* Officiell tråd - Logitech Harmony *
4552 svar till detta ämne
Postad 08 augusti 2006 - 08:10
MIFFOT
-
MIFFOT
-
Användare
-
-
132 inlägg
Folk har funderat hur testningen har gått, så här kommer en liten uppdatering. Ang denna tråd https://www.minhembi...howtopic=128290Tyvärr så är problemet inte helt löst ännu och jag har inte hunnit skicka tillbaka något resultat till Harmony än. Det är fortfarande lite strul med scart ingångarna (problemet ligger i att tv:n triggas av av ett stift när te.ex. en dvd som är inkopplad slås på) men jag hoppas få iväg en lösning/svar till Harmony under veckan.
Postad 09 augusti 2006 - 20:56
yeppe
-
yeppe
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Jag hittar ingen möjlighet att flytta funktioner som syns i displayen upp/ned/höger/vänster. Jag vill kanske ha alla DVD-funktioner samlade på en skärmvisning. Kanske lägger in det först, men sen kommer på en ändring, bara att börja om? Rätt jobbigt, eller går det att lösa?
Postad 09 augusti 2006 - 22:37
Lydén
-
Lydén
-
Användare
-
-
176 inlägg
Däremot så fungerar den inte alls för de fjärrstyrda strömbrytare som jag köpte från Jula (Nexa). Den verkar inte alls sända på samma frekvens...
. Nexa och liknande produkter som waveman sänder med radio på 433MHz, 525:an har bara IR signaler.
Postad 09 augusti 2006 - 23:19
BlackSmp
-
BlackSmp
-
Användare
-
-
110 inlägg
Jag hittar ingen möjlighet att flytta funktioner som syns i displayen upp/ned/höger/vänster. Jag vill kanske ha alla DVD-funktioner samlade på en skärmvisning. Kanske lägger in det först, men sen kommer på en ändring, bara att börja om? Rätt jobbigt, eller går det att lösa?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror inte det. Detta är en av de största bristerna med kontrollerna. Jag är inte heller säker på vad jag tycker om att den automatisk sorterar ihop devicefunktioner i aktiviterna. Jag hade föredragit en smidig metod att fixa en egen sortering istället. --Jalle
Postad 11 augusti 2006 - 15:32
absolut_mod
-
absolut_mod
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Folk har funderat hur testningen har gått, så här kommer en liten uppdatering. Ang denna tråd https://www.minhembi...howtopic=128290
Tyvärr så är problemet inte helt löst ännu och jag har inte hunnit skicka tillbaka något resultat till Harmony än. Det är fortfarande lite strul med scart ingångarna (problemet ligger i att tv:n triggas av av ett stift när te.ex. en dvd som är inkopplad slås på) men jag hoppas få iväg en lösning/svar till Harmony under veckan.
<{POST_SNAPBACK}>
Det stift som triggar är nog scart-stift nr8. Jag har läst om användare som klippt av detta stift för att kunna styra PV42 med Harmony. Jag vet inte om de fått problem med auto-omkoppling mellan 4:3 och 16:9 efter avkippningen, eller om teven klarar att känna av formatet i alla fall?? Hoppas du hinner jobba vidare på lösningen av problemet. Jag väntar med intresse på dina resultat.
Postad 12 augusti 2006 - 13:27
yeppe
-
yeppe
-
Amatör
-
-
92 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror inte det. Detta är en av de största bristerna med kontrollerna.
Jag är inte heller säker på vad jag tycker om att den automatisk sorterar ihop devicefunktioner i aktiviterna. Jag hade föredragit en smidig metod att fixa en egen sortering istället.
--Jalle
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns en lösning! En vänlig själ kontaktade mig via PM med följande tips. Citerar: """ Hej! Såg att du letade efter en funktion för att flytta knapparna i den ordning du vill på din harmony. det finns en lösning på ditt problem, men det krävs att man kör firefox som webläsare och engelska som språk i webinterfacet. det är ju bara att göra alla ändringar som man ska göra å sedan ändra tillbaka till svenska innan man uppdaterar fjärren! läs den här tråden så får du exakt info om hur du ska göra http://www.remotecen...thread.cgi?4182 """ Har själv fått installerat modden och allt ser korrekt ut. Ska testa snart att överföra till fjärren också.
Redigerat av yeppe, 12 augusti 2006 - 13:29.
Postad 12 augusti 2006 - 17:16
Sisko
-
Sisko
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Jag har skummat igenom hela tråden, men behöver ett par förtydliganden: 1) Utöver att styra alla apparater i TV-rummet så vill jag kunna styra enkla funktioner på datorn som att starta/stoppa uppspelning av video. Datorn står i ett annat rum än TV:n. Om jag fattat rätt så innebär detta att jag bör skaffa 895:an? 2) När jag läser på Logitechs svenska hemsida om 895:an så står det så här: Sköt medieuppspelningen via pc:n med hjälp av minimottagaren.
Gör detta vad jag vill? Eller behöver jag en IR-mottagare till datorn a'la USB-UIRT? 3) I innehållslistan för 895an står det: • RF-IR-omvandlare och 4 infraröda sensorer • Flerzonig ljud-videokontroll
Räcker dessa så att jag kan styra datorn i det andra rummet eller behöver jag köpa till en "Logitech® Harmony® 895 Wireless AV Receiver"? Vad gör/är de 4 infraröda sensorerna till för? Edit: har läst lite på Remotecentral.com och fann en del svar, som följer: 1) Antingen 895:an eller en 885:a med extern IR-"förlängare". 3) Det ska nog räcka. De 4 sensorerna kan man använda ifall man placerar RF-IR-omvandlaren så att den inte har fri sikt till alla apparater som ska styras. Sensorern kan dras från omvandlaren till de apparater som ska styras (ca 6 feet sladd).
Redigerat av Sisko, 15 augusti 2006 - 18:54.
Postad 13 augusti 2006 - 11:15
alexander_e_b
-
alexander_e_b
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Finns det olika mjukvaro uppdateringar ???
Eller det e samma i alla ???
Kvittar om jag köper en ny eller om man köper en som är ett år gammal...
Postad 13 augusti 2006 - 16:05
yeppe
-
yeppe
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Finns det olika mjukvaro uppdateringar ??? Eller det e samma i alla ??? Kvittar om jag köper en ny eller om man köper en som är ett år gammal... 
<{POST_SNAPBACK}>
Mjukvara i fjärren uppdateras via Logitechs programvara för fjärren. Det kvittar alltså om den varit hyllvärmare ett tag.
Postad 14 augusti 2006 - 23:17
kimpa888
-
kimpa888
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Hej funderar på att köpa en logitech harmony 525 men jag underar om det fins någon stans vilka märken och modeller den klarar av att lära sig!
Hadde tänkt ha den till
DVD: Toshiba 350
Projektor:Infocus IN72
Förstärkare: Sony STR-DG700
och kanske någon annat i framtiden:P
Postad 14 augusti 2006 - 23:34
yeppe
-
yeppe
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Har du kvar de gamla fjärrarna an du ju lära den vad du vill! Bara det är IR signaler.
Jag har kollat en del och aldrig stött på någon modell den inte fixar.
Även om du kan välja dina produkter i listan för fjärren så är det ganska mkt du behöver lära/ställa in ändå för att den ska funka hundra...
Räkna med en timmes jobb/fjärr om du vill ha det perfekt. Och det vill du!?
Postad 15 augusti 2006 - 05:55
BlackSmp
-
BlackSmp
-
Användare
-
-
110 inlägg
Yeppe!
Tack för tipset! Strålande! Speciellt som jag kör Firefox normalt sett.
--Jalle
Postad 15 augusti 2006 - 10:17
Sisko
-
Sisko
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Ytterligare en fråga om 895:an: sänder den bara RF eller går det att välja per enhet? Dvs, går det att styra allt i TV-rummet via IR men välja att styra datorn i annat rum via RF (och via RF-IR omvandlaren)?
Edit: fann svaret på Remotecentral.com. Den kan sända både RF och IR och det går att välja per enhet.
Redigerat av Sisko, 15 augusti 2006 - 18:48.
Postad 16 augusti 2006 - 12:35
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
Är det någon som vet ifall det finns fler IR-kommandon till Xbox (inte 360)?
Finns ju en del i Logitech databasen under spelkonsol med dvd, microsoft, xbox.
Finns många såsom subtitle, zoom, title mfl men de flesta fungerar inte tyvärr så därför söker jag IRkommandon för knapparna på handkontrollen typ A,B,X,Y,pekfingerknapparna osv.
Är det någon som vet något om detta? Handkontrollen kan ju göra lite saker som inte fjärren kan
Postad 17 augusti 2006 - 19:14
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Går det att styra sin PC med någon av Harmony-modellerna? Jag skulle vilja kunna pausa PowerDVD i Windows t.ex.
mvh... /AudioSmurf
Postad 17 augusti 2006 - 20:01
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Går det att styra sin PC med någon av Harmony-modellerna? Jag skulle vilja kunna pausa PowerDVD i Windows t.ex.
mvh... /AudioSmurf
<{POST_SNAPBACK}>
Om du har en IR-mottagare till datorn ska det allt fungera. Jag använder min Harmony till mitt mediacenter.
Postad 17 augusti 2006 - 20:51
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Om du har en IR-mottagare till datorn ska det allt fungera. Jag använder min Harmony till mitt mediacenter.
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, och den måste man köpa separat? Ingår ingen i nåt Harmonypaket?
Postad 18 augusti 2006 - 00:03
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Jag såg just att det finns en Harmony 555. Någon som vet vad som är annorlunda jämfört med 525?
Postad 18 augusti 2006 - 00:38
Olf
-
Olf
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag såg just att det finns en Harmony 555. Någon som vet vad som är annorlunda jämfört med 525?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag undrade samma sak. Jag tycker att Logitechs hemsida är extremt dålig på info om Harmonyerna. Jag ser på bilden att 555 har två knappar extra och jag vill minnas att 555 styr 15 enheter medan 525 bara styr 12. Någon som vet något mer?
Postad 18 augusti 2006 - 07:10
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Ok, och den måste man köpa separat? Ingår ingen i nåt Harmonypaket?
<{POST_SNAPBACK}>
Inte vad jag vet iaf. Många köper just Microsofts Media Center Fjärrkontrollen, med den kommer det ett IR-öga och knapparna från den fjärren finns redan i Harmony's fjärrdatabas. Själv kör jag med en Imon mottagare.
Postad 18 augusti 2006 - 07:14
BlackSmp
-
BlackSmp
-
Användare
-
-
110 inlägg
Utan att veta i detalj så skulle jag säga: nej (och jag har inte sett ett sådant paket).
Tanken är ju att man ska ersätta befinitliga fjärrkontroller med Harmony och då låter det inte vettigt att bifoga extra hårdvara (som de flesta köpare aldrig kommer att använda)
--Jalle
Postad 18 augusti 2006 - 21:22
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Utan att veta i detalj så skulle jag säga: nej (och jag har inte sett ett sådant paket).
Tanken är ju att man ska ersätta befinitliga fjärrkontroller med Harmony och då låter det inte vettigt att bifoga extra hårdvara (som de flesta köpare aldrig kommer att använda)
--Jalle
<{POST_SNAPBACK}>
Vete sjutton om jag håller med... skulle tro att det är mest datoranvändare som köper Logitechs fjärrisar (de verkar ju säljas mest där man köper datorer) och varför skulle inte de vilja kunna styra sina datorer lite med fjärren? Just my 2 cents
Postad 22 augusti 2006 - 21:23
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Installerade precis ny firmware och koder i min nyinköpta 525, måste säga att jag tyckte det var otroligt smidigt och lätt.
Tyvär är jag inte hemma och kan testa men det lär nog funka, fanns koder för allt förutom min Tonewinner AD-2.
Läste att en del tyckte programvaran var dålig?! På min burk fungerar den verkligen hur bra som helst (än så länge  )
Postad 22 augusti 2006 - 21:51
BlackSmp
-
BlackSmp
-
Användare
-
-
110 inlägg
Fungerar gör väl mjukvaran men den är inte snabb och vill du se något intressant så titta här på min lilla skärmdump. Notera att jag har min "taskbar" överst "a la Macintosh" och notera vad som händer när jag klickar på Logitechikonen... Var lägger den upp menyn...
Postad 22 augusti 2006 - 23:50
Olf
-
Olf
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Installerade precis ny firmware och koder i min nyinköpta 525, måste säga att jag tyckte det var otroligt smidigt och lätt. Tyvär är jag inte hemma och kan testa men det lär nog funka, fanns koder för allt förutom min Tonewinner AD-2. Läste att en del tyckte programvaran var dålig?! På min burk fungerar den verkligen hur bra som helst (än så länge )
<{POST_SNAPBACK}>
Visst, det fungerar, men det är ju hur långsamt som helts och ofta kan man inte avbryta och gå tillbaka till huvudmenyn utan måste gå igenom hundra långa steg först. Att koderna till mina grejer funkade rätt dåligt var också lite trist, men efter 4 (!) timmar med programmet och fjärren lyckades jag läsa in en gammal fjärr i raw-format och då började det äntligen hände saker. Nu funkar det rätt bra, men att behöva lägga 4 timmar på att programmera en fjärrkontroll... Jag hann skriva ett halvt bloggverktyg på samma tid härom dagen
Postad 22 augusti 2006 - 23:55
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Det verkar lite skumt, jag sitter nu och det tar max 2 sekunder mellan varje "sida" när jag bläddrar runt och ändrar. Sen när jag kopplar in fjärren tar det ju någon minut och föra över datan, men det kan man ju leva med 
Ska sätta mig och läsa lite manual nu tänkte jag så jag kan föra över koderna från min AD-2 manuellt i morgon bitti när jag kommer hem från jobbet
edit: Färdigläst .. lättläst och informativ manual, logitech är dagens hjältar för min del
Redigerat av Martin.M, 23 augusti 2006 - 00:01.
Postad 24 augusti 2006 - 06:30
absolut_mod
-
absolut_mod
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Det verkar lite skumt, jag sitter nu och det tar max 2 sekunder mellan varje "sida" när jag bläddrar runt och ändrar. Sen när jag kopplar in fjärren tar det ju någon minut och föra över datan, men det kan man ju leva med  Ska sätta mig och läsa lite manual nu tänkte jag så jag kan föra över koderna från min AD-2 manuellt i morgon bitti när jag kommer hem från jobbet 
edit: Färdigläst .. lättläst och informativ manual, logitech är dagens hjältar för min del 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har upplevt både att servern är snabb (2 sek) och att den ibland är pinsamt lånsam. Just nu har den varit snabb i ett par dagar. För min del tycker jag att det var svårt att få överblick över Logitech's web-interface. Det krävdes en hel del tid för att förstå upplägget. Om man dessutom har en Panasonic PV60, där val av ingång är lurig blir det mycket av "trial and error" och spring mellan dator och TV.
Postad 24 augusti 2006 - 06:48
BlackSmp
-
BlackSmp
-
Användare
-
-
110 inlägg
Visst, det fungerar, men det är ju hur långsamt som helts och ofta kan man inte avbryta och gå tillbaka till huvudmenyn utan måste gå igenom hundra långa steg först. Att koderna till mina grejer funkade rätt dåligt var också lite trist, men efter 4 (!) timmar med programmet och fjärren lyckades jag läsa in en gammal fjärr i raw-format och då började det äntligen hände saker. Nu funkar det rätt bra, men att behöva lägga 4 timmar på att programmera en fjärrkontroll... Jag hann skriva ett halvt bloggverktyg på samma tid härom dagen 
<{POST_SNAPBACK}>
Det går faktiskt, men det tog mig att par veckor (pinsamt) att inse hur man gör... Nu sitter jag på jobbet och har inte applikationen eller webbinterfacet framför mig. Men det går alltid att klicka på snabblänkarna som finns högst uppe i fönstret. Innan jag insåg detta höll jag också på att bli vansinnig... --jalle
Postad 24 augusti 2006 - 06:49
BlackSmp
-
BlackSmp
-
Användare
-
-
110 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ironi? Inte tyckte jag att manualen sa speciellt mycket av det som jag ville veta... --jalle
Postad 24 augusti 2006 - 07:12
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Vad ville du veta som inte stod där?
Sen är ju programmet i sig väldigt självförklarande, otroligt enkelt att browsa runt.
Postad 24 augusti 2006 - 09:02
Olf
-
Olf
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Vad ville du veta som inte stod där?
Sen är ju programmet i sig väldigt självförklarande, otroligt enkelt att browsa runt.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tyckte också att manualen var "goddag yxskaft", men jag gissar att det är så här: Så länge man har vanliga enkla burkar därhemma vars fjärrkontroller finns och fungerar i Logitechs databas är programmet enkelt och praktiskt, men när något strular och man måste fixa själv håller man snart på att bita av sig benet i frustration. Just nu är min Harmony en källa till mycket frustration och svordomar. Men när jag fått fixat och pillat och finjusterat ett par kvällar till kanske den faktiskt går att använda. Synd att det ska ta upp emot en timme varje gång man ska ändra något. Min absoluta hatgrej med Harmony just nu är följande: Jag har ett enda ställe jag justerar volymen - min förstärkare. Ändå finns det gott om lägen där Harmonys volym upp- och ner-knappar inte är kopplade dit. För att kunna ändra volymen måste man då antingen gå in i ett makroprogram (som börjar trycka ut av- och påsignaler så att saker stängs av.) Eller hitta in i devices-menyn. Meningen med Harmony är ju att det ska vara enkelt att styra sina burkar, men så känns det verkligen inte än. Kan man till exempel programmera in vad knapparna ska göra när inget makro och ingen device är vald?
Postad 24 augusti 2006 - 11:29
Unregisteredeee306cc
-
Unregisteredeee306cc
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Visst skall det väl finnas en RF -> USB adapter till 895:an? Alltså så man kan styra datorn med fjärren utan att behöva gå via IR. Jag hittar den varken på logitechs webbplats eller hos nån ÅF.
Postad 25 augusti 2006 - 09:40
JouniL
-
JouniL
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hej!
Har haft en 885 i c:a ett halvår, har fungerat förvånansvärt bra! Dock har den nyligen börjat strula, den vill inte ladda längre när den är i dockan. Det verkar som om den inte får fysisk kontakt med laddningskontakterna. Har försiktigt rengjort kontakterna med sprit men det hjälpte inte. När jag lirkar lite så blinkar det till då och då, det verkar som om den inte riktigt passar i dockan längre, mycket underligt. Ungefär samtidigt med detta problem så slutade tilt-sensorn funka, dvs den lyser inte upp längre när man lyfter upp fjärren.
Har någon annan stött på samma problem?
/Jouni
Redigerat av JouniL, 25 augusti 2006 - 09:42.
Postad 25 augusti 2006 - 09:58
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Hej!
Har haft en 885 i c:a ett halvår, har fungerat förvånansvärt bra! Dock har den nyligen börjat strula, den vill inte ladda längre när den är i dockan. Det verkar som om den inte får fysisk kontakt med laddningskontakterna. Har försiktigt rengjort kontakterna med sprit men det hjälpte inte. När jag lirkar lite så blinkar det till då och då, det verkar som om den inte riktigt passar i dockan längre, mycket underligt. Ungefär samtidigt med detta problem så slutade tilt-sensorn funka, dvs den lyser inte upp längre när man lyfter upp fjärren.
Har någon annan stött på samma problem?
/Jouni
<{POST_SNAPBACK}>
Jepp, har stött på samma problem. När min tiltsensor slutade fungera trodde jag att hela fjärren gett sig. Var på G att skicka tillbaka den. Men efter att jag plockat ut batteriet för att kolla serienummer på fjärren fungerade tiltsensorn igen. Har även problem med laddningen som du skriver och det kan nog säkert uppkommit i samma veva som tiltsensorn lade av. Har faktiskt inte tänkt på det förren nu. Jag löser det genom att lägga fjärren i laddaren och lätt skaka på laddaren tills den börjar ladda. Jag vet att det är en nödlösning, men då jag inte är riktigt så supernöjd med fjärren som jag hoppades att jag skulle bli orkar jag faktiskt inte bry mig.
Postad 25 augusti 2006 - 13:35
JouniL
-
JouniL
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Jepp, har stött på samma problem. När min tiltsensor slutade fungera trodde jag att hela fjärren gett sig. Var på G att skicka tillbaka den. Men efter att jag plockat ut batteriet för att kolla serienummer på fjärren fungerade tiltsensorn igen.
Har även problem med laddningen som du skriver och det kan nog säkert uppkommit i samma veva som tiltsensorn lade av. Har faktiskt inte tänkt på det förren nu. Jag löser det genom att lägga fjärren i laddaren och lätt skaka på laddaren tills den börjar ladda. Jag vet att det är en nödlösning, men då jag inte är riktigt så supernöjd med fjärren som jag hoppades att jag skulle bli orkar jag faktiskt inte bry mig.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har kollat runt lite och det är flera som har just problemet med att den laddar dåligt, olika lösningar som man själv kan prova; bland annat att tejpa en papbitt framtill på dockningsstationen för att ändra vinkeln på fjärren i stationen och på så sätt underlätta kontakt. **** TAGIT BORT DESTRUKTIVT TIPS PÅ ATT DRA UT KONTAKTERNA, GÖR DET INTE!! **** Ska testa dessa ikväll!
Redigerat av JouniL, 28 augusti 2006 - 09:28.
Postad 27 augusti 2006 - 20:54
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Jag har också problem med att min 885 inte längre vill ladda i laddningsstationen. När jag kollade metallblecken på undersidan av fjärren så såg det ut som om plasten runtomkring var ojämnt sliten. Lite svårt att förklara men jag tog ett fint sandpapper och slipade lätt på metallen och den upphöjda plasten runtomkring tills det såg bra ut. Efter det upplever jag det som att den blivit bättre att ladda även om den inte är helt hundra.
Har även problem med att den låser sig helt ibland och enda sättet att få igång den är att ta ur och sätta i batteriet igen. Ibland bootar den också om helt plötsligt.
Postad 27 augusti 2006 - 21:06
micke l
-
micke l
-
Rookie
-
1 inlägg
Efter mycket läsande i denna tråd slog jag till på en Harmony 895. Nu har jag gjort alla inställningar som tänkas kan. Tyvärr verkar min fjärr inte fungera som jag tänkt. För det första visar batteriindikatorn bara två gröna staplar när jag lyfter upp den från laddstationen. Så länge den ligger i laddstationen visar den tre gröna staplar. När jag ska använda fjärren så är räckvidden riktigt usel. Jag måste hålla fjärren ca 1 dm från radiomottagaren för att något ska hända. Har jag gjort något fel eller är det fel på fjärren?
<{POST_SNAPBACK}>
Har precis köpt min 895 och jag har samma problem som du med räckvidden mellan fjärr och radiomottagare. Har du fått din att fungera nu? Skulle gärna villja veta vad jag ska göra, har provat det mesta med programeringen och inget hjälper.
Postad 28 augusti 2006 - 09:27
JouniL
-
JouniL
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Jag har också problem med att min 885 inte längre vill ladda i laddningsstationen. När jag kollade metallblecken på undersidan av fjärren så såg det ut som om plasten runtomkring var ojämnt sliten. Lite svårt att förklara men jag tog ett fint sandpapper och slipade lätt på metallen och den upphöjda plasten runtomkring tills det såg bra ut. Efter det upplever jag det som att den blivit bättre att ladda även om den inte är helt hundra.
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, nu funkar laddningen för min 885:a, det enda jag behövde göra vara trycka in de fjädrande kontakterna några gånger på dockningsstationen, efter det fungerar allt perfekt, laddningen laddar fullt och tilt-sensorn har börjat fungera. Kan det vara så att laddningskontakterna efter några månader ligger lite ojämnt då fjädrarna inte trycker ut dom hela vägen? Det enda som stör är att den i bland bootar om mitt i allt ... Angående mina tidigare råd så rekommenderar jag verkligen *INTE* att försöka dra ut kontakterna, det kommer förmodligen bara att förstöra fjärren.
Postad 28 augusti 2006 - 13:56
Oldis
-
Oldis
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, nu funkar laddningen för min 885:a, det enda jag behövde göra vara trycka in de fjädrande kontakterna några gånger på dockningsstationen, efter det fungerar allt perfekt, laddningen laddar fullt och tilt-sensorn har börjat fungera. Kan det vara så att laddningskontakterna efter några månader ligger lite ojämnt då fjädrarna inte trycker ut dom hela vägen?
Det enda som stör är att den i bland bootar om mitt i allt ...
Angående mina tidigare råd så rekommenderar jag verkligen *INTE* att försöka dra ut kontakterna, det kommer förmodligen bara att förstöra fjärren.
<{POST_SNAPBACK}>
Efter att fungerat felfritt i 6 månader började den boota om ideligen. det hade blivit glapp i batteriluckan så lite papper i den som håller battterierna på plats så är den OK igen. papper i laddstationen, papper i fjärren......... Oldis
Postad 28 augusti 2006 - 21:01
Olf
-
Olf
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag vill bara dela dagens Harmony-historia med er.
Jag köpte en Yamaha-receiver som tyvärr saknade en fjärrkontroll. Jag fick den mycket billigare och tänkte att det gör ju inget att den saknar fjärr eftersom jag har en Harmony. Glad i hågen kopplade jag upp receivern, kopplade in alla grejer och laddade ner fjärrkontrollkommandona från Logitechs databas. Allt verkade funka finfint. Sen började jag läsa manualen och skulle fintrimma receivern med hjälp av dess on screen-menu. Efter ett tag hittade jag knapparna man använde för att navigera uppåt och nedåt i menyn, men tyvärr visade det sig att "enter" (som ska användas för att välja ett alternativ i menyn) inte fanns inlagt i Logitechs databas. Jag ringde då till dem och förklarade mitt problem. Nu har de lagt till den knappen i min receiver! Grym support måste jag säga!
Ville bara berätta om min trevliga erfarenhet
Postad 29 augusti 2006 - 18:09
peggen
-
peggen
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Min absoluta hatgrej med Harmony just nu är följande: Jag har ett enda ställe jag justerar volymen - min förstärkare. Ändå finns det gott om lägen där Harmonys volym upp- och ner-knappar inte är kopplade dit. För att kunna ändra volymen måste man då antingen gå in i ett makroprogram (som börjar trycka ut av- och påsignaler så att saker stängs av.) Eller hitta in i devices-menyn. Meningen med Harmony är ju att det ska vara enkelt att styra sina burkar, men så känns det verkligen inte än. Kan man till exempel programmera in vad knapparna ska göra när inget makro och ingen device är vald?
<{POST_SNAPBACK}>
Är det någon som har en lösning på detta? Det verkar riktigt störande. Jag funderar på att köpa en 885 som ersättning till min Philips Pronto 950 som håller på att lägga av (j**la skitkvalitet). Vad jag förstått har denna fjärr bra räckvidd, men är mindre flexibel än Pronton. /Per
Postad 29 augusti 2006 - 19:41
BlackSmp
-
BlackSmp
-
Användare
-
-
110 inlägg
Problemet är väl att du måste antingen ha en aktivitet eller ett device valt. Det finns inget läge där ingenting är valt. Inte ens när det står "välj aktivitet" så är kontrollen i "ovalt" läge. Det är fortfarande den senaste aktiviten/devicet valt (i alla fall så fungerar min 525:a så) Men det hela borde väl vara lätt fixat i alla fall. Det är väl bara att gå in konfigurationsprogrammet och ställa in kontrollen så att det är förstärkarens volym som kontrolleras för aktiviteten? I mina program så fungerar det perfekt och jag använder min förstärkare. Å andra sidan så slår jag aldrig av förstärkaren när jag switchar från programmen. Jag låter den stå på hela tiden. Detta kan du ju styra via programmeringen av aktivieter. --Jalle
Postad 29 augusti 2006 - 22:12
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
QUOTE(Olf @ Aug 24 2006, 11:02 ) Min absoluta hatgrej med Harmony just nu är följande: Jag har ett enda ställe jag justerar volymen - min förstärkare. Ändå finns det gott om lägen där Harmonys volym upp- och ner-knappar inte är kopplade dit. För att kunna ändra volymen måste man då antingen gå in i ett makroprogram (som börjar trycka ut av- och påsignaler så att saker stängs av.) Eller hitta in i devices-menyn. Meningen med Harmony är ju att det ska vara enkelt att styra sina burkar, men så känns det verkligen inte än. Kan man till exempel programmera in vad knapparna ska göra när inget makro och ingen device är vald?
Är det någon som har en lösning på detta? Det verkar riktigt störande. Jag funderar på att köpa en 885 som ersättning till min Philips Pronto 950 som håller på att lägga av (j**la skitkvalitet). Vad jag förstått har denna fjärr bra räckvidd, men är mindre flexibel än Pronton.
/Per
Hela poängen med Harmonyns system är ju att man ska använda "aktiviterna" annars faller ju hela systemet... Håller man sig till aktiviteterna så fungerar allt kanon, fast det krävs ju ett antal timmars pillande för att få alla smådetaljer där man vill. Min 885 har grymt bra räckvidd!
Redigerat av PsychoCheF, 29 augusti 2006 - 22:13.
Postad 31 augusti 2006 - 08:14
Pirelli
-
Pirelli
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hela poängen med Harmonyns system är ju att man ska använda "aktiviterna" annars faller ju hela systemet... Håller man sig till aktiviteterna så fungerar allt kanon, fast det krävs ju ett antal timmars pillande för att få alla smådetaljer där man vill.
Min 885 har grymt bra räckvidd! 
<{POST_SNAPBACK}>
Detta med aktiviteterna, ger det mig sådana möjligheter så att jag helt kan glömma bort att använda fjärren till t.ex. min reciever? Om jag t.ex. vill in i setupen på receivern eller kanske ändra från Prologic II till NEO:6 fixar den detta via aktiviterna eller måste jag memorera vilken av alla andra knappar som utför dessa kommandon?
Postad 31 augusti 2006 - 08:35
BlackSmp
-
BlackSmp
-
Användare
-
-
110 inlägg
Ja.
Det är väl nästan så att en förutsättning för att Harmonykonceptet ska fungera är att du gömmer dina gamla kontroller  (framförallt så att kontrollen hela tiden verkligen vet i vilket on/off state de olika enheterna är i)
Skämt å sido, för min lilla 525:a så kan jag programmera upp vilka kommandon som helst för vilken enhet som helst (som är kopplad till aktiviteten). På min kontroll så finns fyra "specialknappar" där jag kan programmera in en räcka av kommandon (som jag bläddrar mellan). På LCD displayen syns då hela tiden vilket kommando (valbar text) som är kopplat till den aktuella knappen.
Kruxet är bara att det krävs en inte så liten investering i tid och engagemang för att få till det som du vill ha det...
--jalle
Postad 31 augusti 2006 - 08:44
Olf
-
Olf
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Detta med aktiviteterna, ger det mig sådana möjligheter så att jag helt kan glömma bort att använda fjärren till t.ex. min reciever? Om jag t.ex. vill in i setupen på receivern eller kanske ändra från Prologic II till NEO:6 fixar den detta via aktiviterna eller måste jag memorera vilken av alla andra knappar som utför dessa kommandon?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tar tillbaka lite av mitt tidigare klagomål och håller med tidigare inläggare; man kan använda Harmony till allt och helt glömma bort sina andra fjärrkontroller. Visst kan man gå in i setupen på receivern och koppla om grejer. Du behöver inte memorera vilken knapp som gör det utan programmera in att "menu" ska ta fram setupen, pil upp/ner bläddrar o.s.v. De funktioner som inte har en egen knapp på Harmonyn lägger du på nån av specialknapparna och skriver själv in vad knappen ska heta. Power of LCD display! Som jag skrev tidigare köpte jag en receiver som saknade sin fjärrkontroll och jag behöver den inte, men precis som alla andra säger krävs det ett rejält antal timmar innan allt fungerar som man vill.
Postad 31 augusti 2006 - 08:49
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
Hela poängen med Harmonyns system är ju att man ska använda "aktiviterna" annars faller ju hela systemet... Håller man sig till aktiviteterna så fungerar allt kanon, fast det krävs ju ett antal timmars pillande för att få alla smådetaljer där man vill.
Min 885 har grymt bra räckvidd! 
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan akrivera samtliga av din gamla fjärrisar! Börja med en ny aktivitet typ "titta på dvd" lägg till lämpliga enheter (tv, reciver, dvdspelare) I början ligger nu samtiliga knappar för alla apparater under denna aktivitet, så då börjar man städa aktiviteten på sånt som du inte använder vid dvd tittande. Det tar som sagt en stund innan man är 100% nöjd, men att få det att fungera tar inte ens 5 minuter, det är små justeringarna som tar tid som sagt. Ang. vilket ljudprogram på recivern du vill använda så är det inget problem heller.
Postad 03 september 2006 - 09:44
Marzocchi
-
Marzocchi
-
Användare
-
-
108 inlägg
Jag har en Harmony 885 som jag bland annat har kopplad till min digitalbox Force 5-series.
Det hela fungerar till 99%, men när jag bläddrar upp och ner i menyer så hoppar den ganska ofta två steg istället för ett. Har ändrat lite i tidsinställningarna, men jag vet egentligen inte hur jag ska ändra. Tips och idéer som kan hjälpa mig?
Dessutom fungerar inte alla knappar som de ska - tex menyknappen kan man få trycka på flera gånger innan man kommer in i menyn. Rec-knappen fungerar inte alls. Kan detta också bero på hastighetsinställningar?
Redigerat av Marzocchi, 03 september 2006 - 09:50.
Postad 03 september 2006 - 13:17
absolut_mod
-
absolut_mod
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Jag har en Harmony 885 som jag bland annat har kopplad till min digitalbox Force 5-series.
Det hela fungerar till 99%, men när jag bläddrar upp och ner i menyer så hoppar den ganska ofta två steg istället för ett. Har ändrat lite i tidsinställningarna, men jag vet egentligen inte hur jag ska ändra. Tips och idéer som kan hjälpa mig?
Dessutom fungerar inte alla knappar som de ska - tex menyknappen kan man få trycka på flera gånger innan man kommer in i menyn. Rec-knappen fungerar inte alls. Kan detta också bero på hastighetsinställningar?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har haft ett liknande problem med Tele2Visions digitalbox. När jag skulle stega upp eller ned mellan olika kanaler hoppade den 2 steg. Problemet var troligen att fjärren sände kommandot 3 ggr. Genom att ändra till en 3a till en 2a i en meny fixades problemet. Web-interfacet är krångligt men vägen dit var: "Justera konfigurationen" "Enheten svarar för kraftigt på vissa kommandon (t.ex. genom att volymen höjs för snabbt)." Hoppas det hjälper!
Postad 03 september 2006 - 14:36
Marzocchi
-
Marzocchi
-
Användare
-
-
108 inlägg
Menar du inställningarna för fjärrkontrollen eller i digitalboxen? Jag har kollat runt i båda men kan inte hitta något om det du beskriver. Bara tiden som går justera verkar det som. Och det är kanske inte problemet här.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Fjärrkontroller
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|