Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 February 2010 - 16:00

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Efter uppdateringen så har jag stora problem att höra vad folk säger i telefonen.. Funkar utmärkt om man använder headsetet. Är det någon mer som har detta probelm och finns det ngn lösning?

// Ola

Jag hade detta felet med och var tvungen att lämna in min till en serviceverkstad. Finns en tråd om det här:
http://talk.maemo.or...?t=42227&page=5

Trist men jag fick min fixad på en vecka ungefär.

Redigerat av Unregistered6144aa51, 22 February 2010 - 16:01.

Postad 22 February 2010 - 17:10

Unregisteredae821c86
  • Unregisteredae821c86
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Måste ställa en fråga som jag inte hittat svar på i tråden.
Jag beställde idag en N900 från Telenor och de talade då om att den var operatörslåst under bindningstiden. Jag hade inte hört talas om att Telenor låste deras telefoner.
Min undran är. Är det någon som kan bekräfta att telenors lurar verkligen är operatörslåsta.
Andra frågan: Går det att uppdatera FW på en operatörslåst N900. d.v.s använda officiella FW-verisner och inte någon egentillverkad Telenorvariant.

Jag köpte en beggad N900 som var köpt med Telenor.. Den var ej låst då jag har Telia.. :P

F.ö nån som kan tipsa om affär där man kan köpa invisible shield + väska? :)

Mvh

Postad 22 February 2010 - 17:38

iorsson
  • iorsson
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Ingen orsak. Dock kan det ju finnas sim-lås, men det är i så fall en annan sak och påverkar inte möjligheten att hålla telefonen korrekt uppdaterad.

A

Är inte Sim-Lås och operatörslås samma sak?

Postad 22 February 2010 - 18:55

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Är inte Sim-Lås och operatörslås samma sak?

Operatörsanpassning brukar innebära anpassad startskärm, låst sida att starta surf med o s v samt ibland operatörsunika bokmärken och applikationer. Detta innebär då att du inte brukar kunna uppdatera för att få buggfixar förrän din operatör ev behagat anpassa den nya mjukvaran.

Operatörslåsning innebär bara att telefonen är låst till sim-kort från en viss operatör, och det är en mycket enklare sak.

A

Postad 22 February 2010 - 19:21

iorsson
  • iorsson
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Operatörsanpassning brukar innebära anpassad startskärm, låst sida att starta surf med o s v samt ibland operatörsunika bokmärken och applikationer. Detta innebär då att du inte brukar kunna uppdatera för att få buggfixar förrän din operatör ev behagat anpassa den nya mjukvaran.

Operatörslåsning innebär bara att telefonen är låst till sim-kort från en viss operatör, och det är en mycket enklare sak.

A

Ok, då gissar jag att det var så säljaren menade. Jag får prova när jag får den. Tack för förtydligandet...

Postad 22 February 2010 - 22:22

Unregisteredae821c86
  • Unregisteredae821c86
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Ok, då gissar jag att det var så säljaren menade. Jag får prova när jag får den. Tack för förtydligandet...

Om du missade när jag citerade dig här ovanför så köpte jag nyss en N900 av en kille som hade tecknat 18mån abb hos Telenor i samband med köpet.

Den var ej låst.

mvh

Postad 23 February 2010 - 00:43

Redius
  • Redius
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Ni som gör "beställningar" e.d. nu (exempelvis från Telenor/Tre, eller övrigt) - varifrån beställer ni? Utan att stå i kö, eller förhandsboka?

Postad 23 February 2010 - 01:55

stefffe
  • stefffe
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Ni som gör "beställningar" e.d. nu (exempelvis från Telenor/Tre, eller övrigt) - varifrån beställer ni? Utan att stå i kö, eller förhandsboka?

Beställde en från mobilgiganten igår, stod att det fanns EN i lager just då så jag hoppas jag fick den. Förlängde mitt nuvarande tele2-abonnemang utan bidningstid till ett snackis19 med förhöjd månadsavgift på 200:- i 24 mån.

Postad 23 February 2010 - 02:07

stefffe
  • stefffe
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Rekommenderar ni denna lur eller ej? .. Får lite dubbla budskap, endast 10or i betyg fast här verkar det komma upp rätt mycket saker som inte är bra? :S

Du tycker att alla som köper en n900 ska gå till detta forum och skriva "nu har jag köpt en n900 och den är JÄTTEBRA". I mitt huvud fungerar det tvärtom, de som har köpt en n900 och har vissa problem, stora eller små, kommer till detta forum! Därför kan man få det intrycket av att den strular.

Postad 23 February 2010 - 08:14

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Du tycker att alla som köper en n900 ska gå till detta forum och skriva "nu har jag köpt en n900 och den är JÄTTEBRA". I mitt huvud fungerar det tvärtom, de som har köpt en n900 och har vissa problem, stora eller små, kommer till detta forum! Därför kan man få det intrycket av att den strular.

Håller till 110 % med.
Detta forum är till för funderingar, problem, tips m.m.

Vill man läsa positiva saker (= beröm) så tycker jag man kan leta upp olika KUNDrecensioner (omdömen) t.ex.:
http://www.dustinhom...e_Prisjakt_6032 (klicka på fliken rexensioner)
https://www.prisjakt...kt.php?o=474421
eller tester/recesioner:
http://www.mobil.se/...e-1.305298.html
https://www.prisjakt....php?rec=474421

Jag skulle då aldrig våga REKOMMENDERA något till en annan person.
Vad den personen vlll ha är ju helt upp till dens behov, erfarenhet, pengaflöde, smak, tycke m.m.
Jag kan bara säga att JAG tycker N900:an (en handdator som går att konversera med) är perfekt för mig, thats it.

Redigerat av Unregistered64f891a5, 23 February 2010 - 10:34.

Postad 23 February 2010 - 10:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
jag är brutalt nöjd med min N900....aldrig haft en bättre mobil

Postad 23 February 2010 - 15:12

PetEri88
  • PetEri88
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Även jag är mkt nöjd med min N900 har inga som helst problem... Absolut den bästa mobilen jag haft ;)

Postad 23 February 2010 - 17:05

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jag tycker att min e71 är den absolut bästa mobilen jag haft. Jag är trött på diskussionen om att n900 inte skulle vara en mobil, men känner samtidigt att jag inte riktigt vet vad det är. Den fyller behov jag inte hade en aning om att jag hade.

E71 är den bästa mobilen jag haft, men min n900 är (forutom snus) det absolut bästa jag haft som får plats i fickan.

Postad 23 February 2010 - 17:07

andreas_ryden
  • andreas_ryden
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej Alla!

Tre har tabbat sig och har skikat min N900 ÄVEN fast jag avbokade min beställning för 1 månad sedan. Mobilen ligger nu på posten och den som vill får tilsammans med mig hämta ut denna. Priset för uthämtningen är 5795:-
JAG BOR I VARBERG!!!

Jag kan även skika telefonen men då pengar först naturligtvis! Dock så är väl ingen sugen på det!

Mobilen är alltså ny i kartong. Har själv inte 5795:- över att hämta ut den, utan om ingen hör av sig innan fredag kommer jag att skika tillbaka paketet. (skall hämta senast på 2010-03-08 men jobbar till sjöss och börjar jobba på måndag!

Är någon seriöst intresserad så släng i väg ett mejl så skikar jag mitt mobilnumer så vi kan ta kontakt!
MVH Andreas Rydèn

[email protected]

Postad 24 February 2010 - 01:38

Davronbek
  • Davronbek
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
undrade om någon kunde hjälpa mig med http://maemo.org/dow...Maemo5/mplayer/ vad menas med command line only? hur "aktiverar" man den?

Tack

Postad 24 February 2010 - 08:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det menas med att du kör den i X terminal...
Men du kan ta hem Sib också så får du ett grafiskt ui..

Postad 24 February 2010 - 08:41

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Jag tycker att min e71 är den absolut bästa mobilen jag haft. Jag är trött på diskussionen om att n900 inte skulle vara en mobil, men känner samtidigt att jag inte riktigt vet vad det är. Den fyller behov jag inte hade en aning om att jag hade.

Jag har också haft en E71 och håller med dig om att det är den bästa MOBIL jag haft.

När det gäller N900 så blir jag trött på alla som säger att det är en mobil för det är det INTE.
Med N900 kan du göra 95% av allt den kan göra utan att ens ha ett sim-kort i den.
Menar så här:
Då N900:an automatiskt kopplar upp sig mot de WLAN du lärt/lär den så kan du ringa via skype, köra all slags mail, sufra och köra facebook o twitter och allt annat, fotografera och lägga ut bilder på nätet eller skicka via mail, ladda ner spel och köra och mycket mer.....
Sim-kortet behövs ju "bara" för att kunna ringa och ta emot mobilsamtal och köra internet via mobilnätet.

Jag hade N900:an i drygt en vecka innan jag fick ett sim-kort så jag vet hur det var, när jag väl fick sim-kortet så undrade jag vad sjutton jag skulle med det till... :)

Redigerat av Unregistered64f891a5, 24 February 2010 - 09:37.

Postad 24 February 2010 - 09:06

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Har någon fått Recaller att fungera? (En widget som kan spela in samtal).
Jag har försökt att installera det och det står att den är installerad men när jag skall lägga till den som widget på skrivbordet så finns den på listan men blir inte tillagd och jag hittar den inte heller på någon annan plats...
Någon som fått det att funka?

Redigerat av Unregistered6144aa51, 24 February 2010 - 09:06.

Postad 24 February 2010 - 10:26

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Är det möjligt att titta på film och skicka ljudet via fm-sändaren?
Samma fråga fast när det gäller spel, kan man spela och skicka ljudet via fm-sändaren?
Tänkte nämligen använda den med mina hörslelkåpor med fm-radio.

Postad 24 February 2010 - 12:27

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Jag har också haft en E71 och håller med dig om att det är den bästa MOBIL jag haft.

När det gäller N900 så blir jag trött på alla som säger att det är en mobil för det är det INTE.
Med N900 kan du göra 95% av allt den kan göra utan att ens ha ett sim-kort i den.
Menar så här:
Då N900:an automatiskt kopplar upp sig mot de WLAN du lärt/lär den så kan du ringa via skype, köra all slags mail, sufra och köra facebook o twitter och allt annat, fotografera och lägga ut bilder på nätet eller skicka via mail, ladda ner spel och köra och mycket mer.....
Sim-kortet behövs ju "bara" för att kunna ringa och ta emot mobilsamtal och köra internet via mobilnätet.

Jag hade N900:an i drygt en vecka innan jag fick ett sim-kort så jag vet hur det var, när jag väl fick sim-kortet så undrade jag vad sjutton jag skulle med det till... ;)

det är en mobil. bara ribban som höjts för vad de klarar av...deal with it :)

Postad 24 February 2010 - 12:33

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Samma fråga fast när det gäller spel, kan man spela och skicka ljudet via fm-sändaren?

ja. det borde gå. släng in widgeten för att slå av och på fm sändaren. slå på den och sedan sänder den...starta spel eller film och du borde vara hemma.

Postad 24 February 2010 - 13:01

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

det är en mobil. bara ribban som höjts för vad de klarar av...deal with it :)

Håller EJ med, eftersom den klarar 95% av sina "uppdrag" utan sim-kort så är det INTE en mobil!
En mobil kan man prata med och via mobilnätet och det är 90% av dess funktion, 10% är annat typ mail spel m.m. ...deal with it ;)

Postad 24 February 2010 - 13:03

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

ja. det borde gå. släng in widgeten för att slå av och på fm sändaren. slå på den och sedan sänder den...starta spel eller film och du borde vara hemma.

Ok, tackar för svaret. Finns det någon som har möjlighet att testa detta, sitter med fingret på beställningsknappen. :)

Postad 24 February 2010 - 13:32

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Ok, tackar för svaret. Finns det någon som har möjlighet att testa detta, sitter med fingret på beställningsknappen. :)

åfan :lol: , Testade så att ljudet försvann innan...Men insåg precis nu att jag äger ju *** inte någon radiomottagare. Får väl gå ut till bilen ;) om ingen svarar snabbt här.

Postad 24 February 2010 - 13:45

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

åfan :) , Testade så att ljudet försvann innan...Men insåg precis nu att jag äger ju *** inte någon radiomottagare. Får väl gå ut till bilen :lol: om ingen svarar snabbt här.

Hehe! ;) Ja, det vore trevligt ifall du har tid och lust att testa det i bilen.

Postad 24 February 2010 - 13:48

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Håller EJ med, eftersom den klarar 95% av sina "uppdrag" utan sim-kort så är det INTE en mobil!
En mobil kan man prata med och via mobilnätet och det är 90% av dess funktion, 10% är annat typ mail spel m.m. ...deal with it :)

tiderna förändras och så gör även epitetet mobilerna. Det är väl inget som säger att en mobiltelefon måste använda ett visst sätt för att kommunicera.

Tex...tv används snart inte för att kolla på tv med länge, utan vi kör musik,bilder, de program vi vill se när vi vill se. Det kommer ändå kallas tv.

Ett ännu sämre men ändå roligt exempel är en tidning.kan läsas i pappersform men kan oxå läsas på nätet. Men det är ändå en tidning :lol:

och var får du de där sifforna ifrån?

Postad 24 February 2010 - 14:01

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
och var får du de där sifforna ifrån?
[/quote]
Min egen upsskattning av sätt att köra som äör rent speickfika för ENBART mobilnätet UTAN intnrettrafik.

Jag ger mig angående om N900:an är en mobil eller inte.
Jag tillhör dock inte stenålderstyperna som bara för det var en mobil som man använde en gång för att tala med varandra på disans utan ledning så mäste inte alla framtida apparater som kan göra samma sak vara just en mobil.
Du nämner tv... tja man kan ju iitta på tv via en mobil.. är det då en tv eller en mobil...(eller en handdator eller...)?

Som sagt, jag lägger ner vidare argumentation från min sida, jag anser dock n900:an INTE vara en mobil sedan får var och en tycka att det är det, that's it.

Postad 24 February 2010 - 14:12

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
ok, tror att ordet mobiltelefon kommer försvinna mer och mer. Bara det att vi numera bara säger mobil betyder ju egenligen att vi vet att det är mer än just en telefon.

Tror vi kommer höra mer och mer..."Vänta lite, jag ska bara plocka upp min surfplatta" HAHA låter ju förjäv*gt :lol:

så snart står väl orden mobil vs platta motvarandra :)

Redigerat av theclone, 24 February 2010 - 14:16.

Postad 24 February 2010 - 16:01

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Har någon fått Recaller att fungera? (En widget som kan spela in samtal).
Jag har försökt att installera det och det står att den är installerad men när jag skall lägga till den som widget på skrivbordet så finns den på listan men blir inte tillagd och jag hittar den inte heller på någon annan plats...
Någon som fått det att funka?

Jodå, det dyker upp en ikon på skrivbordet bara du startar om N900:an.
Dock avinstallerade jag Recaller då N900:an blev slö som sirap.

Postad 24 February 2010 - 22:23

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

ok, tror att ordet mobiltelefon kommer försvinna mer och mer. Bara det att vi numera bara säger mobil betyder ju egenligen att vi vet att det är mer än just en telefon.

Nja, jag tror folk började säga så långt innan telefonerna kunde mer än tal och sms.
Däremot tycker jag "mobile device" kan ersättas med "mobil" på svenska.´, och det är definitivt mer än telefoni.

A

Postad 24 February 2010 - 23:28

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Fick recall att fungera och det fungerar bra och jag har inte märkt att telefonen laggar (förutom möjligen lite just då man spelar in).
Nu har jag en annan fråga som jag hoppas någon vet hur jag fixar lätt. Jag har 3 e-postadresser på min telefon och alla använder IMAP och det fungerar bra. Dock så finns mailen bara tillgängliga på telefonen tills jag hämtar hem dom på min dator. Finns det något sätt att fixa så att dom ligger kvar på telefonen efter hämtning till datorn?
Tacksam för alla svar!

Postad 25 February 2010 - 00:27

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Nu har jag en annan fråga som jag hoppas någon vet hur jag fixar lätt. Jag har 3 e-postadresser på min telefon och alla använder IMAP och det fungerar bra. Dock så finns mailen bara tillgängliga på telefonen tills jag hämtar hem dom på min dator. Finns det något sätt att fixa så att dom ligger kvar på telefonen efter hämtning till datorn?

Ja, om du använder IMAP även i datorn. Gissar att du kör POP3 där?

A

Postad 25 February 2010 - 09:58

pivic
  • pivic
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag måste tipsa om Grr, ett program för att synka Google Reader till N900:an. Funkar ganska bra, även om den inte samlar feeds i mappar utan listar dem rakt upp-och-ned i ett fönster i bokstavsordning per mapp...

Postad bild

Kostar 8,1MB från extras-devel, men ändå... Mer om Grr finns här.

Postad 25 February 2010 - 10:10

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Måste tipsa om denna rätt härliga interaktiva guide för N900:an.,

http://www.selflearn...ia-N900-faq.swf

Kilcka på rubrikerna och sedan de olika "valen" och kolla hur pekpennan rör sig och visar var du skall klicla.

Postad 25 February 2010 - 10:34

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Ja, om du använder IMAP även i datorn. Gissar att du kör POP3 där?

A

Det stämmer och det vill jag gärna fortsätta att göra...
Finns det inget sätt så jag kan kopiera mailet jag vill spara i N900:an eller lämna exemplar på servern etc?

Postad 25 February 2010 - 10:38

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Måste tipsa om denna rätt härliga interaktiva guide för N900:an.,

http://www.selflearn...ia-N900-faq.swf

Kilcka på rubrikerna och sedan de olika "valen" och kolla hur pekpennan rör sig och visar var du skall klicla.

Hoppas jag får använding för den redan imorn, expert ska skicka min telefon kl.15.00. Tror ni den hinner fram tills imorn? :unsure:

Postad 25 February 2010 - 11:46

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

fått svar på den här frågan än. annars kan väl någon vänlig själ som äger en radio testa. jag försökte sända ljud från spel från och till samma n900. men det fungerar inte då fm sändare inte går igång om hörlurarna är intryckta. och efter som de fungerar som radio antenn blir det lite svårt :unsure:

har oxå end fråga...hur fungerar fm sändaren ihop med ett blåtand headset.kan de användas samtidigt om det ringer. alltså att musiken slutar sända och headsetet tar över.

Postad 25 February 2010 - 11:52

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Finns det inget sätt så jag kan kopiera mailet jag vill spara i N900:an eller lämna exemplar på servern etc?

Har du begränsat utrymme på servern? Annars kan du köra IMAP med fullständig hemhämtning av alla mail i datorn, och IMAP med enbart hämtning av brevhuvuden i mobilen.
Ett alternativ kan vara att du i datorn kör POP3-inställning med radering av meddelanden från servern först efter exempelvis två veckor. Då finns meddelandena förhoppningsvis kvar i mobilen under den tiden... Men jag är inte säker på att alla e-postprogram har den optionen.

A

Postad 25 February 2010 - 12:20

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Om jag har förstått det rätt så har du POP på datorn, beroende på vilken klient du använder så finns det oftast ett alternativ för att lämna kvar hämtade brev på servern. Standard är ju annars att hämta till den lokala inboxen på datorn och sedan ta bort dem från servern. Kolla om du hittar den inställningen, annars skulle jag nog köra IMAP på datorn för att på så sätt se till att breven alltid finns kvar på servern.

Postad 25 February 2010 - 15:19

KarlssonSWE
  • KarlssonSWE
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Under install/avanc så brukar det även på pop3 konto om man vill lämna kopia på servern...

Postad 25 February 2010 - 21:41

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Är helt noob när det gäller WLAN. Måste jag ha ett modem/router som är trådlös, eller räcker det att min laptop har WLAN (och internet kopplat via kabel) för att jag ska kunna komma ut på internet med min N900 hemma? När man väl surfar på WLAN är det gratis "datakostnad" då (det kostar inget för det mobila abonemanget)?

Postad 25 February 2010 - 21:51

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Är helt noob när det gäller WLAN. Måste jag ha ett modem/router som är trådlös, eller räcker det att min laptop har WLAN (och internet kopplat via kabel) för att jag ska kunna komma ut på internet med min N900 hemma? När man väl surfar på WLAN är det gratis "datakostnad" då (det kostar inget för det mobila abonemanget)?

Nej, du måste inte ha en router om din dator klarar av att dela ut det fasta bredbandet via wlan.

Ja, surfar du via wlan som kör fast bredband i bakänden är det ingen trafiktaxa.

A

Postad 25 February 2010 - 22:06

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Nej, du måste inte ha en router om din dator klarar av att dela ut det fasta bredbandet via wlan.

Ja, surfar du via wlan som kör fast bredband i bakänden är det ingen trafiktaxa.

A

Kanon, precis de svaren jag ville ha. :)
Tackar!

Förhoppningsvis får jag min N900 imorn, någon som har testat denna text-tv "app" diskussion om den?
Vad rekommenderas för program? Kommer förmodligen mest surfa, titta web-tv, lyssna webradio, och lyssna på musik genom fm-sändaren. Finns det några program som rekommenderas inom de områdena så blir jag evigt tacksam! :)

Postad 25 February 2010 - 23:47

Godoy
  • Godoy
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Nån som vet hur Tres webbshop har det med beställningar?
Dem får in en leverans den 3:e mars och kommer då att börja skicka ut till folk som bokat.
Men nån som vet om det är fullbokat och man får vänta tills nästa leverans om man lägger en beställning nu?

Nån som vet hur Tres webbshop har det med beställningar?
Dem får in en leverans den 3:e mars och kommer då att börja skicka ut till folk som bokat.
Men nån som vet om det är fullbokat och man får vänta tills nästa leverans om man lägger en beställning nu?

Postad 25 February 2010 - 23:50

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

A

Och hur sjutton skall datorn kunna dela internet via wlan?
Datorn har ju knappast någon accesspunkt för wlan.

Skall man "koppla" N900:an till wlan så skall man aningen ha en router med wlan eller en s.k. accesspunkt för wlan på sitt lokala nätverk.

Postad 26 February 2010 - 01:49

Unregistered50c75f3f
  • Unregistered50c75f3f
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Skall man "koppla" N900:an till wlan så skall man aningen ha en router med wlan eller en s.k. accesspunkt för wlan på sitt lokala nätverk.

Till windows 7 finns det ett program som heter ''connectify'' som kan fixa detta med vissa nätverkskort

http://www.connectify.me/

Postad 26 February 2010 - 08:16

raptor18
  • raptor18
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Angående att den är "slutsåld" överallt.
Det bara måste vara ett marknadsförings trick som nokia kör att inte skicka tillräckligt många N900 till butikerna.
För så ###### populär är väl N900'an inte att den säljer slut överallt? Sånt är väl väldigt ovanligt. Eller har jag fel?

Postad 26 February 2010 - 08:26

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Det bara måste vara ett marknadsförings trick som nokia kör att inte skicka tillräckligt många N900 till butikerna.
För så ###### populär är väl N900'an inte att den säljer slut överallt? Sånt är väl väldigt ovanligt. Eller har jag fel?

Markandsföringstrick, nej knappast. Problemet är nog bristen på komponenter m.m.
Populär, oj om du bara visste. Sedan jag och en kollega skaffade varsin så har minst 8 stycken ställt sig i kö hos olika återförsäljare (mest hos komplett.se).
Skaffade även tjejen en N900 via 3 (annars hade jag aldrig fått behåla min) och nu har hennes syster och 2 systersöner ställt sig i kö. Även kollegor på hennes jobb har ställt sig i kö.
Kan bara gissa hur det sedan går när ovanstående får snia N900:or, vilka av deras bekanta, kollegor m.m. som ställer sig i kö.
Det sprider sig som ringarna på vattnet, Nokia behöver inte göra ett dugg reklam för N900:an, den säljer sig själv.

Postad 26 February 2010 - 08:39

callemed
  • callemed
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Ingenting är omöjligt!

http://connectify.me/

Sitter du på en Apple-dator så finns det inbyggt.

http://docs.info.app....5/en/8156.html

Redigerat av callemed, 26 February 2010 - 08:40.

Postad 26 February 2010 - 08:50

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Nånting måste det vara, av de bekanta som provat den har nästan alla lagt beställning. De som gör dem intresserade är surfmöjligheterna och FM sändaren.Att den har så bra upplösning att man inte behöver zooma då man surfar gör mycket. Vet idag ingen som idag klara det lika bra.
Sedan enkelheten att använda grundfunktionerna, till och med min fafffar på 70 år klara av den utan någon undervisning
Sånt säljer sig själv.

De ända som den idag inte gör så bra är navigering,

Redigerat av Icee, 26 February 2010 - 08:56.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.