Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mass Effect

760 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mass Effect (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 3 8,67 (11) 29:-
Mass Effect - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser

#701

Postad 13 januari 2010 - 16:55

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

Ja, min soldier hade inga problem med warp när jag spelade igenom på Insane efter att ha kört igenom Hardcore med henne...

Eller vad menar du?

Jaha. Jag yrar som fan. Trodde frågan var om man kunde ändra klass från sparfilen man fick från ettan när man importerade till tvåan. Jag är helt väck idag, sorry.

Engineer med AR är fortfarande jättekul!

#702

Postad 13 januari 2010 - 16:58

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
HUr är mass effect jämfört med dragon age, är det lika mycket konversationer och sånt att sköta?

#703

Postad 13 januari 2010 - 17:00

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

HUr är mass effect jämfört med dragon age, är det lika mycket konversationer och sånt att sköta?

Jag började faktiskt spela Mass Effect igen nu helt nyligen och jag har precis klarat Dragon Age och jag tycker det är lite olika. Dragon Age är MYCKET större i sig men balansen mellan konversationer och strider är väl lite mer på konversationerna för DA och mer för strider i ME. Men ja, det är inte så stor skillnad. :)

#704

Postad 13 januari 2010 - 17:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

HUr är mass effect jämfört med dragon age, är det lika mycket konversationer och sånt att sköta?

Inte lika mycket nej, mer strider. Men det är ju liknande. Fast det är mycket enklare system än i Dragon Age. I stort sett håller man kontrollen åt höger ned eller höger upp beroende på om man vill vara god eller ond i ME. I Dragon Age är det inte lika statiskt och man kan påverka mer. Bättre helt enkelt, jag spelade DA först och sen ME och då kändes ME:s konversationssystem som en beta.

#705

Postad 13 januari 2010 - 17:04

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Kiligt att det finns demo så man kan testa ett spel innan man köper det, lite dåligt att så många spel kommer utan demon.

#706

Postad 13 januari 2010 - 17:21

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

Bättre helt enkelt, jag spelade DA först och sen ME och då kändes ME:s konversationssystem som en beta.

Personligen föredrar jag faktiskt MEs system. Men sen är jag inte något hardcore RPG-fan heller. :)

#707

Postad 13 januari 2010 - 17:30

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0

Nej, I "New Game+" så behåller man allt precis som det var när man avslutade.


Okej, trist. Men men, det är väl bara att spela genom fler gånger helt enkelt :)

#708

Postad 14 januari 2010 - 10:18

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
Spelar igenom spelet igen faktiskt, har inte rört det på kanske två år.

Känns rätt ok :)

#709

Postad 14 januari 2010 - 22:35

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Kiligt att det finns demo så man kan testa ett spel innan man köper det, lite dåligt att så många spel kommer utan demon.

Men med RPGn så är det lite annorlunda tycker jag, nästan. I ett RPG så säger inte ett demo särskilt mycket, eftersom man aldrig blir så engagerad i sin karaktär. Och oftast är det bara då som RPGn blir roliga.
T.ex. prövade jag Oblivion hos en kompis och tyckte att det verkade väldigt segt och tråkigt. Men han trodde att jag skulle gilla spelet ändå, för att jag gillade WoW och Oblivion liknade det, sa han. Så jag gick och köpte spelet och Älskade det! Så demon på RPGn är ofta ganska intetsägande.

I nästan alla genres förutom RPGn tycker jag också att det är lite trist att de släpps utan demon.

#710

Postad 14 januari 2010 - 23:02

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Mm, en del spel kan det nog vara en fördel att inte släppa demo till då man måste sätta sig in i spelet mer än ett 20 minuters demo kan göra.

#711

Postad 17 januari 2010 - 18:59

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
När kan man senast ändra svårighetsgrad för att det ska räknas under hela genomspelningen? Kan man göra det direkt i början eller måste man göra det i slutet av en karriär så att det är med redan från början nästa gång man fortsätter karriären?

#712

Postad 17 januari 2010 - 19:27

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Det första du ska göra när du landar på Eden Prime.

#713

Postad 18 januari 2010 - 16:32

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0
Man har hela Eden Prime på sig att ändra svårighetsgraden. När man kommit till cutscenen med beaconet så är det kört.

#714

Postad 18 januari 2010 - 16:43

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Ofan. Har inte vågat ens röra mig från startplatsen. ;)

#715

Postad 18 januari 2010 - 20:45

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Tydligen hade jag kört på Normal förra rundan och hade således inte låst upp Harcore till denna runda :) Känns lite trist.
Är Pinnacle Station bra? Såg att de sänkt priset på det till 240 MSP just nu.

#716

Postad 18 januari 2010 - 20:48

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
För 240 MSP kan det nog vara värt det. Det är liksom bara en massa simulatorbanor där man ska skjuta en massa. Ingen story eller nått sånt. Rätt skön reward dock. :)

#717

Postad 18 januari 2010 - 20:52

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Ok :) Har ändå lite poäng på kontot så tänkte ladda ner det. Märkte att det inte var så roligt att köra igång med exakt samma story på en gång igen. Är på lvl 58 nu tror jag, ca 560000xp. Vetefan om jag pallar med 800000+xp och lvl 60 innan ME2 kommer. Fick böckerna idag också, och de måste jag ju hinna läsa innan release, så det får bli lite mindre spelande nu några dagar tror jag. Körde genom en runda på 35h onsdag-lördag, så har drömt en del våta drömmar om min Jane Shepard och Liara T'Soni ;)

Redigerat av bananplanta, 18 januari 2010 - 20:54.


#718

Postad 18 januari 2010 - 20:56

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlägg
  • 0
Kom igen Fredrik!
Jag är oxå lvl59 och nära lvl60 med min Bastion-Adept (ÄLSKAR min flicka Mira i detta spelet, den bruden är det ruter i grabbar ;))

Hade en svag tanke om att köpa det på Steam och lira tvåan på PC:n men då mindes jag plötsligt en av de saker som gör att jag älskar spelet...
Varje gång jag hoppar genom en Mass Relay så får min SUB-Bas familjen att vakna och jag kan höra det hur många gånger som helst :)

Ok :) Har ändå lite poäng på kontot så tänkte ladda ner det. Märkte att det inte var så roligt att köra igång med exakt samma story på en gång igen. Är på lvl 58 nu tror jag, ca 560000xp. Vetefan om jag pallar med 800000+xp och lvl 60 innan ME2 kommer.



#719

Postad 18 januari 2010 - 21:30

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

  • 808 inlägg
  • 0
Så skaffar man pinnacle station så måste man starta spelet på en gammal save innan själva slutfasen har börjat i spelet för att komma åt det? Då känns det ju rätt trist. Att backa bandet flera timmar.

#720

Postad 19 januari 2010 - 02:19

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Hade lite mer XP än jag trodde :) Låg strax över 600k, nu närmare 630k efter Pinnacle Station. Så nu kanske man orkar med resten också ;) Achievementsen för PS tog mig dessutom över GS 15000 :)
Men jäääklar vad det hackade när det var en 8-12 fiender framme samtidigt på t ex Survival mode. Det var riktigt illa. Får verkligen hoppas att sånt flyter bättre i uppföljaren.

Redigerat av bananplanta, 19 januari 2010 - 02:21.


#721

Postad 19 januari 2010 - 13:21

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlägg
  • 0
AAAARRRRGGGGHHHH!!!!

Kan inte begripa vad som just hänt!
Ibland när jag är trött så gör jag saker jag inte tänkt igenom :huh:

Hade bytt in Mass Effect för några månader sedan och köpt det igen via play.com, nu i någon Classic-variant.
Smällde i skivan efter att ha blivit peppad av Fredrikandersson här på forumet men märkte att xboxen ville läsa spelet från skivan istället för från min gamesave.

Gick då in och raderade den gamesave jag hade (560MB ngt) utan att tänka efter för att sedan installera om det.
Naturligtvis var det all save-info jag raderade - ordningsfascist som jag är hade jag redan raderat spelet (7GB) och nu har jag inte min kära Mira (lvl59) kvar!!!

Det finns väl inget att göra vad?
Bara att börja om eller ge upp eller?
Kommer Mass Effect 2 gå på Gamesaves eller på acheivements?

#722

Postad 19 januari 2010 - 13:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
ME2 måste gå på Gamesaves för att importera dina val.

Dock upptäckte jag (som gjort ungefär som du) att vanliga Mass Effect går på achievements. Så har du låst upp assault rifles så är den tillgänglig även om det inte finns nån save-file.

#723

Postad 19 januari 2010 - 14:33

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

ME2 måste gå på Gamesaves för att importera dina val.

Dock upptäckte jag (som gjort ungefär som du) att vanliga Mass Effect går på achievements. Så har du låst upp assault rifles så är den tillgänglig även om det inte finns nån save-file.

Tja, jag kan använda biotics jag inte har achievement för när jag skapar ny karaktär. Beror dock på att jag hade importerat min gamertag till en annan 360 och spelat offline på min egen när jag kom hem, utan att hämta tillbaka gamertagen. Så jag fattas en del. :huh:

#724

Postad 19 januari 2010 - 14:56

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

AAAARRRRGGGGHHHH!!!!

Kan inte begripa vad som just hänt!
Ibland när jag är trött så gör jag saker jag inte tänkt igenom :huh:

Hade bytt in Mass Effect för några månader sedan och köpt det igen via play.com, nu i någon Classic-variant.
Smällde i skivan efter att ha blivit peppad av Fredrikandersson här på forumet men märkte att xboxen ville läsa spelet från skivan istället för från min gamesave.

Gick då in och raderade den gamesave jag hade (560MB ngt) utan att tänka efter för att sedan installera om det.
Naturligtvis var det all save-info jag raderade - ordningsfascist som jag är hade jag redan raderat spelet (7GB) och nu har jag inte min kära Mira (lvl59) kvar!!!

Det finns väl inget att göra vad?
Bara att börja om eller ge upp eller?
Kommer Mass Effect 2 gå på Gamesaves eller på acheivements?


Ajaj, låter inte bra det där. Din Mira, var du färdig med henne, dvs har du klarat spelet en gång? Om du har det så sparas de filerna i speciella game saves som inte ens syns på hårddisken. Alternativt så ligger de i din gamerprofil för Mass Effect, är inte riktigt säker. Vet att det iaf inte är vanliga sparfiler. Så gå in i Mass Effect-menyn i spelet och starta en ny karriär och välj importera sparfil. Det borde funka om du verkligen inte helt och hållet tagit bort allt som har med mass effect att göra på boxen.

Jag fick hjärnsläpp en gång jag också och råkade ta bort alla mina sparfiler för Mass Effect, men kunde ändå påbörja nya spel med gamla filer, för de fanns ändå kvar av nån anledning. Så har du bara kvar din "gamer profile"-sparfil för Mass Effect, men inga övriga sparfiler, så borde det ändå funka. Har du tagit bort gamer profile-filen kan det dock bli problem kan jag misstänka. Det var iaf den enda fil jag hade kvar och det räckte för att komma åt mina sparfiler för klarade genomspelningar.

För ME2 går inte på achievements. Du importerar dessa speciella sparfiler som skapas när du varvar spelet, samma sparfiler som du använder för att starta en ny genomspelning av ME med gammal höglevel-gubbe.

edit: och vad jag menar med att det borde funka är alltså komma åt filer du varvat spelet med. Pågående spel är nog tyvärr förlorade. :P

Redigerat av jayreso, 19 januari 2010 - 15:08.


#725

Postad 21 januari 2010 - 13:40

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
Är väl knappast några spoilers längre...

Jag har kört fast i min omspelning. Jag har råkat ta det absolut sista uppdraget och vill fortsätta med annat.
Är i the Citadel och är grounded, finns det något sätt jag kan lämna Citadel och åka vart jag vill??

EDIT: Märkte att jag inte är tvungen att åka till Ilos eller vad det heter så jag kan trekka vidare...

Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 21 januari 2010 - 14:04.


#726

Postad 23 januari 2010 - 14:17

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Nu har man äntligen lyckats spela igenom ME.
Grymt bra spel måste jag säga. Nu körde jag inte igenom alla sidemissions utan istort sett bara de "som var på vägen".
Lär dra igenom spelet en gång till sen.

Väldigt synd att man inte har speciellt stor nytta utav snipern. Inte många ställen då man kan använda den. I slutet så krossa den dock med assassination!

Spoiler


#727

Postad 23 januari 2010 - 15:44

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Väldigt synd att man inte har speciellt stor nytta utav snipern. Inte många ställen då man kan använda den. I slutet så krossa den dock med assassination!


Enda stället jag har haft nytta av snipern i min Infiltration klass var när jag körde sidouppdragen 'Geth Activity'...

Vilket är lite tråkigt, för snipern är RIKTIGT nice när man maxat skillsen i den. :)

#728

Postad 23 januari 2010 - 23:28

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

Enda stället jag har haft nytta av snipern i min Infiltration klass var när jag körde sidouppdragen 'Geth Activity'...

Vilket är lite tråkigt, för snipern är RIKTIGT nice när man maxat skillsen i den. :)

Haha, pussy. Använder den hela tiden om jag satsar på den. Det är rätt användbart att kunna döda på ett skott (high explosive round är ett måste, hehe). ;)

#729

Postad 27 januari 2010 - 08:27

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
Händelsevis så har jag nu spelat igenom ME för totalt tredje gången. Nu känner jag mig redo för tvåan...
Tydligen körde jag på för lätt svårighetsgrad eftersom jag nått bara lvl 58.

#730

Postad 27 januari 2010 - 08:32

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Själv beställde jag både Mass Effect och Bioshock så sent som igår. Har inte spelat något av dessa underverk. Ska bli spännande att se vad det är för något.

#731

Postad 27 januari 2010 - 09:25

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlägg
  • 0
Jayreso, det du säger stämmer och gjorde mig omåttligt glad!

Det var en tyngd Smisker som satte i skivan tidigare i veckan för att börja om från lvl 1 men se, då såg jag att Mira visst låg där, som en lvl 58!
Mycket riktigt så var det bara att börja om från Eden Prime, insane och nu gör jag ALLA quests för att maxa rubbet!
Kan rekommendera denna checklist för alla quests om ni vill blåsa igenom spelet:
ME-Quest checklist

Redigerat av Unregisteredae4b07cd, 27 januari 2010 - 09:25.


#732

Postad 27 januari 2010 - 11:20

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Tydligen körde jag på för lätt svårighetsgrad eftersom jag nått bara lvl 58.


XP du får är inte alls bunden till svårighetsgrad.

#733

Postad 27 januari 2010 - 12:36

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
Ok. Blev väl för få sidouppdrag helt enkelt då... lyckades inte knipa achivementen för genomförande av merparten av spelet.

#734

Postad 27 januari 2010 - 16:56

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Går inte att nå lvl 60 på en genomgång utan det krävs minst två. Du får mindre xp om du dödar med Makon och man måste öppna allt som ger xp för att kunna nå lvl 60.

#735

Postad 23 april 2010 - 08:03

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Spelade igenom Mass Effect i februari första gången. Tyckte det var helt okej, men inte mer. Levde mig inte in i storyn riktigt. Spelade i stort sett bara huvudstoryn, nästan inga sidouppdrag alls.

Igår lyssnade jag lite på musiken till Mass Effect på youtube och blev väldigt sugen på att spela igen. Körde ett par-tre timmar igår kväll och det är helt klart bättre den här gången. Jag är ingen sci-fi nörd alls, vilket kanske gjorde att min inlevelseförmåga blev lidande. Har inte sett Star Wars eller Stargate eller allt vad dom rymd-filmerna och serierna heter. Inte speciellt intresserad i genren helt enkelt.

I Mass Effect kände jag första omgången att jag inte hängde med i allt vad council, konstiga raser, stjärnor och planeter och allt hette. Men nu när jag började på andra vändan så har jag redan allt det där lite i bakhuvudet vilket gör spelet mycket trevligare och jag trivs i miljön på ett annat sätt.

Vill spela mer nu! Det enda jag stör mig på är det jobbiga inventory-systemet annars är det fan ett skitbra spel.

#736

Postad 23 april 2010 - 08:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Hade samma upplevelse. Andra gången jag spelade det så började jag läsa codexarna och det öppnade upp spelet helt för mig.

#737

Postad 23 april 2010 - 12:53

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlägg
  • 0
Mitt tips till alla och envar är att spela igenom spelet åtminstone en gång som kvinna.
Röstskådisen (Jennifer Hale?) är så fantastisk att jag är kär. Inte som en man till en kvinna,mer som en lillebror som ser sin syrra på Intergalactic News Corps' 18:00 nyheter och vänder sig till polaren med ett flin och säger "det är min syrra".

#738

Postad 23 april 2010 - 13:02

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 245 inlägg
  • 0
Codex är viktiga för storyn, sidouppdragen tillför noll till storyn och att läsa om planeterna kan ni skippa. Synd, för det finns extremt många planeter men jag upptäckte att de bara beskriver geologin på de flesta istället för bakgrunden som är det viktigaste.

#739

Postad 23 april 2010 - 13:34

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Finns en planet som återkommer i tvåan dock. ;)

Spoiler


#740

Postad 23 april 2010 - 14:22

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Codex är viktiga för storyn, sidouppdragen tillför noll till storyn och att läsa om planeterna kan ni skippa. Synd, för det finns extremt många planeter men jag upptäckte att de bara beskriver geologin på de flesta istället för bakgrunden som är det viktigaste.

Har man tänkt att spela Mass Effect 2 så har ju ändå vissa sidouppdrag i ettan betydelse för huvudstoryn i tvåan. Betydelse såtillvida att man får en liten bakgrund till vissa personer/organisationer man stöter på. ;)

#741

Postad 23 april 2010 - 15:47

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 245 inlägg
  • 0

Har man tänkt att spela Mass Effect 2 så har ju ändå vissa sidouppdrag i ettan betydelse för huvudstoryn i tvåan. Betydelse såtillvida att man får en liten bakgrund till vissa personer/organisationer man stöter på. ;)

Jo men jag menar sidouppdragen som går ut på att åka till icke-viktiga planeter... men de som finns på huvudplaneterna kan ju vara småintressanta förstås, som du säger får man lite info om speciella personer (som inte har någon betydelse egentligen). Men ett uppdrag går ut på att skanna över 20 keepers, för att ta reda på mer om dem. Får man någon ny info? Nej, ingenting...

#742

Postad 23 april 2010 - 22:27

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Missar jag något om jag struntar i att leta efter olika metaller och gaser och medaljonger och allt vad det är? Har hittills inte orkat brytt mig om att samla dessa.

#743

Postad 24 april 2010 - 05:26

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

Jo men jag menar sidouppdragen som går ut på att åka till icke-viktiga planeter... men de som finns på huvudplaneterna kan ju vara småintressanta förstås, som du säger får man lite info om speciella personer (som inte har någon betydelse egentligen). Men ett uppdrag går ut på att skanna över 20 keepers, för att ta reda på mer om dem. Får man någon ny info? Nej, ingenting...

Vet inte om man får någon ny codex för Keepers där dock. Det finns ju en del att läsa om dem om man säger så!

#744

Postad 24 april 2010 - 05:32

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Vill minnas att man får någon form av återkoppling i tvåan om man skannar alla 20 keepers i ettan. Inte någon dealbreaker i tvåan om man inte slutför alla 20 i ettan men nått kom upp iaf i tvåan.

#745

Postad 24 april 2010 - 10:00

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Missar jag något om jag struntar i att leta efter olika metaller och gaser och medaljonger och allt vad det är? Har hittills inte orkat brytt mig om att samla dessa.

Osäker på om de har någon egentlig betydelse i ettan, tror inte det. Har för mig att det ska ge nån mindre bonus om du importerar en karaktär från ettan till tvåan.

#746

Postad 20 juli 2010 - 10:42

ljudpuff
  • ljudpuff
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Spelade nu igenom det för fösta gången på ca 13tim.
Gjorde bara några sidouppdrag, men jag trodde endå det skulle vara längre!! :P

Redigerat av ljudpuff, 20 juli 2010 - 10:45.


#747

Postad 21 juli 2010 - 07:16

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlägg
  • 0
Spelet är ganska kort om man sätter enkel svårighetsgrad och blåser igenom det utan att "explora" spelvärlden.
Det finns ganska mycket att göra, min rekommendation (såtillvida du gillade spelet) är att du startar en ny karaktär, ny klass och sätter insane.
Om du lirade male Shepard så uppmanar jag dig å det starkaste att spela med female Shepard. Jennifer Hales röst är rent beroendeframkallande.



Spelade nu igenom det för fösta gången på ca 13tim.
Gjorde bara några sidouppdrag, men jag trodde endå det skulle vara längre!! :P



#748

Postad 21 juli 2010 - 08:13

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Om du lirade male Shepard så uppmanar jag dig å det starkaste att spela med female Shepard. Jennifer Hales röst är rent beroendeframkallande.


Ja där har dom verkligen hittat rätt.

#749

Postad 21 juli 2010 - 11:31

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Precis, en soldier på lättaste kan ju blåsa igenom spelet på två kvällar. Har för mig att engineer hade jag roligast med. Dock, insane hade jag inte gett mig på med en helt ny klass och ny gubbe om man inte uppskattar ett rejält kok stryk.

#750

Postad 22 juli 2010 - 00:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Jag visste inte innan jag spelade ettan att kvinnliga rösten var bäst så jag valde man. Sen inför tvåan visste jag om det men kunde inte välja kvinnlig ändå. Redan första scenen kändes det helt fel att vara kvinna när man precis (jag väntade inte 3 år mellan liren) klarat det som man. Så jag måste spela man i sista också =/. Attans.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.