Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 April 2013 - 16:00

Unregistered39219
  • Unregistered39219
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Men vad f****n.... Hjälp!!!!

Den har ju funkat så bra, så problemfritt. Tills nu.

Startar upp, boxeeloggan kommer, trudelutten spelas, sen inget mer. Svart skärm. Punkt.
Var börjar jag? Ungarna ska se film och hänger mig i hasorna...

Edit: en timme och tre omstarter senare är den igång, "bara så där".
Alla bibliotek tomma och behöver scannas om dock, av nån underlig anledning.

Redigerat av Unregistered39219, 30 April 2013 - 17:28.

Postad 03 May 2013 - 21:04

Unregistered39219
  • Unregistered39219
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Skit också... Efter senaste inläggets problem så vägrar den scanna filkällor.
Den hittar och påstår att den scannar, men när jag klickar in mig på "film" säger den att inget finns. Enda chansen att spela upp material är vila fil.

Någon med en idé??

Postad 04 May 2013 - 19:51

Unregistered39219
  • Unregistered39219
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Men seriöst..... Vad fan är det här?
Scanna filkällor som jag beskrev ovan löste sig genom att radera mediainformation i menyn.

MEN!!! Strax efter det är det dags för nästa jävelskap! Den fastnar på "loading" och loggan blinkar i rött och grönt.
Länkar till det problemet på officiella forumet är döda, men på andra ställen hittar jag info om att hålla knappen intryckt mellan 5-8 sekunder för att boota om den. Det hjälper inte! Samma skit trots 40 om-bootningar.

Dags att kasta den på skroten eller?
Den har ju funkat klockrent hela tiden, men senaste veckan har problemen avlöst varandra.... Blir så less...

Postad 04 May 2013 - 21:52

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Du ska stänga av den. Vänta. Starta men knappen intryckt (ej längre) än 8 sek. Släppa knappen. Gör en/flera factory reset. Hjälper inte det så är antagligen minnet korrupt.

Postad 05 May 2013 - 11:55

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Har du någon källa?

Ja det har jag. Det är från boxees facebook.

"Hey Carl,
There is indeed an update that's been worked on. It's being built by a 3rd party that is outside of our normal dev. team. There have been 2 versions with Flash that have been given to us for testing. Both failed our first level of QA and have been sent back for more work.

It's taken significantly more time than anticipated, for which we're sincerely sorry, and it will still take more time. But it is indeed still on the books, and we want to get it out sooner rather than later.

I am as responsive as possible to legitimate inquiries RE the development of the Flash Update. We always post an update as soon as we have new information to give, and try to be as transparent as we possibly can regarding it. -Nick"

Postad 05 May 2013 - 11:57

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Skit också... Efter senaste inläggets problem så vägrar den scanna filkällor.
Den hittar och påstår att den scannar, men när jag klickar in mig på "film" säger den att inget finns. Enda chansen att spela upp material är vila fil.

Någon med en idé??

Så har det varit för mig från första stund, aldrig lyckats scanna utan får alltid gå via fil.

Postad 05 May 2013 - 13:13

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Så har det varit för mig från första stund, aldrig lyckats scanna utan får alltid gå via fil.

Samma för mig köpte 2 st 1 gick utmärkt att scanna den andra var omöjlig så sen fick åka tillbaka till affären.

Postad 09 May 2013 - 18:42

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
vill tipsa om denna repository som ger tillgång till Hulu, BBC iplayer, typ alla svenska playtjänster m.m.

http://boxeeapprevie...-boxee-box.html

http://www.bartsidee.nl/

man måste registrera sig för att få tillgång till det

Postad 10 May 2013 - 11:34

Wayhem
  • Wayhem
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjäna!

Har haft en Boxee sen förra julen som fungerat helt utan problem. Men för några helger sen så la dosan av (trodde jag), men visade sig att det var Boxeen som inte kunde ta emot signalen längre, så fick en ny låda. I samma veva så hängde sig tydligen något i routern här hemma, så BBB skickade en ny (Zyxel). Inte nog med det så fick datorn fnatt och spökade så oerhört att jag fick installera om windows och formatera min SSD.

När allt var uppe i rullning igen tänkte jag fixa så jag kunde använda boxeen också. Problemet är att den inte vill scanna filerna. Jag HITTAR filerna och kan även kolla på filmerna som jag delat ut, genom att gå in på "filkällor". Men vill ju ha dem under "mina filmer" som det ska vara naturligtvis.
Ringde först D-links support, som sa att det förmodligen hade med nya routern och dess UPNP att göra, när inget annat hjälpte . Så ringde Bredbandsbolaget och dom sa att UPNP'n var aktiverad eller liknande. Alternativet var att göra så att man var tvungen att göra allt manuellt. Hon verkade inte ha så bra koll, och allt var ganska luddigt. Och eftersom jag inte har alls bra koll så blev inte mycket jätteklart för mig heller. Antog iaf att det var som det skulle vara.
Ringde D-link igen, denna gång sa en annan kille att det nog inte hade något alls med routern, och istället att jag skulle stänga av brandväggen och förlita mig på den brandvägg som redan finns i Zyxeln. Detta hjälpte inte heller att få Boxeen att kunna scanna mina filer. Försökte i flera dagar utan resultat, och nu har det varit så i flera veckor(...) och börjar tröttna nu. Några tips?

Det skulle uppskattas något oerhört!

/V

Postad 10 May 2013 - 19:34

Unregistered39219
  • Unregistered39219
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Jahapp. Boxeen konstaterat utom räddning efter korrespondens med supporten. Jag hänvisas till ett telefonnummer till d-link för att testa om de tar det på garanti, trots att jag haft den 14 månader.
Alternativt, bara tjacka en ny...

Men, finns det ett vettigt alternativ idag, som fixar AirPlay??
Jag har ju gillat boxeen som tusan annars...

Postad 10 May 2013 - 22:48

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Jahapp. Boxeen konstaterat utom räddning efter korrespondens med supporten. Jag hänvisas till ett telefonnummer till d-link för att testa om de tar det på garanti, trots att jag haft den 14 månader.

den är inte så bra för local content eller har många appar men Apple TV är den bästa Netflix-spelaren du kan köpa och kör ju självklart AirPlay utan problem

Postad 11 May 2013 - 10:01

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Jag hänvisas till ett telefonnummer till d-link för att testa om de tar det på garanti, trots att jag haft den 14 månader.

Hör av dig/gå dit du köpte den.
Som konsument är du skyddad i 3 år (2 års garanti och ytterligare ett års reklamationsrätt)

Ska inte kosta dig en krona eller ta lång tid.

Postad 11 May 2013 - 10:27

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Hör av dig/gå dit du köpte den.
Som konsument är du skyddad i 3 år (2 års garanti och ytterligare ett års reklamationsrätt)

Ska inte kosta dig en krona eller ta lång tid.

Nu är du tyvärr ute o cyklar vad gäller garantibegreppet. Garanti är ett frivilligt åtagande från säljaren o inget lagstadgat krav. Skyddet du som konsument har enligt lagstiftningen gäller reklamationsrätt o inget annat. Inom sex månader är det säljaren som ska bevisa att felet är ursprungligt dvs inte orsakat av felaktigt handhavande från dig som köpare. Därefter ligger bevisbördan på dig som köpare att visa att felet var ursprungligt.

Ovan gäller vid köp mellan privatperson o näringsidkare. Köper du begagnat av en privatperson är det helt andra regler som gäller

Tycker dock givetvis att du ska reklamera din BB. Är säljaren bara någorlunda smidig lär det lösa sig för dig

Redigerat av Pinnen, 11 May 2013 - 10:49.

Postad 13 May 2013 - 20:22

Unregistered2c7ac7de
  • Unregistered2c7ac7de
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
MIn box hänger sig ganska frekvent sen ett tag, verkar ha samband med att jag laddar ner till USB-diskarna som hänger på boxeen, Måste starta om den genom att trycka på on/off knappen på boxeen för att det ska börja fungera igen, remoten oanvändbar. Kör trådat lan till boxeen och resten av nätverket verkar ok. Kan det vara att den drar för mycket cpu och hur kollar man det?

Har boxee+hacks 1.4.6, boxee 1.5.1.23735

Postad 18 May 2013 - 00:46

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Ja men så bra, då kan ju masses anhängare stämma in i kören så man kör bort alla som har avvikande åsikter. Verkar ju vara den stilen som gäller på det här forumet :)

Vilken stil är det du menar? Stilen där vi moderatorer tillåter väldigt mycket snack, kanske för mycket ibland. Eller vad menar du egentligen?

Diskutera nu Boxee och inte så mycket annat här.

* Massa OT-inlägg etc dolda.

Redigerat av Falcy, 18 May 2013 - 00:50.

Postad 28 May 2013 - 17:02

falkn
  • falkn
  • Beroende

• 1032 inlägg
  • 0
Kollade film igår som jag hade lokalt på Boxeen via USB minne. Det var en film i .mkv format med undertext i filen. Jag fick dock inte fram denna när jag tittade trots att jag ändrade inställningarna för undertexter i menyn. Någon som har en lösning på detta?

Jag har även en annan fråga. Skulle man kunna komma åt en USB hårddisk som är inkopplad till Boxeen (med usb) via nätverket om boxeen är igång? T.ex. föra över filer från datorn till hårddisken som är kopplad till boxeen via nätverket.

Redigerat av falkn, 28 May 2013 - 17:11.

Postad 28 May 2013 - 21:08

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Ja det går bra. Fungerar också med Boxeen i viloläge

Postad 29 May 2013 - 22:58

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0

Var tvungen att testa (i webläsaren) SVTplay, TV4play och TV3play. Funkar. :)
Har haft boxen i en vecka nu. Hängt sig ca 5-10 ggr. Lite mycket tycker jag.
I första hand när jag testat appar & webläsaren.

Skulle vilja ha något enklare sätt att välja bilder till filmer. Text skapa egna movie.nfo (?) filer.
Och sedan ställa in så att boxen i första hand tog en nfo-fil.

Nu är jag en användare som kräver ganska lite av boxen. Ser på inspelat material från (Dvbviewer & mpg) och kopior på min dvd-filmer (ts). Någon som vet om man kan köra Upnp från Dvbviewer till boxen? Skulle vara kalas att få alla kanaler på den TV:n också.

Ang att döpa filmerna och nfo, kolla om du hittar något vettigt i någon av guiderna här:
http://www.sweboxee....63e5ec7d87b6def
EDIT: Tänker speciellt på den översta.

Redigerat av PiZZaMaN, 29 May 2013 - 23:23.

Postad 30 May 2013 - 10:42

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Hallå!

Har tittat på en Boxee och min fråga är helt enkelt om detta är bästa mediaspelaren för dagens pris?

Jag har en iPhone 5, funkar Airplay lika bra som för Apple TV?

Att den inte uppdateras i lika stor sträckning längre är ju synd, men hur är då Boxee+?

Tacksam för svar :)
Mvh

Postad 30 May 2013 - 10:48

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0

Hallå!

Har tittat på en Boxee och min fråga är helt enkelt om detta är bästa mediaspelaren för dagens pris?

Jag har en iPhone 5, funkar Airplay lika bra som för Apple TV?

Att den inte uppdateras i lika stor sträckning längre är ju synd, men hur är då Boxee+?

Tacksam för svar :)
Mvh

Kan inte testa om airplaystödet är borta då jag inte äger någon appleprodukt men stödet har väl apple valt att ta bort. http://www.sweboxee....d-pa-boxee-box/

Någon med appleprodukt kanske kan testa.
(funkar dock att streama musik från en pc med airfoil fortfarande)

Postad 30 May 2013 - 10:55

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Kan inte testa om airplaystödet är borta då jag inte äger någon appleprodukt men stödet har väl apple valt att ta bort. http://www.sweboxee....d-pa-boxee-box/

Någon med appleprodukt kanske kan testa.
(funkar dock att streama musik från en pc med airfoil fortfarande)

Ja det var ju riktigt tråkigt, någon som vet om Airfoil funkar?

Har en vanlig PC så förhoppningsvis funkar det med den?

Postad 30 May 2013 - 10:57

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Läs det jag skrev inom parentes...ja det funkar med airfoil på pcn och boxeebox för att få ljud till tvn =). Bild går inte

Postad 30 May 2013 - 11:44

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Läs det jag skrev inom parentes...ja det funkar med airfoil på pcn och boxeebox för att få ljud till tvn =). Bild går inte

Okej, det var just bild jag menade, glömde skriva det.

Jaha, men det sög ju ;/ Apple TV funkar ju bra, men det är ju också en Appleprodukt vilket ofta betyder att den är ganska låst och tråkig.

Ursäkta om jag är seg, men funkar det att streama från iphone 5 till boxee om man streamar enbart ljud då?

Postad 30 May 2013 - 12:12

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Okej, det var just bild jag menade, glömde skriva det.

Jaha, men det sög ju ;/ Apple TV funkar ju bra, men det är ju också en Appleprodukt vilket ofta betyder att den är ganska låst och tråkig.

Ursäkta om jag är seg, men funkar det att streama från iphone 5 till boxee om man streamar enbart ljud då?

Funkar utmärkt med 4S och ipad 3 i alla fall (spotify osv.) Samt att bilder tagna med 4S kameran visas genom Boxee

Postad 30 May 2013 - 12:19

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Hmm, ja detta vore ju intressant om någon kunde testa. Det sägs ska vara ios 6.1 som ställer till det.

Nån med nyare uppdateringen av ios?

Postad 30 May 2013 - 14:11

Unregistered2c7ac7de
  • Unregistered2c7ac7de
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Hmm, ja detta vore ju intressant om någon kunde testa. Det sägs ska vara ios 6.1 som ställer till det.

Nån med nyare uppdateringen av ios?

Har du sökt i forumet, detta har varit uppe, tyvärr är jag ingen appleanvändare så jag vet inte mer.

Postad 30 May 2013 - 15:59

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
699 kr hos Dustin just nu

http://www.dustinhom...-380-boxee-box/

Postad 31 May 2013 - 13:45

falkn
  • falkn
  • Beroende

• 1032 inlägg
  • 0
Ingen som har något att tillägga angående undertexter? Ska man ha undertexterna på separat fil i samma mapp eller vad är det som gäller? Jag har nu installerat Boxee+ Hack som sägs ska söka efter undertexter på diverse hemsidor (bl.a. undertexter.se). Finns där ingen knapp på tangentbordet som slår på och av undertexter?

Postad 31 May 2013 - 13:57

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Jag brukar av vana lägga undertextfilerna i samma mapp och döpa till samma som filmen men går att bläddra fram och stänga av (samt att söka med boxee+) om man när man dragit igång filmen trycker upp på styrkorset och sen gå ett steg till höger (om jag minns rätt). Funkar även om man pausar filmen.

Redigerat av PiZZaMaN, 31 May 2013 - 14:32.

Postad 31 May 2013 - 15:36

falkn
  • falkn
  • Beroende

• 1032 inlägg
  • 0

Jag brukar av vana lägga undertextfilerna i samma mapp och döpa till samma som filmen men går att bläddra fram och stänga av (samt att söka med boxee+) om man när man dragit igång filmen trycker upp på styrkorset och sen gå ett steg till höger (om jag minns rätt). Funkar även om man pausar filmen.

Ska testa detta, tackar!

Postad 03 June 2013 - 13:58

Unregistered0a7b6a4d
  • Unregistered0a7b6a4d
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Angående airplay som inte fungerar längre. Är det någon som har koll på vart begränsningen ligger? Skulle man t.ex kunna anvönda en äldre iOS-enhet med iOS5 eller ännu äldre för att få det att fungera? Jag testade med min gamla iPod touch, men det fungerade inte (har fungerat innan och jag har ej uppdaterat den) är et då i Boxen som begränsningen ligger?

Postad 03 June 2013 - 15:44

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Angående airplay som inte fungerar längre. Är det någon som har koll på vart begränsningen ligger? Skulle man t.ex kunna anvönda en äldre iOS-enhet med iOS5 eller ännu äldre för att få det att fungera? Jag testade med min gamla iPod touch, men det fungerade inte (har fungerat innan och jag har ej uppdaterat den) är et då i Boxen som begränsningen ligger?

Inte mer än att det funkar precis som tidigare (även video) med min ipad 1, dvs ingen ios 6.x-uppdatering.

Spridda rapporter om att det funkar även med 6:an. Kolla Lappens inlägg tidigare i tråden...

Postad 04 June 2013 - 20:55

Unregistered0a7b6a4d
  • Unregistered0a7b6a4d
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Läste nu att iOS 4.2.1 som jag har på min iPod bara hanterar ljud via airplay, så begränsingen ligger nog där för den, och i iOS6 för min iPad. Tänker att mna skulle kunna nedgradera iPaden till gamla iOS5 så borde ju allt fungera igen, men verkar klurigt.

Redigerat av Unregistered0a7b6a4d, 04 June 2013 - 21:00.

Postad 05 June 2013 - 08:21

Sebtrance
  • Sebtrance
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ser inte problemet med ariplay
äger appletv samt boxeeBox
jag har iphone4, iphone 5 samt ipad 4 alla med senaste mjukvaran (iOs 6.1.4).
Boxee boxen fungerar på samma sätt som apple tv när det gäller Spegling, visning av bilder, video mm. ja allt.
jag har även testat med en iphone 4 och ipad 2 med iOs 5 och det funkar oxå problemfritt (iphone 4 klarar inte av spegling).
alla appar som kan köra ariplay på min appeltv gör exakt samma sak på boxeebox.
jag har även uppgraderat till Boxxe+ och även det funkar perfekt.

varför har ni problem med airplay?

Postad 05 June 2013 - 08:34

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

...jag har iphone4, iphone 5 samt ipad 4 alla med senaste mjukvaran (iOs 6.1.4).

...alla appar som kan köra ariplay på min appeltv gör exakt samma sak på boxeebox.
jag har även uppgraderat till Boxxe+ och även det funkar perfekt.

Låter intressant. Kan det vara så att bara vissa årsmodeller, batchar e likn av apples produkter (med ios 6.x) är inkompatibla med boxeebox?

De som har problem borde isf fråga Apple...

Postad 05 June 2013 - 08:38

Unregistered0a7b6a4d
  • Unregistered0a7b6a4d
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Det är en bra fråga, jag har testat med iPad-mini (iOS6) samt iPhone4 (iOS6) och båda fixar ljud, men inte video.
Kan det vara så att jag testar appar som inte stödjer video-airplay? Jag har testat med Youtube-appen, samt SVT-play via safari (som båda fungerade innan).
Ska testa att spela upp en video jag själv filmat och se om det fungerar.

Redigerat av Unregistered0a7b6a4d, 05 June 2013 - 08:44.

Postad 05 June 2013 - 09:16

Sebtrance
  • Sebtrance
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Det är en bra fråga, jag har testat med iPad-mini (iOS6) samt iPhone4 (iOS6) och båda fixar ljud, men inte video.
Kan det vara så att jag testar appar som inte stödjer video-airplay? Jag har testat med Youtube-appen, samt SVT-play via safari (som båda fungerade innan).
Ska testa att spela upp en video jag själv filmat och se om det fungerar.

youtube appen måste vara uppdaterad för att det skall fungera med airplay video, annars så får du bara ljud.
bästa sättet att testa för att se om airpaly fungerar är att skicka över en video som man själv har spelat in, samt testa spegling (inte iPhone4).
funkar det så är det inte boxeeboxen utan appen i telefon/paddan som ej skickar ljud och bild.

Postad 05 June 2013 - 09:49

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

...funkar det så är det inte boxeeboxen utan appen i telefon/paddan som ej skickar ljud och bild.

"Skickar ljud och bild" är en sanning med modifikation.

Gäller det "media från internet" skickar telefonen/paddan ofta bara en "länk" till "mottagaren", som "tar över" jobbet och sköter strömmen själv, dvs det kommer ingen mediaström via telefonen/paddan.

Postad 05 June 2013 - 10:50

Sebtrance
  • Sebtrance
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

"Skickar ljud och bild" är en sanning med modifikation.

Gäller det "media från internet" skickar telefonen/paddan ofta bara en "länk" till "mottagaren", som "tar över" jobbet och sköter strömmen själv, dvs det kommer ingen mediaström via telefonen/paddan.

ååååh förlåt Mästare
jag borde ha skirvit
...funkar det så är det inte boxeeboxen utan appen klarar ej av att skicka en länk till boxeeboxen eller appletv:n, eftersom iOs är uppbyggd..... bla bla bla

vart nämnde jag "media från internet"
jag skrev "bästa sättet att testa för att se om airpaly fungerar är att skicka över en video som man själv har spelat in, samt testa spegling (inte iPhone4).
funkar det så är det inte boxeeboxen utan appen i telefon/paddan som ej skickar ljud och bild."

men jag tror alla förstod vad jag menade utan att bli för teknisk om hur tekniken fungerar...

jag läste att många undrade om airplay fungerer eller ej.
att orka kommentera om vad appen gör rent tekniskt i ios eller bla bla bla.....

tack för påminnelsen om varför jag inte delar med mig av min erfarenhet och endast har typ 3 inlägg!

Postad 05 June 2013 - 11:14

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
:blink:

Postad 05 June 2013 - 12:25

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

ååååh förlåt Mästare
jag borde ha skirvit
...funkar det så är det inte boxeeboxen utan appen klarar ej av att skicka en länk till boxeeboxen eller appletv:n, eftersom iOs är uppbyggd..... bla bla bla

vart nämnde jag "media från internet"
jag skrev "bästa sättet att testa för att se om airpaly fungerar är att skicka över en video som man själv har spelat in, samt testa spegling (inte iPhone4).
funkar det så är det inte boxeeboxen utan appen i telefon/paddan som ej skickar ljud och bild."

men jag tror alla förstod vad jag menade utan att bli för teknisk om hur tekniken fungerar...

jag läste att många undrade om airplay fungerer eller ej.
att orka kommentera om vad appen gör rent tekniskt i ios eller bla bla bla.....

tack för påminnelsen om varför jag inte delar med mig av min erfarenhet och endast har typ 3 inlägg!

Ditt inlägg fick mig att tänka på just det jag sen svarade, att det inte nämnts i diskussionen om airplay-problemen och att det eventuellt kunde intressera någon.

Du känner dig av någon outgrundlig anledning förorättad, och jag förstår faktiskt inte alls varför.

Postad 05 June 2013 - 12:38

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Ang Airplay och IOS 6.1, gammalt känt problem, här är en 6 sidors tråd i ämnet
http://forums.boxee....&highlight=ipad

Postad 05 June 2013 - 13:04

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Ang Airplay och IOS 6.1, gammalt känt problem, här är en 6 sidors tråd i ämnet
http://forums.boxee....&highlight=ipad

Fint!

Tyvärr verkar problemet precis lika mystiskt i den tråden som här.
Vad jag förstår funkar airplay video utan vidare med ios 6.0, men med 6.1.x funkar det bara med en del (kanske nyare) boxar och/eller vissa switchar/routers osv.

6.1 är helt klart boven i dramat men inte tillräckligt konsekvent för att apple skall bry sig om det, och man kan säkert odla konspirationsteorier om att apple medvetet smugit in något skumt som drabbar många men inte alla boxee-boxar... :)

Postad 05 June 2013 - 15:14

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0

Fint!

Tyvärr verkar problemet precis lika mystiskt i den tråden som här.
Vad jag förstår funkar airplay video utan vidare med ios 6.0, men med 6.1.x funkar det bara med en del (kanske nyare) boxar och/eller vissa switchar/routers osv.

6.1 är helt klart boven i dramat men inte tillräckligt konsekvent för att apple skall bry sig om det, och man kan säkert odla konspirationsteorier om att apple medvetet smugit in något skumt som drabbar många men inte alla boxee-boxar... :)

Frågan är hur det funkar ihop med Boxee Plus hacket ?

Postad 07 June 2013 - 19:24

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
s*tan! Min fjärr har helt plötsligt lagt av. Laddade hem några olika appar till android men får inte igång dom. Man måste väl starta boxeen´s sökning för att kunna adda mobilen som fjärr eller? Och då behöver man ju en fungerande fjärr? Edit: Läste på ett annat forum, dra ut kontakten i ca 15s, sätt tillbaka och starta med fjällen, Funkar!

Redigerat av jdaniels, 07 June 2013 - 19:32.

Postad 10 June 2013 - 16:31

falkn
  • falkn
  • Beroende

• 1032 inlägg
  • 0

s*tan! Min fjärr har helt plötsligt lagt av. Laddade hem några olika appar till android men får inte igång dom. Man måste väl starta boxeen´s sökning för att kunna adda mobilen som fjärr eller? Och då behöver man ju en fungerande fjärr? Edit: Läste på ett annat forum, dra ut kontakten i ca 15s, sätt tillbaka och starta med fjällen, Funkar!

Bra att ditt problem löste sig, men du behöver inte göra något med boxeen för att använda de appar som finns. Ofta räcker det att man lägger in Boxeens IP adress, samt att telefonen och boxeen är anslutna till samma nätverk.

Postad 12 June 2013 - 07:59

Unregistered39219
  • Unregistered39219
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Efter ett samtal till D-link så mottog jag returinstruktioner och nu, ett par veckor senare hämtade jag ut en ny (nja, återvunnen snarare) boxee från Konsum. Kanonservice, helt klart nöjd med det!! :)

Jag kopplade in den igår kväll och möttes av en välkomstbild som sa nåt i stil med "Boxee Box stöder nu Airplay! Spela video och musik direkt från din iOs bla bla bla..."
Men nä.... Airplay funkade inte på den här heller...

Postad 12 June 2013 - 08:59

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
vettigt alternativ som fixar airplay?

Apple TV är blligt på elgiganten just nu

Postad 12 June 2013 - 09:15

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Verkar sitta i nyare uppdateringarna av iOS, ljud kommer men ej bild. Apple tv 2 är väl enda alternativet då tsms med xbmc.

Postad 13 June 2013 - 23:55

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Konkursen kryper allt närmare verkar det som.

De söker efter pengar, eller vill bli uppköpta.

http://allthingsd.co...und-or-a-buyer/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.