Blu-ray eller HD DVD?
7496 svar till detta ämne
Postad 02 December 2007 - 13:13
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Addex>> du säger att du postar en korrekt nyhet, den är ju inte helt korrekt för all sales data är ej
inkl, sen att BD har minst 2ggr så många drives igång för filmtittande det är inte väsentligt, det är ju
ungefär som att jämföra sossarna med Folkpartiet i valet på lika villkor utan att skriva till lite
skillnader i underkant!!
Det är dessa ständigt felvinklade inlägg som gör att det blir skriverier, och att i många fall tror fler håller med
mig lockar in kids med 10 inlägg att förlöjliga HD DVD, betydligt oftare än BD rackas ner på !!
Så upplever jag det iaf..
Postad 02 December 2007 - 13:37
dealerovski
-
dealerovski
-
Forumräv
-
-
883 inlägg
Om alla skulle kunna flagga med sin ålder under sitt Username tror jag det skulle framstå ett intressant mönster..
/25bast
Postad 02 December 2007 - 13:53
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Addex, du ger dig inte va?. HD DVD kommer inte försvinna bara för du spyr ut dig BD-sörja. Samma gäller tvärtom såklart. Hade varit betydligt bättre o mer lärorikt om man hjälper folk hitta in till den nya tekniken oavsett om det är hd dvd eller blu ray.
Med tanke på att majoriteten som köpte hd dvd-spelare på "black friday" i USA, köpte den på Walmart som inte är med i någon försäljningsstatistik (eller är jag helt ute och cyklar?) säkert även köpte en del filmer därifrån fick såklart övriga försäljningssiffror för hd dvd att gå ner.
Det jag postade var fakta som är bekräftad av tredje part, samt med hänvisning till källan.
Förstår inte denna inställning att proklamera för ett format som det vore en universell lösning på alla världens problem.
Vart gör jag det? Jag är för att om HDM på skiva skall gå från ett hobbyformat till att ta över efter DVD så måste vi ha ett format. Om det blir Blu-ray eller HD DVD spelar ingen roll då båda är bättre än DVD, så länge vi får ett format.
Måste ha ett format? Det är din åsikt! Jag har bägge det går bra det också... Ifall det blir ett format så lär det väl ta några år om det nu blir så. Nu är det bara att gilla läget bägge formaten finns. Du skriver att det är okey att HD DVD vinner bara det blir ett format? Tror tyvärr inte på vad du skriver, har du någonsin skrivit något bra om HD DVD?
Postad 02 December 2007 - 13:57
FiRREN
-
FiRREN
-
Lärjunge
-
-
444 inlägg
lås upp forumdelen, och stäng av alla som inte kan sköta sig. Inga varnigar eller annat trams bort med dom bara. Fan det förstör för alla andra som sköter sig.
Postad 02 December 2007 - 14:14
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Detta som du skriver här Thetias tror jag är ironi annars så vet jag inte vad du menar, det är precis det här som inte fungerar. Folk postar inlägg i BD-delen som är nedlåtande mot dem och tvärtom i HDDVD-delen. Folk beter sig barnsligt helt enkelt.
Skriver ett PM istället så jag slipper missförstånd och påhopp.
Postad 02 December 2007 - 14:40
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Herre gud vad löjligt, så man ska låta bli att visa bilder och text över försäljningsstatistik bara för att det sticker i ögonen på andra? Visst, vissa egna kommenterarer kan skippas men att förbjuda detta eftersom andra inte gillar informationen är det sjukaste jag hört.
Skicka ut mass-meddelanden att ni söker en neutral modd som har intresset att vara med i diskussionerna och styra upp det hela, sen är det bara att banna dom som härjar runt och till slut lär även dom tröttna...
EDIT: Jag tycker för övrigt att det inte varit något härjande på sista tiden, kan iofs bero på hårdare tag av moddarna, vad vet jag.
EDIT2: Håller även med thetias att vissa varningar och liknande har varit riktigt kassa, jag har varit med ett par år nu och fått välförtjänta varnigar förut, men den jag fick av någon trigger-happy person för inte så länge sen genom att posta bilder på aktivitet av högre spelare i detta krig under vissa förhandlingar var minst sagt förvirrande, kan inte en modd skilja på FUDiga bilder som syftar på att reta upp andra, och bilder som informerar så får nog denne se över sin syn, och där är vi ju tillbaka runt samma sak som försäljningsstatistiken.
Förbjuda bilder och ge en varning oberoende av innehåll sen förbjuda försäljningsstatistik snack, börjar bli lite för mycket kontroll över innehållet här, vore dumt om denna sida gick ner sig lika som avsforum *skakar på huvet*
Redigerat av Unregistered992, 02 December 2007 - 14:54.
Postad 02 December 2007 - 14:47
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
Herre gud vad löjligt, så man ska låta bli att visa bilder och text över försäljningsstatistik bara för att det sticker i ögonen på andra? Visst, vissa egna kommenterarer kan skippas men att förbjuda detta eftersom andra inte gillar informationen är det sjukaste jag hört.
Så länge man postar det i rätt del så är det ok, men att man postar "förkrossande statistik" på BD i HDDVD-delen kan ju inte ses som något annat en en ren provokation eller hur? Eller tvärtom som det är också. Skicka ut mass-meddelanden att ni söker en neutral modd som har intresset att vara med i diskussionerna och styra upp det hela, sen är det bara att banna dom som härjar runt och till slut lär även dom tröttna...
Angående moderatorerna så har vi haft info postat i ALLA föromdelar så det har bara varit att följa instruktionerna och anmäla sitt intresse. Inte särskilt svårt eller hur? Men att välja personer som skriver "Yo, jag pssr bra som mod för jag kn ta folk på rätt sätt annrs bannar jag dem 4good" är ju inget som vi vinner på i längden eller hur?
Postad 02 December 2007 - 15:04
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Så länge man postar det i rätt del så är det ok, men att man postar "förkrossande statistik" på BD i HDDVD-delen kan ju inte ses som något annat en en ren provokation eller hur? Eller tvärtom som det är också.
Absolut, men jag uppfattar det som att dom diskussioner som uppkommit här har varit om den info som postats i BD tråden om just hur bra BD säljer(har redan skrivit om egna kommentarer) och även Addex bild här då, min uppfattning var först att vi skulle fortsätta snacket i den här tråden som vanligt, men jag kanske tog fel... Angående moderatorerna så har vi haft info postat i ALLA föromdelar så det har bara varit att följa instruktionerna och anmäla sitt intresse. Inte särskilt svårt eller hur? Men att välja personer som skriver "Yo, jag pssr bra som mod för jag kn ta folk på rätt sätt annrs bannar jag dem 4good" är ju inget som vi vinner på i längden eller hur?
Heh nä det är sant  Men om en forumdel blir nerstängd så krävs något drastiskt, eller hur? Skicka mass PM? Mail? Att stänga ner är ingen bra lösning, att får kontroll är det, får bara folk veta att ni söker(alla läser inte dessa förfrågningar) så ramlar nog seriösa svar in också
Postad 02 December 2007 - 15:15
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
Jo, ni ska fortsätta i denna tråden så länge eftersom det är den enda som finns öppen just nu för diskussioner om HDDVD/BD.
Men man kan tänka sig för lite också när man postar inlägg och vara lite selektiv i de inlägg som väljer att posta.
Angående mass-PM så är det faktiskt något som vi har förbisett och inte ens reflekterat över. Något att tänka på inför nästa gång som vi vill ha förstärkning. Nu är ansökningarna stängda för denna gång men om det är någon som är intresserad av att vara mod i den underbara delen som HD/BD-delen är så är det bara att PM'a mig så kommer jag att kika på ansökan samt diskutera det med mina kollegor.
Postad 02 December 2007 - 16:58
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1902 inlägg
Du skriver att det är okey att HD DVD vinner bara det blir ett format? Tror tyvärr inte på vad du skriver, har du någonsin skrivit något bra om HD DVD?
OBS, nedan postar jag en åsikt. HD DVD klarar 25p & 30p vilket inte Blu-ray gör, men det är det enda enligt mig.
Postad 02 December 2007 - 17:14
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Du skriver att det är okey att HD DVD vinner bara det blir ett format? Tror tyvärr inte på vad du skriver, har du någonsin skrivit något bra om HD DVD?
OBS, nedan postar jag en åsikt.
HD DVD klarar 25p & 30p vilket inte Blu-ray gör, men det är det enda enligt mig.
Tack för svaret, men du glömde en sak som jag tycker är väldigt viktigt, nämnligen att HD DVD är regionsfri! Jag antar att du vet att HD DVD är regionsfri medans Blu-ray inte är det! Har själv en region A Blu-ray spelare men tycker det är lite drygt att behöva kolla upp att alla filmer man köper går att spela. Ska inte klaga det är ju filmerna man vill åt, får väl köpa en region B spelare också!
Postad 02 December 2007 - 18:00
Grower
-
Grower
-
Användare
-
-
208 inlägg
Jag kan hålla med om att lite julfred kan vara på sin plats men för övrigt är det tråkigt att forumets för tillfället
intressantaste del är nedstängd. Okej, visst har det förekommit intetsägande inlägg och pajkastning men å
andra sidan är det samtidigt lite underhållande...Säger jag som mer läser än själv deltar i debatten
Postad 02 December 2007 - 18:24
Sunstrider
-
Sunstrider
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Postad 02 December 2007 - 19:21
Mollusk
-
Mollusk
-
Användare
-
-
164 inlägg
Jag kan inte se en anledning till censur, om någon tar illa upp av försäljningsstatestik eller mjuk/hårdvaru relaterade ämnen anser jag det vara den personens egna problem och inte infon i sej.
Anledningen att jag inte har svarat på mod-förfrågande är just för att jag inte skulle göra något specifikt som jag sett forumet hitintills, inte dölja eller ta bort inlägg och aldrig skicka folk på semester för något jag ännu så länge läst. Jag hade gjort det om någon postat rasistiska inlägg eller mordhotat någon, men för guds skull inget som skett ännu så länge har väl varit något att tjafsa om?!!
Folk som klagar på sandlådenivå, be dom som irriterar er att ändra språk och fason, starta en annan tråd med en klargjord inriktning, men att förvänta sej att folk censurerar sej själva eller undviker att diskutera specifika ämnen är IMO långt mycket värre. Om du inte gillar ett inlägg så finns det några saker att göra istället för att kalla på mod att censurera och banna folk och IMO förstöra hela forumet, hoppa över inlägget som upprör dej och läs det ej, välj att ignorera personen/personerna i fråga, eller ge svar på tal!
Jag slutade i princip att läsa AVS efter att folk slutade argumentera med varandra, det komm aldrig fram någon intresant info eller djuplodande undersökningar efter det. På samma sätt har jag börjat strunta i det här forumet också efter att alltför många inlägg försvunnit och folk inte tillåts föra en vettig debatt om ämnen som anses för heta? Det finns inget kvar att posta om längre, inget intresant att läsa, det finns inte längre en poäng att komma hit...
Jag hoppas nu att detta inlägget inte tas bort utan att någon istället motargumenterar om dom har en annan åsikt!
Postad 02 December 2007 - 19:37
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
Jag kan inte se en anledning till censur, om någon tar illa upp av försäljningsstatestik eller mjuk/hårdvaru relaterade ämnen anser jag det vara den personens egna problem och inte infon i sej. Anledningen att jag inte har svarat på mod-förfrågande är just för att jag inte skulle göra något specifikt som jag sett forumet hitintills, inte dölja eller ta bort inlägg och aldrig skicka folk på semester för något jag ännu så länge läst. Jag hade gjort det om någon postat rasistiska inlägg eller mordhotat någon, men för guds skull inget som skett ännu så länge har väl varit något att tjafsa om?!!
Folk som klagar på sandlådenivå, be dom som irriterar er att ändra språk och fason, starta en annan tråd med en klargjord inriktning, men att förvänta sej att folk censurerar sej själva eller undviker att diskutera specifika ämnen är IMO långt mycket värre. Om du inte gillar ett inlägg så finns det några saker att göra istället för att kalla på mod att censurera och banna folk och IMO förstöra hela forumet, hoppa över inlägget som upprör dej och läs det ej, välj att ignorera personen/personerna i fråga, eller ge svar på tal!
Jag slutade i princip att läsa AVS efter att folk slutade argumentera med varandra, det komm aldrig fram någon intresant info eller djuplodande undersökningar efter det. På samma sätt har jag börjat strunta i det här forumet också efter att alltför många inlägg försvunnit och folk inte tillåts föra en vettig debatt om ämnen som anses för heta? Det finns inget kvar att posta om längre, inget intresant att läsa, det finns inte längre en poäng att komma hit...
Jag hoppas nu att detta inlägget inte tas bort utan att någon istället motargumenterar om dom har en annan åsikt!
Varför skulle ditt inlägg tas bort? Dock så kvarstår faktum att vi har regler satta här på minhembio som man har förbundit sig att följa så gott det går när man blev medlem. Jag skriver så gott det går eftersom det är omöjligt att hålla koll på allt som de säg, men att veta om att det existerar och i alla fall följa våra uppmaningar tycker jag är vanlig hyfs i alla fall. Att kalla det censur är att ta i, man följer inte våra regler som vi har satt upp och då står det oss fritt att plocka bort dessa inlägg/trådar om det passar oss. Att ge svarpå tal är inte tillåtet enligt våra regler för det resulterar bara i pajkastning. Tyvärr så är inte alla här inne så mogna som du så de kan igonerera ett inlägg utan de känner någon primal lust att häva ur sig skit och svordomar tillbaka. De ändrar inte sitt språk eller sätt vid tillsägelser så vad har vi kvar att göra? Därför står vi där vi står idag.
Postad 02 December 2007 - 23:12
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Suck.. hur ska jag nu få veta var jag kan köpa HD-spelare billigast i USA??
Inte för att jag någonsin varit, eller kommer åka till USA, men det är jävligt ballt att se bilder på nåns kvitto från en PS3 eller Toshiba
Stäng av spammarna från forumet ett tag är min åsikt i detta.
Postad 02 December 2007 - 23:35
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Även om jag tyckte det där var hysteriskt roligt(  ) så är vi tillbaka till censureringsbiten, ingen vill väl att minhembio ska bli det nya avsforum? Gillar man inte det som postas(inom forumets regler) så är det väl bara att ignorera det, man får sålla lite
Postad 03 December 2007 - 00:11
KingCat
-
KingCat
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Fortsätter som vanligt i dena tråden p.g.a ert fjanteri . PS: Ironi ironi
Gjorde precis en liten beställning till från Mr.Glen
1 x Stardust (2007) (HD DVD) (Pre-order/Dec 18) 1 x Eastern Promises (HD DVD) (Pre-order/Dec 26) 1 x lord Of War (HD DVD) Dutch import 1 x Balls Of Fury (HD DVD) (Pre-order/Dec 18) 1 x Kingdom (HD DVD) (Pre-order/Dec 26)
PS: Razter Me lovy lovy u ToOo!! 
Typiskt nonsense inlägg... kolla grabbar jag beställde dessa... 
Var inte ditt svar 100% nonsens ?. Trode vi skulle få moderatorerna på andra tankar nu, och öppna avdelning för HDDVD och BD. Men istället kommer vissa personer med sånt här BS fortfarande. Men visst avdelningen kan väll vara stängd för all framtid, who gives a shit ? Right? Nejdå jag är inte ledsen p.g.a ditt svar, försöker bara peka in dig mot rätt riktning så du förstår vilket håll vi försöker gå mot
Postad 03 December 2007 - 09:27
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Att kalla det censur är att ta i, man följer inte våra regler som vi har satt upp och då står det oss fritt att plocka bort dessa inlägg/trådar om det passar oss.
Absolut, det det har ni all rätt till. MEN, stäng då ENBART ner de trådar som verkligen drabbats av dessa "forum-troll" (dvs "HD DVD rykten och nyheter" respektive "BD rykten och nyheter") och INTE_alla_samtliga_trådar, som behandlar de nya Highdef-formaten (t ex nya Toshiba-spelarna, Sony BDP-300 & 500...). för det känns ju oerhört trist mot oss andra forumanvändare som verkligen skött oss exemplariskt och dessutom är seriöst intresserade av dessa produkter...
Redigerat av ajzman, 03 December 2007 - 09:28.
Postad 03 December 2007 - 09:53
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Ett stort hembioforum utan en Blu-ray avdelning och en HD DVD avdelning är ju helt otänkbart som jag ser det.
Det bästa vore kanske att ha två separata underavdelningar, en för Blu-ray och en för HD DVD. Det skulle skapa lite avstånd mellan de största fanatikerna som brukar provocera varandra.
Om man då av någon märklig anledning avskyr ett av formaten så kan man ju hålla sig borta från den avdelningen och i stället skriva positiva saker den andra avdelningen.
Postad 03 December 2007 - 10:02
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Mycket bra förslag hassesolo!
Tidigare har vilket strunt som helst postats och citerats om och om igen i någon sorts tävlan vilken tråd som är längst och senast uppdaterad.
Postad 03 December 2007 - 10:06
FiRREN
-
FiRREN
-
Lärjunge
-
-
444 inlägg
Jag saknar forumdelen! Den måste komma tillbaka snart, det känns jäkligt tomt utan den. Blu-ray & HD DVD är mitt största intresse just nu, och resterande forum delar är hyffsat ointressanta.
Postad 03 December 2007 - 10:14
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2049 inlägg
Men ärligt talat. Varför i hela friden ska man behöva göra om en forumdel bara för att ngr få (vuxna?  ) människor inte kan följa de få uppsatta regler som finns på just det här forumet?
Varför ska man ta hänsyn mot dem som förstör för alla andra? Det leder bara till att "dessa figurer" hittar på nya sätt att förstära för andra forummedlemmar.
Jag vet att det är svårt med avstängningar samt andra aktioner, då samma filurer dyker upp med ett nytt nick. Men det tar inte lång tid att se att det är samma person som åter är tillbaka, och då får man väl stänga av/banna personen på nytt.
Eller så kanske massan på forumet, alltså de som är intresserade utav kärnfrågorna och inte att förlöjliga den "andra sidan", kan vara så pass stor att vi helt enkelt struntar i alla dessa meningslösa inlägg som dyker upp här och där? Tycker man inte om det som står, ja då får man väl helt enkelt hoppa över dessa inlägg, och gå vidare till det som intresserar en själv.
Dock tycker jag att man ska vara mycket hårdare mot dem som fått varningar och som konstant inte följer forumets regler.
Sen håller jag med om det som skrivs om att ett forum av denna dignitet, skulle förlora väldigt många medlemmar om det inte hade en HD-del. Det ser man bara på hur mycket aktivitet det har varit i just denna forumdel de senaste månaderna. Det skulle därför kännas otroligt konstigt om man valde att stänga ner denna delen helt och hållet.
Postad 03 December 2007 - 15:47
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
High-def hardware sales jump with Black Friday discounts
NOV. 30 | The Black Friday weekend brought nothing but green for high-def hardware, as retailers reported customers stocked up heavily on HD DVD and Blu-ray Disc players during the official start of the holiday shopping season.
A number of retailers, including Crutchfield, Ultimate Electronics and Bjorn’s, credited Wal-Mart and Best Buy for helping to raise awareness of the category with pre-Black Friday sales that featured $99 Toshiba HD-A2 players.
Overall, Black Friday was strong among all product types, as sales for that day and the directly following Saturday generated $16.4 billion in sales, representing a 7.2% gain from the comparable 2006 two-day frame, according to ShopperTrak RCT Corp. That sales fever stayed hot through Cyber Monday, according to ComScore, as retailer Web-only deals churned out $733 million in overall sales, marking a record amount spent online in one day.
“If nothing else, Wal-Mart making the Toshiba player $99 got a lot of airplay, and people are asking what is HD DVD?,” said Doug Bravin, chief operating offer at Bjorn’s, a San Antonio-based electronics super store. “They started to make it mainstream.”
Similarly, Blu-ray-based advertising seems to be creeping into the larger public consciousness, coinciding with this month’s $30 million ‘I Do Blu’ media blitz and campaigns around the new $399 PlayStation 3.
“If people want a Sony TV, they’ll also ask about Blu-ray, or they’re seeing the titles more at Blockbuster,” added Jim Hughes, Bjorn’s sales manager.
During this time last year, high-def players represented 15% of Bjorn’s DVD business. That flipped to 50% for Black Friday 2007.
Some of the store’s popular Black Friday items, said Bravin and Hughes, were flat-panel TV/high-def player bundles at $300 to $600 discounts. The store sold out of its supply of Toshiba’s HD-A3 model.
Overall, high-def hardware was not at the top of the average consumers’ shopping list, with Best Buy and others noting shoppers were most intent to bust doors for computers, high-def TV sets and GPS navigational devices. Likely lured by a sub-$300 laptop deal, people began lining up at a Fargo, N.D., Best Buy on Tuesday evening prior to Black Friday, which was “the earliest lineup report I’d ever received,” spokesman Brian Lucas said.
Still, retailers say high-def hardware did play a part in the frenzy. Tellingly, for the first time this year, Amazon.com included both HD DVD and Blu-ray players as part of its popular Amazon Vote feature, in which people select most-wanted deals.
At Crutchfield, the retailer sold four times as many high-def players during the Friday-Sunday weekend than it would normally during a seven-day week. That pop was larger than the jumps it experienced for other electronics categories, including digital cameras, which doubled its sales Friday-Sunday over the typical week.
Crutchfield set the Toshiba HD-A2 player at $129, representing a hefty $170 off the manufacturer’s $299 list price.
“There wasn’t a whole lot of high-def business for us last year, but it was a significant business for us this holiday weekend,” Crutchfield executive VP of merchandise Rick Souder said.
Although Bjorn’s reported equal interest for HD DVD and Blu-ray, Crutchfield’s and Ultimate Electronics experienced a much larger price-driven demand for Toshiba HD DVD players. The North American HD DVD Promotional Group touted reaching 750,000 HD DVD units sold, which works out to a 28% jump in set-top sales from its standing prior to Black Friday.
“The Wal-Mart thing and other indicators show that people aren’t hung up on the format as much as they are about price,” said Souder. “We sold out of every [HD-A2] that we had at $129. People are willing to make that level of investment, but they didn’t seem willing to spend $399 and $499.”
Ultimate sold three times as many of Toshiba’s third-generation model, the HD-A3, than all of the Blu-ray models combined. Using its own price reductions and Toshiba’s $100-off rebate, Ultimate offered $149 HD-A3s, which regularly list for $299.
But regardless of which stand-alones were preferred, the entire high-def category made big strides at Ultimate. For Black Friday 2006, next-generation totaled 30% and standard-definition totaled 70% in unit sales within the DVD hardware category for the retailer. That evened out to 50% next-gen, 50% standard this year.
On the revenue side in 2007, 72% was next-gen and 28% came from standard-def, representing a reversal from the 2006 split of 40% next-gen and 60% standard-def.
“This tells us that people are becoming aware of next-generation and high-def content as it relates to HD DVD and Blu-ray,” said Matt Duda, director of merchandising at Ultimate. “You can credit Wal-Mart for raising that awareness certainly. And more people are seeing advertising on TV for HD DVD and Blu-ray. New releases now say they are also available in HD DVD and Blu-ray, and that gets people asking questions about the
Postad 03 December 2007 - 15:48
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Jag förstår ingenting... Det är pga allt jobb som vi har lagt på att försöka städa undan allt larv och det har gått rätt så bra, men vi känner nu att vi orkar inte längre. Tack till alla som anmält inlägg dock, utan er hade det gått åt skogen för länge sen.
Och stänger vi av användare/spärrar ip så kommer dom snabbt tillbaka i ett helt nytt ip-range och börjar spamma igen... och så stänger vi av dom ... och det kommer en ny användare.. osv osv.
Men vi får väl ta ett snack om någon slags varaktig lösning... vi får väl kanske göra som andra forum, man får skicka in en personlig ansökan när man blir medlem, mer personnummer, adress, telefonnummer osv..
Jag vet inte, har ni någon lösning på det hela så säg gärna till.
Skulle man inte kunna inføra att i HD avdelningen måste man ha postat minst 50 inlægg (i någon annan avdelning då) innan man får posta. Då ræcker det ju att stænga ner en person en gång. Tror inte många orkar sitta och bygga upp 50 inlægg bara før att stælla till strul och bli portad gång på gång. En variant ær ju att man måste varit medlem en månad eller så innan man får posta dær. En annan sak. Jag hade førmodligen inte blivit godkænd som moderator då jag har haft en preferens før ena formatet. Dock har jag læst någon av era efterlysningar av nya moderatorer. Vad jag minns så var de vældigt vaga om vad det innebær att vara moderator. Jag skulle i alla fall dra mig før att skicka in en ansøkan om jag inte har en aning om vad det skulle innebæra i fråga om jobb och annat. Varfør inte berætta lite mer redan i er efterlysning. En vinkling av det problemet ær att jag antar att det ær obetalt? Personligen ær jag betydligt mindre benægen att stælla upp och "jobba gratis" før något som i grunden ær ett kommersielt projekt. Aftonbladet æger ju Prisjakt och minhembio och jag tror inte det ær så många andra som jobbar gratis før Aftonbladet. Argumentet att vi ju genom forumet har tillgång till en gratis tjænst duger inte heller eftersom vi både læser reklam och genom att vara medlemmar och gøra inlægg bygger upp ett værde som højer førsæljningspriset vid en ev. kommande førsæljning. Hur ni æn resonerar så kan ni inte ha en hembiosite som bortser från HD. Det vore att ge konkurrerande siter 10 straffsparkar. Det finns ju några amerikanska siter som fått ett rejælt uppsving sedan AVS strypte alla diskussioner. Ni måste hitta någon form av løsning snart, det ær knappast hållbart att vænta till formatkriget ær øver. Ber om ursækt før att jag inte kan skriva ræksmørgås ordentligt idag. De har så konstiga tangentbord i Norge
Postad 03 December 2007 - 15:51
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
DIGITAL PLAYGROUND RELEASES 15 NEW HD TITLES TO MEET HOLIDAY DEMAND
A true pioneer to the genre, Digital Playground continues to satisfy the soaring HD consumer demand with the release of 15 of its hottest-selling titles in High Definition DVD format this holiday season. Holding true to the DP code each title promises an unsurpassed HD experience as can only be achieved with superior HD equipment and technology.
New HD titles slated for release include: "Jesse Jane in Pink," "Jesse's Juice," "Contract Star," "Teagan: Sexual Freak 2," "Teagan's Juice," "Intoxicated," "Lascivious Liaisons," "Mrs. Behavin'," "Jack's POV (#1)," "Jack's Big Ass Show (#1)," "Jack's Teen America: Mission #4" and "Jack's Teen America: Mission #5." Among the impressive selection of the studio's most popular titles, are several receiving 2008 AVN Awards nominations. Celebrated titles include, "CockAsian," with two nods for Best Ethnic-Themed Release: Asianand Best Solo Sex Scene; "Deeper (#1)," contributing to Best Vignette Series; and "Jack's Playground: Volume 27," contributing to Best Gonzo Series.
When asked about the recent growth and popularity of HD in today's consumer driven market, Digital Playground CEO Samantha Lewis commented, "Today's home entertainment consumers are sophisticated, evolved and simply expect more. Digital Playground forecasted this development early on when HD was just an emerging consumer trend. Today, HD-DVD and Blu-ray mentions are everywhere and HD is fast becoming a household term. Knowing this would contribute to tremendous HD sales this holiday we have structured the timing of our HD releases in a way that will allow retailers to keep up with consumer demand now and in the New Year."
Digital Playground Co-Founder and award-winning director Joone comments, "We know what our audience wants to see because we're a part of this same audience. As a collective we're known for our high standards, discriminating tastes and refined home theater experiences. HD is an essential part of this quotient as it brings with it so many rewards. To capture these benefits it's essential to shoot with the larger studio HD camera and not a standard handheld device, as too many people do today. There is a huge difference in quality which is why we have been shooting with these studio quality HD cameras for more than four years now and will continue to do so."
High-Definition DVD players are the hottest gift this holiday season and retailers are encouraged to stock up on HD product. HD DVD is the new High-Definition video disc standard that delivers up to six times the image quality of standard DVD movies. HD DVD promises a major advancement over video discs in the same way that HDTVs deliver superior image detail over standard TV.
About Digital Playground: Digital Playground is the world leader in adult filmmaking and interactive formats boasting the largest HD library available. Since the Company's inception in 1993, Digital Playground has earned over 200 awards and currently garners more than 80% of HD sales within the adult market. Female owned and operated, Digital Playground emphasizes quality first, employing fastidiously high production values in erotic film for women, men and couples. Digital Playground's commitment to excellence, innovative technology, brilliant full-length productions and exclusive contract stars are the secrets to its success and makes Digital Playground the most highly demanded supplier of content for hotel, cable, pay-per-view and mobile networks worldwide. For more information visit digitalplayground.com HD exclusive studio
Postad 03 December 2007 - 15:55
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Om HD avdelningen är stängd behövs väl knappt några moddar?!
Rätt ironiskt att Forumet stängs ner när de flesta sköter sig och inte innan
när det postades som mest!! ( Ni minns väl Paramount tråden, 20 sidor på 2 dagar det
var härliga tider haha)
Det där med 50 inlägg var bra varför inte 100, innan man får posta i HD avd, så slipper man rookie
kommentarer som har HD DVD dött nu eller och som ej är insatta alls!!
Känner redan nu hur minhembio självdör, riktigt dött verkligen utan det hetaste forumet!!
Redigerat av henke007, 04 December 2007 - 01:07.
Postad 03 December 2007 - 16:10
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Känner redan nu hur minhembio självdör, riktigt dött verkligen utan det hetaste forumet!! 
Säg inte sånt  ...forumet ska öppnas  (Nya regler skulle inte skada någon) American Gangster [HD DVD]
 27-3-08
http://www.americangangster.net/
Redigerat av diabolo, 03 December 2007 - 16:15.
Postad 03 December 2007 - 17:43
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1984 inlägg
Är det så många rookies som uttalar sig då? Det jag mest stört mig på i forumen är idioterna som postar skit om bluray i blueraytrådarna och skit om hd-dvd i hd-dvdtrådarna, och de jag tänker på har då betydligt fler inlägg än 100, eftersom de postar var 5:e minut. Men på senaste veckorna tycker jag mig ha märkt en skärpning på den fronten, så jag är lite förvånad att stängningen sker nu.
Postad 03 December 2007 - 17:44
Unregistered1017
-
Unregistered1017
-
Forumräv
-
-
664 inlägg
Postad 03 December 2007 - 17:52
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3433 inlägg
Det känns väldigt konstigt att HDDVD och Bluray är offtopic på ett hemmabio-forum tycker jag.
Det skall bli spännande att se hur pass bra de moddade Sony-spelarna blir, jag blev riktigt sugen att byta ut min Samsung 1400 mot en Sony 500 .
Postad 03 December 2007 - 18:38
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Men på senaste veckorna tycker jag mig ha märkt en skärpning på den fronten, så jag är lite förvånad att stängningen sker nu.
Instämmer till fullo.
Postad 03 December 2007 - 19:28
necrio
-
necrio
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
någon som vet ett annat svenskt forum med HD forum? känns som man tappa anledningen att besöka och läsa senaste nyheterna / skavlret om spelare och filmsläpp nu på minhembio, som blev mindvdlowdefupplevelse.com
Postad 03 December 2007 - 19:34
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Ja ser absolut 0 anledning egentligen att stänga ner forumet, att behöva sålla ut och dölja en
del inlägg varje dag, det är väl vad moddar är till för, antalet positiva inlägg och nyheter osv
väger ju över med råge!!?
Dessutom har ju de flesta lugnat ner sig!!
Redigerat av henke007, 04 December 2007 - 01:05.
Postad 03 December 2007 - 19:37
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3433 inlägg
någon som vet ett annat svenskt forum med HD forum? känns som man tappa anledningen att besöka och läsa senaste nyheterna / skavlret om spelare och filmsläpp nu på minhembio, som blev mindvdlowdefupplevelse.com 
Det finns ju t ex dvdforum.nu och component.se .
Postad 03 December 2007 - 20:16
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1984 inlägg
Tycker det är lustigt när vissa skriver om alla faanboyss att de är idioter och förstör det ironiska är då samtidigt att dessa personer står för de flesta nyheter samt information , vad hade HD forumet vart utan dessa , ingenting!!!
Absolut, så länge man postar I RÄTT FORUM!!! Vilket många inte gjort, jag tycker hittills det funnits muppar som skrivit i båda trådarna, men att hd-dvdfanboys verkar mer benägna att svärta ner Blueray än vice versa, men som sagt, på senaste veckorna tycker jag det avtargit en hel del. Sen kanske dte beror på att moderatorerna varit snabba så man sluppit läsa skiten. Tilläggas skall att jag inte äger nåt format men är intresserad av båda formaten, men även jag var trött på all skit som postades i respektive tråd, och jag fattar inte heller att folk orkar bry sig, tänk om forumet var fullt av sånt i alla trådar, att audiovectorfans gick in i en tråd om dynaudio och skrev skit om dynaudio. Tror dte kan vara bra med en tillfällig stängning som en väckarklocka till folk att hålla sig i rätt trådar.
Postad 03 December 2007 - 20:25
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1902 inlägg
we_own_the_night_movie_poster2.jpg 65.43K
0 Antal nerladdningar We Own the Night Coming to Blu-ray Sony Pictures Home Entertainment has announced that they will bring 'We Own the Night' to Blu-ray on February 12th, day-and-date with the DVD release. No specs have been announced at this time, but extras include audio commentary, and the featurettes "Police Action: Filming Cops, Cars, and Chaos" and "A Moment in Crime: Creating Late 80's Brooklyn". What if your own family stood in the way of everything you worked for? Bobby Green (Joaquin Phoenix) has forsaken his name to escape his family and their tradition in law enforcement to pursue his ambitions as a Brooklyn nightclub owner. As he turns a blind eye to the drug dealers around him, he comes face to face with the family he abandoned when his brother (Mark Wahlberg) and father (Robert Duvall) crack down on the club. Now Bobby must choose a side. Is he going to turn informant or will he help run the biggest crime ring in New York history? Källa: Blu-ray.com
Postad 03 December 2007 - 20:38
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1902 inlägg
Dispatch Concert Coming to Blu-rayThe indie rock band Dispatch will give fans a chance to see their 3-concert reunion tour in stunning high definition when 'Dispatch: Zimbabwe - Live at Madison Square Garden' gets released for Blu-ray on January 29th. The disc will contain the complete 16-track, 2 hour concert and include four bonus tracks, a documentary, band interviews, and an outtake real. Källa: Blu-ray.com
Postad 03 December 2007 - 20:45
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1902 inlägg
DSC00236.JPG 467.9K
1 Antal nerladdningar Bilden tagen med en SE T650i
Ni i Jönköping, åk till Media Markt då de har Panasonic:s 103" HDTV kopplad till Panasonic:s egna Blu-ray spelare. Idag spelade de Destiny's Child på Blu-ray. Mäkta imponerande.
Redigerat av Addex, 03 December 2007 - 20:47.
Postad 03 December 2007 - 21:18
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Postad 03 December 2007 - 21:38
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Ja ser absolut 0 anledning egentligen att stänga ner forumet, att behöva sålla ut och dölja en del inlägg varje dag, det är väl vad moddar är till för, antalet positiva inlägg och nyheter osv väger ju över med råge!!?
Dessutom har ju de flesta lugnat ner sig!!
Tycker det är lustigt när vissa skriver om alla faanboyss att de är idioter och förstör det ironiska är då samtidigt att dessa personer står för de flesta nyheter samt information , vad hade HD forumet vart utan dessa , ingenting!!! 
I HD-forumet har det postats alldelles för mycket skit, vinklad info postas ut självkritik, så fort ngn "insatt" postat ngt negativt om det ena formatet så hamnar det direkt i tråden för just det formatet. Om man kollar på hur prisjakt/minhembio var för några år sedan så är det ju rätt lätt att konstatera att det var bättre förr. Den tonen som varit i HD-forumet är ju på dagisnivå. Kan mycket väl förstå att moderatorerna inte orkar hålla ordning. Men som sagt, det blir svårt att ha ett hembioforum utan en HD-del då detta troligtvis är framtiden.
Postad 03 December 2007 - 21:57
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Dispatch Concert Coming to HD DVD The indie rock band Dispatch will give fans a chance to see their 3-concert reunion tour in stunning high definition when 'Dispatch: Zimbabwe - Live at Madison Square Garden' gets released for HD DVD on January 29th. The disc will contain the complete 16-track, 2 hour concert and include four bonus tracks, a documentary, band interviews, and an outtake real. Källa: highdefdigest.com
Postad 03 December 2007 - 22:32
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
27-3-08http://www.americangangster.net/Sony this, Toshiba that...
Postad 03 December 2007 - 23:13
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2384 inlägg
Löser väl inget att stänga forum delen. Stäng istället av de personer som ställer till !
Jag är väl inte guds bästa barn men tycker att det känns larvigt ! Det är ju 2007 snart 2008 kan dem inte stänga av de som inte sköter sig från HD delen bara , borde inte vara svårt! Personligen hade jag nog tänkt till en gång extra innan jag skrev någon om jag hade blivitt bannad ett par dagar.
Om modar inte har tid att vara modar så kanske det inte skall vara det. Finns väl många som vill vara det.
( Kände att jag ville skriva av mig lite)
Postad 03 December 2007 - 23:43
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
Om modar inte har tid att vara modar så kanske det inte skall vara det. Finns väl många som vill vara det.
Om du läser mina tidigare inlägg så ser du att så inte är fallet. Det är ganska svårt att få tag i moddar som vill ställa upp och hjälpa till med detta. Särskilt BRA moddar växer inte på träd precis. Men har du tips på personer som är lämpliga så är det bara att höra av sig till oss så tar vi det i åtanke.
Postad 03 December 2007 - 23:49
KingCat
-
KingCat
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Make me a mod, and i will make a difference
Kan slapa dem lite och köra med lite gamla metoder som Kölhalning etc.
Postad 04 December 2007 - 00:16
Unregistered1017
-
Unregistered1017
-
Forumräv
-
-
664 inlägg
bort..! (tog bort min post)
orkar inte debattera saker som borde vara självklara.
Redigerat av Unregistered1017, 04 December 2007 - 00:48.
Postad 04 December 2007 - 01:02
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
...
Redigerat av henke007, 04 December 2007 - 01:04.
Postad 04 December 2007 - 08:13
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
Eftersom tipsandet av HDDVD filmer har flyttat över i denna tråd så kan vi väl tipsa om att Discshop har köp 3 BD betala för 2 HÄR och även kampanj på FOX-titlar HÄR...!!!
Postad 04 December 2007 - 08:15
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1902 inlägg
Disney Adds Support for D-BoxWalt Disney Pictures Disney has signed a deal with D-Box which will allow the studio to add D-Box Motion Code support to an unspecified number of titles. As you may have noticed, many Fox titles have utilized this technology to control specialized seating which reacts to action on the screen. The first Disney Blu-ray to use the technology will be 'The Game Plan' which is set to be released on January 22nd. Källa: Canadian Press via Blu-ray.com
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|