Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15633 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 January 2014 - 14:08

Unregisterede05c8911
  • Unregisterede05c8911
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
the mummy: tomb of the dragon emperor (3:e delen)

det var första gången jag såg denna och blev positivt överraskad.
film 7/10
bild 10/10
ljud 9/10

Postad 06 January 2014 - 15:01

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Pain n Gain - 7/10

intressant story och roliga karaktärer. snyggt foto. sjukt att detta hänt på riktigt.

Postad 06 January 2014 - 19:35

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Pain n Gain - 7/10

intressant story och roliga karaktärer. snyggt foto. sjukt att detta hänt på riktigt.

Jo, men sanningen är rätt friserad.
Dwaynes karaktär är en sammanslagning av flera verkliga personer.

Trots det galet.

Väldigt underhållande film, tror jag gav samma betyg som du.

Postad 06 January 2014 - 20:09

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Kick-ass 2, en mycket bra uppföljare. Inte bara mer våld och action

Postad 06 January 2014 - 21:24

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Escape Plan, oväntat bra men bristerna är tydliga samt dåligt foto, inget jag brukar reagera på annars men det var ganska uppenbart, kändes som man satt och kolla på nån såpa.

Postad bild

Postad 06 January 2014 - 22:28

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 1
Contact (1997)
Förbannat bra sci-fi helt enkelt. Slut som denna film har älskar jag (lösa trådar).

8/10

Postad 06 January 2014 - 22:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag hav nog pain and gain 4/5, vansinnigt bra komedi. Ehm... svart komedi.

World war z. 3d.

World war zombie. En riktigt påkostad zombiefilm som i så gott som alla scener, spännande, tysta, ljudliga ect hade massor av infrabas. Det var minst 20 nger som jag hade fönsterskakningar trots att volymen var låg. Ofta i helt tysta scener med bara ett mörkt basspår.

Filmen då? Ja, zombierulle. Med brad pitt. Zombies som är mycket farligare än dom i walking dead börjar bita folk och en epedemi av zombiefiering tar över världen. Nu är det upp till supersnyggingen att lösa krisen!

Bild: 3/5 rätt bra måste jag säga. Bra kameraarbete, tydliga scener.
Ljud: 4/5 feta basspår, bra tryck i filmen, en scen med episkt surroundljud. Lämnar nog inte många besvikna.
Film: 2/5 vi har sett liknande tidigare. Sen så är det svårt att berätta en så lång historia på så kort tid.

Postad 06 January 2014 - 22:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 1
Midnatt i Paris nyss avslutad. Bara tog en random film på netflix. Blev grymt positivt överraskad av denna. En helmysig film.
4/5
Älskar filmer där som åker till andra länder på det sättet, någon som vet om sådanna filmer får ni gärna tipsa :)

Postad 06 January 2014 - 23:00

Peking10
  • Peking10
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
World War Z 1/5

Läs boken istället..

Postad 07 January 2014 - 00:32

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Knowing

En hyffsat bra film, barkar iväg en aning dock och tappar i slutet. Dock sevärd!

6,8/10

Postad 07 January 2014 - 00:39

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 1
Nyss sett gravity.. (Blu-ray)

Imponerad av enastående bildkvalitet! Filmens 3 raders manus är dock inget att hänga i granen:(

Bild 12/10
Film 3/10
Ljud "i rymden kan ingen höra dig skrika"

Postad 07 January 2014 - 00:51

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

• 1106 inlägg
  • 0
Såg Cloud Atlas på Blu-ray för tredje gången tror jag det är nu :) Den får 8 av 10 i betyg. Kanske inte min favoritfilm men den är ganska välgjord förutom att vissa kostymer / förklädnader ser något 90 tal ut. Att klä ut sig och dessutom se realistisk ut är fortfarande en del bekymmer med märker man, finns lite att jobba på där :) Annars är den helt ok och man har lagt ner väldigt mycket tid på att få det att stämma med hur det kan tänkas ha sett ut i olika tidsperioder. Första gången jag såg den hann jag knappt med undertexten för det var så mycket att titta på. Den här filmen rekommenderar jag nästan att man ser flera gånger om man är van vid att läsa undertexter istället för att lyssna så mycket på vad dom säger :) Filmen är ganska lång. Tror den är runt 3 timmar om jag inte minns fel. Blu-ray versionen är att rekommendera förutsatt att man har en Blu-ray spelare samt full hd tv :) Jag gillar den mer och mer ju fler gånger jag ser den, är lättare att hänga med också om man har sett den en gång innan :) Ganska mycket äventyrsfilm i mellanåt men den skildrar ju ganska många olika berättelser kan man säga :) Tror det är runt 8 stycken eller något sådant inbakat i denna rulle. Helt klart sevärd :)

Postad 07 January 2014 - 00:52

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
The Colony

Inte alls så kass som endel här tycker, visst det är ingen superduper-wow film, men underhållande trots vissa luckor i manus och utförande.
6.5/10 i betyg.

Postad 07 January 2014 - 01:14

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0
Japp Cloud Atlas var riktigt mysig. Av någon sinnessjuk anledning har jag inte sett den ännu men passade på när den var på netflix.
Bästa karaktären var bedrägeriagenten så skön :)

Såg den i tre sittningar egentligen inte så svår att hänga med i men blir absolut en till titt.

8/10 hade fått 9/10 om det var mer Sam Neill och mindre Tom Hanks. Tom Hanks lyckas inte alls hålla intresset uppe på samma sätt som de övriga karaktärerna.

Postad 07 January 2014 - 07:45

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Nyss sett gravity.. (Blu-ray)

Imponerad av enastående bildkvalitet! Filmens 3 raders manus är dock inget att hänga i granen:(

Bild 12/10
Film 3/10
Ljud "i rymden kan ingen höra dig skrika"

Har den släppts på Blu-ray ?

Postad 07 January 2014 - 07:51

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 1

Har den släppts på Blu-ray ?

http://www.releaseda...ate-sandra.html

Han har nog kontakter..

Postad 07 January 2014 - 07:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Midnatt i Paris nyss avslutad. Bara tog en random film på netflix. Blev grymt positivt överraskad av denna. En helmysig film.
4/5
Älskar filmer där som åker till andra länder på det sättet, någon som vet om sådanna filmer får ni gärna tipsa :)

Kolla övriga Woody Allen-filmer som finns på Netflix. Han brukar spela in sina filmer i olika storstäder i Europa. Åtminstone de senare filmerna.

Postad 07 January 2014 - 09:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Kolla övriga Woody Allen-filmer som finns på Netflix. Han brukar spela in sina filmer i olika storstäder i Europa. Åtminstone de senare filmerna.

Det ska jag absolut göra . Visste inte att det var Alan som gjort filmen. Tror detta är den första filmen jag sett från honom :)

Postad 07 January 2014 - 09:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Det ska jag absolut göra . Visste inte att det var Alan som gjort filmen. Tror detta är den första filmen jag sett från honom :)

Alla Allen-filmer på Netflix SE:
http://movies.netfli...highlight&vt=tg
Han brukar spotta ur sig någon film per år så detta är endast några stycken. Bra skådespeleri och storstjärnor som står på kö för att vara med kännetecknar hans filmer. Dock sällan blockbusters då komedi och drama brukar vara temat.

Redigerat av agpath, 07 January 2014 - 09:44.

Postad 07 January 2014 - 10:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Se där jag. Ska bli kul att se fler filmer från han.
Länken funkade dock inte på iphone verkar det som. Kommer bara till inloggning.

Sökte på Woody Alan på netflix appen men tydligen kan man inte söka på personer där, bara filmer.
Fåg kolla när jag kommer hem sen

Postad 07 January 2014 - 12:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Sökte på Woody Alan på netflix appen men tydligen kan man inte söka på personer där, bara filmer.

Länkarna brukar funka på iphone om man är inloggad men man kan förstås inte titta på filmerna via webläsare i mobilen. Alltid lika störande när Netflix skickar ut info om nya filmer via mail och jag bara läser mail med mobilen.

Postad 07 January 2014 - 12:43

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 1

Woody Allen, inte Alan!

Postad 07 January 2014 - 12:50

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Woody Allen, inte Alan!

Jag ber om ursäkt för min felstavning :)

Postad 07 January 2014 - 14:49

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Hangover Part III
Inte lika bra som de två före, men det är fortfarande inte dålig film för det.
Problemet är de kallar den för"Hangover Part III" när det inte är det.
Som en fristående komedi så får den 6/10, men som del av Hangover trilogin en svag 2/10 vilket till slut blir 4/10 totalt.

The Hobbit: An Unexpected Journey
Den första Hobbit filmen, började segt och tråkigt men blev bättre ju längre filmen pågick.
Jag är egentligen inget stort fan av fantasy filmer då de lätt kan bli "för mycket" men The Hobbit håller
sig på rätt sida nästan hela tiden vilket gör den riktigt sevärd.
Det jag störde mig på var dock den stundvis väldigt dåliga CGI'n som förstörde mycket för mig så därför blir det "bara" 7/10 i betyg från mig pga det och den lite väl sega och tråkiga starten.

Postad 07 January 2014 - 15:00

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Jag ber om ursäkt för min felstavning :)

Haha, jag bara tänkte så att du inte sitter och söker på Woody Alan och inte hittar nåt :)

Postad 07 January 2014 - 15:15

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 5
Tucker & Dale vs. Evil
Blev positivt överraskad. Klart en av 2000-talets bästa komedier.

8/10

Postad 07 January 2014 - 15:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Haha, jag bara tänkte så att du inte sitter och söker på Woody Alan och inte hittar nåt :)

förstod det, och det är inte omöjligt att jag sökte på det faktiskt :P dock verkar ju inte sökfunktionen funka ändå på appen.

Postad 07 January 2014 - 17:38

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Tucker & Dale vs. Evil
Blev positivt överraskad. Klart en av 2000-talets bästa komedier.

8/10

Skitrolig, skådisarna hittar verkligen sina roller oxå

Postad 07 January 2014 - 22:18

Unregisteredcf5e689c
  • Unregisteredcf5e689c
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Vi har plöjt Sons of anarchy säsong 1-4 de senaste veckorna. Vi var väl inte jätteimpade i början, men nu när vi kommit in i serien så kan vi knappt vänta tills sässe 5 dimper ner i brevlådan (hoppas innan helgen)!
Som helhet får de första 4 säsongerna betyget 8/10.

Postad 07 January 2014 - 23:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Shutter island

Ett... mysteriskt semihorror kriminaldrama/äventyr om två polismän som reser till en ö där psykiskt sjuka kriminella vårdas. Den ena polisen, lysande framförd av leonardo dicaprio, är en federal agent som har som arbete att hitta en förrymt patient. Men ju längre in i undersökandet han kommer, desto mer förstår han att allt verkligen inte är som det verkar på ön.

Det här måste vara en av dom mest obehagliga filmer som jag vågat se dom senaste åren. Inte skrämmande, men sättet att arbeta med ljud och bild är näst intill häpnadsväckande bra. Filmen rakt igenom är lysande och ju längre man ser den desto mer börjar man att sakta luska ut vad som händer på ön.

Bild: 4/5 bildspråket är ytterst talande, även om filmen inte bjuder på några spektakulära scener.
Ljud: 6/5 kansle det bästa ljudet i en film som jag någonsin hört. Top tre i alla fall. Varenda liten detalj är inspelad och bidrar till känslan som hela filmen bygger på. Makalöst otroligt bra ljud. Fantastiskt. Tom så små detaljer som när pennor läggs ner är inspelade med stor omsorg.

Film: 5/5, en av dom bästa filmerna jag settni år. Att jag själv pluggar båda genrer som filmen mest handlar om ökar mitt eget intresse. Enormt bra film, den greppar tag om en och lyckas nå ut med känslor och reaktioner. Fantastiskt bra.

Postad 08 January 2014 - 07:36

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Vi har plöjt Sons of anarchy säsong 1-4 de senaste veckorna. Vi var väl inte jätteimpade i början, men nu när vi kommit in i serien så kan vi knappt vänta tills sässe 5 dimper ner i brevlådan (hoppas innan helgen)!
Som helhet får de första 4 säsongerna betyget 8/10.

Oj då, då har du en hel del framför dig som händer...jösses.

Postad 08 January 2014 - 13:41

Unregisterede05c8911
  • Unregisterede05c8911
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Shutter island

Ett... mysteriskt semihorror kriminaldrama/äventyr om två polismän som reser till en ö där psykiskt sjuka kriminella vårdas. Den ena polisen, lysande framförd av leonardo dicaprio, är en federal agent som har som arbete att hitta en förrymt patient. Men ju längre in i undersökandet han kommer, desto mer förstår han att allt verkligen inte är som det verkar på ön.

Det här måste vara en av dom mest obehagliga filmer som jag vågat se dom senaste åren. Inte skrämmande, men sättet att arbeta med ljud och bild är näst intill häpnadsväckande bra. Filmen rakt igenom är lysande och ju längre man ser den desto mer börjar man att sakta luska ut vad som händer på ön.

Bild: 4/5 bildspråket är ytterst talande, även om filmen inte bjuder på några spektakulära scener.
Ljud: 6/5 kansle det bästa ljudet i en film som jag någonsin hört. Top tre i alla fall. Varenda liten detalj är inspelad och bidrar till känslan som hela filmen bygger på. Makalöst otroligt bra ljud. Fantastiskt. Tom så små detaljer som när pennor läggs ner är inspelade med stor omsorg.

Film: 5/5, en av dom bästa filmerna jag settni år. Att jag själv pluggar båda genrer som filmen mest handlar om ökar mitt eget intresse. Enormt bra film, den greppar tag om en och lyckas nå ut med känslor och reaktioner. Fantastiskt bra.

tack för tipset!
visst har man sett filmen tidigare, men är det så hög kvalitet på ljudet så måste man ha den i samlingen. Redan beställd, endast 99:-

Postad 08 January 2014 - 18:10

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
We own the night
Tyckte den var bättre än vad jag mindes att den var, någon topp film är det inte men helt klart sevärd.
Betyg: 5/10

Postad 11 January 2014 - 00:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
despicable me (3d)

det här är en film som jag helt missat, även om jag känner igen dom små gula medhjälparna i filmen. nåväl.
filmens grundhistoria är att en lite småond huvudkaraktär planerar årtusendets brott efter att en annan brottsling gjort en minst sagt häpnadsväckande stöld.

filmen i sig innehåller väldigt mycket och extremt dålig (läs sjukt rolig) humor. det här är bland det bästa man kan se i kategorin animerad komedi, och en solklar titel till folk som vill se något lättsamt och roligt. speciellt roligt.

Bild: 3/5 bra, men inte mer. filmen börjar nog bli lite gammal.
Ljud: 4/5 väldigt bra ljud överlag. mycket trevliga basscener, vilka verkligen kräver en subwoofer... eller två.
Film: 4/5 når inte riktigt upp till full pott, men det är en ytterst rolig animerad komedi och jag ser fram emot att se tvåan snart.

jag måste bara, åter igen, göra reklam för den bästa animerade filmen någonsin; trassel (tangled). se den. fort! ska man se något som är ännu lite bättre än just despicable me så är nog trassel bland dom enda animerade filmerna som slår den i mina ögon.

Postad 11 January 2014 - 00:30

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
World War Z
Hade inga förhoppningar alls då många tycker filmen är kass. Jag tycker tvärtom :) Plus i kanten för bra surround och grym lågbas.
Betyg: 8/10 biosoffor.

Postad 11 January 2014 - 00:34

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 1
Trassel slår inte Despicable me. Måste varna lite för Despicable me 2. Jag har sett Despicable me 3 gånger tror jag men 2an är inte kul för fem öre :(

Postad 11 January 2014 - 00:47

Station
  • Station
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Postade i fel forumsdel.

Senaste filmen är dock Narnia - Prins Caspian och Skeppet Gryningen

Gillade filmen Dumma Mej 2 (Despicable Me 2).

Redigerat av Station, 11 January 2014 - 00:54.

Postad 11 January 2014 - 03:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Trassel slår allt. Det är som att använda chuck norris i sten, sax och påse.

Postad 11 January 2014 - 15:44

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 2
Såg Toy Story här om dagen!

Helt otroligt att filmen är från -95, animeringarna är grymt bra gjorda!

Filmen är ju en riktig milstolpe för animerade filmer och denna är en odödlig klassiker :)

Postad 11 January 2014 - 15:56

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Visst har det hänt mycket på animeringsfronten men för stt vara från -95 är den väldigt bra gjord.
Filmen har en del roliga kommentarer för oss vuxna med :)
Håller med en tidlös klassiker.

Redigerat av MikeVKR, 11 January 2014 - 15:57.

Postad 11 January 2014 - 17:48

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Tänkte börja se om en del favoriter som jag har på blu-ray.
(en del med extra bra ljud/bild & en del bara för att de är favoriter)

Började med Transformers 3 igår, jösses vilket ljudspår och bara älskar optimus röst :)

ikväll blir det Batman - The dark knight rises

Postad 11 January 2014 - 17:56

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Green Street 3, riktig dålig film, handlar om olika team som gillar var sitt varumärke, Sony vs Denon vs Onkyo vs Pioneer, dessa lag slåss mot varandra underground utan nån direkt orsak så allt är väldigt meningslöst.
Kul att se Scott Adkins men han gör inget spektakulärt så du missar inget om du hoppar över denna.

Postad bild

Postad 11 January 2014 - 21:07

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Subway. Riktigt bra film med ett härligt soundtrack.
Bifogad fil  subway.jpg   34.08K   3 Antal nerladdningar

Postad 11 January 2014 - 21:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Django Unchained, BD
Jag är splittrad. Mycket är riktigt bra och annat är bara trams. Kan inte Tarantino göra en mer seriös film med lagom dos humor? Mer som i början med RD eller PF Tack...

6,5/10

Postad 11 January 2014 - 21:51

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 1

Django Unchained, BD
Jag är splittrad. Mycket är riktigt bra och annat är bara trams. Kan inte Tarantino göra en mer seriös film med lagom dos humor? Mer som i början med RD eller PF Tack...

6,5/10

Håller med fast nog är denna film uppe å sniffar på en 8 iaf ;) bara det att om den gjorts lite mer seriös hade det nog blivit en tia.

Postad 11 January 2014 - 21:58

Unregistered6dec62d4
  • Unregistered6dec62d4
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
The Great Gatsby

En rätt ok film men efter ha läst recensionerna så hade jag högre förväntningar på den.
Mitt egna fel som inte såg filmen förutsättningslöst.

6/10

Postad 11 January 2014 - 21:58

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 1

Håller med fast nog är denna film uppe å sniffar på en 8 iaf ;) bara det att om den gjorts lite mer seriös hade det nog blivit en tia.

Tja om man nu bryr sig om trams och seriositet osv är ju denna klart bättre än Pulp Ficition imo....

Postad 11 January 2014 - 22:01

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Normal Tarantino

Postad 11 January 2014 - 22:40

Unregistered6dec62d4
  • Unregistered6dec62d4
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
I hetaste laget (1959)

Riktigt kul film. Jack Lemmon i sitt esse :)
Väl värd att se :) Rekommenderas varmt!

8/10

Postad 11 January 2014 - 23:24

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Captain Phillips

En bra och mycket spännande film rakt genom.
Jag som inte kände till just denna historia tyckte att filmen var mycket bra.

Man kan inte ge annat än

10 av 10 möjliga

Utan tvekan en helt hopplöst usel film. Den borde ha titeln: Konsten att göra korkade beslut. Storyn är bortom all trovärdighet. Kvaliteten på skådespeleriet höjer dock betyget.

Betyg: 4 av 10 somaliska mästerprickskyttar

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.