Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 06 februari 2013 - 17:59
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Lappen71: "Airplay är en teknik som man måste betala för att få använda...Boxee Box gör inte det."
Det enda som är taget ur luften här är ditt påstående att D-Link skulle strunta i att betala licensavgift. Du har inga belägg för påståendet och borde rimligen kunna medge att du förhastat dig, eller hur?
Hur vet du att D-Link betalar license för en teknik till en produkt som dom varken tillverkar längre eller supportar. Så det är inget påstående taget ur luften. Jodå, visst spelar det roll.
Apple kan inte förändra funktionaliteten om det sker i strid med licensavtalet, exempelvis att de produkter för vilka airplay licensierats inte längre går att använda.
Eftersom D-Link varken tillverkar produkten längre eller supportar det betvivlar jag stark att Apple har någon som helst skyldighet meddela D-Link.om förändringar. Men varken du eller jag vet OM det är några förändringar gjorda eftersom Aierplay fungerar på andra produkter sen iOS 6.1 kommit. Har svårt att tro att en license gäller EFTER produkten slutat att tillverkas och supportas så mitt påstående står fast. Om senaste ios verkligen funkar med airplay video/audio både mot din icke-hackade BB och din kompis hackade BB som du skriver så har de rapporterade problemen sannolikt ingenting med vare sig ios eller boxee att göra.
Är du säker eller gäller det händelsevis bara ljud?
Det gäller både ljud och bild för vad jag vet så älskar hans grabbar att titta på Youtube från iPad/iPhone till Boxee Box.
Postad 06 februari 2013 - 20:28
HC77
-
HC77
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Någon mer som inte får svtplay att fungera längre via webbrowsern. Kan det vara så att svtplay gått över till Flash 11?
Om så är fallet så är det troligtvis bara att konstatera att Boxeen snart har gjort sitt i mitt hem. Den sista uppdateringen som skulle komma ifrån Boxee verkar inte bli av eller vad tror ni?
Postad 06 februari 2013 - 20:51
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Någon mer som inte får svtplay att fungera längre via webbrowsern. Kan det vara så att svtplay gått över till Flash 11?
Om så är fallet så är det troligtvis bara att konstatera att Boxeen snart har gjort sitt i mitt hem. Den sista uppdateringen som skulle komma ifrån Boxee verkar inte bli av eller vad tror ni?
Funkar utmärkt för mig
Postad 06 februari 2013 - 21:23
Unregistered2c7ac7de
-
Unregistered2c7ac7de
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Funkar bra för mig med, men testa att köra watch later från pc's webläsare, kanske funkar bättre. Bokmärkets länk till watch later om du inte har det: javascript:var b=document.body;if(b&&!document.xmlVersion){void(z=document.createElement('script'));void(z.src=' http://bbx.boxee.tv/queue/watchlaterloader?'+(new Date()).getTime().toString());void(b.appendChild(z));}else{}
Redigerat av Unregistered2c7ac7de, 06 februari 2013 - 21:24.
Postad 06 februari 2013 - 21:40
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Hur vet du att D-Link betalar license för en teknik till en produkt som dom varken tillverkar längre eller supportar. Så det är inget påstående taget ur luften.
Försök hänga med nu. Licensavtalet innebär att tillverkaren betalar en fast engångssumma per såld enhet. Säljer man inte fler exemplar av produkten så betalar man heller inte mer, men avtalet gäller under den sålda produktens livslängd eller till ett förutbestämt datum som definierats i avtalet, vanligtvis en period som vida överstiger garantitiden och troligtvis i boxee-fallet minst fem år. Eftersom D-Link varken tillverkar produkten längre eller supportar det betvivlar jag stark att Apple har någon som helst skyldighet meddela D-Link.om förändringar.
Om du läst vad jag skrev här ovan så klarnar det nog, och för övrigt supportar dlink vad jag vet fortfarande boxee box, helt enkelt för att de måste. Men varken du eller jag vet OM det är några förändringar gjorda eftersom Aierplay fungerar på andra produkter sen iOS 6.1 kommit.
Det där har vi redan rett ut ganska grundligt, och dina rön talar ganska tydligt för att apple inte gjort något "olämpligt", såvida du inte plötsligt är osäker på huruvida din och kompisens boxar verkligen funkar med airplay video eller inte. Har svårt att tro att en license gäller EFTER produkten slutat att tillverkas och supportas så mitt påstående står fast.
Tja, men så är det ju hur som helst. Avtal är till för att hållas... Det gäller både ljud och bild för vad jag vet så älskar hans grabbar att titta på Youtube från iPad/iPhone till Boxee Box.
Tack för klargörandet. Då gör apple rätt och problemet som vissa upplever beror helt enkelt på något annat.
Postad 06 februari 2013 - 23:03
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Om du läst vad jag skrev här ovan så klarnar det nog, och för övrigt supportar dlink vad jag vet fortfarande boxee box, helt enkelt för att de måste.
Nej D-link har tagit sin hand ifrån BB och har inga planer att släppa någon ny firmware. Det där har vi redan rett ut ganska grundligt, och dina rön talar ganska tydligt för att apple inte gjort något "olämpligt", såvida du inte plötsligt är osäker på huruvida din och kompisens boxar verkligen funkar med airplay video eller inte.
Varför skulle jag bli osäker? Antyder du att jag ljuger?
Postad 07 februari 2013 - 08:20
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Oj, intensiv diskussion ovan, men jag undrar vad är det ni använder Airplay till? Jag har haft min BB sen den kom och har använt det kanske två gånger på den tiden.
Skulle bara vara intressant att veta vad folk airplayar när jag känner att allt redan finns på boxen.
Postad 07 februari 2013 - 09:32
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Oj, intensiv diskussion ovan, men jag undrar vad är det ni använder Airplay till? Jag har haft min BB sen den kom och har använt det kanske två gånger på den tiden.
Skulle bara vara intressant att veta vad folk airplayar när jag känner att allt redan finns på boxen.
Ja allt finns kanske men det är mycket enklare att leta reda på och spela upp från både YouTube och SvtPlay på iPhone/iPad än att göra det på Boxee Boxen. Bara för att en sak finns innebär det inte alltid att det är smidigast
Postad 07 februari 2013 - 09:39
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Nej D-link har tagit sin hand ifrån BB och har inga planer att släppa någon ny firmware.
Oavsett om dlink släpper någon ny firmware eller inte så gäller licensavtal, garantiåtaganden osv. Skulle dlink försättas i konkurs blir situationen en annan, men så är det nu inte. Varför skulle jag bli osäker? Antyder du att jag ljuger?
Verkligen inte. Du skrev: "varken du eller jag vet OM det är några förändringar gjorda eftersom Aierplay fungerar på andra produkter sen iOS 6.1 kommit"Du skrev också att airplay funkar med senaste ios mot din och kompisens bb, men nämnde inte om det gällde video eller bara audio. Jag frågade och du förtydligade sedan, vilket innebär att ämnet är utagerat.
Postad 07 februari 2013 - 10:13
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Supportar produkten gör dom väl fortfarande och även buggfixar etc ska släppas vid behov, däremot kommer inga major updates att komma. Det officiella uttalandet från Boxee: Based on this month’s earlier announcement, many have asked us what that means for the original Boxee Box. We’re here to give you an update on what you can expect moving forward as a Boxee Box owner. First – The Boxee Box will continue to work exactly as it has for the past two years – you’ll be able to login, use the apps, use the web browser, download artwork for video files, all of the key back-end that powers the Boxee Box will remain up and running for the foreseeable future. Second – we will be releasing an updated Flash player for Boxee in the next few months. It should improve the browser experience and add some important content back to the TV show library. We will post an update in November which will let you know when to expect the release of the updated Flash player. Third - We cannot open root access to the device. We had to make a decision between releasing a box that was hackable and one that was commercially viable with premium content. We would have loved for the Boxee Box to be open to other software, but in the end we’re bound by agreements with our content providers to ensure the security of their content. Fourth - Netflix will not be available on Boxee Boxes outside the USA and Canada. Netflix requires version 3.1 or later of their application outside the USA and Canada. The Boxee Box runs version 3.0. Unfortunately, Intel no longer supports this chipset for consumer products and the version of the Intel firmware for the Boxee Box cannot run version 3.1. We would have loved to enable this for users in the UK, Brazil, Sweden, Denmark, etc. but technically speaking it’s simply not possible. Fifth - the Boxee Box will still be supported. D-Link and Boxee have our regular support teams working around the clock to answer any questions that come up. The forums and support sites are still up and full of answers to basic and advanced questions. We will continue to do our best to clearly resolve issues in those venues. Again – we thank you for being an early Boxee supporter and hope you continue to love your Boxee Box. Cheers, Team Boxee
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 07 februari 2013 - 10:14.
Postad 07 februari 2013 - 10:34
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Supportar produkten gör dom väl fortfarande och även buggfixar etc ska släppas vid behov, däremot kommer inga major updates att komma.
Det officiella uttalandet från Boxee: Based on this month’s earlier announcement, many have asked us what that means for the original Boxee Box. We’re here to give you an update on what you can expect moving forward as a Boxee Box owner. First – The Boxee Box will continue to work exactly as it has for the past two years – you’ll be able to login, use the apps, use the web browser, download artwork for video files, all of the key back-end that powers the Boxee Box will remain up and running for the foreseeable future. Second – we will be releasing an updated Flash player for Boxee in the next few months. It should improve the browser experience and add some important content back to the TV show library. We will post an update in November which will let you know when to expect the release of the updated Flash player. Third - We cannot open root access to the device. We had to make a decision between releasing a box that was hackable and one that was commercially viable with premium content. We would have loved for the Boxee Box to be open to other software, but in the end we’re bound by agreements with our content providers to ensure the security of their content. Fourth - Netflix will not be available on Boxee Boxes outside the USA and Canada. Netflix requires version 3.1 or later of their application outside the USA and Canada. The Boxee Box runs version 3.0. Unfortunately, Intel no longer supports this chipset for consumer products and the version of the Intel firmware for the Boxee Box cannot run version 3.1. We would have loved to enable this for users in the UK, Brazil, Sweden, Denmark, etc. but technically speaking it’s simply not possible. Fifth - the Boxee Box will still be supported. D-Link and Boxee have our regular support teams working around the clock to answer any questions that come up. The forums and support sites are still up and full of answers to basic and advanced questions. We will continue to do our best to clearly resolve issues in those venues. Again – we thank you for being an early Boxee supporter and hope you continue to love your Boxee Box. Cheers, Team Boxee
Det där betyder i praktiken ingenting för historien har visat oss det med undermåliga firmwares. Klarade dom inte av att fixa dom buggar som finns då och som fortfarande finns så kommer dom inte fixa dom i framtiden heller.
Postad 07 februari 2013 - 10:35
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Det har du säkert rätt i men det supportas i vilket fall (officiellt) oavsett om inte en enda fix släpps i framtiden.
Postad 07 februari 2013 - 10:40
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Det har du säkert rätt i men det supportas i vilket fall (officiellt) oavsett om inte en enda fix släpps i framtiden.
Ja det låter fint på papperet
Postad 07 februari 2013 - 10:42
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Hehe jo så är det troligen tyvärr.
Postad 07 februari 2013 - 17:34
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Har läst alla inlägg ovan, om att AirPlay skulle slutat fungera på Boxen.
Jag testade just själv, och det funkade perfekt. Fick både ljud och bild som vanligt.
Min setup är:
- Box med senaste FW, utan Hack inlagt
- iPhone 5 med IOS 6.1
Jag körde ett program i Svt-Play appen på telefonen och sen AirPlay till boxen. Inga problem alls. Det funkade som det alltid gjort.
/MrStarhouse
Postad 07 februari 2013 - 21:17
Unregistered39219
-
Unregistered39219
-
Användare
-
-
108 inlägg
Har läst alla inlägg ovan, om att AirPlay skulle slutat fungera på Boxen.
Jag testade just själv, och det funkade perfekt. Fick både ljud och bild som vanligt.
Min setup är:
- Box med senaste FW, utan Hack inlagt - iPhone 5 med IOS 6.1
Jag körde ett program i Svt-Play appen på telefonen och sen AirPlay till boxen. Inga problem alls. Det funkade som det alltid gjort.
/MrStarhouse
Så jäkla skumt... VARFÖR funkar det då plötsligt inte för många andra? Jag har resetat och testat 20 gånger men det går bara inte. Varken från padda eller lur...
Postad 07 februari 2013 - 22:39
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Blev nyfiken jag med nu att prova, körde även jag ett program från svt från både min iPad 3 (jailbreakad med 6.1) samt iPhone 5 (jailbreakad med 6.1) boxeen är hackad och fick både ljud och bild.
Postad 07 februari 2013 - 22:41
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Så jäkla skumt... VARFÖR funkar det då plötsligt inte för många andra? Jag har resetat och testat 20 gånger men det går bara inte. Varken från padda eller lur...
Ja, det är konstigt. Jag ska testa från min iPad också imorgon så får jag se. Jag ska även testa direkt från browsern, samt från nån annan app, får se om det har nån betydelse. Nu körde jag ju från SVT play appen för iPhone. Körde "Hemliga Svenska rum", senaste avsnittet. Undrar om olika material kan ha olika rättigheter, eller nåt sånt? /MrStarhouse
Postad 07 februari 2013 - 22:45
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Blev nyfiken jag med nu att prova, körde även jag ett program från svt från både min iPad 3 (jailbreakad med 6.1) samt iPhone 5 (jailbreakad med 6.1) boxeen är hackad och fick både ljud och bild.
Ok. Min IOS är inte jailbreakad, men funkar ändå. Undrar varför det slutat funka för så många. Kan nämnas också att jag kör min box med trådat nät till routern, sen naturligtvis WiFi till ios. Jag har även en Apple TV Gen 3 på samma nät, men den är avslagen. Jag ser den dock bland valen på AirPlay enheter. /MrStarhouse
Postad 08 februari 2013 - 00:05
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Jag vill också ha fungerande AirPlay (bild, ljud funkar)!! Kan det ha med boxeeplus hacket att göra???
Ni som det funkar för har ni möjlighet att testa viaplay via AirPlay?? Jag är så van att streama PL. Matcher!
Postad 08 februari 2013 - 08:41
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Jag vill också ha fungerande AirPlay (bild, ljud funkar)!! Kan det ha med boxeeplus hacket att göra???
Ni som det funkar för har ni möjlighet att testa viaplay via AirPlay?? Jag är så van att streama PL. Matcher! 
Har tyvärr inte viaplay konto så kan inte testa det, det har nog inte med hacket att göra, för mig är hackad och funkar ändå!
Postad 08 februari 2013 - 11:59
HC77
-
HC77
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Har både IPhone 3GS och 4 hemma. Funkar att streama svtplay med bild och ljud från 3GS men inte från 4.
Känns helt klart märkligt varför det funkar med vissa grejor och inte andra.
För övrigt så funkar inte svtplay helt bra för mig. Vissa program fungerar medans det för andra dyker upp ett felmedelande. Felet måste ligga i Boxee eftersom samma program fungerar på dator respektive IPhone.
Redigerat av HC77, 08 februari 2013 - 12:58.
Postad 08 februari 2013 - 17:52
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Nu har jag testat lite mer med AirPlay, för den som kan vara intresserad. Först lite mer detaljerad info om min Setup.
- Min boxee är ohackad och har FW 1.5.1.23735
- Boxen är kopplat trådat till mitt nätverk.
- Min router är en Netgear WNR3500L
- Jag använder bara standard DNS, inget UnblockUS eller liknande.
På nätverket finns följande AirPlay enheter anslutna:
- Boxee boxen
- En Yamaha Reciever (Bara ljud)
- En Apple TV Gen 3
Jag har två IOS enheter:
- iPhone 5, IOS 6.1 ej jailbreakad
- iPad Retina med IOS 6.1 ej jailbreakad
Jag har testat köra AirPlay på många olika sätt:
- Svt play via appen, i både iPad och iPhone
- Svt Play via browsern (chrome) i både iPhone och iPad.
- Testat med att koppla bort Apple Tvn från nätet för och se om det har nån betydelse.
Hur jag än gör så funkar AirPlay perfekt med både bild och ljud.
Jag kan inte först vad det är som gör att vissa inte funkar.
/MrStarhouse
Postad 09 februari 2013 - 09:05
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Klart det har med IOS 6.1 att göra men beror på något mer. Kanske din setup eller hårdvara. Jag kör med hackad boxee och ipad 3. Det har funkat med Airplay till jag uppdaterade till 6.1. Testade faktiskt Airplay dagen innan min uppdatering med gott resultat och testade direkt eftet uppdatering till 6.1 och då fungerade inte ljud och bild kombinerat.
Postad 09 februari 2013 - 09:23
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Det är lätt eller snarare tacksamt att skylla på Apple och att senaste uppdatering av iOS ställer till det.
Men det är tydligt att det är ett problem och istället för att peka finger är det bästa att komma på VARFÖR det inte fungerar för alla
https://discussions....tart=0&tstart=0
Postad 09 februari 2013 - 11:28
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Det är lätt eller snarare tacksamt att skylla på Apple och att senaste uppdatering av iOS ställer till det. Men det är tydligt att det är ett problem och istället för att peka finger är det bästa att komma på VARFÖR det inte fungerar för alla
https://discussions....tart=0&tstart=0
Riktigt. Att felsöka en signalväg på ett korrekt sätt är definitivt inget alla klarar av, och då blir slutsatserna gärna fel. Sen finns det ju tillfällen där det tveklöst är befogat att peka finger åt just apple, som i nedanstående exempel från tråden du länkade till. "Last night before using my iPad to connect via appleTV and watch something, I got a message to update the iPad: to the wonderful iOS6. I did so. Now I can't do Airplay at all. The icon has just vanished."
Postad 09 februari 2013 - 11:45
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Riktigt. Att felsöka en signalväg på ett korrekt sätt är definitivt inget alla klarar av, och då blir slutsatserna gärna fel.
Sen finns det ju tillfällen där det tveklöst är befogat att peka finger åt just apple, som i nedanstående exempel från tråden du länkade till.
"Last night before using my iPad to connect via appleTV and watch something, I got a message to update the iPad: to the wonderful iOS6. I did so. Now I can't do Airplay at all. The icon has just vanished."
Och en sak jag vet som faktum är att många problem uppstår genom okunskap och skit bakom spakarna. För hur många gånger har man inte frågat "Vad har du gjort egentligen?" och man får till svar "Ingenting!!" Men efter lite efterforskningar så kryper det fram att dom verkligen har gjort något men inte ville erkänna sin dumhet. Drabbar det ALLA så kan dra man slutsatsen att det verkligen är fel på iOS men nu är det ett en minoritet,nog så illa det. Att inte förglömma att en smartphone är i grund och botten är en dator med ett OS och en uppdatering kan gå fel. Så det finns några enkla saker man kan göra för att utesluta att det inte är iOS och det är att. 1: Starta om...(hjälper inte det) 2: Återställ och lägg in säkerhetskopian (hjälper inte det) 3: Återställ och lägga inte in säkerhetskopian utan starta med en fräsch telefon. Hjälper inte alla dessa steg får man testa med en annan iOS enhet och beta av alla variabler. För det har hänt mig också att AirPlay klickat men då har det hjälpt att jag startat om routern. Jag har fortfarande haft Wifi men av någon anledning som jag inte har dom kunskaperna att förklara varför AirPlay ändå inte fungerat. Men efter en omstart av routern har det hoppat igång igen. Nej det räcker inte med att en (1) person av miljoner av användare av IOS enheter klagar. Ja jag vet att det är fler som har problem men du hänvisade till en användare som att det vore ett bevis. Och du fortfarande pekar finger istället för att komma med förslag på åtgärder
Redigerat av lappen71, 09 februari 2013 - 11:46.
Postad 09 februari 2013 - 12:07
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
För mig är det solklart att det är något med senast uppgraderingen som spökar. På min lur strular det som har 6.1 och på min frus lur funkar det fortfarande problemfritt som inte har senaste. Jag slänger ingen skit på Apple för jag vet som sagt inte exakt vad det beror på men något hände efter uppgraderingen av min telefon.
Att streama spotify till min denon funkar dock fortfarande problemfritt vilket är det enda jag bryr mig om då det är det enda jag använder airplay till.
Redigerat av Johan_i_burken, 09 februari 2013 - 12:09.
Postad 09 februari 2013 - 12:11
Unregistered5fd6896d
-
Unregistered5fd6896d
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag har en Marantz 1602
för mig går det bara att strema ljud via Airplay. tidigare gick det även att streama film
har iPad 4 och iPohone 5 bägge med 6.1
Postad 09 februari 2013 - 12:13
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
För mig är det solklart att det är något med senast uppgraderingen som spökar. På min lur strular det som har 6.1 och på min frus lur funkar det fortfarande problemfritt som inte har senaste. Jag slänger ingen skit på Apple för jag vet som sagt inte exakt vad det beror på men något hände efter uppgraderingen av min telefon.
Att streama spotify till min denon funkar dock fortfarande problemfritt vilket är det enda jag bryr mig om då det är det enda jag använder airplay till.
Har du testat dom tre punkter jag räknade upp? Jag har en iPad iOS6.1,min och min frus iPhone 5 iOS6.1 och alla dom fungerar mot Boxee Box hackad som ohackad,fungerar mot XBMC Eden 11.0,och mot Apple TV iOS 5.1.1 Så något konstigt är det.
Postad 09 februari 2013 - 12:21
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Nej det enda jag testat är att starta om telefon och nätverket. Det kan mycket väl vara så att det går att få igång det igen men som sagt i och med att jag inte använder AirPlay video så har jag inte brytt mig om "problemet". Det enda jag ville konstatera är att alla tidigare uppgraderingar jag gjort så har det funkat utan att pilla med något.
Postad 09 februari 2013 - 14:10
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Min sambos iPhone 4S wifi har blivit grå och fungerar inte längre (även där rätt vanligt vid en google sökning) och som sagt min iPhone 4S och Ipad 2 har fungerande wifi men som sagt bara ljud via airplay.
Sambons telefon har jag krigat med i en vecka med återställningar hit och dit, har tom lämnat in den för kolla av alla komponenter, men allt är som det ska, den har tom wifi mac adress. Så IOS 6 verkar vara vääääldigt buggig för vissa!
Köpte en AV-adapter till sovrummet/resor nu för att jag ska kunna kolla på fotboll på tvn, men förhoppningen är ju att boxees airplay ska kika igång igen.. trådad streaming känns så "old school"  Men den fungerar iaf helt felfritt!
Postad 09 februari 2013 - 14:44
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 740 inlägg
Jag har factory resettat både boxee och iPad samt rebootat routern men kan ändå bara få ljud emellan. Kanske ska factory reset routern med och se om det hjälper. Jag har en dlink dir 635 router, kan ju vara så att den modellen inte kommer överens med iOS 6.1
Postad 09 februari 2013 - 15:21
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
...Nej det räcker inte med att en (1) person av miljoner av användare av IOS enheter klagar. Ja jag vet att det är fler som har problem men du hänvisade till en användare som att det vore ett bevis.
Och du fortfarande pekar finger istället för att komma med förslag på åtgärder 
Nej, jag pekar verkligen inte finger åt apple, utan menar precis som tidigare att apple vore korkade om de bryter inkomstbringande licensavtal genom att uppdatera funktionaliteten så att konkorrerande tillverkares burkar inte fungerar med airplay. Det var du själv som refererade till nämnda tråd och menade att folk i princip utan anledning beskyller apple för att vara lika klantiga som övriga tillverkare. Exemplet jag plockade fram ur samma tråd visar med all önskvärd tydlighet att ÄVEN apples uppdateringar KAN innehålla buggar och föra med sig oväntade problem t o m när produkter från tredjepartstillverkare helt verkar sakna relevans i sammanhanget. Ingen har mig veterligen kommit med några förslag på åtgärder som lett till att förvirringen minskat, och jag vet inte riktigt varför du tycker dig behöva försvara apple i det här fallet.
Postad 10 februari 2013 - 16:09
HC77
-
HC77
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Jag har fortfarande problem med svtplay. Gäller främst barnprogram.
Någon som exempelvis skulle kunna prova programmet "Pysselskogen" och se om det fungerar för er. Jag får felmedelande när
jag försöker starta programmet.
Redigerat av HC77, 10 februari 2013 - 17:23.
Postad 11 februari 2013 - 18:36
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Jag har fortfarande problem med svtplay. Gäller främst barnprogram.
Någon som exempelvis skulle kunna prova programmet "Pysselskogen" och se om det fungerar för er. Jag får felmedelande när jag försöker starta programmet.
Funkar både via SVT i TV-Show och via browsern, får dock lite olika avsnittsurval men bägge fungerar
Postad 11 februari 2013 - 18:43
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Hacket uppdaterat till version 1.4.6
http://boxeeplus.com/blog/
Postad 11 februari 2013 - 20:53
Displayoff
-
Displayoff
-
Rookie
-
4 inlägg
Har suttit och läst om folk som klarar av att spela upp bd isos och andra tyngre filer utan buffer problem. Själv klarar jag inte av att spela upp något utöver "standard" 1080p material.
Förutom min boxee, använder jag:
Nas: Synology ds411j
Router: Netgear WNR3500L
Kör trådat.
Det jag främst undrar är ifall det är min router som är boven i dramat, dvs är min router "kraftfull" nog för att kunna leverera film från nas till boxee.
Tacksam för svar!
Postad 12 februari 2013 - 08:59
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Har suttit och läst om folk som klarar av att spela upp bd isos och andra tyngre filer utan buffer problem. Själv klarar jag inte av att spela upp något utöver "standard" 1080p material.
Förutom min boxee, använder jag: Nas: Synology ds411j Router: Netgear WNR3500L Kör trådat.
Det jag främst undrar är ifall det är min router som är boven i dramat, dvs är min router "kraftfull" nog för att kunna leverera film från nas till boxee.
Tacksam för svar!
En bra ide kan vara att ha en snabb Gigabit switch innanför Routern, där hela det interna nätet sitter, och sedan bara en kabel till routern, och sen vidare mot internet. Switchen som sitter i routern kan ibland vara en riktig flaskhals. Själv har jag en Netgear GS105 innanför routern. Det funkar fint. /MrStarhouse
Postad 12 februari 2013 - 10:09
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Men har jag förstått det rätt om SVT-play - Antingen får man streama från annan källa eller så är det web-läsaren i Boxeen som gäller? Den gamla SVT-appen är passé och det finns inga andra smidiga lösningar i själva boxen?
Postad 12 februari 2013 - 10:23
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 740 inlägg
Men har jag förstått det rätt om SVT-play - Antingen får man streama från annan källa eller så är det web-läsaren i Boxeen som gäller? Den gamla SVT-appen är passé och det finns inga andra smidiga lösningar i själva boxen?
Det är webläsaren som gäller, många får inte till det att strömma från någon iDevice,en del kan enligt detta forum. Jag kan bara strömma ljud och inte bild längre En bra ide kan vara att ha en snabb Gigabit switch innanför Routern, där hela det interna nätet sitter, och sedan bara en kabel till routern, och sen vidare mot internet.
Switchen som sitter i routern kan ibland vara en riktig flaskhals.
Själv har jag en Netgear GS105 innanför routern. Det funkar fint.
/MrStarhouse
För mig buffrar iso och andra tunga filer även frå usb harddriven och då är ju inte nätverket inblandat. (WD MyPassbook.)
Redigerat av Askungen, 12 februari 2013 - 10:25.
Postad 12 februari 2013 - 14:38
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Är det möjligt att stream från HTPC med TP kabel? HTPCn är i sin tur uppkopplad trådlöst genom USB sticka.
Testade att trådansluta med Boxeen med TP kabel emellan, men då hittade den inget iaf...
Postad 12 februari 2013 - 14:47
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 740 inlägg
Är det möjligt att stream från HTPC med TP kabel? HTPCn är i sin tur uppkopplad trådlöst genom USB sticka. Testade att trådansluta med Boxeen med TP kabel emellan, men då hittade den inget iaf...
Undrar om du inte måste ha en korsad kabel eller en switch mellan htpc och boxee
Postad 13 februari 2013 - 09:10
kh_vorsteh
-
kh_vorsteh
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Ett svar från Andrew Kippen ang BoxeeBox och problemet med med BSOD...
I'm not sure when you purchased your Boxee Box, but it was discontinued late last year. We announced in November that we would support it, but there wouldn't be major development moving forward aside for an update for Flash 11.
Postad 13 februari 2013 - 09:32
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Ett svar från Andrew Kippen ang BoxeeBox och problemet med med BSOD...
I'm not sure when you purchased your Boxee Box, but it was discontinued late last year. We announced in November that we would support it, but there wouldn't be major development moving forward aside for an update for Flash 11.
Att fixa buggar kan inte sägas vara "major development", så svaret är ganska uselt. De BORDE fixa buggar åtminstone ett drygt år efter att tillverkningen lagts ned, för att kunna sägas stå för sina garanti/supportåtaganden och inte dra firmanamnet i smutsen...
Postad 13 februari 2013 - 22:33
Mikael1
-
Mikael1
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
generation gratis slår till igen...hur länge förväntar du dig garanti på en en produkt. 12 månader är vad vi har i Sverige om jag inte har helt fel.
Postad 13 februari 2013 - 23:30
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Extremt djupt vatten för mig nu. Garanti finns bara i Sverige om säljaren uppger det annars hamnar det under konsumentköplagen och den säger att om felet uppstår innan 6 månader efter köp så anses det vara ett produktionsfel och efter sex månader så måste löparen bevisa att felet uppståt utan vanvård. Rätta mig om jag har fel
Postad 13 februari 2013 - 23:39
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Extremt djupt vatten för mig nu. Garanti finns bara i Sverige om säljaren uppger det annars hamnar det under konsumentköplagen och den säger att om felet uppstår innan 6 månader efter köp så anses det vara ett produktionsfel och efter sex månader så måste löparen bevisa att felet uppståt utan vanvård. Rätta mig om jag har fel
Det stämmer vad jag vet, men de allra flesta butiker här tillämpar "1 års garanti". Man bör dock kolla det innan köp. Nedanstående kan sägas innebära att det är ok att inom 8 månader efter köpet påpeka ett fel som uppstått efter 6. 20 a § Ett fel som visar sig inom sex månader efter det att varan avlämnades skall anses ha funnits vid avlämnandet, om inte annat visas eller detta är oförenligt med varans eller felets art.23 § Köparen får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnar säljaren meddelande om felet inom skälig tid efter det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation). Meddelande som lämnas inom två månader efter det att köparen märkt felet skall alltid anses ha lämnats i rätt tid.
Postad 13 februari 2013 - 23:42
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
Netflix vägrar starta för mig
det bara laddar i evighet på andra laddningsskärmen (röd ram överst, grå yta under)
någon med samma problem?
Postad 14 februari 2013 - 15:31
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Undrar om du inte måste ha en korsad kabel eller en switch mellan htpc och boxee
Verkar inte funka med switch iaf... korsad kabel kanske jag borde köpa och testa... Eller skulle Boxeen kunna hitta HDD i HTPCn om man kör USB hane till hane?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|