Postad 25 October 2013 - 22:05
5/5
Fantastisk film. Jag var helt golvad när eftertexten började rulla, popcornen hade jag inte ens börjat äta då jag satt på helspänn under i stort sett hela filmen.
Foto, ljud, musik och effekt (3D) samverkar till att göra det till en oerhört häftig upplevelse på bio. Detta var tredje 3d filmen jag såg och den första som faktiskt fungerade och gav mervärde.
Dock gillade sambon den inte alls. Något om tunn story.
Jag förstår argumentet men i detta fall väger stil och koncept så mycket högre att jag lugnt kan säga att det är något av det bästa jag sett på länge.
Redigerat av Unregistered80a991cf, 25 October 2013 - 22:19.
Postad 26 October 2013 - 00:14
Synd på överexponerade skådisar men det kanske funkar.
Red Dawn, BD (nya)
Mycket bättre än jag trodde. Helt ok underhållning. 6/10.
Postad 26 October 2013 - 09:21
Var på bio med grabben som e 4 år.
Uppskattades faktiskt mer än väntat av mig och grabben skrattade vilt många gånger under filmen. Bara det ger ett bra betyg
7/10
Postad 26 October 2013 - 13:28
Gravity verkar intressant men jag pallar inte 3D...
Synd på överexponerade skådisar men det kanske funkar.
Jag har mycket svårt för Sandra Bullock och visst, hon är väl lite som hon brukar även i denna film men det är ju iallafall inte en kärlekskomedi så man slipper mycket av hennes sämsta sidor. Men nog hade det varit intressant att se någon annan, mindre känd, i den kvinnliga huvudrollen.
I övrigt tycker sambon sämre om den idag pga av avsaknaden av story och jag tycker den är bättre pga upplevelsen, överväger faktiskt om jag ska gå och se den igen på bio något jag aldrig gjort tidigare. Se vad olika vi kan vara.
Postad 26 October 2013 - 23:22
Enda jag kan klaga på är att man är bortskämd med bra 3D hemma och får stå ut med suddig bild och massa crosstalk på bio. Film är utan tvekan bäst hemma. Ska bli trevligt att se den igen hemma utan suddig 3D.
Redigerat av Unregistereddc471864, 26 October 2013 - 23:22.
Postad 27 October 2013 - 11:19
Gripande och stark film om hur droger påverkar personer och dess omgivning. Bra skådespeleri
Är inte min typ av film egentligen, men ger den ändå 6,5/10.
Postad 27 October 2013 - 19:32
Psykologisk thriller som har en intressant story men som brister på sina ställen då och då. Förhoppningsvis kommer någon uppföljare
6,7/10
Postad 27 October 2013 - 22:39
Satt och spelade Candy Crush genom halva filmen. Men det var härligt tryck i basen
Betyg: 3/10
R.I.P.D
Jösses vilken jävla dynga!
Betyg: 1/10
Appaloosa
Riktigt bra western. Tyvärr har man väl blivit lite "Hollywood-iserad" och tyckte det kunde dundra lite mer av vapnen, men iofs låter inte svartkrutsvapen så speciellt mycket.
Betyg: 8/10
Postad 28 October 2013 - 07:19
Har inte så mycket att tillföra, dem flesta har redan sett filmen och poängterat det mesta.
Något jag tyckte var märkligt var den bombastiska musiken, som rullade för jämnan. (Kändes det som.)
Hade blivit mycket mer kraftfullt om det inte har rullat "hela tiden", utan bara exempelvis just i dem mäktiga scenerna.
Nu blev det lite såhär - BOOM-DA-DUUM - *Clark knyter skosnörena* - DADA-DADUM...
Sen 3D'n, vet jag inte mycket om. Men jag märkte ingen 3D. Det var väldigt sparsmakat. Och då känner man sig lite lurad
när man suttit med brillorna på nästippen i två timmar.
Fast snyggt, det tycker jag att det var.
Nä, den här får ett överlag lågt betyg helt enkelt.
Dock känns det som en sådan 'blockbuster' som man måste ha sett.
Så jag kan inte rekommendera någon att hoppa över den.
Men ha låga förväntningar när ni trycker på PLAY.
Betyg: 4/10
Redigerat av Unregisteredf29bec15, 28 October 2013 - 07:21.
Postad 28 October 2013 - 17:23
Postad 28 October 2013 - 23:21
2- av 5.
Postad 29 October 2013 - 09:41
Jag gillade den!
Mycket bra bild och ljud!
En lite bättre än bara OK popcornrulle. 7/10 röda biosoffor
ps. skruva upp ljudet och kör igång rumpskakarna
Postad 29 October 2013 - 10:59
Gillade den mycket mer än den förra. Mycket bättre skurk (Benedict Cumberbatch dominerar filmen från början till slut, han är helt enkelt grymt bra), fanns (lite) mer tid för story och dialog, hängde ihop bättre storymässigt och jag upplevde den som lite mindre flängig. Dock var den väldigt förutsägbar och hade några rejäla logiska luckor vilket väl drar ner slutbetyget något.
Iron Man 3 (BD) 5/10
En alltigenom bedrövlig antagonist, RDJr kan inte trovärdigt agera panikångestfylld och en generellt oinspirerad story. Dessutom undrar man iaf jag var alla övriga Avengers och inte minst Shield helt plötsligt tog vägen när världen hotas av en uppenbarligen kompetent terrorist. Filmen räddas något av Ben Kingsley men den är överlag en rejäl besvikelse och klart sämre än 2:an.
Postad 30 October 2013 - 21:29
Betyg för de enskilda filmerna:
Svarta pärlans förbannelse 8/10
Död mans kista 8/10
Vid världens ände 9/10
I främmande farvatten 7/10
Edit: På tal om del 4 "I främmande farvatten". Svartskägg använde tydligen svenska kanoner
Redigerat av Unregisteredcf5e689c, 31 October 2013 - 15:13.
Postad 01 November 2013 - 16:05
Ja vad ska man säga.
Vissa roliga sekvenser men som helhet riktigt trist.
4/10
Postad 01 November 2013 - 21:21
Postad 01 November 2013 - 21:37
Cloud Atlas. mycket bra film. 2:40 lång men det kändes inte. lite skum, den liknar ingen film jag sett på sistone. bra ljud!
Skum är ordet.
Ganska uppslukande film och jag gillade den, men är lite kluven. Definitivt välgjord, men är den bra egentligen?
Postad 01 November 2013 - 22:23
deras "framtidsengelska" var kul...Skum är ordet.
Ganska uppslukande film och jag gillade den, men är lite kluven. Definitivt välgjord, men är den bra egentligen?
Postad 03 November 2013 - 02:36
En koreansk film som jag gillade. Det finns tydligen en japansk version av filmen och den har jag inte sett.
En film om kärlek galenskap offer ensamhet.
Väldigt långsam film på 2 tim.
Men jag gillade den ville verkligen veta hur den skulle sluta.
Redigerat av Niskalaukaus, 03 November 2013 - 03:06.
Postad 03 November 2013 - 05:43
Postad 03 November 2013 - 09:47
Klart sevärd med mycket bra bild och bra ljud.
Postad 03 November 2013 - 13:33
Känns väldigt mycket serietidning - häftiga bildkompositioner och grovt utmejslade karaktärer, hyfsat underhållande men inget djup.
Guy Pearce är bra, och för all del även Robert Downey Jr, men Ben Kingsleys figur är en ren pajasroll.
Har visst kostat $200 miljoner, och gått med en miljard dollar i vinst.
Grattis till producenterna, men det här är ingen film jag kommer att köpa eller se på bio, och knappast nästa rulle heller.
Sådär himla bra är det inte helt enkelt...
betyg 5 av 10
Postad 03 November 2013 - 15:01
En gång tyckte jag den var grymt cool, nu var den bara rent larvig och skådespelarinsatserna var skrattretande.
Betyg 1/10
Postad 03 November 2013 - 17:43
The Cloud Atlas - 8/10
Epic - 7/10
The Croods - 6/10
Postad 04 November 2013 - 11:21
Vad ska man säga, Disney har tagit över Marvel...Iron Man 3
Känns väldigt mycket serietidning - häftiga bildkompositioner och grovt utmejslade karaktärer, hyfsat underhållande men inget djup.
Guy Pearce är bra, och för all del även Robert Downey Jr, men Ben Kingsleys figur är en ren pajasroll.
Har visst kostat $200 miljoner, och gått med en miljard dollar i vinst.
Grattis till producenterna, men det här är ingen film jag kommer att köpa eller se på bio, och knappast nästa rulle heller.
Sådär himla bra är det inte helt enkelt...
betyg 5 av 10
...och de lär ju se till att detta aldrig får en ände...Senaste Thor, 6/10
Postad 04 November 2013 - 12:30
Tyvärr förstörde Sandra Bullock hela filmen.
I övrigt var den riktigt bra gjord.
Postad 04 November 2013 - 12:38
Helt okej film som levererar fint med ljud och bild. Storyn känns svag, men det är mycket action genom hela filmen och det var det jag förväntade mig.
6/10
Postad 04 November 2013 - 17:10
Postad 04 November 2013 - 22:36
Vad ska man säga, Disney har tagit över Marvel...
...och de lär ju se till att detta aldrig får en ände...
Det ligger i tiden helt enkelt. Superhjältar är hippt och i modet nu, så klart att det mjölkas. Inte mig emot
Postad 04 November 2013 - 22:49
Det ligger i tiden helt enkelt. Superhjältar är hippt och i modet nu, så klart att det mjölkas. Inte mig emot
Tråkigt bara att manus betingar nån bråkdels promille av budgeten...
Postad 05 November 2013 - 07:40
Tråkigt bara att manus betingar nån bråkdels promille av budgeten...
Ja detta fenomen blir allt vanligare i alla actionfilmer inte bara Marvel-filmer, jag tror oxå att det är budget som styr men mest tror jag det är lathet och dagens publik kräver inget manus utan nöjer sig med det gamla goda humor och action-mixen som alla dessa manus-befriade filmer består av.
Postad 05 November 2013 - 07:46
Toppbetyg från mig!
Postad 05 November 2013 - 08:17
När jag startade filmen så var jag osäker om jag sett den eller inte, men så fort han kom fram till Ön så kom jag ihåg att jag sett den förut.
Nicolas Cage i huvudrollen gör inte bort sig faktiskt!
Storyn är mystisk och psykiskt påfrestande av och till, det skapas en viss spänning som håller sig igenom hela filmen.
Riktigt sevärd film som man inte ska se på en bakissöndag om man vill hänga med!
7/10
Postad 05 November 2013 - 08:56
Inte mig heller. De är lättsmält underhållning. Man vet vad man kan förvänta sig.
Postad 05 November 2013 - 09:26
Bild 9/10 Riktigt snyggt.
Ljud 7/10 Förväntade mig mer av denna rulle!
Film: 2/10 (tack vare bilden) Herrejävlars vilken smörja, förstår inte hur denna gick igenom kvalisortskontrollen!? Så extremt dålig.....
Postad 05 November 2013 - 12:58
Heat med Sandra Bullock,tyckte det var en riktigt bra actionkomedi! 8/10
Jäklar så dålig film, Hade stora svårigheter att kämpa mig igenom den. Fylld med enfaldiga vulgära svordomar och lövtunn sory.
Postad 05 November 2013 - 14:13
Helt okey med bra bild och ljud. Historien funkar och skådespelet är OK.
Postad 05 November 2013 - 16:42
Jäklar så dålig film, Hade stora svårigheter att kämpa mig igenom den. Fylld med enfaldiga vulgära svordomar och lövtunn sory.
Det räckte med att se trailern för att inse att det är en film man ska undvika, tragiskt att Bullock tar en sån roll igen och igen.
http://www.youtube.com/watch?v=c-KKx0lcn2A
Postad 07 November 2013 - 17:08
Typiskt Larry David humor. Michael Keaton spelar en rolig prick :-) Liev Schreiber (Ray Donovan, salt, goon) e också lite rolig.
Helt OK om man gillar Simma lugnt Larry (Curb your Enthusiasm)
6/10
Postad 07 November 2013 - 19:45
Gillade den .. var en blandning av Pitch Black och Chronicles of Riddick .. har dock inte läst serien så jag kan inte säga
om den följer Riddick så som han e eller så .. men men, underhållande! Jag gillar Chronicles of Riddick och denna öppnar något för det ;-) sorry kanske en spoiler men den bjuder jag på
7/10
Postad 07 November 2013 - 21:38
Detta är första gången vi var på "riktig" bio sen vi byggde vårt biorum (vi fick friplåtar
Postad 08 November 2013 - 08:20
Måste nästan börja med bilden, den är verkligen helt otroligt i denna film! Ligger absolut bland toppfilmerna när det kommer till kvalitet på både bild och ljud (mest bild).
Filmen i sig är också riktigt bra, intressant story även om en del spoilers har kommit fram här i tråden innan jag såg filmen.
Gillar man futuristiska filmer i en apokalyptisk värld så är denna klart intressant!
7,5/10
Postad 08 November 2013 - 09:42
Oblivion 1080p Bluray
Måste nästan börja med bilden, den är verkligen helt otroligt i denna film! Ligger absolut bland toppfilmerna när det kommer till kvalitet på både bild och ljud (mest bild).
Filmen i sig är också riktigt bra, intressant story även om en del spoilers har kommit fram här i tråden innan jag såg filmen.
Gillar man futuristiska filmer i en apokalyptisk värld så är denna klart intressant!
7,5/10
Håller med. bra film. sjukt nice foto.
själv såg jag Great Gatsby i veckan. helt okej. ruskigt fin bild fast kanske något överdriven
Postad 08 November 2013 - 22:24
Postad 09 November 2013 - 15:07
Vi fick hem trilogin i veckan så det blir att plöja dem nån dag. Håller med om att del 1 och 3 är bäst men 2:an duger den med!Jurassic park, för femtielfte gången. Den håller än och jag gillar T-rex-scenen skarpt, hela rummet vibrerar. :-) Tvåan suger hårig köttbulle och trean är klart sevärd, men ettan kan man se hur många gånger som helst.
Postad 09 November 2013 - 19:29
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
86 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?