Kan inte se hur dom kan göra en slim-version av den, om inte den kan göras fläktfri (aldrig).
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 490:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 07 February 2014 - 00:07
Kan inte se hur dom kan göra en slim-version av den, om inte den kan göras fläktfri (aldrig).
Postad 07 February 2014 - 08:11
Kom på mig själv stirrandes på PS4:an och blev imponerad (för femtielfte gången) hur dom fått in all kraft, BD-läsare och strömförsörjning i den där lilla krabaten.
haha ja det är sant. själv hoppas jag på en FAT version
Postad 07 February 2014 - 10:05
haha ja det är sant. själv hoppas jag på en FAT version
denna lilla krabat passar inte in med resterande multimedia utrustning. och om dem kunde få den att bli tystare och svalare på kuppen så vore ju det ett plus.
Haha ja, den skulle nog kunna göras aningen tystare i FAT-format.
Men ljudnivån är också något jag är imponerad av, låter inte mer än mitt gamla PS3 slim. Med andra ord blir aldrig störd av den oavsett spel eller film.
Postad 07 February 2014 - 16:38
Är det någon annan som märkt av detta?
https://www.youtube....h?v=Wy4lxKp6Eyw
Precis som i den videon är det men högre.
Postad 08 February 2014 - 22:30
Jag har köpt en bundle med killzone och det är väl inte riktigt min genre egentligen. Är det någon i Gbg trakten som är sugen på att byta Killzone mot Assassins Creed Black flag?
Postad 09 February 2014 - 01:13
Har efter några dagars spelande börjat märka av ett väldigt jobbigt missljud från kontrollen. Den gnekar och låter konstigt när man greppar eller tar tag i handtagen. Ungefär som att underdelen ligger och gnider mot överdelen av kontrollen. Har testat att skruva åt skruvarna på baksidan lite men utan resultat.
Är det någon annan som märkt av detta?
https://www.youtube....h?v=Wy4lxKp6Eyw
Precis som i den videon är det men högre.
Märkte av det på min andra. Gummit på spaken gick sönder så jag reklamerade. Resterande 6 kontroller har jag inte haft samma fel på men andra såsom att L1 fastnar och gummit går sönder.
Postad 09 February 2014 - 10:11
Märkte av det på min andra. Gummit på spaken gick sönder så jag reklamerade. Resterande 6 kontroller har jag inte haft samma fel på men andra såsom att L1 fastnar och gummit går sönder.
Då är det väl bara att returnera den isf då. Hoppas Amazon är någorlunda smidiga i frågan.
Får väl köpa en till kontroll i dagarna också.
Redigerat av mastodonten, 09 February 2014 - 10:12.
Postad 09 February 2014 - 10:38
Ursäkta, men skrev du nyss att du har 7 kontroller till din PS4?
Snacka om att den tjommen ALDRIG råkar ut för batteritorsk mitt i en runda och får leta efter USB-sladdar haha
Postad 09 February 2014 - 11:49
Man undrar ju bara varför just 7?
Gillar kanske inte den 8:ende vännen/syskonet whatever.
Planerat att ha konsolen i 7 år. 1/år.
Gillar siffran 7.
Turnummer?
OT-söndag, jag vet...
Postad 09 February 2014 - 15:59
Än så länge har jag bara 4st till PS4:an, men så fort det kommer lite fler färger på dem så kommer nog antalet öka lite...
Postad 09 February 2014 - 16:07
Postad 09 February 2014 - 16:47
Tips: sluta kasta handkontrollerna i betongväggen för att du är kass som spelare
Nä, golvet för det mesta... Tapeterna skulle bli skadade annars
Postad 09 February 2014 - 17:22
Jag tror Belic syftade på att han har haft 7 handkontroller allt som allt, men pga undermålig kvalitet så har han skickat tillbaka flertalet av dem som garantiärenden. En riktigt vild gissning, men så tolkade jag det i alla fall.Ursäkta, men skrev du nyss att du har 7 kontroller till din PS4?
EDIT: Eller så har han flera PS4:or hemma. Haha, vilket mysterium det här blev nu. Ser fram emot en "förklaring" från Belic.
Redigerat av Unregistered9a177c31, 09 February 2014 - 17:23.
Postad 09 February 2014 - 20:44
Vid köpet av PS4 hade jag totalt 2 kontroller. Efter någon vecka slets gummit ut på ena och sedan på andra.
Reklamerade båda och fick 2 nya. De 2 nya led av samma skit och samtidigt en ej fungerande L1.
Reklamerade båda igen och har då alltså betat av 4 kontroller.
Fick 2 nya som jag använder nu. Båda har fått något som liknar kontrolfreeks för att förhindra slitage av gummit. Ingen av de nya har än sålänge börjat gå sönder vid L1 och kommer heller inte att förslitas pga gripsen.
Kortfattat så suger DS4 kontrollen i avseendet kvalité. Spelar absolut inte mycket. Har för mig att jag har 2 dygns speltid på cod och skulle gissa på något liknande i Fifa. Sen kan man diskutera hurvida jag är hårdhänt eller inte men jag har aldrig haft problem med varken x360 eller ps3 kontrollerna.
EDIT: Ena kontrollen knakade också men det var inget jag brydde mig om.
Redigerat av Belic, 09 February 2014 - 20:47.
Postad 09 February 2014 - 22:12
Verkar ändå vara en hel del kontroller som är defekta. Enligt Sony var det ju typ "en batch" som felade i kvalité.
Postad 09 February 2014 - 22:51
Postad 10 February 2014 - 00:28
Så om man inte har slitit ut gummit redan oavsett hur man spelar, ja då är man nog home safe med att man fått en bra handkontroller.
Postad 10 February 2014 - 01:14
Som frekvent spelare så har jag åtskilliga timmar med ps4:an, vilket jag berättat tidigare. Men själv ser jag eller min sambo inga tecken på slitage på spakarna... Å då handlar det om hundratals timmar (redan). Jag kan inte tänka mig att någon med ett "fåtal" timmar redan ha kunnat slita ut ett par spakar, så vida det inte handlar om grova konstruktionsfel eller liknande, så jag antar att de som har haft trasiga gummin på spakarna helt enkelt har haft otur.
Så om man inte har slitit ut gummit redan oavsett hur man spelar, ja då är man nog home safe med att man fått en bra handkontroller.
Du har nog rätt, sjukt att det kan vara så olika bara. Slet ut en kontroll på under 24h speltid. Då syntes det långt innan att det slitits och plasten under syntes tydligt.
Redigerat av Belic, 10 February 2014 - 01:16.
Postad 10 February 2014 - 08:37
Du har nog rätt, sjukt att det kan vara så olika bara. Slet ut en kontroll på under 24h speltid. Då syntes det långt innan att det slitits och plasten under syntes tydligt.
min handkontroll hade det inte hänt ett skit med på 120h. nu har jag kontrolfreeks så dem lär hålla länge (tills jag slår sönder dem med våld
Postad 10 February 2014 - 14:21
Inte ett märke här heller.min handkontroll hade det inte hänt ett skit med på 120h. nu har jag kontrolfreeks så dem lär hålla länge (tills jag slår sönder dem med våld
)
Postad 10 February 2014 - 14:57
I would like to achieve a cutting edge representation of soft body physics by taking full advantage of GPGPU. Right now, even if we try it tends to become unrealistic, ignoring the law of conservation of mass, but I would like to take it to a level where the warmth of the human skin is correctly shown. It is a thing that you want to pursue particularly with a fighting game, where flesh collides and blows connect. This is my personal obsession (laughs).
Obs, soft body physics ska läsas som soft boobs physics. Dead or Alive PS4 incoming.
Postad 10 February 2014 - 15:07
Vad är vitsen med en "hybriddisk" förutom att den är avsevärt billigare?
Postad 10 February 2014 - 15:14
Någon som hunnit testa en SSD disk ännu? Rätt novis i ämnet men visst när jag bytte till SSD på min MBP så gick boktavligen allt snabbare, t.o.m. att surfa
storleken!!! har alltid betydelse hehe
Postad 10 February 2014 - 15:23
Någon som hunnit testa en SSD disk ännu? Rätt novis i ämnet men visst när jag bytte till SSD på min MBP så gick boktavligen allt snabbare, t.o.m. att surfa
Jag är inte direkt påläst i ämnet, men jag har uppfattat hybriddiskars ssd-del som en sorts cache-minne. Det vull säga att små filer som läses ofta kommer bli väldigt snabba att läsa in, medan större filer inte kommer mellanlagras utan får gå direkt från den långsammare disken.
Hur pass fördelaktigt eller misslyckat det blir i en ps4:a har jag svårt att svara på, men jag personligen skulle inte "chansa" med en hybrid utan skulle köra med en lagom stor (liten?) På 250GB.
Postad 10 February 2014 - 16:25
Läs denna: http://www.ign.com/w...Test_ComparisonJag är inte direkt påläst i ämnet, men jag har uppfattat hybriddiskars ssd-del som en sorts cache-minne. Det vull säga att små filer som läses ofta kommer bli väldigt snabba att läsa in, medan större filer inte kommer mellanlagras utan får gå direkt från den långsammare disken.
Hur pass fördelaktigt eller misslyckat det blir i en ps4:a har jag svårt att svara på, men jag personligen skulle inte "chansa" med en hybrid utan skulle köra med en lagom stor (liten?) På 250GB.
Postad 10 February 2014 - 16:42
Laddtider oavsett vad det gäller är slöseri med livet, så berättigar jag priserna för mig själv
Postad 10 February 2014 - 18:58
Postad 10 February 2014 - 19:25
Som jag sa, det är "bara" ett cache-minne med att köra hybrid... gäller att skaffa en hybrid med tillräckligt med minne för att det ska göra gott. upgrade-kittet från webhallen har "bara " en 8GB SSD-del.. känns lite som det minsta i laget för att få den effekt man vill ha på en hybrid.
Finns det mer i dagsläget?
Postad 10 February 2014 - 19:39
Postad 10 February 2014 - 20:23
Finns det mer i dagsläget?
64 säger han i videon ovan.
Tyckte jag läste det var en ytterst marginell skillnad på standard hårddisken jämfört med en SSD eller hybrid disk men visst vill man smälla pengar i onödan så varsågoda.
Ganska svart på vitt i artikeln och videon ovan =)
Postad 10 February 2014 - 20:26
Postad 10 February 2014 - 21:27
https://www.seagate..../100724266b.pdf
Postad 10 February 2014 - 21:54
Om man är först ut på t.ex. en karta i battlefield 4 och når eettt rush mål så mycket som 5-10 sekunder före fienden så är det en fördel jag inte vill vara utan.. =)
Det lär ju aldrig hända. Det som händer är att du måste vänta på att de andra har laddat klart banan innan spelet "startar" banan. Om de programmerat spelet så att den som laddar banan snabbast startar direkt har de ju misslyckats totalt med speldesignen.
Postad 11 February 2014 - 00:52
Postad 11 February 2014 - 07:32
Redigerat av Didi1983, 11 February 2014 - 07:32.
Postad 11 February 2014 - 08:18
Tyckte jag läste det var en ytterst marginell skillnad på standard hårddisken jämfört med en SSD eller hybrid disk men visst vill man smälla pengar i onödan så varsågoda.
exakt samma lika anser jag, har testat båda ( på pc ) är inte sådan makalös skillnad som folk vill påstå med en ny hd och en ssd. Men visst, vill man bränna pengar och ha e-peen så absolut
Postad 11 February 2014 - 08:37
Here's a fun fact: More than 100 PS4 games are planned for release in 2014. Stay tuned for more updates from today's media summit
https://twitter.com/...001437984215041
OT: Varför är det så bökigt att bifoga bilder i en post? Vill ta en bild som jag har lokalt, men hittar inte hur jag ska göra. :S
Postad 11 February 2014 - 09:08
https://twitter.com/...001437984215041
OT: Varför är det så bökigt att bifoga bilder i en post? Vill ta en bild som jag har lokalt, men hittar inte hur jag ska göra. :S
Säkert 80% indie-spel. Inget fel i det iofs. De brukar vara bäst. AAA är ofta sömnpiller numera tycker jag.
Det är antingen beprövade koncept eller uppföljare.
Postad 11 February 2014 - 10:10
Vet inte om du sitter på dator eller mobil men för att bifoga från mobil kör du
Full version -> fler alternativ -> choose file -> bifoga denna fil
Postad 11 February 2014 - 10:18
Måste försvara sättet att förpassa sina kontroller till en hård vägg nära dig.Tips: sluta kasta handkontrollerna i betongväggen för att du är kass som spelare
Att göra det pga kass spelteknik är inte så speciellt bra, men när det beror på kassa programmerare och framförallt människor som sitter på AI sidan på exvis EA sports så får en del kontroller lov att plikta med livet.
Hoppas på att detta blir bättre med PS4 och ökad prestanda. Att helt enkelt med kodrader får plats och att spelen inte sätter gränsen utan att den som spelar dessa gör det.
Postad 11 February 2014 - 10:20
Vet inte om du sitter på dator eller mobil men för att bifoga från mobil kör du
Full version -> fler alternativ -> choose file -> bifoga denna fil
Tackar!
Postad 11 February 2014 - 11:33
Tja, nån som vet om det spelar nån roll om man laddar kontrollen via ps4 eller mobil laddare?
Skulle inte tro det. Många kör ju t.ex. laddningsstation som skulle kunna likställas med en mobilladdare.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
3 bilder
235 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?