Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG OLED 2020: BX CX GX WX ZX OCH RX

1219 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 88" 8K Ultra HD OLED Smart TV - OLED88ZX (TV) 1 (0) Inga priser
LG GX 77" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED77GX (TV) 1 8.333332 (2) Inga priser
LG WX 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65WX (TV) 1 (0) Inga priser
LG CX6 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65CX6 (TV) 8 9.134614 (51) Inga priser
LG BX 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65BX (TV) 3 (0) Inga priser
LG BX 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55BX (TV) 1 7.749998 (3) Inga priser
LG CX6 48" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED48CX6 (TV) 4 9.166666 (5) Inga priser
LG CX 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55CX (TV) 7 8.958332 (23) 21 776:-
LG CX6 77" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED77CX6 (TV) 6 9.166666 (5) Inga priser
LG GX 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55GX (TV) 4 7.5 (1) Inga priser
LG ZX 77" 8K Ultra HD OLED Smart TV - OLED77ZX (TV) 1 (0) Inga priser
LG GX 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65GX (TV) 4 9.083332 (11) Inga priser
LG CX5 48" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED48CX5 (TV) 1 (0) Inga priser
LG CX 77" - OLED77CX9 (TV) 1 (0) Inga priser
LG CX 77" OLED (TV) 1 (0) Inga priser
LG CX3 48" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED48CX3 (TV) 1 (0) Inga priser
17 relaterade trådar
75"+ (1660 inlägg) 3 år sedan
Bildinställningen LG OLED65CX6LA (3 inlägg) 4 år sedan
LG OLED65CX (2 inlägg) 4 år sedan
Söker 65"-tv för max 15 000:- (9 inlägg) 5 år sedan
Köpa ny 65" LG CX eller Panna HZ980? (7 inlägg) 5 år sedan
TV vs projektor (16 inlägg) 5 år sedan
LG OLED65CX - Var finns mått för installation? (7 inlägg) 5 år sedan
Köpråd för 65" (42 inlägg) 5 år sedan
Inköp av ny TV, men hur ska jag koppla? (32 inlägg) 5 år sedan
Samsung 75" Q80T vs LG 65" OLED CX (10 inlägg) 5 år sedan
Sony OLED KD-77AG9 eller LG CX 77 för 50 kkr? (10 inlägg) 5 år sedan
Köpa tv netonnet blackfriday rea? (6 inlägg) 5 år sedan
LG OLED65B9SLA eller LG 65" CX (5 inlägg) 5 år sedan
Hur står dessa 2 tv apparater mot varandra (14 inlägg) 5 år sedan
Byta ut Samsung PS64F8505 mot en ny TV i 75" klassen? (4 inlägg) 5 år sedan
Behöver råd (13 inlägg) 5 år sedan
LG GX vs Q950TS (31 inlägg) 5 år sedan

Postad 06 December 2020 - 16:42

Unregisteredc580998c
  • Unregisteredc580998c
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Hej allihopa!

Måste bara dela med mig av mitt första intryck av CX 65. Har sedan tidigare Q90R och jag har idag tittat om vissa filmer för att göra en jämförelse. Wow, vilken skillnad! Är så mäkta imponerad av CX! Bilden är fullständigt makalös och ljudet förvånansvärt bra. Skall snart koppla den till Q950T. Har dessutom tecknat LGs premium care så nu bör man vara safe de närmaste 5 åren!

Du får gärna dela med dig av vilka inställningar du kör vad gäller ljudet till soundbaren.

Jag har en HW-Q900T och kör eArc on, och passthrough. Jag verkar få dolby atmos signal till sounbaren via tv:n inbyggda appar. Men osäker på om det faktiskt är atmos eller inte.

Någon annan som kan dela med sig av vilka inställningar man ska köra om man har en soundbar som stödjer eArc och streamar främst från tv:n inbyggda appar?

Postad 06 December 2020 - 16:55

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1760 inlägg
  • 3
Alltså, vad är den här besattheten man ser överallt med atmos till soundbars? På vilket sett spelar det minsta roll?

Postad 06 December 2020 - 17:04

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Alltså, vad är den här besattheten man ser överallt med atmos till soundbars? På vilket sett spelar det minsta roll?

Varför skulle det inte? Likväl som att man lägger ett par Atmos högtalare på sina frontar som är riktade uppåt så kan en soundbar ha högtalarelement som är riktade uppåt för att studsa ljudet i taket.

Redigerat av lobo, 06 December 2020 - 17:05.

Postad 06 December 2020 - 17:18

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Har man en gång fått höra hur Atmos med bakre högtalare låter på en soundbar, ja då går kan man inte vara utan DA. Åtminstone inte jag. 

Postad 07 December 2020 - 08:53

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Min 65CX skrämde livet ur mig nu på morgonen. Kollade ett youtube-klipp till frukosten och mitt i så gav den ifrån sig ett himla brusljud och skärmen blev en blandning av brus, olika färgade pixelkolumner och blinkade massa.

Kunde inte stänga av den med fjärren, men den stängde av sig själv efter 1 minut.

kul start på dagen.

Redigerat av Paganmoon, 07 December 2020 - 09:14.

Postad 07 December 2020 - 11:25

_dawson_
  • _dawson_
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Installerade och monterade upp min 65 CX på väggen igår. Blev lite chockad över storleken först, men efter några timmar tänker jag inte på det längre.

Vilken j*vla bild alltså! Mycket nöjd.

Liten fråga till er som kan ljud och ljudformat. Denna TV har ju eARC. Jag har en soundbar som har vanlig ARC och stöd för DTS och Dolby Surround t.ex.

Spelar det någon roll om jag kopplar soundbaren till TVn med HDMI istället för optisk? Finns det några fördelar med att koppla med HDMI istället för optiskt, eller tvärtom? 

Redigerat av _dawson_, 07 December 2020 - 11:28.

Postad 07 December 2020 - 13:00

monkie79
  • monkie79
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Installerade och monterade upp min 65 CX på väggen igår. Blev lite chockad över storleken först, men efter några timmar tänker jag inte på det längre.
Vilken j*vla bild alltså! Mycket nöjd.

Liten fråga till er som kan ljud och ljudformat. Denna TV har ju eARC. Jag har en soundbar som har vanlig ARC och stöd för DTS och Dolby Surround t.ex.
Spelar det någon roll om jag kopplar soundbaren till TVn med HDMI istället för optisk? Finns det några fördelar med att koppla med HDMI istället för optiskt, eller tvärtom?

Fördelen med HDMI är att du kan höja och sänka via tv:ns fjärrkontroll samt att den slår på och av soundbaren när du slår på och av tvn.

Postad 07 December 2020 - 14:29

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Hej allihopa!

Måste bara dela med mig av mitt första intryck av CX 65. Har sedan tidigare Q90R och jag har idag tittat om vissa filmer för att göra en jämförelse. Wow, vilken skillnad! Är så mäkta imponerad av CX! Bilden är fullständigt makalös och ljudet förvånansvärt bra. Skall snart koppla den till Q950T. Har dessutom tecknat LGs premium care så nu bör man vara safe de närmaste 5 åren!

Jag är inte imponerad än jämfört med min 4 år gamla Samsung Led.

Netflix och andra dolby vision streaming ser bra ut.

Linjär tv ser sådär ut. Fotbollsmatch så bedrövligt ut.

Tv spel ser bra ut i bland och dåligt ibland.

Tycker bilden saknar punch, färg och är för mörk ibland.

Försökt följa rtings och andras inställningar of laborerat runt.

Vad använder du din till för material? Inställningstips?

Postad 07 December 2020 - 15:51

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 1

Vill du ha punch och färg är det väl bara slå över till "vivid" eller liknande. Finns nog något butiksläge också har jag för mig.

Postad 07 December 2020 - 19:09

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Vill du ha punch och färg är det väl bara slå över till "vivid" eller liknande. Finns nog något butiksläge också har jag för mig.

realism med lite tryck i färgerna så de inte ser helt urvattnade ut.

Stort tack för din oerhörda hjälp.

Redigerat av Mickys, 08 December 2020 - 08:35.

Postad 07 December 2020 - 20:05

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 0
Jag gick från Panasonic plasma och tycker att den lyser som en lampa.

Postad 08 December 2020 - 01:28

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Du behöver inte skicka tillbaka den. Det är in-house service på alla TV-apparater 55-tum och större. Ring LG så skickar de en tekniker hem till dig som byter ut panelen.

Kan lägga till att detta endast gäller om man bor i Stockholm eller Göteborg...

Bor man i övriga landet blir det till att skicka iväg den

Postad 08 December 2020 - 08:19

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Stämmer inte, gick bra uppe i Skellefteå för en polare. Beror väl helt vart dom har sina servicepartners.

Postad 08 December 2020 - 08:39

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Fel. Det gäller i hela landet. Fick panelen utbytt på min gamla C7 på plats. Bor i Laholm. 

Postad 08 December 2020 - 08:43

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Varför vill man laga en ny tv, när det är en DOA? Man får den nya tv,n levererad hem och gamla hämtad samtidigt?

Redigerat av mcmike, 08 December 2020 - 08:45.

Postad 08 December 2020 - 09:11

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Varför vill man laga en ny tv, när det är en DOA? Man får den nya tv,n levererad hem och gamla hämtad samtidigt?

Hur många dagar är DOA?

Postad 08 December 2020 - 10:41

EmilSE
  • EmilSE
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej

Frågan har säkert ställts fleralet gånger tidigare i tråden men jag hittar inte på nått bra svar. 

Har en lg cx 65" som skall upp på vägg.. Nån som har nån rekommendation på väggfäste. Gärna så slimmat som möjligt och inte svindyrt. (Tilt undanbeddes)

Postad 08 December 2020 - 10:48

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Måste bara tipsa om följande hdmi-kabel. Jag har haft lite handshake issues, men har inte haft några som helst bekymmer sedan jag införskaffade dessa. De är i min mening mycket prisvärda och leveranstiden från Tyskland är cirka 5-7 arbetsdagar. 

https://www.amazon.d...,aps,188&sr=8-4 

Hej

Frågan har säkert ställts fleralet gånger tidigare i tråden men jag hittar inte på nått bra svar. 

Har en lg cx 65" som skall upp på vägg.. Nån som har nån rekommendation på väggfäste. Gärna så slimmat som möjligt och inte svindyrt. (Tilt undanbeddes)

Jag har denna och är sjukt nöjd: https://www.jula.se/...ggfaste-929078/

Postad 08 December 2020 - 11:46

EmilSE
  • EmilSE
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag har denna och är sjukt nöjd: https://www.jula.se/...ggfaste-929078/

Ser riktigt bra ut. Tack. Måste kollas upp.. Nästan så pass tunt att man är rädd att kablarna blir för breda så att tvn kommer vila på kablarna mot väggen istället för skenorna. Men det är kanske inget problem?

Postad 08 December 2020 - 13:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Hur många dagar är DOA?

Minst två veckor skulle dock tippa på en månad. Men Komplett har ju 60 dgr öppet köp så inga problem i vilket fall😊 I beställningen på min sida kan man göra retur..

Redigerat av mcmike, 08 December 2020 - 13:21.

Postad 08 December 2020 - 14:55

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Fel. Det gäller i hela landet. Fick panelen utbytt på min gamla C7 på plats. Bor i Laholm.

Detta var vad som sas av LG supporten igår... Men har pratat med dom igen idag (annan person) och då verkar det lösa sig trots allt🤔

Postad 08 December 2020 - 15:59

Ruuy88
  • Ruuy88
  • Användare

• 122 inlägg
  • 1

Hej

Jag äger själv detta: 

https://products.mul...im-silver-large

Har varit otroligt nöjd! :)

Redigerat av Ruuy88, 08 December 2020 - 16:01.

Postad 08 December 2020 - 19:18

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Ser riktigt bra ut. Tack. Måste kollas upp.. Nästan så pass tunt att man är rädd att kablarna blir för breda så att tvn kommer vila på kablarna mot väggen istället för skenorna. Men det är kanske inget problem?

Med tanke på vikt och VESA-standard så borde det mindre fungera utmärkt också:

https://www.jula.se/...ggfaste-929077/

Postad 09 December 2020 - 13:19

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Lite besviken på raised blacks i dolby vision och ibland i HDR10(så inget med vrr-problemet att göra). Trodde inte det skulle märkas av eftersom jag har lite belysning i rummet men man ser det ändå, märkligt att det inte har kommit en fix än mtp på att avforums tex nämnde det i deras recension i juni och Vincent Teoh nämnde också det runt den tiden och sa att LG var medvetna om det och jobbade på en fix.

Dock har tydligen några kalibrerare på avforums fått tidig firmware som sägs fixa problemet för det mesta så hoppas det stämmer.

Postad 09 December 2020 - 19:12

Unregistered7d5fb799
  • Unregistered7d5fb799
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hej!
Tänkte bara höra om alla nya gx köpare varit nöjda med sina paneler? Grymt nöjd, även på min c9:a innan. Kanske har tur i panellotteriet 😀.
Dock tror jag det kanske finns en chans att de har högre standard på paneler på gx modellerna..?

Postad 09 December 2020 - 21:20

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Tror ni att det blir en prissänkning på CX 65:an i mellandagarna?

Postad 09 December 2020 - 22:37

Pachole
  • Pachole
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Tror ni att det blir en prissänkning på CX 65:an i mellandagarna?

Borde finnas alla möjligheter för det! Jag håller tummarna att cx 77 sänks till samma pris som BF, då blir det till att slå till å vänta till efter ces2021 för att se vad nästa års modeller erbjuder innan jag tar mitt beslut.

Postad 10 December 2020 - 15:47

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Hej!
Tänkte bara höra om alla nya gx köpare varit nöjda med sina paneler? Grymt nöjd, även på min c9:a innan. Kanske har tur i panellotteriet .
Dock tror jag det kanske finns en chans att de har högre standard på paneler på gx modellerna..?

Har köpt min första oled. Börjar vänja mig med skärmen och börjar gilla den.

Men vad ska jag kolla efter om jag har haft tur eller otur i lotteriet? Hur ser jag det lättast?

Har märkt en skum sak men vet ej om det är min GX eller om det är Xbox series x.

Spelar fifa och går ifrån några min så att bilden dimmar ner. Nä jag väcker den till liv igen så går ej HDR igång på tv'n och bilden är väldigt mörk. Behövde hoppa ur till dashboard och in igen för att hdr skulle aktiveras.

Någon annan som upplevt liknande? Tror detta gjorde att jag tyckte bilden var dålig o mörk ibland i början.

Postad 10 December 2020 - 20:40

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Har köpt min första oled. Börjar vänja mig med skärmen och börjar gilla den.
Men vad ska jag kolla efter om jag har haft tur eller otur i lotteriet? Hur ser jag det lättast?
Har märkt en skum sak men vet ej om det är min GX eller om det är Xbox series x.
Spelar fifa och går ifrån några min så att bilden dimmar ner. Nä jag väcker den till liv igen så går ej HDR igång på tv'n och bilden är väldigt mörk. Behövde hoppa ur till dashboard och in igen för att hdr skulle aktiveras.
Någon annan som upplevt liknande? Tror detta gjorde att jag tyckte bilden var dålig o mörk ibland i början.

Det där problemet hade jag på min C9 och Netflix Dolby Vision men har inte märkt det på länge nu så antagligen löst. Kanske är lite problem i handskakningen mellan CX och XSX som gör att det inte kickar igång.

Postad 11 December 2020 - 17:46

Yugoboy
  • Yugoboy
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Lyckades få tag i en LG GX 65" som fyndvara på Netonnet :-D

https://www.netonnet.../X1012359.4803/

Blir att lämna tillbaka CX 65" som jag köpte på Elgiganten.

Redigerat av Yugoboy, 11 December 2020 - 17:46.

Postad 20 December 2020 - 09:35

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Ni som haft kontakt med LG Service, hur snabba brukar dom vara? har jagat dom i närmare 3 veckor utan någon som helst återkoppling från deras sida (annat än när jag väl får kontakt med någon hos dom som inte verkar ha mycket information ändå?.

Postad 20 December 2020 - 09:44

Jdad
  • Jdad
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Ni som haft kontakt med LG Service, hur snabba brukar dom vara? har jagat dom i närmare 3 veckor utan någon som helst återkoppling från deras sida (annat än när jag väl får kontakt med någon hos dom som inte verkar ha mycket information ändå?.

Jag tillhör de som skulle få kostnadsfritt utbyte av nätdel i min 65 C7. Dom hörde av sig efter nån vecka och bokade tid och teknikern kom på utsatt tid och det hela gick på en kvart. Mycket nöjd med LG:s agerande kring detta.

Antar att ledtiderna är beroende på vad ärendet gäller.

Postad 20 December 2020 - 11:53

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Jag tillhör de som skulle få kostnadsfritt utbyte av nätdel i min 65 C7. Dom hörde av sig efter nån vecka och bokade tid och teknikern kom på utsatt tid och det hela gick på en kvart. Mycket nöjd med LG:s agerande kring detta.

Antar att ledtiderna är beroende på vad ärendet gäller.

Jo, kan förstå med ledtider för en fix men har ju inte fått någon återkoppling alls, och varje gång jag tagit kontakt med dom har det låtit på dom som att dom i princip varit ovetande om mitt ärende men hittar den efter några minuters samtal.

Min TV såg ut såhär efter en vecka (inbyggd app så inget med source/ingång) zv22vOR.png

och startar inte alls nu.

Kollade på hemsidan nu och där har dom visst satt min request till "completed"...

Jag är allt annat än nöjd med hantering av LG just nu.

Postad 21 December 2020 - 07:25

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som beställt TV från Media Markt och betalat extra för Uppbäring + installation (upphängning på vägg)? Fick hem 77 tummaren (CX) och killarna som kom hem till hade ingen aning om upphängning? Det går ingår ej i deras jobb sa de när jag frågade och sa ett det är en annan firma som utför upphängning Har förstås ingen chans att hantera denna koloss själv.

Problemet är nu att jag har ett jättepaket hemma och inget besked om när installation och upphängning sker och självklart sugen på att börja ”leka” med min julklapp själv. Kanske ett ”i-landsproblem”.

Fick inget som helst besked vid beställning att installation och inbärning sker vid den olika tillfällen. Så nu sitter jag med en stor klumpig kartong som tar upp hela min hall. Har ingen möjlighet att ha tv n på fotstöd dessvärre heller. Kommer be en vän hjälpa mig istället om inte MM får tummen ur arslet. Jag betalade 1500 extra för detta. Beställde den 30/11 och vill ha detta klart innan jul. Så kontentan av detta beställ ej installation från MM.

Återkommer med intryck av tv:n när jag börjar använda den.

Jo, kan förstå med ledtider för en fix men har ju inte fått någon återkoppling alls, och varje gång jag tagit kontakt med dom har det låtit på dom som att dom i princip varit ovetande om mitt ärende men hittar den efter några minuters samtal.

Min TV såg ut såhär efter en vecka (inbyggd app så inget med source/ingång) zv22vOR.png

Kollade på hemsidan nu och där har dom visst satt min request till "completed"...

Tråkigt för dig och oroväckande av dem. Hoppas det löser sig. Enda råd jag kan ge är att fortsätta ”jaga” dem. God Jul!

Postad 21 December 2020 - 08:37

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som beställt TV från Media Markt och betalat extra för Uppbäring + installation (upphängning på vägg)? Fick hem 77 tummaren (CX) och killarna som kom hem till hade ingen aning om upphängning? Det går ingår ej i deras jobb sa de när jag frågade och sa ett det är en annan firma som utför upphängning Har förstås ingen chans att hantera denna koloss själv.

Problemet är nu att jag har ett jättepaket hemma och inget besked om när installation och upphängning sker och självklart sugen på att börja ”leka” med min julklapp själv. Kanske ett ”i-landsproblem”.

Fick inget som helst besked vid beställning att installation och inbärning sker vid den olika tillfällen. Så nu sitter jag med en stor klumpig kartong som tar upp hela min hall. Har ingen möjlighet att ha tv n på fotstöd dessvärre heller. Kommer be en vän hjälpa mig istället om inte MM får tummen ur arslet. Jag betalade 1500 extra för detta. Beställde den 30/11 och vill ha detta klart innan jul. Så kontentan av detta beställ ej installation från MM.

När jag beställde TV leverans installation, fick jag det via ett företag som utförde leveransen, inbärning av tv och installation för MM räkning

Postad 21 December 2020 - 10:00

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1150 inlägg
  • 0

vart bor du? Be om numret till den verkstad som används i ditt område onring själv dit efter att ditt ärende är registrerat.

Postad 21 December 2020 - 17:32

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

När jag beställde TV leverans installation, fick jag det via ett företag som utförde leveransen, inbärning av tv och installation för MM räkning

Efter 1 timme och 40 minuter för att komma fram till MM kundtjänst så fick jag prata med en herre som sa att det blivit en miss i hanteringen. Han kunde ej ge svar när de kunde komma ut och sätta upp tv:n på väggen eftersom det är högtryck nu. Jag sa att jag vill ha detta klart innan julhelgen, annars tar jag hjälp av en vän istället och ska så klart få pengarna tillbaka för tjänsten.

Postad 22 December 2020 - 09:51

Riggins
  • Riggins
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Oacceptabelt av MM. Ge dig inte. Om du löser det själv bör du få någon annan typ av kompensation. Inte bara pengarna tillbaka.

Postad 23 December 2020 - 02:20

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 1
firmware 03.21.09

Fixes: Raised blacks in HDR/Dolby Vision
Fixes: Raised blacks with VRR (unconfirmed)
Fixes: eARC related issues

Postad 23 December 2020 - 12:28

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
När kommer den nya firmwareuppdateringen till Europa? Hörde att den redan släppts i Korea, samt att den amerikanska marknaden tydligen kan applicera den, men inte den europeiska. Har hört mycket gott om den nya firmwareversionen. Vissa användare har t.o.m. varit helt lyriska, ifall man nu kan lita på reddit.

Postad 23 December 2020 - 13:03

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

När kommer den nya firmwareuppdateringen till Europa? Hörde att den redan släppts i Korea, samt att den amerikanska marknaden tydligen kan applicera den, men inte den europeiska. Har hört mycket gott om den nya firmwareversionen. Vissa användare har t.o.m. varit helt lyriska, ifall man nu kan lita på reddit.

Jag hämtade den genom att ändra tillfälligt till engineering mode i service menyn och sedan kolla efter uppdatering så dök den upp direkt, efter uppdateringen bytte jag till user mode.

Postad 23 December 2020 - 13:23

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Jag hämtade den genom att ändra tillfälligt till engineering mode i service menyn och sedan kolla efter uppdatering så dök den upp direkt, efter uppdateringen bytte jag till user mode.

Hur kommer man åt den?

Postad 23 December 2020 - 13:26

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Hur kommer man åt den?

när man är inne i service menyn så välj 5.System 2 och ändra NSU mode till Engineering Mode.

Postad 23 December 2020 - 13:29

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

när man är inne i service menyn så välj 5.System 2 och ändra NSU mode till Engineering Mode.

Och service meny?

Postad 23 December 2020 - 13:33

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Och service meny?

Jag har en Harmony Elite där jag kan lägga till In-Start kommando för att nå service menyn.

https://amp.reddit.c...s_service_menu/

Postad 23 December 2020 - 21:37

Jdad
  • Jdad
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Behövs verkligen alla dessa speciallösningar? Min TV uppdaterade sig stilla, utan handpåläggning, till den senaste versionen nån gång inatt.

Postad 24 December 2020 - 06:52

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Har en lg oled b7 65” som jag är väldigt nöjd med. Köpte nyligen xbox series x och funderar på en lg cx för att få ut det mesta. Men vad är egentligen den stora skillnaden? Är det att jag kan få 1440p/120fps istället för 1080p/120fps?

Finns säkert flera här som bytt från just b7 som kan förklara alla skillnader.

Postad 24 December 2020 - 07:45

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

Behövs verkligen alla dessa speciallösningar? Min TV uppdaterade sig stilla, utan handpåläggning, till den senaste versionen nån gång inatt.

Min med

Postad 24 December 2020 - 08:18

Unregistered58e1bdab
  • Unregistered58e1bdab
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

God jul!

Imorse blev det en 65GX för 25k på netonnet  :D

Hoppas på att lösa montering och kablage och tillbehör lika snyggt som TV'n.

Postad 24 December 2020 - 10:03

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Självklart behövs det inte om man får den automatiskt. Alla får den inte samtidigt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.