Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 February 2011 - 13:52

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Grattis och varsågod :)
Postad bild

Postad 28 February 2011 - 16:22

Unregistered1574
  • Unregistered1574
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
grattis :)

Postad 28 February 2011 - 16:26

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Grattis :) skål!

Postad 28 February 2011 - 16:27

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Idag fyller farbror bagarmästare 31.
Grattis Bagarn !
Tack ska du ha !!
Fan Bagarn, du är ju fan schizofren !!
Det är jag inte alls !!
Nä, det är han inte.

:o :)

Fan, jag trodde du var en bra bit över 40 :) Ja, där ser man

Postad 28 February 2011 - 16:30

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
GRATTIS :) :)
/Mats

Postad 28 February 2011 - 16:33

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Fan, jag trodde du var en bra bit över 40 :) Ja, där ser man

Ja han ser ju ganska gammal ut! :)

Postad 28 February 2011 - 16:59

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jag tror nog att Ino's moduler kan duga till mig. Men då får jag nog gå upp några snäpp för att kunna få till den basen som jag vill ha och då blir det dyrt. Så Ino som basmoduler har jag redan släppt, så där har jag andra planer. Men som toppar är jag fortfarande inne på Ino, just för att det låter så jäävla bra och ljudbilden, MUMS! Sen är ju tanken att jag ska ha dem resten av livet. Jag tror ju inte att jag kommer lyssna på hardstyle när jag är 40+ :P En annan sak är ju att jag ska ha dem till bio också senare, då har jag bra nytta av deras fina ljud och spridning :)

Grattis bagarn! Vad gav du dig själv i födelsedagspresent idag då? :)

Att spela högt nog ja, men kanske inte på "rätt vis".... :lol:. det e mer så jag menar :o

Oavsett så får du vara redo på att det nog blir svårt för dig att få exakt det du e ute efter, du vill antagligen ha lite "in your face" ljud. det du kan göra då är att sitta för nära inos högtalare i ett alldeles för litet rum. då upplevs varenda transient som om dom ska äta upp dig... det passar sjukt bra till Hardstyle och lägg på det 6db boost i basen så är du i hardstyle himmlen, men allt annat låter apa.... xD
men att få både denna upplevelse och nästa sekund "korekt" till all annan musik, det blir svårare....

hur som så, Ino är ju jätte bra och jag tycker att dom gör allt bra oavsett vad man kräver av dom. Men dom har en "svaghet" och det är att dom just inte få den där "nu är det högt" karaktären oavsett hur högt man nu egentligen spelar. så om man är ute efter den så är Ino helt fel och man bör vända sig åt annat håll.

Jag har flera polare som inte riktigt gillar Ino's "sound" , just avsaknaden av "sound" gör att dom inte får den upplevelse dom är vana vid och dom föredrar det "vanliga" högtalarljudet framför "Musik".
Jag kan dock inte riktigt fatta detta... men jag respekterar deras åsikter dock... :P
Jag tycker att Hardstyle låter bättre än någonsin med Ino högtalare, allt låter bättre än någonsig :P

Edit: en sak som slog mig igår när jag satt och kollade på Top Gear, va att ljudbilden från Inos högtalare (i alla fall min piPs i mitt rum) tycks trotsa någon slags fysikalisk lag eller något.
Saken är den att jag låg på sängen och tittade med den allt jämt 100% perfekta ljudbilden i djupled, höjdled och sidled som jag bara hört från Ino. Och jag pottade till min dator stol för att den va lite iriterande i synfältet men den bestämde sig då för att snurra så att ryggstödet hamnade i så att den helt blokerade höger högtalare. stolen va väll ca 1,5m från högtalaren och sedan va 1m till mig. MEN trots att höger högtalare va totalt bakom stolen med marginal så blev inte ljudbilden förändrad alls.... :P. helt sjukt så jag satt och labbade med detta hemma ett tag och kom fram till att dom e sjuka xD

Redigerat av nejjagärintetillbaka, 28 February 2011 - 17:05.

Postad 28 February 2011 - 17:21

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Kom igen nu david, du kan klämma in ino engång till i ditt inlägg tror jag bestämt*j*vlas lite med dig :) *

Postad 28 February 2011 - 17:34

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Ino har ju PA grejer med till mycket lägre pris än hifi.

Postad 28 February 2011 - 18:24

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Att spela högt nog ja, men kanske inte på "rätt vis".... :P. det e mer så jag menar :)

Oavsett så får du vara redo på att det nog blir svårt för dig att få exakt det du e ute efter, du vill antagligen ha lite "in your face" ljud. det du kan göra då är att sitta för nära inos högtalare i ett alldeles för litet rum. då upplevs varenda transient som om dom ska äta upp dig... det passar sjukt bra till Hardstyle och lägg på det 6db boost i basen så är du i hardstyle himmlen, men allt annat låter apa.... xD
men att få både denna upplevelse och nästa sekund "korekt" till all annan musik, det blir svårare....

hur som så, Ino är ju jätte bra och jag tycker att dom gör allt bra oavsett vad man kräver av dom. Men dom har en "svaghet" och det är att dom just inte få den där "nu är det högt" karaktären oavsett hur högt man nu egentligen spelar. så om man är ute efter den så är Ino helt fel och man bör vända sig åt annat håll.

Jag har flera polare som inte riktigt gillar Ino's "sound" , just avsaknaden av "sound" gör att dom inte får den upplevelse dom är vana vid och dom föredrar det "vanliga" högtalarljudet framför "Musik".
Jag kan dock inte riktigt fatta detta... men jag respekterar deras åsikter dock... :)
Jag tycker att Hardstyle låter bättre än någonsin med Ino högtalare, allt låter bättre än någonsig :P

Edit: en sak som slog mig igår när jag satt och kollade på Top Gear, va att ljudbilden från Inos högtalare (i alla fall min piPs i mitt rum) tycks trotsa någon slags fysikalisk lag eller något.
Saken är den att jag låg på sängen och tittade med den allt jämt 100% perfekta ljudbilden i djupled, höjdled och sidled som jag bara hört från Ino. Och jag pottade till min dator stol för att den va lite iriterande i synfältet men den bestämde sig då för att snurra så att ryggstödet hamnade i så att den helt blokerade höger högtalare. stolen va väll ca 1,5m från högtalaren och sedan va 1m till mig. MEN trots att höger högtalare va totalt bakom stolen med marginal så blev inte ljudbilden förändrad alls.... :P. helt sjukt så jag satt och labbade med detta hemma ett tag och kom fram till att dom e sjuka xD

Jo, men för mycket "in your face" är jobbigt. Spelar jag riktigt högt här hemma med det jag har nu så blir det för mycket. Hemma hos Tengil tyckte jag att han kunde så högt så att det blev jobbigt, alltså en lagom volym :P Sen fattades det bara lika mycket bas så att man nästan börja tycka det är jobbigt. Då är det PERFEKT kalibrerat :D

Det är också det jag har blivit sjukt imponerad av, de låter fantastiskt och ljudbilden är outstanding :o

Ino har ju PA grejer med till mycket lägre pris än hifi.

Vilka grejer tänker du på då? Är detta något jag helt har missat?

Kom igen nu david, du kan klämma in ino engång till i ditt inlägg tror jag bestämt*j*vlas lite med dig :D *

Eftersom vi diskuterar Ino är det kanske inte så konstigt att han nämner det :lol:

Redigerat av Svenn3SaataN, 28 February 2011 - 18:32.

Postad 28 February 2011 - 18:41

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Eftersom vi diskuterar Ino är det kanske inte så konstigt att han nämner det :)

Jamen sju gånger då är det väl klart att jag är på och hugger för att få er att vakna till :)
Skall ju inom en snar framtid få lyssna på dessa skapelser, får se om jag säljer av ML och skaffar ett par Alien burkar istället jag gillar ju ett spela högt rent och precis som det är på skivan. Och det får ABSOLUT inte låta högtalare.

Postad 28 February 2011 - 18:43

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Jamen sju gånger då är det väl klart att jag är på och hugger för att få er att vakna till :)
Skall ju inom en snar framtid få lyssna på dessa skapelser, får se om jag säljer av ML och skaffar ett par Alien burkar istället jag gillar ju ett spela högt rent och precis som det är på skivan. Och det får ABSOLUT inte låta högtalare.

Om jag ska vara ärlig så verken tänker jag på eller lägger märke till hur ofta Ino nämns. Ja, ska bli kul och se vad du tycker. Alla tycker vi ju olika och har olika smak :)

Postad 28 February 2011 - 18:51

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Om jag ska vara ärlig så verken tänker jag på eller lägger märke till hur ofta Ino nämns. Ja, ska bli kul och se vad du tycker. Alla tycker vi ju olika och har olika smak :)

Det var ju enbart för att j*vlas med david såklart :)

Postad 28 February 2011 - 19:04

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Jag förstod att det var det också :) Men visst ibland kan det bli lite för mycket ino :P Jag tycker själv att det hade varit kul att få lyssna på dina grejer någon gång :o SVS har jag varit sugen på länge! Sen tycker jag dina golvare är balla också :P

Postad 28 February 2011 - 19:30

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Jag förstod att det var det också :) Men visst ibland kan det bli lite för mycket ino :P Jag tycker själv att det hade varit kul att få lyssna på dina grejer någon gång :) SVS har jag varit sugen på länge! Sen tycker jag dina golvare är balla också :o

Bara att komma över så får du lyssna och klämma lite på sakerna :P

Postad 28 February 2011 - 19:38

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Vilka grejer tänker du på då? Är detta något jag helt har missat?

Det finns en separat prislista för PA grejerna.

Postad 28 February 2011 - 20:54

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Ja du din jäfel! xD
jo men (ino) inlägget (ino) va ju ganska långt (ino) också (ino) så det e ju klart att (ino) ino kan komma att nämnas några gånger när jag ändå talade om (ino) märket ino (ino)! (ino)

typ :)

edit: rätt uppstälda så levererar dom en ljudbild som är detaljerad att man tappar hakan... fast jaghar även hört många gånger med i stort sätt obefintlig ljudbild... allt bara en gröt...
sedan varierar set ju som natt och dag mellan olika inspelningar, mycket mer än jag tidigare upplevt med något märke.

jag har ju haft både och hos mig, bra och dåligt inoLjud....

Postad 28 February 2011 - 20:57

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Ja du din jäfel! xD
jo men (ino) inlägget (ino) va ju ganska långt (ino) också (ino) så det e ju klart att (ino) ino kan komma att nämnas några gånger när jag ändå talade om (ino) märket ino (ino)! (ino)

typ :)

edit: rätt uppstälda så levererar dom en ljudbild som är detaljerad att man tappar hakan... fast jaghar även hört många gånger med i stort sätt obefintlig ljudbild... allt bara en gröt...
sedan varierar set ju som natt och dag mellan olika inspelningar, mycket mer än jag tidigare upplevt med något märke.

jag har ju haft både och hos mig, bra och dåligt inoLjud....

Den bjuder jag på :)

Jo det här med att många tror att det bara är att ställa in lådorna huxflux och ställa nivåer så är man rätt så fel ute, vi höll på att ställa in ett par x-2 ifrån kl 13 till 22 igår och det är inte färdigt än.

Postad 28 February 2011 - 21:02

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Hittade en sida med lite mätningar på slutsteg, bla Emotiva för den som är intresserad :)
http://www.hometheat...rs.html?start=9

Postad 28 February 2011 - 21:09

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Hittade en sida med lite mätningar på slutsteg, bla Emotiva för den som är intresserad :)
http://www.hometheat...rs.html?start=9

Bläddrade snabbt framåt på emotivas monoblock och såg detta.

"Power output into 8 Ohms and 4 Ohms is incredibly impressive. At the rated powers of 500W and 1000W, the THD levels are a very low 0.003% and 0.05%. At the 1% THD spec for output power, the XPA-1 puts out 680W into 8 ohms (37% higher than spec) and 1100W into 4 Ohms (10% over spec). Below is the THD+N vs. output power level for the Emotiva XPA-1 into an 8 Ohm load. (Measurement provided by Emotiva.)"

Låter ju inte helt fel precis :)

Postad 28 February 2011 - 21:16

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
******** att bagarn valde ino :P nu kommer väl hele denna tråd handla om det skulle vara tråkigt isf. :)
men men man får leva på hoppet. :o
Dom blir iaf. gryma hur mycket får man hosta upp för bara golvarna?
Du måste vara grymt nyfiken på invigningslyssningen :)
Glöm inte bort att köpa lite finare öl sorter så du verkligen kan njuta
Extra kul att du är så noga med lackningen gör så mycket sen när du är klar.
/Mats

Postad 28 February 2011 - 21:32

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Bläddrade snabbt framåt på emotivas monoblock och såg detta.

"Power output into 8 Ohms and 4 Ohms is incredibly impressive. At the rated powers of 500W and 1000W, the THD levels are a very low 0.003% and 0.05%. At the 1% THD spec for output power, the XPA-1 puts out 680W into 8 ohms (37% higher than spec) and 1100W into 4 Ohms (10% over spec). Below is the THD+N vs. output power level for the Emotiva XPA-1 into an 8 Ohm load. (Measurement provided by Emotiva.)"

Låter ju inte helt fel precis :)

Mina kommer nog räcka till i56 med en nominell impedans på 7 ohm och en känslighet på 92 db ! :P

******** att bagarn valde ino :lol: nu kommer väl hele denna tråd handla om det skulle vara tråkigt isf. :P
men men man får leva på hoppet. :P
Dom blir iaf. gryma hur mycket får man hosta upp för bara golvarna?
Du måste vara grymt nyfiken på invigningslyssningen :)
Glöm inte bort att köpa lite finare öl sorter så du verkligen kan njuta
Extra kul att du är så noga med lackningen gör så mycket sen när du är klar.
/Mats

Nej. Det här ska inte bli en Inotråd. Det finns ju en officiell och min byggtråd i GDS.
I båda dom är det fritt att snacka Ino.
Därmed inte sagt att Ino är bannat från denna tråden, men det SKA inte bli en Inotråd. :o

Postad 28 February 2011 - 21:39

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Mina kommer nog räcka till i56 med en nominell impedans på 7 ohm och en känslighet på 92 db ! :)

Perfekt att låta sina saker bara gå på halvfart, och det är väl frågan om det ens kommer göra det.

Postad 28 February 2011 - 21:42

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Perfekt att låta sina saker bara gå på halvfart, och det är väl frågan om det ens kommer göra det.

Risken för att spela sönder dom är i princip obefintlig. :)

Postad 28 February 2011 - 21:43

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Risken för att spela sönder dom är i princip obefintlig. :)

Jag lovar att jag skall göra mitt bästa för att hetsa dig när jag anländer...:)

Hur går men lack och montering föresten?
Mattsvarta släta eller lite knotter i lacken?

Postad 28 February 2011 - 21:45

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag lovar att jag skall göra mitt bästa för att hetsa dig när jag anländer...:)

Hur går men lack och montering föresten?
Mattsvarta släta eller lite knotter i lacken?

https://www.minhembi...s...279234&st=0 :)

Postad 28 February 2011 - 21:57

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...s...279234&st=0 :)

Vafan palle var ju riktigt rolig :o
Lackar ur ordentligt på att du inte nämner den megahightechsuperblast signalkabeln ala Niklas!! :)

Postad 28 February 2011 - 22:23

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Baker, du hade säkring för diskanten iaf? Det är inte omöjligt att spela sönder i56 om du spelar dom som fullregister med bastung musik.

Postad 28 February 2011 - 22:31

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Baker, du hade säkring för diskanten iaf? Det är inte omöjligt att spela sönder i56 om du spelar dom som fullregister med bastung musik.

Dom är väl inte gjorda för att spela så, då är det väl bra dumt att utmana ödet. Är det 80 delning som gäller även för dessa som är lite större föresten?

Postad 28 February 2011 - 23:25

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Det har jag inte tänkt. Om jag nu ska spela bastung musik så har jag ett par små baslådor vettu... :)
Men lite singer/songwriter tror jag att dom kan göra sej alldeles utmärkt fullregister..
Ja. Diskantsäkring valde jag givetvis till.

Dom är väl inte gjorda för att spela så, då är det väl bra dumt att utmana ödet. Är det 80 delning som gäller även för dessa som är lite större föresten?

Jag kommer nog dela dom vid 80 ja. Då har dom rullat av.....nästan ingenting.. :)

Postad 28 February 2011 - 23:57

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Nu vid 0:00 så kommer blekingebilradio har en rejäl rea. Tänkte köpa några par koaxialhögtalare, de kostar ju bara 20kr paret. De borde ju duga till surroundhögtalare? Så kan man bygga några stycken :)

EDIT: 10 par blev det. Något nytta kommer man väl ha av dem :)

Redigerat av Svenn3SaataN, 01 March 2011 - 00:27.

Postad 01 March 2011 - 06:30

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Sorry agarn, blev inget filter igår men idag så är det inga problem och det är garanterat så vaka din mail i kväll :)

Edit. det är ju jätte smart att ha diskantsäkringen då det absolit ikte är det minsta omöjligt att älda upp diskanterna med hårt komprimerad rock på hög volym..

Postad 01 March 2011 - 07:32

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Sorry agarn, blev inget filter igår men idag så är det inga problem och det är garanterat så vaka din mail i kväll :)

Edit. det är ju jätte smart att ha diskantsäkringen då det absolit ikte är det minsta omöjligt att älda upp diskanterna med hårt komprimerad rock på hög volym..

Gött !! :)

Postad 01 March 2011 - 16:52

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
http://www.blekingeb....html/20-kronor

Sjukaste rean jag varit med om...!!!!!

Köpte 20meter 21mm2 + 5meter 8mm2, och 8m Alcantara rött.

Pejjade ca 800kr, nypris ca 9000kr :( :P :rolleyes:

Helt okej rea! :)

Postad 01 March 2011 - 16:57

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

8m Alcantara rött.

Ska du klä dina piPs...? :P

Eller är det till pimpmobilen? :(

Redigerat av -Palle-, 01 March 2011 - 16:57.

Postad 01 March 2011 - 17:00

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Till ponten :( Perfa! 20kr istället för 700kr/m e ju inte fel!

Postad 01 March 2011 - 17:04

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Ja jag skulle behöva klä om mitt innertak på camaron, men jag har den står magasinerad nu, så får invänta varmare väder och ta den till en bilskräddare för att få rätt färg på tyget. :(

Postad 01 March 2011 - 17:07

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Pejjade ca 800kr, nypris ca 9000kr :P :rolleyes: :)

Helt okej rea! ;)

Men...? 0,75 kvadrat räcker ju jämt till allt...? :(
Känns inte 21 kvadrat lite stort till muppsen...?

:P :blink:

Postad 01 March 2011 - 17:09

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Nej!!!!!!! det ska vara 21mm^2

Postad 01 March 2011 - 17:24

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Idag kom eldtestet. Fick hem lite cat6. Slängde på den som högtalarkabel till diskant och mellanregister, då jag kan köra bi-amp. Riktigt förvånad över resultatet. Tror jag skippar min andra kabel ett tag framöver.... Upplevde helt nya dimensioner av diskanten, luftigare och klarare. Håller ni med? Eller är jag knäpp? o.O

Postad 01 March 2011 - 17:33

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jag känner en bra och trevlig herre, han spänner fast folk i en säng i ett madrasserat rum och matar dom med lugnande medecin. han och du kanske borde träffas... ?! :(
Anbart i all välmening såklart, vi vill dig väl det vet du så det är bara att gå med den snälla farbrorn... :P

Postad 01 March 2011 - 17:53

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Pejjade ca 800kr, nypris ca 9000kr :rolleyes: :) :blink:

Helt okej rea! :P

Jo,det var hyfsad rea :( Jag köpte bara hem några koaxialer för någon nytta borde jag ju kunna ha av dem någon gång ;) Funderade också på att köpa lite vinyl, men kommer aldrig palla lägga ner den tiden på att klä något. Får se om man kan slänga ihop några vettiga surror senare med de koaxialerna :P

Postad 01 March 2011 - 18:10

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Taket + baslådan ska väl kläs i första hand :( Jovar lite sugen på kocksarna men tror dom bara duger till att slänga i väggen för mig :rolleyes:

Men...? 0,75 kvadrat räcker ju jämt till allt...? :P
Känns inte 21 kvadrat lite stort till muppsen...?
:blink: :)

Jo men slipper stativ till muppsen!

Idag kom eldtestet. Fick hem lite cat6. Slängde på den som högtalarkabel till diskant och mellanregister, då jag kan köra bi-amp. Riktigt förvånad över resultatet. Tror jag skippar min andra kabel ett tag framöver.... Upplevde helt nya dimensioner av diskanten, luftigare och klarare. Håller ni med? Eller är jag knäpp? o.O

Svar: Ja..!

Redigerat av Timpolanen, 01 March 2011 - 18:12.

Postad 01 March 2011 - 19:33

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Du är knäpp ja.

Postad 01 March 2011 - 19:33

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Du skall gå efter ditt eget öra inte vad andra säger, helst skall man köra med EKK annars är man ute och cyklar enligt endel i denna tråden.

Postad 01 March 2011 - 19:48

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
HAHA :P Jag tycker iaf det var skillnad :(

Postad 01 March 2011 - 19:50

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Du skall gå efter ditt eget öra inte vad andra säger, helst skall man köra med EKK annars är man ute och cyklar enligt endel i denna tråden.

EKK, EK, FK, BK, Biltema, Klasse... Spelar ingen roll. Bara det är ren koppar. :(

Postad 01 March 2011 - 20:34

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

EKK, EK, FK, BK, Biltema, Klasse... Spelar ingen roll. Bara det är ren koppar. :(

Sådant gillar vi :P

Postad 01 March 2011 - 20:38

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Humm ja, jag vågar inte ge mig in i diskussionen, om vad som är rätt eller fel. Kan inte annat säga än att jag upplevde en förändrad karaktär i övre registret. Kan inte säga om den blev bättre eller sämre.

Kan det ha med resistansen att göra? Avskärmningen? Tviningen av trådarna? I don´t know. OM det är annan resistans i kabeln kanske en fasförskjutning kan uppstå mot den andra kabeln? Om det är den fasförskjutningen jag hör gentemot basen som har vanlig fet kabel på 8mm2.

Postad 01 March 2011 - 20:45

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Sorry agarn, blev inget filter igår men idag så är det inga problem och det är garanterat så vaka din mail i kväll :(

Jag vakar o jag vakar...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.