Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 28 February 2011 - 16:27
Idag fyller farbror bagarmästare 31.
Grattis Bagarn !
Tack ska du ha !!
Fan Bagarn, du är ju fan schizofren !!
Det är jag inte alls !!
Nä, det är han inte.
![]()
Fan, jag trodde du var en bra bit över 40
Postad 28 February 2011 - 16:33
Fan, jag trodde du var en bra bit över 40
Ja, där ser man
Ja han ser ju ganska gammal ut!
Postad 28 February 2011 - 16:59
Att spela högt nog ja, men kanske inte på "rätt vis"....Jag tror nog att Ino's moduler kan duga till mig. Men då får jag nog gå upp några snäpp för att kunna få till den basen som jag vill ha och då blir det dyrt. Så Ino som basmoduler har jag redan släppt, så där har jag andra planer. Men som toppar är jag fortfarande inne på Ino, just för att det låter så jäävla bra och ljudbilden, MUMS! Sen är ju tanken att jag ska ha dem resten av livet. Jag tror ju inte att jag kommer lyssna på hardstyle när jag är 40+
En annan sak är ju att jag ska ha dem till bio också senare, då har jag bra nytta av deras fina ljud och spridning
Grattis bagarn! Vad gav du dig själv i födelsedagspresent idag då?
Oavsett så får du vara redo på att det nog blir svårt för dig att få exakt det du e ute efter, du vill antagligen ha lite "in your face" ljud. det du kan göra då är att sitta för nära inos högtalare i ett alldeles för litet rum. då upplevs varenda transient som om dom ska äta upp dig... det passar sjukt bra till Hardstyle och lägg på det 6db boost i basen så är du i hardstyle himmlen, men allt annat låter apa.... xD
men att få både denna upplevelse och nästa sekund "korekt" till all annan musik, det blir svårare....
hur som så, Ino är ju jätte bra och jag tycker att dom gör allt bra oavsett vad man kräver av dom. Men dom har en "svaghet" och det är att dom just inte få den där "nu är det högt" karaktären oavsett hur högt man nu egentligen spelar. så om man är ute efter den så är Ino helt fel och man bör vända sig åt annat håll.
Jag har flera polare som inte riktigt gillar Ino's "sound" , just avsaknaden av "sound" gör att dom inte får den upplevelse dom är vana vid och dom föredrar det "vanliga" högtalarljudet framför "Musik".
Jag kan dock inte riktigt fatta detta... men jag respekterar deras åsikter dock...
Jag tycker att Hardstyle låter bättre än någonsin med Ino högtalare, allt låter bättre än någonsig
Edit: en sak som slog mig igår när jag satt och kollade på Top Gear, va att ljudbilden från Inos högtalare (i alla fall min piPs i mitt rum) tycks trotsa någon slags fysikalisk lag eller något.
Saken är den att jag låg på sängen och tittade med den allt jämt 100% perfekta ljudbilden i djupled, höjdled och sidled som jag bara hört från Ino. Och jag pottade till min dator stol för att den va lite iriterande i synfältet men den bestämde sig då för att snurra så att ryggstödet hamnade i så att den helt blokerade höger högtalare. stolen va väll ca 1,5m från högtalaren och sedan va 1m till mig. MEN trots att höger högtalare va totalt bakom stolen med marginal så blev inte ljudbilden förändrad alls....
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 28 February 2011 - 17:05.
Postad 28 February 2011 - 17:21
Postad 28 February 2011 - 18:24
Att spela högt nog ja, men kanske inte på "rätt vis"....
. det e mer så jag menar
Oavsett så får du vara redo på att det nog blir svårt för dig att få exakt det du e ute efter, du vill antagligen ha lite "in your face" ljud. det du kan göra då är att sitta för nära inos högtalare i ett alldeles för litet rum. då upplevs varenda transient som om dom ska äta upp dig... det passar sjukt bra till Hardstyle och lägg på det 6db boost i basen så är du i hardstyle himmlen, men allt annat låter apa.... xD
men att få både denna upplevelse och nästa sekund "korekt" till all annan musik, det blir svårare....
hur som så, Ino är ju jätte bra och jag tycker att dom gör allt bra oavsett vad man kräver av dom. Men dom har en "svaghet" och det är att dom just inte få den där "nu är det högt" karaktären oavsett hur högt man nu egentligen spelar. så om man är ute efter den så är Ino helt fel och man bör vända sig åt annat håll.
Jag har flera polare som inte riktigt gillar Ino's "sound" , just avsaknaden av "sound" gör att dom inte får den upplevelse dom är vana vid och dom föredrar det "vanliga" högtalarljudet framför "Musik".
Jag kan dock inte riktigt fatta detta... men jag respekterar deras åsikter dock...![]()
Jag tycker att Hardstyle låter bättre än någonsin med Ino högtalare, allt låter bättre än någonsig![]()
Edit: en sak som slog mig igår när jag satt och kollade på Top Gear, va att ljudbilden från Inos högtalare (i alla fall min piPs i mitt rum) tycks trotsa någon slags fysikalisk lag eller något.
Saken är den att jag låg på sängen och tittade med den allt jämt 100% perfekta ljudbilden i djupled, höjdled och sidled som jag bara hört från Ino. Och jag pottade till min dator stol för att den va lite iriterande i synfältet men den bestämde sig då för att snurra så att ryggstödet hamnade i så att den helt blokerade höger högtalare. stolen va väll ca 1,5m från högtalaren och sedan va 1m till mig. MEN trots att höger högtalare va totalt bakom stolen med marginal så blev inte ljudbilden förändrad alls..... helt sjukt så jag satt och labbade med detta hemma ett tag och kom fram till att dom e sjuka xD
Jo, men för mycket "in your face" är jobbigt. Spelar jag riktigt högt här hemma med det jag har nu så blir det för mycket. Hemma hos Tengil tyckte jag att han kunde så högt så att det blev jobbigt, alltså en lagom volym
Det är också det jag har blivit sjukt imponerad av, de låter fantastiskt och ljudbilden är outstanding
Ino har ju PA grejer med till mycket lägre pris än hifi.
Vilka grejer tänker du på då? Är detta något jag helt har missat?
Kom igen nu david, du kan klämma in ino engång till i ditt inlägg tror jag bestämt*j*vlas lite med dig
*
Eftersom vi diskuterar Ino är det kanske inte så konstigt att han nämner det
Redigerat av Svenn3SaataN, 28 February 2011 - 18:32.
Postad 28 February 2011 - 18:41
Eftersom vi diskuterar Ino är det kanske inte så konstigt att han nämner det
Jamen sju gånger då är det väl klart att jag är på och hugger för att få er att vakna till
Skall ju inom en snar framtid få lyssna på dessa skapelser, får se om jag säljer av ML och skaffar ett par Alien burkar istället jag gillar ju ett spela högt rent och precis som det är på skivan. Och det får ABSOLUT inte låta högtalare.
Postad 28 February 2011 - 18:43
Jamen sju gånger då är det väl klart att jag är på och hugger för att få er att vakna till
Skall ju inom en snar framtid få lyssna på dessa skapelser, får se om jag säljer av ML och skaffar ett par Alien burkar istället jag gillar ju ett spela högt rent och precis som det är på skivan. Och det får ABSOLUT inte låta högtalare.
Om jag ska vara ärlig så verken tänker jag på eller lägger märke till hur ofta Ino nämns. Ja, ska bli kul och se vad du tycker. Alla tycker vi ju olika och har olika smak
Postad 28 February 2011 - 18:51
Om jag ska vara ärlig så verken tänker jag på eller lägger märke till hur ofta Ino nämns. Ja, ska bli kul och se vad du tycker. Alla tycker vi ju olika och har olika smak
Det var ju enbart för att j*vlas med david såklart
Postad 28 February 2011 - 19:04
Jag förstod att det var det också
Postad 28 February 2011 - 19:30
Jag förstod att det var det också
Men visst ibland kan det bli lite för mycket ino
Jag tycker själv att det hade varit kul att få lyssna på dina grejer någon gång
SVS har jag varit sugen på länge! Sen tycker jag dina golvare är balla också
Bara att komma över så får du lyssna och klämma lite på sakerna
Postad 28 February 2011 - 19:38
Vilka grejer tänker du på då? Är detta något jag helt har missat?
Det finns en separat prislista för PA grejerna.
Postad 28 February 2011 - 20:54
Ja du din jäfel! xD
jo men (ino) inlägget (ino) va ju ganska långt (ino) också (ino) så det e ju klart att (ino) ino kan komma att nämnas några gånger när jag ändå talade om (ino) märket ino (ino)! (ino)
typ
edit: rätt uppstälda så levererar dom en ljudbild som är detaljerad att man tappar hakan... fast jaghar även hört många gånger med i stort sätt obefintlig ljudbild... allt bara en gröt...
sedan varierar set ju som natt och dag mellan olika inspelningar, mycket mer än jag tidigare upplevt med något märke.
jag har ju haft både och hos mig, bra och dåligt inoLjud....
Postad 28 February 2011 - 20:57
Ja du din jäfel! xD
jo men (ino) inlägget (ino) va ju ganska långt (ino) också (ino) så det e ju klart att (ino) ino kan komma att nämnas några gånger när jag ändå talade om (ino) märket ino (ino)! (ino)
typ
edit: rätt uppstälda så levererar dom en ljudbild som är detaljerad att man tappar hakan... fast jaghar även hört många gånger med i stort sätt obefintlig ljudbild... allt bara en gröt...
sedan varierar set ju som natt och dag mellan olika inspelningar, mycket mer än jag tidigare upplevt med något märke.
jag har ju haft både och hos mig, bra och dåligt inoLjud....
Den bjuder jag på
Jo det här med att många tror att det bara är att ställa in lådorna huxflux och ställa nivåer så är man rätt så fel ute, vi höll på att ställa in ett par x-2 ifrån kl 13 till 22 igår och det är inte färdigt än.
Postad 28 February 2011 - 21:02
http://www.hometheat...rs.html?start=9
Postad 28 February 2011 - 21:09
Hittade en sida med lite mätningar på slutsteg, bla Emotiva för den som är intresserad
http://www.hometheat...rs.html?start=9
Bläddrade snabbt framåt på emotivas monoblock och såg detta.
"Power output into 8 Ohms and 4 Ohms is incredibly impressive. At the rated powers of 500W and 1000W, the THD levels are a very low 0.003% and 0.05%. At the 1% THD spec for output power, the XPA-1 puts out 680W into 8 ohms (37% higher than spec) and 1100W into 4 Ohms (10% over spec). Below is the THD+N vs. output power level for the Emotiva XPA-1 into an 8 Ohm load. (Measurement provided by Emotiva.)"
Låter ju inte helt fel precis
Postad 28 February 2011 - 21:16
men men man får leva på hoppet.
Dom blir iaf. gryma hur mycket får man hosta upp för bara golvarna?
Du måste vara grymt nyfiken på invigningslyssningen
Glöm inte bort att köpa lite finare öl sorter så du verkligen kan njuta
Extra kul att du är så noga med lackningen gör så mycket sen när du är klar.
/Mats
Postad 28 February 2011 - 21:32
Bläddrade snabbt framåt på emotivas monoblock och såg detta.
"Power output into 8 Ohms and 4 Ohms is incredibly impressive. At the rated powers of 500W and 1000W, the THD levels are a very low 0.003% and 0.05%. At the 1% THD spec for output power, the XPA-1 puts out 680W into 8 ohms (37% higher than spec) and 1100W into 4 Ohms (10% over spec). Below is the THD+N vs. output power level for the Emotiva XPA-1 into an 8 Ohm load. (Measurement provided by Emotiva.)"
Låter ju inte helt fel precis
Mina kommer nog räcka till i56 med en nominell impedans på 7 ohm och en känslighet på 92 db !
******** att bagarn valde ino
nu kommer väl hele denna tråd handla om det skulle vara tråkigt isf.
![]()
men men man får leva på hoppet.![]()
Dom blir iaf. gryma hur mycket får man hosta upp för bara golvarna?
Du måste vara grymt nyfiken på invigningslyssningen![]()
Glöm inte bort att köpa lite finare öl sorter så du verkligen kan njuta
Extra kul att du är så noga med lackningen gör så mycket sen när du är klar.
/Mats
Nej. Det här ska inte bli en Inotråd. Det finns ju en officiell och min byggtråd i GDS.
I båda dom är det fritt att snacka Ino.
Därmed inte sagt att Ino är bannat från denna tråden, men det SKA inte bli en Inotråd.
Postad 28 February 2011 - 21:39
Mina kommer nog räcka till i56 med en nominell impedans på 7 ohm och en känslighet på 92 db !
Perfekt att låta sina saker bara gå på halvfart, och det är väl frågan om det ens kommer göra det.
Postad 28 February 2011 - 21:42
Perfekt att låta sina saker bara gå på halvfart, och det är väl frågan om det ens kommer göra det.
Risken för att spela sönder dom är i princip obefintlig.
Postad 28 February 2011 - 21:43
Risken för att spela sönder dom är i princip obefintlig.
Jag lovar att jag skall göra mitt bästa för att hetsa dig när jag anländer...
Hur går men lack och montering föresten?
Mattsvarta släta eller lite knotter i lacken?
Postad 28 February 2011 - 21:45
https://www.minhembi...s...279234&st=0Jag lovar att jag skall göra mitt bästa för att hetsa dig när jag anländer...
Hur går men lack och montering föresten?
Mattsvarta släta eller lite knotter i lacken?
Postad 28 February 2011 - 21:57
Vafan palle var ju riktigt rolig
Lackar ur ordentligt på att du inte nämner den megahightechsuperblast signalkabeln ala Niklas!!
Postad 28 February 2011 - 22:23
Postad 28 February 2011 - 22:31
Baker, du hade säkring för diskanten iaf? Det är inte omöjligt att spela sönder i56 om du spelar dom som fullregister med bastung musik.
Dom är väl inte gjorda för att spela så, då är det väl bra dumt att utmana ödet. Är det 80 delning som gäller även för dessa som är lite större föresten?
Postad 28 February 2011 - 23:25
Baker, du hade säkring för diskanten iaf? Det är inte omöjligt att spela sönder i56 om du spelar dom som fullregister med bastung musik.
Det har jag inte tänkt. Om jag nu ska spela bastung musik så har jag ett par små baslådor vettu...
Men lite singer/songwriter tror jag att dom kan göra sej alldeles utmärkt fullregister..
Ja. Diskantsäkring valde jag givetvis till.
Dom är väl inte gjorda för att spela så, då är det väl bra dumt att utmana ödet. Är det 80 delning som gäller även för dessa som är lite större föresten?
Jag kommer nog dela dom vid 80 ja. Då har dom rullat av.....nästan ingenting..
Postad 28 February 2011 - 23:57
EDIT: 10 par blev det. Något nytta kommer man väl ha av dem
Redigerat av Svenn3SaataN, 01 March 2011 - 00:27.
Postad 01 March 2011 - 06:30
Edit. det är ju jätte smart att ha diskantsäkringen då det absolit ikte är det minsta omöjligt att älda upp diskanterna med hårt komprimerad rock på hög volym..
Postad 01 March 2011 - 07:32
Sorry agarn, blev inget filter igår men idag så är det inga problem och det är garanterat så vaka din mail i kväll
Edit. det är ju jätte smart att ha diskantsäkringen då det absolit ikte är det minsta omöjligt att älda upp diskanterna med hårt komprimerad rock på hög volym..
Gött !!
Postad 01 March 2011 - 16:52
Sjukaste rean jag varit med om...!!!!!
Köpte 20meter 21mm2 + 5meter 8mm2, och 8m Alcantara rött.
Pejjade ca 800kr, nypris ca 9000kr
Helt okej rea!
Postad 01 March 2011 - 16:57
8m Alcantara rött.
Ska du klä dina piPs...?
Eller är det till pimpmobilen?
Redigerat av -Palle-, 01 March 2011 - 16:57.
Postad 01 March 2011 - 17:04
Postad 01 March 2011 - 17:07
http://www.blekingeb....html/20-kronor
Pejjade ca 800kr, nypris ca 9000kr![]()
![]()
Helt okej rea!
Men...? 0,75 kvadrat räcker ju jämt till allt...?
Känns inte 21 kvadrat lite stort till muppsen...?
Postad 01 March 2011 - 17:24
Postad 01 March 2011 - 17:33
Anbart i all välmening såklart, vi vill dig väl det vet du så det är bara att gå med den snälla farbrorn...
Postad 01 March 2011 - 17:53
http://www.blekingeb....html/20-kronor
Pejjade ca 800kr, nypris ca 9000kr![]()
![]()
Helt okej rea!
Jo,det var hyfsad rea
Postad 01 March 2011 - 18:10
Men...? 0,75 kvadrat räcker ju jämt till allt...?
![]()
Känns inte 21 kvadrat lite stort till muppsen...?
![]()
Jo men slipper stativ till muppsen!
Idag kom eldtestet. Fick hem lite cat6. Slängde på den som högtalarkabel till diskant och mellanregister, då jag kan köra bi-amp. Riktigt förvånad över resultatet. Tror jag skippar min andra kabel ett tag framöver.... Upplevde helt nya dimensioner av diskanten, luftigare och klarare. Håller ni med? Eller är jag knäpp? o.O
Svar: Ja..!
Redigerat av Timpolanen, 01 March 2011 - 18:12.
Postad 01 March 2011 - 19:33
Idag kom eldtestet. Fick hem lite cat6. Slängde på den som högtalarkabel till diskant och mellanregister, då jag kan köra bi-amp. Riktigt förvånad över resultatet. Tror jag skippar min andra kabel ett tag framöver.... Upplevde helt nya dimensioner av diskanten, luftigare och klarare. Håller ni med? Eller är jag knäpp? o.O
Du är knäpp ja.
Postad 01 March 2011 - 19:33
Du skall gå efter ditt eget öra inte vad andra säger, helst skall man köra med EKK annars är man ute och cyklar enligt endel i denna tråden.
Postad 01 March 2011 - 19:50
Du skall gå efter ditt eget öra inte vad andra säger, helst skall man köra med EKK annars är man ute och cyklar enligt endel i denna tråden.
EKK, EK, FK, BK, Biltema, Klasse... Spelar ingen roll. Bara det är ren koppar.
Postad 01 March 2011 - 20:34
EKK, EK, FK, BK, Biltema, Klasse... Spelar ingen roll. Bara det är ren koppar.
Sådant gillar vi
Postad 01 March 2011 - 20:38
Kan det ha med resistansen att göra? Avskärmningen? Tviningen av trådarna? I don´t know. OM det är annan resistans i kabeln kanske en fasförskjutning kan uppstå mot den andra kabeln? Om det är den fasförskjutningen jag hör gentemot basen som har vanlig fet kabel på 8mm2.
Postad 01 March 2011 - 20:45
Sorry agarn, blev inget filter igår men idag så är det inga problem och det är garanterat så vaka din mail i kväll
Jag vakar o jag vakar...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?