Jag har funderingar på att helt sluta med ljudnördandet, sälja av allt förutom piPs och driva dom med någon liten kompakt stärkare med CD spelare m.m. och i stället köpa värsta prylarna för ett rikt friluftliv och satsa på det.
Helt ändra inriktning och skita i allt som har med "jakten efter det perfekta ljudet" att göra... är så fullkommligt ut-le så det är inte ens beskrivbart...
Och jag driver inte när jag skriver detta utan är 100% fullt allvarlig!
Senaste året har bara varit tråkigt, har alldrig riktigt kunnat koppla av och njuta utan har varit uppe i någon slags galen j*vla karrusell av missnöje och problem av alla de-slag. Jag mår inte bra av det och måste göra en drastisk förändring!
Och problemet med ljudprylar är jag så trött på att ens behöva bry mig, om jag fick välja så skulle jag vara helt ointresserad av Ljud så att jag bara kunde skita i allt.
Det hade varit en sådan befrielse... Jag är så trött på att aldrig kunna få det jag vill ha, jag vill ha ett
komplett system och inte som det ser ut nu, och har gjort senaste 1,5 året, varit mer eller mindre provisoriskt hela tiden.
Så länge jag har i16s och nuvarande rum så går det inte ihopp, dom är som två nordpoler, dom skjuter ifrån varandra ! Så jag kan inte få ett komplett system sålänge jag har i16s kvar och bor i nuvarande rum. och jag vill ha ett komplett system NU!
Känns uppriktigt SKIT, jag VILL ha i32s, men dom kostar enmiljontrehundrafyratriljarder jäfla kronor... och dom ska bli än dyrare nu med prishöjning !
Så jag börjar känna att jag inte har råd med dom.... Och oavsett så OM jag nu skulle köpa dom så är jag ju längre bort än någonsin att få ett komplett system då.
Och det av den enkla anlednignen att i32s är så pass dyra att jag inte kommer ha råd med moduler + steg på Lääääänge... Och då får jag ju inte ett komplett system i alla fall.

och mitt i alltihopp så kräver ju i32s även dom ett nytt boende för att kunna användas.
Så, Resultatet blir:
1: Om jag väljer att ha kvar i16s så blir det skit
2: Köper jag i32s så blir det skit
Så, jag måste alltså sälja i16s och "byta ner mig" för att kunna få ett komplett system som jag har råd med NU och som samtidigt fungerar i mitt lilla jäkla skitrum med 3st dörrar som är helt omöblerbart och odrägligt och som suger bagar dase....!!!!
Jag är uppriktigt förbannad på att jag är så dum i huvudet att jag lägger ner sådanna här pengar på ljudprylar som samtidigt får mig att må dåligt. Det är fan SJUKT !!!
Jag måste sansa mig... Behöver jag ha en anläggning som kan spela LIVE nivåer av musiken med Hi-end kvalitet ?!
Eller kan jag försöka vara normal och nöja mig med att ha en anläggning med "begränsningar" som fortfarande är långt över vad dom flesta har och i stället koncentrera mig på roligare saker i livet.
jag tror att jag har något fel i huvudet, jag är helt klart störd !
DET är konstaterat och det är
illa, jag måste göra något åt det och något som faktiskt skulle vara bra, och som jag VET skulle göra mig gott och göra mig till en lyckligare människa är att just skippa hela skiten.
Hålla fast vid lilla piPs och kompletera dessa med någon liten kompakt stereo, resten åker bort och får blir pengar till nöje och livskvalitet.
Det är något som jag känner att jag saknar i dagsläget, just livskvalitet och glädje... så mycket strul och problem just nu och till råga på allt så är min "hobby" (det som ska vara roligt här i livet) något som stör mig och tvingar mig till att hålla på och gräva ner mig i en massa ytterliare problem.
Jag tror att mindre ljud och mer LIV är ett bra recept, vägen till ett bättre liv och en mer glädjefylld vardag.
Något drastiskt kommer att hända, något drastiskt
måste ske... Annars kommer jag att förgås.
Total förändring av vardagen, kanske flytta till någon annan del av landet.. ?! till någon annan del av jorden och börja som vollentär för att hjälpa något krisdrabbat område ?!
börja plugga igen ?!
Jag känner att jag vill göra något som betyder något för någon, som hjälper mig och andra att må bättre.
Och däribland ingår att INTE må dåligt av några löjliga stereoprylar som är dyra som s*tan och gör mig olycklig.
Spännande, vi får se vad som händer...
Jag håller tummarna för att jag hittar en lösning som ger mig det jag vill ha, mindre "problem" att behöva tänka på och kunna focusera mer på det som är roligt här i livet. Sådant som gör mig glad och får mig att må bra inombords.
Som Ljudteknik och musik brukade få mig att må, men Inte nu längre...
Nu är det bara olika nivåer av missnöje, irritation och uppgivenhet som avlöser varandra när det kommer till ljudprylar, det som förr brukade ge mig glädje och stimmulans i massor, livskvalitet !
Det kanske är dags att gå vidare här i livet, helt enkelt säga farväl till "ljudets värld" och se till något annat.
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 17 March 2011 - 15:43.