Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 08 mars 2013 - 16:54
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Är det någon som tror att de som gör hacket kommer få in netflix in vår kära lilla box någongång?
Nepp kommer aldrig att komma, då det ligger djupare in i koden på boxee box och teamet har själva gått ut med att det aldrig kommer att komma till boxee.
Postad 11 mars 2013 - 22:18
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Nepp kommer aldrig att komma, då det ligger djupare in i koden på boxee box och teamet har själva gått ut med att det aldrig kommer att komma till boxee.
:-(
Postad 14 mars 2013 - 14:15
ac1976
-
ac1976
-
Användare
-
-
226 inlägg
Vet inte riktigt om detta är rätt tråd, men är det nånn som har koll på nya Boxee Tv boxen?
Fungerar det här hemma, tänker på antenn, kabel som Comhem och Tele2?
Har inte riktigt fattat varför man vill ha den.
Postad 14 mars 2013 - 14:41
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Tja den ska ju inte ens släppas i Sverige och verkar heller inte anpassad alls för det.
Postad 16 mars 2013 - 22:43
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
kör unblock us och det verkar som att Netflix har försvunnit för mig, samtidigt är min favoritapplista helt tom.
BBC iplayer finns heller inte längre.
DNS-inställningen är korrekt inställd för unblock us
ni som kör US DNS, har ni netflix eller har det försvunnit för er med?
Postad 18 mars 2013 - 15:31
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Idagsläget har jag en nätverkssladd mellan router o boxee box. Funkar klockrent.
Nu ska jag snart flytta och då hamnar dator o boxee box långt ifrån varandra. Ingen lust dra nätverkssladd i hela huset.
En idé är att köra trådlöst men lite rädd att HD material ska hacka om man kör trådlöst.
Vad mer för alternativ har jag?
Funderar på att köpa en hårddisk att koppla in i boxee boxen som man kan föra över material trådlöst till. Är det en bra idé? Vad för typ av hårddisk ska jag då ha? En som kan ta emot data över wifi och har en nätverkssladd så det kan kopplas in i boxee.
Har flera nätutverksuttag i väggen nära boxee, kan jag använda de till något?
Postad 18 mars 2013 - 16:34
Guarana
-
Guarana
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Idagsläget har jag en nätverkssladd mellan router o boxee box. Funkar klockrent.
Nu ska jag snart flytta och då hamnar dator o boxee box långt ifrån varandra. Ingen lust dra nätverkssladd i hela huset.
En idé är att köra trådlöst men lite rädd att HD material ska hacka om man kör trådlöst. Vad mer för alternativ har jag? Funderar på att köpa en hårddisk att koppla in i boxee boxen som man kan föra över material trådlöst till. Är det en bra idé? Vad för typ av hårddisk ska jag då ha? En som kan ta emot data över wifi och har en nätverkssladd så det kan kopplas in i boxee.
Det enklaste är att du helt enkelt testar med trådlöst innan du bestämmer dig för något, beror ju helt på dina förutsättningar dels i bostaden men även router och dess placering. Så testa först - köp nytt sen
Postad 19 mars 2013 - 14:53
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
En idé är att köra trådlöst men lite rädd att HD material ska hacka om man kör trådlöst. Vad mer för alternativ har jag? Funderar på att köpa en hårddisk att koppla in i boxee boxen som man kan föra över material trådlöst till. Är det en bra idé? Vad för typ av hårddisk ska jag då ha? En som kan ta emot data över wifi och har en nätverkssladd så det kan kopplas in i boxee.
Var går de nätverksuttagen till? En patchpanel? Då är det bara att dra sladden från routern till panelen å sen ta en annan sladd från uttaget till boxeen.
Postad 24 mars 2013 - 19:41
Yocke
-
Yocke
-
Forumräv
-
-
687 inlägg
Är det någon som vet om det går att skicka över Netflix till Boxee-boxen från en Android surfplatta via airplay?
Postad 24 mars 2013 - 19:55
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Är det någon som vet om det går att skicka över Netflix till Boxee-boxen från en Android surfplatta via airplay?
Android har inte AirPlay.
Postad 24 mars 2013 - 20:56
Yocke
-
Yocke
-
Forumräv
-
-
687 inlägg
Inte officiellt, men det finns appar.
Postad 24 mars 2013 - 21:48
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Inte officiellt, men det finns appar.
Och eftersom det inte är officiellt skulle inte jag förlita mig på vad andra säger om en sådan viktig funktion.
Postad 25 mars 2013 - 00:06
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Och eftersom det inte är officiellt skulle inte jag förlita mig på vad andra säger om en sådan viktig funktion.
Öööhhh, det finns en hel hög med mer eller mindre bra airplay appar som funkar finfint med BB. AIRTWIST TEX. sen ett par st till som jag prövat. Nu var det ett tag sen så jag kommer inte på vad den jag tyckte var bäst heter.
Postad 25 mars 2013 - 00:52
Yocke
-
Yocke
-
Forumräv
-
-
687 inlägg
Trist för dig. Jag vill veta, det var därför jag frågade.
Postad 25 mars 2013 - 08:38
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Trist för dig. Jag vill veta, det var därför jag frågade.
Iinte trist för mig utan jag använder det riktiga AirPlay som fungerar. Det som är trist är ni som måste leta efter en kopia som fungerar si och så.
Postad 25 mars 2013 - 10:53
Yocke
-
Yocke
-
Forumräv
-
-
687 inlägg
Funkar Netflix med riktiga Airplay på Boxeen då?
Postad 25 mars 2013 - 12:53
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Funkar Netflix med riktiga Airplay på Boxeen då?
Det beror på. Apple har "kommit överens med" Netflix att INTE ha möjlighet till airplay på t ex ipad, eftersom de vill att man kör på sin apple tv istället...
Postad 28 mars 2013 - 11:17
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Min Boxee har helt sonika börjat buffra hela tiden i filmerna... kör alltid 720p eller 1080p MKV, ibland filla BD iso med... funkade igår... idag går det typ en minut sen buffrar den... väldigt segt att starta filmerna med, tankar inte på nån av datorerna, kör trådat med switch-router....
som sagt funkade igår, men inte idag... Testat att köra vanliga boxee istället för Boxee Hacks... men samma sak då... vad tusan har hänt? 
Har ju ingen panik, för kör XBMC på HTPCn med... men fattar inte vad som hänt?
Postad 28 mars 2013 - 15:35
Unregistered2c7ac7de
-
Unregistered2c7ac7de
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Min Boxee har helt sonika börjat buffra hela tiden i filmerna... kör alltid 720p eller 1080p MKV, ibland filla BD iso med... funkade igår... idag går det typ en minut sen buffrar den... väldigt segt att starta filmerna med, tankar inte på nån av datorerna, kör trådat med switch-router.... som sagt funkade igår, men inte idag... Testat att köra vanliga boxee istället för Boxee Hacks... men samma sak då... vad tusan har hänt?  Har ju ingen panik, för kör XBMC på HTPCn med... men fattar inte vad som hänt? 
Jag hade ett liknande problem, visade sig att det var hårddisken som kläggat ihop. Funkade lite bättre efter defragmentering men det var en kortvarig lösning.
Postad 28 mars 2013 - 15:38
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Jag hade ett liknande problem, visade sig att det var hårddisken som kläggat ihop. Funkade lite bättre efter defragmentering men det var en kortvarig lösning.
Hårddisken? Filmerna ligger på en 3 månader gammal 3Tb disk på HTPCn... vore ju försmädligt om den kraschar redan...  Funkar ju på HTPCn, och om jag streamar till spel PCn i hallen...  Tack för tips iaf...  Edit: Testade från spelPCn i hallen igen... och börjar buffra faktiskt efter jag spolat fram mycket....  Alltså är det inte boxeens fel...tänk om det är så att nya HDD redan är på väg... tror jag glömt vart kvittot är... men står ju i mitt namn, köpte det på netonnet i butik...  Men funkar ju på HTPCn.... kan det vara swithcen som är på väg då? Edit2: Gjorde omstart med allt vad nätverk heter, switch, router, modem... nu flyter det på igen! Märkligt... Sorry min Boxee att jag skällde på dig!
Redigerat av Garrett, 28 mars 2013 - 16:06.
Postad 29 mars 2013 - 13:12
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Känner igen det där lite.
Hade en switch som blev seg som sirap lite då och då. Troligtvis nån buffer som blev full och taskig mjukvara som inte lyckades reda ut "förstoppningen".
Omstart av switchen hjälpte alltid, men lösningen blev att köpa nytt för några hundralappar.
Postad 30 mars 2013 - 20:43
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
Postad 31 mars 2013 - 13:25
Kyozu
-
Kyozu
-
Rookie
-
2 inlägg
Har rätt mycket strul med ljudet på min boxee. Främst när man kollar på filmer i 720p och 1080p. Ljudet "hackar" till med jämna mellanrum och sprakar i 1-10 sekunder innan det blir bra nån minut. Sen håller det på sådär hela filmen. När jag kollar på serier i 720p fungerar det hur bra som helst, inga problem med ljudet alls. Utan det gäller just filmerna i 720p och 1080p. Nån som kan ha nått tips vad det kan bero på?
Postad 02 april 2013 - 20:01
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Har rätt mycket strul med ljudet på min boxee. Främst när man kollar på filmer i 720p och 1080p. Ljudet "hackar" till med jämna mellanrum och sprakar i 1-10 sekunder innan det blir bra nån minut. Sen håller det på sådär hela filmen. När jag kollar på serier i 720p fungerar det hur bra som helst, inga problem med ljudet alls. Utan det gäller just filmerna i 720p och 1080p. Nån som kan ha nått tips vad det kan bero på?
Svårt att säga utan mer info, kör du trådat eller wifi? Via NAS eller pc? Beskriv så mycket du kan och återkom.
Postad 04 april 2013 - 11:04
Unregistered29039
-
Unregistered29039
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Har fått min Boxee nu köpte den på ebay i usa , koplade in den uppdaterade till den senaste uppdatering som fanns ... är inponerad hur clockrent allt har funkat , bara koppla in och köra helt enkelt .... hel nöjd
Har man någon användninga av att ha tex ett usb minne eller sd minne ... för utom till filmer osv ??
Postad 04 april 2013 - 12:20
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 740 inlägg
Har fått min Boxee nu köpte den på ebay i usa , koplade in den uppdaterade till den senaste uppdatering som fanns ... är inponerad hur clockrent allt har funkat , bara koppla in och köra helt enkelt .... hel nöjd
Har man någon användninga av att ha tex ett usb minne eller sd minne ... för utom till filmer osv ??
Om du skall lägga in boxeehacket måste du ha ett usbminne med filerna på för att kunna installera/avinstallera hacket. Om du laddar ner filmer eller musik är det bättre och stoppa in minnet i datorn och ladda direkt till den, det går dels fortare och risken för obrukbara filer minskar (om du nu är en "nedladdare" förstås) eller om du konverterar dina egna filmer och cd är det ju också bättre om usb sitter i datorn medans det håller på i stället för att streama till boxee
Postad 04 april 2013 - 16:38
Unregistered2c7ac7de
-
Unregistered2c7ac7de
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Om du skall lägga in boxeehacket måste du ha ett usbminne med filerna på för att kunna installera/avinstallera hacket. Om du laddar ner filmer eller musik är det bättre och stoppa in minnet i datorn och ladda direkt till den, det går dels fortare och risken för obrukbara filer minskar (om du nu är en "nedladdare" förstås) eller om du konverterar dina egna filmer och cd är det ju också bättre om usb sitter i datorn medans det håller på i stället för att streama till boxee
Varför går det fortare? Jag trodde att routern skötte om dirigeringen av paket till rätt ställe direkt. Jag har min USB-HD kopplad till Boxeen och laddar ner, lagligt material förstås, med torrentklient på datorn till disk på Boxeen. Fördelen med det är att när jag spelar upp filerna via Boxee går det snabbare att komma åt dem jämfört med om jag ska ta dem från datorn. Har inga som helst problem med felaktiga filer.
Postad 04 april 2013 - 16:38
Unregistered29039
-
Unregistered29039
-
Amatör
-
-
87 inlägg
vad inebär Boxeehacket jämfört med "original"
Postad 04 april 2013 - 17:10
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
vad inebär Boxeehacket jämfört med "original"
Här kan du läsa lite mer om det som har kommit hittills: http://boxeeplus.com/
Postad 04 april 2013 - 17:36
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Varför går det fortare? Jag trodde att routern skötte om dirigeringen av paket till rätt ställe direkt. Jag har min USB-HD kopplad till Boxeen och laddar ner, lagligt material förstås, med torrentklient på datorn till disk på Boxeen.
Fördelen med det är att när jag spelar upp filerna via Boxee går det snabbare att komma åt dem jämfört med om jag ska ta dem från datorn. Har inga som helst problem med felaktiga filer.
Vad för lagligt torrent material laddar du ner som du använder Boxee Boxen titta på?
Postad 04 april 2013 - 17:41
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Vad för lagligt torrent material laddar du ner som du använder Boxee Boxen titta på?
Vad spelar det dig för roll?
Postad 04 april 2013 - 17:43
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Vad spelar det dig för roll?
Alla vet vad man använder en Boxee Box till så att säga något annat är hyckleri. Sen var inte frågan ställd till dig eller vet du var han laddar ner sitt lagliga torrent material så du känner ett behov av att svara?
Postad 04 april 2013 - 17:47
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Alla vet vad man använder en Boxee Box till så att säga något annat är hyckleri. Sen var inte frågan ställd till dig eller vet du var han laddar ner sitt lagliga torrent material så du känner ett behov av att svara?
Så du menar att jag inte får ställa en motfråga bara för att frågan inte var direkt ställd till mig? Du har väl inte en aning om vad folk använder sina boxar till, dock har du väl rätt att anta och tro vad som helst vilket är nåt helt annat.
Sen vet jag inte hur hyckleri kom in i bilden? Men jag ställer väl frågan igen eftersom du själv tog upp det igen, vad spelar det dig för roll vart han får sitt media ifrån?
Redigerat av masse70, 04 april 2013 - 18:22.
Postad 04 april 2013 - 18:24
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 740 inlägg
Varför går det fortare? Jag trodde att routern skötte om dirigeringen av paket till rätt ställe direkt. Jag har min USB-HD kopplad till Boxeen och laddar ner, lagligt material förstås, med torrentklient på datorn till disk på Boxeen.
Fördelen med det är att när jag spelar upp filerna via Boxee går det snabbare att komma åt dem jämfört med om jag ska ta dem från datorn. Har inga som helst problem med felaktiga filer.
Om du kör trådlöst finns det ju alltid risk för interference som gör att du kan tappa nåt paket på vägen. Samt om du nu kör trådlöst så kan högupplösta filmer lagga.Det har hänt mig i alla fall enstaka gånger men från ett nas i och för sig.
Postad 04 april 2013 - 18:34
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Så du menar att jag inte får ställa en motfråga bara för att frågan inte var direkt ställd till mig? Du har väl inte en aning om vad folk använder sina boxar till, dock har du väl rätt att anta och tro vad som helst vilket är nåt helt annat.
Sen vet jag inte hur hyckleri kom in i bilden? Men jag ställer väl frågan igen eftersom du själv tog upp det igen, vad spelar det dig för roll vart han får sitt media ifrån?
Att ställa en motfråga innebär att frågan var ställd din den som ställer motfrågan och nu är inte så fallet. Nej jag har inte en aning om vad exakt alla använder sin Boxee box till men har man följt denna tråd så är det ganska enkelt att se vad majoriteten gör med den. Jag vill helt enkelt veta från vilka sidor han laddar ner sitt lagliga torrent material eller är det mer hemligt än en olaglig torrent sida?
Postad 04 april 2013 - 18:41
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Att ställa en motfråga innebär att frågan var ställd din den som ställer motfrågan och nu är inte så fallet.
Nej jag har inte en aning om vad exakt alla använder sin Boxee box till men har man följt denna tråd så är det ganska enkelt att se vad majoriteten gör med den. Jag vill helt enkelt veta från vilka sidor han laddar ner sitt lagliga torrent material eller är det mer hemligt än en olaglig torrent sida?
Nä nu drygar du dig bara, jag behöver inte få frågan ställd till mig direkt för att bemöta den med en motfråga och det det fattar du nog själv. Det är vad man har ett diskussionsforum till, remember?
Men då ställer jag väl frågan en tredje gång, vad spelar det det dig för roll vad han fått sitt media ifrån? Jag är genuint intresserad av svaret.
Redigerat av masse70, 04 april 2013 - 18:42.
Postad 04 april 2013 - 18:44
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Nä nu drygar du dig bara, jag behöver inte få frågan ställd till mig direkt för att bemöta den med en motfråga och det det fattar du nog själv.
Det är vad man har ett diskussionsforum till....
Men då ställer jag väl frågan en tredje gång, vad spelar det det dig för roll vad han fått sitt media ifrån?
Drygar mig? Det är du som drygar dig och som försöker göra en sak till vad det inte är. Det spelar roll därav min fråga och du behöver inte veta skälet så enkelt är det. Vill han inte svara så behöver han inte och jag är säker på att han inte kan göra det heller.
Postad 04 april 2013 - 18:48
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Drygar mig? Det är du som drygar dig och som försöker göra en sak till vad det inte är. Det spelar roll därav min fråga och du behöver inte veta skälet så enkelt är det. Vill han inte svara så behöver han inte och jag är säker på att han inte kan göra det heller.
Att du inte skapar en egen tråd om det då, om du nu tycker det är så intressant..... Din fråga har ju inte ett dugg med BBn att göra. Eller vill du kanske bara "leka" forumpolis.....
Redigerat av Pinnen, 04 april 2013 - 18:51.
Postad 04 april 2013 - 18:55
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Att du inte skapar en egen tråd om det då, om du nu tycker det är så intressant..... Din fråga har ju inte ett dugg med BBn att göra. Eller vill du kanske bara "leka" forumpolis.....
Jag var ärligt intresserad av att veta var han laddar ner sitt lagliga torrent material.
Postad 04 april 2013 - 18:58
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Jag försökte bara ställa en helt enkel och befogad fråga som läsare av tråden varför du ställde den fråga du gjorde.
Antar iom att du själv vägrar att besvara det utan någon motivering mer än att jag "inte behöver veta" kan jag bara tolka det som att du inte ha nåt bra argument för det.
Men jag borde ha insett av tidigare erfarenhet från mig och andra i denna tråd vad en diskussion med dig oftast leder till.Som svar på din första fråga är, ja du drygar dig som vanligt.
Redigerat av masse70, 04 april 2013 - 20:07.
Postad 04 april 2013 - 19:09
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Jag är faktiskt också nyfiken på detta lagliga torrent-material!
Postad 04 april 2013 - 19:41
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Jag försökte bara ställa en helt enkel och befogad fråga som läsare av tråden varför du ställde den fråga du gjorde.
Antar iom att du själv vägrar att göra det utan någon motivering mer än att jag "inte behöver veta" kan jag bara tolka det som att du inte ha nåt bra argument för det.
Men jag borde ha insett av tidigare erfarenhet från mig och andra i denna tråd vad en diskussion med dig oftast leder till.
Som svar på din första fråga är, ja du drygar dig som vanligt.
Kan du ens läsa eller gör du allt för att inte förstå? Läs detta https://www.minhembi...8
Postad 04 april 2013 - 19:49
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Kan du ens läsa eller gör du allt för att inte förstå? Läs detta https://www.minhembio...8
Jo jag kan läsa utmärkt, kan du? Jag har läst din frågeställning och förstått vad du frågat men inte varför och vad svaret spelar för roll i sammanhanget. Min fråga var: Men då ställer jag väl frågan en tredje gång, vad spelar det det dig för roll vad han fått sitt media ifrån?
För att göra det tydligt, jag vet ATT du vill veta men inte VARFÖR och framför allt vad det spelar för roll. Något du fortfarande av okänd anledning inte kunnat eller velat besvara.
Redigerat av masse70, 04 april 2013 - 19:52.
Postad 04 april 2013 - 19:55
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Jag var ärligt intresserad av att veta var han laddar ner sitt lagliga torrent material.
Skitsnack du ville bara vara dryg, men om du nu är så intresserad av lagliga torrent så kan du hänga här http://legaltorrent.net/
Postad 04 april 2013 - 20:12
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Postad 04 april 2013 - 20:41
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Skitsnack du ville bara vara dryg, men om du nu är så intresserad av lagliga torrent så kan du hänga här http://legaltorrent.net/
Eller här
http://www.legittorrents.info/
Titta...där fick man två utmärkta svar  Tack så mycket.
Postad 04 april 2013 - 20:51
Unregistered2c7ac7de
-
Unregistered2c7ac7de
-
Amatör
-
-
71 inlägg
TPB AFK tröttnar jag aldrig på. Om du kör trådlöst finns det ju alltid risk för interference som gör att du kan tappa nåt paket på vägen. Samt om du nu kör trådlöst så kan högupplösta filmer lagga.Det har hänt mig i alla fall enstaka gånger men från ett nas i och för sig.
Jag kör trådat till Boxeen, det har framkommit massor med gånger att köra trådlöst till den är förenat med problem. Vad är det för snack om interference, det gäller bara om du kör UDP utan checksummering. Med torrent etc är det inget problem.
Redigerat av Unregistered2c7ac7de, 04 april 2013 - 20:53.
Postad 04 april 2013 - 23:32
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 740 inlägg
TPB AFK tröttnar jag aldrig på.
Jag kör trådat till Boxeen, det har framkommit massor med gånger att köra trådlöst till den är förenat med problem.
Vad är det för snack om interference, det gäller bara om du kör UDP utan checksummering. Med torrent etc är det inget problem.
Sorry om jag använde fel terminologi,vad jag menar är att mikrovågsugnar ,trådlösa telefoner och mycket? andra produkter också går på 2,4Ghz bandet och bor man tätt intill varann så kan ju grannarnas användande av dylika produkter belasta varenda kanal om man har oflyt.
Postad 04 april 2013 - 23:48
Unregistered2c7ac7de
-
Unregistered2c7ac7de
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Sorry om jag använde fel terminologi,vad jag menar är att mikrovågsugnar ,trådlösa telefoner och mycket? andra produkter också går på 2,4Ghz bandet och bor man tätt intill varann så kan ju grannarnas användande av dylika produkter belasta varenda kanal om man har oflyt.
Får jag bara fråga, hur kopplar du hårddisken på din laptop till boxeen?
Postad 05 april 2013 - 00:12
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 740 inlägg
Får jag bara fråga, hur kopplar du hårddisken på din laptop till boxeen?
jag har en usb hårddisk som jag tar ur boxeen och stoppar in i laptopen och laddar till och sen sätter jag tillbaka den i boxeen. Det är det snabbaste och enklaste för mig i allafall. Jag bor i ett hus byggt 1950 och har ingen möjlighet at tråda utan att borra massa hål överallt och då går frugan på krigsstigen.  Till naset får jag ta fram en lång nätverkskabel som får slingra sig över halva huset (inte heller uppskattat) så den har jag mest musik på för det är inga problem att spela upp trådlöst sen jag har en usb hårddisk som jag tar ur boxeen och stoppar in i laptopen och laddar till och sen sätter jag tillbaka den i boxeen. Det är det snabbaste och enklaste för mig i allafall. Jag bor i ett hus byggt 1950 och har ingen möjlighet at tråda utan att borra massa hål överallt och då går frugan på krigsstigen. Till naset får jag ta fram en lång nätverkskabel som får slingra sig över halva huset (inte heller uppskattat) så den har jag mest musik på för det är inga problem att spela upp trådlöst sen
Edit, jag lagrar ingen media på datorn förutom bilderna från kameran.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|