Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 12 april 2013 - 06:55
zipp3r
-
zipp3r
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Det är inte fråga hur jag tänker utan hur du tänker  Företaget som utvecklat Boxee Box heter inte Boxee utan D-Link. Jag menar att utvecklingen av själva produkteksegmentet mediaspelare inte stannar av utan att andra tillverkare kommer med en grym produkt.
Boxee var med och utvecklade ihop med d-link. D-link är däremot tillverkaren av hårdvaran.
Redigerat av par-joha, 12 april 2013 - 08:37.
off-topic
Postad 12 april 2013 - 07:03
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 738 inlägg
Tackar för alla svar men jag ser inte hur denna Boxee kan fortsätta vara bra om den ej får fler uppdateringar eftersom det hela tiden kommer behövas uppdateringar för att den ska utvecklas och utvecklingen går i en rasande takt. Ser någon av er här på fotboll via Torrent Stream eller AceStream som det numera heter?
Om den inte ens klarar SVT Play är den inget för mig och det är synd då alternativen inte verkar finnas eller vill bara folk försvara det dom har för det problemet ser man ju med de flesta produkter och märken. Verkar tyvärr som dagens kids fått attitydproblem på grund av prylarna de köpt då det förr var trasiga leksaker som sabbade ungdomen. Det någon har behöver ju inte vara bäst för att man har det så kanske kan vi hyfsa debatten här lite och leda in den på en produkt som kan allt det Boxee kan men som är en produkt för framtiden med behövliga uppdateringar.
Finns det någon mediaplayer som har en app för svtplay? Boxee har svtplay förbokmärkt svtplay i webbläsaren och de andra kan du bokmärke själv så är det bara att klicka på bokmärket i fråga,lika enkelt som en app. Kanske en androidsticka har en app
Postad 12 april 2013 - 07:05
whome
-
whome
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Finns det någon mediaplayer som har en app för svtplay? Boxee har svtplay förbokmärkt svtplay i webbläsaren och de andra kan du bokmärke själv så är det bara att klicka på bokmärket i fråga,lika enkelt som en app. Kanske en androidsticka har en app
Xbmc spelar Svtplay fint.
Postad 12 april 2013 - 08:07
whome
-
whome
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Jag är inte moderator men jag tycker att några bör tagga ner. Sluta med trista inlägg om både det ena och det andra och trista kommentarer om personer.
Postad 12 april 2013 - 08:09
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Xbmc spelar Svtplay fint.
Ja det gör den men gränssnittet på alla playkanaler till XBMC är under all kritik.
Postad 12 april 2013 - 08:29
whome
-
whome
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Ja det gör den men gränssnittet på alla playkanaler till XBMC är under all kritik.
Att kritisera alla plugin till playkanaler rakt över var lite väl magstarkt med tanke på hur många det finns. Sen håller jag inte med dig. Plug-inet för Svtplay version 3.3 är helt OK. Till och med riktigt bra. Vet inte vilken version du syftar på när du säger att det är under all kritik.Man kan t.ex. bläddra bland videor utan att den rullande videon stannar. Riktigt snyggt. Går vare sig att göra på Svtplay.se eller i Boxxe Box (där den som bekant in te fungerar alls).
Postad 12 april 2013 - 08:32
HC77
-
HC77
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Jag tittade på SVT play igår. Idag tittade jag på TV3 play och viasatsport.se. Vad är problemet? (på tal om att hyfsa debatten)
Är det bara jag som har problem med att vissa program inte fungerar att titta på via svtplays webbläsare. Jag får upp ett felmedelande. Problemet började för ett par månader sedan, innan det fungerade det klockrent.
Postad 12 april 2013 - 08:34
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Att kritisera alla plugin till playkanaler rakt över var lite väl magstarkt med tanke på hur många det finns.
Sen håller jag inte med dig. Plug-inet för Svtplay version 3.3 är helt OK. Till och med riktigt bra.  Vet inte vilken version du syftar på när du säger att det är under all kritik.
Man kan t.ex. bläddra bland videor utan att den rullande videon stannar. Riktigt snyggt. Går vare sig att göra på Svtplay.se eller i Boxxe Box (där den som bekant inte fungerar alls).
Om man jämför med resten av gränssnittet på XBMC eller när man har Aeon Nox 4 installerat så tycker jag det inte ser bra ut. Nu betyder det inget för funktionen iofs men bra ser det inte ut men det är en subjektiv åsikt
Postad 12 april 2013 - 09:33
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Är det bara jag som har problem med att vissa program inte fungerar att titta på via svtplays webbläsare. Jag får upp ett felmedelande.
Problemet började för ett par månader sedan, innan det fungerade det klockrent.
Jag har inte råkat ut för det, men det är mest min fru som använder Boxee Boxen. Jag har inte hört att hon har haft några sådana problem.
Postad 12 april 2013 - 22:33
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Jag kan se svtplay och alla andra playkanaler utan problem..
Postad 13 april 2013 - 17:09
Unregistered08bad824
-
Unregistered08bad824
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Finns det någon möjlighet att se kanal5 play?
Postad 13 april 2013 - 22:31
whome
-
whome
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Finns det någon möjlighet att se kanal5 play?
Kanske ett dumt svar men visst funkar det på Xbmc.
Postad 14 april 2013 - 12:30
Jasså
-
Jasså
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Whome Har ju en boxee box redan men skulle vilja ha en mediaspelare för att kolla på Play kanaler och lite bättre surfmöjligheter.Kanske väntar ett tag eftersom det säkert kommer kraftfullare modeller senare.
Postad 14 april 2013 - 17:28
Unregistered2c7ac7de
-
Unregistered2c7ac7de
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Whome Har ju en boxee box redan men skulle vilja ha en mediaspelare för att kolla på Play kanaler och lite bättre surfmöjligheter.Kanske väntar ett tag eftersom det säkert kommer kraftfullare modeller senare.
Det finns väl mediaspelare byggda på Android som har appar för de flesta kanaler och med bra surfmöjligheter, lär finnas trådar där du kan fråga.
Postad 15 april 2013 - 18:19
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
En snabb fråga (håller på att läsa igenom tråden) ...
Kan man dela ut en disk på en server och köra direkt?
Eller måste man ha ett program på servern och filmer i en viss struktur osv ?
Jag kör XBMC på media PC idag till en TV/projektor och tänkte mig Boxee till en annan TV.
Därför vill jag inte stöka till det i onödan på servern.
Servern är en Win7 PC med många diskar.
Postad 15 april 2013 - 18:26
whome
-
whome
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
En snabb fråga (håller på att läsa igenom tråden) ... Kan man dela ut en disk på en server och köra direkt? Eller måste man ha ett program på servern och filmer i en viss struktur osv ? Jag kör XBMC på media PC idag till en TV/projektor och tänkte mig Boxee till en annan TV. Därför vill jag inte stöka till det i onödan på servern. Servern är en Win7 PC med många diskar.
Visst kan du dela ut en disk och köra direkt. Inget program på servern behövs. Hyfsad ordning är bra att ha annars hittar inte Boxee Boxen filmerna. Musiken är mindre känslig. Om du kör Xbmc idag så har du ju redan halva grejen (ordning på filerna t.ex.). Boxee är dock inte lika bra så ha det i åtanke när du eventuellt skaffar en Boxee Box.Win 7 som server med många diskar är helt OK.
Postad 15 april 2013 - 19:44
falkn
-
falkn
-
Beroende
-
-
1 032 inlägg
Tänkte ställa lite frågor här angående boxeen då det verkar finnas bra kunnande om produkten här. Jag är helt novis när det gäller denna typen av lösningar, alltid haft min dator kopplad direkt till förstärkare/tv då jag i regel haft korta avstånd. Nu ska jag dock flytta snart och det är inte längre möjligt. Jag behöver någon typ av nätverksbaserat mediacenter som ska kopplas dels till tv dels till stereoförstärkare (digitalt). De funktioner jag behöver är följande: - Möjlighet att ansluta trådlöst till nätverk (Wifi)
- Kunna spela upp musik (flac, mp3) från en dator i nätverket.
- Kunna spela spotify, helst via egen anslutning och inte via dator.
- Kunna streama film och serier i 1080p från dator utan lagg.
- Grafiskt gränssnitt på TV:n.
Skulle en D-Link Boxee kunna fixa allt detta eller behöver jag något annat? Tacksam för svar!
Postad 16 april 2013 - 12:47
whome
-
whome
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Fungerar väl OK med Boxxe om du har en hyfsat stabil WiFi. Annars blir det lite strul med 1080p och kanske flac.
Postad 16 april 2013 - 13:07
falkn
-
falkn
-
Beroende
-
-
1 032 inlägg
Finns det andra alternativ som skulle kunna fungera bättre än boxee? Jag såg dessutom när jag kollade specs att det finns minneskortsläsare till boxeen. Finns det möjlighet att använda denna som lagring? D.v.s. att föra över saker till kortet via nätverket och sedan ha det lokalt på boxeen? För i så fall skulle jag kunna ha stora delar av musiksamlingen lokalt. Spelar den upp flac över huvudtaget, någon som vet?
Postad 16 april 2013 - 13:18
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Finns det andra alternativ som skulle kunna fungera bättre än boxee? Jag såg dessutom när jag kollade specs att det finns minneskortsläsare till boxeen. Finns det möjlighet att använda denna som lagring? D.v.s. att föra över saker till kortet via nätverket och sedan ha det lokalt på boxeen? För i så fall skulle jag kunna ha stora delar av musiksamlingen lokalt. Spelar den upp flac över huvudtaget, någon som vet?
Ja SD-kortplatsen funkar att spela media ifrån.
Postad 16 april 2013 - 19:22
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Tack Whome för snabbt svar. Hoppas Boxee har bättre WAF än XBMC...
Jag har en Xbox360 till TVn idag men kan inte få den att funka som media spelare. Lika kass som Media Center ... (tycker jag)
Redigerat av menhallå, 16 april 2013 - 19:24.
Postad 16 april 2013 - 21:42
whome
-
whome
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Tack Whome för snabbt svar. Hoppas Boxee har bättre WAF än XBMC... 
Jag har en Xbox360 till TVn idag men kan inte få den att funka som media spelare. Lika kass som Media Center ... (tycker jag)
Måste säga att jag inte är speciellt imponerad av Boxee annat än att jag gillar fjärren. Den är härligt liten och det gillar jag. Den har även ett vanligt tangentbord och även det gillar jag. Jag gillar Xbmc. Men kanske inte på Xbox. Jag kör på några pc, Raspberry Pi och en Atv2. Pc är helt ok men jag har inte någon dedikerad som mediaspelare. Det är vanliga datorer som gör lite allt möjligt... Men jag skippar nog snart Boxee boxen och satsar på en
och ett
. Lite minne och kanske en SSD men det är tveksamt. Går att köra på en USB-sticka eller liknande. Filerna ligger ju inte lokalt ändå. Och kanske ett WiFi-kort. Sen är det bara att ladda på Xbmc kanske via Openelec och köra. Lite dyrare än Boxee men mycket bättre
Postad 17 april 2013 - 12:20
Unregistered1082
-
Unregistered1082
-
Användare
-
-
211 inlägg
Är det någon som har en lösning på mitt problem?
Youtube funkar inte så bra, får bara upp typ 2st eller inget alls när man söker på något.... på datorn funkar det men inte på boxee, har funkat tidigare men plötsligt slutat att hitta det man söker! någon som vet?
Redigerat av Unregistered1082, 17 april 2013 - 12:20.
Postad 17 april 2013 - 15:26
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Funkar inte när jag söker... så frågar... funkar 3D isos? Nu menar jag inte menyer... utan 3Dn i sig i filmerna.
Postad 17 april 2013 - 16:30
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Du kan spela upp, men du kommer inte få någon 3D.
Postad 17 april 2013 - 16:35
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Ah... ok... tack för svar... tusan också...
Postad 23 april 2013 - 17:26
aikelo
-
aikelo
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Funkar inte när jag söker... så frågar... funkar 3D isos? Nu menar jag inte menyer... utan 3Dn i sig i filmerna.
har inte testat 3d-iso men side-by-side (sbs) mkv:er funkar,tror även over-under (ou) funkar. Om du har en 3d tv d.v.s
Postad 23 april 2013 - 17:35
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Jo, det har jag testat, funkar bra. Tänkte på om det funkade med 3D iso...
Redigerat av Garrett, 23 april 2013 - 17:35.
Postad 24 april 2013 - 11:19
zipp3r
-
zipp3r
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Boxee har lämnat över flashuppdateringen till en tredjepart. De har alltså jobbat i 6 månader (sedan boxee gick ut och sa att en uppdatering skulle komma).
Och de har inte nått någon framgång med uppdateringen. På 6 månader har de inte lyckats implentera en ny version av flash, man skulle ju önskat att de lagt sin tid på att rätta till massa andra fel som boxen haft länge. Ja menar, på 6 månader så skulle man kunna ha uträttat mycket, och om man ser till när sista uppdateringen släpptes så har de haft ungefär ett år på sig.
Tragiskt.
Postad 24 april 2013 - 13:00
whome
-
whome
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Boxee har lämnat över flashuppdateringen till en tredjepart. De har alltså jobbat i 6 månader (sedan boxee gick ut och sa att en uppdatering skulle komma).
Och de har inte nått någon framgång med uppdateringen. På 6 månader har de inte lyckats implentera en ny version av flash, man skulle ju önskat att de lagt sin tid på att rätta till massa andra fel som boxen haft länge. Ja menar, på 6 månader så skulle man kunna ha uträttat mycket, och om man ser till när sista uppdateringen släpptes så har de haft ungefär ett år på sig.
Tragiskt.
Har du någon källa?
Postad 26 april 2013 - 02:05
PaceEpson
-
PaceEpson
-
Användare
-
-
212 inlägg
.
Redigerat av PaceEpson, 07 november 2013 - 02:37.
Postad 26 april 2013 - 05:46
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Varför skall tråden stängas ner bara för att du inte får svar på dina frågor?
Vi andra som använder boxen för att strömma film från våra NASar exempelvis upplever inga problem och för det är den prisvärd.
Postad 26 april 2013 - 06:56
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Synd att Lappen får fortsätta här men jag tar andras klagomål på honom som en liten tröst.
Priset för den nu är ju alldeles för dyrt för något som man inte kan lita på längre och massor med folk i tråden har ju problem med att spela upp material från SVT och då känns det ju inte seriöst.
Jag önskar att tråden om Boxee stängdes ner och ersattes av en tråd som handlar om liknande produkter som inte lagts på is av de som en gång skapade den. Nu är Boxee som en dator som inte längre tar emot uppdateringar eftersom sådana inte finns eller kommer finnas och då blir den ju faktiskt inte säker att använda.
Jag läste nu att ett företag som säljer den beskrev den som att "allt du kan göra med en dator kan du göra med en boxee", alltså att man kan spela upp allt material som finns på nätet om man vill. Jag undrar dock om den uppdaterar sig och laddar ner mjukvara om man behöver det eftersom det krävs ibland när man besöker olika sidor för att se play-material och annat och då talar jag inte om SVT Play.
För det första håller jag med om Lappen, där är du inte ensam och inte jag heller. Däremot tycker jag du verkligen är ute och cyklar vad det gäller argumenten för Boxeen. Vadå inte lite på? Den funkar utmärkt för många av oss som framför allt använder den för det den främst var tänkt för på den svenksa marknaden. Nämligen lokalt streamat material och där gör den sitt jobb med den äran. Som jag sagt förr, har man köpt en Boxxe främst för att köra SVT play, Netflix, Vudu osv har man valt fel produkt då det var väl känt från början att detta funkade främst på den amerikanska marknaden och ev skulle utökas för den svenska. Sen är den verkligen inte dyr, snarare oerhört prisvärd, speciellt nu. Bara för att det inte kommer släppas några uppdateringar från officiellt håll innebär ju inte det att den funkar sämre bara för det. Den funkar redan bra som den står just nu. Sen vet jag heller inte varför man ska stänga tråden bara för att du känner dig "lurad"?! Själv önskar jag att folk som uppenbarligen bara har som syfte att gnälla på Boxee utan att tillföra nåt till tråden kan hålla sig här ifrån.
Redigerat av masse70, 26 april 2013 - 07:00.
Postad 26 april 2013 - 06:58
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Hej alla igen!
...
Jag önskar att tråden om Boxee stängdes ner...
Varför då? Det finns ju fortfarande användare med vettiga frågor. Det finns väl inget som stoppar dig att starta en ny tråd? Eller? Du behöver inte gå in i den här tråden för att läsa om du inte tycker att det ger något. Ofta (inte alltid) är det bemötande man får beroende på hur man själv går in i diskussionen (och då pratar jag inte bara om denna tråd).
Postad 26 april 2013 - 07:05
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Som jag sagt förr, har man köpt en Boxxe främst för att köra SVT play, Netflix, Vudu osv har man valt fel produkt då det var väl känt från början att detta funkade främst på den amerikanska marknaden och ev skulle utökas för den svenska.
Det finns uppenbarligen dom som har problem med SVT play, men att säga att "den inte ens klarar SVT Play" är helt fel (det var inte du som skrev det ska tilläggas). Vi tittar dagligen på SVT play utan problem. Därmed inte sagt att det kanske finns bättre produkter - det vet jag inte Jag vill inte ge mig in i Lappen-diskussionen, men annars håller jag med dig
Postad 26 april 2013 - 07:08
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Det finns uppenbarligen dom som har problem med SVT play, men att säga att "den inte ens klarar SVT Play" är helt fel (det var inte du som skrev det ska tilläggas). Vi tittar dagligen på SVT play utan problem. Därmed inte sagt att det kanske finns bättre produkter - det vet jag inte
Jag vill inte ge mig in i Lappen-diskussionen, men annars håller jag med dig 
Jo jag VET att SVT play funkar då jag provat det själv på Boxeen, dock är det inget jag normalt använder. Sen att vissa har problem av blandade slag vet jag också. Men som du själv säger så är det rent påhitt att säga rakt av att det inte funkar. Vi vet ju alla också att vissa exemplar av Boxeen haft problem, och så även för mig. Men bara för att enskilda exemplar uppenbarligen inte funkat 100% innebär ju inte att produkten som sådan inte funkar som tänkt. Inte konstigare än att man reklamerar en defekt vara i de fall det händer. Men förtydligandet från min sida är ju att app-delen inte är Boxeens starka sida, iaf inte i Sverige och det har från start varit väl känt faktum och borde inte komma som nån överraskning för någon som faktiskt läser på om produkten innan köp.
Redigerat av masse70, 26 april 2013 - 07:11.
Postad 26 april 2013 - 07:30
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Fattar inte ens varför ni diskuterar med hen om en produkt som inte passar hens krav. Varenda inlägg hen gjort i detta forum handlar om klagomål på allt från smarttv, dekoderboxar och android och hur det inte går att se på svtplay. Roliga är att hen redan skrivit att hen ska ha en dator men fortsätter år efter år att klaga på produkter hen inte testat. Enligt en del ska de senaste modellerna med öppen webbläsare ha flash och allt sånt installerat men det funkar inte att se SVT Play och TV3 Play som är de kanaler jag testat. Det blir med andra ord att köra från dator till tv med HDMI.
Postad 26 april 2013 - 09:54
Unregistered2c7ac7de
-
Unregistered2c7ac7de
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Jag är nöjd med Boxeen och SVT-play är inget problem att köra via webläsaren, det fungerar alldeles utmärkt. Jag använder förövrigt "Se Senare"/"Watch Later"-funktionaliteten mycket eftersom jag har en laptop där jag får tips via facebook etc., går alldeles utmärkt att se SVT-Play därifrån efter att ha bokmärkt den i bookleten.
Boxee-Hack har dessutom höjt användbarheten en del.
Redigerat av Unregistered2c7ac7de, 05 maj 2013 - 11:58.
Off-topic borttaget
Postad 26 april 2013 - 11:55
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Finns på Dustins "Weekend Rush" för 799kr för den som är intresserad, de måste ha ett jätteparti då de har med den på varje rea. 799kr är ett vettigt pris iaf
Postad 26 april 2013 - 12:52
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Finns på Dustins "Weekend Rush" för 799kr för den som är intresserad, de måste ha ett jätteparti då de har med den på varje rea. 799kr är ett vettigt pris iaf
Tack för tipset. Beställde en som present och en till gillestugan
Postad 26 april 2013 - 18:14
HC77
-
HC77
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Jag har fortfarande problem att se på SVT-play. Får för vissa program upp felmedelande att sidan inte finns. Det är som att Boxeen inte hittar webadressen utan fältet för webadressen blir tomt när man klickar på en programlänk.
Dock går programmen att se både på smartphone och på dator så programmen existerar på SVT sida.
SVT fungerar felfritt fram till för ett par månader sedan. Ingen som har något förslag på eventuell lösning på problemet? Vill väldigt gärna kunna använda SVT igen.
Postad 26 april 2013 - 18:45
Unregistered2c7ac7de
-
Unregistered2c7ac7de
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Jag har fortfarande problem att se på SVT-play. Får för vissa program upp felmedelande att sidan inte finns. Det är som att Boxeen inte hittar webadressen utan fältet för webadressen blir tomt när man klickar på en programlänk.
Dock går programmen att se både på smartphone och på dator så programmen existerar på SVT sida.
SVT fungerar felfritt fram till för ett par månader sedan. Ingen som har något förslag på eventuell lösning på problemet? Vill väldigt gärna kunna använda SVT igen.
Kan du ge ett exempel på en länk?
Postad 26 april 2013 - 23:16
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Gratis sätt att få netflix på bb finns det? Har provat diverse vpn tjänster som kostar och funkar bra, men snål som man är så är ju gratis godast. Någon som vet något liknande som mediahint? Är intresserad av det amerikanska utbudet på netflix på min BB
Redigerat av par-joha, 05 maj 2013 - 11:59.
off-topic borttaget
Postad 27 april 2013 - 07:51
Ludde76
-
Ludde76
-
Användare
-
-
145 inlägg
Ni har väl noterat att det nu finns en fungerande SVTplay-app? Lägg till boxeeplay.tv i repositry så kommer ver3 upp.
Postad 27 april 2013 - 08:00
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Var tvungen att testa (i webläsaren) SVTplay, TV4play och TV3play. Funkar. 
Har haft boxen i en vecka nu. Hängt sig ca 5-10 ggr. Lite mycket tycker jag.
I första hand när jag testat appar & webläsaren.
Skulle vilja ha något enklare sätt att välja bilder till filmer. Text skapa egna movie.nfo (?) filer.
Och sedan ställa in så att boxen i första hand tog en nfo-fil.
Nu är jag en användare som kräver ganska lite av boxen. Ser på inspelat material från (Dvbviewer & mpg) och kopior på min dvd-filmer (ts). Någon som vet om man kan köra Upnp från Dvbviewer till boxen? Skulle vara kalas att få alla kanaler på den TV:n också.
Postad 27 april 2013 - 08:29
PERSSA
-
PERSSA
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Ni har väl noterat att det nu finns en fungerande SVTplay-app? Lägg till boxeeplay.tv i repositry så kommer ver3 upp.
Hur gör man detta?? är ny på denna mediaspelaren Fixat
Redigerat av PERSSA, 27 april 2013 - 14:25.
Postad 27 april 2013 - 18:49
HC77
-
HC77
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Kan du ge ett exempel på en länk?
. Testade även SVT app ver3. Fungerade dock inget vidare. Väljer jag ex "Barn" går det bara att skrolla ner till program som börjar på B och så finns det ingen sökfunktion vilket gör att många program inte går att se alls. Provade exempelvis programmet "Livet leker" alldeles nyss utan framgång. Fick bli airplay istället. Får upp startsidan och kan även se de olika programmen i de olika kategorierna osv men när jag klickar på en länk till ett program för jag ett felmeddelande "Oj sidan finns inte" Blir inte klok på varför det inte fungerar. Ser ingen naturlig orsak till att det i inte fungerar.
Redigerat av HC77, 27 april 2013 - 19:37.
Postad 29 april 2013 - 17:43
whome
-
whome
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Här om dagen fanns både Svtplay och Tv4play apparna i boxeeplay.tv repositoriet. Men när jag kollade idag så hade Tv4play-appen försvunnit. Är de så för er andra också?
Postad 29 april 2013 - 17:51
PERSSA
-
PERSSA
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Här om dagen fanns både Svtplay och Tv4play apparna i boxeeplay.tv repositoriet. Men när jag kollade idag så hade Tv4play-appen försvunnit. Är de så för er andra också?
Samma för mig , ingen tv4 play.
Postad 30 april 2013 - 09:57
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Får ni inte igång svtplay i browsern?? Jag får igång den laggfritt i högsta kvalitet med eller utan text..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|