Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#7051

Postad 26 februari 2010 - 09:06

dexpler
  • dexpler
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Och hur sjutton skall datorn kunna dela internet via wlan?
Datorn har ju knappast någon accesspunkt för wlan.

Skall man "koppla" N900:an till wlan så skall man aningen ha en router med wlan eller en s.k. accesspunkt för wlan på sitt lokala nätverk.


Man brukar kunna ställa in det trådlösa nätverkskortet att fungera som accesspunkt och dela internetanslutningen på så sätt. Ad-hoc internet sharing kallas det. Den här guiden från Microsoft kan användas för WinXP, säkert liknande för Vista/7.

#7052

Postad 26 februari 2010 - 10:01

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Man brukar kunna ställa in det trådlösa nätverkskortet att fungera som accesspunkt och dela internetanslutningen på så sätt. Ad-hoc internet sharing kallas det. Den här guiden från Microsoft kan användas för WinXP, säkert liknande för Vista/7.


Är det här samma fast för Vista då? Ad-hoc Vista
Det borde alltså funka att surfa på internet med min N900 genom min laptops WLAN?
Om någon hängde med.

#7053

Postad 26 februari 2010 - 11:25

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Är det här samma fast för Vista då? Ad-hoc Vista
Det borde alltså funka att surfa på internet med min N900 genom min laptops WLAN?
Om någon hängde med.


Det kommer gå alldeles utmärkt. Nu var det ett tag sen jag gjorde det på Vista sist men det finns en guide som gör att du bryggar det trådade med det trådlösa och ställer in det trådlösa att fungera som en accesspunkt.


En liten guide jag hittade:
http://www.youtube.c...h?v=ADpHIeBSFUk

Vet inte om den är bra men det är Cnet som gjort den o de brukar veta vad de pratar om.

#7054

Postad 26 februari 2010 - 11:36

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Det kommer gå alldeles utmärkt. Nu var det ett tag sen jag gjorde det på Vista sist men det finns en guide som gör att du bryggar det trådade med det trådlösa och ställer in det trådlösa att fungera som en accesspunkt.


En liten guide jag hittade:
http://www.youtube.c...h?v=ADpHIeBSFUk

Vet inte om den är bra men det är Cnet som gjort den o de brukar veta vad de pratar om.


Kanon, blir till att testa ikväll om inte posten strular.
Tackar och bockar för all hjälp.

#7055

Postad 26 februari 2010 - 12:03

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Kanon, blir till att testa ikväll om inte posten strular.
Tackar och bockar för all hjälp.


Inga problem, lycka till!

#7056

Postad 26 februari 2010 - 12:14

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Hmm hittade något som är oroande, internet connection problem in n900 on ad hoc network .

Någon som använder sig av ad-hoc till sin n900?

#7057

Postad 26 februari 2010 - 12:23

Icee
  • Icee
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Varför inte springa iväg och köpa en wlan box. Du ju de billigaste idag för så lite som 300kr

#7058

Postad 26 februari 2010 - 18:21

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Första inlägget med N900! Supernöjd änsålänge. :)
Surfar via ad-hoc, det var tydligen inte nya programvaran i den.
Vad är det man missar ifall man inte uppdaterar?
Försökte installera angry birds från ovistore men den vill bara
installera halvvägs sen stannar den, någon som vet vad som kan
vara problemet?

#7059

Postad 26 februari 2010 - 20:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Bara uppdatera...

Allt är ju kvar :)

#7060

Postad 26 februari 2010 - 20:11

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Börjar bli lite orolig nu, allt jag försöker installera fastnar på hälften.
Har jag missat något, någon som har lust att hjälpa en noob?

#7061

Postad 26 februari 2010 - 20:16

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Bara uppdatera...

Allt är ju kvar :)


Nja, ad-hoc verkar försvinna då. internet connection problem in n900 on ad hoc network
Vill gärna kunna ha kvar det.

#7062

Postad 26 februari 2010 - 21:24

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

Nja, ad-hoc verkar försvinna då. internet connection problem in n900 on ad hoc network
Vill gärna kunna ha kvar det.

Det är möjligt att olika operativsystem och olika mjukvaror har olika kvalitet på den trådlösa Internetdelning de skapar.
Jag skulle dock rekommendera dig att ändå uppgradera telefonens mjukvara, eftersom den är omogen i detta skede och du får bättre prestanda och funktionalitet med nyare mjukvara.

Och, som någon skrev, det finns trådlösa routrar att köpa för ganska obetydliga belopp.

A

#7063

Postad 26 februari 2010 - 21:53

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Det är möjligt att olika operativsystem och olika mjukvaror har olika kvalitet på den trådlösa Internetdelning de skapar.
Jag skulle dock rekommendera dig att ändå uppgradera telefonens mjukvara, eftersom den är omogen i detta skede och du får bättre prestanda och funktionalitet med nyare mjukvara.

Och, som någon skrev, det finns trådlösa routrar att köpa för ganska obetydliga belopp.

A


Hur uppdaterar jag? När jag söker efter uppdateringar via programhanteraren stannar den oxå på hälften. :)
Hmm frustrarande, annars är jag helt förälskad i den.

#7064

Postad 27 februari 2010 - 00:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hmm..Jag bara öppnade programhanteraren och valde maemo5
via Wlan...Pang...klart

Annars går det ju att ladda hem uppdateringen via wlan/3g ?

#7065

Postad 27 februari 2010 - 01:33

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Hmm..Jag bara öppnade programhanteraren och valde maemo5
via Wlan...Pang...klart

Annars går det ju att ladda hem uppdateringen via wlan/3g ?


Nu är den brickad, kan inte starta den längre, underbart. Det ända jag lyckades installera var angry birds, sen dog den. Lagom kul att kasta 6000spänn i sjön. :) Värkar inte gå att flasha om heller. Nä, bra och spännande mobil men det verkar som de tummat på stabiliteten!

#7066

Postad 27 februari 2010 - 07:20

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Nu är den brickad, kan inte starta den längre, underbart. Det ända jag lyckades installera var angry birds, sen dog den. Lagom kul att kasta 6000spänn i sjön. :) Värkar inte gå att flasha om heller. Nä, bra och spännande mobil men det verkar som de tummat på stabiliteten!


kan inte starta den som att den är helt svart och inget händer eller att den försöker starta men stänger av sig efter nokia händerna eller hänger sig i en omstarts loop?

vad händer när du flashar den och hur har du flashat den?

#7067

Postad 27 februari 2010 - 09:06

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Nu är den brickad, kan inte starta den längre, underbart. Det ända jag lyckades installera var angry birds, sen dog den. Lagom kul att kasta 6000spänn i sjön. :) Värkar inte gå att flasha om heller. Nä, bra och spännande mobil men det verkar som de tummat på stabiliteten!

Skyll inte på N900:an, det hela måste bero på alla dina "konstiga" och misslyckade uppgraderingar.
Kan t.ex. (som exempel) vara så att Angry Birds kräver egentligen den sienaste fw i N900:an och det är därför det gått åt skogen.

Läs här exakt hur man flashar:
http://www.maemoswed...ar-man-sin-n900

Lycka till.

Redigerat av Unregistered64f891a5, 27 februari 2010 - 09:08.


#7068

Postad 27 februari 2010 - 09:24

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

kan inte starta den som att den är helt svart och inget händer eller att den försöker starta men stänger av sig efter nokia händerna eller hänger sig i en omstarts loop?

vad händer när du flashar den och hur har du flashat den?


När den började krångla så gick den till nokia loggan, men nu är den helt svart.
Jag kan inte flasha den för jag får inte upp usb symbolen efter jag hållit ner u och försökt sätta på den.
Spelar ingen roll hur länge jag än håller ner u och start knappen, testat allt nu. Men n900:an förblir svart.

Hittade det här, någon som har samma problem.

Har läst lite här, mitt batteri kanske är dött? Det verkar inte gå att ladda den heller. Vad göra?

Edit. Nu verkar det kanske gå att ladda den. Ska det blinka orange eller ska det vara fast sken?

Redigerat av applehorn, 27 februari 2010 - 09:49.


#7069

Postad 27 februari 2010 - 09:31

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Skyll inte på N900:an, det hela måste bero på alla dina "konstiga" och misslyckade uppgraderingar.
Kan t.ex. (som exempel) vara så att Angry Birds kräver egentligen den sienaste fw i N900:an och det är därför det gått åt skogen.

Läs här exakt hur man flashar:
http://www.maemoswed...ar-man-sin-n900

Lycka till.


Kan mycket väl stämma att det var angry birds som gjorde sitt. Det var efter jag spelat det en gång som det hände, men jag hade kanske 4 random reboots före jag ens försökt att installera spelet.
Jo jag har följt den där quiden men jag fastnar här:

"Koppla in usb kabeln i N900 och dator. Dra ut tangentbordet och tryck ner knappen "u" sedan sätter du på den med andra handen.

Håll "u" tangenten nedtryckt tills det dyker upp en usb-symbol i övre högra hörnet på telefonens display. Du kan nu släppa knappen eftersom detta innebär att telefonen är redo att flashas."

Min n900 förblir svart.

#7070

Postad 27 februari 2010 - 10:01

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Edit. Nu verkar det kanske gå att ladda den. Ska det blinka orange eller ska det vara fast sken?

Det skall blinka orange medans laddningen pågår. När det lyser fast grönt så är den fulladdad.

Länk till en onlineversion av manualen till N900:an (på svenska):
http://www.scribd.co...s-Guide-Swedish

Redigerat av Unregistered64f891a5, 27 februari 2010 - 10:51.


#7071

Postad 27 februari 2010 - 10:40

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Det skall blinka orange medans laddningen pågår. När det lyser fast orange så är den fulladdad.

Länk till en onlineversion av manualen till N900:an (på svenska):
http://www.scribd.co...s-Guide-Swedish


Måste mobilen vara på för att batteriet ska klara av att laddas?
Min är helt svart men den oranga lampan blinkar.

Edit. Hur lång tid brukar det ta för den att ladda?

Redigerat av applehorn, 27 februari 2010 - 10:41.


#7072

Postad 27 februari 2010 - 10:48

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Måste mobilen vara på för att batteriet ska klara av att laddas?
Min är helt svart men den oranga lampan blinkar.

Edit. Hur lång tid brukar det ta för den att ladda?

Nej, N900 kan vara avstängd (lampan blinkar ändå).

Hur lång tid, tja ett helt tomt batteri tar v'äl 2-3 timmar.
NOTERA att jag skrev fel i ett inlägg ovan, när batteriet är fulladdad så lyser det fast grönt (inte orange som jag skrev)

Läs mer i manualen sidorna 10 och 11 som jag länkande till i mitt förra inlägg så får du snabbare svar än att ställa dem här och väna på svar.

Redigerat av Unregistered64f891a5, 27 februari 2010 - 10:53.


#7073

Postad 27 februari 2010 - 11:10

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

NOTERA att jag skrev fel i ett inlägg ovan, när batteriet är fulladdad så lyser det fast grönt (inte orange som jag skrev)


Ok, började undra lite, för min hade fast sken i orange igår. Men nu blinkar den orange.
Hoppas den blir grön snart då. :)

Edit. Hmm, nu lyser det fast orange, vad betyder det? :D
Har inte hittad något om det. Den har laddat i 2h.

Edit 2. Ingen skillnad får inte på den. Någon som vet om den är helt körd eller går det att fixa på något sett?
Man blir så less, den var helt underbar när den funkade. :)

Edit 3. Om jag skulle köpa ett nytt batteri, skulle det då vara färdigladdat? Då kanske det skulle gå att flasha om den.
Ingen som har några funderingar.

Tackar för den hjälpen jag fått iallafall.

Redigerat av applehorn, 27 februari 2010 - 12:31.


#7074

Postad 27 februari 2010 - 12:30

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
hmm. prova att ta ur batteriet och sätt i det igen. skulle oxå vara intressant om du kände någon mer med en n900 som kunde för se dig med ett fullladdat batteri.

#7075

Postad 27 februari 2010 - 12:34

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

hmm. prova att ta ur batteriet och sätt i det igen. skulle oxå vara intressant om du kände någon mer med en n900 som kunde för se dig med ett fullladdat batteri.

Har testat flera ggr. Tyvärr känner jag ingen som har en n900 eller 5800, som tydligen har samma typ av batteri.
Om jag köper ett nytt batteri är det färdigladdat då?

Redigerat av applehorn, 27 februari 2010 - 12:40.


#7076

Postad 27 februari 2010 - 12:42

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Ok, började undra lite, för min hade fast sken i orange igår. Men nu blinkar den orange.
Hoppas den blir grön snart då. :)

Edit. Hmm, nu lyser det fast orange, vad betyder det? :D
Har inte hittad något om det. Den har laddat i 2h.

Edit 2. Ingen skillnad får inte på den. Någon som vet om den är helt körd eller går det att fixa på något sett?
Man blir så less, den var helt underbar när den funkade. :)

Edit 3. Om jag skulle köpa ett nytt batteri, skulle det då vara färdigladdat? Då kanske det skulle gå att flasha om den.
Ingen som har några funderingar.

Tackar för den hjälpen jag fått iallafall.


En sak jag upptäckte när jag flashade var att om du startar flasher-3.5 från kommandoraden med rätt firmware mm. så kommer programmet börja leta efter en N900 som är ansluten i firmware update-läge. Kopplar du då in din enhet utan att trycka ner u eller håller in startknappen kommer den starta i uppdateringsläge automagiskt och börja flasha enheten.

Funkar inte det så är nog det bästa att ta ur batteriet och låta det vara ur ett tag så att det verkligen blir en ordentlig kallomstart.

#7077

Postad 27 februari 2010 - 12:42

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Har testat flera ggr. Tyvärr känner jag ingen som har en n900 eller 5800, som tydligen har samma typ av batteri.


står det något om oranget fast sken i user guiden. har inte länken. men den finns någonstans i den här tråden.

#7078

Postad 27 februari 2010 - 13:20

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

En sak jag upptäckte när jag flashade var att om du startar flasher-3.5 från kommandoraden med rätt firmware mm. så kommer programmet börja leta efter en N900 som är ansluten i firmware update-läge. Kopplar du då in din enhet utan att trycka ner u eller håller in startknappen kommer den starta i uppdateringsläge automagiskt och börja flasha enheten.

Funkar inte det så är nog det bästa att ta ur batteriet och låta det vara ur ett tag så att det verkligen blir en ordentlig kallomstart.


Funkade inte heller, nu åker jag till Örebro och köper ett nytt batteri. Någon som vet ifall det finns några externa laddare och batterier någonstans i Marieberg trakten?

Redigerat av applehorn, 27 februari 2010 - 13:25.


#7079

Postad 27 februari 2010 - 13:33

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Funkade inte heller, nu åker jag till Örebro och köper ett nytt batteri. Någon som vet ifall det finns några externa laddare och batterier någonstans i Marieberg trakten?


Jag vet inte, men det borde finnas. Men de flest laddar ju i telefonen, tyvärr. Har du testat att ladda med olika laddare. t ex från dator och väggutag.

har du sökt ellerfrågat här: maemo.org?

Redigerat av theclone, 27 februari 2010 - 13:33.


#7080

Postad 27 februari 2010 - 16:13

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Funkade inte heller, nu åker jag till Örebro och köper ett nytt batteri. Någon som vet ifall det finns några externa laddare och batterier någonstans i Marieberg trakten?

Inte i området, men vill tipsa om följande 2 länkar för batteri resp. laddare:

http://www.teknikpro...?product_id=451
http://www.teknikpro...category_id=112

#7081

Postad 27 februari 2010 - 16:47

Icee
  • Icee
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Måste bara påpeka att om du råkar dra slut batteriet helt kommer det att ta en stund innan telefonen visar laddning.
Kan även vara så att du råkat ha så otur att du fått en defekt laddare. Prova ladda den med USB, men det tar så klart längre innan batteriet uppnår tillräkligt med kapacitet för telefonen att starta då efter som USB endast ger ut 500mA

Då du skall starta upp den håll in on knappen tills leden lyser vitt. Kan i ibland ta en stund.

Redigerat av Icee, 27 februari 2010 - 16:48.


#7082

Postad 27 februari 2010 - 17:20

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Igår släppte Nokia program för betalning via Ovi Store.

Jag funderade på att köpa Anrgy Birds.
Men sedan drog Nokia tillbaka Angry Birds igen.

Det var tydligen fel med betalningssystemet.
Det godtog inte många kort. Man fick felmeddelande om att det inte gick bra men en mindre summa drogs ändå.
En del verkar har fått betala mer än priset som var angivet, extra summor som tillkommit.

Känns som de har fått en bra start med Ovi Store.
Först kan man ladda ner saker utan att betala sedan tog det månader att fixa det och nu detta.

Med tanke på hur bra Nokia Store fungerade när man köpte sin N900 så kan man konstatera.
Nokia skall inte syssla med webbshoppar, för det är de urusla på.

Men mobila enheter klara de bättre :P


Mer läsning
http://talk.maemo.or...ead.php?t=45904

#7083

Postad 27 februari 2010 - 17:36

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med Ovi store verkar ju drivas av några inhyrda inkometenta överbetalda konsulter :P Hur kan man uppdatera Saker man köper via ovi store?

Redigerat av theclone, 27 februari 2010 - 17:38.


#7084

Postad 27 februari 2010 - 23:57

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Jag vet inte, men det borde finnas. Men de flest laddar ju i telefonen, tyvärr. Har du testat att ladda med olika laddare. t ex från dator och väggutag.

har du sökt ellerfrågat här: maemo.org?


Ja, jag har testat med både usb och väggutag, t.om. testat med en "gammal" nokia laddare genom den där "konventeringssladden"
man får med. Men det blir inget framgångsrikt resultat. Svart skärm, inget händer nu längre.

Angående maemo.org har jag läst igenom ett 10-tal sidor och hittat ganska många med liknande/samma problem.
Det som dock verkar vara unikt i mitt fall är att jag inte har kunnat flasha den, alla har typ tillslut fått igång flashningen och då har problemet löst sig.
Men sån tur/skicklighet ska tydligen inte jag ha.

Angående ifall jag frågat något på maemo.org så nej, känner att jag hittat felet och
inte behöver fråga där med min dåliga engelskstavning.

Däremot har jag nog dragit detta forum så långt det går, innan folk börjar bli "läss"
på mig eller börjar misstro att man är helt värdelös. :( Vilken jag till viss del säkert är.

Jaja, tror jag får skicka tebax den som DOA. Det som jag lärt mig är nog följande:

1. Försök att uppdatera mobilen till det senaste programvaran det första ni gör.
2. Kör ALDRIG batterriet så det töms helt innan ni uppdaterat, verkar vara en hel del som
har problem med att ladda ett batteri som är totalt urladdat.

3. Vilken underbar telefon det var så länge som den funkade.
Förstår alla 10:or på prisjakt trots buggar.


Absolut den bästa mobilen + gränsnittet jag har testat.
Det är det som gör det så fruktansvärt surt. Om man ogillar en mobil är det bara skicka tebax skiten.
Men nu är det inte så. Jag tycker verkligen mycket om den. :)

Tack till alla som försökt att hjälpa mig! Och om ni har något mer äss i rockärmen,
tveka inte att skriva här innan måndag. :P För sen åker den tillbaka om det inte löser sig.

Återkommer i ärendet ifall någon är intresserad.

/applehorn

Edit. Funkar nu. Se några poster ner hur det löste sig.

Redigerat av applehorn, 28 februari 2010 - 18:45.


#7085

Postad 28 februari 2010 - 00:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Har du testat med ett annat fulladdat batteri ?

Klart man ska uppdatera..Bara se till att ha fulladdat batteri och dra hem uppdateringen..

Du har nog bara haft oflyt..

Angry birds ska väl knappast sabba telefonen...

Jag har snart tagit hem hur mycket beta program som helst och inte haft minsta problem..

Sen kan det ju faktiskt vara så att din N900 helt enkelt är trasig på något sätt

Redigerat av moparman, 28 februari 2010 - 00:44.


#7086

Postad 28 februari 2010 - 15:34

karamell kungen
  • karamell kungen
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej jag undrar var man kan hitta mms och spotify klienten. jag kan inte hitta den ngn stans.

Tack på förhand


//kalle

#7087

Postad 28 februari 2010 - 16:24

Icee
  • Icee
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Hej jag undrar var man kan hitta mms och spotify klienten. jag kan inte hitta den ngn stans.

Tack på förhand


//kalle


Båda borde ligga i extras devel
Du måste lägga till katalogen (finns ej som std)

#7088

Postad 28 februari 2010 - 18:10

Sirtubb
  • Sirtubb
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Undrar om man kan få några rekommendationer av abonnemang :P

#7089

Postad 28 februari 2010 - 18:43

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
JOOHOO!

Nu funkar den! Förhoppningsvis fortsätter den att funka oxå. :P
Gjorde så här, + att jag tog ut simkortet.

saxat från maemo.org
* take battery out
* insert USB cable (to boot device with charging boot reason)
* insert battery & put back cover back
* remove USB cable

Förstår inte hur jag missat den punkten.
Men nu är jag glad igen!

#7090

Postad 28 februari 2010 - 18:58

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Undrar om man kan få några rekommendationer av abonnemang :P


:D Beror på för många faktorer och variabler. Jag kör telenor just nu. fungerar väl sådär. Men de är de ända som kör utan begränsing på datan och fritt ska vara fritt tycker jag kör telenor pga av det. Ren principsak! :D

EDIT:Fan vad gött applehorn!

Redigerat av theclone, 28 februari 2010 - 19:01.


#7091

Postad 28 februari 2010 - 19:27

karamell kungen
  • karamell kungen
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
hur fixar man det då? alltså lägga till katalog.

tack på förhand


//kalle

Redigerat av karamell kungen, 28 februari 2010 - 19:29.


#7092

Postad 28 februari 2010 - 22:01

Icee
  • Icee
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

hur fixar man det då? alltså lägga till katalog.

tack på förhand


//kalle


http://thenokiablog....0-applications/

Läääs vad programen gör som du installerar från de repositorerna före, program därifrån kan i värsta fall ställa till så du tvingas flasha om. Se till att ta backup med jämna mellanrum (skit simpelt att göra, bara att klicka på säkerhetskopia, finns under mer fliken)

#7093

Postad 01 mars 2010 - 20:31

stefan-78
  • stefan-78
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
nu har jag fått min nya lur men konstigt nog verkar det vara samma fel på denna,,den tappar mobildata anslutningen hela tiden har provat att beställa inställningarna igen men utan att det har gjort nån skillnad (har tele2) någon som varit med om samma sak eller har nån info om det här problemet MVH Stefan

#7094

Postad 01 mars 2010 - 20:47

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0

nu har jag fått min nya lur men konstigt nog verkar det vara samma fel på denna,,den tappar mobildata anslutningen hela tiden har provat att beställa inställningarna igen men utan att det har gjort nån skillnad (har tele2) någon som varit med om samma sak eller har nån info om det här problemet MVH Stefan


Verkar ju nästan vara simkortet/Tele2:s nät som är felet...

#7095

Postad 01 mars 2010 - 21:05

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
Tele2 har ju samma master som Telia (3G) men olika subnät. Ingen med Telia som upplever samma problem då?

#7096

Postad 01 mars 2010 - 21:14

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Hej! Efter att ha läst tonvis med recensioner och video reviews ska jag beställa en N900. :)

Funderar på skärmskydd dock. Hade ett ZAGG invisible shield till G900.. den skyddade bra och så men vart lite gummi-aktig och pennan fastnade lite när man drog.

Är pennan av likadan art till N900:an? att den fastnar? eller ska jag satsa på annat skydd?

#7097

Postad 01 mars 2010 - 21:46

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Jag är sugen på en bordsladdare till telefonen. Är det någon som har sett någon?

#7098

Postad 01 mars 2010 - 21:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Har skött min N900 som ett litet barn och alltid haft den i ett fodral men lik förb****** fått en liten repa på displayen....Så displayskydd är kanske inte så illa..

För sent för mig...

Jag får väl byta display om 6 månader eller så..

I övrigt är jag lika kär i den än trots dess små brister :)

Redigerat av moparman, 01 mars 2010 - 21:51.


#7099

Postad 01 mars 2010 - 23:27

tompengpung
  • tompengpung
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har dom fixat problemen med *#06# nr? Alltså kan man fylla på kontantkort på den lilla besten?

Redigerat av tompengpung, 01 mars 2010 - 23:27.


#7100

Postad 01 mars 2010 - 23:44

Davronbek
  • Davronbek
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Har dom fixat problemen med *#06# nr? Alltså kan man fylla på kontantkort på den lilla besten?


Jag har ju min N900 med tele2 kontantkort, får inga problem med att fylla på kortet. Om det var det du kanske syftade på



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.