Ingen här inne som äger en riktigt gammal bil från 1930 talet eller liknande? Tex en A-Ford? Eller Möjligtvis T-Ford ![]()
Det skulle va najs också om det fanns nån som har en Woody av nåt slag ![]()

Redigerat av Unregistered2294, 08 November 2015 - 23:45.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 08 November 2015 - 23:44 Ingen här inne som äger en riktigt gammal bil från 1930 talet eller liknande? Tex en A-Ford? Eller Möjligtvis T-Ford
Det skulle va najs också om det fanns nån som har en Woody av nåt slag
Redigerat av Unregistered2294, 08 November 2015 - 23:45. Postad 09 November 2015 - 03:22
Den var inte så tokig faktiskt Hade min farfar sett just den på den tiden så hade han kliat sig i huvudet och börjat skratta Redigerat av Unregistered2294, 09 November 2015 - 03:23. Postad 09 November 2015 - 15:01
Verkligen. That shark nose... En av 80-talets (få) gobitar (iaf exteriört, interiören är precis som i alla bilar från denna tid bedrövlig
Även SEC 560 känns precis lika vacker idag som då: Redigerat av pacman, 09 November 2015 - 15:06. Postad 09 November 2015 - 15:31
En sån här hade jag fast beige. Detta är skönhet för mig.
Bifogad fil(er)Postad 10 November 2015 - 11:10 Med risk att fråga efter hur långt ett snöre är... Nån som har bra koll på vad som är rimligt pris för en omlackering (pga rost) av en (kombi) baklucka?
Kan/ska givetvis ringa runt efter offerter men kul att höra andras erfarenheter. Postad 10 November 2015 - 19:02 Jag hade sagt 5kkr, förutsatt att det inte ingår själva rostlagningen. Postad 11 November 2015 - 12:13
Ska nått lackas så måste förstås själva rostskadan lagas oxå så det ska ingå (vad gör man då, slipar ner och smetar på nått eller ?
Postad 11 November 2015 - 15:34 Nej det gör man inte. Rosten måste avlägsnas helt om det skall vara någon mening att lägga pengar på en dyr lackering. Byta plåt och spackla kan ta sin tid beroende på hur besvärligt ställe det rostat på. Jag skulle gissa att det blir betydligt billigare att kolla efter en fin begagnad ersättare istället. Postad 11 November 2015 - 15:51
Precis, kolla efter en bättre begagnad baklucka på skroten. Risken är dock att dom är svåra att få tag på om det är en väldigt rostbenägen bilmodell. Har du tur så kan man ibland hitta nya luckor till bra priser (kolla med t.ex. plåtslagare). Då måste du dock flytta över allt (fönster, lister, handtag, mm) från den gamla bakluckan. Postad 19 November 2015 - 16:28 Ser inte ut som jag har tid att rekonda "fin bilen" själv innan vintern! Postad 19 November 2015 - 17:51
Keramiskbehandling är mycket bra, dessutom har det väldigt bra avrinningsförmåga vilket gör bilen väldigt lätttvättad.
Postad 19 November 2015 - 19:50
BMW 2 Series Gran Tourer (4).jpg 68.83K
1 Antal nerladdningarNu är den beställd! Samma färg samt fälgar som på bilden. Leverans v53... Postad 19 November 2015 - 20:19 Välkommen i BMW-ligan peppelito! (Varför går det inte att klistra in bilder längre?)
¨¨ Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 19 November 2015 - 20:32. Postad 19 November 2015 - 20:41 Tackar! Eventuella BMW-purister anser nog att det inte är en "riktig" BMW eftersom den är framhjulsdriven, men det skiter jag ärligt talat i. För att vara en 7-sitsig MPV är den riktigt kul att köra och kvalitetsmässigt finns det ingen konkurrent i segmentet. Ska bli kul att köra nytt efter ett antal år i en Saab 9-5... Postad 19 November 2015 - 22:11 Vad vill du att vi ska säga, mer än att du lär få lite mer sprutt i motorn? Oktantalet avgör ju hur hög kompression motorn tål innan den knackar och högre kompression = högre effekt. Postad 19 November 2015 - 22:46 Framhjulsdriven? Visste jag inte så jag tar tillbaka allt ;-). Skämt o sidå - välkommen hit https://www.facebook...SWEDENOFFICIAL/ Postad 19 November 2015 - 23:46
Oktantalet ökar inte motorns effekt. Men kör man en bil med turbomotor, högt komp eller aggressiv tändning så är det en klar vinst. Nu vet jag inte om dagens bilar aktivt ändrar tändkurva o dylikt, men jag har svårt att tro det lönar sig i en original maskin. Finns tester som visar på en effektökning på ca 10hk, men då har det varit prestandamotorer och inga 180-220hk motorer. Postad 20 November 2015 - 05:50 2,5% dyrare vid 12:50 i bensinpris; kommer du dig 2,5% längre så är du break even. Blir mindre skillnad ju dyrare besinpris..om man nu kan räkna så.. Postad 20 November 2015 - 07:54 Jag hade en Passat med 2-liters turbomotor på 200 hk, den rekommenderades att köras på 98 oktan, Fuskade dock med 95 ibland och jag märkte väl ingen direkt skillnad. Beror väl på hur man kör, men anledningen med 98 oktan är ju första hand för att få bort spikningar, ffa på turbomotorer. Postad 20 November 2015 - 07:57
Nu har jag inte testat just Brilliant Care men har ett keramiskt 9H lackskydd (Camui) på båda mina bilar sen lite mer än en månad tillbaka och än så länge är jag nöjd
Pendlar med en av bilarna dagligen mellan Malmö och Lund och senaste tiden har det i stort sätt regnat varje dag men tycker inte att smutsen sitter alls lika "hårt" längre. Har tvättat bilen en gång sedan behandlingen, därmellan har jag kört inom gör-det-själv hallar och spolat av den med avmineraliserat vatten varje vecka typ. Jag hoppas att det ska räcka att spola av den såhär så man slipper tvätta så ofta nu under vinter-halvåret, än så länge verkar det lovande iaf
Om jag förstår det rätt så är resultatet väldigt beroende på vem som håller i polermaskinen och lägger på skyddet, så mitt tips är att googla lite o försöka hitta någon med bra omdöme som får ta hand om din bil Postad 20 November 2015 - 08:11 Audi S5 V8:a törstig som fan dock Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 20 November 2015 - 08:12. Postad 20 November 2015 - 08:27
Äldre FSI-motorer med skiktad förbränning skulle köras på 98. Kan inte säga att några knackningar märktes vid körning på 95 (jag hade en Golf 1.6 FSI), men det pratades mycket om att NOx-sensorn kunde gå sönder på de motorerna. Postad 20 November 2015 - 08:35 Jag tänkte att i USA så har de lågoktanig bensin och där är min bil specad till 255 hästkrafter men i Europa är den specad till 265. Jag tänkte att jag kanske får några hästar till med 98 oktan, men det kanske inte stämmer. Postad 20 November 2015 - 08:43
Det där är inte riktigt sant då USA inte använder RON-skalan för att ange oktan. Det är fortfarande lägre men en annan skala. Postad 20 November 2015 - 10:01
Det handlar nog om att vi i Europa brukar mäta effekten i PS, i staterna mäter de i HP. Resultatet är detsamma, men man visar olika effekter på papper.
I enstaka fall så är dock motorerna svagare i USA, men jag tror inte det är fallet i din motor. Postad 20 November 2015 - 10:11
Det är ju givetvis inte så att en motor har variabel kompression, även om Saab faktiskt laborerade med detta. Nej, det är snarare så att knackningssensorn berättar var det börjar bli problem, och optimerar tändningen efter detta. Om man verkligen utnyttjar denna möjlighet till fullo vet jag förstås egentligen inte. Vad jag vet är att tidiga turbomotorer hade en kraftigt sänkt kompression i förhållande till motsvarande sugmotor. Vanligt var runt 8,5-1 mot ca 10 för sugmotorn. Men idag ser man inga skillnader mellan turbo och sugmotorer vad gäller kompressionsförhållande, och detta beror på införandet av knackningssensor. Postad 20 November 2015 - 11:44
Jag tror inte att anledningen till varför skillnaden i komp är liten till ingen idag, beror på införandet av knacksensorn. Postad 20 November 2015 - 14:05
Enda jag kör på, åker så lite så den lilla priskillnaden gör mig inget. Har bara äldre turbobilar och en ganska effektstark bruksbil så tycker man kan kosta på med 98.. Postad 20 November 2015 - 15:35 Jag har en bil som vill ha 98, helst utan inblandning av etanol (vilket blir allt vanligare även i 98 oktan, tyvärr), så jag väljer det. Den prisskillnaden kan jag ta om motorn mår bättre av det. Postad 20 November 2015 - 16:01
Samma här, särskilt efter nya mjukvaran om man ska få ut all ny effekt.
Postad 21 November 2015 - 09:13 Lyckades ta Z4:an till jobbet utan problem trots snöyra och oplogade vägar. Tack Nokian. Jag har en känsla att det blir lite knepigt att komma loss från parkeringen efter jobbet bara. Jag står inte optimalt parkerad och snön vräker ned... Postad 21 November 2015 - 12:08
Postad 24 November 2015 - 16:58
Varför sätter en del en skylt på bilen där det står "hund i bilen"? Är det för att skrämma tjuvar? De lär ju ändå se om det finns en hund där...
Postad 24 November 2015 - 17:07 Jag är mer rädd för dom med bäbisar i bilen.. Lömska små rackare! Postad 24 November 2015 - 18:23
Det är för att om bilen är med i en olycka så letar man xtra efter en hund! Åtminstone frågar man de som är i bilen! Postad 24 November 2015 - 19:46
Några har skyltar som "skratta inte Svensson, din dotter ligger i baksätet", andra "hund i bilen". Varför? Ja något skall man ju handla när man är på Kiviks marknad, och alla gillar inte gräddbullar.
Postad 25 November 2015 - 15:03 Skulle byta H1 lampan på bilen,men verkade som jag pajjade själva kontaktstycket/sockeln/lamphållaren. Redigerat av Mikolino, 25 November 2015 - 15:35. Postad 25 November 2015 - 18:11
Satte väckarklockan på 7:00 i söndags och drog ut. Quattro och avslagen antisladd på snöiga norrlandsvägar Postad 25 November 2015 - 20:49 fick äntligen mina tailpipes :-D j*vlar vilket raggartrim man gör :-D men det kommer nog se bättre ut Bifogad fil(er)Postad 26 November 2015 - 18:16
Köpte fyra nya vinterdäck nyss, hakkapelitta 8. Samtliga fyra läcker luft, vänster fram hade idag UNDER en bar.
Är det däckverkstadens som gjort något fel eller ligger det någon annanstans? Postad 26 November 2015 - 18:21 Fel storlek till fälgen? Borde de iofs sett. Fel på ventilerna? Borde de också upptäckt. Skadade fälgar? Borde de också upptäckt. Åk tillbaka och be dem kontrollera. Postad 26 November 2015 - 18:24 Jag har en aktiv bas/sub i bilen som har en kontroll med volym, fas och delning 0-125 Kör den via sub-in på stereon i bilen.
Vad ska delningen på kontrollen stå på. Och hur ska delningen stå i stereon sen för sub?
Säg inte (det som du tycker låter bäst) jag vill veta hur den skall stå för att stereon ska sköta delningen själv (om det ens går) Postad 26 November 2015 - 18:33
Dimensionerna är ändrade för bilmodellen, men vi köpte den nya rekommenderade och någon här sa också att det skulle gå fint.
Fälgarna har det ju inte varit problem med hittills. Ett hade läckt väldigt mycket, dom andra kanske lite, blir osäker nu. Det är en automatisk pump. Men ett var nästan platt på två veckor. Aja, får se vad som händer. Hoppas på ventilerna. Postad 26 November 2015 - 18:38
Enkelt att kontrollera ventilerna, stryk saliv över och se om det bubblar.
Postad 26 November 2015 - 19:02
Är det det enda sättet det kan läcka? Kan det vara något problem vid ventilens början eller en skarv (om det finns en sån)?
Postad 26 November 2015 - 19:08
Snabbt och enkelt att kontrollera ventilerna, då har du ju koll på den biten. Hur svårt kan det vara?
:-P Annars kan man sänka ner hela hjulet i en balja vatten och se var det läcker. Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |