Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Panasonic PT AE300-tråd *

1014 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic PT-AE300 (Projektorer) 2 8.634614 (51) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 02 June 2003 - 15:05

Unregisteredb03621aa
  • Unregisteredb03621aa
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har du byggt eget takfäste?

quote:Originally posted by sonyman
Har fått min projje från hembiobutiken nu, tog 3 dagar från det att jag beställde den.
Slängde upp den som snabbast bara för att se om det var några döda pixlar eller damm. Inget fel vad jag kunde se, använde båda bakgrundsfärgerna för att kolla detta.
Nu ska bara takfästet upp sen blir det film, film och åter film!!!!
[:D]

Postad 02 June 2003 - 15:10

Unregisteredb03621aa
  • Unregisteredb03621aa
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag undrar om någon kört bild från PC... via vanlig monitorkabel (finns säkert finare ord för det som jag inte kom mer på) och även provat att köra via DVI. Är det stor skillnad på bildkvalitet? Är det värt pengarna att köpa en DVI kabel för 500-600 kr?

Postad 02 June 2003 - 15:11

Unregistered0ee96a9d
  • Unregistered0ee96a9d
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Har fått min projje från hembiobutiken nu, tog 3 dagar från det att jag beställde den.
Slängde upp den som snabbast bara för att se om det var några döda pixlar eller damm. Inget fel vad jag kunde se, använde båda bakgrundsfärgerna för att kolla detta.
Nu ska bara takfästet upp sen blir det film, film och åter film!!!!

Hur lång tid tog det innan du fick tillbaks pengarna från electronica24?

Postad 02 June 2003 - 18:57

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
[:D]Har inte fått tilbaka dem än, skulle ta ca 10 dagar vilket det har gått idag. Ska ringa dem imorgon och se vad som hänt.

Är det någon som har en hålbild för AE300:an, skulle behöva en[?]

Postad 02 June 2003 - 19:23

Unregistered7e61ecb7
  • Unregistered7e61ecb7
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Beställde en PT300 från hembiobutiken idag. Hoppas verkligen att jag får ett reko ex!

Mitt problem är att jag är tvungen att montera den strax ovanför ett fönster. Med tanke på solen nu på sommaren så vill jag ha projektorn monterad nära taket vilket i sin tur innebär att jag måste luta/tilta projektorn neråt får att få bilden centrerad på duken.

Tror ni detta innebär en förvanskad/försämrad bild? I teorin så gör det ju det men vad innebär det i praktiken, någon som vet?

Postad 02 June 2003 - 19:51

Unregistered01200aec
  • Unregistered01200aec
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
jonny//
Även om keystone faktiskt är ovanligt bra på AE300 så får du räkna med att bilden blir sämre. Luta så lite det bara går. Meddela gärna hur du får till det!

Postad 02 June 2003 - 20:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
jonny>> "Med tanke på solen nu på sommaren så vill jag ha projektorn monterad nära taket "

En undran bara. Varför är det så noga med det? Vill du inte att solen ska lysa på projjen(kanske den inte mår bra av iofs)? Tycker det lät lite konstigt att solen ska bestämma placeringen av din projektor lixom...

För övrigt så har jag iaf äntligen masat mig iväg och checkat denna projektor. Gjorde ingen jättenoggrann "test" men tillräckligt för att få en ungefärlig uppfattning om vad den går för.

Och tjaa...inte så dum alls! Visst, lite trist LCD-svärta (även om den var bland det absolut bästa jag sett från en LCD) med tillhörande "slöja" som är rätt tråkig. Dessutom en något pixlig bild men överlag helt ok bild. Nada screendoor, lång lamptid och lågt fläktljud är ju tre trevliga bonusar! Rätt trevliga färger dessutom, inget färgstick i "gråan" heller. Bra jobbat panasonic!

Som väntat är alltså AE300 den billigaste projjen som jag faktiskt skulle kunna leva med. Och att "leva med"-gränsen numera är under 20 papp är ju ett framsteg! Klockren budgetreferens, helt klart! (om man nu får ett "friskt" exemplar, skulle aldrig våga beställa denna över nätet)

Fast egentligen...man är inte riktigt hemma föränn man sitter med DLP och XGA upplösning. Så är det bara. En Optoma H56 manglar ju denna proj duktigt om man säger så...

Men frågan är om det är värt de extra pengarna, 300-an går ju leva med. Vi får se vad hösten har att erbjuda i DLP-väg först. (Sanningen är den att ekonomin inte tillåter något annat än att jag tvingas vänta tills i höst, måste ju resa och dricka upp massa pengar i sommar... [:D])

Postad 02 June 2003 - 20:17

Unregistered0ee96a9d
  • Unregistered0ee96a9d
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
[:D]Har inte fått tilbaka dem än, skulle ta ca 10 dagar vilket det har gått idag. Ska ringa dem imorgon och se vad som hänt.

Är det någon som har en hålbild för AE300:an, skulle behöva en[?]

Du kan väl säga till när du fått in pengarna, jag har cancelerat min beställning också, men man vågar ju inte riktigt beställa nån förrän man fått tillbaks pengarna....

Postad 02 June 2003 - 20:24

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Det ska jag göra!

En liten fundering bara. Mitt ex såg bra ut när jag plockade upp den och testade den som snabbast. Dock så blev jag fundersam när jag tittade på tillverkningsdatumet, det stod Februari på den, detta var en ny sändning som hembiobutiken fick, hmmm......

Kan någon förklara för mig vad det var för fel på de tidiga sändningarna samt tillverkningsdatum på dem?

Postad 02 June 2003 - 21:48

Unregistered01200aec
  • Unregistered01200aec
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Sonyman:
Min är också februari, och felfri.
Och det har inte varit fel på annat än enstaka exemplar tidigare.

Postad 02 June 2003 - 22:17

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Då kan jag nog andas ut ett tag till![:D]

Om det är någon som har en hålbild på projjen så skulle jag vara mycket tacksam om jag får ta del av den.

Jaja.....nu ska jag åka från jobbet för att komma hem till en lägenhet full av mjölbaggar, typiskt att få dem nu när projjen skall upp.[xx(]

Trevlig kväll!

Postad 02 June 2003 - 22:29

Unregistered7e61ecb7
  • Unregistered7e61ecb7
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
En följdfråga; Blir det inte en större kvalitetsförsämring med horisontell keystone korrigering jämfört med vågrätt?

Jag hade hoppats att alla skulle säga att en "vågrät-så-lite-som-möjligt-lutning" i princip inte skulle märkas kvalitetsmässigt ....:D

pacman: Mina högtalare som står placerade ett par meter åt sidan från fönstret är skållheta efter en dag i solen. Om man då placerar en projje mitt i fönstrets "sweet spot" så kan det ju bara bli värre vilket gör att jag ställer mig tveksam till en sådan placering. Om någon som har koll på en stark sommarsols påverkan på projjen påstår att det är oskadligt så är jag såklart beredd att revidera detta....?

Postad 02 June 2003 - 23:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
jonny>> Hmm, kanske bra tänkt det. Har ingen aning om strakt ljus kan ha negativ påverkan men helt orimligt är det ju kanske inte...

Men just värmen borde kanske inte vara något problem. En proj om något är ju byggd för att klara värme, de blir ju rejält skållheta när de är igång. Vet iofs inte hur varm just 300:an blir men med tanke på hur varma vissa andra projjar kan bli, och den värmen kommer man aldrig upp i mha solljus, så är det nog lungt.

Hehe, mkt "kanske" i mitt resonemang där. Du gör säkert rätt i att ta det säkra före det osäkra... [:D]

Lösningen blir att ha nån liten rullgardin eller nått vardagsrummet, allt för bildens bästa... [:D] Om inte annat så är ju en mörkläggningsgradin trevligt (nödvändigt) när det är dags att kicka igång det hela vid filmdags.

Postad 03 June 2003 - 00:06

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

• 1104 inlägg
  • 0
Har inte läst igenom hela tråden, men det verkar som om de flesta inläggen handlar om att köpa, inte tweaks. Har någon lyckats med projektorns "native" upplösning från PC och blir det bra?

Postad 03 June 2003 - 00:54

Unregistered7d714bfd
  • Unregistered7d714bfd
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Det ska jag göra!

En liten fundering bara. Mitt ex såg bra ut när jag plockade upp den och testade den som snabbast. Dock så blev jag fundersam när jag tittade på tillverkningsdatumet, det stod Februari på den, detta var en ny sändning som hembiobutiken fick, hmmm......

Kan någon förklara för mig vad det var för fel på de tidiga sändningarna samt tillverkningsdatum på dem?

Jeg kjøpte en PT-AE300E fra komplett.no, og har stort sett bare hatt problemer med den. Når jeg fikk den hjem og skulle se min første film la jeg merke til en stuck, grønn pixel. [xx(]

Ved nærmere undersøkelser viste det seg at den hadde to blå og tre røde stuck pixels også, i tillegg til mange svake, grønne flekker. [V] [:D]

Produksjonsdato på min proj er mars 2003.

Jeg kontaktet komplett.no som henviste meg til Panasonics service verksted i Norge. Disse kunne bekrefte at projektoren var utenfor Panasonics toleranse, og deler ble bestilt.

Det gikk en uke, men delene som kom hadde også feil. Nye ble bestilt, denne gang fra fabrikk i Japan. Disse hadde også feil og kunne ikke brukes. Nye deler er bestilt ennå en gang, men nå har jeg bestemt meg for å levere skiten tilbake.

Er lei av at produsenter ikke har kvalitetskontroll på ting de lager, og er lei av å vente. Nå finner jeg heller en annen proj om jeg så må betale 15'000 kroner ekstra. Heller det enn alle problemene som har fulgt med 300'en.

Synd ettersom bildet var bra i forhold til prisen, men det hjelper ikke nå projen er full av feil!

Når skal produsentene skjønne at vi ikke vil ha pixelfeil?

Stuck pixels suck!
[:D!] [:D!] [:)!]

Postad 03 June 2003 - 02:22

Unregistered01200aec
  • Unregistered01200aec
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Rinn:
För jävligt! Jag lider med dig, och minns alla problem jag själv hade med AE100. Det verkar som om dessa projektorer ligger på gränsen för vad Panasonic klarar av, på nåt sätt... Men mitt ex av AE300 är från februari 2003 och verkligen helt perfekt. Inga låsta pixlar, inget grönstick. Och jag är FRUKTANSVÄRT nöjd med bilden. Har även haft dyrare DLP tidigare men ingenting i närheten av biokänslan i AE300.

Postad 03 June 2003 - 08:21

Unregistered7d714bfd
  • Unregistered7d714bfd
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Er enig i at bildet på projen er bra, og synes det er synd å måtte levere den tilbake. Kunne vært interessant å vite om det finnes butikker i Sverige (t. ex Gøteborg) som har 300'en inne så det hadde vært mulig å se på det ex. man kjøper, så man finner ut om det har feil innen man tar projen med hjem.

Hadde vært et bra alternativ kanskje med tanke på at jeg må vente til langt utpå høsten før jeg har råd til noe dyrere.

Noen som har noen råd om butikker som selger 300'en til en bra pris, og som kan sette opp projen i butikken for test?

Stuck pixels suck!

Postad 03 June 2003 - 17:54

Fuzzen
  • Fuzzen
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Börjar bli tjatigt nu men, jag har också beställt en AE300 idag från hembiobutiken [8D]

Tog 50min från att jag lade ordern till att den var skickad, är det nåt slags rekord dom försöker med?? [:0]

Postad 03 June 2003 - 18:18

Unregistered0ee96a9d
  • Unregistered0ee96a9d
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Rinn
Er enig i at bildet på projen er bra, og synes det er synd å måtte levere den tilbake. Kunne vært interessant å vite om det finnes butikker i Sverige (t. ex Gøteborg) som har 300'en inne så det hadde vært mulig å se på det ex. man kjøper, så man finner ut om det har feil innen man tar projen med hjem.

Hadde vært et bra alternativ kanskje med tanke på at jeg må vente til langt utpå høsten før jeg har råd til noe dyrere.

Noen som har noen råd om butikker som selger 300'en til en bra pris, og som kan sette opp projen i butikken for test?

Stuck pixels suck!

I floda på hembiconsult skall de ha en demo, jag har precis beställt en 300'a där....
Skall bli intresseant bör ha den uppsatt innan Torsdagens slut :D

Postad 04 June 2003 - 11:21

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

• 1104 inlägg
  • 0
Återigen, är det någon som lyckats koppla en PC till AE300:an med 1:1 pixelmappning? Att ingen svarat på detta tolkar jag som att ingen som läser i den här tråden ens har försökt.

Postad 04 June 2003 - 12:05

Unregistered943376ae
  • Unregistered943376ae
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
quote:Återigen, är det någon som lyckats koppla en PC till AE300:an med 1:1 pixelmappning? Att ingen svarat på detta tolkar jag som att ingen som läser i den här tråden ens har försökt.
Ingen som använder HTPC till sin AE300?

//Johan

Postad 04 June 2003 - 13:32

Unregisteredfee4bf58
  • Unregisteredfee4bf58
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Enligt manual finns inte 950*540 pixel. Jag har inte heller lyckats med att få pixelmappning med 950*540. Matar man 300an med det så kommer det bli massa gråa fält till vänster och upptill som inte går att justera (ingen pixelmappning). 300an påstår att "mode" är HDTV60(eller HDTV50 vilket det nu va) vilket enligt manualen är 1920*1080i i 50 eller 60Hz vertikal uppdaterings frekvens. Tro mig, jag har provat alla möjliga upplösningar, dock inte 1920*1080. 1920*1080 är dock den andra upplösningen i manualen som är AA ("Maximum picture quality can be obtained") Komponent 625i är oxå AA.

Använder man 1024*600 eller hällre 1280*720, så får man en rätt skaplig bild (texten blir nästan tydligare än 1024*600), duger till att surfa m.m, köra WinDVD funkar utmärkt!!

Hoppas svaret duger.. och hacka inte på mig om min uppfattning vad som är bra/dåligt.. Tycker upplösningen är ganska dålig att använda för dator ändå. Visa familjealbum duger den till!!

quote:Originally posted by TobbeOsterberg
Återigen, är det någon som lyckats koppla en PC till AE300:an med 1:1 pixelmappning? Att ingen svarat på detta tolkar jag som att ingen som läser i den här tråden ens har försökt.

Postad 04 June 2003 - 14:36

Unregistered96cf0bff
  • Unregistered96cf0bff
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Det verkar lite krångligt att få 1:1 pixelmappning på 300an
och tror ingen har lyckats med det ännu.
har själv inte testat så mycket ännu, då jag överlåter det till
andra som kan sådant bättre...
här diskuteras det flitigt iaf

http://www.avsforum....highlight=ae300

Postad 04 June 2003 - 14:38

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

• 1104 inlägg
  • 0
Gårilla: Anledningen till att ha exakt 1:1 är förstås att få så bra bild som möjligt, allt annat är en kompromiss. Att surfa etc med denna projjen håller jag med om att man kanske ska undvika när den har så få pixlar.

Inte konstigt att 1024x600 ser sämre ut än 1280x720, då den senare är 16:9 medans den förra inte är det. 1920x1080 är exakt dubbelt så många pixlar i bredd och höjd som projektorns egna upplösning, så det verkar rimligt att denna upplösning borde fungera bra. Allra bäst måste 960x540 fungera, om man lyckas få till det.

Ni som har testat, varför ska man ha Panasonicen istället för Sanyo PLV-Z1? De är väl ganska likvärdiga? Såg Z1:an demonstrerad samtidigt som Infocus X1, och jag måste väl vara tokig men Z1:an upplevde jag som behagligare.

Postad 04 June 2003 - 19:54

Unregistered0ee96a9d
  • Unregistered0ee96a9d
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Guld!!! Nu har jag fått 300, inga döda pixlar eller gröna fält vad jag kan se. Tillverkad i Maj, så det verkar vara en senare sändning :D

En sak, jag hade min gamla sony inne i ett skåp, på den satt fläkten på fronten men på pannan sitter den ju bak (utblåset) och insug på högra sidan (om jag inte tar fel). Jag tycker det blir otroligt varmt nu i skåpet??? Är det nån fara mån tro?

Postad 04 June 2003 - 21:27

Unregistered25e33164
  • Unregistered25e33164
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Silver: Jag har läst på ett par ställen att det skall var ca 45 cm till väggen bakom om
du ställer AE300:an på en hylla eller hänger den i taket. Någonstans i menyerna finns
status etc. med bla temperaturmätare som visar aktuell temp. Där kan du nog kolla om det blir onormalt högt jämfört med om projjen står "ute i det fria". Jag skall se om jag hittar den menyn om en stund, men har inte tid att meddela detta ikväll. Återkommer om det imorgon.

Postad 04 June 2003 - 21:44

Unregistered25e33164
  • Unregistered25e33164
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Silver: Det gick snabbt att hitta menyn med bla temp mätare, så du får svaret nu i alla fall.
Så här gör du: Meny option/OSD+enter inne 5 sek så kommer du till Ext option. Välj self check
där hittar du bla Temp OK, Fan OK, Temp1 och Temp 2 som visar kontinuerligt. Exakt vad vet jag inte. Good luck!!!

Postad 05 June 2003 - 00:05

Galex
  • Galex
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Jag har följt den här tråden sedan den startade, men vad jag minns har ingen ännu lagt in en länk till den kompletta manualen. Någon som kan bidra med detta?

/Galex

Postad 05 June 2003 - 00:12

Unregistered0ee96a9d
  • Unregistered0ee96a9d
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Hmm?? Hur skall man veta om man det är widescreen man får ut. På xboxen blir bilden bredare och på DVD spelaren ser det ut som letterbox? Nån som har måtten på de svarta ridåerna ovan och nedanför när man kör i widescreen (Jag tänkte mig då i antal delar av bilden)...

Postad 05 June 2003 - 13:39

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Silver: Vart beställde du din projje ifrån?

Postad 05 June 2003 - 14:50

tomasol
  • tomasol
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Bilbo
quote:Återigen, är det någon som lyckats koppla en PC till AE300:an med 1:1 pixelmappning? Att ingen svarat på detta tolkar jag som att ingen som läser i den här tråden ens har försökt.
Ingen som använder HTPC till sin AE300?

//Johan

12. Can I get 1:1 pixel mapping on this projector?
Yes and No. 960x540 at 50Hz will give 1:1 mapping but is only good for the desktop since it stutters on DVD playback (both NTSC and PAL in my case with a Radeon 9000). Going to 960x540 at 60Hz fixes the stuttering but introduces fuzzy vertical bands which can be seen when viewing text on the desktop but not really when watching DVDs. 952x518 at 60Hz improves the fuzzy bands with less overscan (i.e. black margins around the picture). 800x600 with the projector's aspect control set to VSCROLL will give 1:1 but I'm not sure it is useful.

http://www.avstuff.n...bb91b19275c4893

Postad 05 June 2003 - 17:16

Unregistered0ee96a9d
  • Unregistered0ee96a9d
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Sonyman: På hembiokonsult i floda, kanonservice han kom och lämnade den personligen. Rekomnderas om man bor runt Götet.

Postad 05 June 2003 - 22:09

Fuzzen
  • Fuzzen
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Har precis fått hem min projektor nu och håller på att göra en duk (bilder kommer senare) [8D]

I instruktionsboken står det att man måste köra jordat, men det finns bara i köket här, är det det så viktigt eller? Kan det hända nåt om man kör ojordat?

Postad 05 June 2003 - 22:35

Unregistered01200aec
  • Unregistered01200aec
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
jag kör allting ojordat, alltid. Hatar jordloopar. Call me crazy, men sån är jag. Och det har inte hänt nåt på 15 år.

Postad 06 June 2003 - 00:50

Unregistered0ee96a9d
  • Unregistered0ee96a9d
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Nån som vet vart man kan få tag i en kabel med scart i ena ändan och 3 rgb (komposit) i andra till 300:an

Postad 06 June 2003 - 10:12

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Igår testade jag projektorn lite bättre genom att kolla på xXx, kan varken se någon missfärgning eller lysande pixlar, UTMÄRKT bild är det enda jag stör mig på[;)]

I helgen blir det till att montera upp takfästet som jag köpt utav Lemmy på dvdforum.nu, kan rekommendera stativen starkt, mycket bra.

Postad 06 June 2003 - 16:22

Unregisteredbf671341
  • Unregisteredbf671341
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Här kommer lite hjälp ;)

Galex: http://pricejapan.com/ae200-300.pdf

Silver: http://www.hemmabiob...p?pgrpnr=103280

Postad 06 June 2003 - 16:39

Unregistered0ee96a9d
  • Unregistered0ee96a9d
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by THeX
Här kommer lite hjälp ;)

Galex: http://pricejapan.com/ae200-300.pdf

Silver: http://www.hemmabiob...p?pgrpnr=103280

jojo, denna kabel har iof 3 rca (1 bild o 2 ljud) jag e ute efter att ta ut rgb ur scarten eftersom jag har rgb på scart ut i dvdn och det finns ju 3 rgb komposit in på 300:an...

Postad 06 June 2003 - 18:22

Unregisteredbf671341
  • Unregisteredbf671341
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
ÖHHmmm...
-Trodde allt att de va komposittampar på den eftersom dom är röd+grön+blå på bilden, men dom nämner ju som sagt ljud oxå i faktarutan...tvetydigt blev det allt...

Postad 06 June 2003 - 18:32

Unregisteredbf671341
  • Unregisteredbf671341
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hitta den här oxå:

http://www.fyndborse...ter!Prodnr=3228

Postad 06 June 2003 - 18:50

Unregistered01200aec
  • Unregistered01200aec
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
tror att begreppen komposit och komponent blandas ihop lite här va?

Postad 06 June 2003 - 21:44

Unregistered86d65e0e
  • Unregistered86d65e0e
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Dessuten er ikke RGB-video og komponent-video kompatible signaler. Man må ha en RGB-Komponent overgang i mellom. Komponent krever "sync on green".
Sync signalet kan hentes fra komposit-video signalet i scart'en med en såkalt sync stripper.
Søk på nettet.
[;)]

Postad 07 June 2003 - 01:25

Galex
  • Galex
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
THex: Tack för länken till manualen! I och för sig är det väl för den japanska/amerikanska versionen utan scart, men den räcker långt ändå.

/Galex

Postad 07 June 2003 - 09:11

Unregistereda22d99cd
  • Unregistereda22d99cd
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Nån som kan skicka inställningarna som jag såg nånstanns för minimalt med färgspill?
Jag skulle vilja testa dom och jämföra lite med dom inställningarna jag har nu.....[;)]

Postad 07 June 2003 - 15:15

Unregistered7d714bfd
  • Unregistered7d714bfd
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Nå har jeg fått en ny 300 fra komplett i Norge på tross at jeg avbestilte den fordi den forrige hadde pixelfeil. Har fått en ny fra samme produksjonsdato (Mars 2003). Denne er uten pixelfeil, men med den (her i forumet) tidligere omtalte grønne flekken øverst til høyre.

I tillegg er det umulig å stille bildet skarpt. En PT-AE100E som jeg har fått låne mens jeg har ventet på en ny ser faktisk mye bedre og skarpere ut enn 300'en, enda jeg har stillt 100'en ut av fokus for å unngå screendoor... er det virkelig mulig?

Nå er jeg lei hele Panasonic, og misunner alle som har fått en proj de er fornøyd med. Har ikke hatt annet enn problemer hele tiden, og nå må jeg sende tilbake enda en.

Nå går jeg for noe annet... finner meg ikke i at Panasonic sender ut så mye skit og forventer at kundene skal finne seg i det. Skamme seg burde de!!

Stuck pixels suck... and so do green spots and a blurry picture as well!!!!!!!!!

Postad 07 June 2003 - 18:55

Unregistered1780cbd9
  • Unregistered1780cbd9
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Fuzzy-> Jag kör också ojordat. Har inget val, finns ingen jord i hela lgh (gammalt hus...)
Har nu köpt en DVD25 och först körde jag med samma S-video lakrits-kille som från min tidigare Pioneer 343-spelare. Med 343'an var det MASSA brus o s--t. Nu, m DVD25an, är det mycket klarare, "inget" brus (allt är relativt).

Har nu byggt kompnentkablar av Biltema koax och deras kontakter. Dock är det ngn skum skärm i kabeln!?! Går inte att löda fast skärmen alls, lödtennet bara rinner av! Som vatten på smör. Och det är inte värmen (har värmt tills tennet smälter direkt på skärmen) och kan inte vara oxid (har filat, flussat, tvättat-you name it!) så de måste vara gjorda att klämmas fast. Fick ihop det iaf men det måste vara bättre ledningsförmåga med lödda skärmar. Resultatet var ingen jättegrej, aningen bättre än med s-video.
Dessutom, när jag kör P-scan (inte p-våffla) så är kontrasterma s---tskumma! Urfrätt, resp ingrott...

Postad 07 June 2003 - 19:49

Fuzzen
  • Fuzzen
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag skickar in lite bilder..... [8D]
Se länk nedan

Postad 08 June 2003 - 14:01

Unregistered7e61ecb7
  • Unregistered7e61ecb7
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag är nu en lycklig ägare till 300:an. Detta är min första projje och jag måste säga att det var mer komplicerat än vad jag trodde att placera den i hemmet för bästa möjliga plats utan att vända upp och ned på inredning och dylikt samtidigt.....men det är ju dock ett ganska angenämt problem :(

Jag har tolv meter mellan projjen och resten av utrustningen (DVD, PC, PS2, GC och X-box) och jag blir inte klok på hur jag ska koppla ihop detta utan att lägga ut en förmögenhet i kablage.
Eftersom jag har spelat tv-spel på en lånad projje med komposit tidigare och tyckt att det funkat ok så nöjer jag mig med denna koppling. Så min fråga är kanske riktigt dum:

Eftersom RCA/komposit är en analog signal och det ju endast är enkelriktad dataström tv-spel till projektor, kan jag då koppla in alla mina tre tv-spel på en och samma RCA kabel (3 RCA till 1 RCA)?
Skulle, förutsatt att jag bara har en konsol på i taget, projektorn hitta konsolen som var påslagen?

Postad 09 June 2003 - 00:00

Unregistered23b0bd37
  • Unregistered23b0bd37
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jonny: Skillnaden mellan S-vhs till RGB eller komponent är stor. Men steget från komposit till S-video är enorm, så jag skulle klart råda dig till en s-vhs kabel till ditt TV-spel, det är en väldans skillnad tro mig, jag har provat.
kOMPOSIT ÄR SKITKASST!
Jag kör visserligen bara med supra kablar men det finns säkert billigare alternativ.

En dålig bild i stort format blir bara sämre och det var väl knappast därför du la en massa pengar på en projektor eller hur?

Köp en vettig Kabel!

Postad 09 June 2003 - 12:57

Unregistered7e61ecb7
  • Unregistered7e61ecb7
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Du har så rätt Whisky, måste bara vänja mig med alla utgifter som en första-gångs projektorköpare inte riktigt tänkte till på innan köp...:(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.