Men, finns det någon lösning på detta?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 14 februari 2013 - 19:52
Postad 14 februari 2013 - 20:19
Jag minns en gång i tiden så hade jag en korsad kabel mellan min och sonens dator men det var endast för att dela internet så han kom ut på nätet. Det här är länge sen men jag kan inte minnas att vi kunde se in varandras datorer utan det bara gav honom tillgång till internet så ärligt tror jag inte att det funkar heller, det är nog trådlöst eller en router som gäller och sen ställa in delningen av olika enheter i Windows, jag är rätt kass på sånt så jag hoppas att någon annan med mer datorvana kan hjälpa digVerkar inte funka med switch iaf... korsad kabel kanske jag borde köpa och testa...
Eller skulle Boxeen kunna hitta HDD i HTPCn om man kör USB hane till hane?
Redigerat av Askungen, 14 februari 2013 - 20:22.
Postad 14 februari 2013 - 21:04
Köpte min andra Boxee box idag, tyvärr så verkar avstånden mellan mina två boxar inte räcka till då jag kontrollerar bägge såfort jag gör något. Det gör inte så jättemycket då det mer är en bekvämlighet att ha två, en i vardags rummet och en på övervåningen i sovrummet.
Googla el sök i tråden, har tipsat om detta tidigare.. Kommer inte ihåg hur man gör men det går att fixa.. Har själv 2 inom 5 meter..
Postad 14 februari 2013 - 21:58
Köpte min andra Boxee box idag, tyvärr så verkar avstånden mellan mina två boxar inte räcka till då jag kontrollerar bägge såfort jag gör något. Det gör inte så jättemycket då det mer är en bekvämlighet att ha två, en i vardags rummet och en på övervåningen i sovrummet.
Du får para fjärrkontrollerna till varsin box
http://support.boxee...ir-Boxee-Remote
Postad 15 februari 2013 - 08:14
Netflix vägrar starta för mig
det bara laddar i evighet på andra laddningsskärmen (röd ram överst, grå yta under)
någon med samma problem?
Japp, jag har samma problem. Undrar om Netflix är öppet för oss utanför Nordamerika..
Postad 15 februari 2013 - 13:34
Du får para fjärrkontrollerna till varsin box
http://support.boxee...ir-Boxee-Remote
Jag har nu gjort detta men det känns lite underligt?
Jag har igång boxen och håller fjärren ca 10cm från loggan på boxen och håller inne mitt knappen, boxen flippar ju nästna ut då som en kulspruta...kan det verkligen vara såhär man skall göra?
Postad 17 februari 2013 - 18:51
Inte utan DNS/VPN fix !Japp, jag har samma problem. Undrar om Netflix är öppet för oss utanför Nordamerika..
Postad 18 februari 2013 - 12:58
Ok. Igår kom jag faktiskt så långt så att jag kunde logga in. Men sedan fick jag ett felmeddelande att Netflix-servern ej kunde kontaktas.Inte utan DNS/VPN fix !
Det fungerade samtidigt bra att logga in via PC:n.
Är det så det beter sig utan VPN/DNS-fix?
Btw, någon som vet om det fortfarande finns någon DNS-server att använda för att komma runt detta?
Postad 19 februari 2013 - 10:00
Min fv streamar video så smidigt från sin iphone till BB med airplay, detta skulle jag vilja få att fungera med Android, är det någon som lyckats med detta?
Efter en hel del googlande så har jag läst mig till att appen "iMediaShare Lite" skall fungera genom att använda airplay funktionen i BB. Jag lyckades inte hitta min BB när jag testade, är det någon som fått detta att fungera?
Postad 19 februari 2013 - 22:56
DoubleTwist android app.Nästa grej som jag vill få att fungera på mina Boxee boxar:
Min fv streamar video så smidigt från sin iphone till BB med airplay, detta skulle jag vilja få att fungera med Android, är det någon som lyckats med detta?
Efter en hel del googlande så har jag läst mig till att appen "iMediaShare Lite" skall fungera genom att använda airplay funktionen i BB. Jag lyckades inte hitta min BB när jag testade, är det någon som fått detta att fungera?
Postad 22 februari 2013 - 07:50
Att spela upp samma flv-fil i min Mac med programmet VLC fungerar utmärkt.
Postad 22 februari 2013 - 23:19
Tack, finns det någon gratis app som fungerar?DoubleTwist android app.
Vill iaf kunna testa innan jag köper
Postad 25 februari 2013 - 23:47
Postad 26 februari 2013 - 11:31
Vissa här (Lappen) påstår ju att airplay video funkar även med ios 6.1, så man blir ju lite fundersam. Någon som kan bekräfta i endera riktningen?
Det man kan konstatera är väl att D-Link agerat naivt genom att inte ha ett vettigt licensavtal med apple, och att de senare lite fiffigt blåst sina licenstagare med syfte att uppnå världsherravälde eller åtminstone monopol...

Postad 26 februari 2013 - 11:38
Postad 26 februari 2013 - 13:13
Postad 26 februari 2013 - 14:39
Ska man tolka detta som att ATV kommer vara den enda mediaextendern som stöder airplay framledes. I såfall måste kärnorna ramlat ur äpplet varför inte sälja licenser till de som vill. Jag tror ju inte att alla med andra extenders kommer att skrota dem bara för att de inte har airplaystöd.
Postad 26 februari 2013 - 15:08
Postad 26 februari 2013 - 17:40
Där funkar airplay flawless men inte till boxee.
Sen om det slutade funkade i samband med 6.1 vet jag inte men det funkade förut.
Ingen större grej för mig eftersom jag använt det sporadiskt, inte en enda gång efter det att viaplay och netflix släppte appar till xboxen.
Postad 27 februari 2013 - 09:21
Testade att köra swefilmer via AirPlay från min iPad igår, funkade som vanligt
Vilken ios-version?
Postad 27 februari 2013 - 09:31
Enkelt, för att Apple är Apple, och Apple gör som Apple vill. Logik och vettighet har inte alltid med saken att göra kring deras vägval dessvärre.I såfall måste kärnorna ramlat ur äpplet varför inte sälja licenser till de som vill.
Bara se till deras beslut att stoppa i princip alla tredjepartstillverkare för att kunna köra sina produkter på Apples. Sånt som normalt sett snarare skapar ett mervärde kring produkten.
Men snålhet och girighet brukar kunna gå före vishet.
Redigerat av masse70, 27 februari 2013 - 09:33.
Postad 27 februari 2013 - 17:14
Vilken ios-version?
Har fortfarande 6.0.1 och såg nu att problemen kommer med 6.1, tur man inte uppdaterat då

Postad 27 februari 2013 - 21:09
Det har fungerat bra i ca 1 år, men nu på 3 veckor har det hänt 2 ggr.
När jag startar upp den blir ikonen gul och det står att den inte lyckas ansluta till nätet. När jag försöker göra det manuellt står det att nätverksgränssnittet inte lyckades starta.
Enda som funkar är factory reset men lite jobbigt att göra det en gång i veckan..
Någon som vet något om detta?
Postad 27 februari 2013 - 21:29
Däremot har min boxee box de senaste par veckorna börjat trycka upp en ruta där det står att det finns en ny uppdatering att ladda hem. Men det går inte att klicka bort den utan den försvinner efter ett litet tag av sig självt. När man sedan går till systemmenyn för att göra en uppdatering säger den att man redan har det senaste.
Det har gått från att vara mystiskt till att vara riktigt irriterande. Är jag den ende som råkat ut för detta?
Postad 02 mars 2013 - 00:25
Postad 04 mars 2013 - 18:41
Har nu fått problem med min BB, den tappar nätverket... Detta problem är väldigt lustigt då jag kör kabelanslutet.
Det har fungerat bra i ca 1 år, men nu på 3 veckor har det hänt 2 ggr.
När jag startar upp den blir ikonen gul och det står att den inte lyckas ansluta till nätet. När jag försöker göra det manuellt står det att nätverksgränssnittet inte lyckades starta.
Enda som funkar är factory reset men lite jobbigt att göra det en gång i veckan..
Någon som vet något om detta?
Har fått ett liknande problem, usb-diskarna går nu ofta inte att nå via min laptop, löses genom omstart av Boxeen.
Irriterande, men det går att leva med.
Postad 05 mars 2013 - 15:14
När man går in på en ny app så står de uppe till höger att den laddar ner programmet.. Frågan är då vart de sparas. Är det något som tar plats och går att ta bort?
Om du startar om Boxeen och startar samma app igen så står det väl "... laddar ner ..." på nytt? Det borde ju tyda på att det inte lagras något lokalt förutom i den aktuella sessionen. Tror inte du behöver bekymra dig om detta.
Postad 05 mars 2013 - 21:32
Video via airplay funkar inte för mig längre. Ljud funkar dock som tidigare. Tror inte Lappen har riktigt all fakta i målet här
Inte? Tydligen är det fler än mig som det fortfarande fungerar för så sluta snacka om fakta.
Redigerat av lappen71, 05 mars 2013 - 21:33.
Postad 06 mars 2013 - 21:17
Uppdaterat till 6.1.2, AirPlay video fungerar perfekt.
Nej nej enligt Pinnen och zxzxzxzxzxzxxz är det omöjligt

Postad 06 mars 2013 - 21:44
Uppdaterat till 6.1.2, AirPlay video fungerar perfekt.
Har du boxee hacket?
Postad 06 mars 2013 - 22:53
Postad 07 mars 2013 - 12:12
Är AirPlay via blåtand eller wifi?
Behöver du ens fråga det? Har du inte Wifi ingen AirPlay
Postad 07 mars 2013 - 17:02
Nej nej enligt Pinnen och zxzxzxzxzxzxxz är det omöjligt
Det har jag aldrig påstått...
Postad 07 mars 2013 - 19:11

Behöver man köpa nått minne typ usb till den för uppdateringar appar mm ..... ??
Postad 07 mars 2013 - 19:31
Antar att du inte vet om att det inte kommer komma några fler uppdateringar, annat än hacket som någon gjort somuppdateras ibland
Postad 07 mars 2013 - 19:40
Postad 07 mars 2013 - 19:47
Postad 07 mars 2013 - 20:22
Postad 07 mars 2013 - 20:42
Jodå det kommer en sista uppdatering..
Den som skulle kommit förra året? Mm visst
Postad 07 mars 2013 - 23:57
Postad 08 mars 2013 - 12:25
Är det någon som tror att de som gör hacket kommer få in netflix in vår kära lilla box någongång?
Jo skulle ju vara bra om det fungerade för oss svenskar! Men jag har kört en del via VPN enligt följande länk. Och det fungerar helt ok!
http://www.sweboxee....-din-boxee-box/
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar