Jag funderar på att skicka tillbaka den och satsa på en smart TV. då kan man väl streama film och musik från datorn direkt till den via DLNA eller vad det heter?
Tips?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
11 relaterade trådar
Postad 22 December 2012 - 14:47
Njae, alltså. krävs det att jag måste ha kabelanslutning får det nog vara för mig. Då skickar jag tillbaka eländet och låter köpet gå tillbaka. Men ska kabel verkligen behövas? Står ungefärv tre meter i från routern. hm
Jag funderar på att skicka tillbaka den och satsa på en smart TV. då kan man väl streama film och musik från datorn direkt till den via DLNA eller vad det heter? Tips? Postad 22 December 2012 - 15:00
Ingen som vet vad du har för router, bandbredd, korrekt uppsatt fildelning eller vad det är för filer du tänkt spela upp så det är omöjligt att svara på. Smarttv kan funka men det kan också vara en riktigt dålig affär om du bara är ute efter mediaspelare.
Postad 22 December 2012 - 16:57
Försöker installera hacket, men på nåt vis så går det inte. gör exakt som det står. nån som vet??
Ett jävla mellanslag missade jag, nu funkar det.. Redigerat av axe19, 22 December 2012 - 17:37. Postad 22 December 2012 - 17:31 Vilket steg failar och vad händer? Postad 22 December 2012 - 22:38
En vanlig comhem router. Bandbredd? Jag har 10 mb lina om det är det du menar. jag spelar de flesta film och musikfiler. Men den J-la skitboxen bara fasnar i uppstartsläget. (gråskärmen) skiiit
Jag har korrekt uppsatt fildelning! Postad 22 December 2012 - 22:44
Jag skickar nog tillbaka skiten och ger upp. Efter tre boxar blir jag nog tvungen att göra det. tappar inte ofta tålamodet men tre månader att sicka och vänta på nya paket blir lite väl mycket. Såg en smart Led TV på Elgiganten för 4000. Synd, för de två veckor den första boxen fungerade var bra...
Postad 22 December 2012 - 23:26 Det kan vara så att den har problem med HDMI-handskakningen till din TV, jag hade liknande problem med min gamla där jag var tvungen att röra hdmi-kontakten till ett visst läge. Ironiskt nog kommer Boxee antagligen funka perfekt om du väljer en Smart-TV. Redigerat av Unregistered2c7ac7de, 22 December 2012 - 23:27. Postad 23 December 2012 - 01:03
Tänkte mest att du kunde prova med kabel för att försöka lista ut om det var wifi som orsakade problemen eller något annat. Smart TV, DLNA osv blir tyvärr inte på långa vägar lika funktionellt som en mediaspelare.
Murphy jävlas alltid med en när man minst anar det. EDID on/off, HDMI-CEC on/off, Wifi/kabel, finns en del att prova innan man ger upp, men alla har givetvis inte tålamodet... Postad 23 December 2012 - 10:18
Nån som får de utökade subtitle-sökningarna att funka i Boxee+? Verkar som jag endast får resultat från opensubtitles.org fast jag kryssat i alla de andra nya...?
Postad 23 December 2012 - 12:33 Svarar på mitt eget inlägg, visade sig vara min usb-hd som ville pensionera sig. Kan kanske vara bra info för andra som får problem med buffring. Postad 23 December 2012 - 15:36
Om Boxeen står 3 meter från routern är det väl bara att dra en kabel temporärt för att se om allt fungerar!!? Min ASUS router hade exempelvis egenheten att inte dela ut en IP-adress till Boxeen när jag körde trådat. Ett ryskt FW-hack till routern löste detta problem och några ytterligare Jag tror inte att det är Boxeen som trilskas utan din router. Operatörerna brukar inte direkt vara kända för att slösa bort pengarna på kvalitetsprylar, även om de definitivt brukar fungera ok... En SMART-TV är mer att likna vid en DUM-TV...ungefär som att köra mediastöd från en BluRay-spelare...funktionen är hur dåligt som helst Postad 24 December 2012 - 00:31
finns ingen riktigt bra smart-tv än. angående att boxen fastnar i loadingläge, testa att ta tvfjärren och gå till en annan hdmi port och sen tillbaka igen. det funkar för mig varje gång det händer. angående avstängningen så är det ett vanligt problem, även enligt boxeeteamet själva. ibland tar det tio minuter innan den stänger av sig och ibland tio sekunder. själv dödar ja min med knappen på boxen varje gång. det allra enklaste är att köpa en laptop i mellandagarna och köra den in i tvn istället och väl där kan du välja om du vill köra boxee eller något annat. har själv haft ett tjugotal mediaspelare men alla har något problem. Redigerat av Unregistered2fb1b3af, 24 December 2012 - 00:34. Postad 24 December 2012 - 20:40
Jag har en boxee som jag inte hittar på pc nätverk, vad gör jag för fel?
Måste man aktivera nått på boxeen? Jag kan surfa på tv via boxee men hittar den inte från pc, vill kunna streama pcns filmer. help Postad 25 December 2012 - 12:46
Behöver hjälp då bilden "hackar".
Jag har precis blivit ägare till en Boxee Box, då mediaspelaren i tv:n och mitt hemmabio-system har väldiga begränsningar vad det gäller olika format. Båda är Samsung produkter (tv:n 55`LED 8005 och hemma-bion HT-E6750). Jag kör allt trådlöst via en ASUS RT-N66U (har full signal vid tv:n/Boxeee:n), och har inga bekymmer att streema HD-film från servern till både tv och hemmabio (filmen flyter på utan att "hacka") Men kör jag via Boxee:n så är bildkvaliten fantastisk och ljudet mycket bra, dock så flyter bilden inte riktigt utan den blir lite små "hackig" (dock inte alltid). Jag har laborerat med bild förbättrings programmet i tv:n (Motion Plus), men det blir ingen förbättring. Jag har även donat med de begränsade inställningar som finns i Boxee:n, och kör nu på 1080p och låter mediaspelaren anpassa uppdaterings frekvensen. Jag har även varit tvungen att göra en fabriks-återställning, då spelaren flippade ut, då texten "fladdrade" i menyerna och sedan fastnade spelaren i Loadning-fasen efter omstart. (Har bytt spelare en gång, då den första inte ens ville starta upp) Jag har Boxee:n inkopplad via hemmabion med HDMI, och sedan HDMI upp till tv:n. Jag har även provat att koppla den direkt till tv:n med HDMI och sedan en optisk kabel till hemmabion, men det gjorde ingen skillnad utom att jag upplevde att ljudet blev sämre Har även provat att köra via nätverks-kabel, men det var ingen förändring. Hoppas därför att där finns någon kunnig användare som kan leda mig rätt, då jag tycker att det är en fantastisk liten mediaspelare och jag hoppas att felet ligger hos mig Tack på förhand!! Postad 25 December 2012 - 17:39
Tjena, jag har en fråga.
Just nu har vi Canal Digital's paket. De kanaler vi kolla på är SVT, Disney Channel, Nickelodeon ochTV3 samt tv4. Skulle man kunna ersätta dessa kanaler på nåt sätt med Boxee Box? Disney Channel hajar jag nog att det är rätt kört men resten? Tack /Mats Postad 25 December 2012 - 17:55
Tryck på "i" när du spelar film och kolla så att filens bildfrekvens (fps) överensstämmer med vad din tv visar. Kolla också på "video q" (eller nåt) och "cpu". Den tidigare skall ligga högt, över 90% och den senare lågt. Har du över 90% cpu-användning brukar det innebära nätverkstrubbel. Kör utan motion plus i tv:n om du inte behöver det för andra källor, och prova att stänga av EDID i boxen och HDMI-CEC i tv:n (heter ofta något annat) Postad 26 December 2012 - 00:20
Tack så mycket för tipsen, ska prova och förhoppningsvis löser det problemet - eller kanske en bit på vägen åtminstone.
Postad 26 December 2012 - 04:13 Nej Postad 26 December 2012 - 11:32
Citat
Tryck på "i" när du spelar film och kolla så att filens bildfrekvens (fps) överensstämmer med vad din tv visar. Kolla också på "video q" (eller nåt) och "cpu". Den tidigare skall ligga högt, över 90% och den senare lågt. Har du över 90% cpu-användning brukar det innebära nätverkstrubbel. Kör utan motion plus i tv:n om du inte behöver det för andra källor, och prova att stänga av EDID i boxen och HDMI-CEC i tv:n (heter ofta något annat) Tack för dina funderingar. Värdena "video q" och cpu ligger bra enligt de riktlinjer du angav, och frekvenserna överensstämmer. Har även testat att slå av/på EDID och HDMI-CEC - men................................. Vad tillför funktionen EDID föresten ????? Ska fortsätta att laborera med tv/hemmabio och Boxee:n, men är där några andra som har något förslag så skriv gärna. Postad 26 December 2012 - 13:31
EDID är helt enkelt en funktion i boxen som verifierar att din tv "accepterar" signalen den får. Om upplösning, bildfrekvens e likn inte stöds av tv:n "går boxen ned ett snäpp" och försöker igen. EDID och HDMI-CEC kan störa kommunikationen mellan tv och burkar, så det är ibland bättre utan. Är det bara filmer i 23.976/24 fps som krånglar så är det möjligtvis din tv som inte riktigt fixar bildfrekvensen. Postad 26 December 2012 - 13:55
Tack för att du utredde det, nu förstår jag funktionen. Jag har lagt in några Blue-Ray filmer på servern bara för att se vad som händer, och där är inga problem - bilden och ljudet är fantastiskt
Jag har följande tv : http://www.samsung.c...5YUXXE-features Som jag uppfattar så ska den klara av att återge det jag stoppar in, och har försökt att rulla runt i menyn för att hitta någon annan inställning som kan påverka signalen från Boxee:n. Men jag fortsätter enträget att söka, och är tacksam för de funderingar och råd som ni bidrar med. Postad 27 December 2012 - 21:57
Jag slog till, tack för tipset! Varit lite tveksam till om jag skulle köpa en Boxee då de la ner utvecklingen, men Boxee+ verkar ju lovande! Går det att få igång netflix förresten? Redigerat av bluppblupp, 27 December 2012 - 21:58. Postad 27 December 2012 - 23:37 På samma ställe som du lägger till dom. Öppna den källa som du vill radera så har du ett val att ta bort den eller skanna igen Postad 28 December 2012 - 15:15
Vad menar du? SVT Play funkar ok via browsern, men appen har havererat helt sen formatbytet. Postad 28 December 2012 - 18:00
Tips: Den finns för 999 kr nu på NetonNet...var förbi o köpte en idag...
Håller just nu på att indexerar filer... ca 800 gb delat på två diskar...hur lång tid kan det ta tro? /Jocce Postad 28 December 2012 - 18:21
La till diskarna, o den fastnade hela tiden på en rar-fil...så tog bort den och tog bort sourcen, la till den igen och nu scannade den supersnabbt o sa att den inte hittade någonting...
Men går man in o bläddrar bland filerna så finns alla filmer / serier där... Någon som har koll på vad som kan orsaka det hela? /Jocce Postad 28 December 2012 - 18:58
Svt play kanske funkar men det är väl den enda, eller?
Flashstödet blir väl bättre sen med uppdateringen men överlag så är browsern kass. Postad 28 December 2012 - 19:06 Överlag kass på vad? Testade precis TV4 Play, funkade också bra Redigerat av Pinnen, 28 December 2012 - 19:20. Postad 28 December 2012 - 19:19
Jaha, så blev jag med boxee idag. Tanken var att bara använda den som uppspelare av innehåll från hårddisk. Alltså bara ha den kopplad till en hårddisk via usb-uttaget. Inget nätverk eller annat tjafs. Sätter igång den och kommer ingenstans då den vill ha kontakt med internet. WTF.... Drar ur sladden ur comhemmodemet och in med den i boxeen. Matar in IP-adressen. Den protesterar och vill att jag gör om allt iden. Det göra jag. Samma sak igen.
GÅR det inte att använda den som uppspelare från externa hårddiskar UTAN att den är kopplad till nätet? I så fall åker den direkt tillbaka till mediamarkt då jag inte kan ett förbannat dugg om trådlösa nätverk, ethernet och sånt. VÄDJAR OM HJÄLP HÄR MED ANDRA ORD..... Postad 28 December 2012 - 20:16
Går den inte att använda alls om den inte får connecta till internet?
Postad 28 December 2012 - 20:19
Jodå, det är bara att trycka dig förbi menyerna. Den accepterar detta,dock varnar den för att vissa features inte kommer att funka. Du behöver inte ha en fungerande internet uppkoppling.
Postad 28 December 2012 - 20:28
En fråga som säkert varit uppe flera flera gånger, men finner ändå inte lösningen. Har kollat runt och sökt men lyckas ej.
Har haft min Boxee i två-tre dagar nu men får den inte att hitta mina filmer. Använder mig av en usb-hd kopplad direkt till boxeen samt trådlöst nätverk till min stationära dator. När jag skall lägga media så får jag upp att boxeen skannar, men på enheten som skannas står det väntar på scanning. Har testat att scanna hela datorn, små kataloger med bara enstaka filer. Har döpt mina filer enl reglerna (tror jag), tex Ted (2012).mkv samt även testat med .nfo filer med samma namn. Boxeen hittar inte en enda film. Inte heller när jag identifierar filmerna filmerna manuellt verkar det fungera. Tittar jag under mina filmer är det tomt, får bara upp lägg till enhet. Har senaste "hacket" installerat men hade samma problem innan jag installerade det. Vad gör jag för fel? Tacksam för svar/hjälp Postad 28 December 2012 - 21:26
Finns inte en chans att komma runt detta... den säger att om en minut kan du kolla på film, du ska bara koppla upp dig först... Postad 29 December 2012 - 11:28
Det står ju exakt vad du ska göra. Skapa ett konto hos boxee med användarnamn/lösenord. Logga in en gång.
Uppdatera spelaren och sedan behöver du aldrig ha internet mer. Postad 29 December 2012 - 17:01
Någon som använder Boxee+ här? Laddade in det nu under dagen och det är väl eventuellt något snabbare i användargränssnittet och lite rappare vid buffring av högupplöst material. Men vad finns det mer för kul? Har någon ändrat skärmsläckaren t.ex.? Och detta med "fanart" i tv- resp. film-menyerna, detta fungerar inte för mig trots att jag har allt som det ska vara?
Postad 29 December 2012 - 21:26
Har du testat att switcha mellan SMB och NFS när du knyter upp källan/source ? Postad 30 December 2012 - 01:16
Nej det har jag inte, jag använder SMB men funderade på att testa något annat efter den sista fabriks-återställningen. Vad är skillnaden mellan dessa två ???
Edit: Har nu provar runt lite, och med NFS så hittar jag inte mina filer på servern. Så det blir nog att fortsätta med SMB, Har även tittat närmare på hur tv/Boxee hanterar olika frekvenser, jag lade in en Blue-ray på servern för att se vad som hände. Kanon bild och ljud och båda kör på 60 Hz, på mina andra filmer ställer det om till 50 Hz för både tv och Boxee - men det känns som om man blir "åksjuk", lite småryckigt. (kör på 1080p och låter Boxee:n anpassa frekvensen, har även provat med de andra alternativen men... Så det verkar som om 50 Hz på Boxee:n inte motsvara 50 Hz på tv:n, så var tror ni jag har gjort fel - för jag tror att detta är en inställnings sak. Hoppas där finns någon där ute som har samma utrustning, och har fått det att fungera Redigerat av Unregisteredf486c02f, 30 December 2012 - 11:58. Postad 30 December 2012 - 14:36
Postad 30 December 2012 - 15:18
Min var likadan, var tvungen att först uppdatera den med ett usbminne innan jag kunde komma igång. Postad 30 December 2012 - 15:55
Schysst, vet du var i vilken mapp det är jag ska lägga upp fanart för hemmaskärmen månne? Postad 30 December 2012 - 15:59
Haha skrämmande...skulle precis ställa samma fråga här :-) hur får man enklast in det i alla filmer med undrar jag? Det fanns ju ett nytt viewmode men jag får inte upp bilder där utan enbart på dom små filmkonvuluten 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |