Ultra HD Blu-ray, nästa generation Blu-ray
727 svar till detta ämne
Postad 20 maj 2016 - 12:54
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Men varför vara källkritisk, "nån på internet sa ca 35% mörkare, då bara måste det vara sant", eller? 
Det är skillnad på att vara källkritisk än att tala om vad alla andra ska tycka/tro.. 
Jag har sett UHD och HDR på ett flertal displayer från lite olika källor
Jag är lite intresserad av hur du upplever det och vilken skärm? 
Redigerat av mcmike, 20 maj 2016 - 12:55.
Postad 20 maj 2016 - 13:24
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Det är skillnad på att vara källkritisk än att tala om vad alla andra ska tycka/tro.. 
Absolut inte. Om det är uppenbart att en källa, och därmed någons tyckande/tro, är potentiellt galen så är det tvärtom slappt och felaktigt att inte påpeka det.
Jag är lite intresserad av hur du upplever det
Jag är oxå lite intresserad så jag får se till att dema SDR och HDR sida vid sida på displayer som jag vet hur de presterar, i ett rum som är lämpligt. Misslyckats med det än så länge dock.
Random, potentiellt missvisande, synintryck överlåter jag till andra. Uppenbarligen.
Redigerat av pacman, 20 maj 2016 - 13:25.
Postad 20 maj 2016 - 13:35
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Absolut inte. Om det är uppenbart att en källa, och därmed någons tyckande/tro, är potentiellt galen så är det tvärtom slappt och felaktigt att inte påpeka det.
Nu är jag källkritisk, var är din källa? Hur många procent är det då?
Jag är oxå lite intresserad så jag får se till att dema SDR och HDR sida vid sida på displayer som jag vet hur de presterar, i ett rum som är lämpligt. Misslyckats med det än så länge dock.
Fast att se skillnad på respektive format behöver man inta vara någon bildnörd för i ett skapligt ljuskontrollerat rum 
Redigerat av mcmike, 20 maj 2016 - 13:49.
Postad 20 maj 2016 - 14:18
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Nu är jag källkritisk, var är din källa? Hur många procent är det då?
http://www.hdtvtest....01604104279.htm
Fast att se skillnad på respektive format behöver man inta vara någon bildnörd för i ett skapligt ljuskontrollerat rum 
Ehm, näe. Nån som påstått det?
Redigerat av pacman, 20 maj 2016 - 14:18.
Postad 20 maj 2016 - 14:29
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Jag är nog inte läskunnig, förutom att just ljusstyrkan "inte" räcker till ibland Så det finns egentligen inget svar ?
Ehm, näe. Nån som påstått det?
Ja jag gjorde just det 
Postad 20 maj 2016 - 14:59
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Jag är nog inte läskunnig, förutom att just ljusstyrkan "inte" räcker till ibland Så det finns egentligen inget svar ?
Tjaa, är ju bara att läsa innantill.
What this means is that for most scenes, 4K Blu-ray’s Average Picture Level (APL) in HDR should not deviate drastically from that of a regular 1080p Bluray in SDR (standard dynamic range). Indeed, that’s what we found in our own 4K Ultra HD Blu-ray vs Blu-ray comparisons.
...
We’ve analysed three other 4K BD films we have at our disposal (The Lego Movie, Kingsman: The Secret Service and Sicario), and obtained a similar result – the APL of a HDR UHD Blu-ray corresponds to the APL of an SDR Blu-ray presented on a display calibrated to 120-220 cd/m2peak white.
Deras testar pekar alltså på att UHD Blu-ray inte har lägre APL än BD. Där har du ditt svar.
Redigerat av pacman, 20 maj 2016 - 14:59.
Postad 20 maj 2016 - 15:19
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Deras testar pekar alltså på att UHD Blu-ray inte har lägre APL än BD. Där har du ditt svar.
Se där då var jag inte läskunnig i alla fall Jag är grymt nöjd i alla fall och rekommenderar att få formatet demat 
Postad 20 maj 2016 - 15:24
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Vad artikeln egentligen handlar om är att det är lättare att få till en överlag ljusare bild om man kör SDR, men det ämnet finns ju redan sönderpratat i HDR-tråden.
Postad 20 maj 2016 - 15:38
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Vad artikeln egentligen handlar om är att det är lättare att få till en överlag ljusare bild om man kör SDR,
Bilden är ljusare överlag, absolut! En av anledningarna till att UHD får bluray att se "urvattnad", dock kräver det sitt ljus (projektor) 
Redigerat av mcmike, 20 maj 2016 - 15:39.
Postad 20 maj 2016 - 21:03
Unregistered95ac8a8d
-
Unregistered95ac8a8d
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Tjaa, det var skrivet av en person som inte riktigt har kapacitet att avgöra hurvida bildnivåer ligger lägre på UHD Blu-ray ijmf med BD så det citatet ska varken du eller nån annan lägga på minnet direkt. Se det som ett intryck i mängden.
Läste i Hemmabiotidningen att UHD filmer kräver mörka rum,för att ögat ska få lugn,samt att pupillen inte ska öppna sig för mycket av ströljus inne rummet.Det är då som man verkligen får upplevelsen av UHD.
Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 20 maj 2016 - 21:17.
Postad 20 maj 2016 - 21:50
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Inget vidare säljargument. För nördigt. Foliehatt nästa?
Är väl iofs inga Svenssons som läser så det kanske är en passande förklaring
Postad 21 maj 2016 - 02:42
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Risken finns att du får rätt. Med eller utan foliehatt, jag kommer uppgradera ändå... 
Postad 21 maj 2016 - 07:58
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Svensson tittar inte på korrekt SDR och kommer inte titta på korrekt HDR heller så det kommer lysa tillräckligt...
Mao det finns gott om sätt att "lösa" detta men varför hitta lösningar när man kan göra som du alltid gör, dvs gnälla?
Läste i Hemmabiotidningen att UHD filmer kräver mörka rum,för att ögat ska få lugn,samt att pupillen inte ska öppna sig för mycket av ströljus inne rummet.Det är då som man verkligen får upplevelsen av UHD.
Ja skrev om det i HDR tråden långt innan det fanns några UHD HDR skivor ute. Varför det är så och alternativa "lösningar" finns förklarade där.
Redigerat av pacman, 23 maj 2016 - 06:50.
Postad 21 maj 2016 - 08:32
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Kan personligen tänka mig att det är ännu viktigare ju mindra skärmarna blir skärmar på "avstånd". Har du vägarna förbi L-A är du välkommen att själv avgöra din upplevelse, man ska inte tro på allt som skrivs på nätet fast det är en grund inget mer! Gäller i högsta grad det nya formatet.. 
Redigerat av mcmike, 21 maj 2016 - 08:36.
Postad 21 maj 2016 - 18:04
Unregistered24ff7f2e
-
Unregistered24ff7f2e
-
Användare
-
-
129 inlägg
Vad är inget vidare säljargument? Att man bör släcka ner när man ska glo film precis som med vilken TV som helst idag? För nördigt? Är du säker på att du ens är på rätt forum och skriver? Foliehatt?? Är du rädd för chemtrails?
Helt ärligt, jag fattar inte ett jutta av vad du egentligen menar med din post, vore fint om du kunde vidareutveckla lite så man kan sätta sig in i vad du egentligen menar.
Postad 22 maj 2016 - 02:14
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
HDR har gett att vi har tv apparater som peak:ar över 1000 nits. Det kommer i högsta grad att användas som säljargument. Väldigt naivt att tro något annat.
Postad 22 maj 2016 - 21:15
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Flatpanels har gjort en rejäl genomgång av UHD Blu-ray och får väntat resultat då de kör mot olika tv apparater:
http://www.flatpanel...l&id=1463743719
Redigerat av pacman, 22 maj 2016 - 21:17.
Postad 23 maj 2016 - 06:42
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
I det stora hela en bra recension men samtidigt lite skum. Dom skulle antingen recenserat UHD bluray som media eller sj*vla spelaren. Nu blir det en konstig mix och slutbetyget är en blandning av vad dom tycket om UHD bluray i almänhet och av spelaren. Lite som att dom skulle recensera en tv med HDR och slutbetyget skulle bli en mix av vad dom tycker om HDR och hur bra tvn är.
Ska man recensera en UHD blurayspelare så ska ju slutbetyget enbart baseras på hur bra den är på att göra det den ska göra, inte en massa annat.
Redigerat av Jaxione, 23 maj 2016 - 06:44.
Postad 23 maj 2016 - 06:54
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Dom skulle antingen recenserat UHD bluray som media
Det var det som jag uppfattade som artikelns huvudsakliga syfte.
Men ja, du har helt rätt, den innehåller lite väl mkt spelar-specifika detaljer som de med fördel faktiskt kunnat skala bort.
Redigerat av pacman, 23 maj 2016 - 06:58.
Postad 23 maj 2016 - 11:41
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Det var det som jag uppfattade som artikelns huvudsakliga syfte.
Men ja, du har helt rätt, den innehåller lite väl mkt spelar-specifika detaljer som de med fördel faktiskt kunnat skala bort.
Japp dom kunde bara nämnt att dom använt Samsung K8500 och sen helt fokuserat på UHD bluray i sin helhet. För spelaren i sig spelar ju upp UHD bluray på ett väldigt bra sätt och även de inbyggda apparna är bra enligt alla andra recensioner jag läst. Så betyget 66% känns som en mix av hur spelaren fungerar och vad dom tycker om UHD bluray i det stora hela.
Postad 23 maj 2016 - 19:51
Unregistered95ac8a8d
-
Unregistered95ac8a8d
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
När "grafen" (100 gånger snabbare ledningsförmåga än dagens kisel) kommer till nytta i tv apparaternas processorer,så kommer nog utvecklingen att gå rasande snabbt.
Postad 23 maj 2016 - 21:06
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
När "grafen" (100 gånger snabbare ledningsförmåga än dagens kisel) kommer till nytta i tv apparaternas processorer,så kommer nog utvecklingen att gå rasande snabbt.
Tjaa, det är ju inte direkt processorkraft som begränsar dagens tv apparater...
Dvs elektriskt är det väl inga stora problem men det ska ju omvandlas till ljus oxå.
Postad 24 maj 2016 - 10:45
Unregistered95ac8a8d
-
Unregistered95ac8a8d
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Tjaa, det är ju inte direkt processorkraft som begränsar dagens tv apparater...
Dvs elektriskt är det väl inga stora problem men det ska ju omvandlas till ljus oxå.
Fast enligt Joe Cane,var det väl just processorkraft/teknik som behövdes för att helst komma upp i 18-20 bits färgdjup?
Så Grafen i framtiden kanske är just vad som behövs .
Postad 24 maj 2016 - 13:37
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Jo men även om en tv kan processa en insignal med extremt hög precision så hjälper ju det föga då det stora problemet, det som i väldigt stor del "håller tillbaka utveckligen", ligger i att visa bilden.
Postad 24 maj 2016 - 19:33
Dragnet
-
Dragnet
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
^^
Ja, kraften i säg ett modernt grafikkort skulle säkert kunna skyffla 18-20 bitar så det är säkert inget problem.
Joe Kane är jätteduktig men det känns som han är lite motvals då och då
Postad 29 maj 2016 - 16:45
tuna74
-
tuna74
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Fattar inte riktigt det här med att ni vill att filmerna ska se ut som i saving private ryan dday-scenen vilket är effekten av hur det skulle se ut när man gör om 120 till 24.
Den scenen spelades ju in i 24 fps (fast med kortare slutartid). Blanda inte ihop saker.
Postad 29 maj 2016 - 16:49
tuna74
-
tuna74
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Fast det låter ju lite på dig som om ingen film någonsin har använt en högre bildfrekven än 24, fastän det finns många exemplen på filmer där man har skjutit scener i mycket högre hastighet än så.
De enda "större" filmerna som hittills spelats in och visats med högre bildfrekvens är Hobbit-filmerna. Jag ser fram emot att se "Billy Lynn's Long Halftime Walk" i vilket format som biograferna kan visa.
Postad 29 maj 2016 - 16:54
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Random, potentiellt missvisande, synintryck överlåter jag till andra. Uppenbarligen.
Håller med där!
Redigerat av castortroy33, 30 maj 2016 - 13:36.
Postad 29 maj 2016 - 18:10
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Hat testat lite olika signaler genom Ultra hd i helgen och kan konstatera att med egen inställd gamma nivå med bibehållen färgprofil (BT,2020) ser riktigt bra ut genom min setup Kan också konstatera igen att 4k inte är den viktigaste ingrediensen i det nya formatet ännu..
Redigerat av mcmike, 29 maj 2016 - 18:14.
Postad 30 maj 2016 - 08:31
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Någon mer än jag som köpte The Revenant på UHD-BD genom Elgigantens webshop? Artikeln är borttagen ur sortimentet och min står som reserverad, hoppas att den ändå skickas ut idag...
Postad 30 maj 2016 - 10:32
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Någon som vet om "Sicario" kommer i svensk utgåva på Ultra HD BD? 449:- känns saftigt för en import.
Postad 30 maj 2016 - 12:44
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Någon mer än jag som köpte The Revenant på UHD-BD genom Elgigantens webshop? Artikeln är borttagen ur sortimentet och min står som reserverad, hoppas att den ändå skickas ut idag...
Fått mitt ex från CDON, inte svar på frågan dock....
Postad 30 maj 2016 - 15:46
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Den blev borttagen när den tog slut att kunna bli förhandsboka, så har jag tolkat det 
Postad 30 maj 2016 - 17:12
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Fick hem "The Revenant" idag. Wow. Skarpast än så länge av de UHD BD filmer jag testat. Men den är ju "äkta" 4K vad jag förstått. Dock inte lika ljusstark som "The Martian" och "Mad Max". Men kanske beror mer på att den är filmad så. Men en fantastiskt vacker filmad film, som gjord för 4K med härliga naturscener. Ett måste i din samling. Oavsett om det är Blu Ray eller Ultra HD Blu Ray. Magiskt!
Häftigt med flammor i filmen som lyser upp och känns mer verkliga med HDR.
Redigerat av castortroy33, 30 maj 2016 - 17:19.
Postad 01 juni 2016 - 19:37
Unregistered95ac8a8d
-
Unregistered95ac8a8d
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Fick hem "The Revenant" idag. Wow. Skarpast än så länge av de UHD BD filmer jag testat. Men den är ju "äkta" 4K vad jag förstått. Dock inte lika ljusstark som "The Martian" och "Mad Max". Men kanske beror mer på att den är filmad så. Men en fantastiskt vacker filmad film, som gjord för 4K med härliga naturscener. Ett måste i din samling. Oavsett om det är Blu Ray eller Ultra HD Blu Ray. Magiskt!
Häftigt med flammor i filmen som lyser upp och känns mer verkliga med HDR.
Kul!
Ska bli intressant att se när man skaffat spelare.
Postad 07 juni 2016 - 19:34
Jaws86
-
Jaws86
-
Användare
-
-
104 inlägg
Ghostbusters på 4K släpptes idag, ser fantastisk ut för att ha 30 år på nacken!
Och eftersom man själv sett filmen tusen ggr så ser man nu vad HDR verkligen gör! Svårt med de man sett 1-2 ggr innan! 👍
Postad 07 juni 2016 - 20:01
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1 638 inlägg
NU har DE knäckt det 
Postad 13 juni 2016 - 20:31
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Mina betyg på bildkvaliteten på de filmer jag än så länge köpt. Inte för att låta negativ, men några av de tidigare släppen kanske inte varit högklassiga. Men tror vi kommer se bättre och bättre släpp. Tror på formatet i alla fall för oss entusiaster.
Revenant: 5/5. Fantastiskt bra bild. HDR effekten gör sitt. Skärpan är enastående.
Life of pi: 5/5. Otroliga färger och skärpa.
Mad Max: 5/5. Grym film. Otroligt ljud och skarp, dynamisk bild.
Chappie: 4/5. Skarp.
The Martian: 4/5. Bra i mörka partier och så klart i mars scenerna.
San Andreas: 3/5 (inte stor skillnad mot blu-ray) dessutom en skitfilm
The expendables 3: 2/5 (katastrof. Vet inte om något fel i produktionen lär orsaken av denna amerikanska utgåva. Bilden är mörk och är svag i färgerna, ingen bra reklam för det nya formatet i alla fall är denna film.
Redigerat av castortroy33, 13 juni 2016 - 20:43.
Postad 13 juni 2016 - 20:41
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Mina betyg på bildkvaliteten på de filmer jag än så länge köpt:
Revenant: 5/5. Fantastiskt bra bild. HDR effekten gör sitt. Skärpan är enastående.
The expendables 3: 2/5 (katastrof. Vet inte om något fel i produktionen lär orsaken av denna amerikanska utgåva. Bilden är mörk och är svag i färgerna, ingen bra reklam för det nya formatet i alla fall är denna film.
Hur är ljudet? (du kommenterade bara det på Mad Max)
Postad 13 juni 2016 - 20:48
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Hur är ljudet? (du kommenterade bara det på Mad Max)
Ljudet är grymt på alla skulle jag säga. Men sedan innehållet ju en del av filmerna mer ljudinformation. Expendables 3 har helt enastående ljud liksom San Andreas. Händer mycket i dessa actionfilmer. Sedan att det är två rätt usla filer som helhet är en annan sak.
The Martian, Life of Pi och Revenant kanske inte innehåller så mycket rena effekter som de andra filmerna, men ljudet grymt på de utgåvorna med och gör det det ska för känslan.
Postad 13 juni 2016 - 20:49
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Fick min första uhd idag av systerdottern som kom på besök !
Postad 13 juni 2016 - 21:29
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Fick min första uhd idag av systerdottern som kom på besök !
Alltid kul med presenter.
13 hours är det den amerikanska? Dolby Atmos?
Vad kör du för regionsfri spelare?
Postad 13 juni 2016 - 21:48
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Alltid kul med presenter.
13 hours är det den amerikanska? Dolby Atmos?
Vad kör du för regionsfri spelare?
Japp Atmos på 13 hours! Kör rena inhemska amerikanska spelare!
Postad 20 juli 2016 - 20:12
Unregistered95ac8a8d
-
Unregistered95ac8a8d
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Mina betyg på bildkvaliteten på de filmer jag än så länge köpt. Inte för att låta negativ, men några av de tidigare släppen kanske inte varit högklassiga. Men tror vi kommer se bättre och bättre släpp. Tror på formatet i alla fall för oss entusiaster.
Har du testar X-men future past?
Postad 20 juli 2016 - 21:10
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Har du testar X-men future past?
Nej. Äger inte den. Men köpt "Exodus" och "Deadpool". Båda 5/5 i bild. Exodus som film var kanske inte så bra. Men referensmaterial både rent ljud och bildmässigt. Deadpool är klockren på alla sätt tycker jag.
Postad 20 juli 2016 - 21:24
Unregistered95ac8a8d
-
Unregistered95ac8a8d
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Nej. Äger inte den. Men köpt "Exodus" och "Deadpool". Båda 5/5 i bild. Exodus som film var kanske inte så bra. Men referensmaterial både rent ljud och bildmässigt. Deadpool är klockren på alla sätt tycker jag.
Ok! Undrade bara för jag köpte den filmen idag (harkel host...trots att jag inte har någon spelare än).
Postad 03 augusti 2016 - 19:41
Unregistered95ac8a8d
-
Unregistered95ac8a8d
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Beställde idag en Panasonic DMP-UB900.Hoppas den är bra.
Har en Sony 55" KDL-x8505c ultra HD Tv.
Kan man välja om man vill att panasonicen ska skala upp blu ray eller Tv`n?
Har väldigt många Blu ray filmer,så jag kommer använda både Blu ray filmer och Ultra HD filmer.
Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 03 augusti 2016 - 19:43.
Postad 03 augusti 2016 - 20:29
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Kan man välja om man vill att panasonicen ska skala upp blu ray eller Tv`n?
Har väldigt många Blu ray filmer,så jag kommer använda både Blu ray filmer och Ultra HD filmer.
Om du ställer in hdmi som auto kommer spelaren känna av vilken bildvisare som finns i kedjan. Då kommer även 1080p att skalas upp, du får prova dig fram vilket som du tycker passar din setup Finns en tråd för spelaren..
https://www.minhembi...howtopic=328133
Postad 05 augusti 2016 - 20:41
Unregistered95ac8a8d
-
Unregistered95ac8a8d
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Såg nyss Batman V Superman.
Vilken dålig bild i första halvan av filmen,väldigt mycket grain.Tråkigt när man ser den på Ultra HD.
Visst!Det kanske var tänkt att vara så.men jag tycker inte om brusig bild.
Förstörde hela upplevelsen med Ultra HD,tyvärr.
Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 05 augusti 2016 - 20:41.
Postad 05 augusti 2016 - 20:59
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Såg nyss Batman V Superman.
Vilken dålig bild i första halvan av filmen,väldigt mycket grain.Tråkigt när man ser den på Ultra HD.
Visst!Det kanske var tänkt att vara så.men jag tycker inte om brusig bild.
Förstörde hela upplevelsen med Ultra HD,tyvärr.
Ja..
Håller med. Fick hem den idag. Grynigt. Men den är ju tyvärr filmad så grynig så beror inte på att det är dålig upplösning eller så. Är regissören som valt att film så, speciellt i vissa scener som den i öknen i början. Är precis samma med Man of steel och 300. Men tycker ändå att i en del scener med mer färg och action och mörka scener mycket bättre än blu ray versionen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Ultra HD ("4K")
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|