Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 February 2010 - 22:12

memilen
  • memilen
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Hur stora inboxar har ni som kört mail med N900? Har hört att det inbyggda programmet blir segt av många mail, stämmer det? Tyvärr verkar det ju inte finnas något alternativ att installera i dagsläget?

Själv har jag flera tusen mail i inkorgen, så ska jag köpa en telefon vill jag att mailprogrammet klarar det minst lika bra som med nuvarande mjukvara.

A

Inte för att vara sån...
Men flera tusen mail i inkorgen brukar få det mesta att bli tungt(inkl. huvudet av att försöka hålla ordning där)...

Men du har ju claws mail som ska vara betydligt snabbare på imap vad jag förstått:
http://my-maemo.com/...mp;fldAuto=1056

/Fredrik

Postad 18 February 2010 - 22:34

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Inte för att vara sån...
Men flera tusen mail i inkorgen brukar få det mesta att bli tungt(inkl. huvudet av att försöka hålla ordning där)...

Jag är inte intresserad av att ladda alla, utan kanske bara hämta hem huvudena för de senaste 50-100 meddelandena, för att sedan klicka på det som verkar intressant. Fungerar ypperligt med ProfiMail för Symbian från Lonely Cat Games!

Men du har ju claws mail som ska vara betydligt snabbare på imap vad jag förstått:

Vad jag förstått ska Claws Mail ännu inte vara kompatibelt med Maemo 5/Nokia N900, men det kanske är fel?

A

Postad 18 February 2010 - 23:03

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
På tal om mailen, lite märkligt det där tycker jag för när jag första gången satt och pillade med mailkonto och manuellt fyllde i kontouppgifterna för min Gmail, så kunde jag välja att Inkorgen bara skulle visa mailen för de senaste 3 dagarna. Fungerade jättebra, tråkigt nog kunde jag dock inte skicka några mail så därför tog jag bort mailkontot och gjorde om allting - den här gången lät jag dock N900:an hjälpa mig med inställningarna (Gmail var ju bara en av många leverantörer/tjänster som gick att välja mellan). Nu fungerar det perfekt att skicka mail, men istället har den också läst in in alla 2800 mail som jag har -_- Så det går klart segare nu att kolla mailen än tidigare, men vad göra när inställningarna för utgående mail inte fungerade som de skulle :/

Edit: Hittar alltså inte längre något sätt att justera hur pass många dagar bakåt i tiden som programmet ska läsa in vad som ligger i min inkorg hos Gmail.

Redigerat av ConraDargo, 18 February 2010 - 23:05.

Postad 18 February 2010 - 23:06

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

På tal om mailen, lite märkligt det där tycker jag för när jag första gången satt och pillade med mailkonto och manuellt fyllde i kontouppgifterna för min Gmail, så kunde jag välja att Inkorgen bara skulle visa mailen för de senaste 3 dagarna. Fungerade jättebra, tråkigt nog kunde jag dock inte skicka några mail så därför tog jag bort mailkontot och gjorde om allting - den här gången lät jag dock N900:an hjälpa mig med inställningarna (Gmail var ju bara en av många leverantörer/tjänster som gick att välja mellan). Nu fungerar det perfekt att skicka mail, men istället har den också läst in in alla 2800 mail som jag har -_- Så det går klart segare nu att kolla mailen än tidigare, men vad göra när inställningarna för utgående mail inte fungerade som de skulle :/

Edit: Hittar alltså inte längre något sätt att justera hur pass många dagar bakåt i tiden som programmet ska läsa in vad som ligger i min inkorg hos Gmail.

Det är ju verkligen uselt om man inte kan redigera ett konto på något meningsfullt sätt när man väl lagt till det...

A

Postad 18 February 2010 - 23:28

Oeekje
  • Oeekje
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Engelsk text
Hittade detta ute på nätet - någon som vet ?? har läst eller hört kring detta problem??
ÄR nämligen intresserad av att köpa en N900

Not good news for those that have recently purchased a Nokia N900 tablet as it would seem you may encounter a problem with the charger.
The Nokia N900 tablet has already been hit with some hardware issues and this is now another problem for the Finnish device maker. Customers have complained about a major charger problem that apparently isn’t covered under the warranty.
The issue seems to be that the two prongs on the charging cable are a tight fit on the handset, such a tight fit that the whole microUSB port in some cases is actually coming away when the cable is being disconnected.
Nokia have said that they are aware of reports that under certain conditions the micro USB port of a very limited amount of Nokia N900 devices can be detached. Nokia have also stated that for those of you that are unfortunate to experience a problem with your Nokia N900 you should contact your Nokia customer care.

På förhand tack :rolleyes:

Postad 19 February 2010 - 08:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Yepp de är några som haft det problemet på maemo.org

Postad 19 February 2010 - 09:56

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Från Aftonbladet:
Hemligheten bakom medaljen:
"För att vänja kroppen vid avslappning har hon börjat med en ny metod.
– Jag skjuter ner hus så att jag ska döda grisarna, säger hon"

Ett kul spel faktiskt, även om hon nog inte har samma telefon som många här.
Hoppas att det snart går att köpa fler nivåer till N900.
Det var ju en del av senaste uppdateringen.

Redigerat av MagnusBio, 19 February 2010 - 09:56.

Postad 19 February 2010 - 10:41

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Hur är batteritiden för er med 3 eftersom ni inte kan stänga av 3G utan är tvungna att köra på det eftersom 3 stängt anslutningen till alla GSM-master?

Redigerat av Unregistered6144aa51, 19 February 2010 - 10:41.

Postad 19 February 2010 - 11:07

stefan-78
  • stefan-78
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
jaha då har man köpt sig en n900 nu då hämtade den 13.00 igår. 14.00 insåg jag att det förmodligen var något strul med mobildata uppkopplingen. provade att ta hem inställningarna från tele2 några gånger men den fortsatte att koppla ner data när man surfade. tänkta att det där fixar man när man kommer hem (jobbade till 22.00)
När jag kom hem laddade jag ner software updater till pc´n och glad i hågen kopplade jag in n900 och började uppdatera mjukvaran. Tyckte att det tog en faslig tid har ju haft nokia förut och det brukar ju gå hyggligt fort. vid 00.30 ploppade plötsligt ett medelande upp på skärmen ... under uppdatering så drabbades progarmet av ett problem och nokia software updater försöker nu att avsluta uppdateringen på ett säkert sätt, tryck på fortsätt när den blir synlig (ca 15min) ta inte bort sladden, stäng inte av osv osv klockan 05.00 tänkte jag att nu får det räcka blir till att DOA den här och avslutade programmet så nu sitter man här med en "Brick " tragiskt är bara förnamnet har ju väntat på den här sedan Augusti skit :D :D

Postad 19 February 2010 - 11:41

Pu1ver
  • Pu1ver
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Det går med allra säkerhet att lösa dina problem genom att flasha den med flasher programvaran.
https://wiki.maemo.o...ng_the_firmware
Håll inne "u" när du stoppar i USBkabeln så hamnar enheten i flashing mode. följ sen instruktionerna på llänken.

Jag fick själv problem med min, och det hjälpte inte att flasha operativsystemet, utan jag fick göra en fullständig ominstallation med "vanilla" imagen. sen var mina problem borta.
tänk bara på att alla kontakter osv förvinner när man flashar med vanilla.
jag synkar mina kontakter via exchange, så för mig spelade det ingen roll.

Redigerat av Pu1ver, 19 February 2010 - 11:42.

Postad 19 February 2010 - 12:08

stefan-78
  • stefan-78
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
ja jag vet inte har suttit här och krånglat en bra stund med flasher och kommandotolkar men får inte det att fungera hittade nån film på maemosweden följde den men tolken säger bara att den inte kan hitta filen..
jag vet inte om det är helt kört eller om det går att flasha den .när jag trycker på startknappen så tänds inte ens bakrundsbelysningen på den men man ser nokia loggan ändå och jag får fram usb symbolen i hörnet

Postad 19 February 2010 - 13:00

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

ja jag vet inte har suttit här och krånglat en bra stund med flasher och kommandotolkar men får inte det att fungera hittade nån film på maemosweden följde den men tolken säger bara att den inte kan hitta filen..
jag vet inte om det är helt kört eller om det går att flasha den .när jag trycker på startknappen så tänds inte ens bakrundsbelysningen på den men man ser nokia loggan ändå och jag får fram usb symbolen i hörnet

Nu vet inte jag vilket OS du kör men när jag gjorde det så var det busenkelt. Har du följt stegen här till punkt och pricka? Om ja, kan du kanske lägga upp lite skärmdumpar så ska vi nog kunna hjälpa dig att lösa det här.

Postad 19 February 2010 - 14:09

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
*edit* Se mitt nästa inlägg...

Redigerat av lostsoul, 19 February 2010 - 15:24.

Postad 19 February 2010 - 15:15

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Hur ställer man in IRC och SIP under Status/Tillgänglighet. Jag har installerat "Extra protocol plugins for Conversations and Contacts" som lägger till AIM, Facebook, ICQ, MSN, IRC, etc i kontakter och konversationer. Har fått allt att fungera förutom IRC och SIP.

Redigerat av lostsoul, 19 February 2010 - 15:25.

Postad 19 February 2010 - 16:20

vaniljplasma
  • vaniljplasma
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Idag fick jag äntligen känna på den på riktigt. Nästa steg blir att få känna på en som är igång..

Den som väntar på något gott får alltid vänta för länge.

Postad 19 February 2010 - 17:24

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Dock inga problem här inte. (hos mig då)

Postad 19 February 2010 - 18:32

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Bleh, måste ta itu med mailen i helgen. Dels tycker jag inte att den uppdaterar sig som den ska, dels är det inte alltid mobilen faktiskt säger till när jag fått ett nytt mail.
Och så var det ju det här med att den listar allt som ligger i min Gmail-inkorg på webben sedan jag skaffade adressen ><' Segt. Så, ska ta bort kontot igen och försöka göra om, se om jag kan få till allt som det ska vara. Fungerade klart bättre första gången bortsett från att jag ju då endast kunde motta och inte skicka mail -_-

Och så fungerar inte min laddningsindikator som den ska. Inte alls, faktiskt. Vid första laddningen lyste den som den skulle, men inte sedan dess (undrar om uppdateringen har ställt till detta eller någonting annat).

Postad 19 February 2010 - 19:13

Crockett
  • Crockett
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Bleh, måste ta itu med mailen i helgen. Dels tycker jag inte att den uppdaterar sig som den ska, dels är det inte alltid mobilen faktiskt säger till när jag fått ett nytt mail.
Och så var det ju det här med att den listar allt som ligger i min Gmail-inkorg på webben sedan jag skaffade adressen ><' Segt. Så, ska ta bort kontot igen och försöka göra om, se om jag kan få till allt som det ska vara. Fungerade klart bättre första gången bortsett från att jag ju då endast kunde motta och inte skicka mail -_-

Och så fungerar inte min laddningsindikator som den ska. Inte alls, faktiskt. Vid första laddningen lyste den som den skulle, men inte sedan dess (undrar om uppdateringen har ställt till detta eller någonting annat).

Hade samma problem med mitt gmail konto när det gällde uppdatering. Löste det genom att ställa in uppdatering på alla anslutningar istället för bara wlan och sen dess får jag samma ikon som sms så fort dem kommer in ett mail :D

Postad 19 February 2010 - 19:23

åklagare
  • åklagare
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
1550 riksdaler kostar det att byta display . inte så farligt tycker jag
men frb onödigt

Postad 19 February 2010 - 20:24

Davronbek
  • Davronbek
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har inte märkt att det har blivit problem för mig med den inbyggda mailen, har den kopplat till mitt Hotmail konto och har jag typ över 3000 emails där, den uppdaterar väldigt fint fint :D

Postad 19 February 2010 - 22:38

Unregisteredae821c86
  • Unregisteredae821c86
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Rekommenderar ni denna lur eller ej? .. Får lite dubbla budskap, endast 10or i betyg fast här verkar det komma upp rätt mycket saker som inte är bra? :S

Postad 19 February 2010 - 22:47

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Rekommenderar ni denna lur eller ej? .. Får lite dubbla budskap, endast 10or i betyg fast här verkar det komma upp rätt mycket saker som inte är bra? :S

Det verkar mest vara folk som har mycket mail som har problem... Webbläsaren tycks väl vara ypperlig?

Detta med mail kanske löser sig, men just nu verkar det ju inte finnas något kompatibelt alternativ att installera.

A

Postad 19 February 2010 - 23:05

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Beror ju på vad du är ute efter. Alla mobiler har sina svagheter och styrkor. Nu har det ju skrivts spaltmeter om den här, så om du inte känner att det är för dig så kanske du ska vänta.

ett tips. lista saker som är viktiga för dig. Sedan kan du lättare se om det är något för dig.

Redigerat av theclone, 19 February 2010 - 23:07.

Postad 20 February 2010 - 00:37

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Definitivt!! Inget att tveka på. Enheten! har alla möjligheter. Är du pillig och gillar att tweaka här och där med allt är den UNDERBAR gillar du inte det så mkt så kommer du börja med det, och det fungerar väldigt bra precis som den är när du packar upp den ur lådan så att säga (extremt snygg låda oxå!!) ;P

Vill du där emot ha en "lur" som du själv uttryckte det är detta inte it! Nokia N900 är en multimedia-enhet/handdator skapad för multitasking och ja.. lite som en snabb iPhone med tangentbord och behändigare storlek och bra kamera med utbytbart batteri och minneskort, öppen programkod, GLOCK 17 svart där alla öppnade program körs i realtid och dessutom (som om inte detta skulle vara nog?) så laddar den från usb, UTAN att itunes och quicktime måste vara installerat på datorn och ta upp massa onödig space. humm.. den är billigare också :(

I och med den öppna- programkoden och systemet så kan man ändra en HEEEL deel.. Och ladda ner massa appar osv, men kan också köra windows på den och andra operativsystem. Detta innebär att många gör just det. Ändrar och tweakar och skulpterar den efter sina behov, och ofta lite/mycket utöver. När man gör så, sätter man upp mål som man vill uppnå. Jag vill ha en widget som visar påminnelser på olika gps-punkter exempelvis. Eller att man bara vill kunna ta emot fler mail. Då stöter man på sk "problem" eller utmaningar som det snarare är. Dessa tar man hjälp att lösa i t.ex "communitys" som detta. Eller maemosweden.com. När man bara läser det slätt upp och ner ser det kanske ut som att det är en massa strul och problem. Så är INTE fallet. Dessa problem eller hinder som vi pratar om är nämligen inget annat än möjligheter. På vilken annan "lur" som helst hade du inte haft "problemen" därför du hade bara fått nöja dig med vad du fått och kanske som mest gnälla över det. Med Nokia N900 och Linux baserade Maemo 5 har du ist möjligheten att tweaka och ändra allt sådant. Precis som i vilken annan dator som helst!
¿Comprende amigo?
:D

Postad 20 February 2010 - 11:15

ArtArtan
  • ArtArtan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hur fungerar det att köra en "icke-nordisk" enhet utan ÅÄÖ fast med iställningar som ger samma funktion?
Kan man köpa en från utlandet och sen byta ut t.ex uppilen mot Ä?

Tack på flörhand

Postad 20 February 2010 - 11:28

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Hur fungerar det att köra en "icke-nordisk" enhet utan ÅÄÖ fast med iställningar som ger samma funktion?

Tack på flörhand

Ja det funkar att byta. Ställer jag in den på Engelsk textinmatning ändras keyboards layouten också.

Men vill du ha bytt så det står rätt bokstäver på tangentbordet kostar det nog en del. Fast iofs kanske det börjat dyka upp knapp rader på ebay billigt :(

Postad 20 February 2010 - 11:50

memilen
  • memilen
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag är inte intresserad av att ladda alla, utan kanske bara hämta hem huvudena för de senaste 50-100 meddelandena, för att sedan klicka på det som verkar intressant. Fungerar ypperligt med ProfiMail för Symbian från Lonely Cat Games!

Vad jag förstått ska Claws Mail ännu inte vara kompatibelt med Maemo 5/Nokia N900, men det kanske är fel?

A

Sen förstår jag inte varför du envisas med att ha alla mail i inbox? Verkar, om jag får säga det rent ut, idiotiskt. :(

Men claws mail finns till maemo 5, inte kollat om det var i extra, extra-test eller extra-devel. Men jag ser den i min telefon.

/Fredrik

Postad 20 February 2010 - 13:16

Davronbek
  • Davronbek
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Tack på flörhand

Jag köpte den från "utlandet" men det är inga som helst problem, allt anpassar sig som till vanlig tagentbord, kommer ta 2 min att vänja sig :=)

Postad 20 February 2010 - 13:19

ArtArtan
  • ArtArtan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag köpte den från "utlandet" men det är inga som helst problem, allt anpassar sig som till vanlig tagentbord, kommer ta 2 min att vänja sig :=)

Tack för svaren

Postad 20 February 2010 - 15:24

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Hur är det med batteritiden nu när jag antar de kommit lite uppdateringar av mjukvaran, som jag förstod de räckte inte batteriet speciellt länge i början, har de blivit någon skillnad?

Postad 20 February 2010 - 15:36

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Hur är det med batteritiden nu när jag antar de kommit lite uppdateringar av mjukvaran, som jag förstod de räckte inte batteriet speciellt länge i början, har de blivit någon skillnad?

Det har blivitt lite bättre...Men som med alla high end telfoner så drar det mer kräm. Men det beror ju på så många saker att man inte kan skriva hur länge det varar. Köp en o testa vet ja :(

Redigerat av theclone, 20 February 2010 - 15:37.

Postad 20 February 2010 - 15:55

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Det har blivitt lite bättre...Men som med alla high end telfoner så drar det mer kräm. Men det beror ju på så många saker att man inte kan skriva hur länge det varar. Köp en o testa vet ja :(

Det krävs ju att de räcker en hel dag utan problem för de ska vara aktuellt. Har en HTC Magic idag och den håller nästan 2dagar men laddar den ju ändå varje natt.

Postad 20 February 2010 - 16:17

memilen
  • memilen
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Det krävs ju att de räcker en hel dag utan problem för de ska vara aktuellt. Har en HTC Magic idag och den håller nästan 2dagar men laddar den ju ändå varje natt.

Du behöver bara gå tillbaka någon sida för att se vad jag skrivit om batteritiden...
Första veckan kommer den inte hålla en hel dag pga. att du kommer pilla så f-rb-nnat, men sen kommer den hålla.. :-)

Allt beror på hur mycket du pillar på den, och pratar i den och hur mycket 3g du kör.
Men just nu har den bättre batteritid än min gamla N82 med nytt batteri, det tycker jag säger en hel del.

/Fredrik

Postad 20 February 2010 - 22:09

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
någon som testat Navit och isåfall e det bättre än ovi maps??
och någon som vet när sygic Navigation kommer??

Postad 20 February 2010 - 23:11

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

någon som testat Navit och isåfall e det bättre än ovi maps??
och någon som vet när sygic Navigation kommer??

jag teestade navit för några veckor sedan. då kunde man bara köra från terminalen och det fungerade egentligen inte alls. har inte kollat på det nu. men tvivlar på att det fungerar bra. när det gäller sygic så har det ju stått coming soon i flera månader nu. så vi får nog leva med ovi maps. köp en garmin :)

Postad 21 February 2010 - 01:31

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Sen förstår jag inte varför du envisas med att ha alla mail i inbox? Verkar, om jag får säga det rent ut, idiotiskt. :)

Nej, nej, jag har inte alla mail i inkorgen! Jag har åtskilliga tusen till nedsorterade i diverse mappar.
Det finns ju program som klarar det, men kanske inte för alla plattformar. Kan man skriva ett program som snabbt läser in de 50 senaste mailen för en flera år gammal Symbian utan hsdpa, borde det ju vara fullt möjligt på ett kraftmonster?

Men claws mail finns till maemo 5, inte kollat om det var i extra, extra-test eller extra-devel. Men jag ser den i min telefon.

Ah, men kanske inte i en färdig version då?

A

Postad 21 February 2010 - 09:49

memilen
  • memilen
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Nej, nej, jag har inte alla mail i inkorgen! Jag har åtskilliga tusen till nedsorterade i diverse mappar.
Det finns ju program som klarar det, men kanske inte för alla plattformar. Kan man skriva ett program som snabbt läser in de 50 senaste mailen för en flera år gammal Symbian utan hsdpa, borde det ju vara fullt möjligt på ett kraftmonster?

Ok, i MfE så är det ex. 10 senaste dagarna, sen för att snabba upp det mer kan man välja bort mappar som inte ska syncas. Jag kör imap på två konton nu(google), men där är det bara några hunda mb.

Ah, men kanske inte i en färdig version då?

Jag vet inte hur pass färdig den versionen är, men alla program börjar ju sitt liv i extra-devel...

/Fredrik

Postad 21 February 2010 - 10:53

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Ok, i MfE så är det ex. 10 senaste dagarna, sen för att snabba upp det mer kan man välja bort mappar som inte ska syncas. Jag kör imap på två konton nu(google), men där är det bara några hunda mb.

I ProfiMail kan jag välja att hämta hem endast senaste veckans mail via IMAP, och det är en perfekt lösning. Program som har problem med att hämta senaste dagarnas brevhuvuden eller de senaste X antal brevhuvudena bara för att jag råkar ha 2800 mail i inkorgen är helt enkelt inte tillräckligt bra. Jag vill att tekniken i rimlig utsträckning anpassar sig till mig, och inte tvärtom. Visar det sig att Symbian är den enda plattformen med mailprogram som klarar det är det förvisso tråkigt. För Android tycks den medskickade klienten för POP/IMAP också suga(Google satsar väl främst på program som stödjer egna tjänster), men där finns i a f ett open source-alternativ vid namn K9 som verkar rätt lovande.

Jag vet inte hur pass färdig den versionen är, men alla program börjar ju sitt liv i extra-devel...

Tja, men om det inte är färdigt gör det ju N900 mindre intressant för mig eftersom Nokias eget program verkar halvkasst.

A

Postad 21 February 2010 - 12:42

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Var i settings 0-ställer man Dataplan monitor widgeten? Den ballar ju alltid ur efter FW update...

Postad 21 February 2010 - 13:17

ajswise
  • ajswise
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Gah vill ha en N900 nu! Tycker dock 6000:- är för mycket för den så letar efter begagnat :rolleyes:.. Ingen som har en för 4500~ tillsalu? :)

Postad 21 February 2010 - 13:21

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Gah vill ha en N900 nu! Tycker dock 6000:- är för mycket för den så letar efter begagnat :lol:.. Ingen som har en för 4500~ tillsalu? :)

Finns ju två på blocket för ca 4500 om du nu känner för att chansa och köpa begangnat.

själv är priset på min 9600 kr om du är sugen :rolleyes:

Redigerat av theclone, 21 February 2010 - 13:24.

Postad 21 February 2010 - 16:03

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Var i settings 0-ställer man Dataplan monitor widgeten? Den ballar ju alltid ur efter FW update...

Du går det inte i Dataplan monitor widgeten utan i
Inställningar->Telefon->Dataräknare

Postad 21 February 2010 - 17:22

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Du går det inte i Dataplan monitor widgeten utan i
Inställningar->Telefon->Dataräknare

jo. det visste jag jag kör engelskt. hittade bara inte i setting. tackar

Postad 22 February 2010 - 13:00

Unregistered26720562
  • Unregistered26720562
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Efter uppdateringen så har jag stora problem att höra vad folk säger i telefonen.. Funkar utmärkt om man använder headsetet. Är det någon mer som har detta probelm och finns det ngn lösning?

// Ola

Postad 22 February 2010 - 14:48

iorsson
  • iorsson
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Måste ställa en fråga som jag inte hittat svar på i tråden.
Jag beställde idag en N900 från Telenor och de talade då om att den var operatörslåst under bindningstiden. Jag hade inte hört talas om att Telenor låste deras telefoner.
Min undran är. Är det någon som kan bekräfta att telenors lurar verkligen är operatörslåsta.
Andra frågan: Går det att uppdatera FW på en operatörslåst N900. d.v.s använda officiella FW-verisner och inte någon egentillverkad Telenorvariant.

Postad 22 February 2010 - 14:50

gosh
  • gosh
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Har också en fråga angående operatör men i mitt fall TRE. Om jag köper en Nokia n900 från EL GIGANTEN eller annan butik som inte är låst, kan jag då använda den till TRE? Är det bara och peta in simkortet och så fungerar det

Postad 22 February 2010 - 14:53

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Har också en fråga angående operatör men i mitt fall TRE. Om jag köper en Nokia n900 från EL GIGANTEN eller annan butik som inte är låst, kan jag då använda den till TRE? Är det bara och peta in simkortet och så fungerar det

Numera ska det gå hur bra som helst, förutsatt att telefonen innehåller minst version 1.1 av mjukvaran.

A

Postad 22 February 2010 - 14:57

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Måste ställa en fråga som jag inte hittat svar på i tråden.
Jag beställde idag en N900 från Telenor och de talade då om att den var operatörslåst under bindningstiden. Jag hade inte hört talas om att Telenor låste deras telefoner.
Min undran är. Är det någon som kan bekräfta att telenors lurar verkligen är operatörslåsta.
Andra frågan: Går det att uppdatera FW på en operatörslåst N900. d.v.s använda officiella FW-verisner och inte någon egentillverkad Telenorvariant.

Någon påstod att Nokia inte tillåter operatörsanpassningar av denna apparat. Jag tror inte heller att en operatör har så mycket att tjäna på det, eftersom detta är mer en liten bärbar Internetpryl än en telefon. Dessutom tror jag inte N900 kommer att sälja i så extremstora mängder att det skulle löna sig för en operatör - det är ett testskott i någon mening.

A

Postad 22 February 2010 - 15:18

iorsson
  • iorsson
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Någon påstod att Nokia inte tillåter operatörsanpassningar av denna apparat. Jag tror inte heller att en operatör har så mycket att tjäna på det, eftersom detta är mer en liten bärbar Internetpryl än en telefon. Dessutom tror jag inte N900 kommer att sälja i så extremstora mängder att det skulle löna sig för en operatör - det är ett testskott i någon mening.

A

Då hoppas jag att det är på det viset och att säljaren helt enkelt hade fel.
Tack för svaret...

Postad 22 February 2010 - 15:33

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Då hoppas jag att det är på det viset och att säljaren helt enkelt hade fel.
Tack för svaret...

Ingen orsak. Dock kan det ju finnas sim-lås, men det är i så fall en annan sak och påverkar inte möjligheten att hålla telefonen korrekt uppdaterad.

A

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.