Modern Warfare 2
10726 svar till detta ämne
Postad 10 May 2010 - 13:55
Kimpost
-
Kimpost
-
Beroende
-
-
1134 inlägg
Jag är ganska säker på att Harriern INTE har flares. Så här står det på themodernwarfare2.com:
Inga flares alltså.
Fast det betyder att jag har sett fel (tycker mig ha sett flares). Och det betyder också att jag missar flera stingers i rad ibland, bara för att jag står, eller siktar fel. Hmmm... Jag ska hålla ögonen öppna i fortsättningen. NÅGOT är konstigt, tror jag iaf.
Redigerat av Kimpost, 10 May 2010 - 13:56.
Postad 10 May 2010 - 13:58
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Jo ibland går de inte att skjuta ner. Även javelin kan missa ibland.
Postad 10 May 2010 - 14:25
pangemange
-
pangemange
-
Användare
-
-
112 inlägg
Det är riktigt att ibland skjuter man inte ner harriern men jag har dock inte sett flares tror det är någon annan undermanöver den lyckas med
Postad 10 May 2010 - 15:11
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1166 inlägg
Postad 10 May 2010 - 15:31
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Jahapp, YLOD. trevligt
Ouugh, väntar bara på att min PS3 ska ge upp, lite ivrig faktiskt, att få byta till en slim... Man kanske skulle "tappa" en bärs i den ?
Postad 10 May 2010 - 15:36
BennySlyden
-
BennySlyden
-
Forumräv
-
-
981 inlägg
Ouugh, väntar bara på att min PS3 ska ge upp, lite ivrig faktiskt, att få byta till en slim... Man kanske skulle "tappa" en bärs i den ?
Är det inte bättre att sälja tjockisen istället?
Postad 10 May 2010 - 15:40
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Är det inte bättre att sälja tjockisen istället?
Joooo, men egentligen skulle jag vilja ha 2, man måste ju ha en i sovrummet. Då behöver man inte gå upp ur sängen på hela helgen.
Postad 10 May 2010 - 15:49
Johnsson1975
-
Johnsson1975
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Någon som vet vart man ska skicka en tracert mot? Jag har problem med Bahnof och dom ger sig inte innan jag kan göra det. Har t.o.m. testat att köra med annan ISP hemma en kväll och då funkade allt smärtfritt. I dagsläget har jag ca varannan minut sjuka laggproblem i ca 5 sekunder. Lagom kul när man ska rädda alla i SnD
Vill ju få problemet löst asap. Ska visserligen byta ISP till den jag säljer dagligen på jobbet, men sitter fast med Bahnhof skiten till sista juni.
Kanske ska tillägga att jag har uteslutit ALLA fel som kan uppstå hemma OCH som jag sa innan, kört med annan ISP som fungerade kanon!
Postad 10 May 2010 - 16:11
Kimpost
-
Kimpost
-
Beroende
-
-
1134 inlägg
Jahapp, YLOD. trevligt
Väldigt trist. Hoppas det går snabbt att fixa det. Hur gammal är din? Om den är över tre år så kanske du kan fixa den själv?
Postad 10 May 2010 - 17:13
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1166 inlägg
Väldigt trist. Hoppas det går snabbt att fixa det. Hur gammal är din? Om den är över tre år så kanske du kan fixa den själv?

Denr köpt på releasedagen och den är isärplockad just nu. Vi får se hur det går...
Postad 10 May 2010 - 18:16
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Denr köpt på releasedagen och den är isärplockad just nu. Vi får se hur det går...
Det måste vi få se bilder på....
Postad 10 May 2010 - 19:37
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1166 inlägg
Det måste vi få se bilder på....
too late. den är igång igen, får se om den börjar brinna eller dylikt
Postad 10 May 2010 - 21:28
aber715
-
aber715
-
Användare
-
-
210 inlägg
too late. den är igång igen, får se om den börjar brinna eller dylikt
Du får se till att den fungerar, vem ska jag annars spela demolition med? Det var mycket snack om HS, vad har ni för statistik hs/kills? Jag ligger stabilt vid 1/10. Tycker att jag får utmärkelsen "most headshots" ganska ofta.
Postad 10 May 2010 - 21:44
Unregistered33c38b9d
-
Unregistered33c38b9d
-
Beroende
-
-
1086 inlägg
Så tågbiljetter bokade till Stockholm för MHB-festen!
Postad 10 May 2010 - 22:35
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Bättre att dricka upp bärsen och åka iväg och köpa en slim eftersom du ändå vill ha 2.
Postad 10 May 2010 - 23:26
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1166 inlägg
Kan ju säga att ps3an inte verkar må så bra, nu låter den värre än en dammsugare. Det jag gjorde var att jag bytte "kylpastan" till CPUn och den andra grejen, satte dit såna här : http://www.coollabor...iquid-metalpad/. Är det nån som är bra på tyska och förstår hur man bränner in plattorna på en ps3a? Och ni som fixat ylod själva: Varför använder man varmluftspistolen?
Postad 11 May 2010 - 06:40
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Det är väl för att smälta lödningarna igen så man får kontakt? (helt galen gissning)
Postad 11 May 2010 - 06:54
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Det är väl för att smälta lödningarna igen så man får kontakt? (helt galen gissning)
En inte så galen gissning då den är helt rätt. @Jarre: om du enbart har bytt ut kylpastan är det inte så konstigt att det inte fungerar så bra. Sök på "YLOD fix" på youtube. Finns hur många videos som helst. Tänk på att du helst ska ha en värmepistol med justerbar temp. Temperaturen ska ligga runt 380°C. Det viktiga är ju i o f s vilken temperatur du utsätter kretskortet/lödningarna för och inte vad luften ut från värmepistolen har för temp. Då jag hade tillgång till tempgivare som jag kunde fästa på moderkortet så var det relativt enkelt för min del. Men på samma sätt som värme kan fixa lödningar så kan värme även förstöra lödningar. Jaja, så svårt är det inte, bara att prova! Får se hur länge min "tjockis" håller efter min lagning, har i o f s funkat felfritt i 2-3 månader nu. Så tågbiljetter bokade till Stockholm för MHB-festen!
Bra Nasty.
Redigerat av BrittBastard, 11 May 2010 - 06:54.
Postad 11 May 2010 - 07:02
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1166 inlägg
En inte så galen gissning då den är helt rätt.
@Jarre: om du enbart har bytt ut kylpastan är det inte så konstigt att det inte fungerar så bra. Sök på "YLOD fix" på youtube. Finns hur många videos som helst. Tänk på att du helst ska ha en värmepistol med justerbar temp. Temperaturen ska ligga runt 380°C. Det viktiga är ju i o f s vilken temperatur du utsätter kretskortet/lödningarna för och inte vad luften ut från värmepistolen har för temp. Då jag hade tillgång till tempgivare som jag kunde fästa på moderkortet så var det relativt enkelt för min del. Men på samma sätt som värme kan fixa lödningar så kan värme även förstöra lödningar. Jaja, så svårt är det inte, bara att prova! Får se hur länge min "tjockis" håller efter min lagning, har i o f s funkat felfritt i 2-3 månader nu.
Bra Nasty.
Jag bytte kylpastan och körde med varmluftspistolen, det gjorde han som fixade sin YLOD och guidade mig på utube. Orka plocka isär den igen, nån som har en oYLODad ps3a att sälja?  Lika bra att köpa en ny då dom ändå inte verkar hålla så länge till efter YLOD har hänt.
Postad 11 May 2010 - 07:26
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Jag bytte kylpastan och körde med varmluftspistolen, det gjorde han som fixade sin YLOD och guidade mig på utube. Orka plocka isär den igen, nån som har en oYLODad ps3a att sälja? Lika bra att köpa en ny då dom ändå inte verkar hålla så länge till efter YLOD har hänt.
Skumt. Men du tog väl först bort den gamla pastan, sen "reflowade" du och SEN applicerade du den nya kylpastan? Jag använde mig av den här guiden: http://boardsus.play...416891#M3733493
Redigerat av BrittBastard, 11 May 2010 - 07:26.
Postad 11 May 2010 - 07:58
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Varm lufts pistol för att löda? hmmmm?
Postad 11 May 2010 - 07:59
Gavva
-
Gavva
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Jag bytte kylpastan och körde med varmluftspistolen, det gjorde han som fixade sin YLOD och guidade mig på utube. Orka plocka isär den igen, nån som har en oYLODad ps3a att sälja? Lika bra att köpa en ny då dom ändå inte verkar hålla så länge till efter YLOD har hänt.
Är det 60gb du är ute efter så har jag en refurbed som jag fick i februari 60gb. Själv funderar jag på att skaffa en slim även fast dom är fulare då jag ska ha den i tv bänken  Skicka ett PM på ps3an eller här. /Gavva
Postad 11 May 2010 - 08:20
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Varmlufts pistol för att löda? hmmmm?
För att få lödningar att "gå ihop" igen ja. Funkar ju alldeles utmärkt då en varmluftspistol utan problem kan komma upp i 600° Eller vad menar du?
Postad 11 May 2010 - 08:40
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1166 inlägg
Skumt. Men du tog väl först bort den gamla pastan, sen "reflowade" du och SEN applicerade du den nya kylpastan? Jag använde mig av den här guiden: http://boardsus.play...416891#M3733493
Ja, jag tog bort den gamla pastan noga, sen satte jag dit såna plattor jag länkade till tidigare. Det kanske är dom som inte funkar nå bra, fick ju iaf ut spelet och kunde göra en back-up. Vad betyder refurbed?
Postad 11 May 2010 - 08:42
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Ja, jag tog bort den gamla pastan noga, sen satte jag dit såna plattor jag länkade till tidigare. Det kanske är dom som inte funkar nå bra, fick ju iaf ut spelet och kunde göra en back-up.
Vad betyder refurbed?
Inlämnad och "fixad". Enkelt förklarat. Kan vara åtgärdad för vad som helst.
Postad 11 May 2010 - 08:45
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1166 inlägg
Är det 60gb du är ute efter så har jag en refurbed som jag fick i februari 60gb. Själv funderar jag på att skaffa en slim även fast dom är fulare då jag ska ha den i tv bänken  Skicka ett PM på ps3an eller här. /Gavva
Spelar ingen roll om det är en feting lr inte, men vet inte om jag kan lita på lagade maskiner
Postad 11 May 2010 - 09:00
Gavva
-
Gavva
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Om det inte spelar någon roll så tjänar du ju på att köpa en ny slim, Jag vet folk som har fått 1500kr för sin trasiga 60gb ps3 t ex
Redigerat av Gavva, 11 May 2010 - 09:00.
Postad 11 May 2010 - 10:41
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1166 inlägg
Om det inte spelar någon roll så tjänar du ju på att köpa en ny slim, Jag vet folk som har fått 1500kr för sin trasiga 60gb ps3 t ex 
Vart till vem såldes den?
Postad 11 May 2010 - 10:47
Gavva
-
Gavva
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Vet att en jag lirade med förut sa att han fick 1500 för sin trasiga av en privatperson som skulle laga den själv. Hade själv funderingar på att sälja den när jag fick ylod men eftersom jag fick igenom min reklamation så behövdes det inte. Nackdelen med att skicka in den för reklamation är att man ofta får vänta länge, tog över 2 månader för mig.
Postad 11 May 2010 - 10:48
Johnsson1975
-
Johnsson1975
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Någon som vet vart man ska skicka en tracert mot? Jag har problem med Bahnof och dom ger sig inte innan jag kan göra det. Har t.o.m. testat att köra med annan ISP hemma en kväll och då funkade allt smärtfritt. I dagsläget har jag ca varannan minut sjuka laggproblem i ca 5 sekunder. Lagom kul när man ska rädda alla i SnD 
Vill ju få problemet löst asap. Ska visserligen byta ISP till den jag säljer dagligen på jobbet, men sitter fast med Bahnhof skiten till sista juni.
Kanske ska tillägga att jag har uteslutit ALLA fel som kan uppstå hemma OCH som jag sa innan, kört med annan ISP som fungerade kanon!
Ingen som har en susning? Bahnhof verkar inte vilja svara på mail ens.
Postad 11 May 2010 - 10:57
Gavva
-
Gavva
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Så tågbiljetter bokade till Stockholm för MHB-festen!
Jag har hört att ett par från SToS ska dit för att spöa dig!
Postad 11 May 2010 - 10:59
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2805 inlägg
Det är juh vårt namn! Dom har bytt nu
Postad 11 May 2010 - 11:01
Gavva
-
Gavva
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Haha synd att jag inte hade laddat micken men det var ju roligt att bara lyssna!
Postad 11 May 2010 - 11:27
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Funkar din uppkoppling i övrigt bra? D v s är det bara när du lirar COD online som det strular? Vad får du för down/up speed när du kör testet direkt via PS3:an? Får du redan där olika resultat från olika ISP's så är det ju inget att snacka om. Fixa biffen Bahnhof! Kör också http://www.pingtest.net/ direkt från PS3:an med olika ISP's. Om du nu måste köra traceroute så har jag tyvärr ingen aning om vad spelets servrar har för adress men det borde väl gå att ta reda på. Har dock läst att folk som har Bahnhof hade exakt samma problem som dig fast med NHL '10.
Postad 11 May 2010 - 11:32
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Det är juh vårt namn! Dom har bytt nu 
Haha synd att jag inte hade laddat micken men det var ju roligt att bara lyssna! 
??
Postad 11 May 2010 - 11:34
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Postad 11 May 2010 - 11:36
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
Om jag köper en svensk version av spelet får jag behålla alla accomplishments på online delen från min amerikanska version då? Typ prestige levels, accolades, etc.? headshots? lol
Postad 11 May 2010 - 11:40
Johnsson1975
-
Johnsson1975
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Funkar din uppkoppling i övrigt bra? D v s är det bara när du lirar COD online som det strular? Vad får du för down/up speed när du kör testet direkt via PS3:an? Får du redan där olika resultat från olika ISP's så är det ju inget att snacka om. Fixa biffen Bahnhof! Kör också http://www.pingtest.net/ direkt från PS3:an med olika ISP's. Om du nu måste köra traceroute så har jag tyvärr ingen aning om vad spelets servrar har för adress men det borde väl gå att ta reda på. Har dock läst att folk som har Bahnhof hade exakt samma problem som dig fast med NHL '10.
Kan man spela ANDRA spel online med?  Ska testa att köra pingtest.net direkt från ps3:an. Pratade med Varbergs Energi som byggt stadsnätet och de har fått flertalet felrapporteringar från Bahnhof med liknande ärenden och konstaterat att felet ligger innan avlämningspunkten till stadsnätet. De skulle tydligen returnera felrapportera till Bahnhof då problemet ligger utanför Varbergs fibernät. En kvalificerad gissning är att jag får samma packetloss när jag surfar vid datorn men inte märker av det på samma uppenbara sätt (Killed by XXXX).... Tack Britt för infon, får gräva vidare. Jobbigt bara att inte få någon respons från deras support
Postad 11 May 2010 - 11:41
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Det är väl styrt på ditt PSN id?
Postad 11 May 2010 - 11:47
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2805 inlägg
??
+1!
Tyvärr grabbar det är bara internt för oss inom SToS klanen!! ----------------- Ok vi spelade S&D igår 6-8 MHB'are, det kommer in två svenskar (SToS) på ungefär 8år max som är så stora i munnen så jag har aldrig hört något liknande. Dom förlorar hela tiden och gör inte mycket förutom att sitta i ett hörn och campa & svära. Självklart anklagar dom oss för prestige hackers, wallhack, aimbot allt möjligt nonstop. Vi blev lite smått trötta på dom till slut så alla bytte tag till "SToS" och sa att vi tagit över klanen, då blev dom helt knäckta och skulle anmäla oss och få oss avstängda i 3 månader!!! hehe Lät som en nästan började grina ett tag, till slut så lämnade dom båda två  MW2 quality time!
Postad 11 May 2010 - 11:51
Gavva
-
Gavva
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Haha ja och dom ville veta vart vi bodde så dom kunde åka och spöa oss med!
"SÅ HÄR GÖR INGEN MOT MIG OSTRAFFAT! skrek ett av barnen!
Postad 11 May 2010 - 11:51
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Vi blev lite smått trötta på dom till slut så alla bytte tag till "SToS" och sa att vi tagit över klanen, då blev dom helt knäckta och skulle anmäla oss och få oss avstängda i 3 månader!!! hehe
Lät som en nästan började grina ett tag, till slut så lämnade dom båda två 
MW2 quality time!
Hahahaha! "Tagit över klanen" Hahahaha!! Owned!
Postad 11 May 2010 - 11:52
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Tyvärr grabbar det är bara internt för oss inom SToS klanen!!
-----------------
Ok vi spelade S&D igår 6-8 MHB'are, det kommer in två svenskar (SToS) på ungefär 8år max som är så stora i munnen så jag har aldrig hört något liknande. Dom förlorar hela tiden och gör inte mycket förutom att sitta i ett hörn och campa & svära. Självklart anklagar dom oss för prestige hackers, wallhack, aimbot allt möjligt nonstop.
Vi blev lite smått trötta på dom till slut så alla bytte tag till "SToS" och sa att vi tagit över klanen, då blev dom helt knäckta och skulle anmäla oss och få oss avstängda i 3 månader!!! hehe
MW2 quality time!
 stackart barn, man ska inte stjäla från barn
Postad 11 May 2010 - 12:01
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
-----------------
Ok vi spelade S&D igår 6-8 MHB'are, det kommer in två svenskar (SToS) på ungefär 8år max som är så stora i munnen så jag har aldrig hört något liknande. Dom förlorar hela tiden och gör inte mycket förutom att sitta i ett hörn och campa & svära. Självklart anklagar dom oss för prestige hackers, wallhack, aimbot allt möjligt nonstop.
MW2 quality time!
hahahahahahahaha! kan inte sluta garva! hahahahahaha! nä nu tar vi över er klan, va!? hahahahaha!
Postad 11 May 2010 - 12:02
Johnsson1975
-
Johnsson1975
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Det är väl styrt på ditt PSN id?
Hur menar du? För övrigt så ringde jag till dem igen nu på lunchen och fick iaf beskedet att det är skickat till teknikerna som företags problem. M.a.o. högsta möjliga prio. Hoppas det ordnar sig snart, ser ljusare ut ska jag erkänna
Postad 11 May 2010 - 12:04
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
-----------------
MW2 quality time!
Ha, att ni kunde vara så fruktansvärt grymma ! Jag kan nästan se det framför mig då de gråter ut inför pappan: "...men,men ,pappa dom va så elaka, dom snodde vår CoD clan !" -Pappa: "kådd ?"
Postad 11 May 2010 - 12:08
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Postad 11 May 2010 - 12:09
Kimpost
-
Kimpost
-
Beroende
-
-
1134 inlägg
- Klan? Är ni från Skottland?
Postad 11 May 2010 - 12:15
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2805 inlägg
Postad 11 May 2010 - 12:20
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Det är iaf lika avlägset om man bor i Sverige.....
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|