Edit: Låter dessutom väldigt dyrt...
Redigerat av pacman, 29 August 2016 - 20:29.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 29 August 2016 - 18:51
4.5 kg yrar de om! Va fasen, är den helt passivt kyld eller?
Edit: Låter dessutom väldigt dyrt... Redigerat av pacman, 29 August 2016 - 20:29. Postad 29 August 2016 - 19:13
Jag hade föredragit en minimalistiskt formgiven rejäl låda med samma fotavtryck som en reciever och front i svart borstad aluminium. Mer som en stereokomponent än en spelkonsol.
Postad 30 August 2016 - 11:24 ^det där försökte ju MS med One. Lär inte nån försöka med igen. Näe, dubbelburgare duger.
Det spännande nu ligger i om vikt-ryktet är rätt. Hoppas det, för det betyder (troligtivs) välkylt och/eller att specen skruvats upp. SDK 3.5 specen (4.2 TFlop etc) kräver knappast kraftigare doningar än orginal-PS4. Redigerat av pacman, 30 August 2016 - 11:28. Postad 30 August 2016 - 11:59
En spelkonsol i en HLD-X0? Låter lockande. Postad 30 August 2016 - 15:13
Njae, receiverstorlek är väl lite att ta i.
... Nästa vecka får vi veta mer!! Postad 30 August 2016 - 16:51
Sett till Storleken på RX480 så kommer nog chippet vara lika stort som på PS4 om inte större. Lägg där till att man trimmar upp både CPU o GPU klocken så tror jag nog overall värmen i Neo kommer vara högre än PS4 OG. Postad 30 August 2016 - 19:41
Ytan borde bli snarlik, något större GPU-del, något mindre CPU-del. Sen beror det på hur de fördelas över APU ytan förstås.
Tänkte dock främst på specad TDP dock. R9 270 har samma specad TDP som RX480. Men då täcker den sistnämnda upp högt klockat 8 GB minne oxå. Uppklockningen av CPU lär kompenseras av 14 nm FinFET. Så lite +/- men totalt inget som förklarar den högre vikten. Om den nu stämmer... Redigerat av pacman, 30 August 2016 - 19:50. Postad 30 August 2016 - 21:07
Tittar man på tester så har inte RX480 varit speciellt bra på effektivitetsnivån, speciellt inte jämfört med Pascal. Tom så att i en del fall så drar RX480 på 14nm mer än vad R9 270 på 28nm gör.
Samtidigt tror jag och hoppas jag att de går ifrån turbon fläkt som man har i PS4:an till en klassisk toppfläkt så som Xbox. Då kan man troligen ha 140mm och ett stadigt block = mer vikt
Kanske PSVR tekniken är inbyggd? Ryktades om större PSU? Postad 30 August 2016 - 22:39 https://www.youtube.com/watch?v=O4JaxfwQCHA
det finns tydligen lite rykten om att sony kommer att boosta hårdvaran för att dom inte vill släppa en ps potato när MS släpper gudomliga scorpio. dock så finns det mycket som talar emot det. en sak som talar emot det är att potato kanske redan är i produktion. en annan är att om den inte är i produktion och kommer att få en sista-minuten-fix så kommer det kanske inte släppas till julhandeln (vilket jag personligen hade hoppats på).
allt detta är bara rykten, men intressanta såna. jag tror väl själv att det låter lite orimligt att potato skulle få bättre hårdvara OM PLANEN VAR att släppa den till julhandeln. om planen INTE var att släppa den till julhandeln så låter det mycket mer rimligt att den kan få en bättre hårdvara.
själv så är jag ju kåt på hårdvara och hoppas självklart att det blir fett mycket mer effekt i potato. så mycket så att jag slutar kalla den för potato är den stora förhoppningen. tja, det man kan säga är att vi kommer att leva i ovisshet i max en vecka till. ungefär. men det kan ju dyka upp läckor. annars så smäller det nästa onsdag på östkusten (new york). Postad 01 September 2016 - 11:18
Ja, stämmer det där så är det ett major fail-bygge! Ingen SPDIF!!?? Då faller de flesta 3:e-parts headseten på marknaden (bla mitt Turtlebeach) Postad 01 September 2016 - 11:32 Snålt att skippa den, men då får man skaffa en sån här antar jag? Postad 01 September 2016 - 11:51
Undrar varför de skippar den? Kommer det med ett eget hdmi headset som de vill kränga tro?
Postad 01 September 2016 - 14:41
Ja jag skippar den då tror jag som sagt. Det är många som har dyra bra headset som de gör arga. Om man inte vill fippla med adaptrar så blir denna med all säkerhet dyrare för mig än xboxs variant.
Redigerat av Johan_i_burken, 01 September 2016 - 14:41. Postad 01 September 2016 - 14:54
Scorpio.
Självklart rena spekulationer men tänkte att neo kostar 299 dollar och scorpio 500. Taget ur röven, kanske tom blir 600. Vem vet. Så 300+230 som mitt headset kostar blir 530. Kanske inte är mer än scorpio men kanske i samma trakter.. Oj vad flummigt detta var skrivet av mig. Haha, jag tar tillbaka allt tills korten är på bordet. Postad 01 September 2016 - 15:52
HDMI till recievern och headsetet till receivern? =P Postad 01 September 2016 - 16:19
Så då plussar vi på en reciver istället för headset. Kör man pass-through på hdmi borde det ju ej innebära extra input lag. Där jag kör mitt ps4a har jag bara en gammal rotelförstärkare och 2 högtalare. Postad 01 September 2016 - 16:30 Men du får ofta bara ut stereoljud där, tyvärr. Postad 01 September 2016 - 16:32
Borde vara billigare
Jag har alla mina konsoler på samma ställe så då behövs en receiver iaf.
7:e september blir spännande. Postad 01 September 2016 - 18:32
Tja, om inte annat är ju scorpio skitstark och episk och kommer mosa potato, utifall hårdvaran inte uppats en massa. Varpå det ev inte blir release i år. Så... Ja. Det blir spännande. Världens sämst bevarade hemlighet kommer snart att konfirmeras!
Och rykten finns att Nintendo ska presentera NX snart också Postad 01 September 2016 - 20:56
Börjar nästan bli dags med ett halvår kvar till launch
Vet inte om Scorpio kommer kännas så episkt skitstark vintern 2017 med sina 6 TF direkt.. men what can you do, det är ju trots allt en konsol vi pratar om med de prisbegränsningar som finns. Postad 01 September 2016 - 21:49
Om Scorpio får en AMD Zen CPU kan de 6 TF kännas betydligt biffigare jämfört med dagens som drivs av gamla surfplatte cpuer. Postad 01 September 2016 - 22:30
Ja jämfört med dagens konsoler såklart, men inte jämfört med PC i slutet av 2017 direkt.
Så deras "most powerful console ever built" kommer ändå kännas rätt tamt vid det laget. Postad 02 September 2016 - 06:58 Nja en Scorpio 2017 kommer kännas mer kraftfull jämfört med vad PS3 gjorde 2013. Med 1,8 TF så fanns det kort så som 980TI som var trippel så kraftfulla. Därtill en utdaterad CPU. Med 6 TF är Scorpio i höjd med dagens GTX1070 och high end GTX1080 är inte äns dubbelt upp. Visst kommer troligen GTX1080 TI finnas hösten 2017 men det kommer knappast röra sig om 18TF. Sen som sagt är det intressanta just ZEN vilket bör vara ett extremt fall frammåt mot gamla Jaguar. Och allt på fräscha 10nm hösten 2017 Redigerat av PalmiNio, 02 September 2016 - 06:59. Postad 02 September 2016 - 08:56
Tjaa, de kanske kommer köra med "best price/performance windows pc ever built" istället då.
Ärligt talat, väldigt många ger blanka f*n i spel-pc så "most powerful console ever built" har definitivt sin tyngd. Att det finns bitigare PC goes without saying, så är det alltid och har inget förändras med vare sig Neo eller Scorpio. Postad 02 September 2016 - 10:05
Pascal har ingen relevans i sammanhanget, viktiga är att Polaris/14 nm FinFet (om nu Neo kommer nyttja det sistnämnda) är rejält mkt mer energieffektivt än Pitcain/28 nm.
Att RX480 drar lite mer än R9 270 (utan X, 270X är en annan historia) är inget konstigt, de är inte rakt av jämförbara. Minst av alla verkar förövrigt RX470 dra.
Poängen är att Polaris/Pitcain ligger så nära varandra att det, utifrån grafikkorts förbrukning, inte finns några direkta skäl till att anta att Neo (enl SDK 3.5 spec) drar nämnvärt mer än original PS4.
Samtidigt tror jag och hoppas jag att de går ifrån turbon fläkt som man har i PS4:an till en klassisk toppfläkt så som Xbox. Då kan man troligen ha 140mm och ett stadigt block = mer vikt Ja har de inte fyllt den med sten så borde vikten främst bero på kylning ja...
Kanske PSVR tekniken är inbyggd? Ryktades om större PSU? PU:n inbyggd vore smutt (och nödvändigt, om PU-boxen inte kirrar 2160p60/HDCP 2.2, vilket den troligtvis iofs gör) men jag tror inte Sony är sugna på att addera ytterligare PS VR paket (paket för Neo som saknar PU-boxen).
Större PSU ja, följdfrågan blir då, pga mer powah? Postad 02 September 2016 - 10:26
Pleb framrate LUL. (för att tala internetungdomsspråk) Postad 02 September 2016 - 13:29
Ja det får man verkligen hoppas, PS3 var rätt förlegad vid det laget
Med 6 TF är Scorpio i höjd med dagens GTX1070 och high end GTX1080 är inte äns dubbelt upp. Visst kommer troligen GTX1080 TI finnas hösten 2017 men det kommer knappast röra sig om 18TF.
Jag menar bara att vissa verkar höja upp Scorpio som något överlägset, men det är faktiskt "bara" TFLOPS som ett dagens 1070 vi snackar om, hälften av ett Titan (Pa). Som visserligen kommer ge en rejäl grafisk skjuts när spel utvecklas mot den och Zen, men som sagt, det finns redan idag hyfsat "billiga" kort som är bättre ju och utvecklingen kommer gå framåt på ett år.
Ärligt talat, väldigt många ger blanka f*n i spel-pc så "most powerful console ever built" har definitivt sin tyngd. Att det finns bitigare PC goes without saying, så är det alltid och har inget förändras med vare sig Neo eller Scorpio.
Men jag har hört det sägas ett antal gånger den här generationen hur skamligt svag PS4 var jämfört med PC när den släpptes och att den inte ens klarar 1080x60 i de flesta spelen. När Scorpio släpps kommer det heta den klarar inte ens 4Kx60, "om de bara inte hade snålat på komponenterna"
Uncharted 4, ps4.
Om de gjorde Uncharted 4 med Titan så hade du fått se på nuff said Postad 02 September 2016 - 17:26 jag har inte ens sett uncharted, det är bara många som säger att det är vansinnigt snyggt, så jag chansade vilt. and the payoff was guuud!!! Postad 02 September 2016 - 17:42 https://www.youtube.com/watch?v=FqMFv3N-NlM
i videon så dyker det upp en massa spännande. bland annat att enheten KANSKE kostar 3000 yuan i kina, vilket blir UNGEFÄR 450 USD. det skulle innebära att vi skulle få den för ca 4500 kr, vilket jag hoppas.
det har nämnts tidigare i tråden om ryktet på 4.5 kilo och det upprepas även här. även designen tas upp och det verkar som att det kanske blir en något högre konsol iaf. hoppas lite större fotavtryck och långt mycket bättre kylsystem.
4flops återupprepas, vilket är för få floppar i jämförelse med scorpio imo, men jag är å andra sidan hårdvarupilsk. för konsoler.
något som är väldigt intressant är att dom talar lite skämtsamt om en uppföljare till det jag skulle vilja kalla för världens bästa handhållna konsol, PS VITA. hoppas kan man, även om alla använder mobiler och marknaden kanske inte finns så tycker jag om den där saken =)
ja, mer än så blir det inte. vi får helt enkelt se om... fem dagar. det drar ihop sig. sjuuukt spännande =) Postad 02 September 2016 - 17:44
vet du när det börjar den 7sep? å var man kan kika på de?
även apple har ju press då om ip7:) Postad 02 September 2016 - 18:12 http://m.neogaf.com/...d.php?t=1260606 Kl 21:00 Svensk tid Postad 03 September 2016 - 08:16
Ang 3000 yuan i Kina.
Lanseringspriset för PS4 i Kina var 2900 yuan så det priset känns ju ok. Postad 03 September 2016 - 10:29
Var får folk allt ifrån?
Här är en lista på teraflops för ett antal AMD GPUer:
XB1: 1.31 tflops PS4: 1.84 tflops R9 280: 3.3 tflops R9 280X: 4.1 tflops (PS4 Neo?) R9 290: 4,85 tflops R9 390: 5.2 tflops RX 480: 5.5 tflops R9 290X: 5.63 tflops R9 390X: 5.91 tflops (Scorpio?) R9 Fury: 7.2 tflops R9 Nano: 8.19 tflops R9 Fury X: 8.6 tflops R9 295X2: 11.5 tflops Radeon Pro Duo: 16.38 tflops
Den som ligger närmast 6 teraflops är R9 390X.
Om du tycker att siffrorna inte riktigt hänger ihop med verklig spelprestanda så stämmer det, för du kan inte jämföra teraflops mellan AMD och Nvidia.
Allt ovan är med en snabb i7-processor.
Missförstå mig inte. Prestandan kommer att räcka och bli över för 1080p, men 4k30 som de utlovar kommer garanterat att bli med kompromisser som intern uppskalning osv, framförallt om de behåller den långsamma Jaguar-processorn.
Scorpio kommer att vara ungefär i nivå med hur PS4 var när den kom, dvs som en midrange PC. Troligtvis blir åtminstone GPUn i klass med GTX 1060, och det är bra nu, men kanske inte lika imponerande om ett år. Redigerat av Ageve, 03 September 2016 - 10:50. Postad 03 September 2016 - 11:10
Jag läste att scorpio eventuellt skulle bli ännu kraftigare sett till utvecklingen av grafikkort, att dom inte annonserade mer än dom kunde hålla på E3, men det ryktet ska man nog ta med... Massa pjsalt
Postad 03 September 2016 - 13:08
Nu har du av någon anledning bara AMD kort med, så du hade troligen sett GTX1070 vara strax över 6 TF. Sen är SweClockers index värdelöst då de väljer DX11 i alla allternativ. Mer rätt hade varit att titta på hur Doom med Vulkan ligger då det APIet är mer representativt hur Konsolspel görs: http://www.hardwareu...in-amds-favour/ Då se vi helt plötsligt hur AMD korten kommer upp närmare sin teoretiska prestanda. Då ligger R390X med sina 5,9 TF inte alls så långt efter GTX1070 med sina 6,5 TF. Eftersom då Scorpio kommer ha modernare CGN så är det rimligt att Scorpio med sina 6 TF lör lukta på GTX1070. Att den ligger på GTX1060 nivå är därför fel då du tittar på hur kort på PC idag presterar under DX11 vilket knappast är representativt för konsol. Kommer då Scorpio klara 4k@30fps. Absolut! Sen som sagt, dagens moderna APIer tar extrem nytta av flerkärniga CPU med fler trådar och gissar på att om Scorpio går på ZEN är det 8 kärnor och 16 trådar vilket är extremt bra för low level apier. Redigerat av PalmiNio, 03 September 2016 - 13:13. Postad 03 September 2016 - 13:17
Om du ska kommentera, så är det en fördel om du läser inlägget först, och innan du skriver att jag "troligen hade sett" så läs om vad teraflops är. Då förstår du varför jag bara listade AMD GPUer. Hela mitt inlägg var ju ett argument för att INTE använda teraflops-siffror när du jämför AMD och Nvidia. Du kan däremot använda det till att jämföra olika AMD-GPUer med CGN-arkitektur.
http://www.eurogamer...teraflop-anyway
Och ja, naturligtvis är Sweclockers test värdelöst, om man är AMD-anhängare. Vulcan är och förblir troligtvis en parantes. Det viktiga är hur AMD och Nvidia lyckas med DX12-stödet, och det har ju bara funnits en kort tid. Både Pascal och Polaris stödjer async compute, och det finns såklart spel/tester som pekar åt båda håll, beroende på hur spelen är optimerade för en viss GPU.
Här är DX12, först ROTTR och sen Ashes of the singularity. Det är Fury X med 8,6 teraflops som används i jämförelsen (02:42 och framåt): https://www.youtube.com/watch?v=vAib0iYFlaM Redigerat av Ageve, 03 September 2016 - 13:57. Postad 03 September 2016 - 14:37
Läs först på om DX12 som API, skillnaden mellan CGN/Pascal/Maxwell, om hur drivrutiner på DX11 funkar samt hur APIerna är uppbygga på konsol. Sen kan vi ta en diskussion. Sen är inte ROTTR nVidia optimerat på DX12, om så var fallet hade nVidia kort sett en boost från DX11 vilket de inte gör. ROTTR än en DX12 patch ovanpå DX11 motorn där DX11 motorn presterar bättre på nVidia men där gapet mellan dem minskar när man slår på DX12 patchen. Postad 03 September 2016 - 15:17 fan vad mycket grekiska det blev helt plötsligt... jag gillar bättre när vi bara pratar floppar. det blir mycket lättare att förstå
tror någon här inne att sony kommer att boosta ps4.5 lite extra, och på så sätt hur? jag tänker mig att det i teorin BORDE gå att iaf öka på CPU, lägga till fler kärnor eller öka klockningen väldigt lätt. att sent i utvecklingen byta ut grafikkortet känns däremot som något som är lite svårare att göra misstänker jag. fast jag har heller ingen koll på sånt här, utan vet bara att många säger att det måste vara en matchande arkitektur ^^ Postad 03 September 2016 - 15:35
Senaste Drawings från Foxconn anställde personen som legat bakom mycket!
image.jpeg 70.43K
0 Antal nerladdningar
Postad 03 September 2016 - 15:51
Såhär ser en redigerad mockup ut, det är den mockupen som är mest lik enligt en arbetare på foxcon. Postad 03 September 2016 - 16:25 Lite kul att folk lägger tid på att försöka lista ut det fyra dagar innan vi får reda på det -_-
Spolierar ju bara det roliga, som att ta reda på allt E3 innehåller dagen före E3, lite roligare att se det live på konferensen kan jag tycka. Postad 03 September 2016 - 16:29
Det är ju skitkul att köra detektivarbete och se vad som stämmer och inte
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |