det var första gången jag såg denna och blev positivt överraskad.
film 7/10
bild 10/10
ljud 9/10
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 06 January 2014 - 14:08
the mummy: tomb of the dragon emperor (3:e delen)
det var första gången jag såg denna och blev positivt överraskad. film 7/10 bild 10/10 ljud 9/10 Postad 06 January 2014 - 15:01
Pain n Gain - 7/10
intressant story och roliga karaktärer. snyggt foto. sjukt att detta hänt på riktigt. Postad 06 January 2014 - 19:35
Jo, men sanningen är rätt friserad. Dwaynes karaktär är en sammanslagning av flera verkliga personer. Trots det galet. Väldigt underhållande film, tror jag gav samma betyg som du. Postad 06 January 2014 - 21:24
Escape Plan, oväntat bra men bristerna är tydliga samt dåligt foto, inget jag brukar reagera på annars men det var ganska uppenbart, kändes som man satt och kolla på nån såpa.
Postad 06 January 2014 - 22:28
Contact (1997)
Förbannat bra sci-fi helt enkelt. Slut som denna film har älskar jag (lösa trådar). 8/10 Postad 06 January 2014 - 22:34
Jag hav nog pain and gain 4/5, vansinnigt bra komedi. Ehm... svart komedi.
World war z. 3d. World war zombie. En riktigt påkostad zombiefilm som i så gott som alla scener, spännande, tysta, ljudliga ect hade massor av infrabas. Det var minst 20 nger som jag hade fönsterskakningar trots att volymen var låg. Ofta i helt tysta scener med bara ett mörkt basspår. Filmen då? Ja, zombierulle. Med brad pitt. Zombies som är mycket farligare än dom i walking dead börjar bita folk och en epedemi av zombiefiering tar över världen. Nu är det upp till supersnyggingen att lösa krisen! Bild: 3/5 rätt bra måste jag säga. Bra kameraarbete, tydliga scener. Ljud: 4/5 feta basspår, bra tryck i filmen, en scen med episkt surroundljud. Lämnar nog inte många besvikna. Film: 2/5 vi har sett liknande tidigare. Sen så är det svårt att berätta en så lång historia på så kort tid. Postad 06 January 2014 - 22:57
Midnatt i Paris nyss avslutad. Bara tog en random film på netflix. Blev grymt positivt överraskad av denna. En helmysig film.
4/5 Älskar filmer där som åker till andra länder på det sättet, någon som vet om sådanna filmer får ni gärna tipsa Postad 07 January 2014 - 00:32
Knowing
En hyffsat bra film, barkar iväg en aning dock och tappar i slutet. Dock sevärd! 6,8/10 Postad 07 January 2014 - 00:39
Nyss sett gravity.. (Blu-ray)
Imponerad av enastående bildkvalitet! Filmens 3 raders manus är dock inget att hänga i granen:( Bild 12/10 Film 3/10 Ljud "i rymden kan ingen höra dig skrika" Postad 07 January 2014 - 00:51
Såg Cloud Atlas på Blu-ray för tredje gången tror jag det är nu
Postad 07 January 2014 - 00:52
The Colony
Inte alls så kass som endel här tycker, visst det är ingen superduper-wow film, men underhållande trots vissa luckor i manus och utförande. 6.5/10 i betyg. Postad 07 January 2014 - 01:14
Japp Cloud Atlas var riktigt mysig. Av någon sinnessjuk anledning har jag inte sett den ännu men passade på när den var på netflix.
Bästa karaktären var bedrägeriagenten så skön Såg den i tre sittningar egentligen inte så svår att hänga med i men blir absolut en till titt. 8/10 hade fått 9/10 om det var mer Sam Neill och mindre Tom Hanks. Tom Hanks lyckas inte alls hålla intresset uppe på samma sätt som de övriga karaktärerna. Postad 07 January 2014 - 07:45
Har den släppts på Blu-ray ? Postad 07 January 2014 - 07:56 Kolla övriga Woody Allen-filmer som finns på Netflix. Han brukar spela in sina filmer i olika storstäder i Europa. Åtminstone de senare filmerna. Postad 07 January 2014 - 09:06
Det ska jag absolut göra . Visste inte att det var Alan som gjort filmen. Tror detta är den första filmen jag sett från honom Postad 07 January 2014 - 09:43 Alla Allen-filmer på Netflix SE: http://movies.netfli...highlight&vt=tg Han brukar spotta ur sig någon film per år så detta är endast några stycken. Bra skådespeleri och storstjärnor som står på kö för att vara med kännetecknar hans filmer. Dock sällan blockbusters då komedi och drama brukar vara temat. Redigerat av agpath, 07 January 2014 - 09:44. Postad 07 January 2014 - 10:03
Se där jag. Ska bli kul att se fler filmer från han.
Länken funkade dock inte på iphone verkar det som. Kommer bara till inloggning. Sökte på Woody Alan på netflix appen men tydligen kan man inte söka på personer där, bara filmer. Fåg kolla när jag kommer hem sen Postad 07 January 2014 - 12:01 Länkarna brukar funka på iphone om man är inloggad men man kan förstås inte titta på filmerna via webläsare i mobilen. Alltid lika störande när Netflix skickar ut info om nya filmer via mail och jag bara läser mail med mobilen. Postad 07 January 2014 - 12:43
Woody Allen, inte Alan! Postad 07 January 2014 - 14:49
Hangover Part III
Inte lika bra som de två före, men det är fortfarande inte dålig film för det. Problemet är de kallar den för"Hangover Part III" när det inte är det. Som en fristående komedi så får den 6/10, men som del av Hangover trilogin en svag 2/10 vilket till slut blir 4/10 totalt. The Hobbit: An Unexpected Journey Den första Hobbit filmen, började segt och tråkigt men blev bättre ju längre filmen pågick. Jag är egentligen inget stort fan av fantasy filmer då de lätt kan bli "för mycket" men The Hobbit håller sig på rätt sida nästan hela tiden vilket gör den riktigt sevärd. Det jag störde mig på var dock den stundvis väldigt dåliga CGI'n som förstörde mycket för mig så därför blir det "bara" 7/10 i betyg från mig pga det och den lite väl sega och tråkiga starten. Postad 07 January 2014 - 15:00
Haha, jag bara tänkte så att du inte sitter och söker på Woody Alan och inte hittar nåt Postad 07 January 2014 - 15:46
förstod det, och det är inte omöjligt att jag sökte på det faktiskt Postad 07 January 2014 - 17:38
Skitrolig, skådisarna hittar verkligen sina roller oxå Postad 07 January 2014 - 22:18
Vi har plöjt Sons of anarchy säsong 1-4 de senaste veckorna. Vi var väl inte jätteimpade i början, men nu när vi kommit in i serien så kan vi knappt vänta tills sässe 5 dimper ner i brevlådan (hoppas innan helgen)!
Som helhet får de första 4 säsongerna betyget 8/10. Postad 07 January 2014 - 23:53
Shutter island
Ett... mysteriskt semihorror kriminaldrama/äventyr om två polismän som reser till en ö där psykiskt sjuka kriminella vårdas. Den ena polisen, lysande framförd av leonardo dicaprio, är en federal agent som har som arbete att hitta en förrymt patient. Men ju längre in i undersökandet han kommer, desto mer förstår han att allt verkligen inte är som det verkar på ön. Det här måste vara en av dom mest obehagliga filmer som jag vågat se dom senaste åren. Inte skrämmande, men sättet att arbeta med ljud och bild är näst intill häpnadsväckande bra. Filmen rakt igenom är lysande och ju längre man ser den desto mer börjar man att sakta luska ut vad som händer på ön. Bild: 4/5 bildspråket är ytterst talande, även om filmen inte bjuder på några spektakulära scener. Ljud: 6/5 kansle det bästa ljudet i en film som jag någonsin hört. Top tre i alla fall. Varenda liten detalj är inspelad och bidrar till känslan som hela filmen bygger på. Makalöst otroligt bra ljud. Fantastiskt. Tom så små detaljer som när pennor läggs ner är inspelade med stor omsorg. Film: 5/5, en av dom bästa filmerna jag settni år. Att jag själv pluggar båda genrer som filmen mest handlar om ökar mitt eget intresse. Enormt bra film, den greppar tag om en och lyckas nå ut med känslor och reaktioner. Fantastiskt bra. Postad 08 January 2014 - 07:36
Oj då, då har du en hel del framför dig som händer...jösses. Postad 08 January 2014 - 13:41
tack för tipset! visst har man sett filmen tidigare, men är det så hög kvalitet på ljudet så måste man ha den i samlingen. Redan beställd, endast 99:- Postad 08 January 2014 - 18:10
We own the night
Tyckte den var bättre än vad jag mindes att den var, någon topp film är det inte men helt klart sevärd. Betyg: 5/10 Postad 11 January 2014 - 00:08
despicable me (3d)
det här är en film som jag helt missat, även om jag känner igen dom små gula medhjälparna i filmen. nåväl. filmens grundhistoria är att en lite småond huvudkaraktär planerar årtusendets brott efter att en annan brottsling gjort en minst sagt häpnadsväckande stöld. filmen i sig innehåller väldigt mycket och extremt dålig (läs sjukt rolig) humor. det här är bland det bästa man kan se i kategorin animerad komedi, och en solklar titel till folk som vill se något lättsamt och roligt. speciellt roligt. Bild: 3/5 bra, men inte mer. filmen börjar nog bli lite gammal. Ljud: 4/5 väldigt bra ljud överlag. mycket trevliga basscener, vilka verkligen kräver en subwoofer... eller två. Film: 4/5 når inte riktigt upp till full pott, men det är en ytterst rolig animerad komedi och jag ser fram emot att se tvåan snart. jag måste bara, åter igen, göra reklam för den bästa animerade filmen någonsin; trassel (tangled). se den. fort! ska man se något som är ännu lite bättre än just despicable me så är nog trassel bland dom enda animerade filmerna som slår den i mina ögon. Postad 11 January 2014 - 00:30
World War Z
Hade inga förhoppningar alls då många tycker filmen är kass. Jag tycker tvärtom Betyg: 8/10 biosoffor. Postad 11 January 2014 - 00:34
Trassel slår inte Despicable me. Måste varna lite för Despicable me 2. Jag har sett Despicable me 3 gånger tror jag men 2an är inte kul för fem öre
Postad 11 January 2014 - 00:47
Postade i fel forumsdel.
Senaste filmen är dock Narnia - Prins Caspian och Skeppet Gryningen Gillade filmen Dumma Mej 2 (Despicable Me 2). Redigerat av Station, 11 January 2014 - 00:54. Postad 11 January 2014 - 03:13
Trassel slår allt. Det är som att använda chuck norris i sten, sax och påse.
Postad 11 January 2014 - 15:44
Såg Toy Story här om dagen!
Helt otroligt att filmen är från -95, animeringarna är grymt bra gjorda! Filmen är ju en riktig milstolpe för animerade filmer och denna är en odödlig klassiker Postad 11 January 2014 - 15:56
Visst har det hänt mycket på animeringsfronten men för stt vara från -95 är den väldigt bra gjord.
Filmen har en del roliga kommentarer för oss vuxna med Håller med en tidlös klassiker. Redigerat av MikeVKR, 11 January 2014 - 15:57. Postad 11 January 2014 - 17:48
Tänkte börja se om en del favoriter som jag har på blu-ray.
(en del med extra bra ljud/bild & en del bara för att de är favoriter) Började med Transformers 3 igår, jösses vilket ljudspår och bara älskar optimus röst ikväll blir det Batman - The dark knight rises Postad 11 January 2014 - 17:56
Green Street 3, riktig dålig film, handlar om olika team som gillar var sitt varumärke, Sony vs Denon vs Onkyo vs Pioneer, dessa lag slåss mot varandra underground utan nån direkt orsak så allt är väldigt meningslöst.
Kul att se Scott Adkins men han gör inget spektakulärt så du missar inget om du hoppar över denna.
Postad 11 January 2014 - 21:32
Django Unchained, BD
Jag är splittrad. Mycket är riktigt bra och annat är bara trams. Kan inte Tarantino göra en mer seriös film med lagom dos humor? Mer som i början med RD eller PF Tack... 6,5/10 Postad 11 January 2014 - 21:51
Håller med fast nog är denna film uppe å sniffar på en 8 iaf Postad 11 January 2014 - 21:58
The Great Gatsby
En rätt ok film men efter ha läst recensionerna så hade jag högre förväntningar på den. Mitt egna fel som inte såg filmen förutsättningslöst. 6/10 Postad 11 January 2014 - 21:58 Tja om man nu bryr sig om trams och seriositet osv är ju denna klart bättre än Pulp Ficition imo.... Postad 11 January 2014 - 22:40
I hetaste laget (1959)
Riktigt kul film. Jack Lemmon i sitt esse Väl värd att se 8/10 Postad 11 January 2014 - 23:24 Utan tvekan en helt hopplöst usel film. Den borde ha titeln: Konsten att göra korkade beslut. Storyn är bortom all trovärdighet. Kvaliteten på skådespeleriet höjer dock betyget. Betyg: 4 av 10 somaliska mästerprickskyttar 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |