Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 22 March 2011 - 16:50
Postad 22 March 2011 - 16:52
Det verkar delvis ha med elnätet att göra.
Nu har jag testat alla 10 eluttagen bakom racket och faktum är att i två av dessa så är det ca 75% mindre högtalarsurr om man sätter kontakten ena hållet...
Problemet är nu drastiskt förbättrat men inte helt löst...
Är det tänkbart att ett nätfilter typ Supra LoRad skulle ta bort problemet helt??
Postad 22 March 2011 - 17:01
Postad 22 March 2011 - 17:12
Postad 22 March 2011 - 17:18
Postad 22 March 2011 - 19:30
Jag har ju parabolkablar till digitalboxen men de kan jag inte koppla bort för då går det inte att se på TV...
Om det är antennkablarna som bråkar så har jag jordavskiljare i parti och minut hemma, hojta till om du vill testa så behöver du bara betala frakten för den.
Postad 22 March 2011 - 23:08
Nu är jag trött efter en lång zombiekväll (tre avsnitt "The Walking Dead"), men imorgon skall jag koppla ur alla antennkablar och se om det sista högtalarhummandet försvinner.
Postad 22 March 2011 - 23:23
Nu är jag trött efter en lång zombiekväll (tre avsnitt "The Walking Dead")
Är den nå bra då?
Postad 23 March 2011 - 07:46
blir man ju nyfiken ju!
håller den hög kvalitet så är det ju ett måste
Postad 23 March 2011 - 07:58
Jag köpte BD:n billigt från Amazon.com men man bör veta att den är reglåst till A.
Postad 23 March 2011 - 08:01
är den sevärd så kommer jag att skaffa denna !
den är inte full av tramms och värdelöst skådespeleri ?
Postad 23 March 2011 - 08:06
Postad 23 March 2011 - 08:59
Tv-serien Lost allså. Jag såg iofs bara dom första tio avsnitten, men det är något som känns bekant.
Samma gubbe bakom båda serierna kanske ?
Efter Walking dead på tv11 går Dead Set.. Den är mer som zombierullar brukar vara, fast brittisk...
Postad 23 March 2011 - 09:53
Håller på att plöja igenom Solsidan s1 just nu eftersom att jag missade när den gick på TV, förbannat rolig serie!
Postad 23 March 2011 - 09:58
Härligt, då blir det till att börja glo lite i helgen då
Håller på att plöja igenom Solsidan s1 just nu eftersom att jag missade när den gick på TV, förbannat rolig serie!
Säsong 1 av solsidan är hysteriskt kul faktiskt
Postad 23 March 2011 - 10:10
Jag följer den på tv 11. Tycker att den är ganska hyfsad. Tycker dock att det är lite Lost-känsla över den..
Tv-serien Lost allså. Jag såg iofs bara dom första tio avsnitten, men det är något som känns bekant.
Samma gubbe bakom båda serierna kanske ?
Efter Walking dead på tv11 går Dead Set.. Den är mer som zombierullar brukar vara, fast brittisk...
Lustigt att du säger det för jag fick också lite LOST-vibbar. Mindre flum i denna dock.
Postad 23 March 2011 - 11:29
Om man ska köpa sej en kaffemaskin med kapslar, och bara ska ha den till vanligt svart kaffe, och inte sånt där fjolldricka, vilken ska man köpa då ?
Jag har en bryggare, men dricker så lite kaffe hemma att kaffet i burken hinner förlora all godighet mellan kopparna.
Dom testar ett par i vi i villa nu.
Var det ett Rotel RC-960BX du var ute efter, hittar inte posten där du sa vilket du letar efter.
Redigerat av Evil Homer, 23 March 2011 - 11:30.
Postad 23 March 2011 - 11:57
I så fall kommer jag att känna mig helt klar på basområdet. Bara det inte blir brum i högtalarna med ett sådant steg också. Det skulle kännas grymt surt.
Postad 23 March 2011 - 12:06
Om det var mig du frågade så lär jag köpa ett Rotel RB-1092.
I så fall kommer jag att känna mig helt klar på basområdet. Bara det inte blir brum i högtalarna med ett sådant steg också. Det skulle kännas grymt surt.
Nopp bagaren letade efter ett försteg att testa med undertiden Z11 är på lagning.
Kika föresten om andra har testat Roteln som subbsteg, Emotiva lämnar ju en jäkla massa effekt men duger inte som substeg till Y modulerna, det klipper när det skruvas upp.
Tråkigt att handla och sen fixar det inte biffen iaf, kommer inte på vad användaren heter som testat Emotiva men han brukar ha ett blinkade öga på andra forum.
Redigerat av Evil Homer, 23 March 2011 - 12:52.
Postad 23 March 2011 - 16:15
Det är Nicke du syftar på
Han körde två st XPA-1 till infraY6 och det räckte tydligen inte så bra... ?!
Postad 23 March 2011 - 16:17
Postad 23 March 2011 - 16:36
Ja det stämmer nog fint.
Ja det stämmer nog fint.
Men självklart så fixade ett Krellsteg saken hur enkelt som helst
Postad 23 March 2011 - 17:20
Ja det stämmer nog fint.
Ja det stämmer nog fint.![]()
Men självklart så fixade ett Krellsteg saken hur enkelt som helst
Men hur mycket kostar ett krell steg?
Postad 23 March 2011 - 17:30
Spelar ju faktiskt ingen roll om så Emotivat kostat 500kr så var det ju ändå dyrt för det jobbet, just pga att den inte klarade sin uppgift. Men skall den inte spela superinfra så skall dom vara bra, och då är den ju inte dyr utan helt plötsligt billig.Men hur mycket kostar ett krell steg?
Krellen kostar pengar, inget snack men så fixar den även jobbet utan att protestera med
Redigerat av Evil Homer, 23 March 2011 - 17:30.
Postad 23 March 2011 - 17:34
Spelar ju faktiskt ingen roll om så Emotivat kostat 500kr så var det ju ändå dyrt för det jobbet, just pga att den inte klarade sin uppgift. Men skall den inte spela superinfra så skall dom vara bra, och då är den ju inte dyr utan helt plötsligt billig.
Krellen kostar pengar, inget snack men så fixar den även jobbet utan att protestera med
I mitt fall tycker jag i alla fall att det spelar roll att ett krell steg kostar en massa pengar, för då är det inte relevant att jämföra med och ens fundera över. Men visst till infra verkar inte emotiva stegen fungera alls, men då får man skaffa något som gör fixar den saken bättre till en likvärdig peng. Jag kan tycka att ett steg till moduler inte ska vara dyrare än ett steg till topparna eftersom de är ju viktigare, eller hur?
Redigerat av Svenn3SaataN, 23 March 2011 - 17:34.
Postad 23 March 2011 - 18:18
Jag tror att ett par semibalanserade kablar kan lösa ditt problem.
Faktiskt.se - semibalanserade kablar
Redigerat av spuj, 23 March 2011 - 18:19.
Postad 23 March 2011 - 19:06
"Tack vare den här tråden har jag i dag fixat det lilla brum som har funnits i min anläggning de senaste tio åren. Jag gjorde en budgetlösning som tycks fungera utmärkt. Jag handlade fyra st sex meter långa XLR-kablar av märket Kirlin hos Kjell & Co samt fyra RCA-kontakter. RCA-kontakterna var dock för små att rymma tre tåtar så jag använde Biltemas variant med skruvanslutning för skärmen och signalens negativa pol. Lödde helt enkelt av XLR-honan i ena änden och satte dit en RCA-hane. Jag var lite orolig över kapacitansen på denna billighetskabel (149 kr för två sexmeterslängder med kontakter) men det visade sig att kapacitansen var endast 15 procent högre än värdet för de antennkablar jag använde tidigare mellan delningsfilter och slutsteg. Kan inte höra någon skillnad bortsett från den närmast spöklika tystnaden. Det enda som kvarstår är en ytterst litet brus som hörs när man pressar örat mot diskanthögtalaren - helt irrelevant med andra ord. Det är en fantastisk upplevelse att äntligen slippa brummet! Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde ingreppet redan för tio år sedan. "
"Jag kopplade enligt Ingvars beskrivning, det vill säga:
Kabelns ena mittledare = används från RCA signal ut (mittstiftet) till XLR +pinne, d v s pin 2.
Kabelns andra mittledare = används från RCA schassie ut till XLR -pinne, d v s pinne 3.
Kabelns skärm = används från RCA schassie ut till XLR pinne jord, d v s pinne 1.
Det var väldigt enkelt att löda om sladdarna. Tåtarna var snyggt lödda och lät sig utan problem lossas från XLR-honorna. Sedan var det bara att trä på skruvinfästningen på RCA-kontakterna, vika ner skärm och andra mittledaren så att de fick chassikontakt och slutligen löda mittledaren som går till XLR-pinne 2 i RCA-kontaktens mittstift. Lite avisolering och trådklippning krävdes förstås emellanåt. "
Postad 23 March 2011 - 19:27
Om det nu var just den biten som var oklar..
Redigerat av spuj, 23 March 2011 - 19:37.
Postad 23 March 2011 - 19:46
En gammal härlig kraftkarl som NAD 218 då x 2 och bryggade, då börjar dom lasta ur sig ganska så trevliga siffror.
Har du lite flyt så får du ett par för 10K.
Postad 23 March 2011 - 19:56
Om nätbrummet kvarstår trots byte till Rotel RB-1092 så kan det vara ett alternativ...
Postad 24 March 2011 - 07:17
Jag älskar postapokalyptiska filmer !
är den sevärd så kommer jag att skaffa denna !
den är inte full av tramms och värdelöst skådespeleri ?
Tyvärr tappade serien ganska kraftigt andra halvan. De första tre avsnitten var mycket bättre än de sista tre.
Postad 24 March 2011 - 12:58
Tyvärr tappade serien ganska kraftigt andra halvan. De första tre avsnitten var mycket bättre än de sista tre.
Serien börjar bra men sen blir den rätt medelmåttig.
Ja men som vanligt då..
trist !
det är ytterst sällan som en serie är genombra eller åtminstone mer bra än dålig
Postad 24 March 2011 - 13:00
Jag kan passa på att tipsa om serien "Lie to me" som jag tycker är riktigt bra. Åtminstone de två första säsongerna håller riktigt bra klass och jag tycker inte att den tappar. I tredje säsongen däremot känns det som att den tappar.det är ytterst sällan som en serie är genombra eller åtminstone mer bra än dålig
Postad 24 March 2011 - 16:03
Mycket kraft finns det. Jag var tvungen att vrida ned gainrattarna i cr80s ordentligt för att få en lagom basnivå.
Nu slipper jag löda kablar i alla fall.
Postad 24 March 2011 - 16:06
Finns det hörbara skillnader jämfört med EP2500?
Postad 24 March 2011 - 16:16
Nu har jag inte lyssnat så mycket men hittills är den enda skillnaden avsaknad av störljud och att jag fick vrida ned gain pga mer effekt.
Sen är det snyggare också och det känns bra i själen att ha ett lite lyxigare steg.
Postad 24 March 2011 - 16:36
Nej, jag tog det i Göteborg.
Nu har jag inte lyssnat så mycket men hittills är den enda skillnaden avsaknad av störljud och att jag fick vrida ned gain pga mer effekt.
Sen är det snyggare också och det känns bra i själen att ha ett lite lyxigare steg.Fånigt men sant.
Nu till testet och se om det fungerar som substeg då, släng på lite Infected Mushroom och låt dina Y moduler svettas lite
Fick du mailet föresten?
Postad 24 March 2011 - 16:37
Postad 24 March 2011 - 16:52
Ja, försteget har jag inte köpt så det är nog fritt fram. Säljaren skötte sig bra också.
Postad 24 March 2011 - 17:05
Jo Never Ever Land med 10dB extra bas på alldeles för hög volym gick bra. Det tyckten nog hela gatan.
Jag har lagt till dig i Windows live nu. Hoppas att det inte betyder att man måste utbyta kroppsvätksor...
![]()
Ja, försteget har jag inte köpt så det är nog fritt fram. Säljaren skötte sig bra också.
Skönt att veta att steget inte ger upp!!
Visste inte att du behövde lägga till mig på live för att komma åt filerna, första gånge jag testar att ladda upp filer på skydive, du och en till har tillgång till dom just nu och den andra personen nämnde inget om det. Går en aningen snabbare att tanka därifrån, han maxade sin lina
Postad 24 March 2011 - 17:09
Be inte om ursäkt, Hasse. Det är normalt att känna så. Även för en inoit...Sen är det snyggare också och det känns bra i själen att ha ett lite lyxigare steg.
Fånigt men sant.
Postad 24 March 2011 - 17:20
Det visar sig att jag inte har något program som kan spela upp flac.
bensnake: Jag är inte inoit. Jag har bara lite inoprylar....
...som råkar vara bäst i världen.
Det har jag bevisat med "hassesolos dubbel blindtest".
Det går till så att man dricker bira tills man har svårt att fokusera blicken. Sen sätter man på Ray Charles på för hög volym. Om det rockar fett så har man vunnit.
Mesar kan byta Ray mot Stevie Wonder och biran mot cider.
Postad 24 March 2011 - 17:33
Antar att du har kommit på hur du skall göra för att få hem filerna nu iaf, jag har ju inte suttit i din ände och sett hur det ser ut så lite svårt att förklara då...
Spelar du upp musiken ifrån datorn till stereon?
Jag använder winamp om jag spelar musik i datorn, och denna behöver ett plugin för att den skal ta flac sök på winamps sida om det nu är den du använder så kommer du hitta.
Postad 24 March 2011 - 17:36
Jag brukar aldrig spela musik från datorn utom lite Spotify ibland. Jag får väl fixa winamp...
Jo jag lyckades ladda ned filerna till slut.
Postad 24 March 2011 - 17:38
He, he...
Jag brukar aldrig spela musik från datorn utom lite Spotify ibland. Jag får väl fixa winamp...
Jo jag lyckades ladda ned filerna till slut.
Annars läser väl din 3008 flac från en USB sticka?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?