Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 September 2011 - 20:16

jokim
  • jokim
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
kom ett erbjudande med den senaste räkningen ifrån CD, http://www.tverbjuda...omstickerut.se/ man kunde få en panasonic 42" st32 samt en bdt110 blu-ray för 9999:- det roliga var när dom skriver ut värde 18199:- när man kan få paketet med tv och blu-ray för 10000:- i handeln, visst man får även med 2st glasögon och filmen Avatar...

Postad 26 September 2011 - 06:22

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1907 inlägg
  • 0

Hej,

Efter att ha läst era inlägg så vill vi först och främst be er om ursäkt för felaktig information. När ett nytt programkort skickas ut så har man tillgång till de flesta av våra kanaler per automatik men idagsläget saknas Canal+ Family, Canal+ Fotboll och Canal+ Hockey. Att dessa kanaler visas först efter 18 dagar är felaktig information. Man ska få in de kanalerna även under de första 18 dagarna bara man har rätt programpaket aktiverat på programkortet. Och då är det endast den vanliga uppdateringstiden som sätter begränsningen på hur lång tid det tar innan bild kommer det brukar ta ca 1 timme. Men det förutsätter också att man har de kanalerna i sitt nuvarande kanalpaket.

Med vänliga hälsningar,
Sandra

Hej
Tack för ditt svar. Konstigt att supporten inte visste det, de var tvärsäkra på 18dagar. Jo, jag har alla kanaler och största paketet och då blir brevet fel utformat. Men det fixar ni säkert till. Efter 5 dagar rullade det ialla fall igång.
Sen vill jag ge er beröm överlag för ljud och bildkvalitet samt utbud. När jag jämför grannens viasat så är ni bättre överlag.
VIsst, allt är inte perfekt men jag är nöjd :-)

Postad 26 September 2011 - 16:46

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Är det någon som kan söka efter lokala återförsäljare på CD's hemsida?
http://www.canaldigi...aterforsaljare/
Får inte fram en enda träff, oavsett vilket postnr jag söker på :huh:

Postad 26 September 2011 - 17:50

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Vad ruttet.... Är det bara de stora kedjorna som gäller nu?
Jag hittar inte min firma. :angry:

Postad 27 September 2011 - 12:42

MikeSkip
  • MikeSkip
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hej CD,
Jag måste bara få kommentera det här med att man kan kontakta er via formulär från hemsidan för att sedan få svar på email. Det är ju en kanonfunktion, MEN om man som kundtjänstmedarbetare bara copy & pastear in ett standard svar om att man ska ringa in till er tekniska support för felsökning så blir den ju lite meningslös om man då som jag ställde ett par raka frågor i samma mail.

Mitt mail:
Hej, Jag har en fråga ang den inspelningsbara HD-boxen från Sagem. Efter den senaste uppgraderingen händer det titt som tätt att boxen slutar svara på kommandon från fjärrkontrollen, det enda sättet att "lösa" det på är att dra ut sladden och starta om boxen, detta har inte hänt innan den sista uppgraderingen (till 0.9.5). Har ni någon lösning på detta? Jag har sett andra som har samma problem på ex vis www.minhembio.com.

Vidare så fick jag er så kallade boxguide som är inklistrad längst ner i meddelandet efter att ha deltagit i en undersökning om VOD.
Vi stänger iofs av boxen manuellt varje kväll. Vi uppgraderar även boxen när det erbjuds, främst i hopp om att den ska bli lika stabil igen som innan VOD uppgraderingen för ett år sedan... Jag har även 2 kablar anslutna till boxen..

Ni får gärna skicka ut mer boxguider som kanske faktiskt kan hjälpa kunder istället som denna här under som mer eller mindre idiotförklarar era kunder...

MVH MikeSkip
För ett tag sedan bad vi dig fylla i en enkät som handlade om vår On demand-tjänst Canal Digital Go. Vi fick många värdefulla svar och vi är väldigt tacksamma att ni vill hjälpa oss att bli bättre! Vi har tagit fram en liten boxguide som är bra att följa för att se till att din box fungerar så stabilt som möjligt: Kontrollera att du har den senaste mjukvaran (0.9.5). Detta gör du genom att gå till Meny=> Inställningar=> Systeminformation => Programvaruversion Se till att du har funktionen Autostandby aktiverad i menyn så att boxen stängs av regelbundet. Detta gör du genom att gå till Meny=> Inställningar => Användarinställningar Att endast ha en antennkabel ansluten till boxen kan innebära att man inte får full funktionalitet så som t ex full EPG och därför riskerar att missa inspelningar. Vi rekommenderar dig i sådana fall att anlita en installatör för att få en så bra anslutning som möjligt. ****************************************

Ert svar på mitt mail:
Då felen och lösningarna kan vara många så rekommenderar vi dig att du kontaktar vår kundservice via telefon, för att vi ska kunna göra en utförlig felsökning och hitta en lösning.

Jag köper det absolut, men svara åtminstone på en rak fråga när man kontaktar er. Observera att detta bara är ett exempel (den senaste gången jag kontaktade er), det har varit likadant förut.

En fråga till som jag har är om det numera går att svara på era mail för att hålla en konversation? Innan gick inte detta vet jag, om det fortfarande är så så bör man se över möjligheten att kunna svara på mailen...

Redigerat av MikeSkip, 27 September 2011 - 12:42.

Postad 27 September 2011 - 16:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej!!
Här kommer lite nyheter gällande Vår HD-combo! (Hd box utan hårddisk)
Imorgon, onsdag 28/9, släpps en ny mjukvara, 8.2.3.

Detta innebär följande:

· Förbättrad EPG information
· Förbättrad Scart-funktionalitet
- Använda tevens egen text-tv.
- Möjlighet att kolla på DVD via scart utgången

· Boxen kommer ihåg även vid standby om man ändrat bildformat via HD-knappen.
· Förbättrad hantering av 4 satellitpositioner
· Möjligt att ändra bildformat via HD-knappen på komponent-utgången i 576p läget (ta bort svarta kanter om man önskar det)
· Nya access menyer (Conax)
· Stöd för HD-kanallista (innebär att man kan få SVT1 HD på kanalplats 1 när vi aktiverar detta)

Detta sker under morgondagen som sagt så håll boxarna igång för update!

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 27 September 2011 - 21:18

Roma
  • Roma
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Hej. En fråga:
Efter senaste uppdateringen så får jag ingen bild/ljud när jag har min receiver inkopplad som HDMI-växlare. Jag får forcera fram bild genom att välja en inaktiv ingång på TV:n för att därefter välja rätt ingång. Då hoppar (oftast) bild/ljud igång. Denna procedur tar mellan 2-10 minuter varje gång... Är detta fel känt? Verkar vara många som upplever liknande fel!?
Jag har denna (mindre bra) box; HD PVR 101-ST

Redigerat av Roma, 27 September 2011 - 21:19.

Postad 27 September 2011 - 21:36

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1056 inlägg
  • 0

Hej. En fråga:
Efter senaste uppdateringen så får jag ingen bild/ljud när jag har min receiver inkopplad som HDMI-växlare. Jag får forcera fram bild genom att välja en inaktiv ingång på TV:n för att därefter välja rätt ingång. Då hoppar (oftast) bild/ljud igång. Denna procedur tar mellan 2-10 minuter varje gång... Är detta fel känt? Verkar vara många som upplever liknande fel!?
Jag har denna (mindre bra) box; HD PVR 101-ST

Hade liknande problem med både stärkare och lös växlare, fick starta om flera gånger. Slutade med att jag kopplade HDMI direkt till TV:n och ljudet för sig digitalt.

Postad 28 September 2011 - 07:03

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

....... Slutade med att jag kopplade HDMI direkt till TV:n och ljudet för sig digitalt.

Funktionsmässigt märker man ingen skillnad - om man har en Logitech harmony fjärrkontroll. ;)

Redigerat av AC3, 28 September 2011 - 07:04.

Postad 28 September 2011 - 09:19

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Hej!!
Här kommer lite nyheter gällande Vår HD-combo! (Hd box utan hårddisk)
Imorgon, onsdag 28/9, släpps en ny mjukvara, 8.2.3.

Detta innebär följande:

· Förbättrad EPG information
· Förbättrad Scart-funktionalitet
- Använda tevens egen text-tv.
- Möjlighet att kolla på DVD via scart utgången
· Boxen kommer ihåg även vid standby om man ändrat bildformat via HD-knappen.
· Förbättrad hantering av 4 satellitpositioner
· Möjligt att ändra bildformat via HD-knappen på komponent-utgången i 576p läget (ta bort svarta kanter om man önskar det)
· Nya access menyer (Conax)
· Stöd för HD-kanallista (innebär att man kan få SVT1 HD på kanalplats 1 när vi aktiverar detta)

Detta sker under morgondagen som sagt så håll boxarna igång för update!

Med vänliga hälsningar
Pauline

Kanon!! Detta ser vi fram emot! :D

Postad 28 September 2011 - 09:46

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
-Möjlighet att kolla på DVD via scartutgången? Är det som på den gamla VHS-tiden som menas?

Postad 28 September 2011 - 10:53

Roma
  • Roma
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Funktionsmässigt märker man ingen skillnad - om man har en Logitech harmony fjärrkontroll. ;)

Hur får ni då bild från ex PS3 eller DVD spelare? Komponent?
Jag vill ha HDMI.... Borde inte C D ordna detta?

PS. Jag har en Logitech Harmony ... =)

Redigerat av Roma, 28 September 2011 - 10:55.

Postad 28 September 2011 - 11:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej David,

Sökningsfunktionen för lokala återförsäljare är felanmäld. Tack för att du upmärksammade det!

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 28 September 2011 - 11:28

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Hej David,

Sökningsfunktionen för lokala återförsäljare är felanmäld. Tack för att du upmärksammade det!

Med vänliga hälsningar,
Miriam

felanmäld ? :mellow: ni har ju tagit bort funktionen helt nu ser jag, varför?

Postad 28 September 2011 - 11:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej CD, Jag måste bara få kommentera det här med att man kan kontakta er via formulär från hemsidan för att sedan få svar på email. Det är ju en kanonfunktion, MEN om man som kundtjänstmedarbetare bara copy & pastear in ett standard svar om att man ska ringa in till er tekniska support för felsökning så blir den ju lite meningslös om man då som jag ställde ett par raka frågor i samma mail. Mitt mail: ************************************************** Hej, Jag har en fråga ang den inspelningsbara HD-boxen från Sagem. Efter den senaste uppgraderingen händer det titt som tätt att boxen slutar svara på kommandon från fjärrkontrollen, det enda sättet att "lösa" det på är att dra ut sladden och starta om boxen, detta har inte hänt innan den sista uppgraderingen (till 0.9.5). Har ni någon lösning på detta? Jag har sett andra som har samma problem på ex vis www.minhembio.com. Vidare så fick jag er så kallade boxguide som är inklistrad längst ner i meddelandet efter att ha deltagit i en undersökning om VOD. Vi stänger iofs av boxen manuellt varje kväll. Vi uppgraderar även boxen när det erbjuds, främst i hopp om att den ska bli lika stabil igen som innan VOD uppgraderingen för ett år sedan... Jag har även 2 kablar anslutna till boxen.. Ni får gärna skicka ut mer boxguider som kanske faktiskt kan hjälpa kunder istället som denna här under som mer eller mindre idiotförklarar era kunder... MVH MikeSkip **************************************** För ett tag sedan bad vi dig fylla i en enkät som handlade om vår On demand-tjänst Canal Digital Go. Vi fick många värdefulla svar och vi är väldigt tacksamma att ni vill hjälpa oss att bli bättre! Vi har tagit fram en liten boxguide som är bra att följa för att se till att din box fungerar så stabilt som möjligt: Kontrollera att du har den senaste mjukvaran (0.9.5). Detta gör du genom att gå till Meny=> Inställningar=> Systeminformation => Programvaruversion Se till att du har funktionen Autostandby aktiverad i menyn så att boxen stängs av regelbundet. Detta gör du genom att gå till Meny=> Inställningar => Användarinställningar Att endast ha en antennkabel ansluten till boxen kan innebära att man inte får full funktionalitet så som t ex full EPG och därför riskerar att missa inspelningar. Vi rekommenderar dig i sådana fall att anlita en installatör för att få en så bra anslutning som möjligt. **************************************** ************************************************** Ert svar på mitt mail: ********************************* Då felen och lösningarna kan vara många så rekommenderar vi dig att du kontaktar vår kundservice via telefon, för att vi ska kunna göra en utförlig felsökning och hitta en lösning. ********************************* Jag köper det absolut, men svara åtminstone på en rak fråga när man kontaktar er. Observera att detta bara är ett exempel (den senaste gången jag kontaktade er), det har varit likadant förut. En fråga till som jag har är om det numera går att svara på era mail för att hålla en konversation? Innan gick inte detta vet jag, om det fortfarande är så så bör man se över möjligheten att kunna svara på mailen...

Hej MikeSkip,

Jag håller på att kolla upp dina frågor så återkommer jag inom kort här i tråden.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 28 September 2011 - 11:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

felanmäld ? :mellow: ni har ju tagit bort funktionen helt nu ser jag, varför?

Hej David,

Den är bara tillfälligt borttagen på grund av felsökning. Om du behöver hjälp med att komma i kontakt med en installatör så är du varmt välkommen att ringa till vår kundservice på telefonnummer 0770 - 33 22 11. Våra öppetider är måndag till lördag kl 8.00-21.00 och söndagar kl 10.00-19.00.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 28 September 2011 - 15:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej MikeSkip, Jag håller på att kolla upp dina frågor så återkommer jag inom kort här i tråden. Med vänliga hälsningar, Miriam

Hej MikeSkip,

Självklart ska du kunna få svar på dina frågor och information kring ditt ärende.

När det gäller tekniska problem via mejl så är det inte alltid det lättaste att lösa. Vi försöker alltid nå våra kunder via telefon när vi får in ett tekniskt ärende där vi behöver mer information eller felsöka. Får vi inte någon kontakt via telefon svarar vi sedan på mejlet. I mejlet informerar vi att vi försökt nå er och mer information kring de frågor som kommit upp, alternativt ber vi om ett samtal till kundservice för att kunna hjälpa till på bäst sätt.

Vi skulle vara väldigt tacksamma om du kan skicka ditt kundnummer eller personummer, telefonnummer och mejladress till oss via ett PM så kan vi säkerhetsställa att det inte händer igen. Om du inte hunnit kontakta vår kundservice så kan vi även be en utav våra tekniker att kan kontakta dig för felsökning.

Med vänliga hälsningar,
Mikaela

Postad 28 September 2011 - 15:42

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Det är fel info här
Det sänds inget DD ljud på NGC Wild HD, History Channel HD och ESPN America
Det kan ni fixa till. Finns två alternativ, lägga till DD ljud eller ändra informationen på hemsidan

Postad 28 September 2011 - 19:59

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Det är fel info här
Det sänds inget DD ljud på NGC Wild HD, History Channel HD och ESPN America
Det kan ni fixa till. Finns två alternativ, lägga till DD ljud eller ändra informationen på hemsidan

Jag har också undrat över deras utsändningar av ljudet. Riktigt ljud är gott och väl halva filmupplevelsen. Mycket viktigt för mig ialla fall.

Postad 29 September 2011 - 10:36

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Hej CD. Enligt info så ska man nu kunna arrangera sin egen kanallista på "gamla" hd-boxen,men jag hittar inte hur man går till väga.

Postad 29 September 2011 - 12:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej CD. Enligt info så ska man nu kunna arrangera sin egen kanallista på "gamla" hd-boxen,men jag hittar inte hur man går till väga.

Hej Askungen,

Här nedan följer en beskrivning på hur du går tillväga för att skapa en favoritlista:

1. Tryck på MENU-knappen på din fjärrkontroll och använd sedan pilknapparna för att markera ANVÄNDARINSTÄLLNINGAR och tryck sedan på OK.

2. Markera SKAPA FAVORITLISTA och tryck på OK.

3. Markera kryssrutan AKTIVERA med hjälp av pilknapparna i sidled.

4. Tryck sedan pil neråt för att markera KANALLISTA SATELLIT och tryck därefter OK.

5. Använd pilknapparna för att navigera mellan dina kanaler. Tryck på OK för att bocka i de kanaler du vill ha med i din favoritlista.

6. När du är färdig med dina kanalval använder du på nytt pilknapparna för att navigera dig fram till OK nere i högra hörnet.

7. Tryck sedan på OK på din fjärrkontroll för att spara din favoritlista.

Dina favoritlista är nu sparad! Tryck på EXIT-knappen för att återgå till TV-läget.
För att aktivera/inaktivera din favoritlista använder du fjärrkontrollen och trycker på knappen med ett HJÄRTA på.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Postad 29 September 2011 - 14:26

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej Askungen,

Här nedan följer en beskrivning på hur du går tillväga för att skapa en favoritlista:

1. Tryck på MENU-knappen på din fjärrkontroll och använd sedan pilknapparna för att markera ANVÄNDARINSTÄLLNINGAR och tryck sedan på OK.

2. Markera SKAPA FAVORITLISTA och tryck på OK.

3. Markera kryssrutan AKTIVERA med hjälp av pilknapparna i sidled.

4. Tryck sedan pil neråt för att markera KANALLISTA SATELLIT och tryck därefter OK.

5. Använd pilknapparna för att navigera mellan dina kanaler. Tryck på OK för att bocka i de kanaler du vill ha med i din favoritlista.

6. När du är färdig med dina kanalval använder du på nytt pilknapparna för att navigera dig fram till OK nere i högra hörnet.

7. Tryck sedan på OK på din fjärrkontroll för att spara din favoritlista.

Dina favoritlista är nu sparad! Tryck på EXIT-knappen för att återgå till TV-läget.
För att aktivera/inaktivera din favoritlista använder du fjärrkontrollen och trycker på knappen med ett HJÄRTA på.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Tack för svaret,men det var inte det jag menade,jag vill själv kunna sortera (som på nya adb boxen) ·Stöd för HD-kanallista

Postad 30 September 2011 - 20:50

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
Sänds Disney Junior alltid i 4:3 eller är det bara jag som inte får till det med inställningarna?
Det verkar som jag får inbränningar i plasman när min son kollat på DJ för länge. Det jobbiga är att det verkar inte gå bort heller.

Postad 03 October 2011 - 13:10

SWiiT
  • SWiiT
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej.

Efter mycket problem med Opennet som hade glömt skicka min beställning på IPTV till Canal Digital sedan i Augusti.
Fick jag idag äntligen en bekräftelse på abonnemangen.
Blev glad men det varade inte så länge.
Det kom ett samtal från Canal Digital som sa att det var slut på IPTV digitalboxar och att dom skulle komma in i lager tidigast i slutet av oktober.

Detta verkar lovande.
Bra att det inte finns något information om det på hemsidan.

Postad 03 October 2011 - 20:16

Unregistered997c7c26
  • Unregistered997c7c26
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej !

Har varit kund hos CD i över 4 år och haft samma HD box hela tiden.
Nu när jag uppgraderade till version 8.2.3 så står det bara "Sätt i digital kortet med chipet uppåt".
Detta är ett känt fel att de gamla boxarna inte klarar av denna uppgradering, det erkänner de själva.

Nu måste jag antingen köpa en ny box eller teckna mig för 24 månader om de ska skicka ut en ny box till mig.

Jag finner detta skandalöst att jag tvingas att köpa en ny box för att kunna fortsätta se. Det var inte valfritt om jag skulle uppdatera boxen utan det var jag vungen att göra.

Någon annan som fått detta problem och hur kommer ni tackla det ?

Postad 04 October 2011 - 10:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej ! Har varit kund hos CD i över 4 år och haft samma HD box hela tiden. Nu när jag uppgraderade till version 8.2.3 så står det bara "Sätt i digital kortet med chipet uppåt". Detta är ett känt fel att de gamla boxarna inte klarar av denna uppgradering, det erkänner de själva. Nu måste jag antingen köpa en ny box eller teckna mig för 24 månader om de ska skicka ut en ny box till mig. Jag finner detta skandalöst att jag tvingas att köpa en ny box för att kunna fortsätta se. Det var inte valfritt om jag skulle uppdatera boxen utan det var jag vungen att göra. Någon annan som fått detta problem och hur kommer ni tackla det ?

Hej JoakimV,
.
Vi skulle vilja komma i kontakt med dig för en vidare felsökning.
Skicka gärna dina kontaktuppgifter i ett PM till oss.
Med vänliga hälsningar
Sandra

Postad 04 October 2011 - 10:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej,
Vi kommer justera informationen på vår hemsida då ESPN America HD, History Channel HD och National Geographic Wild HD ej sänds i Dolby Digital. Vår målsättning är att alla kanalerna skall ha tillgång till Dolby Digital vilket det av olika anledningar ej är i dagsläget. Det kan även variera mellan om Dolby Digital sändningen är i 5.1 eller 2.0 på olika kanaler.
Med vänlig hälsning
Sandra

Postad 04 October 2011 - 13:50

Krysset
  • Krysset
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Då har min TREDJE HD-box efter den stora uppgraderingen börjat krångla. De två första dog helt och ersattes. Den nuvarande har börjat låsa sig vid kanalbyte och ni vill som vanligt skicka en ny strömadapter trots att jag redan har den nya fantastiska modellen som ni tror löser alla problem.
Det ni inte förstår är att jag är innerligt trött på detta krångel och bara vill ha en fungerande hårdvara som inte kräver jippolösningar.
Då jag idag påpekade detta för kundservice och sa att jag var villig att till ett vettigt pris och en ny 24-månadersperiod köpa den nya 500GB boxen så blev jag erbjuden detta för 2995 kr.
Detta är alltså 500 kr DYRARE än vad en ny kund behöver betala.
Då man beaktar att det är NI som orsakat mina problem, genom en mjukvaruuppdatering som er hårdvara bevisligen inte klarade av, så måste jag säga att under mina 50 levnadsår har jag ALDRIG råkat ut för ett värre lågvattenmärke när det gäller kundvård.
Tack för den här tiden Canal Digital.

Postad 04 October 2011 - 15:18

Unregistered997c7c26
  • Unregistered997c7c26
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Då har min TREDJE HD-box efter den stora uppgraderingen börjat krångla. De två första dog helt och ersattes. Den nuvarande har börjat låsa sig vid kanalbyte och ni vill som vanligt skicka en ny strömadapter trots att jag redan har den nya fantastiska modellen som ni tror löser alla problem.
Det ni inte förstår är att jag är innerligt trött på detta krångel och bara vill ha en fungerande hårdvara som inte kräver jippolösningar.
Då jag idag påpekade detta för kundservice och sa att jag var villig att till ett vettigt pris och en ny 24-månadersperiod köpa den nya 500GB boxen så blev jag erbjuden detta för 2995 kr.
Då man beaktar att det är NI som orsakat mina problem, genom en mjukvaruuppdatering som er hårdvara bevisligen inte klarade av, så måste jag säga att under mina 50 levnadsår har jag ALDRIG råkat ut för ett värre lågvattenmärke när det gäller kundvård.

Jag sitter i samma sits. Dock har jag inte fått någon box utbytt då min garanti har gått ut. Saken är den att det är inget garantiärende då boxen inte är sönder, den är bara inte kompatibel med deras nya mjukvara. Således är det deras problem. De erkänner att den gamla boxen inte klarar av denna uppgradering, ändå vill de att jag ska köpa en ny box eller förlänga mitt ab. med 24 månader !

Tveksamt om det är lagligt ens !

Postad 05 October 2011 - 09:20

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Krysset,

Vi skulle vilja att du skickar dina kontaktuppgifter till oss via ett PM så ser vi till så en av våra reklamationshandläggare kontaktar dig och diskuterar fram en bra lösning tillsammans med dig.

Med vänlig hälsning
Mikael

Postad 05 October 2011 - 10:02

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Skulle vara bra om allt som utlovas av CD i inläggen ovan. rapporteras även här i tråden

Postad 05 October 2011 - 15:48

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Fråga till CD:
Kommer ni plocka in NRK och DR kanalerna nu till oss svenskar?
Med den nya EU domen så är det ju fritt att skaffa sig abonnemang i andra länder :)

Postad 05 October 2011 - 16:21

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0
Nu måste jag nog säga upp mitt abonnemang hos Canal Digital.

Efter uppdateringarna som var i februari fick jag otroliga HDMI handskakningsproblem.

Svaret jag fick från supporten var att det troligtvis berodde på min LG LCD.

Då jag tänkt byta TV länge men tappat lusten pga., alla problem det vart med alla uppdateringen från CD sen september 2010 så tänkte jag att okej, och köpte en SONY KDL 46 EX 500. Handskakningsproblemet var ett ännu större problem nu med min nya SONY LCD. När jag pratade med supporten igen var de hjälpsamma och kom fram till att CD skulle skicka en annan box till mig trotts att min box var gammal, sen Mars 2008. Detta var stort gjort, tack CD.

Den nya boxen som inte var ny utan bättre begagnad, hade kvar de flesta gamla buggarna, men handskakningsproblemet hanterade den mycket bättre. Efter de senaste uppdateringarna nu i sommar så är den faktiskt användbar, visst man kan inte lita på den, och en del missade inspelningar blir det, men den hänger sig inte längre. Jag tänkte att nu kan jag leva med den fram tills CD får ordning på ADB boxen eller TiVo boxen kommer. Tyvärr ser det ut att dröja minst 6 månader till.

Och som det är nu kan jag inte tänka mig att köpa en ny eller begagnad box av CD, och efter allt som hänt senaste året kan jag inte tänka mig att förlänga abonnemanget så länge CD inte har en riktig box med dubbla inspelningar att erbjuda.

Nu till problemet. När min begagnade box kom i Maj fanns det inte ett ända papper med den, min tanke var att dom troligtvis var överösta med trasiga, felaktiga SAGEM boxar och inte tyckte min gamla var värd transportkostnaderna ens. Därför hamnade den i källaren, och när jag i augusti städade upp bland alla gamla datorer och annan skit åkte den med till soptippen.

Nu 6 månader efter det jag fick den nygamla boxen fick jag ett brev från CD där det står:

”För en tid sen fick du meddelande om att returnera en digitalbox till oss”. Ett sådant brev har jag aldrig fått, men om jag inte skickar tillbaka den så kommer CD att debiteras den på nästa faktura!

Enl., Canal Digital ska jag betala 1999 kr för den box dom skickade till mig, en begagnad box utan fjärrkontroll eller nätadapter. Enl., reklamationsavdelningen på CD borde jag ringt till CD då det inte var några instruktioner eller adresslapp med det dom säger var en utbytes box, jag skulle alltså ringt och frågat om dom inte ville ha tillbaka min gamle trasiga box?

Borde inte CD ringt mig och frågat mig hur det gått efter bytet istället.

Jag har nu tre alternativ:

Köpa en icke godkänd av CD VU+ och skicka tillbaka min SAGEM.

Leta efter en gammal SAGEM som jag kan skicka tillbaka.

Eller säga upp abonnemanget och skicka tillbaka min SAGEM.

Det lutar till 99 % åt att jag säger upp abonnemanget då det helt klart INTE är bra att vara en gammal trogen kund i deras värd. Efter allt strul under ett års tid har jag inte begärt en ända månadsdebitering i kompensation, och ska nu betala 1990 kr för denna box, skrattretande.

Jag anser att CD inte har informerat mig om att den gamla boxen skulle tillbaka och därför borde visa lite goodwill mot en kund sen ca 9 år tillbaka som konstigt nog inte gett upp helt än! Eller så kunde CD skickat ut en påminnelse om att dom ville ha tillbaka den gamle boxen inom en rimlig tid, jag tycker att 6 månader är efter lite väl långt tid.

Ska sova på saken och se hur det känns imorgon när ilskan lagt sig.

Redigerat av B BUS, 05 October 2011 - 16:23.

Postad 05 October 2011 - 17:58

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Här tycker jag faktiskt att det är ganska självklart att man ska skicka tillbaka den gamla boxen, jag hade inte ens kommit på tanken att behålla den.

Postad 05 October 2011 - 18:13

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Här tycker jag faktiskt att det är ganska självklart att man ska skicka tillbaka den gamla boxen, jag hade inte ens kommit på tanken att behålla den.

I beg to differ, jag tycker att om man vill ha tillbaks boxen ska man uttryckligen säga det, inte räkna med att kunden "borde förstått det", eller tänker CD som kvinnor att "det borde man förstå utan att behöva säga det" ?

Postad 05 October 2011 - 19:51

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Jag har inte behållt den utan slängt den.
Jo det är lätt att vara efterklok, men då det inte fanns ett enda papper/adress med i lådan så..?
Jag sa faktiskt till frugan "att dom vill inte äns ha tillbaks den gammla skiten".
Tänkte sen att det kostar la en hundring att skicka tillbaka den och det är den ju knappt värd.
Men tanken att ringa och fråga dom slog mig aldrig, det kan jag erkänna. Och hade dom frågat efter den innom rimlig tid typ 1-2 månader efter så hade jag haft den kvar.

Sammtidigt är det många som fått en massa frimånader, jag betalar ju ungefär 1 box i kvartalet, om CD hällre vill ha tillbaka en gammal Sagembox än kontanter via mig som abbonent så är det upp till dom,, tycker bara det valet är märkligt.

Redigerat av B BUS, 05 October 2011 - 19:56.

Postad 05 October 2011 - 20:52

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Jag har inte behållt den utan slängt den.
Jo det är lätt att vara efterklok, men då det inte fanns ett enda papper/adress med i lådan så..?
Jag sa faktiskt till frugan "att dom vill inte äns ha tillbaks den gammla skiten".
Tänkte sen att det kostar la en hundring att skicka tillbaka den och det är den ju knappt värd.
Men tanken att ringa och fråga dom slog mig aldrig, det kan jag erkänna. Och hade dom frågat efter den innom rimlig tid typ 1-2 månader efter så hade jag haft den kvar.

Sammtidigt är det många som fått en massa frimånader, jag betalar ju ungefär 1 box i kvartalet, om CD hällre vill ha tillbaka en gammal Sagembox än kontanter via mig som abbonent så är det upp till dom,, tycker bara det valet är märkligt.

Boxer har kanon erbjudande just nu http://www.boxer.se/.../Boxer-Mix-129/

Postad 06 October 2011 - 07:40

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Gäller "svar inom 48 timmar" fortfarande, eller är det ändrat?
Skickade ett antal frågor via webformuläret i måndags förmiddag, men inget svar än, (fick "kvittomailet" strax efter kl 09.00 i måndags, snart 72 timmar sedan)

Ett tips, skicka med ärendenummer i dessa kvittomail (ni hade ju tydligen ett ärendehanteringssystem) så kan både ni och era kunder hänvisa till ett visst ärende för att hantera uppföljning av ärenden och spåra "missade" ärenden.
Jag hade t.ex. kunna skriva mitt ärendenummer här i s f att ni kanske ber mig kontakta er via pm eller annat.

Postad 06 October 2011 - 08:46

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Efter att ha uppdaterat den "gamla" hd-boxen (utan hårddisk) så är det grymt segt att navigera i EPG'n. Förut gick det snabbt att stega mellan kanalerna i listan, nu är det fruktansvärt segt.

Postad 06 October 2011 - 09:07

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Jag har haft min ITSD81 sedan den kom, programvaran har alltid varit buggig men annars har åtminstone mitt ex funkat bra.

Efter senaste uppdateringen 28 september är buggarna om möjligt ännu fler:

1/ Man får starta om boxen kanske 10 ggr, efter att den varit avstängd en längre tid, för att den ska sluta säga "signalen är för svag" och visa blåskärm istf bild, tidigare gällde det bara SAT läget, men numera även DTT läget (aldrig så tidigare).

2/ Boxen bootar själv om lite när den tycker, i kallstarter eller vid kanalbyte i drift, det hände med den äldre SW men inte alls lika ofta.

3/ Thor sökningen går som alltid snabbt och är korrekt, men Sirius sökningen är rena skämtet. Signalstyrkan är lika bra som för Thor men sökningen tar 10 ggr längre tid och den hittar mellan 3-8 kanaler! Det finns ju något fler kanaler än så på Sirius...

4/ Man kan fortfarande inte sortera den egna kanallistan som man själv vill. Film, sport, nyheter, musik t.ex. istf allt i en enda röra.

5/ TextTV är inte längre en overlay som man bara tar bort över bilden när man trycker "exit". Boxen söker kanalen igen då. så det tar extra sekunder jämfört med tidigare.

6/ Manualen som finns att ladda hem från CD stämmer inte längre, vare sig skärmexempel, ledtexter eller funktioner, dags att uppdatera samtidigt som när man byter SW?

För mig är det obegripligt att ett så stort företag som CD lägger ner miljarder på marknadsföring och sedan förstör den godwillen genom att snåla så extremt på att ta bort buggar och ge utlovade funktioner i levererade boxar och ISTÄLLET glatt tar extra kostnader för att ha en 5 ggr större support än vad som skulle behövas med några miljoner till för programutveckling.

ALLA kunder med boxar har ju dessa problem - några kontaktar supporten, som kämpar på så gott de kan, många säger bara upp abonnemanget. Vad kostar det CD? Några nya miljarder i marknadsföring troligen.

Redigerat av Nisken, 06 October 2011 - 11:37.

Postad 07 October 2011 - 10:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Fråga till CD:
Kommer ni plocka in NRK och DR kanalerna nu till oss svenskar?
Med den nya EU domen så är det ju fritt att skaffa sig abonnemang i andra länder :)

Hej lindo,

Vilka konsekvenser eller eventuella förändringar detta domslut medför är ännu inte är klarlagt. Så svaret är att vi för närvarande inte har kommit att göra några förändringar men att vi följer utvecklingen.

Med vänlig hälsning
Mikael

Postad 07 October 2011 - 15:00

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Sänds Disney Junior alltid i 4:3 eller är det bara jag som inte får till det med inställningarna?
Det verkar som jag får inbränningar i plasman när min son kollat på DJ för länge. Det jobbiga är att det verkar inte gå bort heller.

Hej Basdanne,
Disney Junior sänds alltid ut i formatet 4:3 men man ska kunna ändra detta till 16:9.
Kontakta gärna vår tekniska support på 0770 - 33 22 11 för att få hjälp med inställningar.

Med vänliga hälsningar
Sandra

Postad 07 October 2011 - 15:05

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Skickade ett antal frågor via webformuläret i måndags förmiddag, men inget svar än, (fick "kvittomailet" strax efter kl 09.00 i måndags, snart 72 timmar sedan)

Ett tips, skicka med ärendenummer i dessa kvittomail (ni hade ju tydligen ett ärendehanteringssystem) så kan både ni och era kunder hänvisa till ett visst ärende för att hantera uppföljning av ärenden och spåra "missade" ärenden.
Jag hade t.ex. kunna skriva mitt ärendenummer här i s f att ni kanske ber mig kontakta er via pm eller annat.

Hej Eldebrink,

När det gäller mailfrågor så är vårt mål alltid att besvara era mail inom 48 timmar.
Dock upplever vi för tillfället tekniska bekymmer med svaren på dessa mail,
tidigare fick man besked om att det ej går att besvara de mail man får från oss men
den funktionen är för tillfället ur funktion.

Vi håller på att felsöka vad som hänt och gör allt vi kan för hitta en lösning så fort
som möjligt.

Med vänliga hälsningar
Sandra

Postad 08 October 2011 - 19:14

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Canal Digital: Kan någon hos er säga vilket format ni börjat sända på SF kanalen?

Just nu är det en enda stor fyrkant med svarta kanter runt hela bilden, något har ändrats på slutet.
Inga "tryck på tv knappen tips tack"

/Fredrik

Postad 08 October 2011 - 19:22

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
CD; Sagem HDPVR (sat)
Boxen fryser på kanal 47, kan vare sig byta kanal eller boota om, blev strömsladd ur....stabilt sa Dr Alban

Postad 10 October 2011 - 07:43

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Hej Eldebrink, När det gäller mailfrågor så är vårt mål alltid att besvara era mail inom 48 timmar. Dock upplever vi för tillfället tekniska bekymmer med svaren på dessa mail, tidigare fick man besked om att det ej går att besvara de mail man får från oss men den funktionen är för tillfället ur funktion. Vi håller på att felsöka vad som hänt och gör allt vi kan för hitta en lösning så fort som möjligt. Med vänliga hälsningar Sandra

Förstår faktiskt inte svaret? Är det funktionen som meddelar att ni inte kan ta emot svar på mail som för tillfället är ur funktion, eller är det möjligheten att ta emot svar på era mail?
Hursomhelst, svarade först på ert första svarsmail (gjordes 29/9, till [email protected]) misstänkte att det inte fungerade, lade därför ett nytt ärende via webformuläret 3/10, en vecka sedan nu...
Verkar som att ni har problem med båda dessa kontaktvägar, lägg i s f ut information om att ni ej är kontaktbara via webben/mail!

Postad 10 October 2011 - 14:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Eldebrink,
Ja 48h gäller fortfarande för svar via webbformuläret. Vi beklagar om du ej har fått svar på ditt mejl. Skicka oss via ett PM den e-postadress som du skickade ditt mejl ifrån så har vi möjlighet att söka upp det samt besvara det så snabbt som möjligt.

Med vänlig hälsning,
Mikael

Postad 10 October 2011 - 14:12

Unregisteredd3eb7b8e
  • Unregisteredd3eb7b8e
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Kan någon på CD vänligen förklara vad följande för combo boxen betyder:
Förbättrad funktionalitet i version 8.2.3
  • Stöd för HD-kanallista.
Jag kan inte se någon hd kanallista, kan inte skapa någon heller, kan skapa den gamla dåliga kanallistan som inte går att sortera, men det kunde jag innan uppdateringen också.

Vidare så kunde kundtjänst inte ge någon förklaring till vad "Stöd för HD-kanallista" skulle betyda, de svamlade och gissade lika mycket som jag kan göra.

Postad 10 October 2011 - 21:27

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Hej CD. Hur kommer det sig att Ironman 2 sänds i DD 5.1 i Canal Hits, men endast i stereo på Canal Hits HD,det borde vara tvärtom tycker man.

Postad 11 October 2011 - 09:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej CD. Hur kommer det sig att Ironman 2 sänds i DD 5.1 i Canal Hits, men endast i stereo på Canal Hits HD,det borde vara tvärtom tycker man.

Hej
Tack för din feedback, vi har felanmält detta och hoppas på en lösning snarast.
Med vänliga hälsningar
Pauline

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.