bäst när en produkt man har köpt är helt felfri från början... : ) Postad 15 February 2016 - 18:47
Ok! Tycker jag du ska göra, har själv inte kontaktat dem..Kanske skickar iväg ett mail jag med annars, vore intressant och veta vad som gäller nu förtiden Redigerat av mcmike, 15 February 2016 - 18:48. Postad 18 February 2016 - 08:37 Fyller på tråden med en fråga. Är det någon av er som använder den optiska utgången på den trådlösa sändaren ni fick med 6600w? Känner mig helt infantil men hur jag än ställer in lyckas jag inte få ut något ljud där.
Har alltså kopplat:
6600w - - - trådlöst - - HDMIsändaren____Chromecast (samt en Ps4) | |optical out_____omvandlare (DAC)_____ljudsystem
Lyckas inte få ljud ut i ljudsystemet, men å andra sidan hittar jag inga instruktioner i manualen vad jag bör ställa in i settings eller dyl. Bara en kopplingsskiss som jag anser att jag följt.
Idéer? Postad 18 February 2016 - 15:51 Jag använder mig av den optiska till ljudet utan problem, kan inte minnas att jag gjorde någon speciell inställning faktiskt.. Redigerat av mcmike, 18 February 2016 - 15:52. Postad 18 February 2016 - 15:53 Vad är det för DAC till att börja med? Klarar den av ljudformaten du skickar från dina källor? Postad 18 February 2016 - 15:59 Om ni hörde en smäll nu var det bara jag som slog huvudet i kompetenstaket.
Har inte kört optiskt tidigare så jag promenerade ner till webhallen och köpte mig en sån här: http://www.webhallen...a-stereo_silver
Är långt ifrån audiofil så jag letade i princip enklaste möjliga koppling in till ljudsystemet som bara har RCA.
Hittat inställningarna det bör vara nu iallafall, fanns en mer uppdaterad user guide på nätet. Postad 18 February 2016 - 16:31
Ibland hittar man bästa svaret själv, skönt att det löste sig Redigerat av mcmike, 18 February 2016 - 16:32. Postad 18 February 2016 - 20:44
Ah tyvärr var det inte vad jag menade, ledsen för otydligheten. Menade att jag inte förstod vad jag borde svara på Ringblixts fråga.
Hittade dock inställningarna i projektorn som borde ge ljud: Inställningar -> HDMI-länk -> Ljudutgångsenhet. Välj WirelessHD-sändare.
Men eftersom det inte ger något ljud börjar jag misstänka att det ligger något i hans fråga som jag inte förstod... Postad 18 February 2016 - 21:54
Den vanliga missen är man skickar Dolby Digital eller dts till en DAC som endast hanterar tvåkanals ljud i PCM. Resultatet är tystnad eller något som låter som modem from hell. Postad 19 February 2016 - 08:54
Tack för tipset! Hade inte ens tänkt på det, får dock exakt samma tystnad när jag kör tvåkanals PCM. Testade också att köra min PS4 direkt i DAC utan resultat. Positiva är att jag nu kan utesluta projektorn+tådlösa sändaren som felande länk, mindre skoj att det fortfarande inte låter men jag får la lämna tillbaka min DAC och hitta på något annat.
Tack för hjälpen och förslagen! Postad 07 March 2016 - 19:00 Är det någon av er som har Epson tw6600 och problem med flimrande bild i ECO-mode. Min flimrar väldigt mycket i det läget de första tjugo minutrarna från det att jag sätter igång projektorn. Efter 20 min så blir flimrandet mindre. Man ser det tydligast i ljusa partier på bilden. Lampan har gått 300 timmar. Läste tidigare i tråden om att detta problem skulle försvinna när lampan blev mera inkörd. Är det normalt att den fortfarande ska flimra efter 300 timmar? Eller över huvudtaget. I Mediumläget, samt Hög slutar flimrandet direkt. Skulle vara intressant att höra om någon annan har detta fel. Redigerat av Unregistered0f31c6e5, 07 March 2016 - 19:01. Postad 07 March 2016 - 19:20
Båda mina har flimrat, kommer dock inte ihåg tim när det slutade tyvärr...Men några 300 var det inte i alla fall! Postad 07 March 2016 - 20:40
Okej, då är det kanske "normalt" för denna maskin. Menar du att det tog längre tid än 300 timmar eller mindre...? Postad 07 March 2016 - 21:09
Vänta du lite till, kommer nog stabilisera sig.. Och gör det inte det kontaktar du Epson support, riktigt bra att göra med..
Sorry, menade mindre! Har 2000/1500 problemfria tim nu, nöjd med denna modell Redigerat av mcmike, 07 March 2016 - 21:11. Postad 07 March 2016 - 22:37
Okej, då kör jag någon hundring eller två innan jag går vidare till supporten. Ja, det är väldigt mycket bild för pengarna med denna projektor. Redigerat av Unregistered0f31c6e5, 07 March 2016 - 22:38. Postad 09 March 2016 - 11:57 det händer nästan alltid när en modell har sålts färdigt efter det att den har blivit ersatt av ny modell tyvärr! Postad 09 March 2016 - 19:18
Känns rätt idiotiskt Postad 22 March 2016 - 18:30 På grund av kabel strul kopplade jag in den trådlösa sändaren (W) fungerar riktigt bra och smidigt Postad 23 March 2016 - 09:10
Kör också med den trådlösa och är riktigt nöjd, även om den får placeras lite noggrannare än vad man kanske skulle önska
För att avsluta problemet jag hade med det optiska ljudet, som jag nu fått att fungera, ifall att någon annan kämpar med samma. Om jag ställer HDMI-Link ljud output på wireless HD så fungerar det inte (antar att det blir HDMI ut?), utan jag får ställa på AV. Då låter det i både projektorn och mitt ljudsystem. så får jag sänka volymen på projektorn till 0 bara Postad 23 March 2016 - 13:05 Inställnimg för automatisk bländare, snabb, normal etc. Vad gör den?
Skaffade också samsungs 3d-glas som tipsats om i tråden, fungerar utmärkt och projektorns höga ljusstyrka kommer väl till pass! Postad 23 March 2016 - 14:07
Vilka 3d-glasögon kan man köra med från samsung till Epson tw6600? Har inte hittat den infon i tråden. Postad 23 March 2016 - 15:33
Dessa är billigast, har själv ett gäng
https://www.prisjakt...t.php?p=1716245
https://www.prisjakt...t.php?p=1716246 Två pack! Redigerat av mcmike, 23 March 2016 - 15:34. Postad 24 March 2016 - 06:31
Tack för infon. Då blir det en beställning på ett gäng brillor. Postad 24 March 2016 - 07:49
Rekommenderar ej uppladdningsbara med batteri.
Automatisk bländare? Någon? Postad 24 March 2016 - 08:08
Jag har en SONY men eftersom ingen verkar svara så... :
Bländaren reglerar ljusutsläpp genom objektivet för att kunna få till bättre upplevd svärta. Om den är av (helt öppen) så passerar allt ljus genom objektivet obehindrat, vilket kan upplevas som för mycket ljus i mörka scener. Om du aktiverar bländaren så anpassar projektorn bländaren efter varje scen i filmen. Då det är en mörk scen så bländar den ned ljuset så att bilden upplevs få bättre svärta. Beroende på projektorn och på hur känslig du själv är, kommer du att se hur bländaren öppnar sig/stänger ned och detta kan då upplevas som störande. I läget 'snabb' ställer bländaren om sig snabbare (vilket kanske syns tydligare), i läget 'normal' rör den sig något långsammare. Vilket läge som passar just dig kan bara du själv bedöma - som sagt, det beror på både dig och hur väl bländaren fungerar i din projektor.
Alltså: prova olika lägen och se vilket du upplever som bäst! Postad 24 March 2016 - 10:27
Tack då skall jag börja testa! Postad 27 March 2016 - 23:11
Jaså Ulltand du har blivit med tw6600...också. Hur tydlig är skillnaden mot din w1300 i alla möjliga aspekter?
Postad 28 March 2016 - 10:56
Det bara knorrar har mina avslagna! Ger inget lyft i bilden, för mig. Kul att höra hur du upplever det Redigerat av mcmike, 28 March 2016 - 10:57. Postad 30 March 2016 - 11:58
Japp! 1300 projjen får tjänstgöra på sommarstället : ) Den stora skillnaden är ljusmängden. Epson ger tydligt mer ljus, kanske runt 50%. Svärtan är något sämre dock men iaf OK. Själva projektorn är större och tyngre. Annars är jag helnöjd med bildkvlitén från båda men behöver verkligen mycket ljus då den ersätter tv i vardagsrummet. Postad 30 March 2016 - 16:08
Varken ser eller kör någon skillnad. Postad 01 April 2016 - 03:56
I ljusa rum är funktionen inte användbar nej Postad 01 April 2016 - 13:26 det är nog bättre du startar ett ny tråd med denna fråga detta är en tråd om en helt annan projektor. Postad 01 April 2016 - 14:00
Om jag har funktionen aktiverad och går från en tv-kanal till programmenyn (canal digital) så blir bilden alldeles för mörk i några sekunder för att sedan bli normalt ljus. Skumt? Postad 01 April 2016 - 14:08
Ja. Skumt.
Det ska fungera utan att man märker det nämnvärt. Det är som sagt olika beroende på projektor, men en sån skillnad borde det inte vara. Postad 01 April 2016 - 20:25
Inte alls skumt.
Du ändrar förmodligen APL ganska mycket. Hela irisens jobb är att dimma ner i ett sådant läge. Gammajoxets* jobb är att balansera upp bilden igen och trixa till skuggdetaljer mm. Olika projektorer är olika snabba på irisens respons, och olika aggressiva i dess påverkan. Det sista brukar man kunna påverka med olika lägen i menyn. Att göra Kanalinfon transparent brukar oxå hjälpa. Med vänlig hälsning, Jacob *(gammajox - copyright Pacman) Postad 01 April 2016 - 22:19 Jag menar att det är skumt att det märks. På min projektor märker jag i stort sett inget av att bländaren arbetar; förutom att att svärtan upplevs som bättre Postad 03 April 2016 - 02:01
Du har ju en Sony och den har mycket bättre iris funktion än epsonen. Postad 03 April 2016 - 08:10
Kan det verkligen vara så stor skillnad? Jag har ärligt talat aldrig kollat på Epson så jag vet inte hur deras bländare låter, jag svarade bara på Ulltands fråga om bländare (generellt) eftersom ingen annan ville/hann hjälpa till. Postad 03 April 2016 - 13:58
Jag hör inte irisen jobba på min 6600 . Tycker epson låter lite generellt utom i högt lamp läget.
Dock är min x5000 alltid tyst i jämförelse. Postad 03 April 2016 - 17:25
Nej har hör inte bländaren heller, men det syns desto mer
Höga lampläget låter ett gäng men kollar man på typ fotboll mitt på dan är det användbart! Postad 07 April 2016 - 22:45
Intressant Ulltand, att det bara är ljusstyrkan som slår w1300 på fingrarna jämfört med 6600 då. Jag funderade lite på den under rean de hade på 9500 kr.
Jag är fortfarande nöjd med min uppsättning. Ikeas gråa tupplur är kanon när man har lite ströljus och sedan en större kingpin vid tex 3d. Man undrar om det bara kan vara en tillfällighet att färg inställningen inte behöver ändras mellan de två dukarna... Lycka till med din nya projje! Postad 10 April 2016 - 08:48
Supernöjd med vår 6600w. Men allt i hemmet från ljud till ljus är nätverkskopplat
Finns det ngt sätt att koppla Epson till nätverket? Något man kan köpa till? Jag är bara ute efter on off och hdmi 1 och 2. Postad 11 June 2016 - 12:18 Verkar vara stabila lampor i 6600, den ena har en brinntid över 2500tim nu utan någon negativ tendens. Ja förutom lite ljussvagare då! Hoppas den ger upp innan garanti tiden (3000tim) 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |