Nvidia Shield Android TV 4K
3007 svar till detta ämne
Postad 29 november 2015 - 21:29
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Du ser det antingen genom att svart blir grått eller normal bild blir bäcksvart i partier. Det ska se normalt ut helt enkelt. Har du inte noterat något särskilt så har du antagligen inga problem. Det verkar som Nvidia försökt laga det här felet två ggr redan, men uppenbarligen är det fortfarande problem...
Jag hade också detta problem men det rättade till sig efter senaste uppdateringen rättar det till sig om du väljer manuellt i tvn i stället då?
Det finns ju även gott om blu ray släpp som har felaktiga nivåer på videon du är säker på att du kollar på något som stämmer som tex kalibrering skiva eller liknande.
Redigerat av jimjans, 29 november 2015 - 21:33.
Postad 30 november 2015 - 00:03
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Kan meddela alla att Boxee remoten fungerar perfekt med shielden. Så släng inte era gamla boxar utan plocka isär dem och återanvänd rf-mottagaren.
Härligt, har precis lekt lite med min shield och är lite blandad så långt.
-Fjärr: Den där shieldkontrollen verkar hur instabil som helst. Hamnade hela tiden i problem med att den inte ville prata med shielden och efter nån minut så hoppade den igång. SHield remote gick däremot bättre. Nu har jag dock fått igång min Harmony Hub istället. Mycket bättre att köra riktigt fjärr med play/paus/stop osv mot KODI. Jag har satt upp den som default i Harmony (IR-styrd) + Windows PC (bluetooth) och det fungerar fint.
-Snabb som tusan, allt flyter på grymt snabbt, menyer, starta youtube, hoppa i KODI osv. Att hoppa fram 10 minuter i KODI på en blu-ray rip tar max 0,5 sek - ruggit bra.
Uppdateringsfrekvens. Det här får jag inte till. Jag ser 60hz, 50, 23,976 (24 syns inte, men strunt samma). Ibland kan jag inte växla utan den säger OK, men hoppar tillbaka. Kör jag 50Hz så hackar netflix, kör jag 23,976 så hackar playapparna och youtube. Det här är inte bra. Alla appar måste få autoupdate.
I KODI fungerar det kanon, även om det känns som KODI ställer om systeminställningar när man hoppas tillbaka till Android (ibland 50hz, ibland 23,976).
Det här ska ju bara fungerar liksom. På Playstation så flyter Netflix och youtube perfekt utan strul
Nätaggregatet. Detta surrar rejält, ibland även i standby. Jag trodde första att mina HDMI-kablar eller nätverkskablar störde receivern, sedan trodde jag att det var själva Shielden som lät.
Men alltså, det är nätagget. Det låter som en buzzanda plasma skärm (bytte en gång från Plasma till LCD för att slippa oljudet), och nu sitter man alltså här med nätaggsswitchljud som hörs till soffan tre meter bort.
Är det bara jag som har det så eller buzzar alla agg?
Redigerat av e3henri, 30 november 2015 - 00:06.
Postad 30 november 2015 - 08:43
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Jag har haft många mediaspelare genom åren bäst hittills är;
1. Intel Nuc med openelec.
2. Nvidia Shield.
3. Boxeebox.
Har man vart med i många år så vet man att de flesta mediaspelare har varit otroligt buggiga från start och kanske i hyffsat läge precis innan nästa modell lanserats och alltid haft typ 2-3 år gammal hårdvara från start.
Jag tycker att Shielden har bra hårdvara kraftfull nog att kunna byggas på i flera år framåt vilket är ovanligt.
För min del hoppas jag på fler fjärrkontrollkommandon, bättre bild (fler inställningsmöjligheter), fler fjärrkontroll anpassade appar.
Anledning att köpa en shield var för mig 4k 60p, inte så mkt för att spela upp 4k60p utan 1080@50p av anledning som följer.
Nackdelen med Intel Nuc's är max upplösning är 4k30p vilket gör att den spelar upp 1080@50p i 30hz och skippar nästan hälften av bildrutorna vilket hackar enormt.
För att råda bot fick man snällt byta upplösning till 1080 i inställningarna varje gång man ville se 50p material.
Detta är inget problem med shielden då 50p är möjligt i 4k utsignal.
Postad 30 november 2015 - 09:44
PEH61
-
PEH61
-
Användare
-
-
244 inlägg
Har haft problem med Netflix i flera dagar på Shield, loggar in som vanligt men kan inte spela upp några filmer visas bara ett rött X men ljud kommer ibland.
Har startat om enheten loggat ut från Netflix och loggat in igen men inget hjälper.
Provade på min gamla appletv och där var det inga problem så känns som det är ett problem som sitter i Shield, någon som upplevt samma sak?
Postad 30 november 2015 - 11:45
Unregisteredb4fce5a7
-
Unregisteredb4fce5a7
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Härligt, har precis lekt lite med min shield och är lite blandad så långt.
-Fjärr: Den där shieldkontrollen verkar hur instabil som helst. Hamnade hela tiden i problem med att den inte ville prata med shielden och efter nån minut så hoppade den igång. SHield remote gick däremot bättre. Nu har jag dock fått igång min Harmony Hub istället. Mycket bättre att köra riktigt fjärr med play/paus/stop osv mot KODI. Jag har satt upp den som default i Harmony (IR-styrd) + Windows PC (bluetooth) och det fungerar fint.
-Snabb som tusan, allt flyter på grymt snabbt, menyer, starta youtube, hoppa i KODI osv. Att hoppa fram 10 minuter i KODI på en blu-ray rip tar max 0,5 sek - ruggit bra.
Uppdateringsfrekvens. Det här får jag inte till. Jag ser 60hz, 50, 23,976 (24 syns inte, men strunt samma). Ibland kan jag inte växla utan den säger OK, men hoppar tillbaka. Kör jag 50Hz så hackar netflix, kör jag 23,976 så hackar playapparna och youtube. Det här är inte bra. Alla appar måste få autoupdate.
I KODI fungerar det kanon, även om det känns som KODI ställer om systeminställningar när man hoppas tillbaka till Android (ibland 50hz, ibland 23,976).
Det här ska ju bara fungerar liksom. På Playstation så flyter Netflix och youtube perfekt utan strul
Nätaggregatet. Detta surrar rejält, ibland även i standby. Jag trodde första att mina HDMI-kablar eller nätverkskablar störde receivern, sedan trodde jag att det var själva Shielden som lät.
Men alltså, det är nätagget. Det låter som en buzzanda plasma skärm (bytte en gång från Plasma till LCD för att slippa oljudet), och nu sitter man alltså här med nätaggsswitchljud som hörs till soffan tre meter bort.
Är det bara jag som har det så eller buzzar alla agg?
Tråkigt att höra!
Slog själv till på en under Black Friday, så kommer troligtvis under veckan ..
Angående surrandet från nätaggregatet. Har du provat att vända nätkontakten?
Gör stor skillnad på viss elektronik, medan annat inte verkar påverkad alls av det.
Redigerat av Unregisteredb4fce5a7, 30 november 2015 - 11:47.
Postad 30 november 2015 - 12:31
RobbeR011
-
RobbeR011
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Sprang och la mig på golvet och min nätadapter lät som en mus med avtändning. Men vände på adapter som AleX_ FoXen tipsa om, och den lät ingenting, startade upp shielden och ljudet kom igen även när jag stängde av den...
Och jag har inte överbelastat grenuttaget och det är inget skräp heller.
Postad 30 november 2015 - 15:06
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Fenomenet kallas coil whine. Det förekommer på i princip varenda transformator, men låter mer eller mindre olika beroende på konstruktionen. Mobilladdare har en tendens till låta ofta...
Postad 30 november 2015 - 15:09
RobbeR011
-
RobbeR011
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Fenomenet kallas coil whine. Det förekommer på i princip varenda transformator, men låter mer eller mindre olika beroende på konstruktionen. Mobilladdare har en tendens till låta ofta...
När jag jobbade i en dator verkstad skickade jag alltid tillbaka nättagg osv på garanti om det var coil whine.
Borde inte vara coil whine på en kvalitetsprodukt....
Postad 30 november 2015 - 15:28
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Jag har haft många mediaspelare genom åren bäst hittills är;
1. Intel Nuc med openelec.
2. Nvidia Shield.
3. Boxeebox.
Och absolut bäst borde ju Zappiti 4k vara då den klarar Atmos, BluRay 3D osv. Solid box, som bara gör det den skall! Fungera 
Kan ju bara lista några av de boxar och mina erfarenheter, jag testat fram och tillbaka. Där Zappiti är vinnaren rakt av, följt av Dune.
Zappiti 4k
Dune Base 3D, Dune Max, Dune 301D
Shield
Apple TV 1,2,3,4
Mac Mini, Plex, XBMX, Kodi
Xtreamer
Popcorn Hour
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 30 november 2015 - 15:32.
Postad 30 november 2015 - 17:46
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Jag har väl 7-laddare av olika typ och inget hörs om man inte lägger örat precis på. Sen här hörs i hela vardagsrummet. Jag ska försöka stänga in agget i tv bänken så kanske det inte hörs.
Låter inte era nåt alls? Är det kanske fel på mitt? Skulle man kunna använda ett annat USB agg som ger samma ström.
Det låter ungefär som ett gammal 56,6 modem vid uppkopplingen (fast mkt tystare såklart)
Jag hade ett agg till en router som började låta så och sedan dog det någon dag senare.
Man blir ju lite orolig att samma sak ska hända, men samtidigt så vill man ju inte lämna in den direkt.
Postad 30 november 2015 - 18:15
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Jag har väl 7-laddare av olika typ och inget hörs om man inte lägger örat precis på. Sen här hörs i hela vardagsrummet. Jag ska försöka stänga in agget i tv bänken så kanske det inte hörs.
Låter inte era nåt alls? Är det kanske fel på mitt? Skulle man kunna använda ett annat USB agg som ger samma ström.
Det låter ungefär som ett gammal 56,6 modem vid uppkopplingen (fast mkt tystare såklart)
Jag hade ett agg till en router som började låta så och sedan dog det någon dag senare.
Man blir ju lite orolig att samma sak ska hända, men samtidigt så vill man ju inte lämna in den direkt.
Mitt är tyst ...
Postad 30 november 2015 - 18:17
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Oki ska kolla med supporten.
Jag verkar inte vara helt ensam iallafall
https://forums.gefor...uzzing-noise/2/
Postad 30 november 2015 - 19:25
whityoustone
-
whityoustone
-
Användare
-
-
239 inlägg
Nä strax ger jag upp varför får jag inte dts HD samt atmos att fungera, har man köpt en atmoslimpa till sovrummet så känns det sjukt tråkigt
Postad 30 november 2015 - 19:28
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Alltså tjutet kan komma efter flera år när komponenterna åldrats. Testade t.ex. en gammal nokialaddare precis och den tjöt in i **** efter trogen tjänst =)
Nä strax ger jag upp varför får jag inte dts HD samt atmos att fungera, har man köpt en atmoslimpa till sovrummet så känns det sjukt tråkigt
Läser du ens det jag skrev ovan? DTS-HD etc fungerar inte förrän i Kodi 17 enligt utvecklarna. Med andra ord finns det inget stöd för pass-trough varken av Nvidia eller Kodi tills det officiellt blir klart att så är fallet.
Postad 30 november 2015 - 19:35
whityoustone
-
whityoustone
-
Användare
-
-
239 inlägg
Lugn nu, förstod det som att det gick om man använde en "extern " spelare, du het väl att alla är olika, vissa är sjukt duktiga, nördiga. Sen har man sånna som mig som vill att pisset ska funka utan massa Matrix och hackerlösningar. Jag kan inte allt det tekniska du kanske kan bli min konsult där jag köper in dina tjänster
Postad 30 november 2015 - 19:42
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Du måste ställa in PCM eller att kodi ska sköta dekodningen själv. Endast vid bitstream kommer din utrustning indikera DTS-HD eller Atmos, men ljudet blir korrekt förutsatt att Kodi eller Shield sköter hanteringen som det ska vara i PCM. En extern spelare som Kodi kommer lösa detta när utvecklarna lagt till stödet i version 17 (inget skrivit i sten dock)
Redigerat av Unregistered577c6879, 30 november 2015 - 19:43.
Postad 30 november 2015 - 19:51
RobbeR011
-
RobbeR011
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Till er som har en ström adapter som låter, jag chattar med nvidias support just nu och har fått fota kvitto och fyllt i ett formulär och dom kommer skicka en ny adapter till mig.
Ni behöver P/N numret som står på kartongen.
Redigerat av RobbeR011, 30 november 2015 - 19:56.
Postad 30 november 2015 - 20:19
jokim
-
jokim
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
PEH61, den 30 Nov 2015 - 09:44, skrev:
Har haft problem med Netflix i flera dagar på Shield, loggar in som vanligt men kan inte spela upp några filmer visas bara ett rött X men ljud kommer ibland.
Har startat om enheten loggat ut från Netflix och loggat in igen men inget hjälper.
Provade på min gamla appletv och där var det inga problem så känns som det är ett problem som sitter i Shield, någon som upplevt samma sak?
Hade samma problem, bytte till en annan HDMI-kabel och problemet försvann.
Postad 30 november 2015 - 20:49
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Alltså tjutet kan komma efter flera år när komponenterna åldrats. Testade t.ex. en gammal nokialaddare precis och den tjöt in i **** efter trogen tjänst =)
Läser du ens det jag skrev ovan? DTS-HD etc fungerar inte förrän i Kodi 17 enligt utvecklarna. Med andra ord finns det inget stöd för pass-trough varken av Nvidia eller Kodi tills det officiellt blir klart att så är fallet.
spelaren har stöd för hd formaten i passthrough men bara om man använder den interna spelaren, provade detta själv och min förstärkare indikerade rätt när det gällde de olika formaten använde serenity som är en plex client och valde att den skulle använda nvidias inbyggda spelare.
Postad 30 november 2015 - 20:50
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Till er som har en ström adapter som låter, jag chattar med nvidias support just nu och har fått fota kvitto och fyllt i ett formulär och dom kommer skicka en ny adapter till mig.
Var du på den engelska sidan? Jag fastnade på 1 person kvar i kön i 15 min så gav upp. http://nvidia.custhe...hat/chat_launch
Postad 30 november 2015 - 20:54
RobbeR011
-
RobbeR011
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Postad 30 november 2015 - 21:02
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Jag har helt plötsligt problem med att inte kunna installera appar! Det står bara och tuggar. Internetuppkopplingen är bra, kör trådat. Vad är problemet?
Postad 30 november 2015 - 21:18
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
OKi, hopplös sida. Börjar på 9 före i kön, hoppar snabbt ner till 1 före i kön och sedan fastnar man. Nu har den precis gått från 1 före till 2 före haha...och tillbaka till 1, och sedan 2. igen och igen.
Redigerat av e3henri, 30 november 2015 - 21:29.
Postad 30 november 2015 - 21:36
RobbeR011
-
RobbeR011
-
Amatör
-
-
82 inlägg
OKi, hopplös sida. Börjar på 9 före i kön, hoppar snabbt ner till 1 före i kön och sedan fastnar man. Nu har den precis gått från 1 före till 2 före haha...och tillbaka till 1, och sedan 2. igen och igen.
Aha va konstigt jag fick vänta en stund hade nog 8 st före men fick en "agent" till slut och det tog ett bra tag för henne att fixa allting..
Postad 30 november 2015 - 21:41
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Aha va konstigt jag fick vänta en stund hade nog 8 st före men fick en "agent" till slut och det tog ett bra tag för henne att fixa allting..
Okey, jag startar om chatten nu (plats 4). Så de skickade en ny gratis från USA utan problem?
Postad 30 november 2015 - 21:59
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Okey, jag startar om chatten nu (plats 4). Så de skickade en ny gratis från USA utan problem?
Supporten sitter i Indien och Nvidia har lager i Irland så det är nog där du får grejerna från.
Postad 30 november 2015 - 22:06
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Supporten sitter i Indien och Nvidia har lager i Irland så det är nog där du får grejerna från.
Det ska inte vara lätt. Nu är det fixat iallafall, så får vi se om det dyker upp nån 
(Replace skrev han, men tror väl knappast de vill ha tillbaka den gamla)
Postad 30 november 2015 - 22:11
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Det ska inte vara lätt. Nu är det fixat iallafall, så får vi se om det dyker upp nån 
(Replace skrev han, men tror väl knappast de vill ha tillbaka den gamla)
nej när de bytte ut min shield platta så fick jag en lapp där det stod att jag skulle lämna den gamla till elektronik återvinningen.
Postad 30 november 2015 - 22:17
RobbeR011
-
RobbeR011
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Min agent skrev att hon hade anmält det till deras RMA avdelning och så fick jag kopia på allt vi skrivit på mail.
Så får väll se hur lång tid det tar=)
Postad 01 december 2015 - 11:59
Unregisteredca490738
-
Unregisteredca490738
-
Användare
-
-
155 inlägg
Någon som kan posta P/N numret? Jag har inte kartongen kvar 😕
Postad 01 december 2015 - 12:32
RobbeR011
-
RobbeR011
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Någon som kan posta P/N numret? Jag har inte kartongen kvar
Tyvärr så är det unikt =/ tror jag, dyk i soprummet!
Tror inte det finns i "om" i operativ systemet heller, kan möjligen vara så att dom du köpte den av
skannat in P/N numret.
Redigerat av RobbeR011, 01 december 2015 - 12:38.
Postad 01 december 2015 - 12:38
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Står det inte på någon klisterlapp på undersidan eller baksidan av enheten ?
Postad 01 december 2015 - 12:42
RobbeR011
-
RobbeR011
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag gjorde nog bort mig är inte unikt, vilken model har du 16gb eller 500gb?
Postad 01 december 2015 - 16:58
Unregisteredca490738
-
Unregisteredca490738
-
Användare
-
-
155 inlägg
Jag gjorde nog bort mig är inte unikt, vilken model har du 16gb eller 500gb?
16gb versionen.
Postad 01 december 2015 - 17:04
RobbeR011
-
RobbeR011
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Okej då vet jag inte vad numret är har 500gb.
Postad 02 december 2015 - 10:00
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Mycket nöjd hittills! Jämför dock med en 8 år gammal xtreamer så det vore konstigt om jag inte skulle tycka shield är bättre.
Postad 02 december 2015 - 11:33
Unregisteredb4fce5a7
-
Unregisteredb4fce5a7
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Hahah ! Att någon tränger sig före en i telefonkö hör inte till vanligheterna.
Postad 02 december 2015 - 11:37
Unregisteredb4fce5a7
-
Unregisteredb4fce5a7
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Någon som kan posta P/N numret? Jag har inte kartongen kvar
Inte ska man behöva ha kvar någon kartong för ett garantiärende? Jag har ju inte direkt kvar min kartong för min 60" tv .
Alla nummer dom kan tänkas behöva bör/ska stå på produkten.
Postad 02 december 2015 - 11:43
RobbeR011
-
RobbeR011
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Inte ska man behöva ha kvar någon kartong för ett garantiärende? Jag har ju inte direkt kvar min kartong för min 60" tv .
Bara kollat snabbt under shielden när det varit inkopplad och det står inte s/n och p/n där vad jag kunde se.
Dock står s/n i "om" i shielden
Redigerat av RobbeR011, 02 december 2015 - 11:43.
Postad 02 december 2015 - 11:52
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Kan ju vara praktiskt om man ska skicka tillbaks skiten.
Postad 02 december 2015 - 20:22
whityoustone
-
whityoustone
-
Användare
-
-
239 inlägg
Pröva att strömma spel från datorn, fungera skit bra eller inte, bilden skickar och jag ser dubbelt, allt uppdaterat, allt på auto osv. Kan det bero på att man kör sli tänkte jag, svar nej. Har bra speldator och snabb router .tråkigt blev sugen på å se hur den klara nya står wars, gta, mm kört på alla lir
Postad 02 december 2015 - 20:26
RobbeR011
-
RobbeR011
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Pröva att strömma spel från datorn, fungera skit bra eller inte, bilden skickar och jag ser dubbelt, allt uppdaterat, allt på auto osv. Kan det bero på att man kör sli tänkte jag, svar nej. Har bra speldator och snabb router .tråkigt blev sugen på å se hur den klara nya står wars, gta, mm kört på alla lir
Bara nyfiken, vad har du för router och vilken typ av anslutning till datorn och shielden?
Har tänkt att använda min till det senare när jag har Nvidia grafikkort.
Postad 02 december 2015 - 22:20
whityoustone
-
whityoustone
-
Användare
-
-
239 inlägg
2st gtx 980ti 6gb, gigabit, cat 6 kabel anslutet via en asus Rt ac 2600 tror jag den heter, 1080p60,
Postad 03 december 2015 - 02:10
RobbeR011
-
RobbeR011
-
Amatör
-
-
82 inlägg
2st gtx 980ti 6gb, gigabit, cat 6 kabel anslutet via en asus Rt ac 2600 tror jag den heter, 1080p60,
Okej! Någon som vet om man kan se om man har aktiva appar igång? och tycker det är dåligt att man inte kan stänga av enheten helt. Tycker om Shielden men mjukvaru mässigt känns det som dom borde kommit längre med deras version av android os.
Hoppas på ny uppdatering.
Postad 03 december 2015 - 10:23
Vintervilan
-
Vintervilan
-
Användare
-
-
107 inlägg
Jag kommer med största sannolikhet köpa en Shield imorgon, men jag velar fortfarande sjuuukt mycket mellan 16gb och 500gb-versionen. Utrymmet talar ju helt klart för den större, men samtidigt går ju disken inte att byta ut? Och det borde väl funka lika bra att sätta in en extern hårddisk i den mindre versionen - när behovet väl uppstår? Eller hur bör jag tänka? Kommer förmodligen (men inte säkert) bara streama film och spel.
Postad 03 december 2015 - 10:38
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Enligt det jag läst mig till i tråden (kolla själv) så ska det gå att byta disken på 500-versionen. 16-versionen ska det inte gå att montera in en disk däremot.
Postad 03 december 2015 - 10:49
Vintervilan
-
Vintervilan
-
Användare
-
-
107 inlägg
Ja, jag har också läst en del som säger att den går att byta, men samtidigt läser jag lite här och där att eftersom att all viktig programvara finns på disken, så hjälper det ju inte att byta ut den om den är trasig, för såvitt jag vet så har Nvidia inte släppt den programvaran?
edit: Såhär skriver t.ex. en medlen på XDA:
"On the Shield Pro, everything is on the hard drive. And it can't even be swapped with another of the exact model, as there no way to install the OS on it since the tools to do so aren't released by Nvidia.
If it dies, your console is dead; unless you can get it repaired/replaced by Nvidia."
Redigerat av Vintervilan, 03 december 2015 - 10:52.
Postad 03 december 2015 - 11:17
Stefan Bäckman
-
Stefan Bäckman
-
Forumräv
-
-
976 inlägg
Är det dessutom inte som så att man kommer att kunna installera appar på externa diskar när väl Android M kommer? Har för mig att jag läst det någonstans.
Edit: Var tvungen att söka lite. Hittade en artikel på androidpolice som gick igenom lite. http://www.androidpo...dditional-apps/
Redigerat av Stefan Bäckman, 03 december 2015 - 11:22.
Postad 03 december 2015 - 11:32
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Ja, jag har också läst en del som säger att den går att byta, men samtidigt läser jag lite här och där att eftersom att all viktig programvara finns på disken, så hjälper det ju inte att byta ut den om den är trasig, för såvitt jag vet så har Nvidia inte släppt den programvaran?
nVidia lär ju inte ha uppfunnit ett eget filsystem och partitions-standard, självklart går det att åtmistone klona disken till en likadan. Däremot kan ju disken på något sätt vara knuten till hårdvaran, för att försvåra det hela ... Men ja, har disken dött är det ju knepigare, men då kanske man istället kan klona en disken från en annan enhet.
Redigerat av frollic, 03 december 2015 - 11:36.
Postad 03 december 2015 - 13:00
rojo_98
-
rojo_98
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Se inlägg #103 i tråden. Där finns det en bra genomgång för hur man ska byta disk. Verkar inte vara så svårt!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|