Snygg film som inte lyckades beröra mig nämnvärt. En del malplacerad musik. Bra skådisar.
6/10
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 09 November 2013 - 22:37
The Great Gatsby
Snygg film som inte lyckades beröra mig nämnvärt. En del malplacerad musik. Bra skådisar. 6/10 Postad 10 November 2013 - 01:36
Mammas Pojkar. Såg den först nu o har bara läst dom första sågningarna. Så tyckte jag den nog var bättre än jag trott. Så den kan väl få en 5/10.
Trouble with the Curve. En måbra film som är gjord med ett skickligt hantverk. Bra skådisar en trevlig film helt enkelt. 7/10. The Ice Man. Filmen om Richard Kuklinskis liv. En helt ok film som berättar om som berättar om en av maffians värsta mördare. 7/10 till den oxå. Personerna känns äkta men det är svårt att säga så mycket när den ska bygga på en sannhistoria. Postad 10 November 2013 - 12:04
Windtalkers. Ok, men förutsägbar utan dess like. Efter 10 min visste jag redan alla stora händelser i filmen och fick helt rätt. 4/10
Bitchslap. Skit, stängde av efter 10 min trots att jag var småfull och det var halvnakna tjejer. Rubber. Skum, men underhållande. Mest facinerande att både manus och filmen som helhet är mer genomtänkt än filmer med enorm budget. Dessutom mer underhållande än vissa av högbudgetfilmerna. 5/10 Postad 10 November 2013 - 13:25
Dead man down, bra film med bra skådisar, några konstiga ageranden men annars bra samt diskret romans, 4 av 5.
Var lite störande att:
Spoiler
![]() Total Rekall (2012), igen. Andra gången jag såg denna, första gången via Lovefilm nu har jag köpt den, efter denna titt så blev jag fundersam om jag valde rätt mellan theatrical eller Dir version, menyns markering är svår att tyda och jag misstänker nu i efterhand att jag sett Theatrical 2 båda gångerna fast jag velat se Diren. Gillar denna film, sista akten är lite too much så man blir lite uttråkad samt att skurkens agenda är ganska svag.
Postad 10 November 2013 - 21:49
Berättelsen om Pi. http://www.imdb.com/...6/?ref_=nv_sr_1
6/10 Lite över godkänt betyg får den av mig. Svår att betygsätta. Kan vara värd en 7:a också då den facinerade på ett skumt vis. Postad 10 November 2013 - 22:15
Aeon Flux
Var ett gäng år sedan jag såg denna sist, fick för mig att den var bättre. Men Charlize Theron är ju inte speciellt tråkig att titta på Betyg 5/10 Imorgon blir det nog Ultraviolet. Postad 10 November 2013 - 23:35
Hade filmkväll och farsgubben kom hit, perfekt farsdag
Man of steel Började segt, trappade sen långsamt upp efter halva filmen och sen är sista biten totalkaos. Var väldigt rörig eftersom personerna i filmen for upp och ner lite hur som helst. Dock otroligt mycket effekter, bra bild och bra ljud. Har sett på tok för många filmer på sista tiden som haft bra kvalitet på bild och ljud men som struntat i handlingen. 6/10 Postad 11 November 2013 - 02:36
Captain Phillips
http://www.imdb.com/...9/?ref_=nv_sr_2 Såg den på Skövde´s minsta biograf idag! Var en helt ok film som jag sett fram emot att se men inte fått chansen förrän nu. Ger den 3.5 av 5 Postad 11 November 2013 - 02:41
Låter trevligt
Redigerat av Unregistered2222, 11 November 2013 - 04:53. Postad 11 November 2013 - 10:20
The Call http://www.imdb.com/...4/?ref_=nv_sr_1
Tjejen har pratat om denna ett tag så jag tänkte varför inte, thrillers gillas ju allt som oftast.. Jag måste faktiskt säga att jag satt som klistrad större delar av filmen då det hände något hela tiden och en hel del bra skådisinsatser.. Den är spännande mer eller mindre från början till slut och man förstår vad påfrestande det måste vara att ta larmsamtal.. Men sen är denna som många andra filmer att huvudpersonerna beter sig som stora idioter och gör saker ingen någorlunda vettig människa hade gjort.. Och allt detta ramlande och tappande av saker gör mig otroligt irriterad En film som jag ändå tycker va helt klart sevärd och en bra, spännande thriller.. Film: 7/10 Ljud: 6/10 Bild: 7/10 Postad 11 November 2013 - 11:44
"När lammen tystnar", kanonfilm MEN, enligt mig, lätt överskattad...
Redigerat av Jimmy_A, 11 November 2013 - 11:44. Postad 11 November 2013 - 11:49
9 (nine)
Animerad film om några trasdockor som fått liv i en framtida värld efter ett större krig mellan människor och maskiner. Intressant och spännande film, hade inte ens hört talas om den innan vilket gör att jag fick en positiv överraskning! Mycket bra bild och ljud i denna också! Helt klart sevärd, ger den 7/10 Postad 11 November 2013 - 20:20
Bidde som sagt Ultraviolet ikväll.
Kom inte ihåg att det var så mycket cgi i den, men usch vad förstörd den var. Nä, grym besvikelse. Betyg 3/10 Nu får det bli att avsluta kvällen med en höjdarrulle i samma genre, Equilibrium. En film jag kan se om flera gånger. Betyget ligger kvar på 8/10 Postad 11 November 2013 - 21:17
Som gammal 007 fantast så tycker jag faktiskt Skyfall är topp 3, men tur att smaken är olika.. Såg En oväntad vänskap igår. Fransk feelgood fim.. Riktigt bra faktiskt. Får 7/10 av mig Postad 11 November 2013 - 22:06
Zartok har helt rätt, ser man en Bondfilm som en Bondfilm och inte som nån Transformers-film så tycker man Skyfall är bland dom sämsta. Die another Day anser jag är sämst sen skyfall. Det är många som ger Skyfall högt betyg vilket är obegripligt imo. Postad 11 November 2013 - 22:34
Instämmer inte med totalsågningen. Skyfall hör inte hemma bland de allra bästa bondfilmerna, men är ändå en smula på rätt väg bort från senare års ganska trista och becksvarta rullar. Håller tummarna för nästa... Postad 12 November 2013 - 00:53
The Frozen Ground En film som bygger på en verklig händelse. Jag gillade filmen så den får 7/10 har alltid svårt att bedöma filmer som bygger på sanna historier. Av skådespelarna så kändes Vanessa Hudgens som den bästa av huvudpersonerna men hennes roll är ju inte den svåraste kanske. Jag brukar gilla John Cusack men jag vet inte det är inte en av hans bättre roller. Nicolas Cage var helt ok i sin roll.
Postad 12 November 2013 - 08:30
Fast Bond-karaktären kommer troligen vara lika tråkig och en idiot så länge Craig kommer spela den, bara han inte fortsätter göra inbrott hos den nya M och misslyckas med tester för att få vara en 00, för man kan ju undra om det är Bond vi ser när han inte duger till att vara 007. Postad 12 November 2013 - 10:07
Oblivion (2013)
En postapokalyptisk film där tom cruise spelar en... äventyrslysten framtidsmekaniker? Ja, något sånt. Filmen har väldigt lite substans och massa utfyllnad. Dom första 50 minutrarna känns som ett intro, och det är inte bra när en film är 2 timmar lång. Säkert hyfsat påkostad, men jag finner inget som imponerar i den här filmen, förutom en ganska intressant twist en rätt bra bit in i filmen. Det var lite av ett didnt see that coming with clairvoyance-tillfälle. Förutom det, rätt ointressant och platt historia som jag gärna förpassar ner i lådan av aldrig mera se-filmer. 1 spejsad drönare av 5. Postad 12 November 2013 - 10:30 Men vad säger du om ljud och bild? Postad 12 November 2013 - 10:49 Ja, ursäkta. Bilden är rätt bra. Vill nog ge bild 4, det är völdigt få hickups i animeringarna. Ljud är en feeeet besvikelse. Här drar man igång en trolig actionrulle, bosstar basarna 20db (!) Och inväntar att lägenheten ska skaka. ETT enda infrabasmoment. Ett! Resten var så dåligt basmixat att jag gick fram och kände så att basarna rörde på sig. Så ska det inte vara! Ljudet får 2 av 5 Bilden 4 av 5 Postad 12 November 2013 - 10:51 Jag såg den ju utan subwoofer Postad 12 November 2013 - 10:54
då fick du höra det viktiga i ett bra mixat ljudspår. bas är bara en penisförlängare tyckte också att filmen hade ett bra ljudspår. Postad 12 November 2013 - 11:05
Ni har sett filmen, då vet ni ju om att det finns ett par schyssta explosioner inden. Tycker ni intenatt man kan förvänta sig att dom explosionerna iaf bör gå djupare än vad nästan bilken golvhögtalare, och mängder av stativare kan spela? Fan beat, även dina dvärghögtalare skulenjag tippa pallade med typ 98% av allt basljud. En slowmotionscen i början behövde man subbar, annars var det intetsägande
Postad 12 November 2013 - 11:06 Jag är basnarkoman och tycker subwoofern står för halva känslan man får av en mäktig film. Att se Battleship, U571, Cloverfield eller annan basig film utan subwoofer vore ju som att ta bort kärnan ur dom filmerna! Postad 12 November 2013 - 11:09 Hahaha, jag skriver på den direkt! Cloverfield går inte att se utan en bra sub. Ju större desto bättre. Fan, den måste jag se igen Postad 12 November 2013 - 20:32
En tredjedel av sin city.
Ibland blir man fett less på tanten. Hon tjatar alltid att vi ska se filmer, men när vi väl gör det så duger det fan inte. Sak samma. Ja, sin city ska då handla om tre storys i en. Troligtvis rätt våldsamma sådana. Filmen har en otroligt bra storytelling, bildspråket är minst sagt mästerligt. Efter en tredjedel fick vi dock stänga av... Men efter den tiden, 4/5 starka bruce willisar! En tredjedel av sin city. Ibland blir man fett less på tanten. Hon tjatar alltid att vi ska se filmer, men när vi väl gör det så duger det fan inte. Sak samma. Ja, sin city ska då handla om tre storys i en. Troligtvis rätt våldsamma sådana. Filmen har en otroligt bra storytelling, bildspråket är minst sagt mästerligt. Efter en tredjedel fick vi dock stänga av... Men efter den tiden, 4/5 starka bruce willisar! Postad 12 November 2013 - 21:01
Red 2
Första filmen var riktigt cool, tyvärr nådde inte denna ens halvvägs. Den kändes bara segdragen. 4/10 avdankade Bruce Willisar! Postad 12 November 2013 - 22:14
Samma med min, hon tittar hellre på Hollywoodfruar och bonde söker fru än en bra film och blir det film ska vara enligt Hollywood-mall. Mitt ex var betydligt roligare på den fronten. Postad 13 November 2013 - 09:18 Man kanske skulle välja tant efter filmsmak? Min tål inte blod så det ska vara 90% romantiska komedier! Turligen jobbar hon en hel del kvällar och då kan jag se vad skit jag vill. Postad 13 November 2013 - 10:12
Såg Skumtimmen förra veckan på bio (frugans val). Jag har inte läst boken men det hade frugan gjort. Grundstoryn är hyfsat intressant men genomförandet var rätt kasst. De fokuserar allt för mycket på den karaktär som är minst intressant, d.v.s. den sörjande och bittra morsan. Filmen hade mått bra av att klippa bort henne helt då den rollen gjorts så många gånger redan. Hade varit mycket mer intressant att följa morfadern eller Nils Kant. Framförallt Nils Kant verkade vara en intressant karaktär men får ytterst lite tid i filmen. Gick dock att titta på utan att somna och tack för att den inte var så värst lång. Dock väldigt förutsägbar film, trots att de verkar ha klippt bort viktiga scener, eller struntat i att ta med dem.
I slutändan än rätt typisk svensk film med samma problem som alla svenska filmer brukar ha. 2/5 Postad 13 November 2013 - 10:50
Mig Äger Ingen - 8/10
mycket bra, speciellt för att vara svensk film. Persbrandt var riktigt bra i rollen som alkoliserad kommunist som försökte ta hand om sin dotter. Postad 13 November 2013 - 20:24
Prisoners
Denna var riktigt bra och spännande med Hugh Jackman och en skådis jag inte riktigt tål Jake Gyllenhaal. Värd att se. 8/10 Getaway Har just nu sett 16 min av filmen och kan inte förstå att den har fått 4.0 på imdb???!!! detta är en -10 om man kan ge en film det? Ethan Hawke har ju gjort en del bra filmer men vet inte vad han tänkte här asså, jag tror jan bara vill glömma denna. Men börjar man spela in filmer i östeuropa så är det kört, se van damme, seagal osv osv karriären är rökt 0/10 Redigerat av fristil, 13 November 2013 - 21:30. Postad 14 November 2013 - 22:00
X-men First Class http://www.imdb.com/...ref_=fn_al_tt_4
7/10 Inte lika bra som de tidigare. Men dock bra. Postad 14 November 2013 - 22:24
Vad tråkigt. Jag tyckte boken var riktigt bra! Fast jag måste såklart se den ändå Postad 14 November 2013 - 23:17
2 Guns
Betydligt bättre än jag trodde med en och annan oväntad twist. 8/10 Postad 14 November 2013 - 23:22
Ender's Game
Såg den idag, efter ha sett trailern så var jag lite rädd att det mer var en film för ungdomar. Fast den höll helt klart för en gubbe som mig. En helt okänd författare för mig, men det verkar vara några som känner till honom här o gillar hans böcker. Efter ha sett filmen så skulle jag kunna tänka mig att läsa lite av honom oxå. Den får 7/10 av mig för ett högre betyg skulle jag viljat ha mer efter slutstriden. Vet inte hur boken är uppbyggd men skulle vilja veta mer om det efterspelet men boken kanske gör samma snabba berättande som filmen. Postad 14 November 2013 - 23:57
Prisoners
Grymt bra film, långt över förväntan. Både Hugh Jackman och Jake Gyllenhaal gör riktigt bra insatser. Filmen handlar om två familjer vars döttrar blir kidnappade av samma person och hur polisen och familjen agerar. Filmen är stundtals väldigt jobbig och känslosam då man själv har en dotter och själv funderar på hur man själv skulle agera. Bästa filmen jag sett i år utan tvekan. 8,5/10 Postad 15 November 2013 - 09:11 Såg den klart på Blu Ray igår. Som sagt. Väldigt snyggt. Var tydligen i 3D på bio och det märks att Baz Lurman har satsat allt på det visuella. Dock är det mer drama än visualititer under andra halvan om filmen. Man kommer inte nära någon karaktär och känner sig mer eller mindre likgiltig inför dem. Nja, en besvikelse med tanke på hans fantastiska musikal Moulin Rouge. Redigerat av agpath, 15 November 2013 - 09:12. Postad 15 November 2013 - 09:20
Man ska inte skryta, men ibland kan jag inte låta bli.
Min fru älskar film och serier. Vi kollar film i princip 7 dagar i veckan. Hon gillar dom flesta filmer och har inga kategorier som går helt bort. Väldigt skönt med ett delat intresse. Att hon dessutom är snygg och snäll hjälper oxå Postad 15 November 2013 - 09:33
"The Wolverine" (extended edition), bluray.
Såg aldrig filmen på bio så jag kan inte uttala mig om hur mycket den skiljer sig mot bioversionen (inte än iaf, bägge versionerna finns med). Jackman är i sitt esse som en plågad Wolverine och jag tycker att filmskaparna fått till en bra stämning i filmen. Snygg action, bra skådisar och mycket underhållande. Kommer absolut att se den fler gånger. Ett lite kul, men ack så nördigt, alternativt slut finns med på ena skivan. Kul att se, men definitivt ett bra beslut att ta bort det från den slutgiltiga versionen. 7/10 Redigerat av Unregisteredd77fcd1d, 15 November 2013 - 09:34. Postad 15 November 2013 - 15:44
Stämmer bra att Oblivion saknar riktig djupbas. Det är dock inte filmens största bekymmer. Den är ju riktigt korkad. Synd eftersom den är jäkligt snygg och ljudet är kanon om man bortser från lågbasen.
Gillar man lågbas är World War Z ett bättre val. Finns ett par scener i den filmen som knäcker om man har ett kompetent lågbassystem. Filmen är dessutom rätt cool om man gillar zombie-rullar :-) / j Kan för övrigt tillägga att PCM-mixen av Oblivion som gick i biograferna hade gott om innehåll under 20Hz. Tyvärr försvann det på blurayskivan. Samma fenomen som t.ex. Avengers. :-( / j Postad 15 November 2013 - 23:09
Constantine.
Knappast bland det bättre jag sett på senaste tiden. Enda höjdpunkten var Peter Stormare som s*tan. 4/10 The Grey Överraskade mig en hel del och satt faktiskt på helspänn vid bra många tillfällen i filmen. 7/10 Postad 16 November 2013 - 01:04
Pacific Rim
Ojoj.. vilken sörja!! Tyckte den kändes förutsägbar samt de s.k "doktorerna" blev helt enkelt för mycket... Samt känslan av att se skådespelarna som spelar karaktärerna Jax och Clay ifrån Sons of anarchy spela andra roller i denna filmen blev för konstigt för mig. De passar bäst som MC knuttar Mycket action som var det enda pluset av det hela, men resten hade kunnat kvitta. Får nog ge mig på Elysium och se vad den kan bidra med 2 / 5 Piloter Postad 16 November 2013 - 04:58
Apollo 13 på Blu-ray
Bland det bästa jag sett. 10 av 10 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |