Positivt överraskad av denna! Helt klart sevärd.
3/5 Silverklimpar
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 17 November 2013 - 01:23
Lone Ranger
Positivt överraskad av denna! Helt klart sevärd. 3/5 Silverklimpar Postad 17 November 2013 - 01:27
Dumma Mej 2
Underbar barnfilm för hela familjen! Barnen ville se om den direkt. 4/5 Minimojer Redigerat av Mushunt, 17 November 2013 - 01:27. Postad 17 November 2013 - 14:57
The Imaginarium of Doctor Parnassus, 2009 av Terry Gilliam
Trots en uppsjö bra skådisar, delvis pga Heath Ledgers frånfälle mitt under inspelningarna, är denna ganska besynnerliga och underfundiga film förvånansvärt tråkig med Gilliams mått mätt. Förmodligen beror det mycket på att jag förväntat mig mer av storyn... 4 av 10 norwegian blue Postad 17 November 2013 - 18:30
Dead man down, inget speciellt men går att se. Sången i slutet var höjdpunkten
http://www.youtube.c...h?v=KDcgOpUp2nc Postad 18 November 2013 - 08:17
Killing Season
Travolta och De Niro borde borga för en bra film tänkte jag. De var, i mitt tycke, lite oengagerade och storyn var sådär. En hel del fint foto, annars en besvikelse. Medelbetyget från vår röda biosoffa blev 3,5/10 compoundbågar Postad 18 November 2013 - 09:36
Prisoners http://www.imdb.com/...4/?ref_=nv_sr_1
Läst ganska mycket gott om denna och jag tycker att den va riktigt bra.. Lite lång och något utdragen.. Dock med en hel del vändningar som gör att man ändå håller sig ganska alert.. Jag föredrar också att en film är 30 min längre om det ger känslan att allt inte bara är ihopdraget och snabbt avslutat.. Jake Gyllenhal har aldrig varit någon stor favorit men gör det faktiskt helt Ok.. Själva filmen är filmad på ett sätt att den känns som mitten av 90 tal även om det är bra bildkvalitet och allt så är det ändå känslan jag fick.. Film: 8/10 Ljud och bild var inget outstanding och inget som stack ut vilket det inte heller behöver göra i denna typen av film.. Postad 18 November 2013 - 09:52
The Wolverine 2013 http://www.imdb.com/...2/?ref_=nv_sr_4
Usch fy vad besviken jag blev på denna soppa. Är en Marvel fan och se hur dom misshandlat denna film med billiga effekter och simpla stunt gör ont i mig. 3/10 Redigerat av lappen71, 18 November 2013 - 10:05. Postad 18 November 2013 - 09:56
Kärlek i New York
Helt ok "feel good" film med Josh Radnor(Ted från How i met your mother). Malin Åkerman är med på ett lite olikt sätt. :-) Redigerat av mrgorgo, 18 November 2013 - 09:56. Postad 18 November 2013 - 09:59 Gratis på Netflix. Den är rätt ok. Postad 18 November 2013 - 10:03
The Grey med Liam Neeson:
http://movies.netfli...?trkid=13462100 Neeson spelar en riktig överlevare. Till yrket jägare som har till uppgift att skydda oljearbetare från vargar i Alaska. Efter en flykrasch i vildmarken försöker han skydda de överlevande från en flock vargar som inte gillar inkräktare på sitt revir. Utan bössa utan bara genom sitt kunnande om vargar. Ruggigt spännande och mycket våldsamt. Dock blir man lite frågande till om det verkligen kan stämma med hur vargar skulle funka i verkligheten. Man får mer en känsla av att detta skulle vara en Fantasy-historia med vargar som smitit från The Hobbitt... 3/5 Postad 18 November 2013 - 14:34
Var i helgen på bio och såg The Counselor. En film av Ridley Scott och en hel del kända skådisar i rollistan. Väldigt lätt att förklara temat för filmen, en advokat ger sig in i knarksmugglarsfären. Men detta är inte en film driven av handling. Några vettiga svar ger inte filmen i huvud taget, varför gör karaktärerna det dom gör? Fokus, så som jag uppfattade det, ligger på dialogen. Här ges en hel del djupa utläggningar om olika saker här i livet, girighet, kvinnor och vad man kan och inte kan påverka i ens liv. Kan tänka mig att de som uppskattar att det är "snyggt" filmat kan uppskatta en del i filmen också, men för mig funkar det inte alls.
Nu gick filmen inte i någon större salong, men bild var helt okej och ljudet var på intet sätt spektakulärt, så kan egentligen inte betygsätta det. Filmen i sig får 2/10 geparder. Detta är en film för de som absolut inte behöver ha någon handling för att uppskatta en film. Postad 18 November 2013 - 16:37
Såg Inception igårkväll har bara sett den en gång innan och det var när den kom ut..väldigt bra film. 10/10
Postad 18 November 2013 - 19:10
Den var länge sen! Blir nog den till helgen när jag har jour :-) tack för att du påminde mig :-) Postad 19 November 2013 - 10:26
Olympus has fallen.
Åkte in i bluray-spelaren igår. Sett den tidigare, när den dök upp på piratbukten. Då var den inget vidare. Men, jag förvärvade den, hursomhelst. Och igår kändes som en bra dag att se den. Jag vet inte riktigt vad man ska skriva, den är inget vidare. Dataeffekterna ser verkligen ut som dataeffekter. Vilket man inte förväntar sig av en film som är gjord 2013. Det enda som jag vill ge tumme upp för - är ljudet. När det där
Spoiler
så är det riktigt mäktigt ljud.Men jag tror att ljudskaparna var nog supernöjda, enda tills dem såg slutresultatet. För CGI-effekten på det tornet känns som det är gjort i... jag vet inte vad - paint ? Lustigt att ljudkillarna - nailed it, medans grafikerna hade en riktigt dålig dag på jobbet. Nog om det. Förövrigt tyckte jag det var ganska mycket brus i bilden. Jag gillar ideen, att inta vita huset. Men det känns som det finns så många hål i filmen.
Spoiler
Slutsats: Bild 6/10 Ljud 8/10 Handling 3/10 (lite rättstavning) Redigerat av Unregisteredf29bec15, 19 November 2013 - 10:27. Postad 20 November 2013 - 09:10
Antar man inte behöver se filmen nu när du beskrivit/spoilat scener ur den.. Postad 20 November 2013 - 09:34
Är man intresserad av att se filmen ska man inte ta sin muspekare och markera de mörklagda raderna i inlägget. En synlig spoiler är det nackskott på dock, men i detta fall så var det ju mörkat
Postad 20 November 2013 - 10:09
Ber om ursäkt ifall jag har förstört din kommande filmkväll. Jag ska tänka mig för i fortsättningen och hålla handlingen för mig själv. Sorry. /Micke. Postad 20 November 2013 - 13:48
Nej bry dig inte om honom. Du har inte gjort något fel. Postad 20 November 2013 - 23:10
Såg denna ikväll, riktigt spännande och snyggt filmad. 4/5 får den av mig! Postad 21 November 2013 - 09:06
Jag läste inlägget via appen på telefonen och där syns ingen markering om spoiler. Såg nu på datorn när jag läste nya inlägg att det var markerat. Så jag får be så mycket om ursäkt till Micke! Postad 21 November 2013 - 09:16 På iphone så är spoiler svarta och det går inte ens att markera och göra de synliga. Postad 21 November 2013 - 09:22
Blackfish http://www.imdb.com/...8/?ref_=nv_sr_1
Mycket bra dokumentär som ger iaf mig en helt annan syn på SeaWorld.. har själv varit där flertalet gånger men nu blir det nog inte fler.. Tycker det är fruktansvärt hur människor kan behandla djur och sen blir man förvånad om djuren går till attack.. 8/10 Postad 21 November 2013 - 10:08
Kör på S3. Postad 21 November 2013 - 10:35
After Earth
Will Smith och son i ett hyfsat sci-fiäventyr. Pappa Smith har en ovanligt tillbakadragen roll. Mest för att fronta sonen kanske. Överlag lite lagom spännande popcornrulle med bra bild och riktigt mäktigt ljud. 6/10 resp. 7/10 osynliga monster från vår röda biosoffa. Postad 22 November 2013 - 17:07
White house down. Lyckas med det nästan omöjliga konststycket att va sämre än Olympus has fallen. 1/5 går inte va snällare finns inget existensberättigande.
Postad 23 November 2013 - 23:08
Ikväll blev det Conan Barbaren på Blu Ray, första gången på min plasma VT60, bara sett den på min gamla proj i HD, blev denna gång lite besviken på bilden, dom kunde gjort ett bättre jobb med den annars en grymt bra film, synd att det inte finns flera såna här, sjukt bra musik, snyggt foto och ger en trovärdig känsla.
Visade den för min tjej, hon hade inte sett den innan och var skeptisk men jag sa att den innehöll hästar vilket skapa en gnutta intresse iaf, efter en timme klaga hon på att den var seg, hon tog på sig filten, la sig ner i soffan och somnade. Jag såg färdigt filmen och är väldigt underhållen fastän detta kanske var 20:e gången jag såg den. ![]() I går såg jag Desperado på BD, det var minst 10 år sen jag såg den, gilla den då, gilla den mer nu tror jag, tjejen klaga över att hon redan sett den fast även att hon inget mindes så dög det inte så hon valde att somna då med. Jag har inte sett El Mariachi, har varit nyfiken länge men inte blivit av men nu när den ingår i utgåvan blir det snart denes tur.
Postad 24 November 2013 - 04:45
Blev en weekend av filmer med temat ubåtar.
Först ut: Below Började bra och var bitvis rätt spännande men föll platt handling 5/10 K-19 The Widowmaker Trots fantasilöst titelnamn gjorde denna helt ok ifrån sig. Man fick viss klaustrofobikänsla. 6/10 Das Boot Directors cut Första gången jag såg denna och är tveklöst bland det bästa jag sett 10/10 Postad 24 November 2013 - 07:13
Spoilers fungerar för mig (S3). Detta är dock med stockwebbläsaren. Med Chrome så fungerade inte spoilertaggarna.
Postad 24 November 2013 - 11:04
Märkligt, det funkar i alla fall med en S2 + Chrome. Redigerat av MrSpokk, 24 November 2013 - 11:26. Postad 24 November 2013 - 20:08
Rust and Bone (De rouille et d´os) http://www.imdb.com/...5/?ref_=nv_sr_1
Helt enkelt en väldigt bra film! Betyg 8/10
Redigerat av Mentos, 24 November 2013 - 20:08. Postad 24 November 2013 - 20:12
Spoilertaggarna fungerar inte i Samsungs webbläsare i S3:an för mig.
Postad 24 November 2013 - 21:01
Jurassic Park på BD.
Bra film. Spännande, välgjord och håller hela vägen. 7.5/10 Jurassic Park:The lost world på BD. Ok, men sämre än ettan. Logiska luckor i manuset, vissa så stora att dom inte går att bortse från. 5/10 Jurassic Park 3 på BD Helt ok. 5.5/10 Transformers 3 på BD Vilken smörja. Manuset ryms på 10 sidor. Nästan samtliga karaktärer är jobbiga. Luckorna i manus är enorma och handlingen så ointressant att jag knappt orkar hänga med. Actionscenerna är antingen överdrivna så det blir fånigt eller bara trista. Innehåller knappt några ljuspunkter alls. 2/10 Postad 25 November 2013 - 09:56
Star Wars Episode I - The Phantom Menace
Låg ändå hemma sjuk, ont i halsen och massa annan skit då det slog mig att jag fortfarande inte sett alla Star Wars-filmer. så varför inte börjar i rätt ordning? Betyg: 3/5. Härlig scifi men CGI har ju förbättrats sedan -99 om man säger så... Redigerat av MrSpokk, 25 November 2013 - 09:56. Postad 25 November 2013 - 10:05 Du måste vara unik om du har lyckats undvika den filmen under så många år. För övrigt så är väl Star Wars mer Fantasy som utspelas i rymden än scifi? Postad 25 November 2013 - 15:26
Samma här. Nu var det iofs appen Minhembio jag använde, men samma sak där. Redigerat av Mushunt, 25 November 2013 - 15:26. Postad 25 November 2013 - 16:32
Now You See Me
Riktigt bra film, Isla Fisher, Jessie Eisenberg och Woody Harrelson gör riktigt bra prestationer, dock så spelar Dave Franco över (det gör även till att jag har svårt för honom från Scrubs med). En annorlunda men mycket sevärd film. 8/10 i betyg från mig. Postad 25 November 2013 - 18:56
Precis vad jag alltid brukar säga. Postad 25 November 2013 - 23:17
We're the millers.
En komedi om en small time drug dealer som blir tvingad att smuggla en större knarklast från mexico till denver, colorado. Filmen i sig är en av dom bättre komedierna jag sett på många år. Jag tycker att genren har fallit brutalt sedan millennieskiftet, men det här är en ljusglimt som alla bör vara uppmärksamma på. Ett extra stort plus till basspåret i filmen, som krossar actionfilmer som oblivion. Skämten är, trot eller ej, originella och jag och tanten satt flera gånger och garvade. Det finns även en djupare psykologisk berättelse om mänskligt rollbeteende, men jag ska inte uttråka någon med detta, utan istället diskutera det med någon skolkompis Bild 4/5 Ljud 4/5 Film 4/5 fullpackade husbilar. Den bästa komedin jag sett i år. Postad 26 November 2013 - 03:33 Håller fullständigt med om att det här är årets bästa komedi. Postad 26 November 2013 - 08:16
Sin City
Grym film, grymma skådisar och en skön känsla genom hela filmen. 8/10 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
|
Trendande produkter |