Haha, ja de där priserna är ju placeholders.
Gissar på 3000-3500kr. Blir den dyrare så lär den inte sälja särskilt bra...
4990kr på media markt tydligen! Såg en annons när jag var där idag!
3 relaterade trådar
Postad 23 oktober 2016 - 17:28
4990kr på media markt tydligen! Såg en annons när jag var där idag! Postad 23 oktober 2016 - 17:58
det är preliminära priser. playstation pro kostade 8000 ett tag, så vi kan nog kallt räkna med att priset kommer att vara *betydligt* lägre. dock så skulle det vara intressant att få läsa specarna innan vi börjar gissa priser. jag tror själv på MAX 300 usd, troligtvis 249, men jag har å andra sidan NOLL koll på sånt här Postad 23 oktober 2016 - 19:38 Switchtrailern har fått 16,5 miljoner visningar hittills. Det är ganska bra. RDR2 6,6 miljoner. Wii U-trailern under E3 11,4. Postad 23 oktober 2016 - 23:37
Enligt utsago sitter ett överklockat Tegra X1 i devkitsen.
Tegra X1 @ 1ghz = 512Gflops (max officiella klocka) Tegra Parker (X2) ligger på ~768Glops vid sin max klocka (1,5ghz).
Wii U sitter på ~176Glops. Redigerat av Unregistered93aa32e3, 23 oktober 2016 - 23:40. Postad 24 oktober 2016 - 08:10 Vad tillför Switch egentligen jämfört med en vanlig kina-platta eller nvidia shield som legat under 2000 de senaste åren, de kan ju möjligtvis höja priset med 500 för varje bundlat spel och 500 så länge efterfrågan är större än tillgången.
Nintendo brukar ju inte använda premium-material heller, bara det är slagtåligt, och med en 720p skärm borde deras BOM hamna under 1000:- Postad 24 oktober 2016 - 15:07
Want to play NBA 2K with your friends? Unlike with Xbox One or PS4, you don't have to go to their house (or invest in multiple wireless controllers) to do it.
Nä, där spelar man online istället =P
Wow. That's a lot to promise, so let's break down how the Nintendo Switch might compare to the Xbox One and PlayStation 4 in terms of performance and graphics. Both the Xbox One and PlayStation 4 use AMD Jaguar 8-core CPUs, and have AMD GPUs—which are comparable to the Radeon 7000 series—with 8GB of DDR RAM. While we don't know the specifics of the Tegra chip or the amount of RAM in the Switch, the most recent version of the Tegra—the X1—has a 4-core 64-bit CPU and a massive 256-core GPU, which is based on the new Maxwell architecture and claims to have "unbeatable 4K video capabilities." We've already seen Skyrim being played in the trailer, and if the custom Switch Tegra chip is anything like the X1—it's rumored that it will be the "X2"—the Switch will indeed be able to compete (if not beat) the performance and graphics of Xbox One and PS4.
Öh. Postad 24 oktober 2016 - 18:06
Vad skillnaden är mot en vanlig kina-platta? Du har tex möjlighet att spela Nintendos egna titlar. Dom kan möjligen höja med 500:-, men inget vet priset just nu så det är bara spekulationer. Om det är något Nintendo är kända för så är det handkontroller och tillbehör av god kvalité, att de inte har haft den vassaste prestandan de senaste två generationerna är i för sig sant. Redigerat av wictor, 24 oktober 2016 - 18:07. Postad 24 oktober 2016 - 18:24 Är det ett sammanträffande endast att Sting släpper nästa platta samma dag? Postad 24 oktober 2016 - 18:29
AMD vs NVidia flops.... AMD ligger oftast med långt högre flops siffror mot Nvidia och trots detta ligger de lika prestandamässigt eller så slår Nvidia AMD på fingrarna. Redigerat av Unregistered93aa32e3, 24 oktober 2016 - 18:29. Postad 24 oktober 2016 - 19:07
De nämner ju iofs inga flops, vet inte ens vad de baserar sitt antagande på. De är inte tekniskt kunniga iaf.
Hur som helst, även om den skulle vara i nivå med ett Tegra X2 så har den ingen chans att slå PS4 oavsett om det är Nvidia eller AMD, kortet är för svagt helt enkelt. Det får du se själv sen när den släpps och tester görs om inte annat. Postad 24 oktober 2016 - 19:12 Eurogamer contacted Nintendo regarding the trailer's production and asked how it was all put together.
Före lanseringen kommer de alltså ge mer detaljer, vad bra Postad 24 oktober 2016 - 19:37
Vi vet vad Tegra X1 har för flops (512Gflops FP32, 1Tflops FP16 @ 1ghz), och vi vet vad Nvidias uppföljare har för flops (Parker/X2) ~750Gflops FP32, ~1,5Tflops FP16 @ 1,5ghz)
Hur detta ter sig emot Xbox Ones 1.3Tflops och PS4s 1.84Tflops återstår att se, vi vet dock att AMD har högre flops på sina GPUer utan att det hjälper mycket mot Nvidias lägre flops (RX 480 vs GTX 1060 någon?) Redigerat av Unregistered93aa32e3, 24 oktober 2016 - 19:41. Postad 24 oktober 2016 - 20:00
Jag tror inte det blir en flop. Postad 24 oktober 2016 - 20:39
De verkar inte veta det dock eftersom de pratar om något helt annat, så hur de kommer fram till sin slutsats har jag ingen aning om.
Men jag tror man kommer bli rätt besviken om man förväntar sig att den ska slå PS4. Det är bara att kolla på storleken, de kan ju inte trolla.
Sen är som sagt Nintendos Tegra custom, så vi vet inte specsen på den. Redigerat av Zoiler, 24 oktober 2016 - 20:40. Postad 25 oktober 2016 - 04:38
Ja, exakt, det är ju bara att se på "vanliga" surfplattor vilka priser dom ligger på för priser. Ska man ha en kvalitets platta, då får man pynta upp en rejäl slant. Och i fallet Switch så då ska ju även en docka plus två trådlösa kontroller leveras med ett humant pris. Så att förvänta sig ett monster i prestanda är bara knas. Postad 25 oktober 2016 - 06:41 Zelda på wii, spelade jag ihop med barna i soffan att sitta ensam på en liten skärm är inget för mig. Nintendo är för mig handlar främst om party/familjespel. Postad 25 oktober 2016 - 06:58 Om den är på 1,5 Tflops så är det ändå godkänt för Nintendos typ av spel, det som talar för detta är ju att den bärbara enheten bara har 3 timmars batteritid, alltså lite som hos en vanlig laptop vilket kanske antyder om att den är kraftfullare än väntat. Tycker man borde kunna kräma ut mer batteritid annars om den skulle baseras sig på gamla Tegra. Jag hoppas iaf att man kan bytta batteri i den bärbara, 6 timmar skulle vara fullt tillräckligt med 2 batterier tex. Postad 25 oktober 2016 - 07:33
Det är den definitivt inte. Hälften av det är som sagt vad Nvidias nya Tegra X2 klarar. Postad 25 oktober 2016 - 10:55
Tegra Parker (nån X2 finns inte än) "är" ju iofs 1.5 TFlops. Men bara vid FP16 precision och hur användbart det kommer bli återstår ju att se så 750 GFlops-1.5TFlops blir ju det mest korrekta svaret här (överraskande att FP16-kortet inte används i Pro eller Scorpio PR sammanhang än...
Och som sagt, hur "Tegra NX" relaterar till Tegra Parker vet vi ju inte exakt även om det känns som en no-brainer att använda samma 256 CUDA setup.
Nintendo kommer dock enl ryktet sikta på att få in 10 TFops* medans de övriga två bara klarar 5 TFops som max så i den spec striden vinner ju Switch överlägset.
(*) Fun operations per second Redigerat av pacman, 25 oktober 2016 - 11:13. Postad 25 oktober 2016 - 15:47
Men med Switch kan du ju välja om du vill spela själv eller med barnen på TV:n. Postad 25 oktober 2016 - 17:03 Om den är väldigt klen(motsvarande ca halv xbone) är jag rädd att den inte blir en bra stationär konsol vilket kommer innebära att 3epart stödet blir svagt. Är bara batteritiden 3 timmar blir den ju inte en särskilt bra bärbar konsol heller. Ska den dessutom inte ersätta 3ds betyder det att de trots allt inte enar sitt spelbibliotek?
Dessa är mina farhågor, blir de sanna resulterar det i en konsol med väldigt lite spel precis Wii U vilket jag tror kan bli jobbigt för Nintendo. Postad 25 oktober 2016 - 17:16
Jo det måste vara så, kan inte tänka mig annat. Pokemon ska ju komma på den iaf.
Och ja, den bör ju helst ha tillräckligt med kraft för att fixa portar av spelen som inte lider allt för mycket grafiskt. Annars känns det som Wii U-land igen. Postad 25 oktober 2016 - 17:16
Får se vad priser slutar på och hur den fungerar. Kanske lira lite Mario i soffans medans frun ser sex on the beach eller nått. Såg 3minutersreklamen och hängde på hypen, nu har den tyvärr lagt sig... Postad 25 oktober 2016 - 17:20
Okej men om det är för att du såg en Vita och tänkte att bärbara konsoler är dåligt så har du missförstått konceptet. Det är ingen bärbar, det är en konsol som också kan vara bärbar. Du kommer kunna spela familjespel med barnen på TV:n och sen när frun vill kolla på sex på stranden så tar du loss den från dockan och spelar vidare med barnen (eller väntar tills hon är klar, men nu har du iaf alternativet). Postad 25 oktober 2016 - 20:41
Ex eller Sex. De minuter jag slösat av mitt liv på den "serien" verkar det vara sex det går ut på iallafall.
Har en vita som bara är liggandes. Aja som sagt får se hur det blir med konsolen. Är tvn upptagen brukar det bli musikkväll för min del istället. Men åandrasiden jag skaffade ju en Wii och Wii u har ju funnits i tankarna. Postad 25 oktober 2016 - 21:34
Ja för du kan inte spela den på TV:n.
Så du blir väldigt skeptisk till Switch när du ser en Vita för att du inte gillar bärbart. Switch är ingen exklusivt bärbar konsol så det finns liksom ingen koppling.
Zelda vill du spela med barnen på TV:n, gör det då. Nintendo handlar om familjespel, ja det gör det fortfarande.
Det enda jag kan utröna av detta är att Nintendo inte har nått fram till alla och fokuserade för mycket på den bärbara aspekten, fastän de visade TV:n i början. Postad 25 oktober 2016 - 22:29
Jag trodde att Parker och X2 var samma sak.
http://arstechnica.c...witchs-insides/
The X2 is also known as "Parker"
FP16 är inte seriöst att nämna, men Nvidia gjorde det ju när de lanserade X1.
"Lika snabb som en superdator var för några år sedan - 1 TFLOPS" eller liknande skrev de. Postad 25 oktober 2016 - 22:48
Det kan jag absolut hålla med om. Kan inte riktigt släppa känslan av att det känns som en surfplatta som streamar till tvn genom de få rykten vi fått att den inte har alltförmycket power (vilket inte går i en bärbar med batteri etc,) men framförallt att "lådan" inte innebär något extra när man kör på tvn. Postad 25 oktober 2016 - 23:16
Du säger det själv, inte går i en bärbar med batteri. Men i dockan så slipper den tänka på det, så det gör ju att det bör bli något extra hur som helst. Sanningen är att vi inte vet allt ännu, de har inte ens visat några Switchspel egentligen. Zelda som visades var t.ex. inte Switchversionen, utan en video av Wii U påklistrad på skärmen.
Men jag tycker det är på tok för mycket fokus på kraften, det mest intressanta är väl TFops som Pacman sa, hur roliga spelen är? Har man dessutom hoppat över en generation i Wii U så har man mycket att hämta igen. Spelen kommer vara snygga, det är de redan på Wii U tbh. Postad 26 oktober 2016 - 13:29
Det känns som att jag är den enda som faktiskt undrar hur länge batteriet håller på den bärbara när man väl går ut med den och hur snabbt den tar slut i samband med multiplayer mellan två skärmar. De nämnde ingenting om online eller internet med den bärbara, isåfall, kommer den gå på 4G eller hur skulle det funka? Postad 26 oktober 2016 - 16:52 Nä det är det väl många som undrar, men ryktet säger tre timmar, eller "mediokert". Vi får se när de berättar. Det är ju en småviktig del. Postad 26 oktober 2016 - 18:49 Postad 27 oktober 2016 - 07:13
Ja det är oseriöst att slänga upp en TFLOPS siffra och enbart avse FP16 - i syfte att få fram en sån imponerade spec som möjligt.
Men det är inte oseriöst att nämna att man kirrar 2 st FP16 operationer för varje FP32 operation. För visst typ av arbete så innebär det ju faktiskt, bara som genom ett trollslag, dubbla [teoretiska] beräkningsprestandan. Frågan är vilket typ av arbete det är som är användbart för spel.
Det här fick mig förövrigt att gräva upp en gammal issue i det projekt jag för tillfället jobbar med, där vi utvecklare, pga rent slarv, använder FP64 ohälsosamt mkt...spelföretagens optimeringsmästare skulle gråta ända in i själen om de såg vår kod. Postad 27 oktober 2016 - 11:51 Jag måste säga att detta är den första spelkonsolen på väldigt länge som jag faktiskt överväger att förboka.
Givetvis hade jag, som alla andra, velat se betydligt mycket mer prestanda, men mitt stora problem med dagens konsoler är att jag så sällan har tid att spela. Och en stor anledning till det är att "någon annan" inte tycker det är det minsta roligt att titta på när jag spelar, utan mycket hellre ser Hela Sverige Bakar, Lyxfällan eller något annat. Någon ser nog i ärlighetens namn hellre på testbilden än att titta på när jag spelar. Att då kunna spela på TV:n någon gång ibland, och sedan bara rycka loss konsolen och fortsätta utan att ockupera TV:n är lysande. Eller kunna ta med den på pendeln när jag är inne i ett spel som verkligen fångat mig.
Om det nu bara kommer några spel som intresserar mig så är detta ett givet köp. Och 12:e januari seglade plötsligt upp som ett intressant datum. Dock är det väldigt synd att den släpps under våren dock, där någonstans brukar mitt intresse för tvspel sjunka drastiskt, för att stiga igen i oktober någon gång. Redigerat av jaQoB, 27 oktober 2016 - 12:00. Postad 27 oktober 2016 - 14:19
Haha, "någon" i vårt hushåll är likadan. Vi har löst det med två TV-apparater i hushållet. Någon tittar på Bonde söker Gnu medan jag spelar Dark Souls 3. Win / Win Postad 27 oktober 2016 - 15:27
För sent nu, efterfrågan är enorm Postad 27 oktober 2016 - 22:51 Eurogamer bekräftar att skärmen är 720p och lika stor som skärmen på Wii U-gamepaden. Men 60 % fler ppi så bättre kvalitet.
Postad 28 oktober 2016 - 06:56
Nu blev det iofs kapacitiv touch, kanske snäppet dyrare än WiiUs resistiva t.o.m., så skärmen blev inte billigare iaf.
Dock, en betydande skillnad från förut är ju förstås att systemet inte behöver en skärm. Skulle Nintendo i framtiden behöva ta fram en riktigt billig Switch-hårdvara så skulle de kunna släppa en 100% stationär enhet utan skärm. Vet i fasen vad de skulle kalla den dock, för en sådan lever ju inte riktigt upp till systemets ursprungliga namn. Switch.Not?
edit: Switch-loggan är ju förövrigt fullständigt briljant. Inte nog med att de får med en fundamental del av systemet, kontrollerna, den för ju dessutom såklart tankarna till:
Citerar wikipedia : In Chinese philosophy, yin and yang describe how seemingly opposite or contrary forces may actually be complementary, interconnected, and interdependent in the natural world, and how they may give rise to each other as they interrelate to one another. Redigerat av pacman, 28 oktober 2016 - 07:09. Postad 28 oktober 2016 - 07:46
720p är trist. Jag tror säkert det räcker för mobila spel, men det gör enheten ganska mycket mindre intressant för annat, läsa, surfa, film och så vidare. Hade den kunnat knäcka extra som surfplatta så hade det varit ännu enklare att motivera ett inköp. Postad 28 oktober 2016 - 09:07 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |